Stapelverliefd op Jur terwijl ik verkering heb met Luca. Ik wil ze het liefst allebei, maar hoe dan?


  • Anonymous
  • 0 reacties
Hi allemaal,

Ik heb dus al bijna een jaar verkering met Luca en op zich gaat dat wel goed. Het begin was wel een beetje een toestand en kende zijn ups en downs. Ik heb hem vorig jaar in de / op vakantie leren kennen.

Hoe dat precies allemaal ging kun je lezen in mijn topic over “eerste echte vakantieliefde..…”.

Luca is een Belgische jongen en woont in België op een uur rijden met de auto of 3-4-5 uur rijden op de fiets (ligt eraan hoe hard ik fiets) bij mij vandaan. Zelf woon ik in (het zuiden van) Nederland, dus ja das best wel onhandig.

Nu ben ik afgelopen week een leuke jongen (ik noem hem maar even Jur) tegen gekomen. Het was een beetje een aparte ontmoeting, maar ik ben dus sinds die tijd stapelverliefd op hem. Het is niet zomaar een verliefdheidje, zoals ik wel eens vaker heb. Dit is anders. Het voelt alsof hij voor mij gemaakt is. Ik zal verderop nog wel wat meer vertellen over Jur en mij.

Ik heb nog geen seks ofzo met Jur gehad. Ik heb hem alleen wel al helemaal bloot gezien en hij is echt heel mooi en natuurlijk ook heel aardig en lief.

Oh ja, we zijn allemaal jongens :P

Vragen stellen mag natuurlijk altijd en dan ga ik die zo goed mogelijk beantwoorden.

Mijn vraag nu is, hoe pak ik het aan, want ik wil geen van beide pijn doen en ze eigenlijk allebei bij me houden, zodat ik de tijd heb om Jur beter te leren kennen zonder Luca te kwetsen :D

Groetjes 🙂,
M&M’s

418 reacties

 

(Er zijn vet veel versies, heb de hele dag gezocht naar '’het origineel'’ toen Spotify een remix in m'n afspeellijst gooide en ik het deuntje herkende. Voor mij is dit het origineel, maar er zijn dus veel variaties van gemaakt. Bv deze (opmerkelijke videoclip btw) en deze. Ik heb geen idee welke nu het echte origineel is, maar idk. Er zijn vast nog meer variaties lol.)

 

Omg totaal unrelated, maar ik had m'n zus betrokken in m'n zoektocht naar het origineel. Ik was van, ik ken dit deuntje. Ik dacht eerst dat ik het kende van dus wat ik als origineel had aangemerkt, omdat ik wel muziek luister uit die tijdperiode. Zij was meteen van, nee joh dit is K3. Toen kreeg ik ook een mindblow. M'n zus dacht meteen aan Hart verloren, maar daar was ik het niet helemaal mee eens. Ik googelen en toen zei het internet dat er overeenkomsten waren met 10000 luchtballonnen en MaMaSé. Daar kon ik me dan wel weer in vinden. Best wel vies van K3 btw, want ik kan nergens credits vinden dat ze samples hebben gekocht ofzo, dus wss gewoon gestolen 😂

Oké dat was het weer lol.

Gr. Pin

Hi iedereen,

het moest er na 2 weken toch eens van komen...wat antwoorden op vragen die gesteld werden in de reacties. Het zou niet fair zijn om jullie vragen en opmerkingen niet te beantwoorden, dus here we go…

 

Ik heb nog niet echt een idee in welke vorm ik dat ga doen. Iedereen apart of alles tegelijk? Iet wiet waait is weg, ik ga wel pp (per persoon) doen, wat niet wil zeggen dat die dan ook alleen bedoeld is voor die ene persoon, maar meer dat diegenen de aanleiding is geweest of zo, idk :yum:

 

Ok @UnkKwek, ik heb idd niet heel veel over Luca verteld. Nou ja, das ook weer niet helemaal waar, ik heb best veel over hem verteld, zeker in het begin van dit topic, maar niet zo heel veel in de ontknoping van dit topic. Dat moet beter, maar of het er veel duidelijker door wordt is natuurlijk de vraag.

Ik/wij zitten zelf ook nog met vragen over/voor Luca.

Kijk, voor een deel begrijpen we ook wel dat er een duidelijke rol bij ons (twin en ik) en vooral mij te zoeken is voor wat betreft de oorzaak waardoor de afstand tussen ons en Luca groter geworden is. Lekkere kromme zin, maar ja, ik weet ff niet beter. Aan de andere kant hebben wij nog vragen aan Luca waarop we het antwoord niet kennen.

Het moet niet uitdraaien op het maken van verwijten, daar wordt niemand beter van. Ik denk dat we voor het moment moeten respecteren dat de situatie tussen ons zo is en we hebben Luca ook laten weten dat onze deur altijd open staat. Er zijn (veel) dingen gebeurd, die de schoonheidsprijs niet verdienen. Ongetwijfeld hebben wij en ik misschien nog wel de meeste dingen niet goed aangepakt, maar die dingen kunnen niet meer ongedaan gemaakt worden. Ik wil wel mijn uiterste best doen om, waar nodig/gewenst uitleg te geven.

We hebben een hele reis afgelegd met z'n 3-en. Het was niet altijd makkelijk en dat is ook niet erg. Het heeft ook wel iets moois, als je ergens voor moet 'vechten’. Dat betekent ook dat je er iets voor over hebt. Je mag nooit denken dat het vanzelfsprekend is wat er gebeurt. Dat de liefde maar blijft komen. Daar moet je wel iets voor doen. Houden van is ook investeren en niet altijd heb je gelijk resultaat. Dat houd je ook scherp.

Het is logisch dat je af en toe ergens tegen aan loopt. Dat zijn dan dingen waar je over moet praten om duidelijk te krijgen hoe iedereen erin staat. Niet altijd, dat blijkt dan achteraf, zijn de gemaakte afspraken en gedane beloftes voor één uitleg vatbaar en ja dan heb je voor je het weet een probleem :disappointed_relieved:

Daar gaan dan de discussies over. Hoe kunnen we die punten uitspreken en oplossen zonder te vervallen in verwijten. Elkaar verwijten maken lijkt ons niet een goed begin van een oplossing. Verwijten zijn niet erg constructief. Toch kan elkaar even ongegeneerd de waarheid vertellen ook verhelderend werken, maar waar vind je de gulden middenweg. Wel dingen benoemen, zonder elkaar met de grond gelijk te maken.

Soms is dat moeilijk en is het kiezen voor wat afstand en het inlassen van een adempauze (op papier, want letterlijk moet je niet al te lang een adempauze nemen :relieved: ) de beste oplossing. Maar ja, hoe bepaal je de lengte van de adempauze  en de grootte van de afstand.

Luca is bijna 3 jaar een onderdeel van ons leven geweest en wij zien geen reden om daar definitief een punt achter te zetten. Dat wil nu ook weer niet zeggen dat we dan simpelweg terug kunnen naar hoe het vroeger was. Er zijn dingen veranderd in de loop van de tijd. Dat is ook logisch. Stilstand is achteruitgang, zeggen ze toch wel eens.

Houden van is een proces, iets waar je constant aan moet werken. Tussen een eerste verliefdheid op ons 14e voor de toen net 16 jarige Luca en de relatie die we als 17 en 19 jarigen hadden zit  een groot verschil. Verwachtingen zijn anders. Als je ouder wordt ga je echt meer nadenken over de toekomst en de toekomst zijn dan dus ook dingen op langere termijn dan in het begin van onze verliefdheid,

Bij verliefdheid was de toekomst beperkt tot de volgende dag of het volgende weekend dat we elkaar weer zagen. Toen we ouder waren gingen we echt nadenken over de toekomst Meer in de trant van huisje-boompje-beestje (ook al zijn we daar nog wel weer te jong voor, maar ja, je denkt wel verder dan eerst) . We zijn natuurlijk nog best jong, dus samenwonen was nog niet gelijk aan de orde, maar wel denken aan later.

Dat zijn dus een aantal dingen die speelden en nu nog spelen. We zitten in een adempauze, maar er is niemand die het beginsignaal geeft. Soms zou je willen dat dingen anders waren gelopen, maar ja…

We moeten dealen met wat we nu hebben. Ik en twin ook zouden het zonde vinden om er nu de stekker helemaal uit te trekken.

Maar hoe komen we uit deze situatie van niets doen? Wie het weet mag het zeggen. Moeten wij de eerste stap zetten en hoe dan? Wat zou een vraag kunnen zijn of een stap die je kunt zetten? Mag of moet je daar dan ook een ultimatum bij stellen. Als je niet voor die en die tijd dat doet, dan…. Dat lijkt op dreigen en we willen Luca niet dreigen. Wij willen hem alle kans geven om op zijn manier en tijd te reageren, maar we willen ook weten waar we aan toe zijn.

Wat is een handige manier. Gewoon erop af stappen en dingen irl proberen te regelen of via een brief/berichtje of via een tussenpersoon een soort van mediator?

 

Denk daar maar eens over na  en laat ons jullie ideeën maar horen :relaxed:

 

Groetjes,

M&M's

 

one down, still three to go :grin:

Hi iedereen,

 

... ik had m'n zus betrokken in m'n zoektocht naar het origineel….. Zij was meteen van, nee joh dit is K3. Toen kreeg ik ook een mindblow. M'n zus dacht... Hart verloren, maar daar was ik het niet helemaal mee eens. Ik googelen en toen zei het internet dat er overeenkomsten waren met 10000 luchtballonnen en MaMaSé. Daar kon ik me dan wel weer in vinden. Best wel vies van K3 btw, want ik kan nergens credits vinden dat ze samples hebben gekocht ofzo, dus wss gewoon gestolen 😂

@Pin ja, je hebt pikken en pikken natuurlijk. Vertel ons wat :yum:

Wat K3 heeft gedaan (https://www.quizlet.nl/topic/186620-ik-herken-dit-fluitje/?page=1) lijkt nog onschuldig bij dit:

 

K3 plagiaat uit China

 

Het gebeurt veel vaker, zie https://qmusic.nl/nieuws/gevalletje-plagiaat-10-zaken-op-een-rij

Ik ga de rest van je reactie later beantwoorden. Er staan we interessante dingen in, dus…

 

Groetjes,

M&M's

 

Hey 

 

Het duurde ff maar ik ben weer bij 👏🥳 🎉 

na dit weekend zal ik wel een reactie geven. 
Ik wouw alleen zeggen dat ik weer bij ben na 3 weken of zo. 
Ik heb het vannacht allemaal gelezen. Dus ik weet niet meer wat ik te zeggen had. Had een reactie geschreven maar mijn teli deed kut. Dus dan krijg je zondag of maandag reactie (of ooit). 
Ik ben nu druk met allemaal kleine topics die ff aandacht nodig hebben 😊 tot me vader er is

knuffel 🤗 van mij (was die smiley maar blauw)
 

Groetjes blue 

Hi iedereen,

 

Het was wel zeker de moeite waard! En het was inderdaad erg gezellig met een lach en een traan.

precies, het afscheid van Kenshin was mooi  en goed zoals het gegaan is

 

Ik weet niet hoelaat jullie op jullie bed lagen, maar ik zelf was rond 06:50 a 07:00 op mijn bed. 

uiteindelijk hebben wij helemaal niet meer geslapen. Ik denk dat we zo rond 0130-0200 zo'n beetje met z'n allen gestopt waren met posten en toen hebben twin en ik de muziek van Kenshin aangezet:

 

Lord of the Rings Music & Ambience | The Shire, A Peaceful Night in Bag End - Relaxing Evening Rain

en op ons gemakje hebben we alles nog eens doorgelezen. Als twin en ik elkaar aangekeken rolde er soms een traan over onze wangen… Mooie herinneringen kwamen voorbij en het was goed… 

Toen zijn we aan de slag gegaan met de screenshots en het afscheidsverhaaltje en uiteindelijk hebben we dat om 05.54 uur gepost op 10 augustus 2020. We waren best moe toen. Door het niet slapen en alle indrukken die nacht. Net toen we wilden gaan slapen kwam er rond 06.17 uur een reactie van Kenshin en een tweede volgde om 06.25 uur. Het was zo lief en mooi, zo fijn om (waarschijnlijk) op dat moment even alleen met Kenshin op het forum te zijn. Dat was echt een cadeautje. We wilden Kenshin niet alleen laten op het forum, maar wilden ook weer niet nog duizenden vragen stellen, alhoewel we die wel hadden….

We zijn er de hele tijd geweest voor het geval Kenshin iets te vragen zou hebben of wat dan ook. Na een tijdje werden andere forumleden ook wakker en kon iedereen nog kwijt wat die wilde.

Om 11.38 uur was het echt voorbij, Het account van Kenshin is toen verwijderd. Onherroepelijk.

We zijn toen gaan werken aan een update van het afscheidsverhaal en dat hebben we om 13.00 uur geplaatst.

Tsja en toen ging het leven verder. We probeerden de draad wat op te pakken, maar zijn de hele week van slag geweest door te weinig slaap in de weken daarvoor en toen zijn we weinig online geweest. Ik weet niet meer wat we verder gedaan hebben die dag. Ik denk met de jongens naar het strand geweest enzo. 's Avonds laat zijn we pas gaan slapen nadat we iets van 40 uur wakker waren geweest…..

 

Sorry dat ik niet altijd reageer, maar ik weet dan ff geen woorden om te zeggen. Ik hoop dat je het me niet kwalijk neemt, maar sorry daarvoor. Ik lees alles mee , dat kun je denk ik ook merken,maar zoals ik zei , ik kan dan niet de woorden vinden.  (En met werk is het best druk) .

geen probleem, daar hoef je je niet druk om te maken We weten wel dat het goed zit met jou en begrijpen het volkomen :relaxed:

 

Groetjes,

M&M's en twin

Hi iedereen,

 

Het duurde ff maar ik ben weer bij 👏🥳 🎉 

top, ik heb dat ook wel eens dat ik achter loop, je mag 3 x raden bij wie

 

na dit weekend zal ik wel een reactie geven. 
Ik wouw alleen zeggen dat ik weer bij ben na 3 weken of zo. 
Ik heb het vannacht allemaal gelezen. Dus ik weet niet meer wat ik te zeggen had. Had een reactie geschreven maar mijn teli deed kut. Dus dan krijg je zondag of maandag reactie (of ooit). 

oh balen dat je telli kut deed, maar als je zin en tijd hebt mag je altijd later nog iets sturen of je reageert op iets nieuws dan, kijk maar, we vinden het iig leuk dat je weer ff langs kwam. Btw wanneer heb je dan geslapen :thinking:  als je ons vannacht gelezen hebt?

 

Ik ben nu druk met allemaal kleine topics die ff aandacht nodig hebben 😊

goeie, ik wil dat soms ook meer doen, maar dan heb ik te weinig tijd, maar ik snap jou wel. Het is goed om iedereen wat aandacht te geven en je hebt vast goeie tips voor ze

 

tot me vader er is

knuffel 🤗 van mij (was die smiley maar blauw)

oh komt papa bij je eten of ga je weekend naar hem? Sws veelplezier met je papa en dankjewel voor de knuffel.

