Stapelverliefd op Jur terwijl ik verkering heb met Luca. Ik wil ze het liefst allebei, maar hoe dan?


  • Anonymous
  • 0 reacties
Hi allemaal,

Ik heb dus al bijna een jaar verkering met Luca en op zich gaat dat wel goed. Het begin was wel een beetje een toestand en kende zijn ups en downs. Ik heb hem vorig jaar in de / op vakantie leren kennen.

Hoe dat precies allemaal ging kun je lezen in mijn topic over “eerste echte vakantieliefde..…”.

Luca is een Belgische jongen en woont in België op een uur rijden met de auto of 3-4-5 uur rijden op de fiets (ligt eraan hoe hard ik fiets) bij mij vandaan. Zelf woon ik in (het zuiden van) Nederland, dus ja das best wel onhandig.

Nu ben ik afgelopen week een leuke jongen (ik noem hem maar even Jur) tegen gekomen. Het was een beetje een aparte ontmoeting, maar ik ben dus sinds die tijd stapelverliefd op hem. Het is niet zomaar een verliefdheidje, zoals ik wel eens vaker heb. Dit is anders. Het voelt alsof hij voor mij gemaakt is. Ik zal verderop nog wel wat meer vertellen over Jur en mij.

Ik heb nog geen seks ofzo met Jur gehad. Ik heb hem alleen wel al helemaal bloot gezien en hij is echt heel mooi en natuurlijk ook heel aardig en lief.

Oh ja, we zijn allemaal jongens :P

Vragen stellen mag natuurlijk altijd en dan ga ik die zo goed mogelijk beantwoorden.

Mijn vraag nu is, hoe pak ik het aan, want ik wil geen van beide pijn doen en ze eigenlijk allebei bij me houden, zodat ik de tijd heb om Jur beter te leren kennen zonder Luca te kwetsen :D

Groetjes 🙂,
M&M’s

418 reacties

Hi allemaal,

 

@Gebruiker c 

Neem gewoon je tijd! Doe maar rustig aan.

Thnx

 

@Spookyzx 

...ik herinnerde me wel het Noorse filmpje.  Dus ik zou wel ooit dit topic hebben gelezen.

Ik vind het mooi om te zien dat je ondanks dat je toen die tijd niet de juiste woorden wist te vinden wel een mooie serie hebt gevonden die je verhaal deels uitlegt als ik het goed zeg. 

Dankjewel.

 

Weet je wat het is.

Ik wil hier ook graag vertellen hoe het is als je als jongen verliefd wordt op een andere jongen. Natuurlijk wil ik ook feedback en tips, maar ik wil vooral mijn verhaal delen. Gewoon om te laten zien wat er allemaal kan gebeuren in een relatie en waar je tegenaan loopt. Al die dingen die jongens die verliefd zijn op meisjes en v.v. ook mee maken. Dat soort dingen zie je vaker om je heen op school en bij je vrienden. De meeste dan toch. Er zijn overal ook jongens die op jongens vallen en meisjes op meisjes en nog veel andere combinaties. Ik hoop dat er, als is het maar eentje er iets aan heeft en misschien dat anderen die niemand kennen die homo is ook een beetje een idee hebben van hoe het kan gaan tussen jongens.

Ik ga niet zeggen dat ik het schoolvoorbeeld ben van 'normaal’ voor hoe jongens met andere jongens omgaan in een relatie. Ik ben zeker ook niet doorsnee qua voorgeschiedenis. Ik ben gewoon wie ik ben en in mijn ogen zou iedereen moeten mogen zijn wie ze zijn.

Omdat het voor veel mensen lastig kan zijn om er echt een beeld bij te vormen heb ik die video's van Skam gepost. Daarin zie je gewoon hoe jongens om elkaar heen draaien en verliefdheid voorzichtig durven te tonen en verderop in het verhaal als er een relatie ontstaat zie je ook alles waar ze tegenaan lopen.

In veel beelden herken ik mezelf. Het verliefde om elkaar heen draaien en niet echt die stap durven zetten. Dan het vertellen aan je omgeving en in mijn (of eigenlijk ons, want mijn twin is ook gay en speelt een hele belangrijke rol in mijn leven) geval zijn we door ongeveer iedereen gesteund. Jammer genoeg is dat bij anderen niet altijd het geval.

Ook alle momenten van twijfel en ruzie of onbegrip moet je met zijn allen in de relatie oplossen en dat is soms best heftig. Het is soms moeilijk, maar het levert ook veel op. Het verdiept je relatie en ik snap dat als je 13 bent niet het eerste is waar je aan denkt, maar uiteindelijk wil je ook echte liefde met alles erop en eraan.

Al die dingen en nog meer zaten in die video's die ik gepost heb en op een ‘eerlijke’ manier, ik bedoel zoals het is. Niet dat er een stereotype homo wordt neergezet met alle ‘eigenaardigheden’ zoals (vooral vroeger, maar nu ook nog steeds)  gedacht wordt hoe homo's zijn en doen.

De meeste jongens die op jongens vallen zijn als hun leeftijdsgenoten en doen het merendeel van hun tijd vergelijkbare dingen, alleen worden zij verliefd op hetzelfde geslacht. Maar daarom zijn we niet van een andere planeet.

 

Acceptatie zou heel fijn zijn. Hier en daar wat meer begrip ook. Maar ook vind ik het mooi als er open over gepraat kan worden. Beter worden er ons dingen gevraagd dan dat er bij voorbaat conclusies getrokken worden. en/of achter onze rug om van alles wordt gezegd. Niet iedereen hoeft het altijd overal met ons over eens te zijn. Verschillen mogen er natuurlijk ook zijn en blijven, maar laat elkaar in elkaars waarde.

 

Nou ja, dat was weer een hele lap tekst die nog niks heeft uitgelegd over hoe het nu met Jur, Luca, twin en mij is gegaan, dus dat wordt de volgende post.

 

Iedereen alvast bedankt voor het lezen en reageren of mee lezen.

 

Tot slot wil ik nog even iets tegen @N_V  zeggen:

Ik hoop dat ik jouw vraag:

Waar was je eigenlijk gebleven? En hoe ben je hier weer teruggekomen??😋

die je gesteld had in het topic van Blue, hier alvast voor een deel duidelijk kan maken...in mijn volgende post dan, want hier heb ik er nog weinig tot niets over gezegd :wink:

 

Groetjes,

M&M's

Hi iedereen,

 

Nou komt het meest ingrijpende stukje, iig een gedeelte, want ik weet nu nog niet wat ik er wel of niet over ga vertellen. Dit heeft zich ongeveer anderhalf jaar geleden afgespeeld. Dat lijkt lang geleden, maar eigenlijk is het nog heel vers. Zoiets kun je ook niet zomaar achter je laten en net doen alsof er niks gebeurd is. Maar daar komen jullie zelf ook wel achter als jullie het lezen.

Als ik het heel kort opschrijf, kan het ‘verkeerd’/onduidelijk overkomen, maar te uitgebreid is ook niet echt nodig. Alleen is die grens moeilijk te bepalen, omdat ik vooral ook het gevoel er omheen wil uitleggen of nou ja, iig opschrijven.

Je kunt deze gebeurtenis ook niet los zien van mijn relatie met Jur en Luca en twin. Het heeft veel invloed gehad op hoe de dingen zijn verlopen. Daarom is het belangrijk dat ik het vertel.

 

Voordat ik ‘pats-boem’ begin is het misschien handig om iets over diegene te vertellen waarover dit stukje gaat.

 

Ik heb zijn naam (niet zijn echte naam ofc) hier wel vaker genoemd in de afgelopen 2 jaar. Twin en ik en onze hele familie eigenlijk heeft hem leren kennen in het voorjaar van 2018. We kenden elkaar dus pas (ruim) een half jaar toen dit gebeurde.

 

Volgens mij heb ik wel eens ergens in een ander topic en misschien zelfs wel in dit topic (ik heb niet alles nagelezen, dus weet het niet precies) er iets over geschreven. Ik vertel het verhaal nu vanuit mijn herinneringen, dus het zou kunnen dat het soms iets anders is, dan dat ik eerder heb geschreven. Niet de grote lijnen, maar sommige details.

 

Sommigen weten vast al om wie het gaat en het gaat om Newt.

 

Newt kwam in het voorjaar van 2018 nieuw bij ons op school, in onze klas en eigenlijk hadden wij, dat is twin en ik en Newt al gelijk een soort klik. Hij woont niet al te ver van ons vandaan en ik had hem tijdens het naar huis fietsen al vrij snel uitgenodigd om eens langs te komen.

 

Kort daarna had hij dat gedaan en eigenlijk is hij nooit meer weg geweest.

 

We deden van alles met elkaar en Newt was ook op de hoogte van hoe het met Luca allemaal gegaan was en nog ging en ook van wat er in de zomer van 2018 ontstond met Jur en alles wat daar mee samen hing.

 

Newt was een goede vriend. Eentje die iedereen zou willen, maar misschien niet had. Ik, wij hadden het geluk om hem te mogen kennen. Wij deelden alles en eigenlijk was dat wel speciaal, zeker al na zo’n korte tijd dat we elkaar kenden.

 

Vaak gingen we er met Newt op uit. Of het nou hardlopen was of fietsen/mountainbiken of gewoon melig op de bank hangen of logeren.

 

Op een dag was ik alleen met Newt een beetje de buurt aan het verkennen op de fiets. Dat deden we wel vaker. Gewoon random links of rechts afslaan en dan zagen we wel waar we uitkwamen.

Op een gegeven moment waren we in een natuurgebied, waar we wel vaker kwamen, en we wilden ff pauzeren en uitrusten, dus zochten we een mooi plekje waar we even konden chillen en wat drinken.

 

We waren er al vaker geweest en omdat het iets hoger gelegen is heb je er een mooi uitzicht.

 

Zonder al te veel te verklappen over de locatie zal ik beschrijven hoe de situatie was. Sommige details heb ik wat aangepast om anoniem te blijven.

 

Vergelijk de plek met een soort bouwwerk waar je op kunt klimmen en veilig kunt zitten. Het was stevig en vrij breed en we kwamen er wel vaker, dus kenden de situatie.

 

Nou komt het moeilijke gedeelte. Hoe ga ik dat opschrijven zodat duidelijk is wat er gebeurde maar dat het niet te erg is om te lezen.

 

Misschien dat ik beter alvast dit post dan kan ik daar nog even over nadenken en zijn jullie al een soort van voorbereid op wat er gaat komen.Bovendien is het ondertussen ook al laat en morgen hebben we een drukke dag.

 

Ja, sorry het is even niet anders. Dat is wat ik ga doen.

 

Ik probeer nu voor mezelf (in klad) wel het verhaal verder te schrijven, want op zich wil ik het wel graag vertellen, omdat het een belangrijke rol speelt in hoe het verder gaat tussen Jur, Luca en mij etc.

 

Groetjes voor nu en tot binnenkort voor het vervolg,

M&M’s

Hoi M en Ms,

Ik heb me weer even bijgelezen, maar er is nogal veel geplaatst zo te zien. Altijd wanneer ik net even niet online kan zijn… Ach ja. Aangezien mijn concentratie ronduit waardeloos is, vrees ik dat een gedetailleerde reactie zoals je misschien van mij gewend bent er even niet in. Ik beperk me even tot wat er in me opkomt en tot wat ik me nu kan herinneren. Dat vind je vast niet erg en daarbij is er zo te lezen genoeg belangstelling van anderen om je van die gerichtere reacties te voorzien :)

 

Ik lees jouw topics altijd met veel '’plezier'’. Plezier staat tussen aanhalingstekens, omdat wat je beschrijft natuurlijk niet altijd even plezierig is. Wat ik er dan mee bedoel: Ik voel me altijd heel erg aangetrokken tot jouw topics. Ik wil graag lezen wat je te zeggen hebt en wat je hebt beleefd. Ook vind ik het fijn om wellicht iets voor je te kunnen betekenen.

Waarom ik mij zo voel aangetrokken, ligt volgens mij aan een aantal dingen. Ten eerste je schrijfstijl. Ik denk dat deze erg leuk, open en toegankelijk is. Daarnaast is het de inhoud. Wat ik zo mooi vind aan een hoop topics van jou, is dat je ze schrijft om anderen te helpen. Natuurlijk neem je tips en andere opmerkingen mee, maar zoals je zelf ook al meerdere keren noemt, hoop je ook dat anderen dit lezen en iets aan jouw ervaring hebben. Hiermee stel je jezelf heel kwetsbaar op. Ook al doe je natuurlijk moeite om je identiteit te verbergen: je verzint nepnamen voor de personen in de verhaal/leven, je laat bepaalde details achterwege, etc., komen we toch heel wat te weten over jou, je vrienden en familie en je leven.

Ik heb zelf een aantal momenten gehad waarop ik ook graag weer was begonnen met het delen van bepaalde dingen in mijn leven, zoals mijn vragen rondom mijn genderidentiteit . Voor mezelf, maar ook om een soort gesprek op gang te brengen en om mensen te laten zien dat je kan twijfelen en dat dat oké is. 

In ieder geval, dit topic gaat niet om mij. Wat ik ermee probeerde te zeggen, is dat ik dat niet heb gedaan, omdat ik dit te eng vind. Ik vind het heel moeilijk om mijn verhaal zo op het internet te gooien en daarom heb ik gekozen dat niet te doen. Nu weet ik zeker dat jij je ook bewust bent van deze effecten. Dat jouw verhaal hier vereeuwigd is en dat je straks, als je 19 bent, iedere controle erover zal verliezen. Ondanks de angsten die je wellicht voelt, kies je er bewust voor om toch je verhaal te delen en zo anderen te helpen. Dat vind ik heel moedig en dat inspireert me wel hetzelfde te doen. Niet per se hier op het forum, maar misschien ergens anders. Je weet maar nooit.

Dit maakt dat ik extra begaan ben met je. Dat ik je dat extra steuntje in je rug wil geven, omdat ik zie dat je zo je best doet. Dat vind ik erg bewonderenswaardig.

 

In je laatste bericht schrijf je dat je het heel lastig vindt om te verwoorden wat er is gebeurd. Nu kan ik alleen maar raden wat er precies is gebeurd, maar ik kan me voorstellen hoe lastig het is. Dat je ondanks deze struggles kiest om wel door te zetten en de juiste woorden te vinden, vind ik ook knap. Wat er ook precies gaat komen, weet dat wij op het forum er voor je zijn. Dat we je niet zullen veroordelen om wat dan ook en dat we luisteren en leren van wat jij allemaal met ons deelt. 

Je vraagt je af of iemand iets heeft aan jouw verhalen. Of iemand ermee geholpen is. Nu zit ik bij lange na niet in dezelfde situatie als jij, maar ik kan nog steeds van jou leren. Dat kunnen wij allemaal. We kunnen leren van hoe jij liefde geeft aan je vrienden en familie. Hoe je onbaatzuchtig bent en altijd probeert om anderen te helpen. Hoe je het positieve probeert te zien - en uiteindelijk ook ziet - in de dingen die jou (en twin en anderen) overkomen. In dat opzicht ben je een voorbeeld, denk ik. Niet in de zin dat we alles moeten doen zoals jij het doet of dat dat het beste of perfecte is, maar wel in de zin van dat we jouw situatie kunnen gebruiken om te reflecteren op onze situatie en zo te kijken of we iets moeten/willen veranderen.

 

Iets anders wat me keer op keer opvalt, gaat over jouw relatie met je vrienden. Hoe jij en twin Luca bijvoorbeeld de ruimte gaven om te ontdekken wat hij voelde voor '’feestgay'’? (als ik het me goed herinner). Jullie hebben iets gedaan voor een vriend (nou ja, Luca is natuurlijk wel meer dan een vriend, maar je snapt vast wel wat ik bedoel) en toen jij Jur tegenkwam, heeft Luca hetzelfde gedaan voor jou. Wat je geeft krijg je terug en het feit dat jullie dit voor elkaar over hebt, betekent dat jullie een hele mooie en sterke basis hebben. Ik zie soortgelijke kenmerken in alle vriendschappen die je beschrijft en ik vind dat enorm mooi om te zien. 

Ik zie het zelfs terug in het forum. Jij offert je kostbare tijd - je slaap - op om anderen op het forum te helpen. Dit zijn reacties waarin je kan lezen dat er tijd en aandacht in zit. Als gevolg hiervan kun jij direct bij je eerste berichtje al een hoop mensen taggen. Mensen waarvan je weet dat ze naar jouw topic komen om te lezen wat je hebt te zeggen. Naast deze groep komen er nog meer mensen om je topic te volgen en om iets terug te doen voor jou. Ik denk dat dat genoeg zegt.

