Stapelverliefd op Jur terwijl ik verkering heb met Luca. Ik wil ze het liefst allebei, maar hoe dan?



Toon eerste bericht

418 reacties

Hi @Kenshin , @Pin  en @Gebruiker c ,

 

alvast bedankt voor jullie reacties. Ik heb ze alleen nog maar vluchtig gelezen en er staan sws weer hele mooie dingen in. Voordat ik een uitgebreidere reactie geef ga ik wat liedjes luisteren die gepost zijn  en nog verder even nadenken wat ik ga antwoorden. Ik hoop ook binnenkort weer een vervolg te posten over Jur, Luca, Newt en ons.

Er lijkt wel een bepaalde tendens in mijn verhaal te zitten, maar het is nu afwachten of vermoedens, als die er al zijn, uitkomen. Ik had natuurlijk ook alleen de afloop kunnen vertellen, maar dan zou je niet echt begrijpen waarom het zo gelopen is. Er zal wel op korte termijn een soort ontknoping zijn, wat nu ook weer niet wil zeggen dat dit topic dan klaar is…...

Sorry K voor dat andere topic, ik hoop niet dat je er 'last’ van hebt,  ik moest er even iets over zeggen. Btw, ik had liever mijn tijd besteedt aan een ander topic, dat het niet nodig was dat andere.

 

Voor nu de groetjes,

M&M's en twin en de rest

ik ga morgen ofzo wel zeggen wie er allemaal zijn, wie weet zitten er verrassende namen bij :slight_smile:

En dat toont gelijk een zwakke plek in die reactie-check-toestand aan, dus back to the drawing table  @Kindertelefoon 

 

Groetjes,

M&M's en twin vanuit ons computercentrum

Hi iedereen,

 

nog ff een update voor iedereen aan de hand van wat antwoorden op de reactie van Gebruiker c

  

xxx

Gebruiker c schreef:

iemand van het MMT(mobiel medisch team) kan natuurlijk wel dingen vermoeden en na de hand wat dingen testen doen voor aanrakingen bedoel ik dan.

 

ja, volgens mij hadden ze het al snel in de gaten toen ze met een stethoscoop aan het luisteren waren en zo weten ze al snel meer, ook door bloeddruk te meten enzo. Ze gingen ook overal voelen of ie nog een 'pols’ had, dus ook aan zijn voeten… Op zich vind ik dat wel interessant dat ze al zo veel kunnen weten met zo weinig spullen, maar ja, daar hebben ze voor geleerd. Net as jij nu, had één van de ambulancebroeders en de dokter  van de MUG al gezegd dat ik goed mijn best had gedaan voor Newt, dus dat is altijd wel fijn om te horen

Maar ja, er was natuurlijk nog heel veel onzekerheid.

Wel tof dat jij 'vrijwilliger’ bent voor EHBO, maar daarom weet je er ook best veel van.

Die helikopter moest op een vlak stukje zonder bomen en struiken landen en ik kon 'm wel zien, maar het was nog wel honderd meter lopen of iets verder, want ze moesten om een meertje of een plas eigenlijk heen lopen. Ze hadden Newt ook eerst met die terreinauto naar de heli gebracht zo ver dat ging en daarna mij naar de parking waar de ambulance stond, maar dat was echt veel verder weg.

 

Oh ja, je schreef ook nog iets over dat het vast niet fijn was om Newt daar zo te zien liggen terwijl ze met hem bezig waren. Dat was idd best lastig, maar ik wist dat ze alles voor hem deden wat ze konden. Hij lag daar bloot met wel 4 of 5 mensen om hem heen die allemaal hun eigen ding aan het doen waren. Het ergste vond ik dat hij niet echt bij was, maar misschien was dat ergens ook wel weer goed, want dan kreeg hij het allemaal niet mee. Ingewikkeld. Btw zijn piemel bleef steeds nog stijf en toen had ik dat later opgezocht en las op internet dat ie dan beschadigd kon zijn, dus daar maakte ik me ook wel zorgen over. Gelukkig is die weer slap geworden, maar dat ging niet vanzelf. Weet ook niet precies hoe en wat allemaal, maar ik vond dat heel raar en vervelend. Ik ga in een volgende reactie wel schrijven hoe en wanneer Newt weer wakker werd en wat er toen nog allemaal gebeurde.

 

Ik vond Newt zijn buik ook wel hard aanvoelen. Hij heeft wel een strak buikje, maar het voelde heel anders als normaal. Veel harder. Later hoorde ik dat ze dachten dat ie ook in zijn buik bloedde en in het ziekenhuis bleek dat zijn milt gescheurd was. Ik weet niet wat ze daar aan gedaan hebben, want die zit er nog wel steeds in. Misschien met medicijnen ofzo idk. Ik vertel alles misschien een beetje door elkaar, maar soms schiet me ineens weer iets te binnen. Newt had ook zijn enkelbanden afgescheurd, dat was nog ff wat erger als bij mij.

Eigenlijk denken ze dat ie zo recht naar beneden is gevallen en eerst op zijn voeten terecht is gekomen, daarom lag zijn been ook zo raar en door de klap waren zijn wervels ingedrukt ofzo of iig verschoven en gescheurd. En dat ie daarna voorover was gevallen, waardoor zijn pols was gebroken, maar ik geloof dat ik dat al gezegd had. Daardoor was ie zo half gedraaid en min of meer op zijn zij terecht gekomen.

Dus zijn enkels (enkelbanden af , maar niet echt gebroken geloof ik, maar dat weet ik eigenlijk niet 100% zeker), been (zijn knie was uit de kom of kan dat niet?, misschien heet dat anders, maar die lag een beetje vreemd, ik bedoel ik ben lenig, maar dat kan ik niet)), rug (verschoven en gebroken wervels) , buik (milt en een rib door zijn long) en hoofd (daar was een soort bloeduitstorting) waren 'beschadigd’ om het zo maar te zeggen. Maar aan de buitenkant zag je er niet echt heel veel van, ik bedoel er was eigenlijk geen bloed. Oh ja, hij had nog iets gebroken/uit de kom aan zijn andere hand, dus niet waar die pols gebroken was. Volgens mij was dat het, oh nee, hij had ook 2 gebroken tanden en de volgende dag was ie bont en blauw over heel zijn lichaam.

 

Ik had niet echt last van die schroeven en plaatjes in mijn enkel, maar de dokter zei dat het beter was om ze er uit te halen. Alles was toch al goed aan elkaar gegroeid, dus was het ook niet meer nodig

 

Ik ben vast iets vergeten te zeggen, maar ik hoop dat ik het meeste beantwoord heb en nu hebben jullie iig een update over wat er allemaal kapot was bij Newt. De rest komt een volgende keer wel.

 

We gaan strakjes lekker naar het strand met zijn allen. Het is nu weer blauwe lucht en 26 graden, dus dat komt wel goed.

 

à la prochaine

 

Groetjes,

M&M's

Hi iedereen,

het moest er na 2 weken toch eens van komen...wat antwoorden op vragen die gesteld werden in de reacties. Het zou niet fair zijn om jullie vragen en opmerkingen niet te beantwoorden, dus here we go…

 

Ik heb nog niet echt een idee in welke vorm ik dat ga doen. Iedereen apart of alles tegelijk? Iet wiet waait is weg, ik ga wel pp (per persoon) doen, wat niet wil zeggen dat die dan ook alleen bedoeld is voor die ene persoon, maar meer dat diegenen de aanleiding is geweest of zo, idk :yum:

 

Ok @UnkKwek, ik heb idd niet heel veel over Luca verteld. Nou ja, das ook weer niet helemaal waar, ik heb best veel over hem verteld, zeker in het begin van dit topic, maar niet zo heel veel in de ontknoping van dit topic. Dat moet beter, maar of het er veel duidelijker door wordt is natuurlijk de vraag.

Ik/wij zitten zelf ook nog met vragen over/voor Luca.

Kijk, voor een deel begrijpen we ook wel dat er een duidelijke rol bij ons (twin en ik) en vooral mij te zoeken is voor wat betreft de oorzaak waardoor de afstand tussen ons en Luca groter geworden is. Lekkere kromme zin, maar ja, ik weet ff niet beter. Aan de andere kant hebben wij nog vragen aan Luca waarop we het antwoord niet kennen.

Het moet niet uitdraaien op het maken van verwijten, daar wordt niemand beter van. Ik denk dat we voor het moment moeten respecteren dat de situatie tussen ons zo is en we hebben Luca ook laten weten dat onze deur altijd open staat. Er zijn (veel) dingen gebeurd, die de schoonheidsprijs niet verdienen. Ongetwijfeld hebben wij en ik misschien nog wel de meeste dingen niet goed aangepakt, maar die dingen kunnen niet meer ongedaan gemaakt worden. Ik wil wel mijn uiterste best doen om, waar nodig/gewenst uitleg te geven.

We hebben een hele reis afgelegd met z'n 3-en. Het was niet altijd makkelijk en dat is ook niet erg. Het heeft ook wel iets moois, als je ergens voor moet 'vechten’. Dat betekent ook dat je er iets voor over hebt. Je mag nooit denken dat het vanzelfsprekend is wat er gebeurt. Dat de liefde maar blijft komen. Daar moet je wel iets voor doen. Houden van is ook investeren en niet altijd heb je gelijk resultaat. Dat houd je ook scherp.

Het is logisch dat je af en toe ergens tegen aan loopt. Dat zijn dan dingen waar je over moet praten om duidelijk te krijgen hoe iedereen erin staat. Niet altijd, dat blijkt dan achteraf, zijn de gemaakte afspraken en gedane beloftes voor één uitleg vatbaar en ja dan heb je voor je het weet een probleem :disappointed_relieved:

Daar gaan dan de discussies over. Hoe kunnen we die punten uitspreken en oplossen zonder te vervallen in verwijten. Elkaar verwijten maken lijkt ons niet een goed begin van een oplossing. Verwijten zijn niet erg constructief. Toch kan elkaar even ongegeneerd de waarheid vertellen ook verhelderend werken, maar waar vind je de gulden middenweg. Wel dingen benoemen, zonder elkaar met de grond gelijk te maken.

Soms is dat moeilijk en is het kiezen voor wat afstand en het inlassen van een adempauze (op papier, want letterlijk moet je niet al te lang een adempauze nemen :relieved: ) de beste oplossing. Maar ja, hoe bepaal je de lengte van de adempauze  en de grootte van de afstand.

Luca is bijna 3 jaar een onderdeel van ons leven geweest en wij zien geen reden om daar definitief een punt achter te zetten. Dat wil nu ook weer niet zeggen dat we dan simpelweg terug kunnen naar hoe het vroeger was. Er zijn dingen veranderd in de loop van de tijd. Dat is ook logisch. Stilstand is achteruitgang, zeggen ze toch wel eens.

Houden van is een proces, iets waar je constant aan moet werken. Tussen een eerste verliefdheid op ons 14e voor de toen net 16 jarige Luca en de relatie die we als 17 en 19 jarigen hadden zit  een groot verschil. Verwachtingen zijn anders. Als je ouder wordt ga je echt meer nadenken over de toekomst en de toekomst zijn dan dus ook dingen op langere termijn dan in het begin van onze verliefdheid,

Bij verliefdheid was de toekomst beperkt tot de volgende dag of het volgende weekend dat we elkaar weer zagen. Toen we ouder waren gingen we echt nadenken over de toekomst Meer in de trant van huisje-boompje-beestje (ook al zijn we daar nog wel weer te jong voor, maar ja, je denkt wel verder dan eerst) . We zijn natuurlijk nog best jong, dus samenwonen was nog niet gelijk aan de orde, maar wel denken aan later.

Dat zijn dus een aantal dingen die speelden en nu nog spelen. We zitten in een adempauze, maar er is niemand die het beginsignaal geeft. Soms zou je willen dat dingen anders waren gelopen, maar ja…

We moeten dealen met wat we nu hebben. Ik en twin ook zouden het zonde vinden om er nu de stekker helemaal uit te trekken.

Maar hoe komen we uit deze situatie van niets doen? Wie het weet mag het zeggen. Moeten wij de eerste stap zetten en hoe dan? Wat zou een vraag kunnen zijn of een stap die je kunt zetten? Mag of moet je daar dan ook een ultimatum bij stellen. Als je niet voor die en die tijd dat doet, dan…. Dat lijkt op dreigen en we willen Luca niet dreigen. Wij willen hem alle kans geven om op zijn manier en tijd te reageren, maar we willen ook weten waar we aan toe zijn.

Wat is een handige manier. Gewoon erop af stappen en dingen irl proberen te regelen of via een brief/berichtje of via een tussenpersoon een soort van mediator?

 

Denk daar maar eens over na  en laat ons jullie ideeën maar horen :relaxed:

 

Groetjes,

M&M's

 

one down, still three to go :grin:

Hey M en Ms

 

Maak er een mooie dag van :sunflower::deciduous_tree::droplet:  Veel plezier!

 

Gr. Kenshin

Hoi M en Ms,

Ik ben er nog best op tijd bij zo, na 2 dagen. Volgens mij is dat een nieuw record :wink:

M en Ms schreef:

Nou ja, ik begin maar gewoon en dan zien we wel waar we uitkomen. Geen idee nog. Das wel spannend. Ben zelf ook wel benieuwd :yum:

Het begin van veel goede verhalen.

M en Ms schreef:

maar ik kwam op Frans omdat hij (die in  het echt anders heet natuurlijk) op Frans lijkt.

Ah, dus Frans lijkt op Frans. Hebben jullie dat ook aan Frans laten zien? Wat vond hij daar van? Had ie z'n doppelganger gevonden?

M en Ms schreef:

Toen had ie een idee om binnen dan maar andere scènes op te nemen. Hoe dat straks allemaal in elkaar past, is voor ons nog niet helemaal duidelijk, maar we hebben er wel vertrouwen in dat het uiteindelijk mooi wordt.

Wel lijp dat ie dan zo kan improviseren en er dan iets vets van kan maken.

M en Ms schreef:

Btw, we hebben een kopie van al het ruwe materiaal wat ie gefilmd heeft, dus dan kunnen we controleren of er niks geks tussen zit en bovendien hebben we dan ook een kopie voor als er iets met zijn laptop gebeurt en hij beelden kwijt raakt ofzo. 

Dat is wel netjes en geeft ook wel een fijn gevoel lijkt me.

M en Ms schreef:

Het moet een soort film worden zodat het lijkt alsof je door de ogen van iemand naar ons kijkt en dan afwisselend dat je naar mij of naar twin kijkt.

Zijn twin en jij twee verschillende mensen in z'n film of zijn jullie like één persoon, omdat jullie toch op elkaar lijken?

M en Ms schreef:

maar waarschijnlijk ga je onze stemmen niet echt duidelijk horen, meer op de achtergrond en op de voorgrond een soort voice-over, alsof je de gedachten van de kijker hoort.

Duitsers zijn een kei in nasynchronisatie, right? :sweat_smile::wink:

M en Ms schreef:

Er zit wel een LGBTI-sausje over, want ik ben een gay jongen in de film en twin een hetero jongen, dus ik heb het makkelijk en hij moet echt nadenken hoe een hetero iets zou doen hahaha, maar dat legt Frans wel goed uit.

Ah oké nee jij en twin zijn wel iemand anders. Haha, '’hoe doe je straight?!?!'’

M en Ms schreef:

Voor als we aangehouden en gecontroleerd worden. Dan hebben we bewijs dat we het niet hebben.

Waarom zou je dat moeten bewijzen? Je hebt toch gewoon het recht om naar huis te gaan??

Gaan jullie dus zelf terug rijden?

Wel ingewikkeld met Luca en dat jullie hem nog steeds niet hebben kunnen spreken. Wie weet over een paar weken dan :/

M en Ms schreef:

(niet dat we echt liefhebbers van het songfestival zijn hoor, maar ondertussen wel van hem)

Gewoon van de leuke jongens die meedoen of in de clips zitten. En anders, is niks mis mee toch, het Songfestival leuk vinden?

M en Ms schreef:

Oh nog ff een komma tussen Frans en Duits zetten om verwarring te voorkomen met Frans Duits (die zanger). Alhoewel, ik kan hem ook niet altijd goed verstaan.

:joy:

Wel super mooi dat filmpje en dan een mooie brief erbij. Hebben jullie al iets van een reactie van jullie moeder?

 

Leuk dat die buren ook nog redelijke leeftijdsgenoten hebben waarmee jullie ook nog Nederlands kunnen praten. Hoewel, volgens mij redden jullie je prima in het Frans, maar alsnog. Hebben zij dan ook wat bijverdiend met het werken in de tuin of hadden ze daar geen zin in?

M en Ms schreef:

Sinds kort zijn we 18

Gefeliciteerd! Was dat niet gek, alleen in Frankrijk? Of was dat dus dat tijdje geleden dat ze ff langskwamen voor jullie b-day?

Denk idd maar goed na over of jullie wel of niet willen rijden en hoe dan precies. Ik zou niet meteen te veel rijden om idd maar wat meer te wennen. Een ander land is ook weer heel anders. Moeten jullie dan ook zo'n A op de auto of is dat alleen voor mensen met een Frans rijbewijs?

M en Ms schreef:

(alhoewel België bijna in lockdown is lijkt het)

Nl ook.

M en Ms schreef:

Twin zegt net dat als we met de auto gaan rijden dat we dan 's nachts niet door België mogen rijden omdat er tussen 00.00 en 05.00 uur een avondklok is of is dat alleen voor als je te voet bent. Dat geldt dan toch ook voor een auto of niet? 

Geen idee. Zou dat idd wel ff goed uitzoeken.

Wat raar dat Luca weer een keertje bij jullie thuis is langsgekomen. Maar hij weet dat jullie er niet zijn toch? Vraag me af waarom hij dat dan prettig vind, maar dat zullen jullie je ook wel afvragen denk ik. Zegt hij daar dan iets over op app ofzo?