Je krijgt er eentje terug van twin en mij en Justin en Christian, de rest is weer naar NL, want die hebben al weer school enzo.

Hopelijk komt onze pleegbroer nog met z'n vriend, maar omdat nu code oranje hier is (NL heeft dat voor ons departement uitgesproken, dus als je terug gaat naar Nl moet je in NL in quarantaine), maar hier zijn door de Fransen nog geen extra regels, behalve wat er al was.

 

Groetjes,

M&M's en twin

 

Oeps, @jaspertje  en @Pin , jullie zijn de volgende die ik nog ga beantwoorden. Ik had @Blue ff stiekem tussendoor gedaan :yum: Sorry dat het zo lang duurt, want jullie hebben echt mooie reacties geschreven :relaxed:

Hi iedereen,

Hey M&M's 

Het was wel zeker de moeite waard! En het was inderdaad erg gezellig met een lach en een traan.

precies, het afscheid van Kenshin was mooi  en goed zoals het gegaan is

Klopt, ik vond het ook fijn om nog even een laatste bedankje en even met Kenshin te praten toen het nog kon.

Ik weet niet hoelaat jullie op jullie bed lagen, maar ik zelf was rond 06:50 a 07:00 op mijn bed. 

uiteindelijk hebben wij helemaal niet meer geslapen. Ik denk dat we zo rond 0130-0200 zo'n beetje met z'n allen gestopt waren met posten en toen hebben twin en ik de muziek van Kenshin aangezet:

Ik heb daarna ook nog muziek geluisterd, je weer wel, die ik stuurde en die in de topic stond. 

Lord of the Rings Music & Ambience | The Shire, A Peaceful Night in Bag End - Relaxing Evening Rain

en op ons gemakje hebben we alles nog eens doorgelezen. Als twin en ik elkaar aangekeken rolde er soms een traan over onze wangen… Mooie herinneringen kwamen voorbij en het was goed… fijn om te horen dat het goed was. Ik zelf heb gisteren alles nog door gelezen.

Toen zijn we aan de slag gegaan met de screenshots en het afscheidsverhaaltje en uiteindelijk hebben we dat om 05.54 uur gepost op 10 augustus 2020. We waren best moe toen. Door het niet slapen en alle indrukken die nacht. Net toen we wilden gaan slapen kwam er rond 06.17 uur een reactie van Kenshin en een tweede volgde om 06.25 uur. Het was zo lief en mooi, zo fijn om (waarschijnlijk) op dat moment even alleen met Kenshin op het forum te zijn. Dat was echt een cadeautje. We wilden Kenshin niet alleen laten op het forum, maar wilden ook weer niet nog duizenden vragen stellen, alhoewel we die wel hadden….

We zijn er de hele tijd geweest voor het geval Kenshin iets te vragen zou hebben of wat dan ook. Na een tijdje werden andere forumleden ook wakker en kon iedereen nog kwijt wat die wilde.

Om 11.38 uur was het echt voorbij, Het account van Kenshin is toen verwijderd. Onherroepelijk.

We zijn toen gaan werken aan een update van het afscheidsverhaal en dat hebben we om 13.00 uur geplaatst.

Tsja en toen ging het leven verder. We probeerden de draad wat op te pakken, maar zijn de hele week van slag geweest door te weinig slaap in de weken daarvoor en toen zijn we weinig online geweest. Ik weet niet meer wat we verder gedaan hebben die dag. Ik denk met de jongens naar het strand geweest enzo. 's Avonds laat zijn we pas gaan slapen nadat we iets van 40 uur wakker waren geweest…..

Oke.

Sorry dat ik niet altijd reageer, maar ik weet dan ff geen woorden om te zeggen. Ik hoop dat je het me niet kwalijk neemt, maar sorry daarvoor. Ik lees alles mee , dat kun je denk ik ook merken,maar zoals ik zei , ik kan dan niet de woorden vinden.  (En met werk is het best druk) .

geen probleem, daar hoef je je niet druk om te maken We weten wel dat het goed zit met jou en begrijpen het volkomen :relaxed:

Mooi, fijn om te horen dat het geen probleem is.  Bedankt!

Groetjes,

M&M's en twin

Groetjes Gebruiker c 

M en Ms  schreef. 

Wat is een handige manier. Gewoon erop af stappen en dingen irl proberen te regelen of via een brief/berichtje of via een tussenpersoon een soort van mediator?

ik zou zeggen gewoon er zelf persoonlijk op af gaan, ik persoonlijk zou dat ook doen ,want het is iets wat persoonlijk is wat tussen jullie en hem is. Ik denk ook niet dat het veel makkelijker zou zijn als er een tussenpersoon is,ik zou het misschien is met een berichtje vragen of hij tijd heeft om af te spreken ergens . Daar kunnen jullie samen met elkaar praten. Ik denk dat het beter zou werken en dat het persoonlijker is dan dat je tussenpersoon hebt.

 

Groetjes Gebruiker c 

Oeps, @jaspertje  en @Pin , jullie zijn de volgende die ik nog ga beantwoorden. Ik had @Blue ff stiekem tussendoor gedaan :yum: Sorry dat het zo lang duurt, want jullie hebben echt mooie reacties geschreven :relaxed:

ach joh, ik heb de tijd, heb ook soms dat ik dit soort “extra” dingen ff op een lager vuurtje moet zetten omdat ik ook nog andere dingen heb die ik ook moet doen (school, gitaar spelen, mountainbiken).

kortom, neem vooral lekker de tijd die je nodig hebt, toch fijn dat je tussendoor ff een update geeft, dan hoef ik minder vaak te checken of er toch updates zijn die in mn spam folder beland zijn ofzo

dus zie maar wanneer je tijd hebt en tot die tijd heb ik nog wel ff geduld
^Jasper:smile:

hey

 

mijn teli deed niet irritant. het lijkt een storing op kt te zijn of zo. (zie veel gestelde vragen) 

 

haha we staan kiet 😜

 

ik slaap tegenwoordig overdag en of snacht. ik slaap meer als ik wakker ben. behalve bij papa. dan ben ik meer wakker dan dat ik slaap haha oeps. al heb ik dan minder tijd voor het forum. al heb ik vandaag wel op mijn topic gezet. maar das best lastig want hij kijkt op me telefoon mee. dus heb alleen op de wc tijd. lijkt bijna op de camping 🤔. misschien is hier toch wc wifi center 😂

 

het is goed om hun aandacht te geven maar ik heb meestal geen energie om de interessante tussen de seksualiteit gerelateerde topics te vissen. want daar heb ik namelijk echt niks mee haha. 

 

wanneer heb jij weer school dan? als ik jullie was zou ik maar voor jullie school begind komen anders missen jullie misschien belangrijke dingen 🤔

ik mag woensdag niet meer missen haha. want dan ga ik voor een heftruck certificaat oefenen. super veel zin in. 

 

@M en Ms  ik ben ook veel belangrijker dan @Pin  dat weet je toch 😊

oke gelukkig weten jullie wie dit zegt haha. 

 

ik ga jullie familie ff kopen. dus ik ga weer 👋 ze gaan mee rummikuppen. 

 

groetjes blue

Hi iedereen,

 

je kent me wss nog niet,…….maar heb me al enigzins voorgesteld in blue's topic

dat had ik gelezen, dus we weten iig al iets over je :slight_smile:

 

Ten eerste, fantastische topic, heb er tot nu toe echt van genoten om het te lezen (heb gisteren tot half 4 's nachts deze topic en wat andere topics zitten te lezen (heb tussendoor ook nog wat andere dingen gedaan waardoor ik ff tijdelijk met links mn laptop moest bedienen :stuck_out_tongue_closed_eyes:)). Ik vind het ook leuk om te zien dat je de tijd neemt om op (bijna) alle comments te reageren dus good job voor het reageren.

dankjewel voor 'the props’, en oh haha ja twin en ik doen dat ook het liefste met rechts….

 

het is makkelijk om achteraf te gaan denken dat je dingen beter had kunnen doen, ook al zou dit wel het geval zijn, ik vind dat je het op dat moment zeer goed gedaan hebt, bent niet in blinde paniek dingen gaan doen zonder er bij na te denken dus qua dat, zeer goed gedaan :thumbsup:

thnx, ja je kunt er over blijven piekeren,’what if’, maar ja, daar helpt je jezelf ook niet mee

 

Dat van dat schuldgevoel is natuurlijk vervelend, herken het zeker aangezien in het eerste weekend van deze vakantie mijn nederlands docent tijdens het zweefvliegen is neergestort een om het leven is gekomen en ik toen de eerste week van de vakantie eigenlijk ontzettend moody was en gewoon alle dingen die ik had gedaan in mn leven die ik miss beter had kunnen doen zat over te denken (zit nu ook tijdens het typen van deze reactie enigzins met tranen in mn ogen).

sorry om te horen en sterkte, je leest wel vaker zulke berichtjes in de krant, maar als je de mensen verder niet kent neem je het voor kennisgeving aan, maar natuurlijk zijn er altijd mensen in hun omgeving die er mee te dealen hebben en voor hen is het zwaar 

 

Weet niet of je er nu nog steeds last van hebt maar mijn beste advies is eigenlijk gewoon om er niet te veel over na te denken want als je er eenmaal over begint na te denken dan ga je dingen te veel overdenken waardoor je er weer droevig van wordt waardoor je er weer meer over gaat denken en zo kom je dan in een soort neerwaartse spiraal terecht.

uhm, nou, we willen dingen niet uit de weg gaan en dat ze dan later terug komen op een ergere manier. Dus, we zijn wel de confrontatie aangegaan en hebben er over nagedacht en gesproken en ik denk dat we juist daardoor het een plekje hebben kunnen geven. Natuurlijk moet je uitkijken dat je er niet in 'verzuipt’ en dat het je leven gaat beheersen. Ik denk dat we, zeker ook omdat we het er met Newt ook over hebben gehad, hebben kunnen uitspreken en er zijn geen verwijten vanuit Newt ofzo, dus dat helpt wel. ook zijn ouders zijn altijd steunend geweest. Dat helpt natuurlijk wel, maar je moet zelf dan ook de knop om kunnen zetten en accepteren dat het zo gegaan is

 

kwam ook laatst een liedje tegen die ik zelf wel mooi/inspirerend vond en dacht dat ie miss (ook deels vanwege het feit dat jij en twin misbruikt zijn) ook wel wat voor jullie zou kunnen zijn (ken jullie muzieksmaak nog niet echt dus durf er qua genre weinig over te zeggen maar vond het qua tekst wel passend)

zelf gebruik ik ook vaak liedjes om iets duidelijk te maken of mijn gevoel erover mee over te brengen, dus ik ben benieuwd naar Virgiland - Friday Night

We vinden het wel een mooie boodschap die erin zit: I'm gonna bounce back up 

Wat er ook gebeurt, ons krijg je er niet onder :upside_down:

 

nu ik het opnieuw doorlees heb ik nu toch dat ik bepaalde dingen anders wilde sturen, denk dat ik vooral het eind met het liedje en de reden erbij wat afgeraffeld heb omdat het 3 uur ‘s nachts was een ik dit nog wilde plaatsen voordat ik ging slapen, lees het net terug en denk van “dat had ik totaal anders moeten schrijven” maar omdat ik en mn reactie niet kan bewerken en het een beetje hypocriet is om bij een reactie waarin ik zeg dat je niet te veel na moet denken over wat je anders had kunnen doen er over na ga zitten te denken en bewerkingen ga maken omdat ik dingen anders had willen doen 

mnu, ik vind  het niet storend ofzo, btw is wel herkenbaar wat je schrijft tho :wink:

 

dus ja, dit is een beetje een “do as I say, not as I do” momentje I guess:sweat_smile:

:relaxed: komt helemaal goed, moet je je niet druk om maken

 

zit nu dus een beetje te twijfelen over of ik de toelichting bij het liedje hier opnieuw wil doen omdat het een vrij vreemde reden is maar ik denk dat ik het niet ga doen en dat als het vaag of vreemd is je me maar gewoon tagt/het laat weten in en reactie, dan zal ik het anders uitleggen

ik vond en vind het niet vreemd, maar als je er nog iets aan toe wilt voegen, mag dat altijd :relaxed:

 

Dankjewel voor je reactie.

 

 

Groetjes,

M&M's 

Hi iedereen,

 

Ik heb daarna ook nog muziek geluisterd, je weet wel, die ik stuurde en die in de topic stond. 

Ik zelf heb gisteren alles nog door gelezen.

soms moet ik ook even het topic van @Kenshin terug lezen. Ik moet er nog steeds aan wennen, maar hoop dat alles goed gaat met Kenshin :two_hearts:            

Oh Kenshin, die ‘luxe versie’ van de haiku hebben we nog steeds niet af, shame on us, maar ja er gebeurt op het ogenblik zo veel hier. Afgelopen zaterdag zijn we naar de Tour de France wezen kijken, want ja, unieke kans, omdat de start vlakbij was. maar ja, kutweer en nat geregend en niet heel veel gezien :joy: , maar wel de smaak geproefd van de Tour. Btw we zijn je nog niet vergeten hoor Kenshin :relaxed:

 

ik zou zeggen gewoon er zelf persoonlijk op af gaan, ik persoonlijk zou dat ook doen ,want het is iets wat persoonlijk is wat tussen jullie en hem is. Ik denk ook niet dat het veel makkelijker zou zijn als er een tussenpersoon is,ik zou het misschien is met een berichtje vragen of hij tijd heeft om af te spreken ergens . Daar kunnen jullie samen met elkaar praten. Ik denk dat het beter zou werken en dat het persoonlijker is dan dat je tussenpersoon hebt.

soms hopen we dat iemand anders het voor ons oplost, maar ja, ik denk wel dat je gelijk hebt, we moeten het zelf doen, maar het loopt nogal stroef op het ogenblik tussen ons en Luca. Misschien zijn we ook wel te ongeduldig en moeten we gewoon nog even afwachten en komt het dan vanzelf wel van zijn kant. Wel vinden we afwachten moeilijk, we willen het het liefst zo snel mogelijk duidelijk hebben, wat de uitkomst dan ook zou zijn….

