Sticky

Veelgestelde vragen - Hoe werkt het forum?


Badge +4

 

Kom je vaker op een forum? Dan weet je vast al hoe het werkt. Voor iedereen die nog vragen heeft of voor het eerst een forum bezoekt, hier lees je het antwoord op veelgestelde vragen.

Mis je nog 'veelgestelde vragen' in dit rijtje? Schrijf het in de reacties hieronder.

  

 

1. Veel gebruikte woorden op het Kindertelefoon Forum

Hierbij de meest gebruikte termen die voorkomen op het forum, voorzien van een korte uitleg.

 

Badges | Een onderscheiding die je verdient door aan een bepaalde voorwaarden te voldoen (bijvoorbeeld aantal posts of topics). Hoe badges precies te verdienen zijn, verklappen we niet.

 

Check | Vanwege de veiligheid op het forum controleren wij berichten voordat deze online komen. 

 

Forumregels | In de forumregels staan alle afspraken die gelden op het Kindertelefoon Forum. Met deze regels zorgen we ervoor dat het Forum een veilige en prettige plek blijft voor iedereen.

 

Klavertje vier | Een klavertje vier kun je aan iemand geven die een bericht heeft gepost dat je heeft geraakt. Met een klavertje vier kun je een gebruiker laten zien dat je hem of haar steunt. De vier blaadjes staan symbool voor hoop, vertrouwen, liefde en geluk.

 

KT | De afkorting van De Kindertelefoon

 

Moderator | Een medewerker van De Kindertelefoon die de inhoud, overzichtelijkheid en communicatie op het forum in de gaten houdt.

 

Post | Een reactie op een topic. Bijvoorbeeld: het topic ‘Forumregels’ heeft al 15 posts (reacties).

 

Rapporteren | Zie je dat iemand de forumregels overtreed? Dan kun je dit melden bij de moderatoren door het bericht te rapporteren. Je doet dit door op de drie puntjes rechtsonder in een reactie te klikken. Leg altijd uit waarom je een bericht rapporteert.

 

Sticky | een bericht dat altijd bovenaan in de lijst met forumonderwerpen blijft staan. Vaak staat er uitleg in of is het een opsomming van belangrijke forumonderwerpen op het forum.

 

Topic | Dit betekent letterlijk ‘onderwerp’, maar op het forum bedoelen we 'discussie' of 'vraag'. Het woord ‘topic’ wordt gebruikt voor een discussie of vraag waar antwoorden onder hangen. Voorbeeld: Een lid van het forum plaatst een topic om hier reacties op te krijgen.

 

TS | met TS word bedoeld Topic Starter: iemand die het topic is begonnen..

 

2. Veelgestelde vragen

 

Hoe kan ik me registreren en inloggen?

Iedereen kan op het forum topics bekijken. Om te kunnen reageren op een topic of om zelf een topic aan te maken, moet je je eerst registreren. Dit doe je door rechts bovenin op 'log in' te klikken. En vervolgens op: account aanmaken.

 

Zorg dat je een ‘nickname’ kiest en je niet je eigen naam gebuikt, zodat je niet herkend kan worden. Let er ook op dat je e-mailadres klopt, want hier wordt een bevestigingsmail naar verstuurd. Nadat je die ontvangen hebt kan je inloggen op het forum.

 

Hoe maak ik een topic?

Rechts bovenin, boven de grote oranje balk klik je op 'Start een topic'. Er opent dan een pop up waarin je een bericht kunt schrijven. Je kunt kiezen tussen 'vraag' en 'gesprek'. Vervolgens kies je de categorie waarin jouw onderwerp het beste past, zodat je topic op de juiste plek komt te staan.

 

Hoe reageer ik op een topic?

Wanneer je op een topic klikt en vervolgens helemaal naar beneden scrolt, dan zie je daar een tekstvak staan. Typ daar je reactie en klik dan op de oranje knop met ‘Reageer’. Controleer je reactie voor je deze plaats, je kunt je reactie namelijk niet meer zelf wijzigen.