 

Dus, ik blijf mijn mail checken en je verhaal volgen. Ik hoop dat ik onderweg iets voor jou kan betekenen en dat je verhalen mij blijven inspireren, al twijfel ik daar niet aan ;) :)

 

Gr. Pin

 

 

@Pin ,

 

Hoi M en Ms,

Ik heb me weer even bijgelezen…... Ik beperk me even tot wat er in me opkomt en tot wat ik me nu kan herinneren. Dat vind je vast niet erg ...

Nee hoor, dat vinden we helemaal niet erg

 

Ik lees jouw topics altijd met veel '’plezier'’…... Ik voel me altijd heel erg aangetrokken tot jouw topics. Ik wil graag lezen wat je te zeggen hebt en wat je hebt beleefd. Ook vind ik het fijn om wellicht iets voor je te kunnen betekenen.

Wat lief en je betekent sws veel voor ons

 

Waarom ik mij zo voel aangetrokken, ligt volgens mij aan een aantal dingen. Ten eerste je schrijfstijl…..Daarnaast is het de inhoud…... je ze schrijft om anderen te helpen….hoop je ook dat anderen dit lezen en iets aan jouw ervaring hebben. Hiermee stel je jezelf heel kwetsbaar op…….we toch heel wat te weten over jou, je vrienden en familie en je leven

Ik vind het wel mooi dat je zo een soort samenvatting geeft en dat de ‘boodschap’ die twin en ik hebben over komt of iig ook duidelijk wordt waarom we (nou ja ik ben dan degene die hier altijd schrijft en het account heeft) soms zo uitgebreid dingen vertellen. Het is idd niet alleen om het schrijven, maar ook om een beeld te geven van hoe jongens met andere jongens om kunnen gaan. Het is zeker niet zo dat dit een doorsnee verhaal is, maar op onderdelen kunnen anderen dit zeker mee maken of overeenkomsten zien met wat zij mee maken.Hopelijk hebben ze er wat aan. Het gevolg is idd dat we ons soms kwetsbaar opstellen en dat jullie een inkijkje in ons leven krijgen. Geloof me, ik bouw voor mezelf en mijn familie en vrienden voldoende 'veiligheid’in door sommige dingen iets anders op te schrijven of details een beetje aan te passen. Op zich is het verhaal natuurlijk wel zoals het gaat/gegaan is.

 

Ik heb zelf een aantal momenten gehad waarop ik ook graag weer was begonnen met het delen van bepaalde dingen in mijn leven, zoals mijn vragen rondom mijn genderidentiteit . Voor mezelf, maar ook om een soort gesprek op gang te brengen en om mensen te laten zien dat je kan twijfelen en dat dat oké is. 

…...Wat ik ermee probeerde te zeggen, is dat ik dat niet heb gedaan, omdat ik dit te eng vind…... Nu weet ik zeker dat jij je ook bewust bent van deze effecten. Dat jouw verhaal hier vereeuwigd is en dat je straks, als je 19 bent, iedere controle erover zal verliezen. Ondanks de angsten die je wellicht voelt, kies je er bewust voor om toch je verhaal te delen en zo anderen te helpen. Dat vind ik heel moedig en dat inspireert me wel hetzelfde te doen. Niet per se hier op het forum, maar misschien ergens anders. Je weet maar nooit.

Ik snap jou helemaal. Ergens is het ook best wel eng, maar ik ben er altijd maar vanuit gegaan dat ik hier anoniem mijn verhaal kan delen en heb er vanaf het begin ook rekening mee gehouden wat en hoe ik dingen opschreef, zoals met die fake namen en situaties en plekken enzo.

Het enige waar ik mijn vraagtekens bij zet, is hoe de kindertelefoon er voor gekozen heeft om profielnamen die in het verleden gebruikt zijn en die op een gegeven moment verwijderd worden (als een account verwijderd is) weer 'vrijgegeven worden'. Ik zit er dus niet op te wachten dat, nadat mijn account verwijderd is, er iemand zomaar mijn oude profielnaam kan gaan gebruiken. Wat nou als die een homofoob is er reacties gaat plaatsen in een topic van mij. Dat gaat een heel raar beeld geven. Sommige forumleden kunnen denken dat ik (de echte M&M’haha) die reacties post …. Al mijn post heb ik ondertekend met mijn naam, dus ja. Ik vind dat ze daar nog eens goed over na moeten denken bij de KT.

Voor wat betreft jouw keuze om hier niet jouw verhaal te schrijven, alle respect. Iedereen moet zijn/haar eigen afweging maken  en dat is maar goed ook, dat het zo werkt. Toch zie ik wel dat je met jouw reacties andere forumleden steunt en op weg helpt, informeert en troost. Dus, onderschat jouw bijdrage hier op het forum niet. Zoals je zelf al noemde zijn er buiten dit forum nog mogelijkheden genoeg om mensen te steunen. Je vindt daar vast jouw weg wel in.

 

Dit maakt dat ik extra begaan ben met je. Dat ik je dat extra steuntje in je rug wil geven, omdat ik zie dat je zo je best doet. Dat vind ik erg bewonderenswaardig.

Wow, hier raak je wel een gevoelige snaar. Ik vind het superlief dat je dat schrijft :relaxed:

 

In je laatste bericht schrijf je dat je het heel lastig vindt om te verwoorden wat er is gebeurd. Nu kan ik alleen maar raden wat er precies is gebeurd, maar ik kan me voorstellen hoe lastig het is. Dat je ondanks deze struggles kiest om wel door te zetten en de juiste woorden te vinden, vind ik ook knap. Wat er ook precies gaat komen, weet dat wij op het forum er voor je zijn. Dat we je niet zullen veroordelen om wat dan ook en dat we luisteren en leren van wat jij allemaal met ons deelt. 

Ja soms is het best lastig om op te schrijven, maar aan de andere kant denk ik, ik ben hier ooit aan begonnen en iedereen heeft mij (en twin en nog anderen die in dit verhaal voorkomen) vanaf het begin goed geholpen en ik vind dan ook dat iedereen recht heeft op hoe het verder is gegaan. Ik bedoel, soms 'tease’ ik jullie een beetje om de aandacht vast te houden, dus dan moet ik ook over de brug komen.

Ik snap dat ik ook weer niet verplicht ben om dit te doen, maar ik voel me er zelf beter bij als dit een ‘afgerond’  verhaal wordt en niet een verhaal zonder einde of toch wat meer duidelijkheid, dan dat er nu is

 

Je vraagt je af of iemand iets heeft aan jouw verhalen. Of iemand ermee geholpen is…..Dat kunnen wij allemaal. We kunnen leren van hoe jij liefde geeft aan je vrienden en familie. Hoe je onbaatzuchtig bent en altijd probeert om anderen te helpen. Hoe je het positieve probeert te zien - en uiteindelijk ook ziet - in de dingen die jou (en twin en anderen) overkomen. In dat opzicht ben je een voorbeeld, denk ik.

 

Niet in de zin dat we alles moeten doen zoals jij het doet of dat dat het beste of perfecte is, maar wel in de zin van dat we jouw situatie kunnen gebruiken om te reflecteren op onze situatie en zo te kijken of we iets moeten/willen veranderen.

Ik hoop zeker dat iemand anders er iets aan heeft. Wat je schrijft over ‘onbaatzuchtig, anderen helpen, positieve zien’ komt voor een groot deel door onze opvoeding en het gaat soort vanzelf. Het is niet alleen mijn verdienste, zeg maar. Dankjewel voor je mooie woorden.

Ik ben wel blij dat je ook dat andere stukje gepost hebt. Ik heb het even los gezet van de rest hierboven. Het is zeker niet zo dat alles wat wij doen de juiste en zeker niet de perfecte oplossing in ons geval en voor anderen al helemaal niet is of zal zijn. Het geeft wel iets om over na te denken hoop ik en dat anderen dan leren van onze fouten of iig een afweging maken die voor hen beter past

 

Iets anders wat me keer op keer opvalt, gaat over jouw relatie met je vrienden. Hoe jij en twin Luca bijvoorbeeld de ruimte gaven om te ontdekken wat hij voelde voor '’feestgay'’? (als ik het me goed herinner). …...heeft Luca hetzelfde gedaan voor jou. Wat je geeft krijg je terug en het feit dat jullie dit voor elkaar over hebt, betekent dat jullie een hele mooie en sterke basis hebben. Ik zie soortgelijke kenmerken in alle vriendschappen die je beschrijft en ik vind dat enorm mooi om te zien. 

Ja en het klopt wat je zegt over 'feestgay’ (die naam heb ik eerder gebruik in dit topic voor iemand die bij Luca op school zat. Als jullie meer over hem willen weten zal je ff op zoek moeten in dit topic. Ik denk zo rond augustus 2018 of iets later, idk precies).

'Feestgay’ is nog steeds in ons leven. Volgende week of die week erop komt hij naar Frankrijk op vakantie bij ons. Hij zit veel op Ibiza en volgt zijn hart, wat op zich wel heel mooi is, toch?

Liefde is niet alleen houden van, maar soms ook loslaten e elkaar de ruimte gunnen. Als het vertrouwen er is, is dat niet heel moeilijk aan de ene kant, maar ook wel weer spannend aan de andere kant. Vertrouwen is wel de basis. Krampachtig vasthouden aan iets wat er misschien niet is of tegen proberen te houden wat er wel is, kan averechts werken. IK ben zeker wel blij hoe we met al onze vrienden en familie om gaan. Dat is voor een groot gedeelte ook aan hen te danken dat dit zo kan.

 

ik blijf mijn mail checken en je verhaal volgen. Ik hoop dat ik onderweg iets voor jou kan betekenen en dat je verhalen mij blijven inspireren, al twijfel ik daar niet aan ;) :)

Wat lief en weet dat wij weten dat je er voor ons bent.. Je hebt ons al vaak geholpen en aan het denken gezet en niet alleen door reacties die je in één van mijn topics hebt gepost….

 

 

Voor iedereen die dit leest,

ook aan jullie een dankjewel voor alles wat jullie ooit voor ons gedaan hebben en gepost hebben, maar ook voor dit verhaal te lezen. Aan de views zie ik dat er meerdere mensen het lezen. Natuurlijk is het niet verplicht dat jullie allemaal op alles gaan reageren, maar voel je vrij om dat te schrijven wat je kwijt wilt. Ook als je vragen hebt of je bedenkingen hebt bij hoe wij dingen aan pakken. Al dat kan ons helpen.

 

Liefs en tot snel.

 

Oh nog iets, ik ben van plan strakjes een vervolg te posten over Newt, maar ik ga nu eerst een broodje eten en mijn grafische tablet uitpakken (die net bezorgd is). Ik zie net dat dat uitpakken niet meer nodig is, dat heeft mijn twin al gedaan. Dus ik ga snel ff meekijken hoe dat ding werkt

 

Groetjes,

M&M's

Ok ik ben er mee bezig, maar het gaat nog alle kanten op. Wat ik wel al heb is het begin. Dan hebben jullie alvast iets te lezen:

--

Hi iedereen,

 

ik weet eigenlijk niet precies waar ik moet beginnen en omdat dat al heel lang zo is en er niks uit mijn vingers is gekomen ga ik gewoon maar beginnen met schrijven en dan zie ik wel wat er van komt….

--

 

I know, het is nog niet veel, maar er komt vast wel wat uit mijn vingers. Ik heb mezelf nu voor het blok gezet en op zich vind ik dat niet erg. Het verhaal moet nu een vervolg krijgen, na al jullie lieve meelevende reacties.

 

Ik zou zeggen:

Let the countdown begin….

 

Hopelijk tot snel.

 

Groetjes,

M&M's

 Hi iedereen,

 

I'm back bij dit topic. Ik ben heel blij om te zien dat er de afgelopen 2 weken eigenlijk geen activiteit is geweest, want ik was bang dat ik weer een boekwerk moest inhalen whoops :rofl:

haha, ja ik snap wat je bedoelt, ik ben zelf bijna weer bij, als ik jouw reactie heb beantwoord :wink:

 

Ik ben ook heel blij (haha ja, bij die eerste '’ik ben heel blij'’ had je vast niet verwacht wat ik had geschreven :wink: ) om te lezen dat Newt goed is hersteld. Het ziet er naar uit dat hij met de tijd eigenlijk weer alles kan, wat best een wonder is.

jazeker, want ik het begin zag het er niet altijd even goed uit, want Newt had verschillende instabiele compressiefracturen van zijn wervels als ik het goed zeg. Bij instabiele breuken kun je zenuwletsel hebben en vandaar die uitval in het begin. Als het niet helemaal kapot is kan het vaak nog wel herstellen, maar dat kost veel tijd.

Soms behandelen ze alleen met rust, maar bij uitval moeten ze opereren om erger te voorkomen. Bij uitval heb je ook een langere herstelperiode en krachtverlies enzo.. Zodra het veilig is willen ze wel dat je zoveel mogelijk beweegt om het herstel beter te maken, maar dan mag je alleen dingen doen die ze voorschrijven.

 

De uitkomsten op liefdesgebied zijn iets minder rooskleurig zo te lezen. Als ik het goed begrijp zijn alle liefdesrelaties voorbij, maar niet per se voor altijd. Er is wat jou (jij&twin) betreft wel een opening voor meer, als de andere partij daar ook behoefte aan heeft. Want wat er ook allemaal is gebeurd, je houdt dat speciale gevoel voor die jongens. 

ja dat klopt wel wat je zegt.  Onze relatie met Jur was al snel weer goed.

Nou ja, het contact was al snel weer goed, maar omdat ik zoveel tijd aan Newt besteedde was ‘onze verkering’ zal ik het maar noemen niet echt van de grond gekomen en had ik Jur moeten laten gaan.

Ik bedoel ik mocht niet van hem verwachten dat ie zijn leven ‘on hold’ zou zetten om op mij te wachten. Ik was daarom wel blij voor hem dat hij een tijdje met Tom verkering had gehad. Jammer dat het toen uitging.  Ik vond ze wel leuk samen.

Maar we hebben altijd contact gehouden en Jur is gewoon een hele lieve en leuke jongen.  Laatst was ie nog bij ons in Frankrijk en we hebben een leuk contact. In het begin moesten we zoeken naar een nieuwe balans of hoe zeg je dat. Er is sws nog een lichamelijke aantrekkingskracht. Ik bedoel hij is knap en lief en leuk, maar nu gaan we met elkaar om als goede vrienden en is het ook niet gek als we elkaar een knuffel of kus geven. Gewoon als vrienden.

Ik vind het moeilijk om nu te zeggen of Jur en ik nog een echte liefdesrelatie zullen krijgen. Ik heb één keer eerder geprobeerd dat te combineren met een bestaande relatie met Luca en dat is uiteindelijk ‘niet helemaal goed gegaan’. Het is nu wel zo netjes om er nu eerst voor te zorgen dat ik/wij het netjes oplossen met Luca voordat ik/wij na gaan denken over een nieuwe relatie. ik bedoel we kennen Luca nu zo'n 3 jaar en hebben veel met elkaar gedeeld en mee gemaakt. Dat schuif je niet zo maar opzij.

Ik vind het ook moeilijk om te weten hoe groot de kansen zijn dat we weer een relatie met Luca krijgen of twin of ik alleen. Op zich zou het natuurlijk overzichtelijker zijn als we (twin en ik) allebei apart verkering zouden hebben met een jongen, maar je kunt niet altijd alles sturen.

Het is nu aan Luca, tenminste we hebben hem de tijd gegeven en gevraagd om te laten weten als hij er aan toe is om te reageren.

Behalve over wat er met Newt gebeurd is, waren er al eerder wat dingetjes over en weer die uitgepraat moesten worden. Luca heeft eerder ook wel twijfels over onze relatie gehad. Hij zit toch al een tijdje in een andere fase van zijn leven. Hij zit al een jaar op kot (hij studeert en woont op kamers) en leeft een ander leven als toen hij nog thuis woonde. Daardoor heeft hij minder verantwoording af te leggen aan zijn ouders en meer vrijheden en het is logisch dat hij die onderzoekt, maar wij hebben daar soms moeite mee.

Toen we Luca net leerden kennen, waren wij het die hem van alles leerden en hielpen ontdekken enzo. Hij had nog niks meegemaakt op het gebied van liefde en seks. Nu lijkt het voor ons dat hij teveel op ontdekkingstocht is. Dat kunnen we hem niet kwalijk nemen door de situatie die wij zelf voor een groot deel gecreëerd hebben.

Niet dat we verantwoordelijk zijn voor de val van Newt, maar wel voor hoe we daarna onze tijd ingedeeld en verdeeld hebben. Ik denk wel eens dat we Luca te weinig aandacht hebben gegeven.

