depressie en hersenbloeding

  • 14 May 2024
  • 3 reacties
  • 56 Bekeken

Badge

Hoi ik ben een meisje van 15 en ik wil gwn graag even me verhaal kwijt want je wrm ook niet (ik heb dyslexie  dus legt daar even niet op)ik heb autisme en bijna een halfjaar geleden is mijn zus van toen nog 16 ziek geworden ze heeft een hersenbloeding gehad in Parijs en ja ik heb daar een trauma va opgelopen en daar door heb ik nú depressief ik zou daar nu ook bijna een halfjaar in en het ging super goed en voelde me eindelijk een beetje vrolijk maar sinds een maand geleden niet echt meer ik voel me weer kut en doe me zelf weer pijn mijn moeder zin nog toen ik de eerste keer me zelf snee en ik dat dus ook later had vertelt want ik kon dat ook even niet bij hebben om dat te verbergen maar mama zij toen “ik wil niet zegen dat het zo is maar is dit om telaten zien dat het slecht gaat?” En nee dat is niet zo echt niet maar het maakt me hoofd leeg soms maar nu doe ik het weer en heb ik spijt? Ja zeker heb ik dat en ik wil het graag vertellen aan me ouders alleen ik ben bang dat ze het zelfde denkt of zegt en ze denk natuurlijk ook dat het weer goed gaat want ik verberg het een beetje en ja eigenlijk heb ik dus wel een vraag wat moet ik doen en als ik beg ga zeggen hoe ga ik het zeggen?


3 reacties

Reputatie 3
Badge

Hoi Slay,

Heel goed van je dat je dit vertelt! Je zit in een nogal lastige situatie zien we. Onthoud dat je er niet alleen voor staat. Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. Nogmaals heel goed van je dat je dit durft te vertellen!

Veel sterkte!

Julia (De Kindertelefoon) 

 

Reputatie 5
Badge +2

Hee, echt moeilijk dat je met dit zit hoor! Ik leef met je mee… ik weet hoe het is om een depressie te hebben. En ik denk dat het misschien helpt om van gedachten af te komen leuke dingen gaan doen, je bent ook erg dapper om dit te vertellen ❤️ en die zelfbeschadeging.. ik weet niet hoe je er van af komt. Ik doe het namelijk zelf ook. En ik zou een briefje schrijven of gewoon recht zeggen… bij briefje kun je dan even gaan lopen en kan ze het dan even lezen? Ik wens je veel succes 💕liefs E

Reputatie 4
Badge

hoi @Slay echt heeel vervelend voor je ik vond het ook heeel moelijk en wat ik had gedaan om het te zeggen is was opschool en nou ja mochten teken dus had er wat op gezet en in me tas gedaan ( om eerlijk te zijn was het niet de bedoeling was vergeten weg te gooien moest het gewoon even kwijt) maar me moeder had dat dus gevonden en reageerde wel ja oke soort van wat is oke ze was niet blij natuurlijk maar ook zeker niet boos

Reageer