 

Hoe vind ik informatie op het forum?

Bovenin vind je een zoekbalk met de tekst ‘Zoek in het forum’. Hier kan je onderwerpen invullen waar je naar op zoek bent. Onder deze balk staat de tekst ‘Geavanceerd zoeken’. Via deze optie kan je meer criteria opgeven voor je zoekopdracht.

 

Hoe kan ik de instellingen van mijn profiel aanpassen?

Op het forum zie je rechts boven in beeld je profielfoto staan. Als je daar op klikt kun je naar 'mijn profiel' of 'opties' gaan. Op die plek kan je verschillende instellingen van je profiel aanpassen.

 

Ik vind dat ik teveel mails krijg van De Kindertelefoon, wat kan ik doen?

Je kan zelf instellen of je notificatiemails wilt ontvangen als er nieuwe berichten zijn geplaatst in topics waarin je actief bent. Klik rechts boven op je profielfoto, ga naar 'opties' en dan 'instellingen'. Je kunt daar uitzetten dat je notificaties krijgt van je favorieten. Ook kun je kiezen of topics waarin je actief bent automatisch worden toegevoegd aan je favorieten.

 

Hoe stuur ik een privébericht?

De Kindertelefoon heeft ervoor gekozen om het versturen van privéberichten onmogelijk te maken. Dit heeft twee hoofdredenen:

1. De reacties die je op het forum zet zijn op deze manier voor alle forumgebruikers zichtbaar, waardoor anderen met een gelijksoortig probleem ook geholpen kunnen worden door je reacties.

2. Op deze manier kan De Kindertelefoon vertrouwelijkheid garanderen, waardoor je op het forum op een veilige manier alles kunt bespreken wat je maar wil. Om die reden is het ook niet toegestaan om via het forum op zoek te gaan naar andere manieren om contactgegevens uit te wisselen.

 

Hoe kom ik in contact met De Kindertelefoon?

Je kan een medewerker van De Kindertelefoon een vraag stellen over het forum door je vraag te stellen in het forum Over De Kindertelefoon. Een moderator van De Kindertelefoon zal hier dan op reageren.

 

Wil je contact met een medewerker van De Kindertelefoon om over een andere vraag of een probleem te praten? Bel dan naar 0800-0432 of chat met een van onze medewerkers via de website.

 

Waarom checken jullie berichten?

We checken alle berichten dit is onderdeel van ons systeem om het forum veilig te houden. 

Wij checken de berichten de op verschillende momenten en doen ons best de berichten zo snel mogelijk te plaatsen.  Weet dat als je bericht aan de forumregels voldoet deze zeker geplaatst wordt en dat wanneer dit niet het geval is, je hier altijd over bericht wordt.  

 

Ik ben het niet eens met een waarschuwing of ban, hoe kan ik bezwaar maken?

Je kunt  bezwaar maken door een mail te sturen naar forum@kindertelefoon.nl en daarbij uit te leggen waarom je het er niet mee eens bent. De community manager bekijkt dan de waarschuwing en/of ban en jouw argumentatie en laat dan weten of de waarschuwing wel of niet wordt teruggedraaid. Bezwaren worden niet afgehandeld op het forum zelf.

 

Hoe verwijder ik mijn account?

Plaats een bericht in het topic account verwijderen. Wij verwijderen dan jouw account. Je reacties op het forum blijven wel gewoon staan, omdat deze alsnog behulpzaam kunnen zijn voor anderen.

 

Wat gebeurt er als ik mijn account laat verwijderen of als mijn account verwijderd is?

  • Je kunt niet meer inloggen op het forum.
  • Alle accountgegevens die De Kindertelefoon van jou heeft worden verwijderd.(emailadres, geboortedatum, geslacht, IP-adres).
  • Je gebruikersnaam wordt verwijderd. Je gebruikersnaam is niet meer zichtbaar boven je berichten. In plaats daarvan staat ‘Anonymous’
  • Je berichten blijven online staan, maar anoniem.

