Sticky

Veelgestelde vragen - Hoe werkt het forum?



Toon eerste bericht

713 reacties

Reputatie 6

Hey,

Effe een vraagje.…

Je hebt bij menu verschillende opties (forumoverzicht, recent actieve topics, actief sinds laatse bezoek en onbeantwoorde vragen), bij onbeantwoorde vragen staan ook altijd vragen (bovenaan) die wel beantwoord zijn, waarom is dat, want het zijn toch onbeantwoorde vragen? Of ligt dat aan mij?

Alvast bedankt! (:

Reputatie 7
Badge +7

Hi @OnbekendeAnnoniem1 ,

 

dat is een functie die we niet meer gebruiken. Vroeger kon de topic starter een van de antwoorden markeren als ‘beste antwoord’, en daarmee werd dat topic een ‘beantwoorde vraag’. We hebben deze optie uitgezet omdat we vinden dat er niet maar 1 goed antwoord is op een vraag, juist de vele verschillende invalshoeken zorgen voor een interessante discussie. Helaas is het forum gebaseerd op een standaard format en kunnen we de keuze ‘onbeantwoorde vragen’ niet uitzetten. Eigenlijk zijn alle topics die als vraag zijn aangemaakt nu dus een onbeantwoorde vraag. Begrijpelijk dat het voor verwarring zorgt dat deze keuze er nog bij staat.

 

Groetjes, Marieke / De Kindertelefoon

Reputatie 7
Badge +17

Ik krijg heel af en toe een privé bericht van mods. Die zijn niet meer voor ons te lezen sinds privé berichten echt zijn uitgeschakeld voor gebruikers. Een mailtje lijkt me dus iets handiger😉

 

@Marieke Toch komt het nog wel eens voor. Heb daar ook al eens over gepost (zie quote)  @AnneW zei toen in een reactie dat het bericht per ongeluk was verstuurd. Moet zeggen dat ik daarna nog 2 of 3 keer een privé bericht hebt gehad. Dat is verder geen ramp dus ik heb het niet meer gemeld maar het gaat dus nog wel eens mis. 😉

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @tim16 ,

 

klopt, dit was voorheen zo. Ons is verteld dat de mogelijkheid nu helemaal is uitgeschakeld.  Mag ik vragen wanneer je voor het laatst zo’n melding hebt gehad?

Groetjes, Marieke

Reputatie 7
Badge +17

@Marieke  De laatste keer was vorige maand.

Reputatie 7
Badge +7

Hi @tim16 ,

 

okee, dus je krijgt dan wel nog een melding dat je een privebericht van een moderator hebt gehad, maar je kan niet op de link klikken. Goed om te weten!

Ik geef het door aan de community managers, hopelijk kunnen ze ervoor zorgen dat deze mogelijkheid nu echt volledig wordt uitgeschakeld, en in de tussentijd alle moderators er nog een keer aan herinneren welke knoppen we wel en welke niet gebruiken :-)

 

Dank je,

 

groetjes Marieke

Reputatie 7
Badge +7

Ik mag geen screenshot sturen maar de laatste was gister van @Kim_12345 

Reputatie 7
Badge +17

@Marieke Klopt. Als je op de link klinkt word je gewoon doorgestuurd naar de forum homepage. Voor gewone gebruikers is het dus echt wel uitgeschakeld maar voor de mods niet blijkbaar.

Bedankt voor het doorgeven iig.

Reputatie 6
Badge +3

@tim16 

Goed dat je dit aangeeft. Dit heeft te maken met de functie van het rapporteren van berichten.  Omdat andere fora wel werken met het sturen van privé berichten, kan deze functie niet in zijn geheel uitgeschakeld worden. Nu snappen wij heel goed dat dit voor voor verwarring en onduidelijkheid zorgt, dus wij gaan de moderatoren nog beter instrueren op het feit dat ze bij gerapporteerde berichten niet het bericht uitsturen. 

Ik hoop dat het zo duidelijk is, maar anders horen wij dat graag.