Het is natuurlijk maar de vraag of als jullie thuis waren geweest, hij dan nog was gekomen. Je weet allemaal niet wat er was gebeurd als je de dingen anders had gedaan. Het heeft dan verder ook niet veel nut om erover na te denken. Jullie hebben gedaan waarvan jullie op dat moment dachten dat het het juiste was en meer kun je niet doen.

 

Ik hoor het wel als er weer dingen veranderen of er ontwikkelingen zijn. Succes met de voorbereidingen voor de terugreis!

Gr. Pin

Hi iedereen,

en hi @IdkAnameDealtwithIt /Matthijs,

we zijn weer (even?) terug van weggeweest. Tijd voor een update.

Allereerst, bedankt voor je berichtje en sorry dat het ff geduurd heeft voordat ik het beantwoord heb, maar ja, het zal verderop wel duidelijk worden hoe dat komt.

Natuurlijk herinneren we jou wel, ook al is het al weer eventjes geleden.

Leuk dat je aan ons gedacht hebt met de Kerst en ach ja, die quarantaine was uiteindelijk niet zo erg als je het vergelijkt met wat er nog meer gebeurd is. Op zich gaat het wel ok met ons, maar hieronder schrijf ik er wel iets meer over. We hopen dat jij ook een leuke Kerst en Oud & Nieuw hebt gehad en ook al is het wat aan de late kant: nog de beste wensen voor het 2021 van twin en mij :relaxed:

Nu eerst maar verder met de update.

Er is weer van alles gebeurd de afgelopen weken/maanden. Ik ga hier niet alles noemen, maar wel een paar dingen die zeker ook te maken hebben met onze afwezigheid en dit topic.

 

Ten eerste: we hadden wat tijd nodig voor onszelf. Om wat dingen op een rijtje te krijgen….

Na onze quarantaine, na onze lange vakantie in Zuid-Frankrijk was de tijd echt aangebroken om irl in contact te komen met Luca. Dus, face-to-face. Dat viel niet mee en dat kwam niet alleen door de corona regels…

We moesten de confrontatie aan gaan met Luca….dat klinkt niet echt vriendelijk, maar hoe kan ik het anders en beter opschrijven…..

Het was tenslotte eigenlijk wel een confrontatie…..een confrontatie met dingen die we over hem gehoord hadden en die we hem eerder al in gesprekken en via sm verteld hadden, maar waar we tot dan toe nog geen antwoorden op hadden gekregen….

Het was niet om Luca pijn te doen, maar om hem te kunnen begrijpen. We hadden geen keus en het werd tijd….

We zagen regelmatig ook wel de pijn als we met hem skypten, maar we konden niet echt tot hem doordringen. Vaak hebben we er wakker van gelegen….niet wetend wat we konden doen voor hem

Pas als we zouden begrijpen wat er aan de hand was, dan konden we weer dichter bij hem komen (vooral figuurlijk bedoeld, alhoewel we ook echt ook letterlijk dichter bij hem wilden zijn). We misten hem, zoals we hem altijd missen zodra we niet bij hem zijn. Alleen nu was het nog veel erger…

Luca zit diep in ons, ook al begrijpen we niet wat er het afgelopen jaar allemaal speelt. We houden echt van hem. Dat gevoel zal ook niet over gaan, ook niet door de waarheid en welke gevolgen die kunnen hebben op onze relatie. Luca is al ruim 3 jaar een deel van ons. In goede en slechte tijden. Hij was er voor ons en wij voor hem, maar de laatste tijd weten we niet precies meer wat er echt nog is….

In het begin dachten we, we geven het wat tijd en dan komt het ‘vanzelf’ wel goed. Beetje naïef misschien, maar ja, je hoopt dat het zo gaat.

Daarna worden plannen om elkaar irl te zien en te spreken gedwarsboomd door Corona, door allerlei regels om verspreiding te voorkomen en een in onze ogen niet zo flexibele Luca, maar tegelijkertijd moet ik erbij zeggen dat ons ook verwijten te maken zijn. Bijvoorbeeld doordat we 3 maanden in Frankrijk waren. Het zou niet eerlijk zijn om over Luca te zeggen dat ie niet echt lekker meewerkte aan een ontmoeting, terwijl wij zelf maanden er niet waren.

Maar ja, voor ons gevoel ‘werkte hij niet echt mee’ en dat gaat dus wel een rol spelen in ons hoofd en waarschijnlijk daardoor gingen wij onterecht meer ‘schuld’ bij hem leggen, vooral gevoelsmatig. Dat is niet echt netjes van ons natuurlijk en dat begonnen we vrij laat pas in te zien. Door onze houding brachten we hem, weliswaar onbedoeld, maar toch een verkeerde boodschap, denken we nu. Ik denk dat we soms verkeerde woorden gebruikten en ook ‘non-verbaal’ hebben we vast ook een niet echt fijne uitstraling gehad voor hem als we met hem spraken.

Daar achter komen heeft lang geduurd. Te lang en daarom hadden we ons voorgenomen zelf ook met de billen bloot te gaan en onze excuses daarvoor aan te bieden zodra we Luca irl zouden treffen. Luca is niet de boeman. Wij zijn vaak tekort geschoten.

Je dat realiseren is één ding, maar hoe ga je dat uitleggen en met welke woorden en hoe open je zo’n gesprek, zonder dat het uitmondt in een welles nietes verhaal.

Als oplossing (wij hoopten dat dit ook echt een oplossing zou zijn of iig een mogelijkheid tot het komen tot een oplossing) hadden we een brief geschreven aan Luca, waarin we onze tekortkomingen benoemden en excuses maakten voor hoe alles gelopen was. Die brief zouden we hem irl overhandigen en hem de tijd geven die rustig te lezen in de hoop dat dit een opening zou bieden voor een goed gesprek of tenminste dat wij aan de ene kant en Luca aan de andere kant, allebei ons verhaal en gevoel konden delen.

In een eerder gesprek via skype hadden we gezegd dat wij die brief aan hem wilden gaan schrijven en hem gevraagd of hij hetzelfde aan ons wilde schrijven.

We hadden afgesproken dat dus ook dingen die ons dwars zaten of die we niet begrepen aan bod mochten komen en omgekeerd mocht hij dat over ons doen natuurlijk. Logisch eigenlijk, maar ja, dat soort dingen zeg je dan omdat we ook niet precies wisten hoe we weer dichter bij elkaar konden komen.

De bedoeling was om elkaar geen verwijten te maken, omdat we nog geen volledig beeld hadden van wat er werkelijk aan de hand was, maar hoe doe je dat als je dingen duidelijk probeert te krijgen. Dat was voor ons iig niet gemakkelijk, voor je het weet trek je conclusies in je hoofd en wijs je met een beschuldigende vinger naar de ander (Luca in dit geval), zonder te weten wat er werkelijk gebeurd was. Dus, we hebben onze eerste versies van onze brief meerdere keren aan moeten passen. We hebben geprobeerd zo goed mogelijk onze tekortkomingen te benoemen als we kritisch waren over Luca. Dus, als er iets van een verwijt was richting Luca, dat we dan ook uitlegden waarom we dat schreven.

Ik vind het lastig om goed uit te leggen, net zoals het schrijven lastig was. Het kwam er op neer dat we allemaal ons hart zouden kunnen luchten en dat het opbouwend moest zijn. Does that make sense?

Nou ja, Luca had dus een brief aan ons en waar nodig op sommige punten aan één van ons, geschreven en wij allebei eentje aan Luca. Twin en ik hadden expres allebei een eigen brief geschreven, omdat we niet met zijn 2-en tegen hem waren ofzo. Hoe leg ik dat het beste uit, want dit komt niet echt goed over. Twin en ik zijn het over een heleboel dingen eens, maar op sommige punten verschillen we wel. Dat wilden we duidelijk maken met aparte brieven.

Twin was het ook niet altijd eens met wat ik aan Luca schreef of tegen Luca zei in een gesprek en ik ook niet altijd met twin. Dat ging vooral om details. Nou ja, details klinkt alsof het niet of minder belangrijk was, maar zo bedoel ik het niet. Best lastig om het ‘goed’ op te schrijven.

De brieven waren geschreven en de afspraak was gemaakt. Wij zouden naar Luca gaan. Wij konden ons makkelijker verplaatsen (toen konden we de auto van mama nog gebruiken, maar daarover later meer) en wij hadden meer tijd dan Luca. Hij moet zijn tijd goed gebruiken om te studeren en wij hebben wat dat betreft de tijd aan onszelf omdat we een tussenjaar hebben.

Wij wilden ook dat Luca op een voor hem veilige plek zou zijn tijdens onze ontmoeting. Twin en ik hadden onderling afgesproken dat Luca de tijd en plaats en andere voorwaarden mocht bepalen en wij er alles aan zouden doen om daaraan tegemoet te komen. We wilden voorkomen dat daar discussie over zou komen.

We wisten niet hoe onze eerste ontmoeting irl na lange tijd zou verlopen. Stel het loopt helemaal uit de hand, dan zou het beter zijn als wij dan zouden vertrekken en Luca bij zijn familie en/of vrienden in veilige handen zou zijn en dat hij dan niet in emotionele toestand naar huis zou moeten reizen als hij voor die afspraak naar ons moest komen.

We wilden zo graag dat het goed kwam of iig dat we eerlijk en open tegen elkaar konden zijn en alles wat maar een ‘spelbreker’ zou kunnen zijn, voorkomen. We hebben er dagen slecht van geslapen, zeker de dagen vlak voor de echte afspraak.

We waren ook best zenuwachtig en dat terwijl we naar de liefste jongen gingen waar we al zoveel (vooral)  mooie dingen mee gedeeld hebben. Das best weird.

Een vertrouwensbreuk, want ik denk dat je het zo kan en mag noemen, is één van de ergste dingen die je in een relatie kan meemaken. Een vertrouwensbreuk op onjuiste gronden of alleen op vermoedens gebaseerd is natuurlijk helemaal iets wat je niet wilt.

Normaal rijden we in minder dan een uur naar Luca, maar we wilden sws niet te laat komen, dus vertrokken we bijna 2 uur voor de daadwerkelijke afspraak…..

Thuis wist iedereen van onze afspraak en iedereen deed echt zijn best om ons te steunen, maar uiteindelijk was het iets wat we zelf moesten doen. We wilden er zelf naartoe rijden, maar puntje bij paaltje heeft onze ‘pleeg’broer ons gebracht, omdat iedereen thuis dat verstandiger vond. Wij waren teveel met de ontmoeting bezig en dat zou onveilige situaties onderweg op kunnen leveren. We zijn ook blij met de steun van iedereen om ons heen.

 

Ok, dus D-Day was there. Normaal zijn we altijd positief en zien in alles mogelijkheden, maar die dag was anders. Van alles schoot er door ons hoofd en vooral allerlei ‘wat als’ dingen en dan van die soort die alleen maar negatief zijn….

Vlak voor we zouden vertrekken kregen we ineens een huilbui, door vooral de zenuwen denken we. Gelukkig waren papa en mama er voor ons en natuurlijk ook onze pleegbroer. De rest was niet thuis op dat moment.

We zijn gaan rijden en onderweg zaten twin en ik stilletjes achterin met onze gedachten. Als we elkaar aankeken kregen we tranen, maar we wisten dat we dit moesten doen. Verder weten  we eigenlijk niet veel meer van die rit.

Het was zo spannend allemaal.

 

Om nog maar eens uit te leggen hoe belangrijk Luca voor ons is geweest vanaf het moment dat we elkaar voor het eerst zagen hebben we een in onze ogen toepasselijk liedje uitgekozen.

 

Picture this:

We waren 14 en gingen voor het eerst alleen vliegen naar Frankrijk om onze eerste vakantie (redelijk kort na ons seksueel misbruik) te vieren met onze beste vrienden en hun ouders die daar al waren. De dag van de heenvlucht kwamen we Luca tegen en alles veranderde vanaf dat moment……voor hem, maar ook voor ons…..

 

Het liedje dat we gekozen hebben heet ‘Impossible’.

 

De originele uitvoering van het nummer Impossible is echt wel mooi en zeker ook de videoclip:

 

 

Nothing But Thieves - Impossible (Official Video)

 

maar de versie met orkest met strijkers en blazers heeft ons helemaal omver ‘geblazen’ :

 

 

Nothing But Thieves - Impossible (Orchestral Version - Live at Abbey Road)

 

Onderstaande quote (die we bij de comments onder de clip op yt vonden) ‘says it all’:

‘They are, nothing but thieves. After listening to this, they stole my heart.’

 

Hieronder wat achtergrondinfo over de band:

https://www.dansendeberen.be/2020/10/26/interview-nothing-but-thieves-het-is-belangrijk-voor-een-band-om-af-en-toe-zware-themas-aan-te-kaarten/

en over  ‘Impossible’:

https://www.totalntertainment.com/music/impossible-the-new-track-from-nothing-but-thieves/

hier alvast een quote daaruit:

‘Nothing But Thieves are no strangers to powerful anthems, and with Impossible, they’ve written another vast soundscape. Produced by Mike Crossey (The 1975, Arctic Monkeys and Wolf Alice), Impossible is an exuberant track opening with raw emotion before launching into a huge chorus full of elated melody and affecting lyrics of hope and passion. The band says;

“In a way ‘Impossible’ is the complete antithesis of everything else on the album, which has a lot of anxiety and confusion about what’s happening on this planet. This became the opposite, zooming into one person’s head, just being lifted up and transported by a feeling of possibility and hope. It was a moment of relief that both we and the album needed.”

- einde quote

 

Voor de volledigheid nog even de lyrics:

Impossible

Nothing but Thieves

 

[Verse 1]

Took a breath, let it go
Felt the moment settle so
I couln't wait to tell you why
I'm standin' here with this awkward smile
And that’s because

 

[Chorus]

I could drown myself in someone like you
I could dive so deep I never come out
I thought it was impossible
But you make it possible

 

[Verse 2]

Love, it stings and then it laughs
At every beat of my battered heart
A sudden jolt, a tender kiss
I know I'm gonna die of this
And that’s because

 

[Chorus]

I could drown myself in someone like you
I could dive so deep I never come out
I thought it was impossible
But you make it possible

 

[Pre-Chorus]

I'll take the smooth with the rough
Feels so fucked up to be in love
Another day, another night
Stuck in my own head but you pull me out
You pull me out

 

[Chorus]

I could drown myself in someone like you
I could dive so deep I never come out
I thought it was impossible
But you make it possible

 

[Bridge]

Somebody told me and I think they're right
There is a change on its way tonight
And I feel it's so
But I fear it though

 

[Bridge]

Somebody told me and I think they're right
There is a change on its way tonight
And I feel it's so
And I feel it so

 

[Chorus]

I could drown myself in someone like you
I could dive so deep I never come out
I thought it was impossible
But you make it possible

 

Om even in te gaan op de tekst: Luca was diegene die het in onze ogen onmogelijke, mogelijk wist te maken, namelijk dat we een leuke, lieve, betrouwbare jongen zouden ontmoeten die er voor ons zou zijn, zonder bijbedoelingen. (Zo kort) Na ons seksueel misbruik hadden we niet gedacht dat dat mogelijk zou kunnen zijn….

Veel van de songtekst is voor ons van toepassing op Luca en ons :slight_smile:

 

Ik ben blij dat het eindelijk gelukt is om dit alvast op te schrijven. Het was behoorlijk stressvol om weer langs al die herinneringen te gaan en zo goed mogelijk op te schrijven wat er dus allemaal gebeurd is.

Natuurlijk is dit nog niet het hele verhaal. Ik moet de ontmoeting nog opschrijven en dat zal ook nog wel ff lastig zijn, maar ja, komt vast ook wel weer goed.

 

Oh ja, waarom we niet eerder iets gepost hebben is ook (vooral)  door een andere oorzaak. We waren onze inloggegevens van onder andere onze mail en van het KT account ‘kwijt’ geraakt.

We hadden thuis brand gehad in de garage die onder onze slaapkamers ligt. Er was niemand thuis toen het gebeurde, maar onze slaapkamers zijn door vooral water en rookschade (en iets minder door de brand zelf) onbewoonbaar verklaard en waarschijnlijk moet dat deel van het huis helemaal afgebroken worden, omdat de constructie onherstelbare schade heeft opgelopen. Van een afstandje zie ‘nauwelijks’ iets van de brand, dus het lijkt mee te vallen, maar metingen hebben uitgewezen dat het beton onbetrouwbaar is door het vuur en hoge temperatuur. Ongeveer alles in onze kamer, dus ook onze laptops enzo waren rijp voor de sloop en omdat we pas daarvoor al onze wachtwoorden gewijzigd hadden, zoals we wel vaker doen, hadden we de nieuwe wachtwoorden alleen nog maar in een veilige map in onze laptops opgeslagen en niet op een externe plek…. lekker handig…

Zo’n specialistisch bedrijf heeft zoveel mogelijk proberen te redden en nu kunnen we iig weer inloggen in onze accounts. Andere spullen, zoals onze oude knuffels en meer dingen die belangrijk zijn voor ons gaan ze proberen schoon te maken, dus een heleboel spullen hebben we nog niet terug. We hebben wel al een container vol spullen weg moeten gooien, maar ja, gelukkig zijn er geen gewonden. Sinds de brand wonen we bij opa en oma, want daar is meer plek dan bij ons in huis, ik bedoel in de rest van het huis….wat er nog van over is...:sweat:

Best kut allemaal, want mama’s auto en papa’s motor en nog een heleboel andere spullen zoals een paar racefietsen van ons en een heleboel gereedschap, stonden ook in de garage. Het afgelopen jaar hebben we dus 2 auto’s om zeep geholpen (die van papa door een aanrijding en die van mama door de brand). Wij hadden mama’s auto kort voor de brand in de garage gezet, terwijl ie eigenlijk altijd op een andere plek geparkeerd staat, maar we hadden wat zware spullen in de auto en wilden er niet ver mee lopen. Dus hadden we ‘m voor een keertje in de ondergrondse garage gezet. Daarna zijn we gaan fietsen. Toen we terug thuis kwamen na een paar uur zagen we de brandweer nog blussen.