 

Verwijderen jullie topics of reacties?

Topics of reacties die je plaatst worden in principe niet verwijderd. Andere forumgebruikers kunnen topics lezen om informatie uit te halen en nieuwe reacties kunnen een topic weer nieuw leven inblazen.

 

Er zijn drie uitzonderingen. Een topic of reacties wordt wel verwijderd als:

· Het in strijd is met de forumregels.

· Het je anonimiteit in gevaar brengt.

· De Kindertelefoon verwijdert alle topics waar langer dan 6 jaar geen reactie op is gekomen.

 

Je hebt het recht als forumgebruiker om een verzoek in te dienen om een of meer topics of reacties door De Kindertelefoon te laten verwijderen als dat voor jou heel belangrijk is. Dit kun je doen door je verzoek te mailen naar forum@kindertelefoon.nl. In dit bericht kun je uitleggen waarom het voor jou belangrijk is dat jouw topic(s) of reactie(s) verwijderd worden. De Kindertelefoon bekijkt per verzoek of we ermee akkoord gaan.

 

Kan mijn accountnaam behouden blijven als ik te oud ben?

Sommige gebruikers willen graag hun accountnaam houden om te voorkomen dat anderen een account maken met ‘hun’ naam.  We kunnen in sommige gevallen jouw naam blokkeren. Je kan dan geen gebruik meer maken van het forum, maar niemand kan jouw naam kiezen. Je krijgt voordat we je account verwijderen, via een (standaard) mail, een instructie hoe je hier gebruik van kunt maken.  

 

Om hiervoor in aanmerking te komen zijn er een aantal punten waar we naar kijken:

  • Je hebt minimaal 1000 reacties 
  • Je geeft goede reacties/bijdragen 
  • Je bent regelmatig actief 
  • Het is jouw eigen keuze

 

We kunnen hier vanaf wijken als daar goede redenen voor zijn. Uiteindelijk bepaalt de community manager of we een verzoek goedkeuren.

 

Welke andere forums zijn er als ik te oud ben voor het Kindertelefoon forum?

Er zijn diverse forums te vinden, vanuit De Kindertelefoon is het lastig om een volledige lijst te bieden. Let bij het zoeken naar een ander forum altijd op jouw (online) veiligheid. 

Twee algemene forums waar je zou kunnen kijken:

Psycholoog.net https://www.psycholoog.net/forum/

JongIn forum: www.dreamersforum.nl  

 

Hoe pas ik mijn gebruikersnaam aan?

Plaats een bericht in het topic gebruikersnaam aanpassen. Geef daarbij aan wat je graag als nieuwe naam wil hebben en wat de reden is dat je je naam wil veranderen. Een moderator van De Kindertelefoon bekijkt dan of dit mogelijk is.

 

Kunnen andere gebruikers mijn geboortedatum zien?

Nee, je geboortedatum is onzichtbaar voor andere gebruikers.

Alleen jijzelf en de moderatoren kunnen je geboortedatum zien. De moderatoren gebruiken de datum om te kijken of je binnen de leeftijdsgrenzen van het forum valt.


862 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hoi,

Als ik op een topic klik heb ik sinds vandaag dat ik soms de melding krijg "geen toegang tot deze pagina" of "pagina niet gevonden". De homepagina loopt ook vast soms, dan staan sommige nieuwe reacties/topics er nog niet op en loopt de tijd achter (dan staat er bv 6 minuten ipv 8 op een andere pagina) terwijl de aparte pagina voor recent actie e topics wel goed werkt. Beide dingen gebeuren wel vaker..

Meestal werkt het na een paar uur wel weer goed maar het is wel vervelend..