Iig bedankt voor je reactie @Gebruiker c 

 

ach joh, ik heb de tijd, heb ook soms dat ik dit soort “extra” dingen ff op een lager vuurtje moet zetten omdat ik ook nog andere dingen heb die ik ook moet doen (school, gitaar spelen, mountainbiken).

das ook wel zo, maar ja, ik wil alles het liefst zo snel mogelijk op orde hebben.….alleen lukt dat niet altijd

 

kortom, neem vooral lekker de tijd die je nodig hebt, toch fijn dat je tussendoor ff een update geeft, dan hoef ik minder vaak te checken of er toch updates zijn die in mn spam folder beland zijn ofzo

thnx en ik zal je wel taggen @jaspertje , miss helpt dat

 

mijn teli deed niet irritant. het lijkt een storing op kt te zijn of zo. (zie veel gestelde vragen) 

ok, dan wordt het vast wel opgelost. Btw ik had gezien dat je dat gepost had

 

haha we staan kiet 😜

ja haha

 

ik slaap tegenwoordig overdag en of snacht. ik slaap meer als ik wakker ben. behalve bij papa. dan ben ik meer wakker dan dat ik slaap haha oeps

oh soort van ploegendienst lijkt het wel :joy:  als het voor jou werkt is het goed toch

 

hij kijkt op me telefoon mee. dus heb alleen op de wc tijd. lijkt bijna op de camping 🤔. misschien is hier toch wc wifi center 😂

op de wc wordt je meestal niet gestoord, dus das een goeie oplossing. Mooi dat er overal ‘Wifi Centers’ zijn

 

wanneer heb jij weer school dan? als ik jullie was zou ik maar voor jullie school begind komen anders missen jullie misschien belangrijke dingen 🤔

we hebben een tussenjaar genomen en wilden danscursussen volgen bij Justin en Christian in Duitsland en ook nog eentje in Frankrijk, maar dat gaat voorlopig niet door….drm hebben we zo lang vakantie en zijn we nog in Frankrijk. Onze oudere broer zou naar Australië gaan, maar das ook uitgesteld. Hij werkt nu bij papa, dus denk niet dat ie naar ons toe komt...

Nu doet er zich voor ons een kans voor hier in Frankrijk en waarschijnlijk willen ze dat op korte termijn opnemen, dus dat willen we wel graag doen. Verder is er een filmmaker (voor een afstudeerproject) uit Duitsland die met ons wil filmen. Dat is via Justin en Christian gegaan. Het gaat allebei over gay/LGHBTI gerelateerde dingen. Dat ene is meer voorlichting en die andere meer ‘a day of the life’ registratie-achtig. Die Duitse jongen zou eventueel wel naar Frankrijk willen komen om hier bij ons thuis te filmen.

We moeten nog even alles op een rijtje zetten en met papa en mama en ons buro overleggen en of het verstandig is om nog in Frankrijk te blijven. Justin en Christian zijn er van de week nog, maar hun ouders zijn vandaag weer vertrokken naar huis.

Papa en mama zijn aan het kijken wie er ‘op ons kan komen passen’ zolang we hier nog zijn. Normaal gesproken zou onze pleegbroer met zijn vriend nu komen, maar vanwege de corona regels in NL is dat niet zeker of ze komen. Ik bedoel ze willen niet dat we hier alleen zijn.…..misschien dat Claude met zijn ouders en broertje ofzo, die wonen hier in de buurt en die kunnen dan in het appartement en wij gwn in ons huis. Dan zijn we niet alleen. Maar idk wat beste is. Liefste blijven we hier nog even

 

ik mag woensdag niet meer missen haha. want dan ga ik voor een heftruck certificaat oefenen. super veel zin in. 

oh cool, dat lijkt me echt tof als je dat mag en kan. Succes alvast :thumbsup_tone3:

 

@M en Ms  ik ben ook veel belangrijker dan @Pin  dat weet je toch 😊

oke gelukkig weten jullie wie dit zegt haha. 

we sneaken je er deze keer alweer tussendoor, maar hierna gaan we echt aan de reactie voor @Pin  beginnen. Pas dan zijn we weer helemaal bij met dit topic

 

ik ga jullie familie ff kopen. dus ik ga weer 👋 ze gaan mee rummikuppen. 

oh leuk, gwn doen en smikkel er maar lekker van. Btw hoe is de tussenstand met papa? Sta je nog steeds voor of loopt ie in?

 

Ok, dat was dat. De meeste reacties zijn hiermee beantwoord en nu gaan we aan de slag met de reactie voor @Pin  om meer te vertellen over hoe het met Newt, Luca en Jur allemaal gegaan is.

 

Groetjes,

M&M's

 

Hoi M&M's en twin,

M en Ms schreef:

Maar hoe komen we uit deze situatie van niets doen? Wie het weet mag het zeggen. Moeten wij de eerste stap zetten en hoe dan? Wat zou een vraag kunnen zijn of een stap die je kunt zetten? Mag of moet je daar dan ook een ultimatum bij stellen. Als je niet voor die en die tijd dat doet, dan…. Dat lijkt op dreigen en we willen Luca niet dreigen. Wij willen hem alle kans geven om op zijn manier en tijd te reageren, maar we willen ook weten waar we aan toe zijn.

Persoonlijk zou ik eerst bedenken wat jullie nog willen in jullie relatie met Luca. Als je weet wat je JIJ wil, weet je beter wat je moet en kan doen. Het gaat er uiteindelijk om om een nieuwe situatie te creëren waarin jullie en Luca allemaal blij zijn. Dat begint dan bij jezelf. Als je dat weet, kun je verder denken of het realistisch is en of het contact vereist en wat voor 'n contact.

M en Ms schreef:

https://www.youtube.com/watch?v=b2Qu4dzCyCs

K3 plagiaat uit China

Ik ga stuk dit is echt exact hetzelfde hoe kom je hierop om dat te doen :joy:
'’Het is wel goed gedaan, dat moet je ze nageven.”
"De nummers van K3 zijn werelderfgoed, dat wil gewoon zeggen dat andere mensen er met hun *** moeten afblijven.'’ -Gert

Blue schreef:

 ik slaap meer als ik wakker ben.   

Interessant :thinking:  Bespaart wel tijd, niet? Slapen en wakker zijn tegelijk?

Blue schreef:

@M en Ms  ik ben ook veel belangrijker dan @Pin  dat weet je toch 😊

Wat?  :flushed::cry::astonished::no_mouth:

M en Ms schreef:

Ok, dat was dat. De meeste reacties zijn hiermee beantwoord en nu gaan we aan de slag met de reactie voor @Pin  om meer te vertellen over hoe het met Newt, Luca en Jur allemaal gegaan is.

Ik wacht geduldig af.

Ben benieuwd of ik mezelf nu heb gequoted, lol.

Gr. Pin

 Hi iedereen,

 

I'm back bij dit topic. Ik ben heel blij om te zien dat er de afgelopen 2 weken eigenlijk geen activiteit is geweest, want ik was bang dat ik weer een boekwerk moest inhalen whoops :rofl:

haha, ja ik snap wat je bedoelt, ik ben zelf bijna weer bij, als ik jouw reactie heb beantwoord :wink:

 

Ik ben ook heel blij (haha ja, bij die eerste '’ik ben heel blij'’ had je vast niet verwacht wat ik had geschreven :wink: ) om te lezen dat Newt goed is hersteld. Het ziet er naar uit dat hij met de tijd eigenlijk weer alles kan, wat best een wonder is.

jazeker, want ik het begin zag het er niet altijd even goed uit, want Newt had verschillende instabiele compressiefracturen van zijn wervels als ik het goed zeg. Bij instabiele breuken kun je zenuwletsel hebben en vandaar die uitval in het begin. Als het niet helemaal kapot is kan het vaak nog wel herstellen, maar dat kost veel tijd.

Soms behandelen ze alleen met rust, maar bij uitval moeten ze opereren om erger te voorkomen. Bij uitval heb je ook een langere herstelperiode en krachtverlies enzo.. Zodra het veilig is willen ze wel dat je zoveel mogelijk beweegt om het herstel beter te maken, maar dan mag je alleen dingen doen die ze voorschrijven.

 

De uitkomsten op liefdesgebied zijn iets minder rooskleurig zo te lezen. Als ik het goed begrijp zijn alle liefdesrelaties voorbij, maar niet per se voor altijd. Er is wat jou (jij&twin) betreft wel een opening voor meer, als de andere partij daar ook behoefte aan heeft. Want wat er ook allemaal is gebeurd, je houdt dat speciale gevoel voor die jongens. 

ja dat klopt wel wat je zegt.  Onze relatie met Jur was al snel weer goed.

Nou ja, het contact was al snel weer goed, maar omdat ik zoveel tijd aan Newt besteedde was ‘onze verkering’ zal ik het maar noemen niet echt van de grond gekomen en had ik Jur moeten laten gaan.

Ik bedoel ik mocht niet van hem verwachten dat ie zijn leven ‘on hold’ zou zetten om op mij te wachten. Ik was daarom wel blij voor hem dat hij een tijdje met Tom verkering had gehad. Jammer dat het toen uitging.  Ik vond ze wel leuk samen.

Maar we hebben altijd contact gehouden en Jur is gewoon een hele lieve en leuke jongen.  Laatst was ie nog bij ons in Frankrijk en we hebben een leuk contact. In het begin moesten we zoeken naar een nieuwe balans of hoe zeg je dat. Er is sws nog een lichamelijke aantrekkingskracht. Ik bedoel hij is knap en lief en leuk, maar nu gaan we met elkaar om als goede vrienden en is het ook niet gek als we elkaar een knuffel of kus geven. Gewoon als vrienden.

Ik vind het moeilijk om nu te zeggen of Jur en ik nog een echte liefdesrelatie zullen krijgen. Ik heb één keer eerder geprobeerd dat te combineren met een bestaande relatie met Luca en dat is uiteindelijk ‘niet helemaal goed gegaan’. Het is nu wel zo netjes om er nu eerst voor te zorgen dat ik/wij het netjes oplossen met Luca voordat ik/wij na gaan denken over een nieuwe relatie. ik bedoel we kennen Luca nu zo'n 3 jaar en hebben veel met elkaar gedeeld en mee gemaakt. Dat schuif je niet zo maar opzij.

Ik vind het ook moeilijk om te weten hoe groot de kansen zijn dat we weer een relatie met Luca krijgen of twin of ik alleen. Op zich zou het natuurlijk overzichtelijker zijn als we (twin en ik) allebei apart verkering zouden hebben met een jongen, maar je kunt niet altijd alles sturen.

Het is nu aan Luca, tenminste we hebben hem de tijd gegeven en gevraagd om te laten weten als hij er aan toe is om te reageren.

Behalve over wat er met Newt gebeurd is, waren er al eerder wat dingetjes over en weer die uitgepraat moesten worden. Luca heeft eerder ook wel twijfels over onze relatie gehad. Hij zit toch al een tijdje in een andere fase van zijn leven. Hij zit al een jaar op kot (hij studeert en woont op kamers) en leeft een ander leven als toen hij nog thuis woonde. Daardoor heeft hij minder verantwoording af te leggen aan zijn ouders en meer vrijheden en het is logisch dat hij die onderzoekt, maar wij hebben daar soms moeite mee.

Toen we Luca net leerden kennen, waren wij het die hem van alles leerden en hielpen ontdekken enzo. Hij had nog niks meegemaakt op het gebied van liefde en seks. Nu lijkt het voor ons dat hij teveel op ontdekkingstocht is. Dat kunnen we hem niet kwalijk nemen door de situatie die wij zelf voor een groot deel gecreëerd hebben.

Niet dat we verantwoordelijk zijn voor de val van Newt, maar wel voor hoe we daarna onze tijd ingedeeld en verdeeld hebben. Ik denk wel eens dat we Luca te weinig aandacht hebben gegeven.

Puur praktisch gezien was het nooit handig om samen met mijn twin Luca te delen en dat hij niet echt in de buurt woont was ook niet echt handig, maar wat doe je als het gevoel er wel is….

Ingewikkeld allemaal. Voor ons gevoel is Luca sneller volwassen geworden dan wij dat zijn. ik bedoel hij is 19 en wij nog maar 17. Wij willen niet zomaar opgeven, maar gaan de werkelijkheid niet uit de weg. Alleen weten we niet waar we nu staan met Luca.

We hadden Luca ook uitgenodigd om naar Frankrijk te komen, maar hij is niet geweest. Dat op zich nemen we hem niet kwalijk, maar ja, is moeilijk allemaal. We geven nog heel veel om Luca.

We willen hem niet kwijt, sws niet helemaal. Kijk, als het zo is dat een liefdesrelatie er niet meer inzit, dan willen we nog wel als vrienden met elkaar om kunnen gaan. Het is de vraag of dat wederzijds is. Of daar ruimte voor is.

Ik kan me niet voorstellen dat het helemaal over en uit zou zijn. Dat we elkaar dan echt niet/nooit meer zouden zien. Ik wil hem niet claimen of in de weg zitten als Luca een nieuwe relatie zou krijgen met een andere jongen, maar het idee dat we hem dan nooit meer zouden zien of spreken zou ik niet kunnen begrijpen/handelen. Als het zo is, dan is het zo en moeten we er mee dealen, maar het heeft niet onze voorkeur.

 

Ergens zijn we misschien ook bang om mensen te verliezen. Vooral iemand zoals Luca die in elke vezel van ons lichaam zit. Ik vond dat mooi uitgebeeld door twee jongens in HGT (Holland’s Got Talent) afgelopen weekend. Twin en ik hebben er wel een traantje door gekregen. Die jongens hebben ook een hele sterke band en dat is zo mooi om te zien. 

Je ziet het in hun oogopslag en mimiek als ze over elkaar praten of naar elkaar luisteren en ook als ze elkaar aanraken. Dat is zo gemeend en zonder enige gêne, zo puur.

Misschien dat hun verhaal ons verhaal nog iets duidelijker maakt. Btw wij kennen die jongens helemaal niet en hebben ze nog nooit irl of zelfs online eerder ergens gezien

Holland's Got Talent 2020 Tommy & Rowan Story Auditions Week 1

 

en hieronder kun je hun dansact zien:

Holland's Got Talent 2020 Tommy & Rowan Golden Buzzer Emotional Dance Performance Auditions Week 1

De keuze van het liedje is ook speciaal, zoals ze zelf ook al uitleggen. Misschien helpt het als ik hier ook een video van het liedje zet, met daarbij de lyrics in het Frans en Engels in de ondertiteling:

Ne me quitte pas - Jacques Brel - French and English subtitles.mp4

 

Achtergrondinfo:

https://nl.wikipedia.org/wiki/Ne_me_quitte_pas

en

https://www.chansonklassiekers.nl/chanson/13-ne-me-quitte-pas-1959-jacques-brel

waaruit de volgende quote en Nederlandse vertaling komt:

In Ne me quitte pas (verlaat me niet) gaat de zanger helemaal op de knieën en smeekt zijn geliefde om te blijven. En daar heeft hij alles voor over. Hij zal zich verstoppen in een hoekje, of beter nog, de schaduw van haar schaduw zijn, meer zelfs, de schaduw van haar hond.