Tot overmaat van ramp zijn we (twin en ik) ook nog door de politie verhoord op verdenking van brandstichting, maar das totaal onterecht, want wij hebben er echt niks mee te maken. We hadden iets van 6 uur op het politiebureau gezeten. Allebei apart om ons verhaal te checken.

Pas 2 dagen na de brand ofzo werden we bij opa en oma thuis opgehaald door de politie. De brandweer of de verzekering, idk, hadden brandversneller gevonden ofzo, dat is bijvoorbeeld benzine, maar in de garage staat altijd wel een jerrycan met benzine voor de grasmaaier (oh ja, die is dus ook ‘afgefikt’), maar ja, de politie zei zo van ‘hebben jullie die leeggegooid ofzo en zijn jullie toen gaan fietsen’ zodat er niemand thuis zou zijn. Maar, waarom zouden wij ons eigen huis af willen laten branden. Het was echt heel kut op het politiebureau, gelukkig geloofden papa en mama ons wel dat we er niks mee te maken hadden.

Oh ja, er lag wel wat vuurwerk (wat allemaal ontploft was) van ons (of eigenlijk van ons neefje) in de garage, niet echt veel hoor, maar ja. Ze zeiden dat we vast aan het rommelen waren met vuurwerk en die benzine en dat het toen mis was gegaan, maar zo zijn wij niet.

Van de politie ook geen excuses gekregen ofzo, ze zeiden alleen dat ze gewoon hun werk doen en dat er verdachte omstandigheden waren, maar zo zijn wij niet en hebben ook nooit echt iets met de politie te maken gehad, behalve wat kwajongensstreken, zoals ergens opklimmen, maar daar hadden we toen alleen een bekeuring voor gekregen toen de brandweer ons eraf moest halen. We waren er ook wel erg van geschrokken, ook omdat we ook al dat gedoe met Luca hadden enzo.

Een week later zijn we nog een keertje, weer allebei apart verhoord en sinds die tijd hebben we er van de  politie niks meer over gehoord. Onze kamers en die van ons jongere broertje zijn allemaal leeg gehaald (de meeste spullen zijn weggegooid omdat het niet meer bruikbaar waren en de rest proberen ze schoon te maken), maar de politie en de verzekering willen misschien nog verder onderzoek doen. Ze denken nog steeds aan brandstichting…. Wij weten echt niet waarom het in brand is gevlogen en het voelt niet goed dat ze ons kennelijk niet (helemaal)  geloven.

 

Nou ja, ik ga eerst maar slapen en dan morgen de rest typen over Luca.

 

Alvast bedankt voor het lezen en reageren mag natuurlijk altijd.

 

Groetjes :relaxed: ,

M&M’s  en twin

Hey M&M’s

 

Wat een grove pesterijen bij jullie op school. En dan nog dat boekje weg? Als het geld er nog lag, lijkt me dat inderdaad pure pesterij. ‘t Leek de pesters erom te doen jullie te raken. Slim en dapper dat jullie dat dan niet lieten merken, door gewoon verder te doen, bijvoorbeeld met aankleden, alsof er niets aan de hand was. Dan haal je toch een beetje de ‘fun’ voor de pesters eruit. 

 

Een erg vieze man, die chauffeur van de vrachtwagen. Dat jullie net hem getroffen hebben :confused:  Jullie probeerden dan ook te ontsnappen, maar dat lukte niet. Uiteindelijk wel, gelukkig. Maar wat een viezerik. 

 

‘Nou ja, we kunnen er wel een boek mee vullen, alleen weten we lang niet meer alles.’

(Kenshin gaat weer zagen over trauma en professionele hulp)

Dat jullie je niet meer alles herinneren, lijkt me, mogelijks, ook veroorzaakt door trauma. Dat je na een tijd niet elk detail meer weet is normaal volgens mij, maar als je je grotere stukken niet meer kan herinneren, kan dat aan trauma gelinkt zijn. Dus yep, ik zie jullie graag nog eens naar een professional gaan. Al is het maar om dingen als het misbruik en de pesterijen nog bij iemand anders kwijt te kunnen. Seks lijkt belangrijk voor jullie, en om dat op een fijne en veilige manier te kunnen doen, lijkt het me goed om te leren omgaan met het verleden, ook al zijn jullie ook nu al positief ingesteld. Extra hulp en een extra babbel kunnen in mijn ogen nooit kwaad. 

 

Gr. Kenshin

Hi iedereen,

 

even een kort bedankje voor iedereen die de laatste dag(en) gereageerd heeft.

 

@Gebruiker c 

we zijn echt heel blij met jouw reacties elke keer nadat ik een nieuw stukje heb gepost. Je zegt altijd steunende dingen, dus dankjewel daarvoor. Ik en twin ook, zijn helemaal ons leven in gaan richten rond Newt na die val. Op zich logisch lijkt mij, maar als je er midden in zit, hebben we te weinig oog voor andere dingen gehad, iig op sommige momenten. Het is goed dat er iemand, zoals mama bijvoorbeeld een beetje hoe noem je dat, een 'helikopterview’ heeft en dingen in een groter geheel plaatst voor ons. In een volgende update ga ik daar wel nog iets over zeggen.

Dankjewel iig voor al je reacties.

 

@Blue 

ik snap wat je zegt. Het is ook niet eenvoudig om goede woorden te vinden. Bovendien gebeuren er in jouw leven op dit moment heel veel dingen, waar je je aandacht bij moet houden.

Daarom vind ik (vinden wij) het zo mooi dat je toch even reageert, want jouw reactie is erg steunend. Je deelt je medeleven en dat is echt heel mooi :slight_smile:

 

@Kenshin 

wow, die zag ik niet aankomen

 

 

Plotse, diepe slag

Tedere vriendschapsliefde?

Klaar en zuiver hart

 

Meer heb ik er momenteel niet aan toe te voegen :slight_smile:

 

Hoe je met weinig woorden, toch heel veel kunt zeggen :wink:

Dankjewel :bow_tone2::bow_tone2:

Ik zou ook niet weten wat je er nog aan toe zou kunnen of hoeven toevoegen :relaxed:

 

Elke keer als ik jouw haiku lees komen er weer diepere gedachten. Heel mooi.

 

 

Voor iedereen:

ik snap dat reageren op wat ik allemaal schrijf best lastig kan zijn, maar ik vind het mooi als het sws gelezen wordt. Twin en ik zijn blij ons verhaal hier te kunnen vertellen, via mij dan alleen, natuurlijk, maar twin is er een belangrijk onderdeel van. We merken dat het ons, ook al zijn de meeste dingen al even geleden gebeurd, toch verder helpt. Sommige dingen zijn trouwens nog best actueel, maar dat wordt wel duidelijk in de rest van het verhaal.

 

Nou, genoeg gezegd voor nu. Binnenkort weer een vervolg op de laatste update over ons toch wel ingewikkelde leventje met Jur, Luca en Newt en alles wat er zich verder nog afspeelt.

Sorry dat het verhaal in horten en stoten gaat, maar ja, we vieren ondertussen ook nog vakantie en soms kom ik ook niet op de juiste woorden en/of weet niet altijd wat te vertellen, zodat het toch nog een soort van rode draad heeft, dit hele verhaal. Er gebeurden en gebeuren daar omheen nog zoveel andere dingen, dus ik moet een beetje filteren. Hopelijk begrijpen jullie wat ik daarmee bedoel.

 

Groetjes,

M&M's

je dit bonjour à tous,

@Gebruiker c 

Je zegt altijd steunende dingen, dus dankjewel daarvoor.

Gebruiker c schreef:

tnx, graag gedaan. Ik ben blij om te horen dat het steunende berichten zijn. Ik doe graag reageren,  en zoals ik al eerder heb gezegd,  verdienen jullie ook een goede, steunende reactie.  Jullie doen anderen ook heel goed helpen met jullie reacties,  en niet alleen degene waar hij op gericht is,maar ook degene die het lezen en hun vraag ook beantwoord of helpt.  Jullie hebben mij en heel veel andere al heel goed geholpen, dus bedankt daarvoor! En dit is dus mijn bedankje voor jullie, ookal kan ik niet veel doen, het is fijn om te horen dat het helpt!

 

 

Door dingen te zeggen als 'ookal kan ik niet veel doen’ zeg je meer dan je denkt…..

Ik haal dit keer maar één dingetje uit jouw reactie. Hopelijk zegt dat ene dingetje genoeg.

 

Whenever you're ready :slight_smile:

 

mooi liedje, mooie tekst ook:

I needed you to stay

But I  (can't help it and have to)  let you drift away

dat tussen haakjes denk ik dan soms en dat ga ik de komende weken vast ook nog wel denken bij andere gebeurtenissen, denk ik, maar ja, wat kun je doen, that’s life

Zo lang het kan genieten we van elke minuut die we samen hebben…..

 

Dankjewel @Kenshin 

 

Voor iedereen:

Ok, verder bedankt en ja er komt binnenkort wel weer een update. Er zit ook echt (uiteindelijk) een plot-twist aan te komen, maar ja, ff geduld nog.

Maken jullie je ondertussen maar niet al te veel zorgen om ons…..

 

Groetjes,

M&M's

 Hi iedereen,

 

even en korte update.

 

We voelen ons na een week quarantaine als Hans en Grietje…..van dat sprookje

Alleen dan zonder die boze stiefmoeder en heks, maar we zitten ‘opgesloten’, terwijl er genoeg te eten is…… Het is nu wachten tot we 'dik’ genoeg zijn om in de kookpot te gaan…..Tot die tijd zitten we af en toe een uurtje in de sauna, dan is de overgang niet zo groot :wink:

 

Nog een nieuwtje: we hebben gisteren onverwacht of beter zeg ik onverwachts (daar zit verschil in) bezoek gehad…..idd van Luca. Op zich waren we er allemaal best wel emotioneel bij/over, maar we mochten nog geen fysiek contact maken, dus ‘mixed feelings’ en wat we verder van dat 'weerzien’ moeten denken zijn we nog niet helemaal uit….. Dat moeten we nog op een rijtje zetten…

 

Ik ga er binnenkort wel wat meer over vertellen. Btw, we vonden Luca er slecht uit zien.

 

Het is zo 'voerdertijd’ en het is het lekkerst als het nog warm is, dus de rest van het verhaal komt een volgende keer. Mama of iemand anders komt ons eten dan op een karretje (uit het restaurant want die had papa laatst mee naar huis genomen) gebracht onder zo'n cloche (haha lekker chique) en met warmhoudplaatjes en dan voor de glazen deur in de gang naar onze slaapkamer neergezet….. als diegene die het gebracht heeft dan weer weg is mogen wij het karretje pakken…Oh ja, diegene die het karretje breng ontsmet het handvat van het karretje enzo, dus dat we geen Corona van hun kunnen krijgen :stuck_out_tongue:

Nou ja, iedereen die ook nog 'moet’ gaan eten: smakelijk eten :relaxed:

 

Groetjes,

M&M's en twin

Yay ik heb na bijna een half jaar voor het eerst het forum weer geopend!! Ik zit nu in de auto maar ik beloof dat ik straks alles door ga lezen en luisteren!

Hi everybody,

 

hier het vervolg over Newt.

Sorry voor de break in het verhaal. Dat kon even niet anders. Nu gelijk maar verder met het vervolg.

 

Wij zaten dus op een verhoging en ik moest plassen en stond op. Ik ging aan de rand staan en plaste naar beneden. Er was niemand in de buurt en omdat het afgelegen lag, kon ook niemand ons zien. Pas in de verte zag je de weg liggen en omdat het een natuurgebied is, waren er ook geen huizen, zelfs geen boerderijen in de buurt. Het is niet een plek waar je makkelijk komt. Zeker niet met een auto. Ja, met een terreinwagen gaat het wel, want er liggen wel een soort paden, maar die zijn niet verhard.

 

Ik sta dus te plassen en Newt staat ook op. Hij gaat naast me staan en gaat ook plassen. Alleen hij stond aan de kant waar de wind vandaan komt, dus ik stond in de gevarenzone. Zulke grapjes had ie wel vaker, dus ik ging wat naar achteren staan, zodat ik niet ‘nat’werd. Even later draaide ik me om en liep terug naar het plekje waar we vlak daarvoor hadden gezeten.

 

Voordat ik kon gaan zitten hoorde ik een gil en keek om. Ik zag Newt niet meer. Het was vast weer een flauwe grap van hem, maar ergens voelde het niet goed en liep (of misschien rende ik wel) naar de rand van waar we net samen stonden.

 

Ik hoorde Newt niet meer, maar was dat een geruststelling of juist niet. Meestal als ie een grap uithaalde begon hij zelf altijd als eerste het hardst te lachen en nu hoorde ik niks.

 

Ik keek over de rand en zag hem liggen. Dat zag er niet goed uit. Ik wilde zo snel mogelijk bij hem zijn, maar het was niet handig om daar naar beneden te springen. Ik moest omlopen om veilig bij hem te komen. Ondertussen schreeuwde ik zijn naam. Ik weet niet of ik toen al in paniek was, want het leek voor mijn gevoel wel dat ik ergens nog wel kalm was en dat ik wist wat ik wilde en moest doen. Maar ik kan me het ook niet precies meer allemaal herinneren.

 

Al die tijd hoorde ik Newt niet. Ik heb geen idee hoe lang dat duurde. Het leken wel minuten, maar waarschijnlijk was het eerder een aantal seconden.

 

Toen ik bij Newt was gekomen zag ik dat hij ademde, maar hij keek met een glazige blik. Verder was het duidelijk dat hij pijn had en ik pakte zijn gezicht beet in mijn handen en kuste hem. Idk why. Waarschijnlijk gewoon om hem te steunen en het gevoel te geven dat hij niet alleen was.

Hij had natuurlijk niks aan die kus, maar dat was het eerste wat ik deed of wat ik me achteraf kan herinneren.

 

Er ging van alles door mijn hoofd, maar op één of andere manier nam een automatische piloot het over. Hoe dat werkt idk.

 

Ik belde 112 en papa en mama en mijn twin. Gelukkig herkende twin de plek waar we waren en kon hij de hulpdiensten helpen daar te komen als hij er sneller was en anders kon hij aanwijzingen geven om duidelijk te maken waar het was.

 

Zelf zag ik aan de buitenkant niet veel aan Newt. Ik bedoel ik zag geen bloed, behalve een schram op zijn hoofd, maar er was iig niet veel bloed. Hij lag wel een beetje raar, maar ik durfde hem niet anders te leggen. Ik was bang om iets 'verkeerd’ te doen, waardoor het allemaal nog erger zou worden.

 

Nou moet ik ff stoppen, want het is nog steeds erg emotioneel. Vooral nu ik erover schrijf. Misschien kan ik voor een volgende post beter even pauze nemen en dan eerst verder schrijven, voordat ik die post, maar ik had jullie gisteren al een update belooft.

 

Ik ga deze nu dus maar posten, zoals ie is. Dan is dat alvast uit mijn systeem.

Sorry dat de update zo kort is.

 

Ik probeer snel het vervolg te posten.

 

Groetjes,

M&M’s

Oh damn thanks voor de @ anders had ik dit gemist. Na het weekend ga ik alles lezen en kijken. Ben benieuwd naar de hele update!

 

hier is de reactie waarvan niemand dacht dat ie ooit nog zou komen

Mijn gedachte exact dus stel je eens de verbazing voor die kwam kijken bij het zien van het mailtje.

 

Gr. Pin

 

Hi,

 

wow, het begint al een beetje op een reünie te lijken met @Asy , @Pin  en @Kenshin .

 

Bedankt voor jullie lieve berichtjes. Ik ben nu aan het schrijven, maar het is nog een beetje chaotisch. Maar ja, beter straks wat bijschaven, dan dat ik helemaal nog niks heb.

 

Je moet ergens beginnen en vooral ook een keer  :relaxed:

 

Yay ik heb na bijna een half jaar voor het eerst het forum weer geopend!! Ik zit nu in de auto maar ik beloof dat ik straks alles door ga lezen en luisteren!

is het echt mijn schuld dat je weer op het forum kijkt :joy:

Mag ik daar de voorzichtige conclusie aan verbinden dat het goed met je gaat en dat je daarom hier al lang niet meer bent geweest?

 

Lieve M en Ms

Neem de tijd die je nodig hebt om de juiste woorden te vinden :slight_smile: 

Dit soort reacties helpen daar wel bij, dus dankjewel daarvoor :wink:

 

Oh damn thanks voor de @ anders had ik dit gemist. Na het weekend ga ik alles lezen en kijken. Ben benieuwd naar de hele update!

oei, ik heb de verwachtingen wel hoog gezet, zie ik :rofl:

 

hier is de reactie waarvan niemand dacht dat ie ooit nog zou komen

Mijn gedachte exact dus stel je eens de verbazing voor die kwam kijken bij het zien van het mailtje.

Ik hoop niet dat je ongelukkig terecht bent gekomen toen je van je stoel viel….:stuck_out_tongue:

 

Groetjes,

M&M's

Hi iedereen,

 

dankjewel dat jullie nog steeds blijven reageren, zeker nu het door de laatste 2 posts van mij best wel een weird verhaal is, zeker voor iemand die een normaal leven leidt. Maar ja, ik denk als ik dat niet uitleg/vertel dat jullie helemaal niks meer begrijpen van hoe de dingen gelopen zijn.

 

Wat Kenshin en gebruiker c bijvoorbeeld zeggen dat het met ons misbruikverleden te maken heeft, dat geloven wij ook wel, dat dat zo kan zijn.