Puur praktisch gezien was het nooit handig om samen met mijn twin Luca te delen en dat hij niet echt in de buurt woont was ook niet echt handig, maar wat doe je als het gevoel er wel is….

Ingewikkeld allemaal. Voor ons gevoel is Luca sneller volwassen geworden dan wij dat zijn. ik bedoel hij is 19 en wij nog maar 17. Wij willen niet zomaar opgeven, maar gaan de werkelijkheid niet uit de weg. Alleen weten we niet waar we nu staan met Luca.

We hadden Luca ook uitgenodigd om naar Frankrijk te komen, maar hij is niet geweest. Dat op zich nemen we hem niet kwalijk, maar ja, is moeilijk allemaal. We geven nog heel veel om Luca.

We willen hem niet kwijt, sws niet helemaal. Kijk, als het zo is dat een liefdesrelatie er niet meer inzit, dan willen we nog wel als vrienden met elkaar om kunnen gaan. Het is de vraag of dat wederzijds is. Of daar ruimte voor is.

Ik kan me niet voorstellen dat het helemaal over en uit zou zijn. Dat we elkaar dan echt niet/nooit meer zouden zien. Ik wil hem niet claimen of in de weg zitten als Luca een nieuwe relatie zou krijgen met een andere jongen, maar het idee dat we hem dan nooit meer zouden zien of spreken zou ik niet kunnen begrijpen/handelen. Als het zo is, dan is het zo en moeten we er mee dealen, maar het heeft niet onze voorkeur.

 

Ergens zijn we misschien ook bang om mensen te verliezen. Vooral iemand zoals Luca die in elke vezel van ons lichaam zit. Ik vond dat mooi uitgebeeld door twee jongens in HGT (Holland’s Got Talent) afgelopen weekend. Twin en ik hebben er wel een traantje door gekregen. Die jongens hebben ook een hele sterke band en dat is zo mooi om te zien. 

Je ziet het in hun oogopslag en mimiek als ze over elkaar praten of naar elkaar luisteren en ook als ze elkaar aanraken. Dat is zo gemeend en zonder enige gêne, zo puur.

Misschien dat hun verhaal ons verhaal nog iets duidelijker maakt. Btw wij kennen die jongens helemaal niet en hebben ze nog nooit irl of zelfs online eerder ergens gezien

Holland's Got Talent 2020 Tommy & Rowan Story Auditions Week 1

 

en hieronder kun je hun dansact zien:

Holland's Got Talent 2020 Tommy & Rowan Golden Buzzer Emotional Dance Performance Auditions Week 1

De keuze van het liedje is ook speciaal, zoals ze zelf ook al uitleggen. Misschien helpt het als ik hier ook een video van het liedje zet, met daarbij de lyrics in het Frans en Engels in de ondertiteling:

Ne me quitte pas - Jacques Brel - French and English subtitles.mp4

 

Achtergrondinfo:

https://nl.wikipedia.org/wiki/Ne_me_quitte_pas

en

https://www.chansonklassiekers.nl/chanson/13-ne-me-quitte-pas-1959-jacques-brel

waaruit de volgende quote en Nederlandse vertaling komt:

In Ne me quitte pas (verlaat me niet) gaat de zanger helemaal op de knieën en smeekt zijn geliefde om te blijven. En daar heeft hij alles voor over. Hij zal zich verstoppen in een hoekje, of beter nog, de schaduw van haar schaduw zijn, meer zelfs, de schaduw van haar hond.

Tekst: Ne me quitte pas - Nederlandse vertaling

Ga niet bij me weg, je moet vergeten
Alles kan vergeten worden en wie loopt er nu weg?
Vergeet de keren van de misverstanden en de verloren tijd
Te weten hoe je die uren moet vergeten
Die soms het hart van het geluk doodden
Met slagen van waarom toch
Ga niet bij me weg
Ga niet bij me weg
Ga niet bij me weg
Ga niet bij me weg

Ik zal je regenparels aanbieden
Uit landen waar het niet regent
Ik zal het land bewerken tot na mijn dood
Om jouw lichaam met goud en licht te overdekken
Ik zal een omgeving scheppen waar liefde koning zal zijn,
Waar liefde zal heersen
Waar jij koningin zult zijn
Ga niet bij me weg
Ga niet bij me weg
Ga niet bij me weg
Ga niet bij me weg
Ga niet bij me weg

Ik bedenk voor jou dwaze woordjes die je zult begrijpen,
Ik zal het met je hebben over die geliefden
die al twee keer hebben gezien hoe hun hart
in vuur en vlam werd gezet
Ik zal je het verhaal van deze koning vertellen die is
gestorven omdat hij jou niet meer heeft kunnen vinden
Ga niet bij me weg
Ga niet bij me weg
Ga niet bij me weg
Ga niet bij me weg

We hebben vaak genoeg het vuur weer zien oplaaien
van de oude vulkaan
waarvan we dachten dat hij daar te oud voor was
Het heeft veel weg van verbrande aarde
die meer graan opbrengt dan een goede grasmaand,
En wanneer met een vlammende hemel de avond valt
vermengt het rood en zwart zich niet met elkaar
Ga niet bij me weg
Ga niet bij me weg
Ga niet bij me weg
Ga niet bij me weg
Ga niet bij me weg

Ik zal niet meer huilen
Ik zal niets meer zeggen
Ik zal me daar verstoppen om naar jou te kijken
Hoe je danst en glimlacht
En om naar je te luisteren
Hoe je zingt en daarna lacht
Laat mij de schaduw van jouw schaduw worden
De schaduw van jouw hand
De schaduw van jouw adem
Maar ga niet bij me weg
Ga niet bij me weg
Ga niet bij me weg
Ga niet bij me weg

 

Een modernere Nederlandse vertaling vind je in de uitvoering van Sjors van der Panne:

 

                         Sjors van der Panne - Laat me niet alleen

Het is dus gewoon lastig, zoals de situatie nu is. Wij gunnen Luca het beste en als dat zonder mij/ons is, dan is dat zo. Ergens zou het ook hypocriet zijn om Luca niet zijn geluk te gunnen met een andere jongen, terwijl ik zelf de afgelopen tijd serieus verliefde gevoelens heb (gehad?) voor Milan (niet zijn echte naam), een leuke jongen die vlak bij mij in de buurt woont. Ik heb nog niet echt iets met die gevoelens gedaan, anders dan een vriendschap gesloten met hem. Ik heb hem voor een deel over alles verteld. Ik wil eerlijk tegen hem en Luca zijn. Milan moet ook niet denken dat hij tweede keus is en Luca ook niet. Het is best ingewikkeld allemaal.

Mijn hart zit nog steeds bij Luca, maar lichamelijk staat Milan bovenaan mijn lijstje van aantrekkelijke jongens. Hij is echt knap en omdat we nog niks hebben gedaan lichamelijk is er nog zoveel te ontdekken, wat me weer meer nieuwsgierig maakt naar hem.

Het is een rollercoaster:

Danny Vera | Roller Coaster

Ik wil niks kapot maken van wat er nog met Luca is, want ik weet wat ik al die tijd aan Luca heb gehad, maar nog niet hoe diep de liefde voor Milan is en of die niet vooral gebaseerd is op lichamelijke aantrekking.

En dan is er nog het verhaal rond Newt. Tussen Newt en mij en twin is er ook van alles gebeurd. Dat vergt ook nog wel wat uitleg. Ik denk dat ik dat bewaar tot een volgende post, aangezien deze reactie ook al een uitgebreid verhaal is.

 

Iets wat eerst zo ingewikkeld was, maar zo goed werkte, onze relatie met Luca, leek te wankelen en ik ging op ontdekkingstocht met Jur, met goed vinden van Luca (wel ook met pijn in zijn hart) en alles leek uiteen te vallen in honderdduizend stukjes na wat er met Newt allemaal gebeurde.

Noodgedwongen heb(ben) vooral ik (en twin) keuzes gemaakt die misschien niet altijd even slim zijn geweest. Nu de mist een beetje op lijkt te trekken boven de restanten van wat ooit was, wordt het alleen maar onduidelijker waar we staan.

Is er nog genoeg over om weer te herrijzen?

Conchita Wurst - Rise Like a Phoenix (Austria) 2014 LIVE Eurovision Second Semi-Final

Het is op zich wel mooi om te herrijzen, maar in de tekst zit ook wel een beetje een verwijt en dat zou niet terecht zijn voor de rol die Luca gespeeld heeft.

Er gaat dus nog van alles door me heen. Ik weet dat ik hier uiteindelijk uit zal komen als een sterker persoon, maar wil dat niet ten koste van iemand anders doen.

 

Wie had ooit kunnen denken dat een simpele verliefdheid 3 jaar geleden tot zoiets uit kan groeien?

 

Als iemand tips of ideeën heeft om hier weer wat duidelijkheid in te krijgen, dan zijn die van harte welkom. Jullie mogen ook best kritisch zijn, want alleen met complimenten en mooie woorden, hoe mooi ze ook zijn, gaan we het niet redden heb ik het idee.

 

Ok, genoeg stof om over na te denken.

 

In de volgende post ga ik meer over Newt schrijven, want ik heb nog maar de helft van de reactie van @Pin hier beantwoord, om het nog maar niet te hebben over de nieuwe reactie van Pin :wink:

 

Dank jullie wel voor dat jullie het zover uitgehouden hebben met mij :relaxed:

Ben ik (en twin ook)  de enige die zo'n ingewikkelde relatie lijk te hebben of komt dit vaker voor?

 

 

Groetjes,

M&M's

Hi iedereen,

 

dankjewel voor jullie reacties en ik ga jullie (@Gebruiker c  en @Kenshin)  reacties meenemen en beantwoorden in mijn reactie.

 

Gelukkig was ik op de automatische piloot gegaan en wij hebben thuis allemaal op zijn minst een EHBO cursus gevolgd. Papa en mama vonden dat verstandig. Gewoon je weet maar nooit als er iets gebeurt en omdat wij toch al een beetje brokkenpiloten zijn en vaak ergens buiten zijn, is het wel handig om iets te kunnen en te weten wat je moet doen. Verder wonen we vlak aan zee en zijn veel op het strand en daar zijn altijd wel mensen die een ongelukje hebben. Dan komen ze ook vaak bij ons in de zaak en dan weten we tenminste een beetje wat we moeten doen. Als ze onwel zijn geworden of iets verstuikt hebben of in het glas getrapt zijn of als ze water binnen hebben gekregen. We hebben ook een AED bij de zaak, dus dan moet je ook allemaal weten hoe die werkt.

 

Dus ik was wel blij dat ik een soort lijstje in mijn hoofd had van wat je moet doen. Ik weet het allemaal niet meer heel bewust, maar ik had Newt zijn hartslag en ademhaling gecontroleerd. Ik had met mijn hand zo overal waar ik bij kon onder zijn t-shirt gevoeld, ten eerste of ik ademhaling voelde en zag natuurlijk en of er rare dingen te voelen waren, zoals dingen die uitsteken, bvb botten door een val ofzo. Verder natuurlijk bewustzijn, maar Newt deed in het begin eigenlijk niks. Hij reageerde wel op pijnprikkels, maar hij zei niks. hij maakte wel wat geluid, maar dat was meer zijn ademhaling en ik denk dat dat kwam omdat er een rib door zijn long was gegaan. Ik wist toen niet dat dat zo was, want ik kon niet in hem kijken, maar dat bleek later zo te zijn.

Hij zag al een soort een beetje op zijn linker zij, dus vergelijkbaar met stabiele zijligging, maar niet precies, maar het leek me verstandig om hem niet te verplaatsen. Hij lag soort van op een veilige plek. Hij kon niet verder naar beneden vallen en er kon ook niks op hem vallen zeg maar.

Hij had nog wel pupilreflex, dus das wel goed, maar ik weet natuurlijk ook niet alles.

Hulpdiensten waarschuwen is natuurlijk één van de belangrijkste dingen die je kunt doen. Die weten echt wat ze moeten doen.

Het was echt heel gek. Toen het net gebeurd was, was het oorverdovend stil. ik voelde me zo alleen met Newt. Ik was de enige die iets kon doen, dus moest ik ook iets doen. Achteraf vind ik het niet raar dat ik Newt weer soort van aangekleed had en ik schaam me er ook niet voor dat ik aan zijn piemel heb gezeten. Ik bedoel wij zijn vrienden en we zagen elkaar wel vaker bloot, maar ergens vond ik het beschamend voor mensen die ik niet kende en die er misschien iets van zouden vinden.

 

Het was gebeurd op een plek waar wel eens afgesproken wordt door homo's. Dat was niet de reden dat Newt en ik daar waren. We waren er gewoon om ff uit te rusten. Bovendien was het midden op de dag en volgens mij wordt die plek meer 's avonds gebruikt. Toch wilde ik niet dat de ambulancebroeders of anderen zouden denken dat we er een seksafspraak hadden en onbewust ook daarom, maar ook ‘gewoon’ had ik zijn piemel terug in zijn broek gedaan.

Maar ergens voelde ik me door mijn twin verraden ofzo, terwijl ik weet dat hij het allemaal goed bedoeld.

 

Het kwam ook wel omdat het van oorverdovende stilte toen ik alleen met Newt was, plotseling veranderde in iets heel hectisch. voor mij dan iig. In de eerste auto zaten de ambulancebroeders met hun spullen en mijn twin om ze naar de juiste plek te brengen en dan de boswachter ofzo, idk, die zijn auto was het. Vlak daarna kwam papa en nog meer mensen die hulp kwamen verlenen en na een tijdje ook nog de politie en de traumaheli met nog een dokter enzo. Ik geloof zelfs dat die heli al iets eerder aan kwam vliegen, want ik had nog staan zwaaien, maar ze konden niet precies daar landen en moesten nog een eindje lopen. Daarom waren ze net iets later bij ons dan de rest. Zoiets. Er gebeurt ook zoveel ineens in korte tijd.

 

Iedereen begon zijn werk te doen en vooral aan Newt natuurlijk. Ik werd van alles gevraagd, maar weet dat niet precies meer allemaal. Ik werd verplaatst zodat de hulpverleners beter bij Newt konden en ik had de hele tijd zijn hand beet gehouden en over zijn gezicht gestreeld enzo en dat was ineens ook niet meer mogelijk. Ze gingen Newt zijn kleren allemaal open knippen en met plakkers op zijn borst en een infuus en nog honderd dingen tegelijk.

 

Dan waren ze mij ook aan het nakijken, dus ook mijn shirt uit en broek uit om te kijken of ik ergens gewond was. Ik had kennelijk wat bloed aan mijn arm en hoofd. Dus dat wilden ze bekijken. Dan gebeurt er zoveel tegelijk dat ik het overzicht een beetje kwijt was. Ik kon alleen maar aan Newt denken, maar kon niks meer voor hem doen. Ik kon wel zo ongeveer hem zien liggen, maar hij zei nog steeds niks, dus dat voelde heel slecht. ik hoorde ze praten over dat ie zo snel mogelijk naar het ziekenhuis moest om in de scan te gaan, omdat ze dachten dat ie in zijn hoofd bloedde en ergens in zijn lichaam. Dat was ook niet echt geruststellend aan de ene kant, maar ook weer wel aan de andere kant, omdat ie in goede handen was.

 

Voor ik het wist werd Newt de heli in gedragen en even later stegen ze op en verdwenen aan de horizon. Ik ben toen heel hard gaan huilen, omdat ik bang was dat ik hem nooit meer zou zien. Papa en twin troostten me wel, maar die broeders waren ook nog met me bezig en ik werd ook op een brancard gelegd en ik weet niet of het een spalk was of meer een soort matras die vacuüm werd gezogen. Mijn been kon iig niet meer bewegen, wat op zich wel beter voelde. Ik snap nog steeds niet hoe ik mijn enkel heb kunnen breken. Het was niet dat ik krak hoorde en er niet meer op kon staan ofzo. Ik weet vaag nog wel dat ik een beetje uitgegleden was en het voelde alsof ik mijn enkel verzwikte, maar dat weet ik echt niet meer. Ze zeggen dat dat komt door de adrenaline ofzo. Idk.

 

Op zich is mijn enkel wel goed genezen na die operatie, maar ergens blijft het toch een zwakke plek. Ik bedoel, laatst had ik 'm ook alweer soort van verzwikt, dus ik moet er een beetje mee uitkijken. Maar dat kan ook aan mij liggen en soort van omgekeerd zijn dat ik onbewust voorzichtig ben en daardoor...je weet wel. Op zich kan ik er wel weer alles mee doen, zoals sporten ook en daar ben ik wel blij mee. Ze moesten opereren omdat het op een rare plek was gebroken en omdat ik nog in de groei was, was alleen gips niet genoeg. Vorig jaar moest ik weer geopereerd worden en toen hebben ze de schroeven en plaatjes er weer uit gehaald.