Groet,

Carolien

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @Jesse08 en @Banaantjeeee en anderen ,

 

We hebben naar het voorstel om ons standaard bericht aan te passen gekeken. Wat ons betreft een mooie aanpassing, de extra ondersteuning en een compliment past er heel goed bij. Dat kunnen wij dus gaan gebruiken. Het zal alleen nog steeds wel een standaardbericht blijven. Dat voelt soms wat onpersoonlijk, kan ik me voorstellen, omdat we elke keer die tekst gebruiken.  We doen dat omdat we zo in één bericht alle belangrijke dingen noemen die we graag mee willen geven. 

 

Dan wordt het dus:

Hoi *Naam gebruiker*,

 

Heel goed van je dat je dit vertelt! Je zit in een nogal lastige situatie zien we. Onthoud dat je niet alleen voor staat. Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. Nogmaals heel goed van je dat je dit durft te vertellen!

Veel sterkte!

 

*Naam*(De Kindertelefoon) 

 

Als er nog meer suggesties zijn dan kan dat nog tot maandag 29 januari. Die dag zal ik het dan verder aanpassen zodat de moderatoren het kunnen gebruiken.

 

Groet, 

Luuk 

Hey,

Wat leuk zeg:)! Dankuwel! Sorry dat ik zo laat reageer. Ik zag niet dat ik een email had gekregen;) 

Liefs xxx Banaantjeeee <3

Reputatie 3
Badge +1

Hoi, kindertelefoon. 
Ik ben Pip (niet mijn echt naam :)) en ik had een vraag. 
Waarom zijn er bij sommige topics of reacties, dezelfde profielen die reageren of topics plaatsen? 
 

Ik zie vaak de gebruikers naam “Anonymous” 

Betekend dat dat het account van de gebruiker is geblokkeerd? Of dat het account heel oud is?

 

groetjes Pip!

Reputatie 3
Badge +1

Hoi @pipxc!

Wat goed dat je je vraag stelt! de gebruikers naam Anonymous komt inderdaad vaak voor. Dit komt doordat de accounts van die gebruikers verwijderd zijn door verschillende redenen, sommige gebruikers zijn te jong en sommige gaven aan dat zij graag hun account wilden laten verwijderen door ons. Wij verwijderen dan die gebruikers waardoor ze automatisch Anonymous heten. 

Als je nog meer vragen hebt, stel ze gerust!

 

Groetjes, Jen (de Kindertelefoon)

Reputatie 1
Badge

Hoe kan je je eigen topic verwijderen???

 

Snel antwoord aub

 

Hoi @ Anoniem1015

Een goede vraag, die je stelt.

 

Bij de veelgestelde vragen staat:

Topics die je plaatst worden in principe niet verwijderd. Andere forumgebruikers kunnen topics lezen om informatie uit te halen en nieuwe reacties kunnen een topic weer nieuw leven inblazen.

Er zijn drie uitzonderingen. Een topic wordt wel verwijderd als:

· Het topic in strijd is met de forumregels.

· Het topic je anonimiteit in gevaar brengt.

· De Kindertelefoon verwijdert alle topics waar langer dan 6 jaar geen reactie op is gekomen.

Je hebt het recht als forumgebruiker om een verzoek in te dienen om een of meer topics door De Kindertelefoon te laten verwijderen als dat voor jou heel belangrijk is. Dit kun je doen door je verzoek te mailen naar forum@kindertelefoon.nl. In dit bericht kun je uitleggen waarom het voor jou zo belangrijk is dat jouw topic(s) verwijderd worden. De Kindertelefoon bekijkt per verzoek of we ermee akkoord gaan.