Van nature zijn we 'pleasers’, als iemand ons iets vraagt dan doen we dat. Natuurlijk waren we op ons 13e niet van plan met andere jongens naar bed te gaan, omdat we daar helemaal nog niet aan toe waren. Natuurlijk zagen we wel eens leuke jongens waar we dan over droomden dat we daar mee zouden zoenen ofzo, maar verder nog niet echt. We deden toen wel al aan aftrekken, maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat we dan ook echt seks met andere jongens wilden. Niet de eerstkomende jaren dachten we toen we 13 waren.

Maar ja, toen werden we eerst nieuwsgierig gemaakt door die jongens op onze nieuwe school . Kijken wie het verst kon plassen en van die dingen, piemels vergelijken, maar dat ging al snel  anders. Omdat we tweeling zijn wilden ze onze piemels vergelijken en zien wie de grootste had enzo en wij lieten ons uitdagen. We zagen niet in dat het fout was of kon gaan. We waren gewend om bloot te lopen op de camping en het strand. Ons hele leven al, dus wat was er mis mee om je piemel gewoon aan een klasgenootje te laten zien als ie dat leuk vond.

Maar ja, die jongens waren al een paar jaar ouder en wilden dingen waarvan we wel eens gehoord hadden, maar eigenlijk nog nooit gezien hadden. Wij keken toen nog niet echt naar porno en als we eens keken was het naar een jongen die zich aftrok.

Ja, sorry ik vertel om de link te kunnen leggen met wat er met Newt, Luca en Jur allemaal gebeurd is.

Om het beter te kunnen begrijpen.

 

Dus die oudere jongens op school die wilden al snel meer met ons en in het begin vonden we het nog wel soort van spannend, maar het waren ook al heel snel dingen die we eigenlijk niet wilden doen. Maar ja, ver van huis, in een ander land op een nieuwe school probeerden we ons zo goed mogelijk zelf te redden, wat niet meeviel.

Als we niet deden wat ze zeiden waren er allerlei dreigementen dat ze foto's en filmpjes online zouden zetten en ons broertje lastig zouden vallen en meer van die nare dingen. Ze wisten van ons broertje doordat we foto's op onze kamer hadden staan. Dus wij deden maar braaf wat ze wilden ook al wilden we het liever niet. We hoopten dat het na een tijdje over zou gaan, maar het omgekeerde was eerder waar.

Via die jongens kwamen er ook andere jongens mee. Jongens die we niet kenden en daar moesten we ook van alles mee doen. Ik ga niet allemaal vertellen wat dat was, maar bedenk iets en de kans is groot dat twin en ik het met die jongens en elkaar moesten doen.

We hadden het een keertje aan een 'hulpverlener’ proberen te vertellen, maar die nam ons niet serieus en hij zei zoiets als 'grow up, that's puberty, be a big boy and stop crying about it, enjoy it while you can’  en toen stonden we weer buiten. we dachten echt dat het aan ons lag en dachten dat het erbij hoorde, want ondertussen waren er best al veel verschillende jongens die dingen met ons hadden gedaan.

Nou ja, dat is uiteindelijk ruim een jaar zo doorgegaan totdat de bom een keertje barstte toen we voor vakantie thuis waren. We zijn toen nooit meer naar die school terug geweest en op een NL school gegaan.

Tijdens ons misbruik hadden we bedacht dat we ook seks konden hebben met jongens die we zelf leuk vonden als die dat ook wilden. Vrijwillig is altijd beter en toen gingen we best vaak met allerlei jongens van onze leeftijd na het voetballen of zwemmen even ‘opfrissen onder de douche’. Meestal was dat op een vakantiepark bij ons in de buurt.

 

Tijdens het douchen met 1 of 2 andere jongens gingen we niet, zoals de meeste dat doen gewoon even afspoelen met je zwembroek aan, maar wij kleedden ons uit en keken wel of die andere jongens dat ook wilden. Veel jongens waren ook nieuwsgierig en deden hun kleren ook uit en dan stonden we met zijn 4-en bloot onder de douche. Nog niet echt iets aan de hand, totdat er iemand een stijve kreeg of dat ze vroegen of ze onze piemels aan mochten raken en dat lieten we dan toe. Van het een kwam (vaak) het ander, maar soms gebeurde er ook niks. Nou ja dat dus èn ons misbruik was niet echt een handig begin van onze puberteit.

 

Dan hebben jullie een beetje een beeld wat er allemaal vooraf ging aan onze verkering met Luca.

Dat was natuurlijk ook wel weer een raar verhaal omdat we onverwachts Luca tegen kwamen, vervolgens vriendschap sloten, van alles mee maakten met hem en zijn familie, uiteindelijk verkering kregen, alleen was dat met zijn 3-en. Ook niet echt doorsnee, maar voor ons werkte dat op één of andere manier.

 

Om het nog ingewikkelder te maken werd ik na een jaar ook nog verliefd op Jur en mocht ik ontdekken wat die voor mij betekende. Dat was ik aan het uitzoeken en toen viel Newt van een redelijk grote hoogte naar beneden en stond ons hele leven op zijn kop.

 

Newt lag in de kreukels en we wisten niet of ie straks weer van alle kon. Onze relatie met Luca en Jur kwam op de achtergrond, vanwege de tijd die we bij Newt doorbrachten en daarnaast ging school enzo ook allemaal door.

Als jullie nu ook nog de laatste paar posts van mij leest dan zijn jullie wel ongeveer op de hoogte van waar we nu staan.

Oh ja, misschien ook wel handig om te weten; twin en ik zijn sinds ons 12e-13e uit de kast, ja we zijn van de goede kant en vallen op jongens.

 

Ik dacht dat dit wel even handig was om dit topic te kunnen volgen. Verder zijn we na ons misbruik een tijdje bij een psycholoog geweest en op zich ging dat wel ok. We deden het goed op onze nieuwe NL school, hadden vrienden, deden leuke dingen, sportten veel, noem maar op. Het leek alsof alles goed ging, totdat Newt viel dan.

 

Het is misschien wel het stomste wat ik had kunnen doen,….Newt …..was nog nooit gepijpt en wist nu ook dat hij dan ook kon klaarkomen en hoe lekker het voelt.

Gebruiker c schreef:

zolang het voor jullie alle goed was, is het niet erg. Ookal heeft het misschien bepaalde dingen geleverd, maar ja wat kun je er aan doen. Ik weet niet echt wat ik over een groot deel van de tekst moet zeggen, laat ik het zo zeggen ik kom even niet uit mijn woorden. Zolang dat gevoel wederzijds was is het prima denk ik.

 

ik deed het in een opwelling, idk waarom, we hadden er amper over gepraat, maar we waren samen in dat badkamertje en Newt had net geplast en was nog niet terug aangekleed, dus ik dacht nu kan wel als ie graag wil, dus deed ik het ook gelijk. Ik zag soort van mezelf hem pijpen, alsof ik er naar stond te kijken en het niet zelf deed. Newt kwam ook best snel klaar en net zoals tijdens ons misbruik slikte ik het sperma door (we mochten het nooit uitspugen), nam daarna een slokje water en gingen we verder met waar we gebleven waren. Tijdens ons misbruik wilden we ook zo snel mogelijk klaar zijn, want we wisten nooit hoe lang het duurde voordat de volgende jongen langs kwam. Het was een soort automatisme zoals we toen ook hadden gedaan. Ik voelde er ook niks bij toen.

We hadden er toen natuurlijk niet mee door hoeven gaan, maar misschien omdat we wisten dat Newt het fijn vond en we alles wilden doen waardoor Newt zich beter zou voelen gingen we er mee door. Tijdens het misbruik probeerden twin en ik elkaar altijd zoveel mogelijk te helpen en wisselden we af, zodat niet één van ons alles moest doen. Vandaar dat twin ook zei dat we dit samen gingen doen.

Ik denk dat het zoiets was en dat we het daarom deden. We hebben er eigenlijk nooit echt over nagedacht. Er was niet de weerzin die we wel hadden tijdens ons misbruik, we hielden van Newt, dus ja, als we iets voor hem kunnen doen, dan doen we dat. Ergens wel raar, maar zo is het gegaan.

 

  

ik vond het verhaal dat newt jullie vroeg om te helpen om te kijken of alles het nog deed. Vind ik niet eens zo zeer vreemd. Ik vind het eerder heel lief van jullie dat jullie dat “durfden” en wouden doen voor hem. Er zullen een zat mensen zijn die hem daar niet mee zou willen helpen (ik zou nooit een vriend/vriendin met zo iets kunnen en durven te helpen). 

dankjewel, wij wilden het wel voor hem doen, want we hadden het tenslotte ook met random jongens gedaan die we niet leuk vonden, dus in ons hoofd was het een makkelijke keuze, eigenlijk een vanzelfsprekendheid, maar dat kom ook omdat twin en ik ongeveer alles wat we me maakten met Newt deelden. Hij was er altijd voor ons al sinds we hem leerden kennen. We snappen wel dat niet iedereen zoiets zomaar doet of wil doen. Eigenlijk is het natuurlijk ook wel apart dat we dat gedaan hebben.

 

Best speciaal wat jullie deden voor Newt. Ik bedenk me echter dat het best zou kunnen dat jullie verleden met misbruik ervoor zorgde dat jullie sneller die grens naar het seksuele overgingen. Tieners met een vrijwel trauma-loos verleden zetten die stap misschien minder snel, en al zeker als ze seks associëren met een liefdesrelatie, waarin je seks hebt met (enkel) je partner(s).

precies, het is gek, want toen we gewoon met Luca waren en daarna in het begin met Jur was het ook liefde in de eerste plaats en daarbij kwam wel seks, maar niet alleen seks zonder liefde.

Misschien door de stress van het ongeluk en dat we zoveel dingen tegelijk moesten doen dat we in auto-modus terecht kwamen, dus in een modus waarin we automatisch zonder veel gevoel die handelingen deden om daarna weer verder te kunnen gaan met waar we gebleven waren. Het klinkt wel alsof dat een mogelijkheid is. Er zat altijd tijdsdruk achter, want als we bij Newt waren konden we bijvoorbeeld geen huiswerk maken of sporten of naar school of slapen etc. We kwamen altijd tijd tekort. Daarom moest alles achter mekaar door een dan naar het volgende.

Mama heeft ons wel eens verplicht in bed gestopt na het eten. We liepen al dagen als zombies rond en toen hadden we ik geloof 14 uur achter elkaar geslapen. Eigenlijk wilden we naar Newt maar dat was onverantwoord, we waren binnen een minuut in slaap gevallen geloof ik.

 

Weliswaar was jullie relatie met Jur en Luca als ik het goed begrijp opener dan dat, waardoor zulke dingen misschien, wanneer ze goed gecommuniceerd waren, geaccepteerd werden?

nou, aan het begin was dat eigenlijk niet zo open, maar het werd steeds meer open. In het begin was er wel eens een keertje een andere jongen bij, maar toen wij veel bij Newt waren en Luca minder zagen, ging Luca meer en meer zijn eigen gang. Hij vertelde ook niet alles of misschien wilde hij dat wel, maar hadden wij geen tijd om naar Luca te luisteren. Geen idee. Het is zeker niet alleen de schuld van Luca. Ik denk dat het vooral door ons kwam dat dingen anders gingen.

In het begin ging ik echt helemaal voor Jur. Alles was/is leuk aan hem, hij is grappig, lief, mooi, knap en heeft een lekker lichaam. Volgens mij stonden we er in het begin hetzelfde in. In eerste instantie het gewoon leuk hebben en elkaar beter leren kennen. Seks was daarnaast wel een belangrijk onderdeel. Jur was nieuwsgierig en wilde alles leren en mee maken. Toen was er ook nog tijd voor andere dingen als seks. Gewoon kletsen en leuke dingen doen. Doordat we op een gegeven moment weinig tijd hadden vanwege  Newt bleef de seks als enige over. Na elkaar een week ofzo niet gezien te hebben omdat Jur ver weg woont, was het lichamelijke het eerste dat aandacht kreeg. Dor seks met Jur te hebben kon ik mijn hoofd leeg maken (ja en dat andere ook haha). De rest schoot er echt bij in. Op een gegeven moment doe je ook geen moeite meer om na de seks tijd vrij te maken. Ik denk dat dat aan de hand was. Dan krijg je automatisch meer afstand van elkaar.

Voor ons gevoel hadden we ook niet de mogelijkheid om meer tijd aan Jur en Luca te spenderen, want Newt was nu het belangrijkste. Achteraf gezien hadden we onze tijd natuurlijk vast wel anders in kunnen delen.

Ik denk dat ons jongere broertje Jur beter heeft leren kennen dat dat ik dat deed. Ik had voornamelijk seks met Jur en was daarna bezig met Newt, terwijl Jur dan leuke dingen met ons broertje deed. Jur had het daarom wel leuk als hij een weekendje bij ons was, maar dat kwam niet door de tijd die ik aan hem gaf.

 

Jur was dus meer van het seksuele, terwijl jij daarnaast ook op zoek was naar wat diepers. Dat snap ik wel. Ik ben persoonlijk meer van de romantiek dan van het seksuele. Ben benieuwd hoe her verder ging tussen jullie. 

Jur was wel snel geil altijd en had altijd zin, maar in het begin ging het daar niet in de eerste plaats om. Ik denk dat het twin en mijn schuld was dat er op een gegeven moment alleen nog tijd was voor seks. Als we dan terug van Newt thuis kwamen gingen we meestal om ons op te frissen even douchen en als Jur of Luca er was dan gingen die mee douchen en hadden we vaak al seks en dan eten en voor het slapen nog even seksen, als twin en ik dan nog niet in slaap waren gevallen en de volgende morgen meestal snel nog seks en dan eten en vaak gingen we dan naar Newt of iets anders doen wat we moesten doen, zoals huiswerk ofzo en dan hadden we ook nooit veel tijd om leuke dingen te doen met Jur en Luca.

Ik denk dat we het in die tijd voor een groot deel zelf verpest hebben.

 

ik vind het altijd makkelijk kletsen om achteraf te zeggen dat je een andere beslissing had moeten nemen. Maar jullie deden wat op dat moment het beste leek. Soms pakt dat idd verkeerd uit. Maar omdat het je gevoel is. Kan het nooit helemaal verkeerd zijn gegaan.

daar heb je wel gelijk in, maar achteraf ga je er toch over nadenken wat als…, maar ja, daar verander je niks mee, dus ik begrijp wel wat je zegt

 

Ik vind dat moeier een woord is. Want ik gebruik het ook vaak. En ik vind het niet vreemd als je het schrijft. Maar dit is een antwoord van een dyslect die andere worden ook logisch vind die dan fout zijn gespeld. 

als jij het ook zo schrijft en gebruikt dan vind ik het ook goed

ondertussen ben je weer bij en heb jij ook nog lekker patat gegeten en de was gedaan hahaha

 

Nog even over de zaak van papa. ….Mama draait ook maar een halve omzet met haar bedrijfje…..

Gebruiker c schreef:

het stelt me gerust dat jullie nog kunnen eten(je weet wat ik bedoel) ik had graag naar de zaak van je vader gegaan om wat te bestellen,  maar dat kan eenmaal niet😔. Goed dat hij er na alles niet opgeeft en er voor gaat!  Vervelend dat je moeder haar bedrijf ook niet helemaal loopt zoals je wilt. Jammer genoeg is het niet altijd mogelijk om te reizen, ik hoop dat dat nog beter gaat worden.