 

Je snapt wel dat ik toen het net allemaal gebeurd was geen tijd had voor een normale relatie met Jur en Luca. In het begin was ik niet heel mobiel. ik kon wel voorzichtig lopen, maar was eerst nog met krukken en later moest ik toch wel soort van revalideren. Bovendien ging school ook door en waren we bijna al onze vrije tijd bij Newt.

Oh ja, ik wilde natuurlijk liefst zo snel mogelijk naar Newt toen het gebeurd was. Gewoon om bij hem te zijn. In het begin, dus nadat ik geopereerd was aan mijn enkel werd Newt in slaap gehouden omdat ze wat bloed in zijn hoofd hadden gezien op de scan en omdat zijn ruggenwervels niet meer op de juiste plek stonden en er een operatie gepland stond.

Op zich was dat echt heel rot voor zijn familie en ons ook natuurlijk. En vooral heel spannend, want eigenlijk had nog niemand met hem kunnen praten na de val. Ze zeiden wel dat ze goede hoop hadden dat hij weer gewoon bij zou komen, maar ja, dat moet je allemaal ook maar afwachten.

Hij werd wel al snel aan zijn rug geopereerd en de chirurgen zeiden tevreden te zijn met het resultaat. De operatie was technisch heel goed gegaan. Ja, dat konden ze wel zeggen, maar eerst zien en dan geloven.

Ik geloof dat ik na een dag of 3 Newt weer voor het eerst gezien heb en alhoewel hij nog in slaap werd gehouden was ik wel heel blij hem weer te zien. Ik mocht hem ook aanraken en toen brak ik. Gewoon dat hij warm aanvoelde was zo'n geruststelling op zich, maar het was natuurlijk nog heel spannend hoe en wanneer hij wakker zou worden.

 

Het is ondertussen al weer een heel verhaal, dus de rest ga ik in een volgende reactie posten.

 

Volgens mij moet ik nog een paar vraagjes beantwoorden die eerder gesteld werden.

Toen ik de eerste nacht steeds wakker werd gemaakt door de verpleging heb ik volgens mij geen medicijnen gekregen. Ze stelden me alleen vragen over wat voor dag het was en of ik wist waar ik was… Lekker dan, maar zal wel nodig geweest zijn.

 

Uhm ja nog even over

Gebruiker c schreef:

dat zijn piemel warm was , is een  goed teken , ook dat ie stijf was , dan komt er bloed door de penis heen waardoor hij dus warm aanvoelde. En dat is denk volkomen begrijpelijk dat ie een stijve kreeg. (In mijn ogen dan begrijpelijk)

Ja, oke, maar die voelde niet gewoon warm, maar extra warm. Dat vond ik gek of iig zo herinner ik het me. Misschien kwam het doordat mijn handen koud waren ofzo, idk. Normaal gesproken zou ik me er niet druk over maken dat ik eraan heb gezeten, maar hij voelde zo warm dat ik dacht dat het niet normaal was. Ik kan het ook niet verder uitleggen en op zich is dat nu ook niet echt belangrijk, maar die herinnering vind ik apart.. Hij was ook wel erg hard ja en op zich is dat een goed teken als je net gevallen bent en zo half bewusteloos, toch.

Ik heb het later nog wel aan Newt zelf gevraagd of ie gevoeld had dat ik aan zijn piemel heb gezeten, maar hij weet er niks meer van en snapte ook wel dat ik wilde dat hij er 'netjes’ bij lag. Hij maakte er nog wel een beetje een 'gore’ grap over, die ik hier maar niet ga herhalen, maar toen was voor mij wel duidelijk dat hij blij was met wat ik voor hem gedaan had toen het net gebeurd was.

Dat we allebei naar een ander ziekenhuis werden gebracht was wel soort van jammer, maar Newt moest naar het beste ziekenhuis zodat hij goed geholpen kon worden. Dat ik niet bij hem was, was op dat moment totaal onbelangrijk voor zijn herstel. Belangrijk was dat zijn familie bij hem was en dat er goed voor hem gezorgd werd.

Ook al weet ik dat het niet mijn schuld is wat er gebeurd is, toch voel je je 'verantwoordelijk’ op één of andere manier. Het had idd iedereen kunnen overkomen, dus mij ook  en dan zou ik ook niet willen dat anderen zich daarvoor verantwoordelijk zouden voelen.

 

Nou ja, ik ga eerst maar even een broodje eten en nog wat andere dingen doen, voordat we op vakantie gaan. Ik blijf gewoon posten in de vakantie. Das de bedoeling, maar soms moet ik ook ff relaxen en leuke dingen doen met mijn vrienden in Frankrijk die ik al een tijdje niet gezien heb.

 

Tot snel.

 

Groetjes,

M&M's

Hi iedereen,

 

ff een update

 

President Macron heeft een ‘leuke’ aankondiging gedaan vanavond: lockdown vanaf vrijdag in heel Frankrijk, dus door de avondklok, die er al is moeten we voor morgenavond 21.00 uur Frankrijk uit zijn, willen we nog op korte termijn naar Nederland. Met andere woorden: donderdag (vandaag dus) tussen 6.00 en 7.00 uur vertrekken we hier. Een beetje sneller dan verwacht, maar dat komt wel goed.

Twin ligt al een tijdje te slapen, terwijl ik nog wat aan het opruimen en uitzoeken was. Twin gaat als eerste rijden en misschien dat ik dan in de auto nog wat slaap.

Het meeste hebben we al ingepakt en ligt al in de auto. Behalve onze gadgets (laptop enzo) hoeven we trouwens niet heel veel mee te nemen naar Nederland.

Oh, btw, we weten nog niet 100% zeker of we nog gewoon door België kunnen rijden, want daar zijn nu net  (om 0.00 uur) al nieuwe maatregelen van kracht, maar mama gaat het uitzoeken en zo nodig een ontheffing ofzo voor ons aanvragen die ze dan naar de grensovergang stuurt waar we normaal van Frankrijk België in rijden. Dat ze het daar iig weten of anders dat wij die bij ons hebben (digitaal dan, want we hebben geen printer in de auto :joy: ). In een uurtje zijn we door België, dus als we de grens maar over komen, dan dat zou moeten lukken. Oh ja, we moeten natuurlijk ook wel België  uit zien te komen, Nederland weer in :thinking:. We kennen wel sluipweggetjes als het nodig is. Langer in Frankrijk blijven is niet echt een optie, dus we gaan ervoor.

 

Oh ja,

In een vorige reactie had ik het volgende over Luca geschreven:

‘dan slaapt ie lang uit’.

Ik wilde daar nog het volgende aan toevoegen: ‘wij slapen ook languit, ook al slapen we kort’ :joy:

Denk daar maar eens over na….:thinking:

 

Tot de volgende.

 

 

Groetjes :relaxed: ,

M&M's en twin

Hi iedereen,

 

ik weet eigenlijk niet precies waar ik moet beginnen en omdat dat al heel lang zo is en er niks uit mijn vingers is gekomen ga ik gewoon maar beginnen met schrijven en dan zie ik wel wat er van komt….

 

We gaan terug in de tijd naar de zomer van 2018. Ik was verliefd op en had verkering met Luca en toen kwam daar Jur ineens op de proppen. Hoe het allemaal begon kun je lezen vanaf het begin van dit topic. Hier een korte versie om jullie geheugen op te frissen. Deze keer zonder juicy details. Als je het leuk vindt kun je die (voor zover ik die opgeschreven heb) terug lezen in dit topic.

 

Ik viel dus als een blok voor Jur, maar had Luca ook nog en die wilde ik ook niet kwijt. Maar dat kan natuurlijk niet. Er was dus duidelijk een probleem.

 

Ik heb het Luca verteld, hoe het allemaal was gegaan, maar toen was het ook de vraag ‘hoe nu verder’.

 

Luca was heel lief en begripvol en ik zag dat ie er moeite mee had, maar mijn gevoelens voor Jur kon ik ook niet ‘uit’ zetten. Luca gaf me de kans om te ontdekken wat mijn gevoel voor Jur was.

 

Echt handig (NOT) om een tweede vriendje te ‘nemen’ die net als Luca ook een heel eind weg woonde. Luca op een uur rijden met de auto (terwijl ik toen 15-16 was) en Jur op 2 uur rijden.

Dat is vragen om problemen. Maar liefde maakt blind en dan doe je alles om elkaar toch te zien.

 

Het vergde heel veel plannen en ik moet hier iedereen, die daarbij geholpen heeft bedanken. In het speciaal Luca en mijn twin en natuurlijk iedereen die me heeft willen wegbrengen en ophalen en troosten als ik er weer eens doorheen zat.

Ik zag Jur ongeveer één keer een dag of weekend per 2 weken tijdens school en in de vakanties vaak wat langer.

 

Jur kon soms meerijden met iemand die we kennen en die studeert in Eindhoven. Dat was voor Jur veel makkelijk dan per ov, want dan ben je echt een halve dag onderweg, vanwege de slechte verbindingen.

 

Soms ging ik ook naar Jur. Twin en ik hadden toen we 16 waren geworden samen een scooter gekocht. Dan kon ik er toch naartoe, als er niemand was die me kon brengen. Het duurde wel iets van 4 uur om er te komen, maar ja, liefde maakt blind. Net als een keertje de sneeuw die er viel en in mijn gezicht kwam. Ja, ik had toen niet zo’n schermpje aan m’n helm. Mama vond het maar niks dat ik toen naar hem toe wilde, maar ja. Als ze had geweten dat het ook nog was gaan sneeuwen had ze me vast niet laten gaan.

 

Het was heel fijn als ik bij Jur was, maar ik miste mijn twin ook verschrikkelijk.

Ik zag Luca nog steeds bijna elke week, want twin had nog verkering met hem. Hoe ingewikkeld kun je het maken?

 

Het was lastig en mooi tegelijk.

In weekeinden dat ik niet bij Jur was, was Luca vaak bij ons en mijn gevoel is nooit weg geweest voor Luca, alleen zou het raar zijn om in deze toch al ingewikkelde situatie met allebei verkering (en seks) te hebben.

 

Op zich gingen we goed om met z’n allen, maar er knaagde steeds iets.

 

Ik raakte oververmoeid door school in combi met de lange reistijden etc.

 

Jur was superlief en deed echt zijn best, maar ik kan niet het onmogelijke van hem vragen. Ik was zijn eerste vriendje en in de vakantie is alles leuk en soort van makkelijk, omdat je dan tijd hebt en bij elkaar bent.

 

Als school dan weer begint en je woont ver van elkaar dan is contact onderhouden moeilijk. Door de week videobelden we wel vaak, maar dat kost ook veel tijd en school en dansen en andere dingen moesten ook doorgaan. School omdat ik gewoon een diploma moest halen en dansen om niet de rest van de crew in de steek te laten. Zo waren er natuurlijk nog meer verplichtingen of dingen die gewoon door moesten gaan.

 

Het was dus best al een struggle om alle ballen hoog te houden.

 

Mede daarom moest ik soms een afspraak met Jur, soms op het laatste moment, afzeggen en dan duurde het extra lang voordat we elkaar weer zagen.

 

Jur was inmiddels uit de kast voor zijn vrienden en daar was ik heel blij mee voor hem.

 

Hij ging ook steeds vaker met vrienden uit en hij kwam ook andere jongens tegen. Daar is niks mis mee, maar de afstand begon ons parten te spelen.

 

Gebeurde het in het begin slechts een enkele keer dat we een afspraak moesten cancellen, het werd steeds vaker en daar kom ik aan de volgende reden die ons contact moeilijker maakte.

 

Er gebeurde iets wat mijn hele wereld op zijn kop zette. En niet alleen mijn wereld, maar ook die van onze familie en nog anderen.

 

Daar ga ik een volgende keer wel wat meer over vertellen, want nu zit ik er even een beetje doorheen, vooral omdat dit een lastig, nou ja lastig, vooral een ingrijpende gebeurtenis was, waarvan de afloop moeilijk in te schatten was.

 

Dank jullie wel voor als jullie het tot zover gevolgd hebben.

 

Ofc mag je reageren/vragen stellen en anders kun je ook wachten op de rest van het verhaal.

 

 

Groetjes,

M&M’s

Hi iedereen,

 

ik loop weer eens een beetje achter, maar ja, dat zijn jullie vast wel gewend ondertussen……

Uhm, ik weet niet zo goed waar ik moet beginnen en ik heb nu weinig tijd, omdat ik eigenlijk moet gaan slapen, maar ik gooi er alvast iets uit over Luca en dan zien we de volgende post wel hoe verder…..

Ik heb er lang tegen aan zitten hikken en er gebeurde eind vorig jaar weer van alles, waardoor we hier ook een aantal maanden niet zijn geweest.

Maar om maar met de deur in huis te vallen over Luca: we kwamen er achter dat ie seks met Tina had. Dat was wel een ‘shock’ of moet ik zeggen ‘schok’. Dat heeft nogal wat gevolgen gehad. Alles stond op z’n kop. Het kwam ook onverwachts.

 

Het was net in die periode van die brand in/onder onze slaapkamer. Dat was idd toch brandstichting, maar niet door ons. Er zijn sterke vermoedens en ook wel aanwijzingen waar het vandaan komt en dat heeft te maken met dat we vorig jaar stappen aan het ondernemen waren tegen onze misbruikers. Ik probeer het later wel wat toe te lichten.

 

Verder kregen we er rond die tijd 2 broertjes bij. Dat was op zich heel leuk voor ons, maar ook ff lastig, omdat we door de brand ineens slaapkamers tekort hadden en wij (twin en ik dus)  tijdelijk bij opa en oma moesten logeren, want we konden onze ‘broertjes’ natuurlijk niet zeggen dat ze niet konden komen.

Onze ‘nieuwe’ broertjes zijn ondertussen 14 en 15 jaar. Ze groeien als kool :joy: . Eerst zouden ze maar voor even (weken/paar maandjes) bij ons blijven, maar ondertussen blijven ze voorlopig gewoon bij ons. Beetje zoals met onze oudere pleegbroer, zeg maar, maar dan om een andere reden. Oh ja, ze heten, nou ja, we hebben ze voor op het forum Tim en Tom genoemd.

Verder is er nog van alles gebeurd, maar dan weten jullie eindelijk wat er met Luca speelt.

 

Later meer. Nu gaan we eerst (verder) slapen, want we moeten straks weer gaan werken.

 

Groetjes :relaxed: ,

M&M’s en twin

Hi iedereen,

 

ok ik ga eerst maar iedereen ff beantwoorden en dan een update geven, denk ik, nou ja, jullie merken wel wat ik allemaal ga schrijven…

 

@Blue ,

ik zit ergens in de bergen dan met weinig berijk. en bij ons woord je echt gecontroleerd of je een camping bandje om hebt. dus lijkt me niet dat jij bij mij in de buurt komt. 

ah ok, nou ‘ons” huis staat anderhalf meter

ALI B FEAT. POKE & JUDESKA - ANDERHALF (PROD. MB & UNLEADED)

oh nee kilometer van het strand zowat, maar als we de andere kant opkijken zien we wel bergen. We gaan wel een keertje naar je zwaaien ofzo. Dat er controle is wil niet zeggen dat twin en ik niet binnen komen hoor….:smirk:

 

 

meestal we dragen eentje die je kunt uitwassen en er staat M&M's op, hoe cool is dat.

 

die hadden we van onze zus gekregen, ze had er bij zo'n winkeltje ergens M&M's op laten printen

 

@Gebruiker c ,

we willen helemaal egaal bruin worden, dus ja, dan hebben we niks aan.

Gebruiker c schreeef:

haha, dat had ik al gedacht, maar durfde het niet te zeggen😅😉

 

oh, tegen ons kun je alles zeggen hoor, we zijn wel wat gewend

 

we houden wel van hem ook al is hij niet onze vriend, als in verkering, zeg maar

Gebruiker c schreef:

ja , ik weet wat je bedoelt,  maar ik bedoelde ook in de friends vorm.

 

nou haha, ik bedoel eigenlijk dat we van hem houden alsof hij ons vriendje/verkering is, dus niet alleen maar als een vriend, nog meer dus :relaxed:

We hopen dat jij ook even wat uitgerust hebt op je vakantie naar Duitsland

 

@Spookyzx ,

 

ben een weekje er tussenuit geweest hier.

Je hebt groot gelijk, iedereen moet op zijn tijd even tijd voor zichzelf nemen. Leuk dat je ons volgt

Ik schrok behoorlijk van wat er gebeurd is met jou en Newt. Ik heb er geen woorden voor. 