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Jesse08 ,

 

dat je de melding krijgt ‘ pagina niet gevonden ‘ zou kunnen betekenen dat je een topic hebt aangeklikt dat ik net heb verplaatst of samengevoegd. Ik ben net bezig geweest met een aantal topics, vandaar.

Maar los daarvan is het forum de laatste tijd wat instabiel, dus daar zou het ook aan kunnen liggen. Ik geef je melding iig even door!

 

groetjes, Marieke

Reputatie 7
Badge +9

Hoi @Marieke ,

Bedankt voor het doorgeven!

Het ging om dit topic, heb je die samengevoegd of verplaatst?

https://forum.kindertelefoon.nl/emotionele-problemen-en-gevoelens-29/depressie-en-hersenbloeding-87162

 

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Anoniemxv ,

 

de vorige dienst was de eerste dienst van een nieuwe moderator! Ik zie dat er 2 gerapporteerde berichten waren, ik denk dat mijn collega per ongeluk op de knop heeft gedrukt die wij niet meer gebruiken, daardoor wordt automatisch dat prive bericht gestuurd die niet te openen is.

Excuses daarvoor!

 

Groetjes, Marieke

Reputatie 7
Badge +7

Hi @Jesse08 ,

 

nee, aan dat topic heb ik niets gedaan. Dan zal het wel het instabiele forum zijn geweest. Ik geef het door!

Groetjes, Marieke

Reputatie 7
Badge +13

Mag ik even heel nieuwsgierig zijn @Marieke , is het een standaard bericht dat prive bericht of een bericht dat geschreven is door de moderator zelf. En wat is het dan. Sorry dat ik zo nieuwsgierig ben maar ben gewoon benieuwd 

Groetjes mij @anoniemxv

Reputatie 7
Badge +9

Hoi @Anoniemxv ,

Dat bericht ziet er zo uit:

 

Reputatie 7
Badge +9

En ik neem aan dat het standaard is want ik zou niet weten waarom het anders in het Engels is😉🙂

Reputatie 7
Badge +7

Hi @Anoniemxv ,

 

natuurlijk mag je nieuwsgierig zijn, goede eigenschap, dat herken ik wel 😅

Wanneer een forumgebruiker een bericht rapporteert, krijgt de moderator daar een melding van in een overzichtsscherm. We horen dan in het overzichtsscherm die melding weg te klikken en zelf een mail te sturen naar degene die het gemeld heeft.

Wanneer de moderator het gerapporteerde bericht opent, is daar nog een andere knop waarmee de melding uitgezet kan worden. Die knop gebruiken wij niet, want dan wordt er een automatische melding gestuurd dat de forumgebruiker een privebericht heeft. De forumgebruiker kan dat privebericht vervolgens niet openen, alleen het eerste deel van het bericht lezen en daarin staat een standaard bericht van ‘ bedankt voor je melding’. Omdat we geen priveberichten gebruiken is dit dus erg verwarrend voor forumgebruikers.

 

Hopelijk is dat voldoende om je nieuwsgierigheid te bevredigen?

 

Groetjes, Marieke

 

Reputatie 7
Badge +14

Dag Kindertelefoon !  Ik heb een voorstel. De laatste tijd worden we echt overspoeld met allemaal penis lengte topics en ook soms best wel groffe topics... de penis lengtes die kunnen misschien wel, net als dit topic werkt, allemaal onder 1 generiek topic worden ondergebracht? Of dat u tegen de gene die de topic begint zegt 

“dit topic bestaat al, zie <link> waar je je eigen on topic vraag over dit onderwerp kunt stellen en informatie vind ”

Die lengtes zijn al zo vaak besproken en ik verbaas mij er over dat er elke dag bijna weer nieuwe bij komen met elke keer dezelfde vraag. Die is intussen toch wel beantwoord? Er zijn al zeker 7 mensen die een schema hebben geplaatst of een link, zoals ikzelf, met de info over hoe lang etc. 