 

Corona sucks zegt papa, maar gelukkig zijn er andere dingen waar hij  ook nog geld mee verdient, dus aan de ene kant is het slecht voor de horecazaak en goed voor sommige handeltjes, net als @Blue ook al schreef. Nu zijn we door de Belgen ook nog eens code oranje geworden, dus de Belgen gaan sws minder komen, terwijl die normaal een groot gedeelte van de omzet binnen brengen, gelukkig wordt het goed weer, dat is altijd goed voor de omzet

 

Mag ik vragen of jullie soms nog een (trauma)therapeut zien? Zo’n therapeut, psycholoog of andere begeleider zou namelijk kunnen helpen bij moeilijke vraagstukken als deze. Een andere kijk op de situatie door iemand die je vertrouwt kan tenslotte nooit kwaad. 

we hebben na ons misbruik wel begeleiding van een psycholoog gehad, maar omdat we uit de situatie waren, het was in het buitenland gebeurd en we kwamen dus ook niemand van die gasten nog tegen en we waren in een veilige omgeving, dat alles zorgde ervoor dat het al snel beter met ons ging. Later hebben we nog wel eens af en toe een gesprek gehad, maar de laatste tijd niet meer

 

ik zag het en ik dacht ja , ik wist niet dat je zo dicht bij was🙃

 

Oh, @M en Ms ps. Ik wou nog even zeggen dat je toen denk in de topic van Kenshin een filmpje en een printscreen liet zien met daarom YouTube,  en daar had je niet iets doorgekrast (ik bedoel dat er een bepaalde letter stond van je account. ) dut wou ik even zeggen want ik weet niet of jullie dat wisten. 

grappige foto, ja, we zijn overal….

oh dankje voor die tip. Ik heb even gekeken en op die ss was ik niet ingelogd op mijn account, dus aan die letter heeft niemand iets, maar ik zal er wel beter op letten

 

Ok, ik ga dit eerst even posten en dan zal er daarna nog wel een update over Jur, Newt, Luca en ons komen :relaxed:

 

Groetjes,

M&M's

 

 Hi Sp...Jixx,

 

Ik las al ergens dat andere soms ook vergeten te reageren, maar ik denk dat ik met me 2 maanden afwezigheid wel een nieuw recordje hebt bevestigd lol.

ik vergeet dat zelf iid ook wel ja :stuck_out_tongue:  en met 2 maanden sta je wel in de top tien denk ik, misschien zelfs wel bovenaan, maar des te leuker dat je weer ff lang komt. Onze deur staat altijd voor je open…

 

Ik moet dan ook eerlijk zeggen dat het een tijdje geleden is dat ik heb meegelezen. Maar vanaf pagina 11 waar ik nog Spookyzx was heb ik even globaal over alle reacties gelezen.

dat 'globaal’ vind ik wel mooi :sunglasses:

 

Ik ben erg blij om te lezen dat Newt weer zo goed is opgeknapt. Natuurlijk is het logisch dat sommige dingen nog lastig gaan, maar dat komt (hopelijk) ooit nog wel goed.

dankjewel, ja dat was wel ff spannend, maar uiteindelijk heeft het ons nog dichter bij elkaar gebracht figuurlijk en ook letterlijk, soms misschien wat te dicht bij elkaar, maar het is wat het is en dat is goed. Soms moet je de dingen nemen zoals ze zijn. We hebben het uitgebreid besproken en we kunnen verder

 

Ook zie ik dat Luca een beetje vreemd doet zoals bij jullie langskomen als jullie er niet zijn, kleren meenemen en niet de vieze laat verschonen, vragen om geld. Hmm. Really strange right.

jup, we snappen ook niet alles, maar op zich komt ie wel vaker onaangekondigd langs, maar meestal is er dan wel een beter contact, maar ja, het helpt ook niet dat wij zo ver weg zijn

 

Maar oke even serieus.. zitten jullie nou echt al 2 maanden in Frankrijk!!😮. Dat lijkt me wel chill.

we zijn hier al vanaf half juli, dus pak 'm beet 3,5 maand. Het was eerst de bedoeling hier te blijven tot half september ongeveer, als onze pleegbroer ook weer terug naar Nederland zou gaan, maar ja, die is hier niet eens meer geweest vanwege Corona. Op zich mag je nog wel reizen in Frankrijk, maar op een gegeven moment moest iedereen die terug kwam uit Frankrijk in Nederland in quarantaine voor 10 dagen en dat kon voor onze pleegbroer niet vanwege zijn werk, nou ja, kon wel, maar was niet handig, dus ja, toen zaten we hier alleen met een auto waar we toen nog niet in mochten rijden :joy: , pfoe dat was een lange zin met heel veel komma's :relaxed:

 

Jullie hebben nu een tussenjaar toch? Of was dat van vorig jaar? Nee dat kan helemaal niet. Je kan toch niet 2 maanden afwezig zijn van school?  

voor de vakantie zijn we geslaagd voor het vwo en dit schooljaar is ons tussenjaar. Op zich hadden we dat plan al omdat we best jong zijn nog om te gaan studeren en we waren wel toe aan een break, alleen stuurt Corona dat een beetje in de war. Onze oudere broer zou dit jaar naar Australië gaan en dat is ook niet door gegaan, jammer genoeg. We hadden het hem zo gegund, maar zagen er ook wel tegenop om hem zo lang niet te kunnen zien en nou zitten we zelf in Frankrijk :thinking:  en nu mist hij ons en wij hem ook

 

Tenzij je thuis bent gekomen en in de herfstvakantie naar Frankrijk bent gegaan. Dan ben je net als Alexander die naar Griekenland ging.

haha, ja dat had ook gekund, maar dan hadden we tussendoor in NL in quarantaine gemoeten en wij waren hier al toen de maatregelen allemaal uitgebreid werden en omdat we het hier wel naar ons zin hadden en hebben zijn we maar hier gebleven…. maar het Corona-net sluit zich nu rond ons, zo lijkt het wel een beetje, dus binnenkort gaan we wel richting Nederland, zolang dat nog kan en anders weten we wel iemand met een privéjet die ook nog eens zelf kan vliegen en graag uitstapjes maakt naar het buitenland. Van ons mag ie dan wel een tripje maken om ons op te halen.

Dan komen wij ook nog eens in het nieuws. Ik zie de koppen al in de roddelbladen en op internet en de journaals: 

'W.A. opnieuw met het regeringsvliegtuig naar het buitenland. Dit keer om M&M's te halen in Zuid-Frankrijk. Het moet niet gekker worden.’

Dan  komt er natuurlijk weer een persconferentie en dan mogen we misschien tussen W.A. en Maxima op dat bankje zitten waar ze met de laatste persconferentie op zaten en dan klapt het hele volk voor ons, omdat iedereen weer blij is dat wij weer in het land zijn haha en dan wordt er een herdenkingsmunt geslagen…..wel eentje van chocola natuurlijk, want wij zijn tenslotte M&M's :stuck_out_tongue:

Nou ja, zo kan die wel weer :grin:

 

Maar oke. Mijn plan was om volgend jaar een half jaar naar China te gaan. Maar of dat nog doorgaat met corona enzo.. denk het niet. Zelfde is met de vakantie naar Noorwegen in de kerstvakantie. Jammer.

in China zijn er pas al weer muziekfestivals geweest, dus misschien is dat wel 'the place to be’ qua (geen) Corona. Wij hebben vorig jaar ofzo die series van Ruben Terlou over China terug gekeken, zie https://www.vpro.nl/programmas/door-het-hart-van-china.html. Ook die andere series van hem zijn wel nice om te bekijken, t.w. Chinese dromen en Langs de oevers van de Yangtze, maar die staan ook in de link hierboven

Oh ja, Noorwegen gaat waarschijnlijk ook niet door. Was je van plan naar het huis van je opa te gaan? Er staat me zoiets bij….ik lees jouw posts soms ook globaal :stuck_out_tongue: en daarom weet ik het ook niet allemaal meer precies…..stomme Corona stuurt van alles in de war…...gelukkig kon die trip naar Engeland wel door gaan en kon je opa's wens in vervulling brengen….wat een jaar, zeker voor jou

 

Jullie zijn ook al 18 geworden las ik. Ja ik heb heel wat gelezen. Nou. Nog gefeliciteerd 🥳. 18 jaartjes alweer.

met dat globaal lezen heb je toch wel best veel opgepikt :smiley: en dankjewel voor de felicitaties.

Twin tikt me nu net aan en zegt dat het ook wel netjes zou zijn als we @Pin  ook nog even bedanken voor de felicitaties. Dat waren we vergeten, dus sorry Pin. Twin heeft me weer eens gered, die schat :heart_eyes: , wat zou ik zonder hem moeten of kunnen :hushed:

 

Volwassen mensen hier haha.

op papier wel ja…

 

Ik ben dan toch ergens blij dat ik in mei volgend jaar hier wegga. Ik bedoel iedereen die hier lang en veel actief is gaat dan weg, of beter gezegd wordt verwijderd. Behalve GebruikerC volgens mij. Straks is dit helemaal niet waar. En gaat alleen M&Ms er vandoor en ik. Dat zou awkward zijn. Maar volgens mij is Blue ook 18 of wordt dit jaar 18 en de same is met Pin en Angovis too. (Denk ik. Ik moet echt kijken op jullie profiel).

yep, grote schoonmaak hiero dan en volgens mij klopt het van de namen die je noemt. Als jij pas na de opruimronde van mei 18 wordt kan het zo zijn dat je dan pas bij de opruimronde van eind 2021 buiten wordt gegooid en dus niet gelijk als je 18 wordt….wat zou je daar van vinden

 

Ik ga trouwens niet weg in mei lol. Ik mag nog 1 maandje chillen met GebruikerC. Dan blijft hij en Themightyslayer over. Zij worden de nieuwe Pin en Kenshin lol.

jup en misschien nog langer dan die ene maand, maar dat had ik hierboven al uitgelegd. Ik zie ook al wat anderen die flink aan de weg timmeren. Huh, wegen zijn niet van hout, toch? :thinking:

 

Jesus wat een verhaal over leeftijd. 

ja, ik probeer het zelf altijd kort te houden, maar ja, met al die vragen van jou….. :joy::rofl: :relaxed:

 

Wat ik nog wou vragen wat helemaal buiten dit alles om gaat. Jullie doen nu een tussenjaar, mag ik vragen welke studie jullie momenteel doen?

nu doen we niks qua studie, we waren van plan ongeveer 3 maanden in Duitsland en iets van 3 maanden in Frankrijk een (korte) dansopleiding te volgen, gewoon omdat we dat leuk vinden en om beter te worden en omdat het kan, nou ja, omdat het kon en dat is nu het probleem, het kanniemeer, dus we moeten een nieuwe invulling geven aan ons tussenjaar. We hebben hier dus de afgelopen maand ongeveer of iets langer, de laatste 6 weken die shoots gedaan en ook mee gewerkt aan een afstudeerprojectje van die jongen uit Duitsland. Dat is hier allemaal in Frankrijk gefilmd. Verder hebben we ook nog een paar weken echt geld verdiend met klussen, je weet wel, met die tuin bij die Belgen of heb je daar ‘globaal ‘over heen gelezen? Btw die eerste shoots hebben ook geld opgeleverd, alleen dat afstudeerdingetje niet

 

En jullie zullen wel geen werk hebben? Of werken jullie in de horeca? Jullie pa had toch een horeca zaak? 

nope geen werk, behalve wat modellenwerk, maar we gaan wel iets vinden. Misschien kunnen we bij opa aan de slag, die is aannemer/projectontwikkelaar. Wie weet kunnen we met opa volgend jaar als Corona het toelaat verder bouwen aan ‘ons’ huis hier in Frankrijk, want dat is nog niet helemaal klaar of anders in NL. Normaal helpen we wel eens bij papa in de zaak, soms achter de bar of in de bediening of ijsjes verkopen of strandstoelen en parasols klaar zetten en opruimen en al dat soort gedoe. Nu is de zaak voor de tweede keer weer helemaal dicht, dus het is de vraag wanneer die weer open kan en mag. Papa doet nu (eigenlijk al sinds begin van Corona) allerlei andere dingen om geld te verdienen. In het voorjaar had ie verschillende inventarissen van sportscholen opgekocht (nadat die moesten sluiten en in geldnood kwamen) en die heeft ie ondertussen weer doorverkocht en voor ons een loopband achter gehouden en van die dingen. Mama kan met Corona ook niet voor haar eigen bedrijfje naar klanten over de wereld vliegen, maar op zich draait dat nog wel, maar niet zo als voor Corona. Ze doet nu in de tijd die ze ‘over’ heeft ondersteunend werk voor een aantal ziekenhuizen, een soort crisismanagement 2 dagen per week ofzo, dus we komen nog wel rond gelukkig, maar het is wel een rare tijd voor veel mensen

 

Nou dat was het wel voor mij.  Ik zie je wel weer over 2 maanden oke? Lol.

See ya!

Jixx.

cool en deal, tot over 2 maanden, sharp haha, see ya, eerder mag ook hoor, kijk maar :grinning:

 

Ik ga deze reactie (bijna)  afsluiten, maar één dingetje wil ik nog wel kwijt. Het is naar aanleiding van de video die we aan mama hadden gestuurd of nou ja, daar heeft het soort van iets mee te maken.

 

In deze coronatijd zijn er veel mensen die een steuntje kunnen gebruiken en twin en ik hebben daar eens over nagedacht hoe wij daar ons steentje aan kunnen bijdragen. Nou ja, eerlijk gezegd liep het een beetje anders. Ik ga het wel ff uitleggen.

Gisteren zaten we ons te vervelen bij 100%NL op tv, die muziekzender en toen hoorden we toevallig een liedje wat onze aandacht trok. Twin gelijk shazammen en hoppa; we wisten de titel en artiest.

Twin op yt dat liedje opzoeken en wij luisteren. Toen de lyrics erbij opgezocht en nu hebben we het liedje ongeveer 100 x gehoord de afgelopen dag …… en we vonden het zo mooi dat we het aan iedereen in ons adresboek hebben gestuurd. Cool hè :yum:

Veel van hen hebben we al enige tijd niet gezien en als we ze wel gezien hebben, dan hebben we ze niet geknuffeld zoals we dat gewend zijn te doen. Dat missen we en we hopen dat we dat snel wel weer kunnen doen.

Door middel van dit liedje proberen we iedereen een ’hart onder de riem te steken’ in deze coronatijd en jullie staan niet in ons adresboek, omdat we allemaal anoniem zijn hier, dus voor alle forumgebruikers en ook alle medewerkers (voor en achter de schermen) bij de @Kindertelefoon, deze is voor jullie:

 

bunq x (un)heard. - 'Als de lucht weer blauw kleurt' (feat. DO, Jennie Lena, Lisa Loïs & Numidia)

 

Misschien nog wat achtergrondinformatie over dit muzikale project:

- begin quote:

Nieuwe talenten in de muziek breken in deze coronatijd maar moeilijk door, zeker als ze geen doorsnee muziek maken. De Nederlandse stichting (un)heard. helpt deze talenten om tegen de stroom en omstandigheden in een publiek te bereiken en op te bouwen. De onafhankelijke digitale Bank Bunq werkt nu samen met (un)heard. zodat opkomende muzikanten zich kunnen laten horen met een single en een reeks thuisconcerten.

Bunq brengt vandaag met (un)heard de single ‘Als de lucht weer blauw kleurt’ uit, een gezamenlijk project van vier gevestigde zangeressen en vier nieuwe (un)heard.-talenten. Het lied wordt gezongen door DO, Lisa Loïs, Jennie Lena en Numidia met nieuwe talenten KOOSJE, Marle Thomson, LÉVI en Jessy Yasmeen. “Eigenheid is zo belangrijk”, zegt zangeres DO. “Ik vind het fantastisch dat (un)heard. er is om die ruimte te bieden aan talenten. Daar wil ik me voor inzetten.”

- einde quote

bovenstaande en meer is te lezen in het artikel via de link

https://www.hitzound.com/un-heard-ft-do-jennie-lena-lisa-lois-numidia-als-de-lucht-weer-blauw-kleurt/

 

Als iedereen een beetje (meer) omkijkt naar een ander en wat helpt moet het goed komen toch? 

Wees lief voor iedereen in je omgeving en laat dat blijken door een gebaar, een lieve opmerking, een glimlach….ook iets kleins kan het verschil al maken…...

 

 

Ok, nu nog ff de lyrics posten:

 

Kijk maar in mijn ogen, als het even niet meer gaat

Voel je je verloren, verdrietig, eenzaam

Laat de liefde nu dan spreken, als woorden niet volstaan

En we luisteren heel even, nu we stil moeten staan

 

En voor even, vergeten, wat er nu gebeurt

Laten we geven en leven, door angst niet meer verscheurd

Laten we dromen, het zal goedkomen, als de lucht weer blauw kleurt

 

Dus kijk maar in mijn ogen, je bent niet meer alleen

En als we straks weer mogen, omhels ik je meteen

En dan doe ik dat met aandacht, dat vergat ik nog weleens

Nu ik thuis zit elke dag en nacht, besef ik me dat ineens

 

Dus voor even, vergeten, wat er nu gebeurt

Laten we geven en leven, door angst niet meer verscheurd

Laten we dromen, het zal goedkomen, als de lucht weer blauw kleurt (uithaal)

 

Iemand die naar je lacht, iemand die voor je klapt, iemand die voor je speelt, die ze eten deelt

In een klein gebaar, die we voor elkaar, maar die heimwee maakt, maken dit samen mee

En dat doet me nu geloven

 

Dus voor even, vergeten, wat er nu gebeurt

Laten we geven en leven, door angst niet meer verscheurd

Mogen we dromen, het zal goedkomen, als de lucht weer blauw kleurt

 

En voor even, vergeten, wat er nu gebeurt

Laten we geven en leven, door angst niet meer verscheurd

Laten we dromen, het zal goedkomen, als de lucht weer blauw kleurt

https://www.letssingit.com/nl/un-heard.-feat.-do-jennie-lena-lisa-lois-en-numidia-songtekst-als-de-lucht-weer-blauw-kleurt-bdm83fm


LetsSingIt - The Internet Lyrics Database

 

 

Dat was 'm voor nu. 

Stay strong allemaal :slight_smile:

 

 

Groetjes :wink: ,

M&M's en twin

Hi allemaal,

 

aan de hand van wat quotes geef ik wat info voor iedereen.

 

Wel wil ik even meegeven dat je er goed aan gedaan hebt, door Newt niet te verplaatsen. Een slachtoffer van een val, ongeluk of wat anders dat verwondingen kan toebrengen verplaatsen, is namelijk geen goed idee, tenzij het echt niet anders kan.

Thnx, ja dat is zeker zo. Het is een rare situatie, zeker als je er nadien op terug kijkt. Toch doe je een soort van dingen op de automatische piloot. Hem (proberen) zoveel mogelijk comfortabel te laten zijn, hulpdiensten bellen en nadenken hoe ze ons zullen vinden. Dat laatste deed ik door mij twin te bellen, omdat die die plek ook kent. Nou had ik hem sws wel gebeld, denk ik, maar toch.

 

Mag ik in deze emotionele sfeer jullie even complimenteren met de kleurplaten in het topic van Blue? Ik vind ze geweldig. Dat hebben jullie mooi gedaan, M en Ms en twin. De kleurplaat komt zeker boven mijn altaar (m’n plekje met kostbare en betekenisvolle spullen) te hangen. 

Natuurlijk mag je dat en dat vinden we heel leuk om te horen :relaxed:

 

ik schrok echt heel erg toen je dat schreef. ik snap heel erg goed dat het gevoelig is. het is ook niet zomaar wat. sorry ik weet geen goeie worden te vinden. maar tijdens het leven voelde ik gewoon hoe jij je toen voelde.

Daar had ik misschien beter bij moeten nadenken, dat het voor jullie ook een grote schok zou kunnen zijn… Newt heeft het iig overleefd, alleen  hoe dat gegaan is zal ik verder nog uitleggen.

 

Ondertussen zullen jullie wel begrijpen dat dit een grote impact op niet alleen Newt zij leven (en dat van zijn familie en vrienden etc)  heeft, maar ook op dat van ons en daardoor ook op het leven van Luca en Jur.