Tekst: Ne me quitte pas - Nederlandse vertaling

Ga niet bij me weg, je moet vergeten
Alles kan vergeten worden en wie loopt er nu weg?
Vergeet de keren van de misverstanden en de verloren tijd
Te weten hoe je die uren moet vergeten
Die soms het hart van het geluk doodden
Met slagen van waarom toch
Ga niet bij me weg
Ga niet bij me weg
Ga niet bij me weg
Ga niet bij me weg

Ik zal je regenparels aanbieden
Uit landen waar het niet regent
Ik zal het land bewerken tot na mijn dood
Om jouw lichaam met goud en licht te overdekken
Ik zal een omgeving scheppen waar liefde koning zal zijn,
Waar liefde zal heersen
Waar jij koningin zult zijn
Ga niet bij me weg
Ga niet bij me weg
Ga niet bij me weg
Ga niet bij me weg
Ga niet bij me weg

Ik bedenk voor jou dwaze woordjes die je zult begrijpen,
Ik zal het met je hebben over die geliefden
die al twee keer hebben gezien hoe hun hart
in vuur en vlam werd gezet
Ik zal je het verhaal van deze koning vertellen die is
gestorven omdat hij jou niet meer heeft kunnen vinden
Ga niet bij me weg
Ga niet bij me weg
Ga niet bij me weg
Ga niet bij me weg

We hebben vaak genoeg het vuur weer zien oplaaien
van de oude vulkaan
waarvan we dachten dat hij daar te oud voor was
Het heeft veel weg van verbrande aarde
die meer graan opbrengt dan een goede grasmaand,
En wanneer met een vlammende hemel de avond valt
vermengt het rood en zwart zich niet met elkaar
Ga niet bij me weg
Ga niet bij me weg
Ga niet bij me weg
Ga niet bij me weg
Ga niet bij me weg

Ik zal niet meer huilen
Ik zal niets meer zeggen
Ik zal me daar verstoppen om naar jou te kijken
Hoe je danst en glimlacht
En om naar je te luisteren
Hoe je zingt en daarna lacht
Laat mij de schaduw van jouw schaduw worden
De schaduw van jouw hand
De schaduw van jouw adem
Maar ga niet bij me weg
Ga niet bij me weg
Ga niet bij me weg
Ga niet bij me weg

 

Een modernere Nederlandse vertaling vind je in de uitvoering van Sjors van der Panne:

 

                         Sjors van der Panne - Laat me niet alleen

Het is dus gewoon lastig, zoals de situatie nu is. Wij gunnen Luca het beste en als dat zonder mij/ons is, dan is dat zo. Ergens zou het ook hypocriet zijn om Luca niet zijn geluk te gunnen met een andere jongen, terwijl ik zelf de afgelopen tijd serieus verliefde gevoelens heb (gehad?) voor Milan (niet zijn echte naam), een leuke jongen die vlak bij mij in de buurt woont. Ik heb nog niet echt iets met die gevoelens gedaan, anders dan een vriendschap gesloten met hem. Ik heb hem voor een deel over alles verteld. Ik wil eerlijk tegen hem en Luca zijn. Milan moet ook niet denken dat hij tweede keus is en Luca ook niet. Het is best ingewikkeld allemaal.

Mijn hart zit nog steeds bij Luca, maar lichamelijk staat Milan bovenaan mijn lijstje van aantrekkelijke jongens. Hij is echt knap en omdat we nog niks hebben gedaan lichamelijk is er nog zoveel te ontdekken, wat me weer meer nieuwsgierig maakt naar hem.

Het is een rollercoaster:

Danny Vera | Roller Coaster

Ik wil niks kapot maken van wat er nog met Luca is, want ik weet wat ik al die tijd aan Luca heb gehad, maar nog niet hoe diep de liefde voor Milan is en of die niet vooral gebaseerd is op lichamelijke aantrekking.

En dan is er nog het verhaal rond Newt. Tussen Newt en mij en twin is er ook van alles gebeurd. Dat vergt ook nog wel wat uitleg. Ik denk dat ik dat bewaar tot een volgende post, aangezien deze reactie ook al een uitgebreid verhaal is.

 

Iets wat eerst zo ingewikkeld was, maar zo goed werkte, onze relatie met Luca, leek te wankelen en ik ging op ontdekkingstocht met Jur, met goed vinden van Luca (wel ook met pijn in zijn hart) en alles leek uiteen te vallen in honderdduizend stukjes na wat er met Newt allemaal gebeurde.

Noodgedwongen heb(ben) vooral ik (en twin) keuzes gemaakt die misschien niet altijd even slim zijn geweest. Nu de mist een beetje op lijkt te trekken boven de restanten van wat ooit was, wordt het alleen maar onduidelijker waar we staan.

Is er nog genoeg over om weer te herrijzen?

Conchita Wurst - Rise Like a Phoenix (Austria) 2014 LIVE Eurovision Second Semi-Final

Het is op zich wel mooi om te herrijzen, maar in de tekst zit ook wel een beetje een verwijt en dat zou niet terecht zijn voor de rol die Luca gespeeld heeft.

Er gaat dus nog van alles door me heen. Ik weet dat ik hier uiteindelijk uit zal komen als een sterker persoon, maar wil dat niet ten koste van iemand anders doen.

 

Wie had ooit kunnen denken dat een simpele verliefdheid 3 jaar geleden tot zoiets uit kan groeien?

 

Als iemand tips of ideeën heeft om hier weer wat duidelijkheid in te krijgen, dan zijn die van harte welkom. Jullie mogen ook best kritisch zijn, want alleen met complimenten en mooie woorden, hoe mooi ze ook zijn, gaan we het niet redden heb ik het idee.

 

Ok, genoeg stof om over na te denken.

 

In de volgende post ga ik meer over Newt schrijven, want ik heb nog maar de helft van de reactie van @Pin hier beantwoord, om het nog maar niet te hebben over de nieuwe reactie van Pin :wink:

 

Dank jullie wel voor dat jullie het zover uitgehouden hebben met mij :relaxed:

Ben ik (en twin ook)  de enige die zo'n ingewikkelde relatie lijk te hebben of komt dit vaker voor?

 

 

Groetjes,

M&M's

Hi iedereen,

 

Ik heb daarna ook nog muziek geluisterd, je weet wel, die ik stuurde en die in de topic stond. 

Ik zelf heb gisteren alles nog door gelezen.

soms moet ik ook even het topic van @Kenshin terug lezen. Ik moet er nog steeds aan wennen, maar hoop dat alles goed gaat met Kenshin :two_hearts:            

Hoop ik ook

Oh Kenshin, die ‘luxe versie’ van de haiku hebben we nog steeds niet af, shame on us, maar ja er gebeurt op het ogenblik zo veel hier. Afgelopen zaterdag zijn we naar de Tour de France wezen kijken, want ja, unieke kans, omdat de start vlakbij was. maar ja, kutweer en nat geregend en niet heel veel gezien :joy: , maar wel de smaak geproefd van de Tour. Btw we zijn je nog niet vergeten hoor Kenshin :relaxed:

natuurlijk hebben jullie weer pech met het weer.  Ach ja, je moet er ook wat voor over hebben he.

ik zou zeggen gewoon er zelf persoonlijk op af gaan, ik persoonlijk zou dat ook doen ,want het is iets wat persoonlijk is wat tussen jullie en hem is. Ik denk ook niet dat het veel makkelijker zou zijn als er een tussenpersoon is,ik zou het misschien is met een berichtje vragen of hij tijd heeft om af te spreken ergens . Daar kunnen jullie samen met elkaar praten. Ik denk dat het beter zou werken en dat het persoonlijker is dan dat je tussenpersoon hebt.

soms hopen we dat iemand anders het voor ons oplost, maar ja, ik denk wel dat je gelijk hebt, we moeten het zelf doen, maar het loopt nogal stroef op het ogenblik tussen ons en Luca. Misschien zijn we ook wel te ongeduldig en moeten we gewoon nog even afwachten en komt het dan vanzelf wel van zijn kant. Ik weet niet precies hoelang jullie al wachten, maar ja. Als het volgens jullie lang duurt moet je niet daar op wachten,dan zou ik luca gewoon een duwtje in de juiste richting geven,  dus zet de 1e stap voor elkaar.

Wel vinden we afwachten moeilijk, we willen het het liefst zo snel mogelijk duidelijk hebben, wat de uitkomst dan ook zou zijn….snap ik, ik kan mezelf daar ook goed in vinden ,dat heb ik ook .maar ja, probeer wat goed voelt. 

Iig bedankt voor je reactie @Gebruiker c 

Np. 

 

Sorry ik krijg de tekst niet weg hierboven.  Idk why, denk een probleem bij kt.

 

Groetjes,

M&M's

 

Groetjes Gebruiker c 

Hi iedereen,

 

ik loop weer achter, maar daar vertel ik jullie niks nieuws…..

 

@Gebruiker c ,

bedankt voor je reactie

Je hebt gelijk dat we niet moeten blijven afwachten….

 

@Pin ,

sorry, ik ben nog niet toe gekomen aan een verdere update over Newt en ook Luca

 

Het is niet dat we alleen maar stil hebben gezeten. Van de week hoorden twin en ik een liedje dat echt voor ons/onze situatie geschreven lijkt. Dat willen we graag met jullie allemaal delen.

De tekst is echt super mooi en dan de zang door Stef Bos, perfecte timing en met zoveel gevoel. Elke lettergreep geeft ons rillingen, ja goede, mooie rillingen

 

In de muziek zitten ook van die hele mooie ‘drops’, nou ja, ik vergelijk het daar mee. Er wordt gewerkt naar een climax en dan valt de ‘drop’ https://nl.qwe.wiki/wiki/Drop_(music)

Het is een 'gevoel’, een akkoord, een intonatie in de zang, zoals bv  hoe Stef zingt ‘te zien’ op 1.13 in de video. Kortom kippenvel (ff praktisch moet dat met een 'n’, ok nu heb ik de hele flow van het liedje verpest :rofl: ) voor meer info; https://schooltv.nl/video/dt-met-jp-wanneer-schrijf-je-een-tussen-n/#:~:text=Want%20is%20het%20nou%20%27kippenvel,maar%20geen%20meervoud%20op%20-es.

of anders schrijf ik wel gewoon horripilatie of spasmodermie, zie https://nl.wikipedia.org/wiki/Kippenvel

 

Ok, nu is het hele mooie gevoel weg van dat liedje, dus wat moet ik doen om dat weer goed te krijgen?

 

Beter zet ik hier de lyrics dan kunnen jullie zelf oordelen. Is da een plan?

Ok, I will do that:

 

Lied Voor Niemand Anders

 

Al gaat de zon nog tien keer onder
Al is de lucht niet altijd blauw
Ik blijf geloven in een wonder
Met jou


Al blijft de wereld vast wel draaien
Al keert de tij zich altijd om
Laat mij maar hier verdwalen
En wachten op wat komt

Want opeens sta je weer voor me
En ook al droom ik dit nu misschien
Er is niets, niets ter wereld mooier
Dan om jou, dan om jou
Te zien

Gebruik dit lied maar als een anker
Of als een jas tegen de kou
Want dit is een lied voor niemand anders
Voor niemand anders dan voor jou

Want opeens sta je weer voor me

En ook al, ook al droom ik dit misschien
Er is niets, er is niets ter wereld mooier
Dan om jou, dan om jou
Dan om jou , dan om jou, voor mij te zien

Dit is een lied voor niemand anders

Dit is een lied voor niemand anders

Dit is een lied voor niemand anders

Een lied voor niemand anders

 

(het stukje hieronder is speciaal gericht aan gericht aan Suzanne en Freek, die dit liedje oorspronkelijk hadden gezongen)

 

Dan voor jullie

Dan voor jullie

Maak er iets moois van

Zing de sterren van de hemel

Tot in de eeuwigheid

 

Bron: Musixmatch

Songwriters: Arno Krabman voor de originele tekst

 

Btw, ik heb de bovenstaande tekst aangepast aan de versie die Stef Bos heeft gezongen. Die is op punten toch iets anders en twin en ik vinden zijn versie echt heel erg mooi en krachtig.

We hebben de versie van Suzanne en Freek nog niet geluisterd, bang dat we zijn dat die toch minder impact zal hebben. Misschien luisteren we die later nog, maar alle credits ook naar hun. Zij hebben de basis voor deze uitvoering gelegd.

 

Ok, nou zullen jullie hopelijk wel begrepen hebben dat dit liedje ons heel erg raakt en we vonden het ook erg van toepassing op onze situatie met Luca.

 

Ons gevoel voor Luca is nog steeds zo sterk dat we het liefste zouden willen dat hij weer 'voor ons staat’. Of dat een realistisch iets is, weten we niet, maar het is een ultieme manier om ons gevoel aan Luca over te brengen.

 

We gaan zo op de verzendknop drukken en dan krijgt Luca het ook te lezen en te horen...

 

We zijn benieuwd naar zijn reactie.

 

We gaan jullie op de hoogte houden, want dat is wel het minste wat we kunnen doen.

 

Oh ja, voor we het vergeten, moeten we natuurlijk wel even een linkje posten naar dit prachtige liedje.

 

Voor Luca:

 

Stef Bos - Lied voor niemand anders | Beste Zangers 2020

 

We houden van je Luca :two_hearts:

 

Liefs en groetjes,

M&M's :two_hearts: en twin :two_hearts:

Hey M&M's, 

 

Ik heb ook dat ik op bepaalde dingen achterloop,  dat is ook de rede dat ik wat minder actief ben(geweest)  ,maar dat is weer wat anders.

Fijn om te lezen dat het zo veel voor jullie betekent! Ik snap het ook heel goed, goed dat jullie hem hebben gestuurd dit allemaal wat jullie wouden zeggen! Ik ben Luca natuurlijk niet, maar ik zou me erg gevleid voelen als iemand zoveel moeite er voor doet,maar zoals ik al zei, ik ben Luca niet. Ik hoop dat er voor jullie snel meer duidelijkheid komt, maar ik ben ook geen helderziende of iemand van bovenaf of van de tijd (jammer genoeg) wat het antwoord ook is , ik weet dat of het nou goed of fout is, jullie het begrijpen en dat vind ik nou zo mooi aan jullie,  jullie persoonlijkheid(als ik het zo mag zeggen)  hopelijk komt er snel antwoord! 

 

Neem lekker de tijd .

 

Groetjes Gebruiker c 

Hi Gebruiker c,

 

Fijn om te lezen dat het zo veel voor jullie betekent! Ik snap het ook heel goed, goed dat jullie hem hebben gestuurd dit allemaal wat jullie wouden zeggen!

Luca is altijd heel belangrijk geweest en ons eerste echte vriendje, dus dat wil je niet zomaar laten gaan, daarom wilden we hem dit graag sturen. Voor ons gevoel is dat belangrijk. Of het de uitkomst verandert is natuurlijk altijd de vraag

 

Ik ben Luca natuurlijk niet, maar ik zou me erg gevleid voelen als iemand zoveel moeite er voor doet,maar zoals ik al zei, ik ben Luca niet.

dankjewel, maar we zijn altijd wel behoorlijk expressief in dingen en als iets zo is/voelt dan geven we daar ook uiting aan. Ik kan me ook voorstellen dat het voor sommigen klef over komt, maar het is veel meer dan dat, er zit een heel gevoel achter…..hoe leg ik dat uit….

 

Ik hoop dat er voor jullie snel meer duidelijkheid komt, maar ik ben ook geen helderziende of iemand van bovenaf of van de tijd (jammer genoeg) wat het antwoord ook is ,

niemand kan dat weten, behalve Luca. Luca is nu een paar dagen weg naar de Ardennen en heeft slecht bereik daar. Onze appjes komen niet of pas heel laat aan en hij heeft weinig tijd om te antwoorden, dus is het afwachten…..

Maar wij hebben iig wat we voelen in een berichtje en liedje kunnen uitdrukken. Wie weet biedt dat een opening….