Een andere optie is om je account te verwijderen. Wat dit allemaal betekent kan je hier lezen: 

 

 

Groet,

Anne - De Kindertelefoon

 

Reputatie 7
Badge +9

waarom worden topics na 6 jaar verwijdert als er geen nieuwe reacties komen? het kan ook een heel nuttige topic zijn geweest waar geen reacties meer kwamen omdat er al antwoorden op de vraag was. en als iemand in die 6 jaar dat er geen reacties zijn geplaatst dezelfde vraag heeft dan hoeft diegene niet een helemaal nieuw topic te maken. dan kan diegene gewoon bij dat oude topic kijken en daar de antwoorden uit halen

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @ikweethetnietmeer2009 ,

 

daar is voor gekozen omdat informatie soms best snel kan verouderen. Bijvoorbeeld websites waarnaar verwezen wordt, of bepaalde regels, of zelfs bepaalde gewoonten of uitdrukkingen. In 6 jaar is er eigenlijk altijd wel een soortgelijk topic aangemaakt waar forumgebruikers iets aan kunnen hebben. Om het forum overzichtelijk en up to date te houden, zullen we af en toe een beetje moeten opschonen.

Groetjes, Marieke / De Kindertelefoon

Reputatie 7
Badge +4

Hoi !  Ik had een vraag, en die is, dat ik benieuwd ben. als je vrijwilliger wilt zijn en eventueel beroepskracht bij de Kindertelefoon, welke opleiding wordt er dan van je verwacht ?  MBO SPW bijvoorbeeld ?  En/of HBO social works ?  Niet dat ik nu al zover ben hoor haha. Maar ik vroeg het me af. Wie weet later…. 😊🙂

Groetjes en grote knuffel !!  💕

Maiskolfje X

Reputatie 7
Badge +7

Hi @Maiskolfje ,

 

in principe hoeven vrijwilligers niet een bepaalde opleiding te hebben gehad. Er wordt van je gevraagd dat je HBO denkniveau hebt, daarmee wordt eigenlijk bedoeld dat je goed kan begrijpen wat er van je verwacht wordt en dat je je snel dingen eigen kan maken. Maar er is geen diploma voor nodig. De collega’s hebben allemaal een andere achtergrond, de overeenkomst is dat we allemaal hart voor kinderen en jongeren hebben en graag naar hen luisteren.

Via deze links vind je meer info over vrijwilliger worden bij De Kindertelefoon:

Vrijwilliger worden | informatie (kindertelefoon.nl)

Vrijwilliger worden | vertel me meer (kindertelefoon.nl)

Jongerenchatvrijwilliger worden | informatie (kindertelefoon.nl)

 

Als beroepskracht is inderdaad een opleiding richting Social works, pedagogiek of toegepaste psychologie wellicht handig, het hangt wat af van welke functie je zou willen.

Hartstikke leuk dat je erover denkt om ook bij De Kindertelefoon te komen werken later! Wie weet tot later,

Groetjes, Marieke / De Kindertelefoon

Reputatie 7
Badge +4

Dankuwel ! Heel interessant, ik bewaar dit zeker! 

Groetjes en knuffels, Maïskolfje X

Reputatie 1

hoi, 

ik heb een topic geplaats( denk ik )

maar ik weet niet zeker of hij wel is geplaast want er stond iet svan de hij goed gekeurt moest worden, ik heb die pagina later afgesloten maar kan het bericht nergens terug vinden.

is het nu weg of is hij nog in behandeling?

groetjes….

@xqzy_2oo9 

 

Hoi,

 

Wat goed dat je deze vraag stelt.

 

Voordat nieuwe topics en reacties online komen, worden deze eerst gecontroleerd door een moderator. Hierdoor kan het voorkomen dat je even zal moeten wachten voor jouw reacties/topics op het forum te zien zijn. Wij zijn actief tussen 10:00 en 23:00 uur om berichten te checken. Ons streven is om een bericht in die periode zo snel mogelijk online te plaatsen waarbij het in het uiterste geval maximaal 4 uur kan duren.

Het heeft dus geen zin om je bericht meerdere keren te plaatsen.

 

Veel plezier verder op het Forum!