 

doe maar vooral rustig aan. jou advies is toch altijd als het niet gaat dan gaat het niet. niets moet. als jij dit niet zeg zeg ik het voor jou. 

als het niet gaat mag je een pauze nemen. zo lang jij nodig hebt. als het te zwaar is neem een langere pauze tot het wel gaat. je moet je zelf vooral niet puchen.

en dan wil ik nog 1 klein dingetje zeggen. als er nu emoties naar boven komen als je het schrijft mag dat. het is zelfs goed als dat zo is. je moet het vooral niet weg stoppen. 

dit zeg ik omdat ik het altijd weg stop. 

Lief dat je daar aan denkt en maak je er geen zorgen over. Het is voor ons ondertussen anderhalf jaar geleden dat Newt gevallen is en alhoewel er daarna nog van alles gebeurd is, hebben wij het wel al een plekje kunnen geven. Alleen als ik het dan weer opschrijf, dan zie ik de beelden weer terug en dat is even moeilijk, maar dat komt ook wel weer goed.

 

Arme lieve Newt, jullie zullen vast erg geschrokken zijn. Net zoals kenshin wacht ik in spanning en geduld af.(ik hoop ook zo erg dat het goedkomt)

 

Mijn complimenten dat je Newt niet hebt verplaatst!…. Ik zou nu heel graag naast je willen staan en je troosten en een knuffel geven, maar dat kam jammer genoeg niet😔

Alsnog namens mij een knuffel(moet je even aan twin vragen om een knuffel).

Dankjewel. Het voelt altijd goed als je zulke gebeurtenissen met anderen kunt delen. Dank voor de knuffel:wink: 

 

Neem al je tijd die je nodig hebt!  Ik weet dat zulke emotionele situaties nog erg hoog kunnen zitten als je ze weer omhoog haalt(erover begint) . En dat is dan vaak wanneer je erover begint dat je er emotioneel van word. (Heb ik ook wel is last van, toon ik dan geen emoties, ik ben dan meestal stil ,en zit ik in mijn zwarte duistere tunnel die mijn ziel heet , klinkt dit een beetje raar?)

Twin en ik uiten et wel, maar das voor iedereen verschillend

 

Ik ga strakjes een vervolg posten. Dan weten jullie al weer wat meer.

 

Groetjes,

M&M's

 Hi @Simply Me ,

 

wat leuk om jou in mijn eigen topic te mogen ontmoeten :relaxed:

Twin en ik ‘volgen’ jou al een tijdje en we vinden dat je het goed doet, just to let you know

 

Zelf ben ik nog maar kort lid van dit forum. En gezien dit topic 3 jaar geleden begonnen is, ben ik een beetje aan de late kant.

is het al 3 jaar, het voelt meer als 2 :wink::rofl:

 

Ik heb de grote lijnen wel globaal doorgelezen. Misschien dat ik later nog eens een uitgebreide reactie typ.

dat zou ik (en twin ook, maar hij heeft niks over mijn account te vertellen haha) heel leuk vinden. Wij snappen wel dat je niet alles precies weet wat er gebeurd en geschreven is, maar je mag ook altijd op een laatste post of een onderdeel daarvan reageren. Kijk maar, no pressure, maar wij kunnen iig niet w8en :joy:

 

Ik heb een beetje het gevoel dat ik hierin niet heel erg kan bijdragen, maar gelukkig heb je veel lieve andere gebruikers die jou al wat langer kennen en helpen enzo.

die heb ik zeker en daar ben ik ook dankbaar voor, maar er is bij ons altijd plek voor nieuwe gebruikers/vrienden, met misschien wel een andere kijk op dingen en daarom juist ook belangrijk, dus anytime you like , onderschat jezelf niet :upside_down:

 

Nog een heeeeele late felicitatie bij deze.

het is amper 2 weken geleden en we zijn altijd blij met iedereen die ons feliciteert, dus dankjewel daarvoor. Een virtuele en coronaproof hug terug van ons voor jou :relaxed:

 

En daar had ik gelijk weer een vraag over. Want in je profiel staat bij geboortejaar 2005, gezien jij en je twin nu 18 zijn zou dat toch 2002 moeten zijn?

daar heb je wel een punt, tenzij we nu samen pas 18 zouden zijn, dan zou het 2011 moeten zijn :thinking: Ik vind het ook raar dat je dat zelf kunt veranderen en daar had ik dus een tijdje terug een vraag aan de KT over gesteld. Alleen nog geen duidelijk antwoord op gehad. Volgens mij hadden ze toen mijn onjuiste geboortejaar van toen 2004 wel aangepast naar 2002, maar ja, die heb ik daarna zelf weer veranderd, al was het alleen maar om te checken of je het zelf nog steeds kon veranderen in een jaartal dat niet overeenkomt met de geboortedatum die je bij het aanmaken van het account hebt ingevuld :relaxed: 

Dan ben je helemaal op de hoogte. Het was ons (twin en mij) al eerder opgevallen dat jij oog hebt voor dergelijke dingen en dat vinden we leuk 

 

Verder heel erg bedankt voor het liedje dat je in de laatste reactie stuurde. Ik heb het vanmorgen geluisterd en vond het heel mooi qua muziek en tekst! Dus thanks aan jou en je twin.

altijd leuk om te horen als iemand er iets aan heeft/het leuk vindt. Twin en ik zijn voor het moment 'verslaafd’ aan dit nummer. Ik hoorde of twin of eigenlijk wij allebei hoorden er een paar seconden van en kwamen allebei gelijk in actie om te weten te komen wie het zong enzo. Wij hebben een neus voor mooie liedjes/hits haha

 Twin wordt er bijna verlegen van dat je hem speciaal apart nog bedankt :hugging:

 

Groetjes en succes met alles,

Simply Me

dankjewel en jij ook succes met alles, ook van twin, dat moest ik er speciaal bij zeggen :wink:

 

Om deze reactie af te sluiten nog een klein een stukje uit het liedje, speciaal voor jou en iedereen die dit leest:

 

Iemand die naar je lacht, iemand die voor je klapt, iemand die voor je speelt, die ze eten deelt

In een klein gebaar, die we voor elkaar, maar die heimwee maakt, maken dit samen mee

En dat doet me nu geloven

 

Dus voor even, vergeten, wat er nu gebeurt

Laten we geven en leven, door angst niet meer verscheurd

Mogen we dromen, het zal goedkomen, als de lucht weer blauw kleurt…….

 

 

Groetjes :relaxed: ,

M&M's en twin

Hi Kenshin,

 

 Die jongens zullen ook wel niet helemaal goed geweest zijn, hadden misschien zelf hun dosis trauma opgelopen voordien, maar dat geeft hen nog lang, lang niet het recht jullie zo te behandelen. En dan die hulpverlener, begeleider of wat ‘ie ook was, met z’n deal with it? Echt, wat een sul. Ik hoop dat die het een en ander geleerd heeft intussen. 

het waren rijkeluis kinderen en kinderen van belangrijke mensen. Mensen met connecties. Papa heeft er veel geld aan uitgegeven aan advocaten enzo, maar uiteindelijk kan je zoiets niet winnen. Het is één grote corrupte doofpot geworden. Natuurlijk zijn die jongens van school gegaan, maar met hun connecties ergens anders weer opgedoken waarschijnlijk en andere betrokkenen 'promoveerden’ naar andere functies buiten de school. Wij bleven achter met alle ellende.

 

Hoe kunnen oudere jongens andere, jongere jongens (en misschien ook wel meisjes) zoiets aandoen?

voor zover wij weten alleen wij, maar idk zeker natuurlijk. Drie jongens vormden de 'harde kern’ maar het was niet ongebruikelijk als we in het weekend bijvoorbeeld als er nauwelijks of geen toezicht was met 8,9 of 10 verschillende jongens seks moesten hebben.  Achteraf hoorden we ook dat die 3 er dan geld of spullen voor kregen, sms maar een euro ofzo. Zo goedkoop waren wij dus. Soms, als we op onze kamer een boterham aan het eten waren en dachten even rust te hebben, kwam er regelmatig weer een jongen binnen die we dan even moesten pijpen. Dat kun je niet doen als je er gevoel bij hebt, dus dan deden we het in een soort trance, zonder gevoel. Dat was de enige manier om te overleven. Daarna gingen we gewoon verder met eten, alsof er niks gebeurd was

 

‘Ik zag soort van mezelf hem pijpen, alsof ik er naar stond te kijken en het niet zelf deed.’

Da’s volgens mij een restant van trauma. Zegt de term ‘dissociation’ je iets?

precies, daar had onze psycholoog het ook over, toen we na ons misbruik daar kwamen. Kennelijk is dat de enige manier om het te kunnen ‘overleven’ als je niet uit de situatie kan

Wat ik ergens wel jammer vond is dat dit ook bij Newt gebeurde. Ik bedoel Newt is alles voor ons, dus dat we hem zonder gevoel aftrokken en pijpten klopte niet in ons hoofd. Maar het was misschien sws wel raar om te doen. Het is een echte mindfuck.

We vervielen in een oude routine, gewoon doen wat er van je gevraagd wordt en daarna weer door met waar we gebleven waren. Zou het door de stress van het ongeluk van Newt en alles wat we toen mee maakten kunnen komen? Dat je daardoor een terugval hebt?

 

Op zich gaat het verder wel goed met ons, maar ja, we weten niet echt wat binnen de algemene norm valt qua seks met anderen.

 

Ok dus, naast seks met Jur bleef er gewoonweg weinig tijd over voor wat anders, zoals praten bijvoorbeeld. Dat lijkt me lastig. Begrijpelijk wel, met de situatie rond Newt, maar lastig. 

in het begin was er wel veel liefde naast de seks, maar op een gegeven moment was de tijd er niet meer voor, zo leek het. Jur had het zeker in zich om die liefde terug te geven, maar ik denk dat ik hem daarvoor de kans niet meer gaf en dus bleef de seks alleen over. Het was wel altijd een heel fijn gevoel om met Jur intiem te zijn, maar ja, dan viel ik weer in slaap of we moesten naar Newt of whatever. Het ‘was not meant to be’ kennelijk

 

Een psycholoog, of andere hulpverlener, kan jullie ook het een en ander uitleggen over gezonde grenzen, die jullie misschien niet van nature hebben meegekregen, omdat het misbruik daar een stokje voor stak. 

 

‘Van nature zijn we 'pleasers’

Jullie zijn je hiervan alvast bewust, da’s goed :slight_smile:  Let echter goed op jezelf. ‘t Is niet de bedoeling om jezelf te verliezen in het pleasen van anderen. Houd je eigenwaarde, principes en persoonlijk welzijn in de gaten bij het maken van beslissingen, ook als het gaat om het helpen van anderen. 

misschien is dat wel een idee

vroeger waren we nog meer mee gaand en goed gevolig misschien wel, nu snappen we ook wel al beter wat wel en niet handig is om te doen, maar wij willen alles geven als we iemand leuk en lief vinden, dus eigenlijk is het raar als je dan een /rem/  daarop zou moeten zetten. ik bedoel wij gaan er volledig voor altijd en geven ons vertrouwen en eigenlijk zouden we niet anders willen en het zou ook moeten kunnen, alleen jammer genoeg zijn er altijd een paar die het verpesten en net die zijn wij tegen gekomen.

 

We willen niet naar iedereen met wantrouwen kijken en zo leven, maar ja, ik snap wel, zo kan ook niet….

 

xxx

Gebruiker c schreef:

na alles tot hier gelezen te hebben en nu ook te lezen wat die hulpverlener zei. Vind ik wat er is gebeurd zeker niet kunnen, maar dat had ik al is verteld, maar wat doe hulpverlener zei slaat werkelijk alles of eigenlijk,  nergens op. Jullie hebben dit denk niet tegen zijn leiding gegevende verteld.  Ik denk het niet , omdat jullie daar niet aan dachten en ook omdat hij dat zei.  Maar goed, het is echt belachelijk wat hij zei.

 

je hebt gelijk, maar ja, je hebt waarschijnijk ook al wel gelezen wat ik er hierboven over geschreven heb, één grote doofpot

 

xxx

Gebruiker c schreef:

.gelukkig kwam alles nog een beetje goed, denk ik.

 

dat met die jongens op het vakantiepark was alleen maar afleiding van de rest van het misbruik, het gaf op dat moment wel een soort van ‘verlichting’ en fijn gevoel lichamelijk, maar uiteindelijk was het niet een echte oplossing. Gelukkig dat we , omdat we sommige jongens uit die ‘vakantieparktijd’ nog wel eens tegen komen, weten dat ze er geen nare herinneringen, maar alleen goede herinneringen aan hebben. Vaak was het voor hen de eerste keer dat ze gepijpt werden, dus ja, ik kan me voorstellen dat je dat niet zo snel vergeet

 

twin en ik zijn sinds ons 12e-13e uit de kast, ja we zijn van de goede kant en vallen op jongens.

Gebruiker c schreef:

ik vind het heel knap dat jullie dat toen al wisten en daar voor uit kwamen! Natuurlijk zijn jullie van de goede kant! (Ik moet nog kijken wat ik ben)

 

ik weet niet of het knap is, we weten wel dat het ons leven een stuk makkelijker heeft gemaakt. Ik denk dat we geluk hadden dat we het idd al vroeg wisten en ook onze omgeving heeft daar een rol in gespeeld. We wisten altijd al dat we geaccepteerd zouden worden door onze familie, want immers kregen we rond ons 8e een pleegbroer die niet meer thuis kon wonen omdat hij op jongens viel, dus ja

 

xxx

Gebruiker c schreef:

.het is misschien raar, maar zoals je zei , het is wel zo gegaan en als jullie er beide oke bij waren vind ik niet dat jullie daar kwalijk ofzo moet nemen, want in mijn ogen is dat echt niet zo raar dan .

 

uhm, het is niet dat we spijt hebben of ons er voor schamen dat we Newt afgetrokken en gepijpt hebben, maar we snappen niet precies hoe dat allemaal gegaan is. Ik bedoel, zonder gevoel en bijna zonder er over te praten

 

xxx

Gebruiker c schreef:

gelukkig,  ik hoop dat de omzet snel weer gaat stijgen. (Ik had gisteren eigenlijk een afspraak met een nieuwe klant uit Antwerpen en je kan wel raden wat er gebeurd is, haha . Kwam niet opdagen)

 

ja, corona heeft veel gevolgen, maar papa zegt dat uiteindelijk alles goed komt en wij geloven in papa en mama dus …

 

grappige foto, ja, we zijn overal….dat zeker, haha, ik was daar en toevallig zag ik je daar.🙃

oh dankje voor die tip. Ik heb even gekeken en op die ss was ik niet ingelogd op mijn account, dus aan die letter heeft niemand iets, maar ik zal er wel beter op lettengraag gedaan!  Gelukkig was je niet ingelogd! Ik zeg het even voor het geval je het nog niet had gezien,  ik wil namelijk niet dat jullie problemen krijgen daardoor ofzo.

 

soms zien we ook wel eens van die uithangen met bijvoorbeeld twee namen zoals 'naaM & Maan’ ofzo en dan zijn 'wij’er soort van ook bij haha

 

Ik had dat even op de laptop van Justin gedaan, dus ja, mnu, met één letter kom je toch nergens achter, maar wel lief dat je het even zei ofc

 

lieve MenMs en twin. Niemand lijft een “normaal” leven. Want de definitie normaal is er gewoon niet. Er zijn wel grote lijnen waardoor het normaal leek. Maar iedereen maakt wel eens vreemde dingen mee. En sommige mensen hebben geluk/pech dat ze vaker bijzondere dingen mee maken. Het is misschien een beetje raar. Maar omdat wij jou kennen en die achtergrond weten is het veel makkelijker om in te leven waarom je die handelingen op dat moment gemaakt hebt. 

dankjewel voor je begrip en steun

 

 

ondertussen ben je weer bij en heb jij ook nog lekker patat gegeten en de was gedaan hahaha

het is niet de enigste was 🤫 heb er vanochtend 1tje gedaan. En nu weer 😂

ik hoor jullie al denken hoe kan je zo veel was hebben??? Ik zal het even uitleggen. De wasmachine was 2 week kapot dus je wasmand ontplofte bijna. En de kleding die je op vakantie draag wil je wel lekker fris mee nemen. En bvb bij 2 broeken had ik hem 1 dag aan… dus hij is dan niet 100% fris dus dan doe je hem van te voren in de was. En mijn korte broeken draag ik alleen op vakantie... 

oh wat goooeed van jou, jij hebt nog een heel huishouden wat je bij moet houden, wij maken hier alleen maar troep. Ja als de wasmachine kapot was dan heb je zo een hele berg wasgoed. Gelukkig was ie nog op tijd gerepareerd om je vakantiespullen te wassen. Veel plezier strakjes in Frankrijk

 

 

grappige foto, ja, we zijn overal….

idd ook in mijn bakje… zit jullie te snoepen omdat ik honger had haha. 

oh haha, ben je weer van ons aan het smikkelen :relaxed:

 

 

Ok, ik ga dit eerst even posten en dan zal er daarna nog wel een update over Jur, Newt, Luca en ons komen :relaxed:

ik wacht lekker haha. Heb toch niks te doen. En ik wil minstens 24 uur bij zijn. Dus moet ik me best doen haha. 

volgens mij ben je nog steeds bij

mijn laptop was zopas gecrasht en toen was ik een uur werk kwijt. Maar ja, ik heb dan 50 websites open staan en een paar tekenprogramma's en nog wat yt muziek, dus ja, kennelijk kan die daar niet tegen. Voordeel is nu dat ie iig een stuk sneller reageert

Ik ben nu wel toe aan een duik in het zwembad.

 

Ik zie :sweat:, nou ja spreek :disappointed: , nou ja ik lees wel wat jullie er van vinden.

 

Tot dan.

