Stapelverliefd op Jur terwijl ik verkering heb met Luca. Ik wil ze het liefst allebei, maar hoe dan?


  • Anonymous
  • 0 reacties
Hi allemaal,

Ik heb dus al bijna een jaar verkering met Luca en op zich gaat dat wel goed. Het begin was wel een beetje een toestand en kende zijn ups en downs. Ik heb hem vorig jaar in de / op vakantie leren kennen.

Hoe dat precies allemaal ging kun je lezen in mijn topic over “eerste echte vakantieliefde..…”.

Luca is een Belgische jongen en woont in België op een uur rijden met de auto of 3-4-5 uur rijden op de fiets (ligt eraan hoe hard ik fiets) bij mij vandaan. Zelf woon ik in (het zuiden van) Nederland, dus ja das best wel onhandig.

Nu ben ik afgelopen week een leuke jongen (ik noem hem maar even Jur) tegen gekomen. Het was een beetje een aparte ontmoeting, maar ik ben dus sinds die tijd stapelverliefd op hem. Het is niet zomaar een verliefdheidje, zoals ik wel eens vaker heb. Dit is anders. Het voelt alsof hij voor mij gemaakt is. Ik zal verderop nog wel wat meer vertellen over Jur en mij.

Ik heb nog geen seks ofzo met Jur gehad. Ik heb hem alleen wel al helemaal bloot gezien en hij is echt heel mooi en natuurlijk ook heel aardig en lief.

Oh ja, we zijn allemaal jongens :P

Vragen stellen mag natuurlijk altijd en dan ga ik die zo goed mogelijk beantwoorden.

Mijn vraag nu is, hoe pak ik het aan, want ik wil geen van beide pijn doen en ze eigenlijk allebei bij me houden, zodat ik de tijd heb om Jur beter te leren kennen zonder Luca te kwetsen :D

Groetjes 🙂,
M&M’s

418 reacties

Hi iedereen,

 

ok ik ga eerst maar iedereen ff beantwoorden en dan een update geven, denk ik, nou ja, jullie merken wel wat ik allemaal ga schrijven…

 

@Blue ,

ik zit ergens in de bergen dan met weinig berijk. en bij ons woord je echt gecontroleerd of je een camping bandje om hebt. dus lijkt me niet dat jij bij mij in de buurt komt. 

ah ok, nou ‘ons” huis staat anderhalf meter

ALI B FEAT. POKE & JUDESKA - ANDERHALF (PROD. MB & UNLEADED)

oh nee kilometer van het strand zowat, maar als we de andere kant opkijken zien we wel bergen. We gaan wel een keertje naar je zwaaien ofzo. Dat er controle is wil niet zeggen dat twin en ik niet binnen komen hoor….:smirk:

 

 

meestal we dragen eentje die je kunt uitwassen en er staat M&M's op, hoe cool is dat.

 

die hadden we van onze zus gekregen, ze had er bij zo'n winkeltje ergens M&M's op laten printen

 

@Gebruiker c ,

we willen helemaal egaal bruin worden, dus ja, dan hebben we niks aan.

Gebruiker c schreeef:

haha, dat had ik al gedacht, maar durfde het niet te zeggen😅😉

 

oh, tegen ons kun je alles zeggen hoor, we zijn wel wat gewend

 

we houden wel van hem ook al is hij niet onze vriend, als in verkering, zeg maar

Gebruiker c schreef:

ja , ik weet wat je bedoelt,  maar ik bedoelde ook in de friends vorm.

 

nou haha, ik bedoel eigenlijk dat we van hem houden alsof hij ons vriendje/verkering is, dus niet alleen maar als een vriend, nog meer dus :relaxed:

We hopen dat jij ook even wat uitgerust hebt op je vakantie naar Duitsland

 

@Spookyzx ,

 

ben een weekje er tussenuit geweest hier.

Je hebt groot gelijk, iedereen moet op zijn tijd even tijd voor zichzelf nemen. Leuk dat je ons volgt

Ik schrok behoorlijk van wat er gebeurd is met jou en Newt. Ik heb er geen woorden voor. 

Ja, snap ik, het valt wel rauw op je dak zoiets

…..goed dat je toen je automatische piloot aanzette om 112 te bellen……

Dankje, hoe dat werkt idk, maar kennelijk is dat een soort overlevingsmechanisme dat dan gaat werken

Ik had naar dat ik dat eerste stukje las over de val en het ziekenhuis dacht ik in mijn hoofd de hele tijd als die maar blijft leven….