Anne - De Kindertelefoon

Reputatie 7
Badge +12

Hi @Maiskolfje ,

 

in principe hoeven vrijwilligers niet een bepaalde opleiding te hebben gehad. Er wordt van je gevraagd dat je HBO denkniveau hebt, daarmee wordt eigenlijk bedoeld dat je goed kan begrijpen wat er van je verwacht wordt en dat je je snel dingen eigen kan maken. Maar er is geen diploma voor nodig. De collega’s hebben allemaal een andere achtergrond, de overeenkomst is dat we allemaal hart voor kinderen en jongeren hebben en graag naar hen luisteren.

Via deze links vind je meer info over vrijwilliger worden bij De Kindertelefoon:

Vrijwilliger worden | informatie (kindertelefoon.nl)

Vrijwilliger worden | vertel me meer (kindertelefoon.nl)

Jongerenchatvrijwilliger worden | informatie (kindertelefoon.nl)

 

Als beroepskracht is inderdaad een opleiding richting Social works, pedagogiek of toegepaste psychologie wellicht handig, het hangt wat af van welke functie je zou willen.

Hartstikke leuk dat je erover denkt om ook bij De Kindertelefoon te komen werken later! Wie weet tot later,

Groetjes, Marieke / De Kindertelefoon

Dag @Marieke  ! Interessant hoor! Het lijkt mij ook heel vet! Ik ben nog veel te jong natuurlijk haha, maar ik zou dit ook wel willen. Zeker als je merkt dat zoveel kinderen er nut van hebben en geholpen worden. Ik hoop dat ik er over 6 jaar nog zo over denk 😊 vast wel.  Maar, volgens mij hebben u en uw collega's ook verschillende werk tijden als in, dat sommigen meer uur werken dan een ander. U bent er ook best vaak zie ik, dat vind ik knap,  en sommigen zie je wat minder vaak als moderator zeg maar. Hebt u meer uren om te werken en anderen weer minder en hoeveel uur kunt u bijvoorbeeld maximaal werken? En zijn er dan shifts zeg maar? Draagt een collega dan aan u over?  Boel vragen, oeps!  Ik ben gewoon even benieuwd hihi 🙂

Met liefs en vriendelijke groeten, Tover xxx

Reputatie 7
Badge +7

Hi @Tover01 ,

 

wat een leuke vragen stel je, leuk dat je er zo over nadenkt. 

Aan nieuwe vrijwilligers wordt gevraagd om per week 1 dienst van gemiddeld 3 uur te doen. Het komt wel voor dat sommige mensen meer diensten draaien, omdat dat bijvoorbeeld een deel is van hun stage of omdat het soms zo uitkomt wanneer er te weinig vrijwilligers zijn en een dienst anders open staat. Er zit geen maximum aan het aantal uur dat je kan werken, zolang het in je eigen leven past.

Er zijn inderdaad shifts en bij het forum is het zo dat aan het einde van de shift de collega de dienst overdraagt aan de volgende. Bij de telefoon en chat zijn er ook shifts, maar wordt er niet overgedragen omdat ieder gesprek op zichzelf staat en vertrouwelijk is tussen degene die belt/chat en de KT medewerker. Bij het forum is dat net iets anders omdat alle tekst openbaar staat.

Ik hoop ook dat je over een aantal jaar nog steeds enthousiast bent om bij de KT te komen werken, volgens mij kan je het heel goed!

 

Groetjes, Marieke / De Kindertelefoon

Reputatie 7
Badge +5

Hoi @Marieke ,

Ik heb ook wel een vraag :) Kan je ook alleen het forum doen?

Reputatie 7
Badge +12

Beste mevrouw @Marieke . Dankuwel hoor!  🙂👍 Ik zal er zeker aan denken en het klinkt erg interessant en ook leuk.  Wat mooi hoe het allemaal werkt! Echt boeiend om te lezen. Dank u voor het compliment, dat is heel lief om te krijgen! Ik probeer het zeker ☺️

Liefs en vriendelijke groeten, Tover xxx

Reageer