 

Groetjes,

M&M's en twin uit het paradijs, want ja, zo voelt het hier wel een beetje

Hi iedereen,

 

@Pin ,

Ah nee, bij Sinterklaas op schoot kan echt niet nu. Niemand weet natuurlijk zijn precieze leeftijd, maar hij lijkt me wel in de groep van de kwetsbare ouderen te vallen... Wel oppassen hè guys. 

goed dat je ons waarschuwt, want we willen natuurlijk niet in de geschiedenisboeken komen als de twin die Sinterklaas om zeep heeft geholpen :hushed:

 

Ah ja nu je het zo zegt, had ik misschien maar beter dat kunnen zeggen inderdaad. Had verwarring gescheeld.

we hebben het je vergeven :relaxed:

 

 

Ok, volgens mij ben ik nou weer bij, tenzij iemand het ‘lef’ heeft gehad al weer iets te posten  :joy:

Oeps

we zijn in een goede bui en sws softies, dus op jou kunnen we gewoon niet kwaad worden :rage::yum:

 

Ai, nou ja gelukkig chillen jullie veel overdags, dus dan hebben jullie ook geen slaap nodig ;) 

nou dat dachten we eerst wel, maar in de praktijk werkt het kennelijk toch anders.  Daar heb je wel een punt. We snapten ook al niet waarom we af en toe zo snel in slaap vielen zodra we  even in de zon gingen liggen :sleeping: :sun_with_face:

 

Ah dan kunnen jullie mooi iedereen de groeten doen. Geniet ervan! (Btw, fiets gemaakt of is het skateboard voor twin?)

nope, één racefiets is nog kapot (derailleur), maar twin en ik hebben hier allebei ook nog een mountainbike en daar mogen we wel mee naar de boulevard van mama.  Uiteindelijk hadden we onze skateboards niet meer meegenomen, alleen onze rolschaatsen in een rugzak, want fietsen met rolschaatsen aan is vragen om problemen en die ontstaan sws wel als wij erbij zijn, dus je moet het niet opzoeken hè.

Op rolschaatsen konden we gewoon zo ‘tik-m-aan’ met iedereen doen die op de boulevard liep, dus dat ging wel lekker snel, alleen niet iedereen snapte ons en ze deden dus niet allemaal mee, maar we hebben ons best gedaan….

 

De update over Newt, Jur en Luca komt er aan…ja, echt

 

Groetjes,

M&M's

xxx
IdkAnameDealtwithit schreef:

Wat knap dat jullie toen al jullie seksualiteit wisten.

 

ja, maar het kreeg een ‘naam en een gezicht’ toen onze pleegbroer bij ons kwam wonen, hij was toen al uit de kast en wij herkenden  alle dingen van ons bij hem, dus 1+1=2, zeg maar

 

xxx

IdkAnameDealtwithit schreef:

Ik ben er niet zo’n professional in ofzo maar vgm begint het best vaak op die manier en dan bouwt het zichzelf idd op.

 

ik weet niet of het een vooropgezet plan van ze was. Twee van die jongens sliepen bij ons op de kamer, het was gebruikelijk dat je met ouderejaars een kamer deelde. Die konden je dan wegwijs maken op school. Alleen pakte dat ff anders uit. Misschien was het omdat we een makkelijke prooi waren en geen probleem hadden met bloot. We gingen ook douchen als die andere jongens tanden aan het poetsen waren ofzo en op een gegeven moment kwamen zij ook met ons douchen. Verder waren we wel interessant omdat we een tweeling zijn en allebei een grote slappe piemel hebben voor onze leeftijd. Ze hadden het er iig steeds over dat ie groot was en ze maakten dan foto's van ons als we in de douche waren, wat we wel raar vonden.

Achteraf snappen we eigenlijk niet dat ze het risico namen om twee jongens te misbruiken. Ik bedoel met 2 sta je sterker dan alleen en de kans dat we iemand zouden waarschuwen was dan groter lijkt. Aan de andere kant was de loyaliteit tussen ons 2 veel groter dan bij 2 willekeurige jongens en dat zorgde er misschien weer voor dat ik dingen deed om mijn twin te ontlasten en omgekeerd en we hadden ook bedacht dat als we vaker dingen met elkaar zouden doen (dat vonden zij ook geil om naar te kijken)  dan hoefden we minder met hun. We wilden ook niet dat er iets met ons broertje gebeurde enzo vanwege alle dreigementen, dus ja, best ingewikkeld. Meestal hoor je wel dat het klein begint en dan steeds groter en groter wordt, dus daar heb je wel gelijk in, denk ik

 

xxx

IdkAnameDealtwithit schreef:

Snap ik. Mogen we eigenlijk weten waarom je toendertijd in een ander land was of is dat prive?

 

ik moet voorzichtig zijn met wat ik er op antwoord, want voor je het weet hebben we een rechtszaak voor smaad ofzo aan ons broek, maar laten we zeggen dat het een heel goed aangeschreven school was met ‘opportunities’ voor een internationale carrière, iets school waar wij zelf graag naartoe wilden.

Achteraf denken we dat het eerder een opleidingsinstituut was voor kindermisbruikers.

Btw dat het woord ‘opportunities’ gebruik wil niet zeggen dat het per se in een Engelstalig land is geweest, het kan dus overal zijn geweest

 

xxx

IdkAnameDealtwithit schreef:

Dat is echt verschrikkelijk maar als dat tegen je word gezegd dan mag je naar de politie stappen. Ik snap wel dat jullie dat niet durfde (als dat zo was natuurlijk).

 

ik heb in een andere reactie die nou jouw post is gepost er iets over gezegd en ga er in de reactie bij Kenshin ook nog iets over zeggen

 

xxx

IdkAnameDealtwithit schreef:

Ik snap niet dat een volwassen persoon zo zou kunnen zijn.

 

same

 

Dankjewel voor je reacties @IdkAnameDealtwithIt 

 

‘Het is één grote corrupte doofpot geworden.’

Superstom. Echt belachelijk en verbazingwekkend dat dat kan. En dat terwijl jullie vader nog zo zijn best heeft gedaan om voor gerechtigheid te zorgen. 

papa (en ook mama) wilden de zaak en alles verkopen en uit Nederland vertrekken om ons een betere toekomst te geven, maar wij wilden voor onze brers en zus en voor opa's en oma's enzo dat niet, dus toen zijn we in NL gebleven. In het begin was dat wel lastig want er gingen allerlei verhalen over ons rond, dan werden we 'voor de grap’ door een jongen gevraagd of wij hem even wilden pijpen en dan zij die lachend ‘oh nee, dat kan niet, ik heb geen kleingeld bij me’ of ‘hebben jullie terug van 10 cent of anders wil ik gelijk voor morgen ook afspreken, dan heb ik dat alvast vooruit betaald’. Echt humor.

Maar daarom had papa een huis in Frankrijk al gekocht zodat we daar veilig waren en niemand wist wat er allemaal gebeurd was. Het was een klein huisje, maar met een grote tuin en op een goede locatie en opa (die is aannemer/projectontwikkelaar) heeft papa geholpen met het helemaal te verbouwen en uit te breiden. Het is nog niet helemaal klaar, maar wij komen hier wel tot rust.

Als wij willen of het nodig hebben mogen we hier altijd naar toe, ook al is het voor een weekendje ofzo.

Justin en Christian weten van alles en hun ouders ook en die zijn hier ook vaak als wij hier ook zijn en dan passen ze op ons zeg maar als papa en mama moeten werken. 

 

‘Dat kun je niet doen als je er gevoel bij hebt, dus dan deden we het in een soort trance, zonder gevoel.’

Ik kan me voorstellen dat je dan in “overlevingsmode” gaat. ‘t Is een manier om jezelf te beschermen. En oh, laat jullie eigenwaarde alsjeblieft niet afhangen van die belachelijk lage bedragen die voor jullie “diensten” werden gevraagd. Jullie zijn zo, zo veel meer waard, dat het niet eens uit de drukken valt in een geldsom. 

ja dat weten we, maar soms als iemand er dan (ook onbedoeld) een grapje maakt niet over ons per se , maar in het algemeen dat je voor weinig wel ff met iemand kan seksen, dan moeten we soms bijna huilen en dan weten die anderen niet waarom en vaak leggen we dat dan ook niet uit, want ja, het is  nogal veel om uit te leggen

 

Zou het door de stress van het ongeluk van Newt en alles wat we toen mee maakten kunnen komen? Dat je daardoor een terugval hebt?’

Dat kan volgens mij zeker. Jullie gingen misschien ook sneller dan de gemiddelde tiener over tot het seksuele, dat voor jullie toch ietsjes anders ligt dan bij de meeste tieners. Maar yep, jullie misbruik speelt toch wel een rol denk ik, in de manier waarop jullie met Newt zijn omgegaan. Da’s niet jullie fout, niet die van Newt, d’r is hier zelfs geen sprake van een ‘fout’, maar je verleden kan je daden in het heden sterk beïnvloeden. 

ok, dankjewel, we gaan er aan denken

 

Ik snap best dat jullie geen ‘rem’ willen zetten op vriendschap. Echter mag er wel een grens zijn voor jezelf. ‘t Is dan ook een kunst om je eigen grens te bepalen, ik heb er ook moeite mee, aangezien een wat aparter verleden en een “verstoorde” ontwikkeling ervoor kunnen zorgen dat je grenzen wat doorheen geschud zijn. En misschien dat net daarmee een professional zou kunnen helpen. 

willen iedereen kunnen vertrouwen, maar ja, is niet zo

we weten dat we niet de enigen zijn en dat we nu horen dat jij ook een 'verstoorde’ ontwikkeling hebt doorgemaakt, maakt ons verdrietig . Net jij, die alles voor anderen doet :sweat:

 

Op zich vind ik het uitzonderlijk om seks met iemand te hebben, bijvoorbeeld pijpen, zonder dat eerst te bespreken. Als je daarbij dan nog geen gevoel hebt tijdens de “handeling” zelf, vind ik dat extra zorgwekkend. Vandaar dat ik misschien wat bezorgd overkom. ‘t Is dat ik jullie het beste toewens. 

dat we ons gevoel ‘uitschakelden’ was bij die jongens die ons misbruikten. Bij die jongens in de douche op het vakantiepark hadden we wel gevoel, alleen niet echt gezond verstand.

 

Met luca en ook met Jur was er wel een normaal gevoel wederzijds en ging het vooral om liefde en vriendschap en daar hoorde ook wel seks en genegenheid bij. Dat voelde wel allemaal fijn en toen praatten we ook met elkaar over wat we wel of niet wilden doen qua seks. Het was toen een hele fijne ontdekkingstocht. ik kan wel voorstellen dat we wel jonger waren als de gemiddelde puber die verliefd was. Bloot was sws al geen probleem voor ons, voor Luca en Jur was dat in het begin wel even wennen om ons al gelik bloot te zien, alhoewel ik Jur natuurlijk leerde kennen toen ik de deur van zijn douchehokje open zwaaide en ik gelijk zijn blote piemel zag. Maar toen hadden we wel een normaal gevoel denk ik. ook gewoon in de vriendschap met Newt.

We kregen pas een terugval toen we Newt gingen aftrekken en pijpen. Eigenlijk snapten we dat ook niet helemaal waarom dat was. Waarschijnlijk omdat we nog in een soort van relatie met Jur en Luca zaten en verder omdat het stiekem in het ziekenhuis moest en het op zich natuurlijk toch wel een bizar plan was. Het was een roller coaster zou Danny Vera zeggen.

Ja, even tijd voor een liedje, want af en toe moeten we ff ademhalen en extra lucht krijgen.

 

Danny Vera | Roller Coaster

 

Roller Coaster

Danny Vera

Here we go
On this roller coaster life we know
With those crazy highs and real deep lows
I really don't know why
And I will go
To the farthest place on earth I know
I can travel all the road, you see
'Cause I know you're there with me

You don't have to slow me down
'Cause I will always be around
I will find my way back home
Where magnolia grows, where magnolia grows

But I guess you know
Why I do what I do and where I go
I try to fill that empty space inside
But I can't do that without you
You're even with me in my dreams
I see a sail, the seven seas
I will try to find my way
You're always there tomorrow, you're always there tomorrow

Here we go
On this roller coaster life we know
With those crazy highs and real deep lows
I really don't know why
And I will go
To the farthest place on earth I know
I can travel all the road, you see
'Cause I know you're there with me
You don't have to slow me down
'Cause I will always be around
I will find my way back home
Where magnolia grows, where magnolia grows

Here we go
On this roller coaster life we know
With those crazy highs and real deep lows
I really don't know why
And I will go
To the farthest place on earth I know
I can travel all the road, you see
'Cause I know you're there with me

Here we go
On this roller coaster life we know
I can travel all the road, you see
'Cause I know you're there with me
'Cause I know, oh I know
You're there with me

-

wat een mooie stem heeft die Danny Vera en als je zijn verhaal kent achter de magnolia's dan zul je begrijpen wat voor gevoel wij daar ook bij krijgen. Net als bij zijn ouders (die inmiddels overleden zijn) staan er bij ons in de tuin ook Magnolia's. Danny Vera woont nu in het huis van zijn ouders, waar de Magnolia's staan en ieder jaar weer bloeien. Wat een sentiment. Wel mooi, heel mooi :relaxed:

 

I will find my way back home
Where magnolia grows, where magnolia grows

 

Tot de volgende.

 

Groetjes,

M&M's en twin

 

Hi iedereen,

hieronder reageer ik eerst op wat reacties , maar daar tussendoor en daarna gaat de update gewoon door, dus ik zou  aanraden om gewoon alles te lezen.

 

@Kenshin

 

Sterke empathie

Gelijke verwachtingen

Soms teleurgesteld

 

allereerst, dankjewel voor deze mooie haiku

met een paar woorden kom je tot de essentie :slight_smile:

 

Misschien herkennen jullie je hierin, misschien zit ik er helemaal naast. Denk er maar eens over na :slight_smile:

 

het klopt wat je zegt, soms verwachten we meer dan dat we krijgen en dat is niet altijd terecht ten opzichte van die ander. Alleen kennen we Luca toch wel redelijk goed en weten we hoe hij over het algemeen reageert. Ons verwachtingspatroon is daar dus al op aangepast. Als hij dan toch nog anders reageert dan vinden we dat vreemd, dan vragen we ons af wat er aan de hand is en proberen daar achter te komen. In onze ogen doen we dan ons best, maar toch dringen we totaal niet tot hem door en dan wordt het echt moeilijk voor ons. Als iemand geen opening tot een oplossing geeft weten we het ook niet meer. 

De teleurstelling zit er dan in dat het ons niet lukt om uit deze situatie te komen en we leggen de verantwoordelijkheid daarvoor dan bij onszelf en niet bij Luca. Wat kunnen we doen om hier uit te komen. Alles lijkt te mislukken. we weten dus niet wat we fout doen en dat is frustrerend.

Ik denk dat het zoiets is. Het is een soort onmacht die we dan voelen.

Het kan natuurlijk zijn dat we al een brug te ver zijn gegaan met Luca. Dat we dat niet in de gaten hebben. Dat hij ons eerder al meerdere kansen heeft gegeven en dat we die niet gezien hebben en dat nu voor hem de maat vol is om toch maar weer toe te geven na de zoveelste misser die wij gemaakt hebben.

 

Misschien is het ons allemaal ontgaan wat hij ons eerder allemaal duidelijk heeft proberen te maken en  is hij ons nu gewoon ff beu. Wij denken dat we niet tot hem doordringen, terwijl het omgekeerde al veel langer aan de gang is. Dat wij al die tijd niet open stonden voor hem, terwijl wij ons afvragen waarom Luca nu niet open staat voor ons…… Deze uitkomst is wel lastig en dat besef komt ook wel laat, misschien wel te laat… Het is wel een eye-opener

We gaan er nog wel even verder over nadenken en als jij/iemand hiervoor nog tips heeft, dan graag.

 

@Spookyzx

als we onszelf dan toch aan het analyseren zijn, kunnen we jouw reactie er ook wel gelijk bij nemen. volgens ons ligt die een beetje in het verlengde van die van Kenshin.

Misschien hebben we ons te weinig gerealiseerd wat voor impact alles op Jur en Luca heeft gehad. Dat hebben we zeker niet bewust gedaan.Ze gaven ons de ruimte om er voor Newt te zijn. Wij probeerden er verder ook zoveel als mogelijk voor Jur en Luca te zijn. Kennelijk zijn we daar niet in geslaagd.

Voor ons gevoel schoten we steeds tekort voor zover het over Newt ging en voor wat betreft Jur en Luca deden we ons uiterste best om die toch zoveel als mogelijk aandacht te geven.

Nu komen we er achter dat het allebei niet gelukt is……..

 

Maar wij hebben nooit het gevoel gehad dat we Jur en Luca aan de kant hebben gezet voor Newt. Ik vind het niet erg dat jij (Spookyzx)  het zo opgeschreven hebt hoor, want het is zo wel duidelijk en misschien heb je wel gelijk. Dat wij het al die tijd niet goed hebben gezien. De impact op Jur en Luca was zeker ook groot, misschien nog wel groter dan voor ons.

Wij maakten ons alleen zorgen om Newt, terwijl Jur en Luca zich behalve zorgen maakten over Newt ook nog eens zorgen maakten over twin en mij en over hun relatie met ons. Dus wij over 1 ding en zij over 3, als je dat zo kunt zeggen.

 

Nu beginnen we ons ook zorgen te maken of nou ja af te vragen wie er meer empathie heeft /heeft gehad al die tijd.

 

Ik vind het wel interessant wat je allemaal geschreven hebt. Had je dat ons niet een jaartje geleden ofzo kunnen influisteren? Dat is flauw natuurlijk om te zeggen, want ik heb dit verhaal pas enkele dagen geleden verteld aan jullie hier.

Ik blijf het maar steeds weer opnieuw lezen en vraag me af of dit een mindfuck is of echt. Hebben wij het al die tijd verkeerd gezien? Dat zou wel dingen kunnen verklaren..

Ik weet het nu even niet meer. Ik ga er nog wel over nadenken. Iig dankjewel voor je reactie.