En als u me toestaat nog 1 ergernisje  😊, er worden in sommige vragenlijsten en topics  gangbangs gepromoot en seks met (kleine)zussen, nichtjes en moeders. Ik denk dat ik namens best veel serieuze forumleden durf te vragen of dat niet gewoon verboden kan worden? Gangbangs zijn verschrikkelijk heb ik gelezen, respectloos voor meisjes en afschuwelijk laag en  jongens zouden dat nooit mogen doen. Ik schaam mij gewoon als jongen om dat te lezen. Jongens zijn niet allemaal zo en dat zou de norm moeten zijn. En ik heb ook een beetje het gevoel dat al die penis en groffe seks topics meisjes afschrikt om hier hun verhaal te doen en hun gevoelens te bespreken. Ik als jongen vind die groffe topics  al walgelijk maar wil er niks tegen zeggen omdat ik maar gewoon een lid ben hier.  Maar ik vind dat we er voor iedereen zijn, maar niet voor  gangbangers, incestgedrag en respectloze macho's die over meisjes praten alsof….. , nouja u weet wel wat ik bedoel. Excuses als ik het een beetje hard zeg maar zo voelt het.  Ik hoop dat u dat samen een keer wil bespreken in uw vergadering!
Met lieve groetjes, Tover xxxx

p.s. ik bedoel niet de topics met gewone vragen over seks enzo, dat is best goed want dat leeft natuurlijk. Ik bedoel echt die ik net noem :)

Reputatie 7
Badge +7

Hi @Tover01 ,

 

het blijft een lastig iets, aan de ene kant willen we als Kindertelefoon een platform bieden waarbij alles besproken mag worden, maar aan de andere kant levert dat soms ergernis op vanwege herhalende onderwerpen of choquerende onderwerpen.

De tip om een soort melding te laten verschijnen als iemand een nieuw penislengte-topic wil plaatsen, geef ik zeker door aan de community manager. Wie weet is hier iets mee te doen!

 

Het andere punt: zaken die illegaal zijn, staan we niet toe. Topics over seks met kinderen onder de 12 worden niet toegestaan, en bij topics over seks met een volwassene plaatst de moderator ook altijd een informatiebericht over de gevaren hiervan. Ook proberen we onnodige seksuele details weg te halen zodat de hulpvraag centraal staat en het niet een topic is wat voor seksuele opwinding dient.

Op die manier proberen we de onderwerpen een beetje bij te sturen, zonder dat we onze eigen mening opleggen. Dat is de visie van De Kindertelefoon. Het is wel heel fijn dat jullie ons scherp houden door bepaalde topics/reacties te melden, omdat de ene moderator strenger is dan de andere. Ook kunnen jullie natuurlijk respectvol je eigen mening laten horen in zo’n topic, om ook de andere kant te belichten.

Ik neem zeker jouw punten mee in mijn overdracht naar de community manager, het lijkt me goed om dit nog eens te bespreken.

 

Bedankt voor je input,

groetjes Marieke

Reputatie 7
Badge +9

Hoi @Marieke ,

Ik zag laatst wel deze reactie van een moderator en dat het topic meteen werd gesloten:

Ik snap alleen niet waarom dat daar werd gedaan,en bij veel vergelijkbare topics niet. Misschien was die moderator het even beu😉 Maar ja mogen jullie eigenlijk zoiets doen,omdat het wel aan de regels voldoet (lijkt mij tenminste , omdat andere topics niet gesloten worden)?

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Jesse08 ,

 

dat is een goed voorbeeld ervan, dat de ene moderator hierin strenger is dan de andere.

Op zich sluiten we alleen topics wanneer de discussie uit de hand blijft lopen, of heel soms wanneer de vraag beantwoord is en er verder echt niks meer aan toe te voegen is.