 

ik weet dat of het nou goed of fout is, jullie het begrijpen en dat vind ik nou zo mooi aan jullie,  jullie persoonlijkheid(als ik het zo mag zeggen)  hopelijk komt er snel antwoord! 

dankjewel voor nog een complimentje. Ik denk idd dat wij wel makkelijker ons gevoel durven tonen dan andere leeftijdsgenoten, maar ik denk dat het belangrijk is om zo duidelijk mogelijk te zijn, want eerder heeft onduidelijkheid ons niet veel goeds gebracht. Wij willen liefst duidelijkheid en  vinden dat wij dan zelf ook duidelijk moeten zijn en open moeten staan voor wat anderen vinden. Het is geven en nemen en accepteren, niet forceren. Wij kunnen niet tegen dingen die niet uitgepraat worden. We gunnen iedereen het beste, maar dan willen we ook wel weten waar we aan toe zijn. Dan kunnen we ook nadenken over wat daarna komt. We weten zelf ook niet of we echt nog door kunnen, zomaar terug naar zoals het was, is ook een utopie, omdat er zoveel dingen zijn veranderd.

Nu is het idd afwachten.

We hebben voor wat betreft de liefde ons leven even on hold gezet. Er zijn wel verleidingen, maar om aan dat vooral lichamelijke gevoel toe te geven, willen we niet doen, totdat er meer duidelijkheid is.

Zo heb ik Milan leren kennen en met hem ga ik gewoon vriendschappelijk om, hoewel er misschien meer in zit. De tijd zal alles duidelijk maken, hoop ik.

 

Dankjewel voor je berichtje :relaxed:

 

Groetjes,

M&M's

Hi Gebruiker c,

Hey M en Ms, 

Fijn om te lezen dat het zo veel voor jullie betekent! Ik snap het ook heel goed, goed dat jullie hem hebben gestuurd dit allemaal wat jullie wouden zeggen!

 

Luca is altijd heel belangrijk geweest en ons eerste echte vriendje, dus dat wil je niet zomaar laten gaan, daarom wilden we hem dit graag sturen. Voor ons gevoel is dat belangrijk. Of het de uitkomst verandert is natuurlijk altijd de vraag

Snap ik volkomen, dat is ook begrijpelijk,  hij is iets speciaals voor jullie. Er zal altijd vragen in jullie opkomen , de uitkomst is wat anders. (Klinkt misschien raar)

Ik ben Luca natuurlijk niet, maar ik zou me erg gevleid voelen als iemand zoveel moeite er voor doet,maar zoals ik al zei, ik ben Luca niet.

 

dankjewel,graag gedaan!

maar we zijn altijd wel behoorlijk expressief in dingen en als iets zo is/voelt dan geven we daar ook uiting aan. snap ik ,dat is ook wel fijn in de meeste situaties.

Ik kan me ook voorstellen dat het voor sommigen klef over komt, maar het is veel meer dan dat, er zit een heel gevoel achter…..hoe leg ik dat uit….

Ik snap wat je bedoelt!  Ik vind er niks klefs aan , ik vind het wel lief en mooi en ik snap het gevoel, je hoeft het niet uit te leggen, ik snap het volkomen. 

Ik hoop dat er voor jullie snel meer duidelijkheid komt, maar ik ben ook geen helderziende of iemand van bovenaf of van de tijd (jammer genoeg) wat het antwoord ook is ,

 

niemand kan dat weten, behalve Luca. Luca is nu een paar dagen weg naar de Ardennen en heeft slecht bereik daar. Onze appjes komen niet of pas heel laat aan en hij heeft weinig tijd om te antwoorden, dus is het afwachten…..duimen maar.

Maar wij hebben iig wat we voelen in een berichtje en liedje kunnen uitdrukken. Wie weet biedt dat een opening….

Ik hoop het voor jullie! 

ik weet dat of het nou goed of fout is, jullie het begrijpen en dat vind ik nou zo mooi aan jullie,  jullie persoonlijkheid(als ik het zo mag zeggen)  hopelijk komt er snel antwoord! 

dankjewel voor nog een complimentje. Graag gedaan.

Ik denk idd dat wij wel makkelijker ons gevoel durven tonen dan andere leeftijdsgenoten,klopt, in ieder geval makkelijker dan mij,dat zeker.

maar ik denk dat het belangrijk is om zo duidelijk mogelijk te zijn, want eerder heeft onduidelijkheid ons niet veel goeds gebracht. Snap ik

Wij willen liefst duidelijkheid en  vinden dat wij dan zelf ook duidelijk moeten zijn en open moeten staan voor wat anderen vinden. Het is geven en nemen en accepteren, niet forceren.snap ik.

Wij kunnen niet tegen dingen die niet uitgepraat worden. We gunnen iedereen het beste, maar dan willen we ook wel weten waar we aan toe zijn.snap ik volkomen.

Dan kunnen we ook nadenken over wat daarna komt. We weten zelf ook niet of we echt nog door kunnen, zomaar terug naar zoals het was, is ook een utopie, omdat er zoveel dingen zijn veranderd.klopt, het hangt van zoveel dingen af.

Nu is het idd afwachten.

We hebben voor wat betreft de liefde ons leven even on hold gezet. Er zijn wel verleidingen, maar om aan dat vooral lichamelijke gevoel toe te geven, willen we niet doen, totdat er meer duidelijkheid is.snap ik ook volkomen!

Zo heb ik Milan leren kennen en met hem ga ik gewoon vriendschappelijk om, hoewel er misschien meer in zit. De tijd zal alles duidelijk maken, hoop ik. misschien, ik hoop voor meer duidelijkheid voor jullie!  De tijd zal het leren.

 

Dankjewel voor je berichtje :relaxed:

Graag gedaan! 

Groetjes,

M&M's

Groetjes Gebruiker c 

Hey M&M's en twin,

M en Ms schreef:

sorry, ik ben nog niet toe gekomen aan een verdere update over Newt en ook Luca

No problem, ik loop ook overal hopeloos achter. Zie ook dat je wel veel reacties op Blues topic achterlaat, dus da's ook super nice.

M en Ms schreef:

(ff praktisch moet dat met een 'n’, ok nu heb ik de hele flow van het liedje verpest :rofl: )

Wel een beetje hè? Nee grapje. Nog steeds een goed nummer.

Ik snap helemaal dat ie 100% over Luca gaat voor jullie. Letterlijk ieder woord. Heel mooi gevonden.

M en Ms schreef:

We hebben de versie van Suzanne en Freek nog niet geluisterd, bang dat we zijn dat die toch minder impact zal hebben. 

Ik heb ze daarom maar allebei voor jullie geluisterd. Stef sprak mij meer aan, dus niet per se een aanrader om naar die van Suzanne en Freek te luisteren, maar ook niet een afrader. Voor mij verpestte die in ieder geval niet de vibes die ik had bij Stef.

 

Het volgende liedje vind ik dan weer 100% over jou gaan. Over je hele ‘avontuur’ met Jur, met Luca, met Newt. Alle ups en downs en hoe jij (en twin) hiermee om bent gegaan. Heb wel een paar aanpassingen gedaan, maar dan is ie helemaal op jou toepasbaar.

Je herinnert je vast wel dat ik met mijn vorige liedje wat edits plaatste en met K3 aan kwam zetten. Nu ben ik vroeger (zoals velen) een echte K3 fan geweest, dus toen ik weer aan hen dacht, heb ik natuurlijk ff de oude hitjes opgezet. Was leuk. In ieder geval, daardoor kwam ik dit nummer weer tegen:

 

K3 - Toveren
https://www.youtube.com/watch?v=hjWZw_F6aEs

Hocus pocus iedereen kan toveren(iedereen kan toveren)
Hocus pocus iedereen kan toveren(iedereen kan toveren)

Hier zijn we ben ik dan speciaal voor jou
De drie goede feeen Die ene forummer uit je dromen 
:wink:
Zwevend over wolken zijn we Surfent over het web ben ik gauw
Naar je toe gekomen
Luister nu maar eens extra goed
Dit cadeautje is om door te geven
Met een lieve glimlach op je snoet
Wat een magisch leven

Hocus pocus iedereen kan toveren
Hocus pocus iedereen kan toveren
Nee je hoeft geen tovenaar of fee te zijn
Of een leerling van Merlijn
Hocus pocus iedereen kan toveren
Hocus pocus iedereen kan toveren
Met een mooie glimlach of een lief gebaar
Worden al jouw dromen waar
(Toveren toveren toveren iedereen kan toveren)

Jij vult je hart met zonneschijn
Maar er zijn ook van die domme dagen
Dan voel jij je zo ontzettend klein
Vol met duizend vragen

Alles word mooier als je lacht
Jij kan mensen hoop en liefde geven
Met je eigen mega toverkracht
Wat een magisch leven

Hocus pocus iedereen kan toveren
Hocus pocus iedereen kan toveren
Nee je hoeft geen tovenaar of fee te zijn
Of een leerling van Merlijn
Hocus pocus iedereen kan toveren
Hocus pocus iedereen kan toveren
Met een mooie glimlach of een lief gebaar
Worden al jouw dromen waar
(Toveren toveren toveren iedereen kan toveren)

En als bij toverslag verschijnt er op een regendag
Een mooie zon die naar je lacht
En iedereen heeft toverkracht

Hocus pocus iedereen kan toveren
Hocus pocus iedereen kan toveren
Met een mooie glimlach of een lief gebaar
Worden al jouw dromen waar

Hocus pocus iedereen kan toveren
Hocus pocus iedereen kan toveren
Nee je hoeft geen tovenaar of fee te zijn
Of een leerling van Merlijn
Hocus pocus iedereen kan toveren
Hocus pocus iedereen kan toveren
Met een mooie glimlach of een lief gebaar
Worden al jouw dromen waar
(Toveren toveren toveren iedereen kan toveren)

 

Heeft geen toelichting nodig toch?

Gr. Pin

Hi Gebruiker c en Pin

en iedereen die mee leest,

 

@Gebruiker c

heel erg bedankt voor je lieve en steunende woorden. Appreciate it!!

Time will tell, hoe het gaat met Luca.

Btw, ik was al bezig met het schrijven van een nieuwe reactie, maar dit (reactie van Pin) kwam even tussendoor. Die was nu ff makkelijker te beantwoorden voor mij. Die andere reactie volgt asap (as soon as possible) oftewel ‘dès que possible’ en français

 

@Pin

No problem, ik loop ook overal hopeloos achter. Zie ook dat je wel veel reacties op Blues topic achterlaat, dus da's ook super nice.

thnx, ik probeer het wel een beetje bij te houden, klopt, maar door die stomme @#$%Windows update van gisteren en vandaag duurde het wat langer. Zo kon ik daarnet ineens geen cijfers typen en van alle andere toetsen werkten alleen de bovenste dus bv. @ ipv 2 en < ipv ,  enzo.

Dan worden twin en ik wel een beetje boos :rage::angry: , maar moeten we er tegelijkertijd ook heel hard om lachen :sweat_smile::grin: , dus ja. Nu lijkt het wel weer ff goed te gaan en zijn we weer mellow...

 

Wel een beetje hè? Nee grapje. Nog steeds een goed nummer.

we zijn er wel goed in om de sfeer om te laten slaan, allebei de kanten op :upside_down::slight_smile::relieved:

Het is echt zo'n goed nummer, zo'n mooie opbouw, echt niet normaal. Ik wist het al na 5 seconden (nou ja, overdrijven is ook een vak wat we verstaan). Dan weet ik of het goed is, heb je dat ook met liedjes?

Die paar noten op de piano, elektrische gitaar en koperen blazers, echt heel mooi en op precies het goede moment :confounded: oeps verkeerde smiley :yum: wat zei ik/je ook alweer over de sfeer laten omslaan….

Nee, maar serieus, echt, dit liedje geeft ons tranen bij elke regel, tenminste als we er aan toe zouden geven en het laten gaan. Als ik dan naar twin kijk, zie ik al dat ie ook op z'n lip bijt en voor we het weten rollen de tranen over onze wangen, gewoon omdat het zo mooi is. Het is een geschenk om zoiets met hem te kunnen en mogen delen….. I :heartpulse: him so much

 

Ik snap helemaal dat ie 100% over Luca gaat voor jullie. Letterlijk ieder woord. Heel mooi gevonden.

precies, ieder woord, elke lettergreep, elke letter, elke pauze, elke herhaling, elke intonatie. Ik luister die dan ook vaak op m'n oortjes, op repeat  hahaha en dat een paar uur lang, wij zijn echt wacko :scream:

Mooi dat iemand anders dan ons dat ook vindt, dat raakt ons :relaxed:

 

Ik heb ze daarom maar allebei voor jullie geluisterd. Stef sprak mij meer aan, dus niet per se een aanrader om naar die van Suzanne en Freek te luisteren, maar ook niet een afrader. Voor mij verpestte die in ieder geval niet de vibes die ik had bij Stef.

cool, dat je ff voor ons geluisterd hebt, maar de uitkomst verrast  ons niet. Ik zag de verschillen in tekst al (hier en daar een regeltje of een woordje, maar toch) en we vinden Suzan en Freek meestal ook wel nice hoor, maar Stef Bos kwam zo binnen bij ons (huh, is Stef Bos bij ons binnen geweest? vraagt twin) en dan weten we al dat niemand daar aan aan tippen (voor ons dan hè). We hebben dat wel vaker bij Beste Zangers als iemand anders het origineel zingt in een nieuwe uitvoering. Natuurlijk heeft het origineel die potentie ook, maar spreekt om één of andere reden minder aan. Daarom is het origineel waarschijnlijk ook nooit echt een grote hit geweest. Maar ja, das ook wel weer logisch want wie durft het aan om een hit in een nieuw jasje te steken, dus ja….

Weet je wat, we gaan Suzan en Freek nu ff luisteren….doe ondertussen ff iets voor jezelf….we zijn er over 4 minuutjes weer of binnen 10 seconden….ff zoeken…..pom pom pom ...hahaha ...twin is aan het zoeken op z'n telefoon….ja... Freek is met een F :joy: ...twin weer...ok anders typ je gwn 'lied voor niemand anders in’...ook goed...als je dat makkelijker vindt…..hahaha hele lijst op yt, allemaal van Stef Bos….ok toch nog ééntje van Suzan en Freek….ik dacht ik doe ff verslag van wat er gebeurt hiero….nu ff luisteren, is maar 2.30 minuten...tot zo...uhm 10 seconden later….oh nee, dat wordt 'm niet, maar we gaan 'm wel ff afluisteren…tot zo….brb…..ok, wel een goeie poging met de tekst, maar ik zag het al aan die oooh ooh in de originele lyrics dat ie vast heel anders zou zijn dan die van Stef. Ik hoor Freek niet mee zingen of amper hoorbaar, wel goed gitaarspel van Freek (denk ik), maar deze versie komt niet op onze playlist, maar wel een SO naar Suzan en Freek om de basis te leggen voor wat Stef er van gemaakt heeft

 

Zoiets had ik dus ook bij het nummer 'Zij weet het’ , nieuwe versie door Tino Martin (dan moet je wel die versie van Beste Zangers 2018 kijken) en het origineel van Glen Faria, alleen vond ik het origineel wel een goeie flow hebben en kon ik er niet stil bij blijven zitten, maar totaal verschillende versies.