Hier moet ik/moeten we echt nog eens goed over nadenken hoe het nu echt zit.

Het ene moment denken we dat jij  gelijk hebt en het andere is er weer twijfel. Wij hebben natuurlijk meer en nog andere informatie en misschien ook daardoor hebben we altijd anders gedacht dan jij nu opschrijft als mogelijkheid van hoe het werkelijk is.

 

We komen er nu gewoon niet uit. Dit gaat even tijd kosten. Ik kom er wel op terug en miss wil jij er ook nog wel  iets over zeggen. In dat geval: Let us know.

Ik ga mijn reactie maar even in 2 stukken hakken, want na het schrijven van de hele reactie lijkt me dat verstandiger, omdat alles bij  elkaar het nogal lang is.

Dus de volgende reactie moet je hier maar gelijk achteraan lezen, alsof het één reactie is.

 

Groetjes,

M&M's

Hi iedereen, 

we gaan gewoon verder met waar we gebleven zijn, dus hopelijk hebben jullie zin in nog een tweede deel van de reactie. Ik wilde eigenlijk alleen ingaan op wat reacties die gepost zijn, maar tijdens het schrijven is het toch wat anders gelopen en is het veel meer een echte update geworden met dit keer Newt in de hoofdrol.

 

@Gebruiker c

Wij gaan aan het einde van de dag ook altijd gewoon slapen. We hebben na  een halve nacht wakker liggen en woelen nooit het idee gehad dat we er beter van werden of er betere ideeën door kregen en bovendien rust je ook nog eens niet uit als je niet slaapt. We zijn er dus al snel mee gestopt en gaan gewoon slapen, wat er ook gebeurd is die dag.

Gebruiker c schreef:

dat is wel slim ja. Ik heb al teveel over dingen na gedacht en liggen piekeren net als jullie.  Het heeft me alleen maar (toen) in een zwart gat gebracht waar ik moeilijk uit kwam. Verder heeft het mij alleen kopzorgen gebracht, dus ik probeer er niet zoveel meer over te piekeren, maar soms komt het nog voor

 

ik deed het misschien wel te simpel voorkomen. Dat je gewoon kunt kiezen dat je gewoon gaat slapen en dat het dan ook zo werkt. Het is natuurlijk niet zo eenvoudig, maar papa heeft wel eens zoiets tegen ons gezegd. Dat het niet gek is dat je soms wakker kan liggen van iets. Maar dat het wakker liggen eigenlijk nooit iets positiefs oplevert. Je rust er niet door uit en dan ben je de volgende dag nog moeier (gebruik je dat woord ook wel eens of is dat iets wat wij verzonnen hebben, ik zeg het wel vaker, maar het ziet er zo raar uit als ik het getypt heb, anyways het is moe maar dan in het kwadraat zeg maar) dan je al was en je kunt dan al helemaal niet meer helder nadenken.

Papa gaf dan een voorbeeld over de zaak: laatst nog zei hij dat het door de corona echt slecht gaat met de zaak (horeca) en of ie nog niet wist of die het vol zou kunnen houden. Dat geeft natuurlijk stress, maar hij zei dat ie zich voor had genomen om goed uit te rusten en dan elke dag weer als een nieuwe dag te zien. Hij zei ook dat ie nu nog meer als anders (want hij doet altijd veel meer dingen dan alleen de zaak) ging kijken naar andere mogelijkheden om geld te verdienen.

Hij kocht altijd al partijen spullen op die iemand kwijt moest om bvb aan cash te komen en dan verkocht ie die soms dezelfde dag weer door aan anderen en verdiende er dan ook nog aan. Zo zijn wij bijvoorbeeld aan onze racefietsen gekomen en zeker weten dat we ze anders nooit gekocht hadden omdat ze vet duur zijn. Maar hij had een partij van een stuk of 20 van die fietsen gekocht die een normale verkoopprijs hebben van rond de 5000 euro (das belachelijk veel natuurlijk, maar hij had er 4 gehouden voor ons (2 in NL en 2 in Frankrijk) en uiteindelijk had hij er nog steeds geld aan verdient door die andere 16 te verkopen. Zo hebben we wel meer spullen van papa gekregen. Die spullen kosten dus eigenlijk niks, nou ja, eigenlijk wel, maar toch ook niet want hij heeft en geld en die 4 fietsen verdient tov zijn investering.

Wat hebben wij nou aan dat verhaal dachten we, maar hij legde uit dat er altijd wel mogelijkheden waren om je doel te bereiken, ook al was dat via een hele andere weg. In het voorbeeld wilde papa geld verdienen en dat lukt nu niet met de zaak (die kost nog steeds meer dan dat er binnen komt), maar dat maakt ie goed door op een andere manier geld te verdienen. Misschien is ie nog wel creatiever geworden dan dat ie ooit was. Dus, een crisis kan ook voordelen hebben als je je kansen neemt/durft te nemen, want het is niet altijd een zekerheid. Je moet de risico's afwegen.

Wat hij wil is dat wij ook zo leren denken en als we in een lastige situatie zitten dat we dan ‘out of the box’ denken om er uiteindelijk wel beter uit te komen.

 

ik probeer steeds een duidelijk punt te maken, maar heb het gevoel dat dat niet helemaal lukt.

Het komt er op neer dat we toen Newt was gevallen en alles anders was en we toch alles op de rails wilden houden bedachten dat we keuzes moesten maken en sommige dingen voorrang moesten geven, zodat de belangrijkste dingen de meeste aandacht kregen. Newt moest beter worden en dan zouden we een beetje moeten inleveren op onze relatie met Jur en Luca en dat zouden we dan later weer in kunnen halen.

 

Zoiets was het plan en als we nu kijken waar we zijn lijkt dat plan niet uitgekomen te zijn. Dus we vragen ons nu af of we wel de goede keuzes hebben gemaakt, zoals ook al blijkt uit wat we op de reacties van Kenshin en Spookyzx geschreven hebben. Of is het nog te vroeg om conclusies te trekken en dat de rest en dan bedoel ik vooral de relatie met Jur en Luca ook weer goed of iig beter wordt.

We vragen ons echt af of dat nog goed kan komen. Maar ja, zodra je je dat af gaat vragen is het misschien ook al een teken van hoe hopeloos de situatie is.

 

Ik heb het al die tijd nog niet uitgesproken, misschien omdat ik er niet aan toe wil geven dat het zo is en niet wil falen, dus dan maar doen alsof er nog hoop is….idk, maar ik zal jullie vertellen dat de relatie met Jur en Luca best wel k*t was op een gegeven moment en als ik eerlijk ben, nu nog niet veel beter is.

 

Ik heb dit altijd voor me uit geschoven en nooit willen zeggen, terwijl anderen in onze omgeving dit al lang in de gaten hadden.

Misschien waren we echt wel teveel bezig met Newt en zijn we andere dingen uit het oog verloren…

 

Ik had er eerder ook wel al iets over gezegd, over mijn gevoelens voor Newt, maar ik had dat nog niet verder uitgelegd. Ik ga nu een poging wagen om dat te doen.

 

Met Newt was al, vanaf het begin dat we hem leerden kennen, een klik. Alsof we elkaar al jaren kenden. Er was wederzijds vertrouwen en vaak waren woorden niet nodig omdat we eigenlijk al aan voelden/ wisten wat we bedoelden. We konden altijd over alles praten en Newt gaf ons altijd goede tips. Het was dus een hele speciale band, een hechte vriendschap en eigenlijk meer dan dat. Newt was of voelde als familie. We hielden van hem als of het een broer van ons was. Newt valt voor zover we weten op meisjes, dus denk nou niet dat we ook iets seksueels hadden met elkaar.

Tijdens zijn revalidatie veranderde dat toch een beetje of misschien wel veel beetjes.We hadden vóór die tijd wel van alles met elkaar meegemaakt, maar dat was toch anders dan na zijn val. Toen werden we geconfronteerd met dat dingen ook plots over kunnen zijn en dat op een moment dat we dachten dat we alles (ons leven) eindelijk op de rit hadden na ons misbruik. We waren vol goede moed en toen werden met ons neus op de feiten gedrukt.

We hebben zo in spanning gezeten over Newt dat het haast niet meer te doen was, maar we konden het handelen, vooral ook door de steun van iedereen om ons heen. We begonnen Newt nog meer dan voorheen te waarderen en wilden hem niet missen. Newt op zijn beurt was meer afhankelijk van anderen en voor een deel dus ook van ons. Wij deden het niet alléén natuurlijk. Maar door zijn afhankelijkheid veranderde onze relatie. We deden dingen voor Newt die we eerder nog nooit gedaan hadden.

Dat kwam omdat Newt vroeger alles zelf kon en nu voor sommige dingen afhankelijk was van anderen. We hielpen Newt met aankleden en wassen, dus dingen waarbij we intiemer contact hadden. Dat was een normaal contact en niet gelijk seksueel te noemen, alhoewel er in het begin toen hij nog amper wat kon  er wel wat dingetjes gebeurd zijn.

Doordat Newt zijn armen in het begin niet kon gebruiken moesten we veel voor hem doen of misschien beter gezegd deden we veel voor hem, dus ook dingen die hij liever niet aan anderen over wilde laten. Dat klinkt lekker vaag, maar ok, ik ga jullie een concreet voorbeeld geven.

In de puberteit heb je als puberende jongen een uitlaatklep, iets wat je na een tijdje gewend bent om te doen, iets waardoor je wat spanning kan kwijt raken en Newt had genoeg spanning door alle vragen die door zijn hoofd spookten, bijvoorbeeld  of ie ooit nog wel kon lopen en noem maar op.

Ik draai er een beetje omheen, omdat ik het ergens ook wel weer raar vind, maar tegelijk ook weer niet. Ik ga het maar gewoon zeggen, Newt vroeg zich ook af of hij nog normaal seks kon hebben en hij miste het aftrekken. Het was best lastig voor hem om er over te beginnen, maar op zich hadden wij er geen moeite mee om het er over te hebben. Op de ic was je bijna nooit alleen dus toen kon dat nog niet, maar toen Newt een eigen kamer kreeg kon dat makkelijker.

Hij vroeg dus of we hem eens wilden strelen aan zijn piemel om te weten te komen of dat nog werkte. We hadden Newt al vaak bloot gezien en hij ons en hij kende zo ongeveer wel al onze verhalen over seks met andere jongens, dus op zich vonden we het ook geen rare vraag.

Maar het doen en dan zeker onder de omstandigheden zoals die in het ziekenhuis waren, was wel apart om het zo maar te noemen.

Al snel kwamen we er achter dat Newt gewoon nog een goede harde piemel kon krijgen.Je zag een last van zijn gezicht afvallen toen we hem stijf hadden gemaakt. We hadden dat gordijntje rond het bed expres wat dicht gedaan zodat iemand die binnen kwam niet gelijk kon zien wat we aan het doen waren.

Toen Newt zag dat zijn piemel weer hard was als vroeger wilde hij kijken of hij hem stijf kon houden, maar zonder dat één van ons hem streelde lukte dat niet, iig niet voor langere tijd.

In het begin deden we dat elke keer als we er waren. Soms kon het maar een minuutje omdat er weer iemand binnen kwam of omdat er ook ander bezoek kwam. Soms konden we het wel 20 minuten doen ofzo. Meestal ging één van ons dan met zijn hand onder het laken en dan kletsen we gewoon over van alles en nog wat en als we iemand aan de deur hoorden dan stopten we gelijk en stopten zijn piemel weer snel in zijn onderbroek. De eerste dagen dat we het deden had Newt nog zo'n condoomkatheter om zij piemel. Dat was gemakkelijk, omdat ie dan kon plassen wanneer hij wilde, want hij kon niet zelf uit bed om naar de wc te gaan. Hij had toen gevraagd of hij niet in zo'n fles mocht plassen en na een paar dagen ofzo wilden ze dat overdag iig wel proberen.

Na een dag ofzo vroeg Newt of eigenlijk zei hij dat hij zich afvroeg of hij nog wel kon klaarkomen en toen hadden we het er zo over van hoe voelt het als je piemel stijf is, is dat als vroeger enzo. Dus hij zei 'ja’ denk het wel, maar het voelt natuurlijk anders als ik zelf aan mijn piemel zit dan dat één van jullie dat doet.

Nou ja, lang verhaal kort, we zijn hem toen af gaan trekken, maar dat was best spannend om een goed moment te kiezen. Ik weet ook niet hoe dat elke keer goed is gegaan, maar vaak lukte het wel. Je zag aan Newt dat hij er blij van werd en dat het hem goed deed. In het begin was het voor ons allemaal wel raar om te doen. Eerst durfden we niet echt door te gaan totdat ie spoot. Voor hem was het ook raar, want hij kon alleen maar liggen en kijken en verder eigenlijk niet. De eerste keer dat ie klaarkwam hield hij het nog een beetje in, maar het was een opluchting om te weten dat het allemaal nog werkte.

Voor ons was het niet alsof we seks met hem hadden. We waren er zelf niet echt door opgewonden meestal, ja soms wel, maar ja, daar konden we ook niet echt iets aan doen.

Zo hebben we dat weken lang volgehouden. In het begin zat die ene arm nog in het gips en die andere moest ook nog herstellen. Nadat het gips er af was had hij nog weinig kracht in zijn vingers/hand, dus toen hielpen we hem ook nog steeds.

 

Er was dus een nog andere relatie tussen ons ontstaan. Als vrienden hebben we er eigenlijk nooit moeite mee gehad om Newt met al die dingen te helpen en dat kon ook alleen omdat Newt ons zijn vertrouwen gaf.

 

Het is misschien een beetje een raar verhaal, maar ja. dat gebeurde er dus en we denken dat Jur  en misschien ook Luca op een gegeven moment er iets over gehoord hebben of zelf bedacht idk en hoewel ze het niet uitspraken leek er wel iets van afstand door te ontstaan in die tijd, maar misschien was dat alleen in ons hoofd dat het daardoor kwam en was er een hele andere reden voor dat gevoel van afstand.

 

Ik was van plan om op nog wat andere dingetjes van wat @Gebruiker c  geschreven hebt te reageren, maar ik ga het hier nu even bij laten voor wat betreft deze reactie.. Ik kan er altijd in een volgende reactie nog even op terug komen, als je het niet erg vindt.

 

Om het verhaal goed te kunnen vertellen en om te weten wat er allemaal speelt en dus ook gewoon dat je weet wat er allemaal door je hoofd kan gaan na zo'n val heb ik het opgeschreven en ik had Newt ook gevraagd of die daar ok mee was of het liever niet wilde, maar hij zei dat het erbij hoorde en ook niet heel gek was om te vertellen.

Ok dat was 'm voor nu. Ik had van tevoren ook niet bedacht dat ik dit allemaal nu al in één reactie zou posten, maar op zich is het ook wel makkelijk dat jullie het nu weten, dan kan ik de volgende keer verder met de rest van het verhaal.

Dank jullie wel voor het lezen tot zover en ik lees wel welke vragen of reacties er op komen.

 

Groetjes,

M&M's

 

@IdkAnameDealtwithIt,

jij maakt echt een hoop mee man ik heb echt respect voor jou.

ja, maar die val was al anderhalf jaar geleden… Ik loop een beetje achter met posten…

Twin en ik houden niet van binnen zitten, dus verzeilen we wel vaker in één of ander avontuur….wij kiezen er nooit bewust voor, maar ja, tis niet anders. de ene keer kom je er beter uit als de andere keer, maar we moeten wel door met ons leven. 

 

Ik ga straks nog beginnen aan het vervolg te schrijven en dan langzaam aan wordt duidelijk waarom ik hier een hele tijd niet op het forum ben geweest. O.a. dit met Newt en nog van alles wat daarna kwam en dat heeft ook allemaal invloed gehad en nog op mijn relatie met Jur en Luca. Daarom dat ik dat hier uit wil leggen . Dan kan ik dit een beetje afronden of toch daarna weer verder. Lekker vaag hè haha

 

Wat erg dat zoiets is gebeurd ik hoop dat het goed met Newt gaat. Super goed hoe je hebt gehandeld en gelijk actie hebt ondernomen. Het is op zo’n moment natuurlijk altijd belangrijk dat je de hulpdiensten en je ouders inlicht maar hoe jij hebt gehandeld is echt knap!
Ik weet atm niet meer wat ik er over kan zeggen behalve dat je het echt goed hebt gedaan!

sommige dingen overkomen je gewoon. Daar kun je niet altijd wat aan doen. Hoe je er mee omgaat daar heb je wel invloed op, tot op zekere hoogte. Wij (twin en ik) proberen altijd voor het positieve te kiezen, ook al is dat niet altijd makkelijk. Maar het glas is bij ons altijd half vol en niet half leeg.

In het verhaal gaat wel duidelijk worden hoe het verder met Newt gaat. Voor iedereen die het gemist heeft, ik heb al verklapt dat ie het iig overleefd heeft. De rest volgt later. Dan ook meer info over Jur en Luca en iedereen die daar weer mee te maken heeft.

Gelukkig heb ik vakantie en wat meer tijd voor het forum. Binnenkort gaan we weer naar Frankrijk en dan post ik vanaf daar. Veel verschil ga je daardoor niet merken  :slight_smile:

Wij hebben wel wat EHBO gehad en das toch wel handig, dan val je in een soort routine en weet je wat je wel en niet moet doen. Maar ja, als het zover is spelen er natuurlijk nog andere dingen mee, zeker als het om iemand gaat die je goed kent en je, alleen, dus zonder hulp ‘in the middle of nowhere’ bent.

Veel meer als hulp vragen en er voor zorgen dat Newt weet dat ie niet alleen is, kon ik eigenlijk niet doen. Gelukkig kwam er op tijd hulp.

 

Bedankt voor je reactie btw.

Ik spreek je vast nog wel een keertje hier op het forum.

 

PS @Gebruiker c , ik ga nog wel op jouw post reageren, dus no worries

 

Groetjes,

M&M's

Reageer