 

Groetjes, Marieke

 

Reputatie 7
Badge +8

Hoi @Marieke ,

 

ik heb nog even een vraagje over een topic van mij dat vorige week ineens verwijderd is.

Het ging over DNS en ik begreep uit de mail wel dat er iets in stond dat de anonimiteit van iemand in gevaar kon brengen.

Dus ik snap dat daar iets aan gedaan moet worden en daar heb ik ook helemaal geen probleem mee.

Wat ik niet snap is dat om die reden het hele topic verwijderd is.

Er is door een aantal forumleden hard aan gewerkt om mij van tips te voorzien en ook heb ik er zelf veel tijd ingestoken.

Verder stond er in de mail dat het topic toch al beantwoord was. Dat kan dan misschien wel zo zijn, maar alle tips die gegeven zijn, zijn nu ook niet meer te lezen.

Ik begreep zo ongeveer net wat iedereen bedoelde, maar ik weet natuurlijk niet precies alle punten en komma's en volgorde hoe ik het probleem dat ik met de DNS had en nog steeds heb nu op moet lossen.

Ik ging er vanuit dat ik alle tips de komende 6 jaar zonder problemen op het forum terug zou kunnen lezen.

Is alle tijd die anderen en ik er dan in gestoken hebben voor niks geweest of kunnen jullie ervoor zorgen dat het topic gewoon weer online komt. Vanzelfsprekend dan aangepast vanwege dat anonimiteitsverhaal. Misschien moet er dan 1 reactie aangepast worden ipv dat het hele topic weg is.

 

Dan kan ik iig de tips nog gebruiken om het probleem op te lossen en hebben anderen die ook een keertje zo'n probleem hebben er ook nog iets aan.

Zoals gezegd, normaal gesproken worden topics nadat er 6 jaar lang geen nieuwe reactie meer op is geweest pas verwijderd en dit topic had ik aangemaakt op 1 mei en het is verwijderd op 8 mei en de laatste reactie was op 6 mei.

 

Als dit niet de goede plek is om dit te posten, willen jullie het dan op de goede plek zetten of doorsturen aan iemand die er op kan reageren?

Alvast bedankt.

 

Doei,

@SpiegeleierenOpMijnZeemanBoxer 

 

Reputatie 7
Badge +14

Hallo allemaal,

Wat word er bedoeld met 'onnodige quote verwijderd'?

Liefs @NoahLovesYou 

Reputatie 7
Badge +19

Goedemorgen, ik wil toch even (misschien overbodig) mijn steun uitspreken voor het uitstekende voorstel van @Tover01  !  Niets aan toe te voegen en ik vind het super dat u toezegt dit mee te nemen in de bespreking!  Het zou het forum echt opfrissen.  Hartelijke groet, Tartan X

Reputatie 7
Badge +9

Hoi Kindertelefoon!

Ik hoop dat ik dit openbaar mag noemen, ik vind het niet erg dat mensen het weten, maar ik heb dus gisteren een 1e waarschuwing gehad. Mijn vraag is, ik zeg bijvoorbeeld soms als ik twijfel "als dit off topic of te persoonlijk is graag niet plaatsen!", maar stel het voldoet niet aan de regels kan ik daar ook een waarschuwing voor krijgen? Ik kan soms niet echt goed inschatten of het wel aan de regels voldoet of niet.  En wat kan ik in dat soort gevallen het beste doen zodat ik geen waarschuwing krijgt? Ik heb wel een keer van te voren voor het plaatsen gevraagd of iets aan de regels voldeed, maar dat kost jullie weer tijd dus dat doe ik natuurlijk niet elke keer😉

Alvast bedankt voor de reactie!

Reputatie 7
Badge +14

@Jesse08 

Wat jammer van je eerste waarschuwing.

Liefs @NoahLovesYou 

Reputatie 5
Badge +1

Hoi @Jesse08!