 

Nu afwachten hoe Luca reageert op het liedje…

 

Het volgende liedje vind ik dan weer 100% over jou gaan. Over je hele ‘avontuur’ met Jur, met Luca, met Newt. Alle ups en downs en hoe jij (en twin) hiermee om bent gegaan. Heb wel een paar aanpassingen gedaan, maar dan is ie helemaal op jou toepasbaar.

Je herinnert je vast wel dat ik met mijn vorige liedje wat edits plaatste en met K3 aan kwam zetten. Nu ben ik vroeger (zoals velen) een echte K3 fan geweest, dus toen ik weer aan hen dacht, heb ik natuurlijk ff de oude hitjes opgezet. Was leuk. In ieder geval, daardoor kwam ik dit nummer weer tegen:

Oh echt cool dit. Dit vinden we echt heel leuk dat je dit gedaan hebt.  Een speciaal voor ons geschreven tekst. Spannend….

Ik zal je gelijk ook een geheimpje verklappen: wij konden heel goed dat dansje van Teleromeo :joy:

 

K3 - Toveren
https://www.youtube.com/watch?v=hjWZw_F6aEs                              Mijn commentaar in blauw:

Hocus pocus iedereen kan toveren(iedereen kan toveren)
Hocus pocus iedereen kan toveren(iedereen kan toveren)

Hier zijn we ben ik dan speciaal voor jou                                                      wat lief
De drie goede feeen Die ene forummer uit je dromen 
:wink:                      hoe weet je dat :thinking:
Zwevend over wolken zijn we Surfent over het web ben ik gauw      
Naar je toe gekomen                                                                                               
wat gooooeed (naar Martien Meiland)
Luister nu maar eens extra goed
Dit cadeautje is om door te geven                                                                   
eerlijk zullen we alles delen
Met een lieve glimlach op je snoet                                                                    die glimlach kregen we al bij de eerste regel
Wat een magisch leven                                                                                          is dat zo?

Hocus pocus iedereen kan toveren
Hocus pocus iedereen kan toveren
Nee je hoeft geen tovenaar of fee te zijn
Of een leerling van Merlijn
Hocus pocus iedereen kan toveren
Hocus pocus iedereen kan toveren
Met een mooie glimlach of een lief gebaar
Worden al jouw dromen waar
(Toveren toveren toveren iedereen kan toveren)

Jij vult je hart met zonneschijn                                                                          mooi, dat proberen we wel te doen
Maar er zijn ook van die domme dagen                                                         zeker weten
Dan voel jij je zo ontzettend klein                                                                    klopt, so true
Vol met duizend vragen                                                                                        idd en op zoek naar antwoorden

Alles word mooier als je lacht                                                                             je hebt helemaal gelijk
Jij kan mensen hoop en liefde geven                                                               
:hugging:Fedde Le Grand - So Much Love
Met je eigen mega toverkracht                                                                          echt lief, dat raakt me / ons
Wat een magisch leven                                                                                         soms realiseren we ons dat niet/te weinig

Hocus pocus iedereen kan toveren
Hocus pocus iedereen kan toveren
Nee je hoeft geen tovenaar of fee te zijn
Of een leerling van Merlijn
Hocus pocus iedereen kan toveren
Hocus pocus iedereen kan toveren
Met een mooie glimlach of een lief gebaar
Worden al jouw dromen waar
(Toveren toveren toveren iedereen kan toveren)

En als bij toverslag verschijnt er op een regendag                                     
Een mooie zon die naar je lacht                                                                         
:sun_with_face::grin::sunglasses:
En iedereen heeft toverkracht                                                                             if only…..we would share it ofc

Hocus pocus iedereen kan toveren
Hocus pocus iedereen kan toveren
Met een mooie glimlach of een lief gebaar
Worden al jouw dromen waar

Hocus pocus iedereen kan toveren
Hocus pocus iedereen kan toveren
Nee je hoeft geen tovenaar of fee te zijn
Of een leerling van Merlijn
Hocus pocus iedereen kan toveren
Hocus pocus iedereen kan toveren
Met een mooie glimlach of een lief gebaar
Worden al jouw dromen waar
(Toveren toveren toveren iedereen kan toveren)

zoals je gezien hebt, heb ik hier en daar een opmerking toegevoegd. Met name bij de stukjes tekst die je zelf geschreven/dik gedrukt hebt

Echt heel mooi, jouw aangepaste versie van dit K3 liedje. Het raakt ons echt, dat je zoiets voor ons doet :blush:

Speciaal voor jou, via Fedde Le Grand,  WE GOT So Much Love TO GIVE TO YOU

 

Heeft geen toelichting nodig toch?

you've said it all :relaxed:

 

@Pin, we zijn heel blij met jou als forumvriend :bow_tone2: :heart::bow_tone2:

 

Liefs en groetjes,

Twin en M&M's

Hi iedereen,

 

eerst ff een foutje in de songtekst van Stef Bos verbeteren. Het eerste en tweede couplet moeten zijn:

 

Lied Voor Niemand Anders

 

Al gaat de zon ook altijd onder
Al is de lucht niet altijd blauw
Ik blijf geloven in een wonder
Met jou


Al blijft de wereld vast wel draaien
Al keert het tij zich altijd om
Laat mij maar hier verdwalen
En wachten op wat komt

 

De rest had ik wel goed opgeschreven in een vorige reactie hierboven ergens.

Ik vind het liedje zo'n mooie opbouw hebben en dan die piano en later die elektrische gitaar en die koper blazers, das echt heel mooi.

 

Maar ja, we hebben nog niet echt een reactie van Luca ontvangen hier op. Nog ff afwachten maar, denk ik.

 

Het gekke is dat er de laatste tijd een verschil is tussen de dingen die Luca zegt tegen ons en die hij doet/wil doen met ons. Daar ligt voor ons het grootste 'probleem’/onduidelijkheid.

Hij zegt dingen, zoals in het onderstaande liedje. Dat liedje hadden we hem al een paar weken geleden gestuurd.

Ik zal hier een linkje geven en de tekst ook neerzetten en verderop zal ik meer uitleg geven.

Op zich is dit een oud liedje van Gordon, alleen kenden wij het niet. Laatst hoorden we deze versie van het liedje, waarbij Gordon het met Tino Martin zingt en voor ons (twin en mij) geeft dit wel weer hoe het ongeveer gaat de laatste tijd tussen Luca en ons.

 

Tino Martin & Gordon – Als Alles Wat Je Zegt Echt Waar Zou Zijn (Acoustic Casino Sessions)

 

Hieronder de lyrics:

 

Hoe moet ik je nu geloven
Wanneer je mij zegt dat je niet meer van me houdt
Als je me niet eens kunt beloven
Dat het echt zo is omdat je je gevoelens niet vertrouwt
Je horizon verbreden daar belemmer ik je in
Omdat er dingen zijn die jij niet in mij ziet
Nou, als je dat echt zo bedoelt
Ken je jezelf volgens mij niet

Zou jij nu dichter bij me staan
Was jij niet liever weggegaan
Was jij niet weggevlucht naar waar dan ook
Heel ver bij mij vandaan
Zou ik niet dood gaan van de pijn
En was de afstand tussen onze lippen niet iets minder klein
Als alles wat je zegt echt waar zou zijn


Hoe kan ik nu accepteren
Als jij nu plots zegt dat je niet meer om me geeft
Dat jij van mij niets meer kunt leren
En dat je zeker weet dat ik niet ben waar jij nog lang voor leeft
Je grenzen gaan verleggen
Ook daar belemmer ik je in
Omdat je bang bent dat ik niet zie wat jij ziet
Nou, als je dat echt zo bedoelt
Heb je gelijk, ik zie het niet

Zou jij nu zo dicht bij me staan
Was jij niet liever weggegaan
Was jij niet weggevlucht naar waar dan ook
Heel ver bij mij vandaan
Zou ik niet dood gaan van de pijn
En was de afstand tussen onze lippen niet iets minder klein
Als alles wat je zegt echt waar zou zijn

Je kunt me nog meer vertellen
Over wat je zoeken moet
Maar je binnenste laat mij niet los
Daar voor ken ik je te goed


Zou jij nu zo dicht bij me staan
Was jij niet liever weggegaan
Was jij niet weggevlucht naar waar dan ook
Heel ver bij mij vandaan
Zou ik niet dood gaan van de pijn
En was de afstand tussen onze lippen niet iets minder klein
Als alles wat je zegt echt waar zou zijn

Als alles wat je zegt echt waar zou zijn

 

​Tot zover de lyrics, nu wat uitleg.

Luca zegt dus al een tijdje dat ie dingen wil ontdekken en het met andere jongens leuker heeft dan met ons. Dat ie niks meer voor ons voelt enz. Op zich kan dat natuurlijk, maar als we er verder over vragen dan krijgen we er weinig meer over te horen. Dat op zich zou ook nog zo kunnen zijn en mogen, alleen het gekke is dat hij degene is die altijd sekscontact met ons zoekt. Luca is Luca niet meer en volgens ons heeft ie dat zelf niet in de gaten.

Het is al van voor dat we naar Frankrijk gingen op vakantie (zeg half juli) dat we hem irl hebben gezien. In de paar maanden daarvoor liep alles ook al niet echt lekker, maar elke keer dat we Luca zagen wilde hij seks met ons. Dat hebben we ook elke keer gedaan, omdat we dachten dat het dan op een gegeven moment weer vertrouwder was en dat dan het praten ook wel op gang zou komen. Bovendien vinden we intiem zijn met Luca ook heel fijn.

Elke keer was de seks echt goed, maar werd er door Luca niet echt gepraat. Tussendoor probeerden we dat wel steeds door hem te bellen, met hem te skypen/videobellen en van alles, maar dan had ie geen tijd of was ie niet lekker of van alles. Als we dan een keertje onverwachts bij hem waren om te kijken hoe het met hem ging dan ging hij gelijk ons knuffelen en wilde hij twin en mij pijpen en meer doen.

De laatste tijd stuurt hij vaak aftrekfilmpjes en foto’s van zijn piemel en sperma. Soms op de meest gekke momenten wil hij sekscammen en tot nu toe zijn we daar, voor zover dat kon, dan in mee gegaan en hebben via de cam seks met hem gehad. Maar de laatste week hebben we helemaal niks meer van hem gehoord. We zijn eigenlijk meer en meer ongerust geworden over wat er nu precies aan de hand is.

Als hij klaar gekomen is voor de cam zegt ie dat het toch nooit meer iets tussen ons kan worden, maar geeft nooit meer uitleg erbij, ook niet als we er om vragen. Vaak klikt hij dan als eerste ons weg en dan is het weer een paar dagen dat we niks horen, totdat we weer ineens een filmpje krijgen dat ie zich aftrekt op foto’s van ons en er op klaar komt. Het is steeds minder goed te begrijpen.

We hebben hem al vaker gevraagd om naar ons toe te komen, maar dat heeft ie nooit gedaan en nu met corona kan dat ook niet echt makkelijk. We zijn nog steeds in Frankrijk, vooral vanwege de shoots (soort van gay short film en voorlichtingsdingetjes) waar we voor gevraagd zijn. Op zich zijn er goede regels voor corona en mag en kan dat nog wel.

Meeste shoots doen twin en ik samen of alleen, dus niet met andere jongens. Als we wel shoots met een andere jongen hebben dan doen we die zoveel mogelijk op één dag en van tevoren zijn we dan allemaal op corona getest. Dus dan weten we dat niemand corona heeft. In de tijd tussen het testen en de opnames houden we ons aan thuisquarantaine, dus dat we niet een besmetting op kunnen lopen zeg maar.

Soms slapen we bij Claude of Laurent of komen die met (één van) hun ouders bij ons slapen, omdat we van papa en mama niet alleen thuis mogen zijn. Justin en Christian zijn al weer een paar dagen naar huis in Duitsland. Soms komt de buurjongen dan bij ons logeren ofzo. Hij is al in de twintig. Dus we zijn niet echt alleen hier. Meestal eten we ook wel warm bij of samen met de één of ander, dus das wel goed geregeld allemaal. We kennen hier best veel mensen, dus no worries. ’s Avonds mogen we sws niet alleen weg gaan naar de boulevard ofzo en mama controleert dat ook via een app waar we zijn.

Ze zijn nog aan het kijken of er iemand ‘vast’ op ons kan komen ‘passen’. Niet als babysit natuurlijk, maar gewoon dat we niet alleen zijn en Claude en Laurent hun ouders moeten ook gewoon werken en papa en mama willen niet elke keer vragen aan hun. Zelf willen ze wel komen, maar dan moeten ze in NL na terugkomst 10 dagen in quarantaine en das niet zo handig, zeker niet als wij dan ook mee terug gaan en ook in quarantaine moeten.

Volgens Luca’s ouders gaat het goed met Luca, alleen is hij niet zo vaak meer thuis, omdat hij studeert en op kot zit. Wij denken dat er meer aan de hand is met Luca, dingen die zijn ouders ook niet weten. Alleen weten we niet precies wat.

We hadden er eerder nog niks over geschreven omdat we dachten dat het wel zou verbeteren ons contact met Luca, maar zoals het nu is, snappen we steeds minder van Luca.

We zijn nu aan het nadenken wat we kunnen doen om meer over Luca te weten te komen en wat er nu echt aan de hand is, maar we kennen niet veel jongens of meisjes waar hij nu mee studeert en omgaat.

Het liefste zouden we naar hem toe gaan, maar dat kan nu niet.

 

Nou ja dat was de update voor nu.

Ik ga later nog wel reageren op dat gedeelte van een reactie van @Pin  waar je het over Newt hebt, want dat blijft steeds liggen.

 

Groetjes,

M&M’s en twin

Hey.

M en Ms schreef:

Zo kon ik daarnet ineens geen cijfers typen en van alle andere toetsen werkten alleen de bovenste dus bv. @ ipv 2 en < ipv ,  enzo.

Oh da's vreselijk. Mijn toetsenbord van mijn laptop was gesneuveld, dus ik typte maanden op een extern toetsenbord :sweat_smile:  Nu wel een nieuwe laptop gelukkig. Maar die van jullie is al heel nieuw, dus da's balen…

M en Ms schreef:

Dan weet ik of het goed is, heb je dat ook met liedjes?

Niet altijd. Ik heb meestal niet zo veel met de lyrics, dus ik doe het vaak op melodie. De bruggen of het refrein vind ik meestal het leukste bij de nummers die ik luister. Dus vaak moet ik daar op wachten voor ik weet of ik 'm echt leuk vind.

M en Ms schreef:

Natuurlijk heeft het origineel die potentie ook, maar spreekt om één of andere reden minder aan.

Om een of andere reden gooit Spotify altijd remixes in mijn lijsten. Soms dan kom ik er pas heel laat achter dat het een remix is. Dan luister ik naar het origineel en heb ik echt iets van ‘wat is deze rotzooi...’