Ja, snap ik, het valt wel rauw op je dak zoiets

…..goed dat je toen je automatische piloot aanzette om 112 te bellen……

Dankje, hoe dat werkt idk, maar kennelijk is dat een soort overlevingsmechanisme dat dan gaat werken

Ik had naar dat ik dat eerste stukje las over de val en het ziekenhuis dacht ik in mijn hoofd de hele tijd als die maar blijft leven….

Ja, sorry ik las het zelf terug en toen dacht ik al dat ik jullie had laten schrikken. Daarom had ik ergens in een volgende reactie gezet dat ie nog leeft. Hoe het verder is gegaan schrijf ik nog, maar Newt leeft

Je bent nu lekker op vakantie in Frankrijk….Gaan jullie altijd naar Frankrijk ….? Zo ja, is dat wel leuk dan? Altijd hetzelfde land?

‘We’ (papa en mama) hebben hier een huis gekocht een jaar of 4 geleden en voor die tijd kwamen we hier altijd al in de buurt op een camping. We hebben hier veel vrienden, gewoon Franse jongens (en ook wat meisjes die we dan weer via die jongens kennen). Het is echt chill. Eigenlijk zijn we hier alle schoolvakanties, alleen nu met corona en toen door dat ongeluk met Newt zijn we een aantal keer niet geweest. We gaan verder ook nog wel eens ergens anders naartoe voor een midweekje of weekend, maar meeste hier

Met mijn opa en oma gingen we altijd naar Italië en Kroatië op vakantie. En in de winter gingen we enkele jaren naar Ijsland omdat opa daar ooit in een dronken bui (heel lang geleden al) een huisje heeft gekocht haha.

Cool, haha het kan soms raar lopen...

Nu zal dat huisje wel liggen te verstoffen daar denk ik. Ik zou opa is vragen hoe dat zit met het huisje in Ijsland. Het was trouwens een best groot huis maar oke nevermind lol.

Jammer dat je er al een tijdje niet bent geweest, misschien kom dat nog wel

Wat zijn je plannen voor vandaag M&Ms? Ga je nog wat leuks doen?

Nou ja, die vandaag is inmiddels al een paar dagen later, maar in principe doen we elke dag ongeveer hetzelfde en dat is, toch beetje op tijd opstaan, dan gaan we vaak een paar uur fietsen op de racefiets of mountainbike of hardlopen, een kilometer of 10 ofzo, dan is het al snel een uur of 10 half elk en dan chillen we wat in de tuin en werken we aan onze kleur, nou ja, dan liggen we gewoon bloot ergens in de tuin op te drogen van dat we af en toe in het zwembad springen, dan tussen de middag ff stokbroodje eten en meestal zijn er dan al wat vrienden langs gekomen die dan soms ook mee eten en dan gaan we 's middags naar het strand , wat zwemmen en rondlopen, soms naar de boulevard en daar doen we dan skaten of onze nieuwe rolschaatsen uitproberen. Soms dansen we ook, want er zijn wel meer jongens die dan muziek bij hebben en een grote box, dus ja, dan zo elkaar uitdagen met dansen, zo'n battle ofzo. Ook gaan we wel waterskiën en wakeboarden maar niet elke dag. Mama is er nu ook met onze jongere broer. Onze zus komt nog met een vriendin, papa wrs ook nog een weekje, maar die moet de zaak ook open houden en geld verdienen in corona tijd. Onze vrienden uit Duitsland zijn er bijna elke zomer als wij er ook zijn en volgende week komen er nog andere jongens, zoals 'feestgay’, das een Belg die bij Luca op school zat. Van die dingen.

Mag ik je trouwens M&Ms noemen? Of zou ik je gewoon MenMs noemen voortaan? Het is hetzelfde maar je schrijft het anders. Ik weet niet of je dat erg vind

Je mag me noemen zoals je wilt. Wij zijn daar nog al makkelijk in. Toen ik mijn account aanmaakte wilde ik 'M&M's ‘ als naam, maar die & en die ‘ tekens kon ik niet gebruiken, dus toen moest ik wel voor 'M en Ms’ kiezen

Nou ja. Ik wens je nog een hele fijne vakantie verder en geniet er maar lekker van!

Dankjewel en jij morgen of overmorgen succes met je verhuizing :relaxed:

 

Als jullie het allemaal goed vinden dan ga ik dit nu eerst posten en dan gaan we even wat eten :wink:

Ik denk trouwens, dat als jullie het niet goed vinden, dat we dan toch ook wel gaan eten :stuck_out_tongue:

 

Tot snel.

De rest moet nog eventjes geduld hebben voor een reactie op wat zij geschreven hebben.

 

Groetjes,

M&M's

Hey M&M’s

 

Het doet me goed te lezen dat Newt fysiek mooi hersteld is, zeker als je kijkt naar van waar hij kwam. Jullie hebben daar een enorm steentje, laten we zeggen een hele rots, in bijgedragen. Ook als de situatie bij momenten ingewikkeld of niet evident werd. 

 

Mogelijks is dit mijn laatste reactie op een topic van jou, M&M’s :yellow_heart:  Ik had dan ook graag wat meer uit mijn mouw geschud dan wat hierboven staat, maar op zich heb ik er niet veel aan toe te voegen. Ik denk dat jullie inmiddels goed gepraat hebben met iedereen, en dat de dingen lopen zoals ze bestemd zijn. 

 

Het ga je goed, M&M’s en natuurlijk ook jij, twin. Jullie twee zijn prachtig. De yin en yang die elkaar zo mooi aanvullen, al zullen er wel momenten zijn waarop ergernissen even naar boven komen. Ik weet dat jullie het dan ook snel weer goed maken, maar wat verwacht je ook, van het glas is half vol-mensen. Ik wens jullie het aller, allerbeste toe :four_leaf_clover:

 

Gr. Kenshin

Hey M&M's

Sorry voor het niet reageren. Kreeg geen meldingen meer dus ik dacht dat er geen nieuwe berichten waren. Oops.

 

Ik snap dat lange afstands relaties en weinig tijd niet altijd even handig zijn (source: mijn ex-vriendin die like 20 minuten weg woonde waar ik in een half jaar 1 keer geweest ben omdat ik nooit tijd had. Daarom is het ook ex :((( )

Dus nog best knap dat je zo vaak heen en weer ging / gaat?

 

En ook een special thnx voor gewoon je verhaal te vertellen en zo open zijn over je relaties en seksualiteit. Het heeft best wel geholpen met mij en als Bi uit de kast komen.

 

Ik hoop dat ik de volgende update wel meteen zie :)

 

Asy

Hi Kenshin,

 

@Kindertelefoon graag deze quote laten staan als herinnering aan Kenshin

 

Hey M&M’s

 

Het doet me goed te lezen dat Newt fysiek mooi hersteld is, zeker als je kijkt naar van waar hij kwam. Jullie hebben daar een enorm steentje, laten we zeggen een hele rots, in bijgedragen. Ook als de situatie bij momenten ingewikkeld of niet evident werd. 

 

Mogelijks is dit mijn laatste reactie op een topic van jou, M&M’s :yellow_heart:  Ik had dan ook graag wat meer uit mijn mouw geschud dan wat hierboven staat, maar op zich heb ik er niet veel aan toe te voegen. Ik denk dat jullie inmiddels goed gepraat hebben met iedereen, en dat de dingen lopen zoals ze bestemd zijn. 

 

Het ga je goed, M&M’s en natuurlijk ook jij, twin. Jullie twee zijn prachtig. De yin en yang die elkaar zo mooi aanvullen, al zullen er wel momenten zijn waarop ergernissen even naar boven komen. Ik weet dat jullie het dan ook snel weer goed maken, maar wat verwacht je ook, van het glas is half vol-mensen. Ik wens jullie het aller, allerbeste toe :four_leaf_clover:

 

Gr. Kenshin

 

ik heb expres jou reactie gequote om hem in zijn geheel met jouw naam erin te kunnen bewaren

Ik wil je bedanken om wie e bent en wat je allemaal voor ons hebt gedaan om het  maar niet te hebben over alle andere mensen wiens hart  je hebt aangeraakt.

 

Je bent speciaal en ik zal met plezier en weemoed aan je terug denken.

 

bedankt voor alles 

heel veel liefs en een goede gezondheid

goodbye

 

ichi-go ichi-e

 

oh ja, ik ben van plan nog een kleine aanpassing aan mijn handtekening te maken…..

en die haiku houd je nog tegoed, anders was het haastwerk geworden. de haiku zelf had ik al een tijdje geleden gestuurd, maar nu hebben we er iets moois van gemaakt, maar die post ik later in jouw topic

 

Liefs en een hug,

M&M's :heartpulse: en TWIN :heartpulse:

Hi iedereen,

eerst even wat reacties langs lopen.

 

xxx

Gebruiker c schreef:

lekker zo'n grote douche!  Hebben jullie zo'n stort douche? 

En dan weer aankleden. Maar ik weet niet wat je verder wilt weten.dat was denk alles, het was een test en jullie zijn geslaagd 🥳 voor de test.

 

ja, das zo'n glasplaat van 2 meter ofzo met daar achter 2 douchekoppen aan de muur en zo'n rooster van 1 meter bij 70 cm ofzo in het plafond 

ok we zijn geslaagd en dat in de vakantie

 

Zelf hebben we 2 jaar terug/ ofzo een soort dansfilm gemaakt in Zuid-Frankrijk samen met Justin en Christian en toen hadden we ook iemand die opnames met een drone heeft gemaakt. wat leuk! Hoe is het afgelopen? 

 

uhm, nou het was voor een schoolopdracht van Justin en Christian en die hebben de film gemonteerd en ze hadden er een mooi cijfer voor gekregen, maar het maken was heel leuk, maar te veel om hier te vertellen. Dat kun je lezen via 

https://forum.kindertelefoon.nl/sport-en-vrije-tijd-40/tips-voor-gebruik-van-drones-editen-storyboard-stop-motion-enz-ik-wil-een-coole-film-maken-dus-32900

 

‘t Is geruststellend om te horen dat jullie ouders een oogje op jullie welzijn hielden (da’s waar het schema voor was, geloof ik?). Jullie twee zorgzame types leken dat namelijk wat uit het oog te verliezen, dat eigen welzijn. Jullie mama stuurde jullie ook nog eens op een verplichte vakantie; goed van haar. Dankjewel, mama van M&M’s, om zo goed voor je lieve zonen te zorgen. Geef haar gerust een knuffel van me. 

dat schema was om te voorkomen dat we een hele dag online zouden zijn en dan schoten we er niks mee op als we voor rust naar Frankrijk waren gegaan. Knuffel van jou, ok, gaan we doen

 

In Luca’s hoofd kijken kan ik niet, maar ik hoop dat het (inmiddels) beter/goed met hem gaat. Dat hij steun vindt bij vrienden en familie, voor wat er ook moge spelen in zijn hoofd. 

voor Luca heb je een gebruiksaanwijzing nodig die anders is dan voor andere jongens en die gebruiksaanwijzing zat er niet bij toen we Luca leerden kennen, we hebben dat allemaal zelf uit moeten vinden, maar we hebben nog niet alles ontdekt hoe het allemaal werkt bij Luca. Het is niet zijn schuld, ligt ook bij ons, maar om aan te geven dat het soms een uitdaging is om Luca te begrijpen

 

Een mooie boodschap die je meegeeft. Vele handen maken inderdaad lichter werk. Erg fijn hoe er zo veel familie en vrienden voor Newt klaarstonden. 

 

‘Vinden jullie dat niet een mooi voorbeeld van vooruit denken?’

Inderdaad een mooi voorbeeld van vooruit denken, aan hoe je later terug kan ‘reizen’ in het verleden, door middel van muziek. Hebben jullie soms ook dat je een nieuw liedje ontdekt, en dat dat liedje dan tijdelijk het thema-liedje wordt van je leven? Je luistert in die bepaalde periode dan zo vaak naar dat liedje, dat wanneer je er later naar luistert, de herinneringen aan die periode terugkomen. 

aan heel veel liedjes zit een tijd en plaats, een gebeurtenis gekoppeld, dus die komt dan weer boven als we het nummer horen

 

@Gebruiker c

het was idd  slim om uit de situatie te gaan en naar Frankrijk te gaan om uit te rusten. Met z'n allen de taken verdelen vergt minder van elke persoon en dan is het makkelijker vol te houden. Ook beter voor Newt om verschillende mensen te zien en niet alleen ons.

Haha, ja we hebben niet per se een hond nodig om lekker over het strand te gaan lopen om bij te kletsen, goeie tip

Grappig filmpje over dat puberbrein, ik begreep ineens waarom wij zo vaak een kapotte fiets of iets anders kapot hebben. We denken dat alles kan en alles wel goed komt en dan blijken we toch ff vergeten te zijn om overal aan te denken.

Met muziek kun je soms meer zeggen dan met duizend woorden

 

ik zou zeggen doe lekker rustig aan in die stik hitte. waar ik van af zondag middag ben is het morgen en zondag 37 grade.... 

ik had vanochtend 3 pogingen gedaan tot een reactie plaatsen. ik wouw ook iets terug halen van eerder deze week waar alleen Kenshin en jij het over hadden. niet te nieusgierig worden. het komt wanneer ik tijd heb 😊

veel plezier met de mensjes die er zijn!

groetjes blue en een blauwe knuffel van mij (blauw is meestal cool dus misschien cool je ook wat af)

37 is wel veel, bij ons is elke dag rond de 30-31 dus das nog wel uit te houden

ok jammer dat het niet lukte, maar we hebben dus nog iets tegoed ….spannend

dankjewel voor plezier wensen

ik noemde je een tijdje terug voor de grap al Cool Blue en dat is dus letterlijk ook zo :relaxed:

 

Hey @Blue ,

Bij mij was het al buiten onder de veranda 35 graden, dus dat was al snik heet.😅.

Lekker, ik zie nu dat een vrachtwagen recht voor mijn neus tegen een veiligheidsmaatregelen heeft gereden. Fijn, kan ik dat dadelijk weer doorgeven.

Maar veel plezier daar ! En smeer je goed in! De zon is namelijk erg verlijdelijk. Veel plezier daar!

was het 35 graden in Nl, zal wel lekker zweetweer zijn dan of valt 't mee?

Met die temperatuur zou ik ook tegen een paaltje aan kunnen rijden, misschien wel zweetdruppels in zijn oog gehad ofzo

Is het niet super warm in die loods dan

We hoeven niet zo veel meer te smeren, want we zijn ondertussen al (donker)bruin, wij verbanden eigenlijk nooit gelukkig :relaxed:

 

Wow, ik dacht ik ga eerst ff veel reacties beantwoorden. Ik moet nu alleen nog die uitgebreide van @Pin  en @Kenshin  doen, maar dan post ik deze alvast

 

EDIT: oh nee, alleen die van Pin nog geloof ik en dan nog een aanvulling. Genoeg te doen. Ik ga nu ff lekker onder de douche staan…

 

PS ik hoop dat er in deze minder spelfouten zitten ,want die vorige had ik niet meer nagelezen vanwege de ijd, net als deze btw, dus als er ergens een letter mist, moet je die er maar zelf bij denken.

 

 

Groetjes,

M&M's

Hi iedereen,

@Pin @Kenshin @N_V @Chocolate Milk @wiksxo @Jonathanvt @Asy @Blue 

hier is de reactie waarvan niemand dacht dat ie ooit nog zou komen en waar ondertussen waarschijnlijk ook niemand meer op zit te wachten…

Maar eerst, ja ik heb weer een excuus gevonden om het uit te stellen, nog even iets recht zetten.

 

Ik las even wat stukjes terug om te kijken wat ik als laatste geschreven had en ik denk dat er met het overzetten naar de nieuwe versie van de website van Kindertelefoon iets niet helemaal goed is gegaan. Bij mijn reactie van 26 december 2018 is een groot gedeelte van de tekst weggevallen. Normaal zou dat niet zo erg zijn, want niet alles wat ik schrijf is zo belangrijk dat het voor eeuwig bewaard moet blijven, maar hier was het een uitleg bij een video en aangezien die in het Noors is, is het wel handig om er even wat uitleg bij te hebben. Daarom post ik de volledige (originele) reactie opnieuw in de hoop dat er behalve ikzelf en mijn twin toch nog tenminste één iemand anders blij mee is.

 

Hieronder de originele post van 26 december 2018, zoals ie er uit hoort te zien. Het begint al goed, met een excuus waarom ik niet gewoon iets schrijf zie ik. Veel is er nog niet veranderd dus haha.

 

Ik ben al langer van plan om een update te geven. Die verdienen jullie ook. Toch vind ik nu niet de juiste woorden, maar beelden kunnen soms meer zeggen dan woorden. Ik heb dus een video voor jullie.