 

Wat vervelend om te horen dat je een eerste waarschuwing hebt gekregen :( Als een reactie in het topic niet aan de forumregels voldoet kan je daar inderdaad een waarschuwing voor krijgen. Als je eerste waarschuwing was voor het off topic gaan, zou ik je graag willen verwijzen naar forumregel 5. Chatten en bloggen is niet toegestaan. De regel zegt het volgende: 

 

‘’We staan niet toe dat je topics opent of reacties plaatst om te chatten met andere gebruikers of een blog bij te houden. Onder chatten verstaan we topics of reacties om elkaar beter te leren kennen en/of een gezellig gesprek met elkaar te voeren.

Een blog is een update die dagelijks of wekelijks wordt geplaatst zonder concrete vraag.

Wanneer reacties gaan over het oorspronkelijke topic en je andere gebruikers wil informeren, adviseren of ondersteunen met een inhoudelijke reactie, dan kun je die reactie natuurlijk gewoon plaatsen.’’

 

Ik kan me heel goed voorstellen dat het soms nog lastig is of een reactie off topic is of niet. Hoe je het beste een waarschuwing hiervoor kunt voorkomen is door bij jezelf bijvoorbeeld af te vragen ‘’Is dit onderwerp al genoemd in de reacties hierboven?’’, ‘’Vraag ik nu hoe het gaat met iemand nadat diegene iets heeft verteld’’ (wat dus binnen de regels valt) of ‘’Geef ik een update over een topic dat ik heb geschreven?’’. Dit zijn een paar voorbeeldvragen die je jezelf kunt afvragen. 

 

Ik hoop zo je vraag goed beantwoord te hebben en mocht je nog vragen hebben, stel ze dan vooral! :)

 

Groetjes, 

Laura van De Kindertelefoon 

Reputatie 7
Badge +9

Hoi @Laura123 ,

Bedankt voor uw uitgebreide reactie!

Maar bijvoorbeeld herkenbaarheid, als je iemand echt goed kent is het niet altijd heel moeilijk om iemand te herkennen denk ik, maar waar is een beetje die grens van wat volgens jullie teveel herkenbaar is en wat niet? Voorbeeld: ik heb ergens een kaart geplaatst met eigen handschrift erop, dat is misschien herkenbaar voor mensen. Dit mocht wel een moderator. Maar dingen waar een deel van de binnenkant van het huis op staat mag dan weer niet volgens mij. Dat is misschien per moderator verschillend wat diegene wel en niet goed vind maar zo is het wel heel lastig om te weten wat precies wel en niet mag.

Sorry als ik een ingewikkelde vraag stel maar ik wil niet geband worden:)

 

 

 

Reputatie 7
Badge +17

Ik sluit me ook aan bij @Tover01 Het 1000ste penislengte topic voegt echt niks toe aan het forum. Wat mij betreft mag daar gewoon een verbod op komen, maar ja, snap dat dat lastig is. Wel goed dat @Finn_  het zoveelste topic over aftrekken meteen sloot. Dat mag vaker met dat soort topics gebeuren. Misschien leren mensen hier dan eens de zoekbalk gebruiken.

Ben het ook eens met @Tartan14 dat het ‘t forum zal opfrissen. Als ik nu kijk naar de actieve topics van de afgelopen 20 uur zijn het bijna alleen sekstopics.

Ook op overduidelijk getroll mag wel wat strakker gemodereerd worden (bijv. dat duidelijke onzintopic over een mayonaise pot of een topic over vingeren met je moeder) Dit is allemaal toegestaan maar een nuttig topic van @SpiegeleierenOpMijnZeemanBoxer moet compleet de prullenbak in.

Sorry dat dit misschien wat bozig overkomt maar het frustreert me steeds meer de afgelopen paar dagen en dat wilde ik ff kwijt. Verder alle respect naar de mods hoor. Ik begrijp heel goed dat een beslissing nemen over dat soort zaken niet altijd eenvoudig is.