M en Ms schreef:

hahaha hele lijst op yt, allemaal van Stef Bos…

Grappig, ik kreeg meteen die van Suzanne en Freek toen ik dan intypte.

M en Ms schreef:

Ik zal je gelijk ook een geheimpje verklappen: wij konden heel goed dat dansje van Teleromeo :joy:

Echt? Wat leuk! Oya Lélé was echt mijn nummertje. Toen ik in m'n K3 bui was, kwam ik er dan ook achter dat ik dat dansje nog kon. Maar deze is ook niet zo heel moeilijk. (In ieder geval véél makkelijker dan Teleromeo, maar jullie zijn dan ook dansers hè.) Voor gym op school moesten we ook een keertje een dansje van een bekende videoclip nadoen die je dan met je groepje moest kiezen. Toen hebben wij gezellig de tutorial van Josje voor Alle Kleuren gevolgd. Was een pro uitvoering hoor. (Daar twijfel je vast niet aan.)

M en Ms schreef:

De drie goede feeen Die ene forummer uit je dromen                       hoe weet je dat 

Soms weet je iets gewoon. Ik weet ook niet precies hoe dan werkt.

M en Ms schreef:

Met je eigen mega toverkracht                                                                          echt lief, dat raakt me / ons
Wat een magisch leven                                                                                         soms realiseren we ons dat niet/te weinig

:hugging::four_leaf_clover:

M en Ms schreef:

En iedereen heeft toverkracht                                                                             if only…..we would share it ofc

Wat ik me dus realiseerde is dat er 2 soorten K3 liedjes zijn. De ene is liefdesliedjes. De tweede is liedjes met een diepere betekenis. Deze is er daar één van. Dit stukje, dat iedereen toverkracht heeft, gaat dan ook over iets diepers dan kinderen eruit filteren. De toverkracht die iedereen bezit volgens dit nummer, is in mijn ogen je houding/instelling. Die glimlach op je snoet, dat hart met zonneschijn. Het zijn allemaal voorbeelden van jullie toverkracht in mijn ogen. Iedereen heeft zo ook zijn eigen toverkracht en dit is zeker die van jullie.

 

Wat ik in je laatste bericht lees, baart me een beetje zorgen. Ik lees dat jullie vooral veel zorgen hebben om Luca, maar ik heb vooral zorgen om jullie. 

Misschien niet echt leuk om te horen en wie ben ik om het te zeggen, maar het klinkt alsof Luca jullie gebruikt. Als het enige wat hij van jullie wil seks is, klinkt dat in mijn ogen niet als een gezonde relatie. Ik snap dat jullie het in eerste instantie zagen als een opening, maar als er verder niks anders gebeurt dan seks en het contact na de seks ook meteen ophoudt, vraag ik me af wat Luca nu echt van jullie wil. 

Als ik jullie was zou ik dan ook stoppen met de seks voor er meer duidelijkheid is. Het lijkt nu misschien wel jullie enige vorm van contact en nog soort van jullie laatste lijntje met Luca, maar het klinkt gewoon niet gezond… Een relatie zou om meer dan seks moeten gaan en als Luca meer van jullie wil, zal hij vanzelf contact op moeten nemen voor iets anders dan seks lijkt me. 

Jullie hebben wel weer een heel mooi nummer gevonden. Ik vraag me altijd af hoe het jullie lukt om perfecte nummers te vinden. Ik denk dat ik er nu eindelijk achter ben, haha. Zo veel nummers gaan over liefde. Dat is de reden dat ik nummers vaak moet ‘aanpassen’ voor ik er een echte connectie mee krijg. Jullie hebben natuurlijk veel ervaring en zitten midden in een situatie die een romantische liefdesrelatie betreft (hiermee bedoel ik alleen te zeggen dat ‘liefde’ veel breder is dan alleen liefde voor een partner, maar ik heb het in deze context van liefde dus over liefde voor een partner en niet voor familie/vrienden.) Dat is wel cool, want ik denk dat veel zangers/schrijvers schrijven over dingen die ze zelf meemaken of zien. Anders betekent zo'n nummer gewoon niks… Dus als je het perfecte nummer vindt en je weet dat ie in z'n essentie eigenlijk gaat over wat jij meemaakt, dan is ie extra perfect.

Ik vind het ook weer typisch iets voor jullie om dan na alles wat je beschrijft eruit te concluderen dat er iets aan de hand is met Luca. Hiermee bedoel ik dat het in jullie zit om uit te kijken voor jullie dierbaren. Jullie zijn op de hoede en jullie nemen veranderingen waar in gedrag, omdat jullie jullie dierbaren kennen en om hen geven. 

Je zegt dat je niet echt mensen kent waarmee Luca nu studeert. Zou je hen niet kunnen vinden via social media? Het kan de moeite waard zijn om eens te zoeken in z'n vriendenlijsten. Jullie kunnen je dan voorstellen als goede vrienden van Luca, om de situatie verder niet te ingewikkeld te maken. 

Het is allemaal maar lastig met Luca en nu ook met de letterlijke afstand die er tussen jullie zit. Ik hoop in ieder geval dat die shoots wat positieve afleiding bieden. Ik vind het top om te horen dat jullie ook zo'n fijn netwerk hebben om jullie heen in France.

 

Fijne avond :)

Gr. Pin

 

 

 

Hi iedereen,

en @Pin  in het bijzonder omdat ik reageer op jouw laatste post

 

Oh da's vreselijk. Mijn toetsenbord van mijn laptop was gesneuveld, dus ik typte maanden op een extern toetsenbord :sweat_smile:  Nu wel een nieuwe laptop gelukkig. Maar die van jullie is al heel nieuw, dus da's balen…

oh ook lastig lijkt me, bij ons was het een vreemd probleem, maar na opnieuw opstarten was het gelukkig weer goed, ja onze is net nieuw na dat voetbalincident, dus we snappen ook niet waar het vandaan komt...het was wel na allerlei Windows updates….wij hebben altijd van die rare dingen

 

Niet altijd. Ik heb meestal niet zo veel met de lyrics, dus ik doe het vaak op melodie. De bruggen of het refrein vind ik meestal het leukste bij de nummers die ik luister. Dus vaak moet ik daar op wachten voor ik weet of ik 'm echt leuk vind.

ah ja, bij ons is het in eerste instantie ook vooral de melodie en het gevoel en daarna komt de tekst pas

 

Om een of andere reden gooit Spotify altijd remixes in mijn lijsten. Soms dan kom ik er pas heel laat achter dat het een remix is. Dan luister ik naar het origineel en heb ik echt iets van ‘wat is deze rotzooi...’

hahaha

 

Grappig, ik kreeg meteen die van Suzanne en Freek toen ik dan intypte.

dat zal wel aan onze cookies liggen dan, denk ik

 

M en Ms schreef:

Ik zal je gelijk ook een geheimpje verklappen: wij konden heel goed dat dansje van Teleromeo :joy:

Echt? Wat leuk! Oya Lélé was echt mijn nummertje. Toen ik in m'n K3 bui was, kwam ik er dan ook achter dat ik dat dansje nog kon. Maar deze is ook niet zo heel moeilijk. (In ieder geval véél makkelijker dan Teleromeo, maar jullie zijn dan ook dansers hè.) Voor gym op school moesten we ook een keertje een dansje van een bekende videoclip nadoen die je dan met je groepje moest kiezen. Toen hebben wij gezellig de tutorial van Josje voor Alle Kleuren gevolgd. Was een pro uitvoering hoor. (Daar twijfel je vast niet aan.)

ja  maar toen waren we 8 ofzo en nog geen echte dansers. We hebben afgelopen week wel weer even Teleromeo geprobeerd, dus...Leuk dat jij ook dansjes van ze deed en wel slim om gwn die tutorial te gebruiken

 

Soms weet je iets gewoon. Ik weet ook niet precies hoe dan werkt.

:relaxed:

 

Wat ik me dus realiseerde is dat er 2 soorten K3 liedjes zijn. De ene is liefdesliedjes. De tweede is liedjes met een diepere betekenis. Deze is er daar één van. Dit stukje, dat iedereen toverkracht heeft, gaat dan ook over iets diepers dan kinderen eruit filteren. De toverkracht die iedereen bezit volgens dit nummer, is in mijn ogen je houding/instelling. Die glimlach op je snoet, dat hart met zonneschijn. Het zijn allemaal voorbeelden van jullie toverkracht in mijn ogen. Iedereen heeft zo ook zijn eigen toverkracht en dit is zeker die van jullie.

ik had dat ook wel eens eerder ergens gehoord dat sommige liedjes een diepere betekenis hebben en das wel mooi altijd. Leuk dat je dat met ons deelt. Van sommige liedjes zeggen ze ook wel dat ze dubbelzinnige teksten hebben, maar ik weet geen voorbeelden

 

Wat ik in je laatste bericht lees, baart me een beetje zorgen. Ik lees dat jullie vooral veel zorgen hebben om Luca, maar ik heb vooral zorgen om jullie. 

ok

 

Misschien niet echt leuk om te horen en wie ben ik om het te zeggen, maar het klinkt alsof Luca jullie gebruikt. Als het enige wat hij van jullie wil seks is, klinkt dat in mijn ogen niet als een gezonde relatie. Ik snap dat jullie het in eerste instantie zagen als een opening, maar als er verder niks anders gebeurt dan seks en het contact na de seks ook meteen ophoudt, vraag ik me af wat Luca nu echt van jullie wil. 

is niet erg als je dat zegt om te waarschuwen. We weten alleen niet of het echt zo is. Vroeger was het idd wel anders. Dan hadden we het gewoon leuk en vertelden elkaar altijd alles en nu niet meer. Vroeger was seks een bonus bovenop alle andere leuke dingen die we deden en nu is het wel anders. Eerst dachten we dat Luca een beetje zo deed om wat wij met Newt hadden gedaan. Dat hadden we niet vanaf dag één verteld, dus ja. Dat hij ons wilde laten voelen hoe het is om mee te maken wat hij heeft mee gemaakt door wat wij gedaan hebben. Ik hoop dat je snapt wat ik schrijf, want ik vind het zelf nogal vaag.

Verder is het op het ogenblik de enige manier waarop we nog enig contact hebben en eigenlijk willen we dat niet kwijt, maar zo doorgaan is misschien ook niet handig. Tegelijkertijd weten we dat Luca niet echt zo in elkaar zit. Hij kan soms wel dwars zijn en gesloten, maar dit is anders en het duurt ook langer dan anders. Het is verwarrend en tegenstrijdig. Luca is Luca niet meer en soms kijkt ie ook anders uit zijn ogen ofzo. We weten ook niet precies wat er is

 

Als ik jullie was zou ik dan ook stoppen met de seks voor er meer duidelijkheid is. Het lijkt nu misschien wel jullie enige vorm van contact en nog soort van jullie laatste lijntje met Luca, maar het klinkt gewoon niet gezond… Een relatie zou om meer dan seks moeten gaan en als Luca meer van jullie wil, zal hij vanzelf contact op moeten nemen voor iets anders dan seks lijkt me. 

je hebt gelijk dat een relatie niet alleen om seks zou moeten gaan, zo is het nooit eerder geweest. Het is geen fwb relatie, tenminste die hebben we nooit met Luca gehad, wel met andere jongens in het verleden. We houden echt van Luca en hij van ons, tenminste zo was het altijd. Misschien zijn we wel wat verder gegaan qua seks dan we normaal met Luca doen, maar zo is het gewoon gelopen. Ik bedoel, het is al lastig uit te leggen hoe onze relatie met Luca in elkaar zit aan een buitenstaander. Maar simpel gezegd hebben we allebei seks met Luca, maar twin en ik niet echt met elkaar. We hebben wel ook seks met ons 3-en maar dan richten wij ons op Luca en Luca op ons allebei. Daarbij raken twin en ik elkaar wel eens aan, maar niet uitgebreid zeg maar. Ik bedoel, je kan elkaar niet niet aanraken als je met 3 in bed ligt en seks hebt.

Alleen hebben we de laatste tijd wel meer met elkaar (twin en ik) gedaan. Dat was voor een deel wel omdat Luca ook aan ons vroeg om dingen bij elkaar te doen. Wij willen hem hier niet de schuld van geven, want uiteindelijk kunnen we dat natuurlijk zelf beslissen, maar we deden dingen die we met elkaar ook tijdens ons misbruik deden. Het klinkt heel raar misschien, maar we deden dingen waar we op zich goede herinneringen aan hadden, terwijl het toch raar is om te doen. Tijdens ons misbruik moesten twin en ik ook dingen met elkaar doen en op een gegeven moment probeerden we ons misbruik een beetje te 'sturen’ door vaker seks met elkaar te hebben dan met die andere jongens. Dat hoort natuurlijk niet, maar dat voelde voor ons beter dan met die andere jongens.

Waarom we dat nu weer hebben gedaan weten we voor een deel ook niet. Het gebeurde soort van tijdens het cammen. Aan de ene kant zou een verklaring kunnen zijn dat we al best wel een tijdje geen seks met andere jongens hebben gehad en het lichamelijke missen. Verder dat we dingen voor Luca willen doen om hem te pleasen, maar dat klinkt misschien raar om dan die dingen te gaan doen. Het voelde niet als dwang, voor ons voelde het fijn terwijl we het deden en we zagen dat Luca er van genoot, dus ja.

We kennen Luca al 3 jaar en weten dat hij niet 'slecht’ in elkaar zit en er geen slechte bedoelingen bij heeft. Ik denk vooral dat we het deden om de spanning tijdens de seks een beetje op te voeren. Dat deden we vroeger ook wel, maar dan op een andere manier. Nu door de fysieke afstand en door het lastige contact zijn we misschien wat verder gegaan. Twin en ik hebben elkaar dus afgetrokken en ook gepijpt voor de cam met Luca. Misschien was dat niet slim, maar alles is zo'n mindfuck af en toe.

 

Jullie hebben wel weer een heel mooi nummer gevonden. Ik vraag me altijd af hoe het jullie lukt om perfecte nummers te vinden. Ik denk dat ik er nu eindelijk achter ben, haha. Zo veel nummers gaan over liefde. Dat is de reden dat ik nummers vaak moet ‘aanpassen’ voor ik er een echte connectie mee krijg. Jullie hebben natuurlijk veel ervaring en zitten midden in een situatie die een romantische liefdesrelatie betreft (hiermee bedoel ik alleen te zeggen dat ‘liefde’ veel breder is dan alleen liefde voor een partner, maar ik heb het in deze context van liefde dus over liefde voor een partner en niet voor familie/vrienden.) Dat is wel cool, want ik denk dat veel zangers/schrijvers schrijven over dingen die ze zelf meemaken of zien. Anders betekent zo'n nummer gewoon niks… Dus als je het perfecte nummer vindt en je weet dat ie in z'n essentie eigenlijk gaat over wat jij meemaakt, dan is ie extra perfect.

je hebt ons door haha, over liefde en alles wat daar mee samenhangt zijn veel nummers, dus ja, dan kom je sneller op eentje die er bij past

 

Ik vind het ook weer typisch iets voor jullie om dan na alles wat je beschrijft eruit te concluderen dat er iets aan de hand is met Luca. Hiermee bedoel ik dat het in jullie zit om uit te kijken voor jullie dierbaren. Jullie zijn op de hoede en jullie nemen veranderingen waar in gedrag, omdat jullie jullie dierbaren kennen en om hen geven. 

ja, klopt, er is iets anders aan Luca en we weten niet precies wat. Natuurlijk wel dat ie minder ècht met ons praat. Dat valt op, maar waarom vragen we ons af. Hij lijkt soms zo afwezig, maar ja, studeren is druk denk ik en soms is het al laat als hij dan wil cammen. Meestal op een tijd dat je normaal al gaat slapen om de volgende dag fris op te kunnen staan. Voor een deel komt dat door ons, omdat wij overdag ook dingen doen en dan vaak niet thuis zijn.