De video gaat niet alleen over mij en Jur en Luca (voor wie het niet weet: alle namen die ik op het forum gebruik, zijn verzonnen. Het zijn niet hun echte namen, maar ik gebruik deze namen ook in andere topics, zodat “volgers van mijn topics” snappen over wie ik het heb).

Ik hoop dat het ook andere jongens die verliefd zijn op jongens en meisjes die op meisjes verliefd zijn en eigenlijk iedereen die verliefd is, kan helpen.

De video is een compilatie van beelden uit een Noorse tv serie SKAM en dan met name over hoe de relatie tussen Isak en Even (2 jongens) zich ontwikkelt.

De video heet:
 

Isak & Even //From start to last episode// SKAM NRK //EVAK forever (Kissing you - Des`ree)


Linkje naar de video vind je (bijna) helemaal onderaan, na de toelichting.

Uitleg bij de video:

Isak & Even
In onderstaande reactie geef ik een toelichting bij bovenstaande video. Ik heb het zo goed als mogelijk proberen te vertalen uit het Noors. Ik heb er de tijd ook bij gezet en of het om een appje gaat

Jij = Isak
Hij = Even

code:

(*…*) = mijn commentaar, dingen die ik mooi vind of die ik me afvraag, soms een toelichting op de beelden of teksten van Even en Isak of een toevoeging die niet in deze video zit, maar die ik ken uit andere video’s

0.05 (*Isak is de jongen met bruin/rode pet die eerst in beeld komt*)
Eerst zie je een leuke jongen, maar je weet niet wat hij van jou vindt. Je bent blij als je in zijn buurt bent. Soms voelt het wat ongemakkelijk. Jij kijkt naar hem en hij naar jou. Je wilt alles over hem te weten komen. Je kunt er uren mee bezig zijn, aan hem denken en over hem dromen.
1.13 Dan ineens, als je het niet in de gaten hebt staat hij naast je. Je weet niet wat je moet zeggen. Later praten jullie, lachen jullie, lijken jullie elkaar te begrijpen.
2.13 Dan zie je hem een meisje kussen. Je bent van de kaart, ligt in bed te denken wtf. Heb ik het toch niet goed begrepen.
2.23 Hij komt je petje terugbrengen (*dat je bij hem hebt laten liggen*), je vrienden kijken vreemd op.
2.36 Hij kust een meisje en kijkt naar jou, een meisje kust jou, maar jij wilt hem. Er is verwarring in jullie hoofden. Jullie kussen onder water en in bed. Je ligt tegen hem aan en kijkt in zijn ogen. Je ruikt zijn geurtje. Hij is teder. Is this real? Or is it a dream? (*ik heb hier geen woorden voor, de beelden spreken voor zich en zijn zo mooi en dan die muziek erbij, ik krijg er natte ogen van*)

4.14 briefje met daarop helemaal bovenin de mysterieuze tekst:
I don’t sleep cuz sleep is the cousin to death. Du er dig
=
Ik slaap niet omdat slaap het neefje is van de dood. Jij bent jou.

Linker plaatje (4.14)
vanndråpe
=
waterdrupel

Rechter plaatje (4.14)

code:

samme tid et helt annet sted i universet

=

code:

dezelfde tijd ergens anders in het universum


4.23 Hij kust je op school. Jij droomt. Je stuurt Even een appje

App (4:50)
ISAK
Hei. Da har jeg vasket trapper i seks timer og dør av od-dag overdose. Hva har du gjort i dag? Fint å se deg i går, henge?
=
Hallo. Daarna heb ik zes uur een trap gewassen en ben ik gestorven aan een overdosis van een dag. (*dit eerste stukje tekst kon ik niet beter vertalen, ik snap niet wat er mee bedoeld wordt*) Wat heb je vandaag gedaan? Leuk je gisteren te zien, hangen?

code:

Even appt terug:

 

EVEN (4:54)

Hei. Det var fint å se deg også. Vet ikke helt, men ting har kanskje gått litt fort.. vet at det er min skyld, men må ha litt tid, unnskyld

=

Hallo. Het was leuk om jou ook te zien. Ik weet het niet helemaal, maar de zaken zijn misschien een beetje snel gegaan. Weet je, het is mijn schuld maar ik heb tijd nodig, sorry

 

5.10 Op school kust hij een meisje. Je bent er kapot van. Je loopt hem voorbij zonder hem aan te kijken. Verdrietig en in gedachten lig je in bed. Op school zie je hem weer, maar je hebt niet echt contact met hem.

 

Linker plaatje (5:58)

oste smørbrød uten kardemomme

=

Kaassandwich zonder kardemom

 

Rechter plaatje (5:58)

samme tid et helt annet sted i universet

=

dezelfde tijd ergens anders in het universum

 

oste smørbrød med kardemomme

=

Kaassandwich met kardemom

(*waarschijnlijk is dit een metafoor voor zonder of met Even, de jongen met pet is Isak, die andere Even*)

 

Er valt een briefje uit je locker

 

Linker plaatje (6:17)

hei Even, tusen takk for tegningen. den var fin, når klarte du å legge den i jakka mi egentlig

=

Hallo Even, heel erg bedankt voor de tekening. Het was leuk, wanneer heb je het in mijn jas gestopt?

 

Rechter plaatje (6:17)

samme tid et helt annet sted i universet

=

dezelfde tijd ergens anders in het universum

 

hei Even, tusen takk for tegningen. den var fin, når klarte du å legge den i jakka mi egentlig

=

Hallo Even, heel erg bedankt voor de tekening. Het was leuk wanneer heb je het in mijn jas gestopt?

 

glad du likte den. la den der da du madde gym. savner deg

=

blij dat je het leuk vond. Liet het daar toen je gym had. Mis je

 

Je bent opgelucht en blij

 

App (6:47)

Til Even. Hei, takk for tegning, men hvis du ikke er interessert i noe mer så kan du egentlig bare drite i det. Ring meg når du har slått opp med dama di

=

Aan Even. Hallo, bedankt voor het tekenen, maar als je niet geïnteresseerd bent in iets meer, dan kan je er echt gewoon over praten. Bel me als je bent aangekomen met je meisje

 

App (6:51)

Even

Hva gjør du nå? Kan vi prate?

=

Wat ben je nu aan het doen? Kunnen we chatten?

 

App (6:53)

Chillen hjemme

=

Chill thuis

 

6.57 Hij komt langs. Jij bent afwachtend. Hij glimlacht. Jij kust hem. Hij kust jou. Heftige kussen volgen. Jullie willen meer. Kleding gaat uit. Hij gaat door zijn knieën. Jij wordt alleen wakker. Is hij weg? Heeft hij een briefje achtergelaten onder zijn kussen? Niets….?

 

8.10 Hij is in de keuken. Hij kust je. Hij maakt ontbijt voor je en laat je proeven. Jullie kussen weer. (*en toen moest ik huilen haha, zo mooi*) Je bent vrolijk. Hij kust je en gaat.

 

App (8:56)

Hei mamma. Jeg har blitt sammen med en gutt. Vet at du tror på Gud og at det står i bibelen at der er en synd, men du trenger ikke vaere redd fordi det står jo også at Gud har skapt alle i sitt bilde og at alle er like mye verdt. Unnskyld hvis du ble lei deg. Klem fra Isak

=

Hallo mama. Ik ben met een jongen geweest. Ik weet dat je in God gelooft en dat in de Bijbel staat dat het een zonde is, maar je hoeft niet bang te zijn omdat het ook is omdat God iedereen in zijn beeld geschapen heeft en dat iedereen zo veel waard is. Sorry als ik je er lastig mee val. Knuffel van Isak

 

9:05 Hij tekent een hartje met de eerste letter van je naam erin op het raam.

(*dit vind ik so cute, ga ik ook een keertje doen voor mijn vriendje. Hoe verliefd kun je zijn op een andere jongen*)

 

Je hebt het leuk met hem.

 

9.08 Even heeft als goedmakertje een hotelkamer geboekt. Jullie kussen. Jullie vrijen. Verliefd kijken jullie elkaar dan.

 

9.29 Midden in de nacht loopt Even bloot de straat op. Jij bent ongerust. Je gaat hem zoeken. (*het navolgende stukje tekst heb ik zelf toegevoegd, de beelden ontbreken hier, maar ik heb dit stukje ergens anders gezien en voor het verhaal helpt het wel om het hierna toe te lichten. Hier komt de toelichting:*) Zijn vriendin vertelt dat hij terecht is. Zij vertelt ook dat hij bipolair / manisch depressief is en dat zijn liefde voor jou fake was en dat hij niet van je houdt. Je bent er kapot van (*einde toelichting*)

 

9.47 Je zoekt op wat manisch depressief inhoudt

 

10.00 Hij (Even) stuurt de (Engelse) songtekst van het liedje Cherry Wine van Nas.

 

App (10:10)

Till Even. Hei Even. Jeg skjønner ikke en dritt akkurat nå. Slutt å meld meg.

=

Aan Even. Hallo Even. Ik begrijp het op dit moment niet. Stop met berichtjes sturen.

 

App (10:17)

Mamma

Til Isak min sønn: Fra første sekund jeg så deg 21.juni 1999 klokken 21.21 har jeg elsket deg og det kommer jeg alltid til å gjøre til evig tid

=

Van mama, aan Isak mijn zoon: Vanaf de eerste seconde dat ik je zag op 21 juni 1999 om 21.21 (*wsch het tijdstip van geboorte, m.a.w. ze heeft altijd van Isak gehouden*) heb ik van je gehouden en ik zal dat blijven doen tot in de eeuwigheid

 

Je bent opgelucht en laat een traantje.

 

10:42 Je belt Even, want je hebt spijt dat je gezegd hebt dat hij moest stoppen met berichtjes sturen. Je krijgt alleen zijn voicemail. Je stuurt hem een berichtje, waarin je schrijft of hij contact op wil nemen wanneer hij daar klaar voor is. (*het blijkt niet duidelijk uit de beelden, maar ik heb dit stukje ergens anders gezien en met bovenstaande uitleg*)

 

Jij belt papa 10:56

Je bent emotioneel. Je moet huilen tijdens en na het gesprek. (*ik weet niet precies wat er gebeurd is, dus kan het niet precies plaatsen. Ik zou heel graag de hele serie zien*)

 

11.20 Je gaat op kerstavond naar de nachtmis in de kerk. Je ontmoet er bekenden.

 

App (11.34)

Even:

Kjaere Isak. Nå sitter jeg der vi traff hverandre for første gang og tenker på deg. Snart er klokken 21:21. Jeg har lyst til å si tusen ting til deg. Unnskyld for at jeg skremte deg.

 

Unnskyld for at jeg såret deg.

 

Unnskyld for at jeg ikke fortalte at jeg e bipolar. Jeg var redd for å miste deg. Hadde glemt at det ikke går an å miste noen, at alle mennesker er alene uansett. Et annet sted i universet er vi sammen i uendelig tid, husk det. Elsker deg. Even

=

Beste Isaac. Nu zit ik daar, waar we elkaar voor het eerst hebben leren kennen, denkend aan jou. Het is nu 21:21. Ik wil duizend dingen tegen je zeggen. Sorry dat ik je bang maakte.

 

Het spijt me dat ik je pijn gedaan heb.

 

Sorry dat ik niet vertelde dat ik bipolair ben. Ik was bang je te verliezen. Was vergeten dat het onmogelijk is om iemand te verliezen, dat alle mensen hoe dan ook alleen zijn. Op een andere plaats in het universum, zijn we samen voor een oneindige tijd, onthoud het. Ik hou van je. Even

 

11.46 Jij loopt de kerk uit. Op weg naar het bankje waar je hem voor het eerst leerde kennen.

 

11.53 Het bankje is leeg. Je denkt terug aan die keer dat je hem daar voor het eerst ontmoet hebt. Maar waar is hij nu?

 

12.02 Hij komt uit een portiek. Jullie kussen teder en omarmen elkaar. Jullie liggen in bed. Jij kijkt hem aan. Jullie knuffelen. Is alles dan toch nog goed gekomen of was dit een droom?

 

(*Kijk zelf hoe het eindigt. Misschien heb je wel een zakdoek nodig……

 

Nog niet verder lezen en eerst de video afkijken. Hieronder nog wat toelichting.

 

Het is zo f****ng mooi dit. Huilmomentje op 12.55 mede door de fantastisch muziek. Alleen die blikken van die jongens al. 13.45 je weet wat je moet doen als je onder de “mistletoe” staat toch? Juist, kussen*)

 

“A tribute to love” staat er op de aftiteling en dat is het.

 

Hier is de link:


https://www.youtube.com/watch?v=vlZ_zgiriBo&has_verified=1

code:

als het goed is, zou de link moeten werken. Het kan zijn dat er een leeftijdscheck is, wat ik op zich vreemd vind, want er komt geen naakt of seks in voor. Alleen wordt er wel gekust door jongens, maar das mooi toch?

 

EDIT: 10 juli 2020

bovenstaand link werkt jammer genoeg niet meer wegens een rechtenkwestie en ik heb ook hetzelfde filmpjes niet meer terug kunnen vinden met andere muziek. Als jullie de bovenstaande uitleg net gelezen hebben, dan is dat niet helemaal voor niks, want dan ken je het verhaal al een beetje.

 

Als alternatief heb ik 2 nieuwe linkjes. Beiden zijn met Engelse ondertiteling (das ook wel handig, toch?)

Eerst deze maar:

Isak and Even - minute by minute

 

en dan deze, die is echt uitgebreid:

The Full Story of Isak and Even || Skam

Hieronder nog een stukje van het originele bericht. Tot zover de EDIT van 10 juli 2020.

 

Voor mij laat de video zien hoe mooi liefde kan zijn en welke obstakels er eventueel een rol kunnen spelen.

 

Laat je niet, nooit ontmoedigen door mogelijke obstakels en volg je gevoel.

 

Merry Christmas en alvast een Happy Newyear gewenst.


Ik hoop jullie later weer te spreken.

Gisteren hadden we de kersttoespraak van de Koning op tv.

 

Vandaag is dit (soort van) mijn kerstboodschap:

durf je liefde toe te staan en ook te uiten aan diegene(n) waarvoor je het voelt.

 

Kweenie of het helemaal grammaticaal klopt, maar ik hoop dat jullie me wel snappen.

 

EDIT: 10 juli 2020

de originele post had ik geschreven op 26 december 2018. Sinds die tijd is er veel gebeurd, maar ook daarvoor…. Some good, some bad

In een volgende reactie ga ik dat allemaal kort samenvatten. Het moet er maar eens van komen.

Ik ben er tig keer aan begonnen, maar vond niet de goede woorden of er gebeurde weer iets waardoor dit ineens minder belangrijk was….

Ok, dan moet ik er nu dus echt aan beginnen…..dat kan even duren.

Luisteren jullie ondertussen maar naar Coldplay met O (Fly on):

 

🕊️ COLDPLAY - FLY ON (LYRICS) 🕊️

 

hier is eerst de versie met lyrics en super mooie beelden. Twin en ik kijken soms, als we langs het strand lopen of fietsen minutenlang naar alles wat zich in de omgeving afspeelt. Hoe de wolken van vorm veranderen en langs de lucht trekken, hoe kinderen op het strand spellen (ja dat kan ook, tijdens het spelen) en hoe de vogels vliegen….. We dromen weg bij wat ze doen.…...

 

Hier wat uitleg bij het liedje, maar het is natuurlijk prima als jullie er jullie eigen gedachten bij hebben.

Bron: https://www.lyricinterpretations.com/coldplay/o

Coldplay: O Meaning

  1. TOP RATED

     

    Jul 27th, 2015 7:48pm

     

    It's a relief, a hope, a glimpses of escape from the circle that your trapped in.
    The Flock of birds, a symbol of the good in the world, the symbol of freedom.

    When your so sad and your so depressed, laying on your floor, weeping your heart out, you know that out there there's a flock of birds, there's good in this life, there's hope.

    It's feeling when you hit rock bottom and then began to rise, your goal is the birds above the clouds.
    When they "fly on" it's not the hope leaving you, it's you going with them, moving along (flying on)

    Turning into smoke is the feeling that everything else in the world doesn't matter, it's the feeling of freedom and love.
    It's the feeling of being nothing (that isn't a bad thing!) it's the feeling of being one with the world and one with your heart.

    The feeling of floating and disappearing when your broken can't be describe, you'll just have to close you eyes and play this song next time that happens, you'll feel it then

     

     

  2. TOP RATED

     

    Mar 24th, 2015 3:06am

     

    Every time I hear this song I know it has a sad feel to it but I never feel completely sad when I hear it, instead I feel a relief rather than sorrow and I cant really explain that.