Ja, sorry ik las het zelf terug en toen dacht ik al dat ik jullie had laten schrikken. Daarom had ik ergens in een volgende reactie gezet dat ie nog leeft. Hoe het verder is gegaan schrijf ik nog, maar Newt leeft

Je bent nu lekker op vakantie in Frankrijk….Gaan jullie altijd naar Frankrijk ….? Zo ja, is dat wel leuk dan? Altijd hetzelfde land?

‘We’ (papa en mama) hebben hier een huis gekocht een jaar of 4 geleden en voor die tijd kwamen we hier altijd al in de buurt op een camping. We hebben hier veel vrienden, gewoon Franse jongens (en ook wat meisjes die we dan weer via die jongens kennen). Het is echt chill. Eigenlijk zijn we hier alle schoolvakanties, alleen nu met corona en toen door dat ongeluk met Newt zijn we een aantal keer niet geweest. We gaan verder ook nog wel eens ergens anders naartoe voor een midweekje of weekend, maar meeste hier

Met mijn opa en oma gingen we altijd naar Italië en Kroatië op vakantie. En in de winter gingen we enkele jaren naar Ijsland omdat opa daar ooit in een dronken bui (heel lang geleden al) een huisje heeft gekocht haha.

Cool, haha het kan soms raar lopen...

Nu zal dat huisje wel liggen te verstoffen daar denk ik. Ik zou opa is vragen hoe dat zit met het huisje in Ijsland. Het was trouwens een best groot huis maar oke nevermind lol.

Jammer dat je er al een tijdje niet bent geweest, misschien kom dat nog wel

Wat zijn je plannen voor vandaag M&Ms? Ga je nog wat leuks doen?

Nou ja, die vandaag is inmiddels al een paar dagen later, maar in principe doen we elke dag ongeveer hetzelfde en dat is, toch beetje op tijd opstaan, dan gaan we vaak een paar uur fietsen op de racefiets of mountainbike of hardlopen, een kilometer of 10 ofzo, dan is het al snel een uur of 10 half elk en dan chillen we wat in de tuin en werken we aan onze kleur, nou ja, dan liggen we gewoon bloot ergens in de tuin op te drogen van dat we af en toe in het zwembad springen, dan tussen de middag ff stokbroodje eten en meestal zijn er dan al wat vrienden langs gekomen die dan soms ook mee eten en dan gaan we 's middags naar het strand , wat zwemmen en rondlopen, soms naar de boulevard en daar doen we dan skaten of onze nieuwe rolschaatsen uitproberen. Soms dansen we ook, want er zijn wel meer jongens die dan muziek bij hebben en een grote box, dus ja, dan zo elkaar uitdagen met dansen, zo'n battle ofzo. Ook gaan we wel waterskiën en wakeboarden maar niet elke dag. Mama is er nu ook met onze jongere broer. Onze zus komt nog met een vriendin, papa wrs ook nog een weekje, maar die moet de zaak ook open houden en geld verdienen in corona tijd. Onze vrienden uit Duitsland zijn er bijna elke zomer als wij er ook zijn en volgende week komen er nog andere jongens, zoals 'feestgay’, das een Belg die bij Luca op school zat. Van die dingen.

Mag ik je trouwens M&Ms noemen? Of zou ik je gewoon MenMs noemen voortaan? Het is hetzelfde maar je schrijft het anders. Ik weet niet of je dat erg vind

Je mag me noemen zoals je wilt. Wij zijn daar nog al makkelijk in. Toen ik mijn account aanmaakte wilde ik 'M&M's ‘ als naam, maar die & en die ‘ tekens kon ik niet gebruiken, dus toen moest ik wel voor 'M en Ms’ kiezen

Nou ja. Ik wens je nog een hele fijne vakantie verder en geniet er maar lekker van!

Dankjewel en jij morgen of overmorgen succes met je verhuizing :relaxed:

 

Als jullie het allemaal goed vinden dan ga ik dit nu eerst posten en dan gaan we even wat eten :wink:

Ik denk trouwens, dat als jullie het niet goed vinden, dat we dan toch ook wel gaan eten :stuck_out_tongue:

 

Tot snel.

De rest moet nog eventjes geduld hebben voor een reactie op wat zij geschreven hebben.