Reputatie 5
Badge +1

Hoi @Jesse08

 

Ik vind het alleen maar super goed dat je vragen stelt over het Forum! Dit laat zien dat je actief bezig bent met wat wel en niet mag en dit zorgt alleen maar voor een fijn Forum :) Ik kan me inderdaad super goed voorstellen dat het allemaal wat ingewikkeld is. De ene moderator heeft de grens net iets anders liggen dan de andere moderator, maar we doen ons best om met elkaar zoveel mogelijk op 1 lijn te liggen. 

 

Wat betreft de forumregel over herkenbaarheid wordt het volgende gezegd: 

 

3. Plaats op het forum geen persoonsgegevens.

Zorg ervoor dat je anoniem bent op het forum, zodat anderen jou niet herkennen. Dus:

  • Plaats geen foto’s van personen
  • Geef alleen je gebruikersnaam, niet je echte naam.
  • Post nooit persoonlijke gegevens zoals je telefoonnummer, e-mailadres, de naam van je school of je sociale mediaprofiel waardoor andere forumgebruikers je kunnen herkennen.

Plaats geen persoonlijke gegevens van anderen, zij hebben ook recht om anoniem te blijven.

 

Als we dan bijvoorbeeld kijken naar het topic wat goedgekeurd was over jouw handschrift, hebben veel kinderen een handschrift dat op elkaar lijkt. Zo zullen veel mensen jou niet gelijk herkennen aan je handschrift. Bij een foto van de binnenkant van het huis zouden bijvoorbeeld vrienden of oude vrienden jouw huis kunnen herkennen en daardoor jou ook herkennen. We vinden het bij De Kindertelefoon super belangrijk dat de gebruikers op het Forum anoniem blijven en er zo een veilig forum ontstaat. Probeer dus voor het plaatsen van een topic of reactie te denken aan dingen die jou herkenbaar zouden kunnen maken, zoals bijvoorbeeld je huis, je school, karakteristieke huisdieren, namen van vrienden, namen van sportclubs enzovoort. 

 

Heb ik je zo goed antwoord gegeven op je vraag of zijn er nog onduidelijkheden? :) 

 

Groetjes,

Laura van De Kindertelefoon 

Reputatie 5
Badge +1

Hoi @tim16

 

Ik snap je zorgen en fijn dat je deze uitspreekt! Ik zie dat Marieke van De Kindertelefoon de opmerking van Tover01 al heeft doorgezet naar de community manager. Ook ik zal dit nog een keer doorzetten naar de community manager samen met jouw opmerking over de troll topcis. 

 

Dankjewel voor je actieve houding en aanwezigheid op het Forum, dat waarderen wij ontzettend! 

 

Groetjes,

Laura van De Kindertelefoon 

Reputatie 7
Badge +9

Hoi @Laura123 ,

Dankjewel! Het is duidelijk zo! Ik ga mijn best doen:) Ik heb in 1,5 jaar tijd ook maar 1 waarschuwing gehad dus waarschijnlijk komt het ook wel goed hoor🙂 Maar ik ga nog wel extra erop letten.

Reputatie 7
Badge +9

Hoi @tim16 ,

Ik ben het helemaal met je eens! 

Alleen is het denk ik wel zo, dat dat soort topics voor de "grap" worden gemaakt. Als ze dan de zoekfunctie gaan gebruiken, is dat "leuke" er natuurlijk af.

Dat topic van @SpiegeleierenOpMijnZeemanBoxer werd verwijderd ivm anonimiteit dus ja dat is dan wel weer anders dan dat het een troll topic is.

Aan de telefoon/chat word natuurlijk ook veel geprank called, en dan is de wachtrij voor mensen met serieuze dingen natuurlijk ook langer. Maar dat vind de KT goed omdat ze dan alvast het kunnen proberen en dan miss makkelijker bellen als er echt wat is. Misschien dat ze daar voor op het forum een beetje hetzelfde over denken.

Reageer