    Life comes and goes, it hovers like a flock of birds.
    We know and love people we meet but at any moment they can leave us and fly away.

    We all look for answers in lost places through the smoke, even though its clear as the the night sky before the dawn. We try to do enough good things before
    we start a new day because we all know that it will
    eventually come to an end.

    Sometimes we win sometimes we lose but we all
    die and fly on into the sky. And as the rest of us look up, we see others flying away, whether it be loved ones or strangers and we pray that one day we will fly with them someday and see their faces again.

     

     

  3. TOP RATED

     

    Nov 30th, 2015 11:51am

     

    I think it's how Chris sees love. Like a flock of birds, it arrives and leaves you with or without you ever noticing it. 'they fly on' probably means that the lover, like the flock of birds will leave you mesmerised and heartbroken, but will move away from your life and fly on- move on. The guy in the song is still attached to his lover and he dreamily says that 'maybe one day I'll fly next to you' which means that he still wants his lover back, and hopes that one day, he will join the flock of birds and be with the one he loves the most.

 

Eigenlijk moet je nu gewoon nog de lange versie luisteren en er bij weg dromen:

 

Coldplay - O (Fly On) - Extended

 

Ik hoop dit weekend te komen met een echte update.

Bij het maken van deze reactie en het kijken en luisteren van de bijbehorende muziek zijn er alweer genoeg herinneringen boven gekomen….

Nu alleen nog ff opschrijven :relaxed:

 

Groetjes,

M&M's

Lieve M en Ms

 

Neem de tijd die je nodig hebt om de juiste woorden te vinden :slight_smile: 

 

Gr. Kenshin

Hi iedereen,

 

Hi iedereen,

Gebruiker c schreef:

hey , hoe gaat ie met jullie daar?

 

we hebben het hier prima naar ons zin, dankjewel

 

oh, tegen ons kun je alles zeggen hoor, we zijn wel wat gewend.

Gebruiker c schreef:

ik zelf wil namelijk niemand beledigen of kwetsen ofzo, dus ja. Daar voel ik me niet zo heel goed bij, en ik ben ook zo opgevoed een beetje , dus ja, dan vind ik dat soms ook beetje moeilijk. (Niet alleen dit hoor, dat zijn nog heel veel dingen😋)

 

dat snap ik ook  wel weer, beter ben je er voorzichtig mee, dan voorkom je ongemakkelijke situaties, maar nogmaals, in principe kun je alles tegen ons zeggen / aan ons vragen

 

nou haha, ik bedoel eigenlijk dat we van hem houden alsof hij ons vriendje/verkering is, dus niet alleen maar als een vriend, nog meer dus :relaxed:

Gebruiker c schreef:

ah, das fijn. Ik denk en hoop dat dat gevoel ook wederzijds is.

 

volgens ons is dat wederzijds, maar we hebben ondertussen ook wel het één en ander meegemaakt

 

Goed om te lezen dat je er ook lekker even tussenuit bent geweest. Je bent wel echt heel actief. Hoe houd je dat vol allemaal?

Wij zijn ook niet van het stilzitten, maar we doen vaak ook wel dingen die niet zo veel energie kosten, maar dat wel opleveren.

Hopelijk is het kluswerk ook al weer ver klaar en staan alle nieuwe spullen op hun plekje. Geniet er van. Leuk dat je je ouders weer even hebt gezien.

 

xxx

Gebruiker c schreef:

Wat zouden jullie doen als jullie een tijdje het rijk voor jullie zelf hadden? Ben wel benieuwd. 

 

ik denk niet zoveel anders dan dat we nu doen. We mogen altijd best veel als het op vrienden aan komt. Iedereen mag altijd bij ons blijven eten en slapen. Dat vinden papa en mama ook gezellig en dan weten ze gelijk met wie we omgaan. Het is voor ons wel goed als er toch iemand bij is die ons kent en wat ouder is. Soms zijn we wat impulsief en laten ons soms uitdagen (vooral ik, twin wat minder) en doen dan dingen die we achteraf beter niet hadden kunnen doen. Daarom is bvb mijn fietswiel ook kaduk en twin zijn derailleur.

Het is niet dat we gaan drinken of rare dingen gaan doen. We hebben al genoeg meegemaakt, dus we zijn ook wel weer voorzichtig met jongens die we nog niet goed kennen. Soms zijn we nog wel te goed van vertrouwen of geven teveel geld uit, gewoon om het leuk te hebben met z'n allen en dan blijkt dat anderen daar dan van mee profiteren. Niet onze echte vrienden, die maken daar geen misbruik van, maar jongens (ja sorry bij ons zijn het vooral jongens) die we dan uitnodigen om ergens mee naartoe te gaan. Dan zeggen ze dat ze geen geld bij hebben en op ik of twin het even voor wil schieten en dan zien we dat nooit meer terug of als ze op visite komen dat ze dan bijvoorbeeld stiekem een fles Bacardi ofzo opdrinken of gewoon meenemen.

Wij willen ook niet dat papa en mama dat dan moeten betalen en dan kopen we vaan ons eigen geld weer nieuwe spullen of als er iets kapot gaat ofzo. Wij vinden het wel jammer dat sommigen er misbruik van maken, maar zo leer je je echte vrienden snel kennen. Twin en ik gaan daarna ook niet eindeloos om ons geld vragen. We nemen ons verlies en voor die jongens is dan geen plek meer bij ons. We willen alles voor anderen doen, maar je moet niet onze grens over gaan.

 

En nu ga ik verder schrijven aan de update over Newt, Luca en Jur

 

Groetjes,

M&M's

Hey M en Ms

 

Hier komt een erg chaotische, van tak op tak springende reactie:

 

Nu kan je wel terugkijken naar toen, en denken van: had ik toen maar dit of dat gedaan. Maar dat heeft geen zin. Shouganai. Jullie hebben volgens mij geen glazen bol en konden het uit niet uit de sterren afleiden, wat er stond te gebeuren. Daarom denk ik dat jullie in alle oprechtheid gehandeld hebben, met een goed hart, in de overtuiging dat jullie juist bezig waren. 

 

Jur en Luca hebben zich in jullie en Newts belang misschien wat weggecijferd, wat hen siert, maar wat bij jullie misschien voor “mixed signals” zorgde. Dat kan ik niet met zekerheid zeggen, maar als ik weet dat een vriend(in) bezig is met iemand anders, houd ik mezelf ook wel eens in om bijvoorbeeld een berichtje te sturen, kwestie van die persoon niet uit hun focus te halen. 

 

Het spijt me om te horen dat jullie relatie met Jur en Luca erop achteruit ging. Ik vond jullie (nou ja, van wat ik hier kan lezen natuurlijk) erg mooi samen. Een speciale band ook, met twin, Luca, en Jur, allemaal in een cirkel van eerlijkheid en openheid. 

 

Het lijkt me normaal dat jullie na de schok van Newts val, extra aandacht aan hem besteedden. Nexts val lijkt me zo’n ‘we waren hem bijna kwijt’ moment, waarna je extra gaat koesteren wat je bijna verloor. 

 

Ik snap wel dat Newt zich zorgen maakte over zijn toekomstig seksleven. Da’s voor veel jongens/mannen toch wel een ding, lijkt me. Ik vind het dan ook best mooi hoe jullie hem daar op een respectvolle manier mee geholpen hebben, met dat te ontdekken. Alles gebeurde tenslotte met wederzijdse instemming. Ik kan me wel voorstellen dat dit voor Luca en Jur niet zo eenvoudig was. Hadden jullie hen hier op voorhand over verteld, of pas later? 

 

Tenslotte hoop ik dat het in orde komt met de zaak van jullie vader :four_leaf_clover:  ‘t Is geen gemakkelijke tijd voor de horeca. 

 

Gr. Kenshin

hoii

 

voor dat ik begin met reageren geef ik jullie ff een Franse virtuele knuffel 🤗

 

 

Daar hadden we geen vertrouwen in en daar wilden we niet mee praten

ik snap het. ook echt heel fijn dat ze dan die privé psycholoog hebben gefixt. ik ken het wel enorm! toen ik het over me stief pa vertelde aan hulp verlening (die juist voor de thuis situatie was) het niet geloofde raak je idd je vertrouwen kwijt. ik heb hier over laatst pas voor het eerst op mijn topic gehad. dus ik snap het zo. dat het dan een veel en veel grotere en engere stappen. 

 

 

We hadden daar dus ook over moeten liegen tegen leraren en tegen papa en mama..

oke wacht. die apparatuur is zeg maar vernietigd door die klote jongens? 

je hebt op apple en Samsung een cloud. dat wist ik tot kort geleden niet. bij Samsung slaat ie het al op zonder dat je zelf iets geïnstalleerd hebt. 

dus als je Samsung had en je weet het google acc dan zou het kunnen zijn dat ze zelfs nog zijn. 

ik weet dat jullie niet meer bewijs verzamelen. maar ik wouw het toch even zeggen. 

 

sorry voor de rest heb ik geen worden meer... 

 

groetjes blue 

 

Hoi M&M's en twin,

M en Ms schreef:

Maar hoe komen we uit deze situatie van niets doen? Wie het weet mag het zeggen. Moeten wij de eerste stap zetten en hoe dan? Wat zou een vraag kunnen zijn of een stap die je kunt zetten? Mag of moet je daar dan ook een ultimatum bij stellen. Als je niet voor die en die tijd dat doet, dan…. Dat lijkt op dreigen en we willen Luca niet dreigen. Wij willen hem alle kans geven om op zijn manier en tijd te reageren, maar we willen ook weten waar we aan toe zijn.

Persoonlijk zou ik eerst bedenken wat jullie nog willen in jullie relatie met Luca. Als je weet wat je JIJ wil, weet je beter wat je moet en kan doen. Het gaat er uiteindelijk om om een nieuwe situatie te creëren waarin jullie en Luca allemaal blij zijn. Dat begint dan bij jezelf. Als je dat weet, kun je verder denken of het realistisch is en of het contact vereist en wat voor 'n contact.

M en Ms schreef:

https://www.youtube.com/watch?v=b2Qu4dzCyCs

K3 plagiaat uit China

Ik ga stuk dit is echt exact hetzelfde hoe kom je hierop om dat te doen :joy:
'’Het is wel goed gedaan, dat moet je ze nageven.”
"De nummers van K3 zijn werelderfgoed, dat wil gewoon zeggen dat andere mensen er met hun *** moeten afblijven.'’ -Gert

Blue schreef:

 ik slaap meer als ik wakker ben.   

Interessant :thinking:  Bespaart wel tijd, niet? Slapen en wakker zijn tegelijk?

Blue schreef:

@M en Ms  ik ben ook veel belangrijker dan @Pin  dat weet je toch 😊

Wat?  :flushed::cry::astonished::no_mouth:

M en Ms schreef:

Ok, dat was dat. De meeste reacties zijn hiermee beantwoord en nu gaan we aan de slag met de reactie voor @Pin  om meer te vertellen over hoe het met Newt, Luca en Jur allemaal gegaan is.

Ik wacht geduldig af.

Ben benieuwd of ik mezelf nu heb gequoted, lol.

Gr. Pin

Daar komt ie dan, de aller laatste… Wel gek zo hè?

M en Ms schreef:

2 studies p.p, tenminste dat is de bedoeling, op dezelfde plek, in hetzelfde huis als waar onze zus  ook woont, alleen moeten we 10 km met de trein naar de universiteit en onze zus kan gewoon de metro nemen

Doen jullie goed en gezellig met jullie zus! 10 km valt vgm ook wel mee met de trein?

M en Ms schreef:

En we zijn een 1-eiige tweeling, dus we hieven niet allebei alle examens en tentamens te doen. We sturen gewoon de beste van ons 2.

Wow dit kunnen jullie legit doen en niemand die het door heeft. Als iemand een her heeft ofzo, stuur je gwn degene die de toets wel al had gehaald.

M en Ms schreef:

weet je dat zeker? De wereld zit vol verrassingen, kijk naar ons leven :slight_smile:

Is afhankelijk van wat jullie in deze reactie nog meer gaan schrijven en of dat een afronding van het verhaal wordt of niet.

M en Ms schreef:

als we dat ooit gaan doen, dan kom jij in het voorwoord en dragen we het boek op aan al onze forumvrienden hier

Strak plan!

M en Ms schreef:

Vraagje: als we dat doen heeft dat dan ook gevolgen voor de verdeling van de royalty's van het boek en zijn die dan nog steeds alleen voor ons of moeten we die dan delen met iedereen die we noemen??? :joy:  Just asking :grin:

Dat zien we dan wel joh, eerst schrijven en laten accepteren door een uitgever…

M en Ms schreef:

en als ik in sommige vragenlijsten kijk wat ik daar allemaal schaamteloos ingevuld heb gaat het ook om enkele centimeters op onderdelen van het lichaam haha. 

Ahhaha daar heb ik nooit iets in kunnen vullen :neutral_face::confused:

M en Ms schreef:

dus dank jullie wel daarvoor :thumbsup::thumbsup_tone1::thumbsup_tone2::thumbsup_tone3::thumbsup_tone4::thumbsup_tone5: (ja, we willen wel inclusief zijn hè)

Zelfs voor de LEGO poppetjes:blush:

M en Ms schreef:

dankjewel en een diepe buiging voor jou

*buiging*

M en Ms schreef:

Btw, ik voel een documentaire à la 'Sinan op zoek naar de klas van Elias’ opkomen, zoiets als ‘op zoek naar overlevenden die in aanraking zijn gekomen met M&M's’ ofzo. Het is nog maar een werktitel hè

Hahaha. Er zijn idd genoeg dingen waar ik m'n ogen open voor moet houden en dan vind ik jullie zo:wink:

M en Ms schreef:

Nu we er over denken is ‘in the box’ denken, misschien wel het nieuwe ‘out of the box’ denken. Hmmm, daar gaan we nog eens goed over nadenken.

Doe dat maar, want voor nu klinkt het nog niet echt logisch.

M en Ms schreef:

Ik weet niet goed wat ik nu nog meer zou kunnen schrijven. Gedachten gaan door mijn en twins hoofd, maar we snappen ook dat Pin er ook aan toe is om daadwerkelijk afscheid te nemen.

 

Die vrijheid gunnen we hem, dus het woord is aan Pin en iedereen die hier nog iets wil posten natuurlijk :slight_smile:

:heart:

M en Ms schreef:

Groetjes :relaxed: ,

Twin en M&M's 

hij verdient het om ook wel eens als eerste genoemd te worden

:)

 

Ben nu de liedjes aan het luisteren terwijl ik dit typ. Echt een gek gevoel dat dit echt de laatste gaat zijn. Daarom voelt het ook goed dat ik dat liedje heb om me te begeleiden. Ik ga er zo nog wel iets over zeggen in mijn topic en dan wordt het hopelijk wat logischer. 

Heb het al eens eerder gezegd, maar als ik iets van jullie heb geleerd is het wel om positief te blijven en hoe je positieve dingen kan zien in slechte dingen. Niet dat ik daar nu een meester in ben, verre van, maar het inzicht en perspectief is al heel wat. En ja, de muziek. Hoe ik van ieder nummer, mijn nummer kan maken. Dan heeft mijn ogen (en oren) wel echt geopend en me een vernieuwde appreciatie gegeven voor muziek.

Heel erg bedankt.

Misschien tot ziens in die toevallige ontmoeting :)

'’One minute they arrive
Next you know they're gone
They fly on”

-Coldplay

Wat is het toch snel gegaan… 

 

Gr. Pin

Heey M&Ms,

Ik dacht dat ik ooit in het verleden hier al een reactie had achtergelaten, maar dat is dus niet zo. Ik herinnerde me wel het Noorse filmpje.  Dus ik zou wel ooit dit topic hebben gelezen.

Ik vind het mooi om te zien dat je ondanks dat je toen die tijd niet de juiste woorden wist te vinden wel een mooie serie hebt gevonden die je verhaal deels uitlegt als ik het goed zeg. 

Neem maar gerust de tijd om je vervolg hier op te schrijven, wij hebben wel de tijd. 

See ya! 

Spookyzx.

 Hi iedereen,

 

er ging net iets mis toen ik mijn reactie wilde plaatsen. Ik was 'm ineens kwijt, maar gelukkig had ik er met control-c een kopie van gemaakt van tevoren, maar als ik die nu terug plaats dan is alles na een quote helemaal zo grijs gearceerd. Ik weet niet hoe ik dat weer normaal krijg, dus plaats ik het maar zoals het is. Hopelijk lukt dat en ziet het er dan wel normaal uit.

 

EDIT: het ziet er dus niet normaal uit als het geplaatst is, maar ja,, het is leesbaar en ik zou niet weten hoe ik het 'goed’ kan krijgen.