Op dagen dat we zien dat ie vaker al contact heeft proberen te maken met ons en dat vanwege ons niet lukte, krijgen we vaker seksfilmpjes van hem, dat hij dus zichzelf aftrekt enzo. Alsof hij gewoon niet langer kon wachten om klaar te komen ofzo, maar tegelijkertijd komt hij niet snel klaar in die filmpjes dus ja, idk. Normaal zijn we gewend dat hij sneller klaarkomt, dus we zien verschil, zeg maar.

We zien dan soms ook dat ie zich aftrekt terwijl hij naar filmpjes kijkt waarin twin mij pijpt of omgekeerd en wij hebben nooit van die filmpjes aan hem gestuurd. Dus hij moet ze wel gescreend hebben toen we dat live voor de cam deden. Wij screenen nooit als we met Luca cammen en we wisten ook niet dat Luca dat wel deed.

We weten niet wat we daar van moeten denken en of er iets achter zit. We weten ook niet of hij die screens bewaart. We hebben nooit gemerkt dat Luca slechte bedoelingen heeft en hij is goudeerlijk altijd, maar nu weten we het niet meer allemaal. de ene dag is hij ook zo anders als de andere.

 

Je zegt dat je niet echt mensen kent waarmee Luca nu studeert. Zou je hen niet kunnen vinden via social media? Het kan de moeite waard zijn om eens te zoeken in z'n vriendenlijsten. Jullie kunnen je dan voorstellen als goede vrienden van Luca, om de situatie verder niet te ingewikkeld te maken. 

ja, das wel een goed idee op zich, maar dan iemand aanspreken is een beetje lastig. Nou ja, wij hebben geen moeite met iemand een berichtje te sturen en contact te maken, maar het kan wel raar over komen voor diegenen. We willen wel meer info over Luca verzamelen, maar het moet geen argwaan opwekken en Luca moet ook niet denken dat we dingen achter zijn rug om doen. Snap je, dus we moeten wel een goede cover hebben. We willen ook niet echt liegen, maar idd zoals je al zegt 'niet alles vertellen’ ofzo. We gaan nog wel even nadenken hoe we dat aan kunnen pakken. Misschien onder het mom van een surprise dingetje ofzo?

Ondertussen hebben we feestgay al  ‘ingeschakeld’. Hij kent Luca natuurlijk al jaren en we denken dat feestgay (voor wie niet weet wie feestgay is, even in het kort, dat is een jongen die bij Luca op school zat toen Luca een relatie met ons kreeg en nog niet uit de kast was op school. Feestgay is sindsdien een vriend van ons en Luca).

Feestgay gaat binnenkort weer naar België en gaat proberen een ontmoeting met Luca te regelen. Hij heeft Luca ook al een tijdje niet gezien omdat hij van de zomer veel op Ibiza zat en ook bij ons in Frankrijk is geweest, dus is het niet raar om met Luca af te spreken. We hebben met feestgay afgesproken dat ie liefst bij Luca op kot gaat kijken en dan ziet hoe dat allemaal gaat. Maar dat kunnen we wel aan feestgay overlaten. Of vind je dat dat te ver gaat?  Hij moet niet inbreken bij Luca of zijn spullen doorzoeken, want dat willen we natuurlijk niet, maar gewoon ff checken hoe het met hem gaat en liefste ook wat vrienden van Luca meeten. Stappen zal er wel niet echt in zitten, want door corona kan er veel niet, maar idk, we zien wel waar feestgay mee komt.

 

Het is allemaal maar lastig met Luca en nu ook met de letterlijke afstand die er tussen jullie zit.

ja klopt, dat helpt niet echt natuurlijk, maar voor nu is het even niet anders

 

Ik hoop in ieder geval dat die shoots wat positieve afleiding bieden.

die shoots zijn echt heel leuk en het is ook anders dan we gewend zijn. Het is video. Die Duitse jongen komt binnenkort filmen en we hebben nu een script van hem gekregen en het ziet er goed uit. Papa en mama weten er ook van, want we hebben met zijn allen geskypet, dus wij, papa en mama en die Duitse jongen en ook Justin en Christian die die jongen al een tijd kennen. Daarna hebben we nog zonder die jongen erbij geskypet.

Hij wil een soort ‘day of the life’ van 2 jongens maken (wij dus) en dan soort van de verschillen laten zien tussen een gay jongen (ik) en een hetero jongen (die wordt door twin gespeeld). Uiteindelijk blijkt dan dat we niet zo veel verschillen. Het is een beetje om vooroordelen weg te nemen. Zoiets. maar goed, we gaan wel zien hoe het allemaal loopt. lijkt ons wel leuk.

Het is dus wel gescript, maar voor een groot deel wil hij ook gewoon ons leven filmen. In principe is het alleen voor afstudeeropdracht en wordt er verder niks mee gedaan. Er is wel een soort clausule die dat mogelijk maakt als wij daar mee akkoord gaan. Dat contract is door ons buro bekeken en zo opgesteld, dus zal juridisch wel goed in elkaar zitten. het is voor ons vooral om ervaring op te doen.

We verdienen voor die opdracht niks. iig niet als het alleen voor zijn schoolopdracht is. Dat kan anders zijn als het ergens anders voor wordt gebruikt natuurlijk. Daarnaast zijn we nu  al sinds vorige week bezig met wat voorlichtingsfilmpjes, maar die zijn niet voor NL in principe. Ik ga niet zeggen waar ze wel precies voor bedoeld zijn, vanwege anonimiteit. maar we worden er vast niet beroemd door hoor, zo veel stelt het ook weer niet voor. Maar voor ons is het een mooie ervaring en wie weet wat er nog uit voort komt. Ik bedoel Ferry Doedens is uit GTST geschreven en misschien zoeken ze wel een nieuwe gay jongen als opvolger. Hahahaha, nou dan kiezen ze sws niet voor ons, want we hebben helemaal geen acteeropleiding, maar ik zeg het meer voor de grap, als jullie dat nog niet door hadden :yum:

 

ik vind het top om te horen dat jullie ook zo'n fijn netwerk hebben om jullie heen in France.

nice, maar als we dat niet zouden hebben, dan had mama ons allang terug naar huis gehaald. We hebben een tussenjaar en zouden allerlei leuke dingen gaan doen die door corona niet door kunnen gaan (iig voor een deel al niet, de rest moeten we nog zien)  en omdat deze kans er was, mochten we van papa en mama dit doen. Van die voorlichtingsfilmpjes wisten ze al voor de vakantie, dus daar waren ze al mee akkoord gegaan. Van die afstudeeropdracht weten ze nog niet zo lang, maar omdat het via Justin en Christian gaat vertrouwen ze het wel en we hebben goede afspraken gemaakt.

 

Ok, dat was 'm weer voor nu. Weer een heleboel om over na te denken.

Wij proberen alles op een rijtje te krijgen, maar hier en daar een tip of zo kan geen kwaad. We weten ook niet precies wat we overal mee aan moeten. Als je wat te vragen hebt, doe het gerust. Als het ons ook helpt dan geven we graag antwoord.

 

Luca staat nu ff op nummer één. Met Jur en Newt hebben we wel een goed contact.

 

Groetjes,

M&M's en twin

 

Hey M&M's,

Ben ik even blij dat er net als ik niemand anders op dit bericht heeft gereageerd :eyes: Niet voor jullie natuurlijk, want het was wel chill geweest als jullie eerder dan 10 dagen een antwoord hadden gehad van iemand. Maar voor mezelf is het wel fijn om nu maar 1 bericht achter te lopen :blush:

M en Ms schreef:

dat zal wel aan onze cookies liggen dan, denk ik

Goed mogelijk, want ik gebruik altijd incognito voor KT dingen.

M en Ms schreef:

ja  maar toen waren we 8 ofzo en nog geen echte dansers.

Tuurlijk wel, zit in je bloed toch? :wink:

M en Ms schreef:

We hebben afgelopen week wel weer even Teleromeo geprobeerd, dus…

Haha vertel? Of wacht, volgens mij geef je al een hint in de volgende zin:

M en Ms schreef:

wel slim om gwn die tutorial te gebruiken

Jullie hadden beter de tutorial kunnen gebruiken? :wink::stuck_out_tongue_winking_eye:

 

M en Ms schreef:

Dat hij ons wilde laten voelen hoe het is om mee te maken wat hij heeft mee gemaakt door wat wij gedaan hebben.

Dat vind ik juist niet passen bij wat jullie over Luca vertellen. Ik vind het dus wel opmerkelijk dat jullie dat wel dachten, maar er niet aan dachten dat hij jullie misschien misbruikt(e).

M en Ms schreef:

Verder is het op het ogenblik de enige manier waarop we nog enig contact hebben en eigenlijk willen we dat niet kwijt, maar zo doorgaan is misschien ook niet handig.

Hmm ja volgens mij noemde ik dat al. Volgens mij probeerde ik ook te zeggen dat je (in mijn ogen) beter geen contact kan hebben dan ‘toxic’ contact (om het bij gebrek aan de juiste woorden maar even zo te noemen).

M en Ms schreef:

Dat was voor een deel wel omdat Luca ook aan ons vroeg om dingen bij elkaar te doen. Wij willen hem hier niet de schuld van geven, want uiteindelijk kunnen we dat natuurlijk zelf beslissen, maar we deden dingen die we met elkaar ook tijdens ons misbruik deden.

Dat is dan iets waar ik me bv zorgen om maakte toen je beschreef hoe jullie nu contact hadden. Luca weet dit toch? Van jullie misbruik en misschien ook wel inhoudelijk meer (nou ja, denk het wel, omdat jullie dingen van het forum vgm ook delen met jullie dierbaren?). Ik vind het dan kwalijk van hem dat hij het alsnog aan jullie vraagt. Dan moet er ofwel echt iets spelen waardoor Luca Luca niet meer is en hij een goed excuus heeft, maar anders vind ik niet dat je dit hoort te doen als je om iemand geeft… Eigenlijk sowieso niet...

M en Ms schreef:

Dat hoort natuurlijk niet, maar dat voelde voor ons beter dan met die andere jongens.

Dat snap ik. En ik zeg ‘snap’, maar ik snap het natuurlijk helemaal niet, omdat ik gelukkig nooit zoiets heb meegemaakt, maar ik kan me inleven in wat je schrijft. Iets met elkaar doen geeft een soort controle en veiligheid denk ik, omdat je elkaar wel vertrouwt. Dat maakt misschien dat jullie het onbewust niet als iets ‘slechts’ zien en daarom misschien eerder geneigd zijn om het te doen.

M en Ms schreef:

Verder dat we dingen voor Luca willen doen om hem te pleasen, maar dat klinkt misschien raar om dan die dingen te gaan doen.

Ik wilde er net nog achteraan zeggen: '’En misschien ook wel omdat jullie people pleasers zijn.'’ Maar dat heb je zelf eigenlijk al ingevuld. Je hebt het zelf al vaak genoeg gezegd, bij jullie zijn de grenzen van ‘normaal’ en ‘goed’ en ‘fout’ een beetje vertekend als het gaat om seks. Ik vind het dan ook niet raar klinken. 

M en Ms schreef:

...studeren is druk denk ik…

Nogal, waarom denk je dat er 10 dagen tussen jouw bericht en mijn antwoord zitten?

M en Ms schreef:

Wij screenen nooit als we met Luca cammen en we wisten ook niet dat Luca dat wel deed.

Het lijkt me héél belangrijk om hierover met Luca te praten. Dit is niet iets wat je zomaar kan doen zonder toestemming. En hoewel ik denk dat jullie hem vertrouwen dat hij er niks geks mee doet, zou het sowieso niet gebeurd moeten zijn. Officieel is het ook nog eens kinderporno, dus hij kan er nog zieke problemen mee krijgen ook denk ik.

De dingen die je noemt, moeite met aftrekken en dit gedrag klinken idd niet goed. Maar er zijn ook grenzen waar je overheen kan gaan, ook al heb je nog zo'n goed excuus. Misschien is het goed om voor jullie zelf helder te krijgen waar die voor jullie liggen. Als jullie geen respons krijgen voor een serieus gesprek, maar er wel dit soort dingen blijven gebeuren, lijkt me het niet gek om daar eens een keer met z'n tweeën (jij en twin) over te praten.

Ik wil btw nog ff kwijt dat ik als ik het teruglees zie dat ik veel negatieve dingen over Luca zeg. Over dat ik denk dat hij over bepaalde grenzen gaat. Ik vind zijn gedrag niet oké, maar ik probeer op geen enkele manier te zeggen dat jullie hem moeten dumpen oid. Ik zeg helemaal niks over wat jullie wel en niet moeten doen. Ik probeer alleen maar te zeggen wat ik zie en wat mijn mening daarover is. Ik hoop dan dat jullie iets kunnen met een ander perspectief en ik vertrouw er dan ook op dat jullie ermee doen wat JULLIE willen. Dat wilde ik ff als disclaimer toevoegen, ook al denk ik niet dat jullie het verkeerd opvatten oid.

M en Ms schreef:

...Luca moet ook niet denken dat we dingen achter zijn rug om doen.

Als je wil dat Luca niet denkt dat jullie iets achter z'n rug om doen, dan moet je geen fake reden verzinnen of je moet Luca vertellen dat jullie dit hebben gedaan. Anders probeer je met een leugen achter informatie te komen en dat klinkt in mijn ogen als alles behalve open en eerlijk.

M en Ms schreef:

We hebben met feestgay afgesproken dat ie liefst bij Luca op kot gaat kijken en dan ziet hoe dat allemaal gaat. Maar dat kunnen we wel aan feestgay overlaten. Of vind je dat dat te ver gaat?

Nee en zeker niet als jullie er gewoon eerlijk over zijn.

Hebben jullie al terug gehoord van feestgay en/of Luca?

M en Ms schreef:

Ik bedoel Ferry Doedens is uit GTST geschreven en misschien zoeken ze wel een nieuwe gay jongen als opvolger. 

Let's go. Als jullie erin komen, ga ik die slechte serie wel kijken :wink:

Klinkt goed dat jullie zo enthousiast zijn over die shoots. Het lijkt me fijn om wat positieve afleiding te hebben en om je dag te kunnen vullen met iets waar je zin in hebt. Dat maakt de gehele situatie (Luca, corona, ander tussenjaar, afstand) toch wat makkelijker.

 

Gr. Pin

 

Reageer