 

Groetjes,

M&M's

 Hi iedereen,

 

daar ben ik weer, snel  hè :grinning:

Ff kijken wie er aan de beurt is.

Het lijkt wel Sinterklaas….

 

@Kenshin , kom jij eens bij Sinterklaas op schoot zitten :rofl:

en vertel eens hoe het met je Frans gaat...

Bonjour M en Ms

Amusez-vous aujourd’hui :slight_smile:  Profitez des températures du sud et je dis bonjour à tout le monde là :sunflower: 

(haha, van een Belg zou je meer verwachten dan Google Translate Frans, maar goed)

oh, maar dat vind Sinterklaas helemaal niet erg hoor, Sinterklaas zegt altijd in goed Nederlands ‘it’s the thought that counts’

Wij amuseren ons prima, het is lekker weer, gisterenmiddag zelfs 36 graden, nu (vanavond) nog iets van 27 en we hebben iedereen de groeten gedaan. Dat was wel een werk zo het hele strand, maar ja…..we doen altijd braaf wat jij zegt, dus…:wink:

 

 

@Mangoveld ,

 

allereerst, hartstikke leuk dat je even langs komt en een reactie post

Je hebt helemaal gelijk met wat je schrijft. Ik wil niemand pijn doen en er tegelijkertijd ook achter komen wie ik nou het leukst vindt of voor wie ik kies. Nou ja, dat was best ingewikkeld en ik was al een beetje op weg. Ik had alles aan Luca uitgelegd en Luca gaf me de kans om het te ‘onderzoeken’. Op zich wel superlief van Luca, maar ja, ook wel moeilijk. Ik ging dus vaker naar Jur en we hadden het ook wel gezellig, maar de afstand was best groot, dus konden we elkaar niet elke week zien. Wel online natuurlijk, maar dat is toch anders.

We waren dus druk aan het daten, zeg maar en toen gebeurde die val van Newt en dat zette alles op z'n kop. We probeerden natuurlijk met iedereen contact te houden en iedereen aandacht te geven, maar dat was wel heel moeilijk, zoals je misschien wel al gelezen hebt. Ik heb nog niet alles verteld over hoe het gegaan is, dus als je benieuwd bent hoe het verder gaat, dan zou ik af en toe even de reacties lezen.

Ik was in mijn verhaal ongeveer op het moment dat Newt weer wakker werd uit zijn coma, dus binnenkort (zo snel mogelijk) post ik daar meer over.

 

Nogmaals heel erg bedankt voor je reactie en als je nog tips hebt of opmerkingen dan zou ik het leuk vinden als je nog eens reageert.

 

@Blue ,

je hebt je iPad met tekentabletfunctie wel al aardig onder de knie zie ik.

Hartstikke leuk en ja, ik ga echt van niet alleen deze, maar alle mooie dagen genieten en proberen te ontspannen. Komt goed.

 

Je moet juist van je vakantie genieten. 
…..Ook al staat het er al. Maar het staat niet op de goeie plek 🧐

Nou maak je me wel nieuwsgierig met wat je precies bedoelt. Spannend. Nou ja, ik wacht wel af.

Dankjewel voor je leuke reactie :relaxed:

 

@Pin ,

Ik ben zo te lezen niet de enige die soms moeite heeft dit topic bij te benen, piew 😉 

klopt haha en ik heb nieuws voor je, zo heb ik nog een paar topics waar ik achterloop….., maar ja, het is hier ook zo leuk en zoveel dingen te doen, dus soms schieten er andere dingen bij in…

 

Ik kom weer even inchecken om te laten weten dat ik het allemaal heftig vind…. het verhaal heeft nog niet een hele positieve turn gekregen, wel wat positieve dingen als het wakker worden enzo, maar toch. Het is natuurlijk ook te verwachten dat het niet allemaal weer op en top in orde is nadat Newt wakker werd. 

Dankjewel dat je even langs komt. Je mag hier altijd (en ook bij ons thuis, ook zonder vooraankondiging)  binnen vallen.  Het is idd some good, some bad. Het vervolg van de update (dat klinkt raar 'vervolg van de update’ hmm, maar ik laat het lekker zo staan) komt er aan. Dan hoop ik jullie wat meer te vertellen over hoe het tussen Luca, Jur, ons en Newt allemaal gegaan is/verder gaat

Verder lees ik ook wat vakantie updates en een hoop Frans. Jeetje, komt Frans toch nog van pas ook al ga ik zelf niet naar Frankrijk. 