 

@Gebruiker c

nog even een reactie op jouw reactie van gisteren en daar doorheen ook wel wat extra info. Nou ja, je komt er wel achter als je het doorleest.

Even over dat je nooit kan winnen, want de tegenpartij die gaat alles, vooral allerlei procedure dingetjes dwarsbomen en niet mee werken. Je komt dus niet eens zover dat je een rechtszaak kunt aanspannen. Iedereen ontkent alles en houdt zijn mond of kan zich niks meer herinneren of verdraait de waarheid. Van die dingen. Het lijkt wel of ze achter de schermen om hulp krijgen. Is allemaal lastig uit te leggen. Het is ook lastig omdat het buiten NL is. De lokale politie probeert wel dingen te onderzoeken, maar kan niet echt harde bewijzen vinden. Bovendien is de tegenpartij met 3 families en als geld voor hun geen issue is  dan traineren ze de zaak net zo lang totdat papa alleen niet zoveel geld meer op kan brengen en afgezien boekte die geen resultaat, dus toen was ie noodgedwongen gestopt. Hij wilde eigenlijk nog doorgaan en nog spullen te verkopen zoals bijvoorbeeld een oldtimer en andere dingen waar hij trots op was dat ie ze ooit had kunnen kopen, maar wij zagen ook dat het slechter ging met papa omdat ie al zijn tijd er in stak, dus hadden we ook gezegd dat ie maar moest stoppen, omdat je dat nooit kan winnen van mensen die samenspannen en onbeperkt geld hebben. Liefste wilde papa alles doen voor ons, zoals de zaak ook verkopen om aan meer geld te komen, maar dat ging ons wel te ver voor zover we alles begrepen dan, want we wisten ook niet precies allemaal hoe dat ging. Dat hebben we ook pas een paar jaar later gehoord.

Kijk eerst doen die jongens dingen die niet goed zijn en daarna zorgen die ouders of hun advocaten ervoor dat het onderzoek niks op kan leveren door op allerlei manieren tegen te werken.  Bovendien gingen die ons in een slecht daglicht zetten, omdat ze die verhalen dat wij seks hadden met jongens op een vakantiepark op één of andere manier hadden gehoord en gingen da tegen ons gebruiken alsof wij onbetrouwbaar waren en sws met iedereen seks wilden en dat als er misschien iets gebeurd was waar die jongens bij waren dat wij dat dan zelf mee begonnen waren. Van die dingen. Ik weet het verder ook niet precies, maar zulke dingen had papa verteld.

Twin en ik houden ons er ook niet echt meer mee bezig om te zorgen dat die jongens straf krijgen. Wij kijken liever vooruit en proberen zelf een gelukkig leven te leiden en weer te genieten van het leven.

Het was gewoon een oneerlijk gevecht, net wat je al zei.

Voor ons zelf was het wel  goed dat een aantal jongens waar we seks mee hadden gehad op het vakantiepark en die we dan jaren later weer zagen, nog gewoon normaal tegen ons deden en ons nog steeds aardig vonden. Ze zeiden dan bijvoorbeeld dat ze het spannend en geil vonden toen we dat deden. Wij hadden ook nooit iemand gedwongen, eigenlijk zelfs niet een gevraagd of ze dingen met ons wilden doen, het kwam eigenlijk uit hun zelf. Natuurlijk gaven wij de gelegenheid, maar wat zij deden was vrijwillig. Het was gewoon experimenteren noemden ze het. Soms zeiden ze dan dat wij beter pijpten dan hun eerste vriendinnetje ofzo. Er was ook één jongen die we na een paar jaar weer terug zagen die vroeg of we dat nog een keertje met hem wilden doen, maar toen hadden we net verkering met Luca en hadden dat uitgelegd. Hij vond het wel jammer , maar snapte het wel. Hij had een crush op ons, zei hij. We hebben nog wel gewoon leuke dingen met elkaar gedaan en hij is ook bij ons thuis geweest. Soms appen we nog wel eens random en dan is het wel gezellig.

Wij mogen idd en zijn ook heel blij met hoe onze familie en dan niet alleen papa en mama, maar ook al onze broers en zus en opa's en oma's ons gesteund hebben. Ook onze neefjes enzo. Die hebben er ook nooit raar over gedaan over dat we elke dag seks met jongens hadden terwijl we ie amper of niet kenden. Ze vonden het ook erg voor ons. Dus er was wel een hele groep mensen die het wisten (voornamelijk familie(  en die steunden ons, dus ook al we ergens waren met onze neefjes en iemand deed vervelend tegen ons, dan kwamen ze voor ons op of zorgden iig dat we niet lastig werden gevallen.

 

Als we dat allemaal niet hadden gehad dan hadden we nu wel in de goot gelegen of waren echt in de jongensprostitutie terecht gekomen, want er waren ook, we denken pedo's die dan van ons gehoord hadden en die dan seks met ons wilden of zeiden dat we er veel geld mee konden verdienen als we voor hun gingen werken, omdat ze wel mannen kenden die er wel zin in hadden.

Wtf, dat zeg je toch niet tegen jongens van 14-15 jaar, want dan waren wij gewoon met elkaar op het naaktstrand en dan kwam zo iemand naar ons toe van oh mag ik eens wat vragen, we hadden gehoord dat jullie wel in zijn voor een extra zakcentje en wij hebben hier een huisje gehuurd en als jullie vanavond langs willen komen voor de bbq dan kunnen we er een gezellige avond van maken. Misschien kunnen jullie dan eerst ook een showtje geven zo samen dat we in de mood komen, jullie snappen wel  wat we bedoelen en dan gaven ze zo'n vieze knipoog. Dan maakten ze nog een paar gore opmerkingen over onze piemels, tenminste dat bedoelden ze dan als ze zeiden dat ze bij de bbq wel trek hadden in  een paar lekkere lange frankfurters met saus.

Aan het begin was het echt niet leuk. Wij waren dan natuurlijk weg gegaan naar huis en zijn ook nooit naar hun huisje gegaan, maar hadden het tegen papa en mama gezegd oen ook wel eens tegen onze zus of pleegbroer en die zei dat ie sommige van die gasten wel van gezicht kende en dat ze een slechte naam hadden in de gay scene, omdat ze altijd op zoek waren naar jonge  jongens. Die liepen ook alle naaktstrandjes af in de buurt en ook plekken waar jongens na school wel gingen zwemmen. Echt ziek,

Onze pleegbroer was vroeger, toen die 13-14 was ook wel eens gevraagd om na school gezellig langs te komen om te gamen en leuke dingen te doen bij een man alleen die in de buurt woonde. Daar zaten na school altijd wel jongens die dan chips en cola kregen en soms ook mochten blijven eten en meer en dan kregen ze bijvoorbeeld nieuwe merk onderbroeken ofzo of andere kleding als ze die middag winnaar met gamen waren geworden en die moesten ze dan passen om te kijken of de maat goed was, maar dan zei de man dan moet je eerst gaan douchen, want als de maat niet goed is mag die onderbroek niet vies worden, anders kan ik ‘m niet terugbrengen naar de winkel. Van die dingen.

Door wat wij mee gemaakt hebben, zijn we wel sneller bereid om bij een jongen die we leuk vinden iets seksueels te doen. Zo'n jongen wil dan zelf bvb voorzichtig afspreken om een keertje te gaan zwemmen ofzo en voor hij het weet zeggen wij ok en als we dan bij ons thuis zijn dan trekken we onze kleren uit om vervolgens een zwembroek aan te doen om te gaan zwemmen. Hij was dan alleen al blij als we een keertje met hem naar het strand zouden gaan en dat hij dan onze blote buik kon zien, maar wij hadden ons dan al uitgekleed waar ie bij stond.

Tegenwoordig houden we er echt wel meer rekening mee om ons niet zo snel uit te kleden als er nieuwe jongens bij zijn. We willen niet een verkeerde indruk wekken. Wij zijn echt niet uit op seks met alle jongens en misschien moeten we daarom wat voorzichtiger zijn.

Justin zijn account op yt is met een b, maar niemand hier kent Justin irl, want ten eerste heet ie in het echt niet zo en dan woont ie ook nog eens in Duitsland. Dus met die ss kan niemand iets, denk ik. Maar dankjewel nogmaals voor het te zeggen.

Oh, heb je een nieuwe drone gekocht, zo eentje die gestolen was? Wel fijn dat je daar nu geld mee kan verdienen met de verhuur.

 

@Kenshin

  

 

Kenshin schreef:

Wat een stomme grappen die jullie over je heen kregen, ook thuis nog, na het misbruik. Verder snap ik ook dat algemenere, respectloze grappen over seks jullie raken. 

 

wij krijgen er dan een herinnering bij, wat die anderen dan niet weten en ze doen het misschien ook niet expres als het een 'gewone’ grap is, maar toch raakt het ons dan en we  gaan echt niet een andere jongen voor 5 cent pijpen zoals sommigen over ons vertellen. Wij hebben als we iets met een jongen deden het altijd voor niks gedaan, dus geen geld en ook geen spullen voor gevraagd of gekregen. Dat anderen van ons schandknapen hebben gemaakt door geld aan ons te verdienen wisten we niet toen het gebeurde

 

  

 

Kenshin schreef:

Het zou weleens kunnen dat de intense zorg rond Newt, het stiekeme, de vermoeidheid, en dan nog eens alle emotie daarbij, geleid hebben tot een “terugval” naar het misbruik. Sommige dingen leken dan ook terug te komen, zoals dat stiekeme dat ik net noemde, en dat twin en jij elkaar afwisselden. Dat kan trauma triggeren, waardoor je misschien die dissociation kreeg, toen je Newt pijpte. 

 

ok, maar is dat gevaarlijk denk je, want eigenlijk hebben we dat verder al jaren niet gehad, alleen met Newt toen in het ziekenhuis toen we dat deden. Het is ook heel raar want toen ik het de eerste keer had gedaan (ik bedoel dan Newt pijpen) was twin er niet bij en toen hij terug kwam zei ik het tegen hem en hij deed ook niet verbaasd en zei gelijk dan kunnen we het beste afwisselen dat Newt niet denkt dat jij iets van hem wil, terwijl je misschien zou verwachte dat twin tegen mij had gezegd, zoiets als 'wtf, wat heb je gedaan?’ ofzo.

Zou dat dan ook kunnen dat hij dan ook automatisch een terugval heeft, doordat hij het ook associeert met vroeger. Ja, sorry, ik snap ook wel dat je geen psycholoog bent, maar het gaat me er alleen maar om wat je denkt. Ik bedoel, toen we misbruikt werden probeerden we al die dingen die gebeurden ook een beetje 'buiten‘ ons ‘normale’ leven te houden. Dus als voorbeeld, als we huiswerk aan het maken waren,  dan concentreerden we ons daarop en als er dan een jongen binnen kwam die zogenaamd kwam vragen of het goed ging en die dan bijvoorbeeld dan gelijk met zijn hand in twin zijn broek of de mijne ging om met onze piemels te spelen, dan schakelden we gelijk over naar die automatische mode, dissociatie zoals je het noemt en als die dan klaar was, omdat we klaar waren gekomen of hij zelf en weer weg ging, dat we dan weer gewoon weer verder konden gaan met ons huiswerk en er ook niet met elkaar over gingen praten. Dat er dus heel weinig voor nodig is om die omschakeling te maken. Ik bedoel niet dat als iemand gelijk ongevraagd met zijn hand in onze onderbroek gaat dat dat weinig is, maar je snapt wel wat ik bedoel hoop ik.

 

@Blue

 

 

Blue schreef:

als jullie zoveel troep maken wie ruimt het dan op? Hebben jullie een schoonmaak(st)er ingehuurd? Of doet jullie moeder dat met liefde. 
huur niet de verkeerde schoonmakers in want voor je het weet ben je je stofzuiger kwijt 😔. Onze schoonmaker had de sleutel van ons huis. En heeft alle schoonmaak spullen gejat 😒 en heeft daarna ontslag genomen... 

 

we maken wel een beetje troep, maar het meeste moeten we ook zelf weer opruimen van mama, dus het was ook een beetje een grapje. Ook in Frankrijk moeten we onze slaapkamer en badkamer zelf schoonhouden en verder komt er, als we er zijn, elke week een morgentje een schoonmaakster die dan helpt, das een soort Nadège (ik weet niet of je die kent van Chateau Meiland op SBS6 was dat). Zo'n Frans vrouwtje, ze is wel aardig en grappig.

O jee, schoonmakers die niet (alleen) de rommel opruimen, maar (ook nog eens) je spullen meenemen. Die zou je anders sws ontslaan. Wie kun je tegenwoordig nog vertrouwen?

  

 

Blue schreef:

voor de rest weet ik niks te zeggen. Alleen dat ik het mooi vind om te horen dat jullie een huis in Frankrijk hebben om ff tot rust te komen. Maar zijn jullie nu dan ook daar of is dat nog ergens anders? 

 

ja we zijn daar de meeste vakanties en nu ook al een paar weken en we blijven nog een tijdje, het is hier echt fijn en we hebben hier ook Franse vrienden en das echt leuk

 

 

Blue schreef:

Ik zal met mijn kunstwerkje van vandaag afsluiten goed? 

als jullie nu denken wat is dat nou voor ding? Dat is een halve leeuw en een halve tijger. En dat woord onze decoratie van de woonkamer. De blauwe ogen zijn de kleur van de vaasjes die we ook sinds zondag hebben. 
Ehm nu ga ik slapen 😴  💤 

 

oh das apart en mooi, maak je die helemaal zelf, zo dat je die 2 helften tegen elkaar doet en kan dat allemaal met die nieuwe tekentablet iPad? Het lijkt me moeilijk om die ogen en die bek en neus precies zo gelijk te krijgen.

Btw ik snap wel dat er blauwe vaasje gekocht zijn en dat die nieuwe diersoort ook blauwe ogen heeft gekregen. Ik denk dat jij daar iets mee te maken hebt of niet?

Ik hoop dat je lekker geslapen hebt, want het is nu alweer morgen

 

 

Gebruiker c schreef:

En @Blue

 

van mij mag iedereen overal op reageren hoor, ik snap dat je die lijger of is het een teeuw ook mooi vindt

Met personeel moet je ook een beetje geluk hebben, ik denk dat de meesten wel gewoon serieus hun werk doen, maar ja, je zal maar net zo'n andere treffen

Zo te lezen ben jij nu al weer een halve dag aan het werk, dus neem af en toe ook even pauze.

 

Dat was 'm weer voor nu. Volgende keer echt weer een vervolgverhaal over Jur, Luca en Newt

 

Groetjes,

M&M's

​​  

Hi iedereen,

 

Corona sucks en onze quarantaine is nog niet voorbij. We hadden er naar uit gekeken dat we dinsdag (gisteren dus) weer uit quarantaine zouden mogen, maar helaas. Sinds zaterdag/zondag hebben we verkoudheidsklachten en moeten we langer binnen blijven van mama. Zelf denken we dat het geen Corona kan zijn omdat we al sinds vrijdag een week geleden met niemand in contact zijn gekomen, maar ja. We weten ook niet precies de regels wat we nu moeten doen. Wij willen getest worden en dan weten we zeker dat het geen Corona is, maar mama gaat het aan de dokter/GGD vragen, dus moeten we nog wachten…..en we zijn de quarantaine best wel beu nu.

 

We hebben wat nieuws over Luca gekregen en daar werden we ook niet vrolijk van, maar we willen het nog niet delen, omdat we eerst zeker willen weten of het waar is. Feestgay had ons het e.e.a. verteld, maar voorlopig is dat 'hear say’. Op zich wel goed dat Feestgay het ons verteld heeft, maar hij zei ook dat ie het niet kon geloven en eigenlijk wij ook niet, dus eerst verder uitzoeken….

 

Vanwege dat nieuws en de quarantaine kwamen de muren wel een beetje op ons af en we zijn de laatste paar nachten stiekem naar buiten ‘gesneakt’ en hebben een paar uur over het strand gelopen met afgaand water en ook nog door het dorp. Het is hier in het najaar 's nachts echt uitgestorven en behalve de krantenjongen hebben we niemand gezien. Ergens was het wel fijn om even ergens anders te zijn. Vorige week waren we ook al een nachtje buiten geweest, misschien dat we daar een koutje opgelopen hebben, idk. Niemand weet dat nog, want we hebben dat niet verteld, want anders krijgen we vast op ons kop, maar ja.

 

Ik weet niet wat ik verder nog  kan zeggen, sorry. We gaan zo maar even douchen, want we hebben het buiten een beetje koud gekregen en we zijn een beetje rillerig. Lekker ff opwarmen onder de warme douche en dan slapen…..

 

Tot de volgende.

 

Groetjes,

M&M's en twin

Reageer