Haha, ja als je dacht van Frans af te zijn dan is ie er weer ineens. Van de week omdat ie niet naar Kroatië op vakantie kon.. ik heb het nu over Frans Duijts voor als het niet begreep. Maar, je mag wel iets in het Frans zeggen hoor, tegen ons. Nous parlons le francais assez bien (hoe krijg ik die komma nou aan die c in francais?)

J'espère que vous avez un bon jour et des bonnes vacances. Je dis "bonjour" à tout le monde qui sont present chez vous. J'espère que vous pouvez me comprendre.

Oei, uhm ja oké das wel een heel ingewikkelde zin Pin. Ik had liever gehoopt dat je ons gewoon een goeie dag en vakantie had gewenst en dat we aan iedereen de groeten moesten doen die bij ons is, maar ik ben bang dat we je niet helemaal goed begrijpen :lying_face:

Ooievaar!

Nou ja, à la cigogne dan maar

 

Ok, volgens mij ben ik nou weer bij, tenzij iemand het ‘lef’ heeft gehad al weer iets te posten  :joy:

 

Ik ga vannacht, denk ik, aan de update beginnen over Luca, Jur, Newt en ons. Anders ga ik er misschien over dromen dat ik dat van plan ben...

 

We gaan nu ff een ijsje eten op de boulevard ofzo, misschien bij Häagen Dazs (dazs best duur, maar wel lekker)  of toch gewoon bij de McDonalds. misschien weleen milkshake idk yet

Ik denk dat we op de fiets gaan en dan neem m'n skateboard wel mee wrs.

Oh ja, iedereen gaat mee :upside_down:

 

Tot later.

 

Groetjes,

M&M's

Ah nee, bij Sinterklaas op schoot kan echt niet nu. Niemand weet natuurlijk zijn precieze leeftijd, maar hij lijkt me wel in de groep van de kwetsbare ouderen te vallen... Wel oppassen hè guys. 

 

 

J'espère que vous avez un bon jour et des bonnes vacances. Je dis "bonjour" à tout le monde qui sont present chez vous. J'espère que vous pouvez me comprendre.

M en Ms schreef:

Oei, uhm ja oké das wel een heel ingewikkelde zin Pin. Ik had liever gehoopt dat je ons gewoon een goeie vakantie had gewenst en dat we aan iedereen de groeten moesten doen die bij ons is, maar ik ben bang dat we je niet helemaal goed begrijpen :lying_face:

Ah ja nu je het zo zegt, had ik misschien maar beter dat kunnen zeggen inderdaad. Had verwarring gescheeld.

 

Ok, volgens mij ben ik nou weer bij, tenzij iemand het ‘lef’ heeft gehad al weer iets te posten  :joy:

Oeps

Ik ga vannacht, denk ik, aan de update beginnen over Luca, Jur, Newt en ons. Anders ga ik er misschien over dromen dat ik dat van plan ben...

Ai, nou ja gelukkig chillen jullie veel overdags, dus dan hebben jullie ook geen slaap nodig ;) 

We gaan nu ff een ijsje eten op de boulevard ofzo, misschien bij Häagen Dazs (dazs best duur, maar wel lekker)  of toch gewoon bij de McDonalds. misschien weleen milkshake idk yet

Ik denk dat we op de fiets gaan en dan neem m'n skateboard wel mee wrs.

Oh ja, iedereen gaat mee :upside_down:

 

Ah dan kunnen jullie mooi iedereen de groeten doen. Geniet ervan! (Btw, fiets gemaakt of is het skateboard voor twin?)

 

Nou ik ga ook stoppen met dit ingewikkelde bericht met al die quotes. Ben geen fan van hoe dat nu is veranderd, nu ik geen codes meer kan gebruiken om te quoten 😞 Ach ja, er zijn ergere dingen natuurlijk. Misschien moet ik mijn aandacht maar eens focussen op die andere topics waar ik nog op achterloop😒

 

Gr. Pin

 

 

Hi iedereen,

 

hey , hoe gaat ie met jullie daar?

 

@Gebruiker c ,

we willen helemaal egaal bruin worden, dus ja, dan hebben we niks aan.

Gebruiker c schreeef:

haha, dat had ik al gedacht, maar durfde het niet te zeggen😅😉

 

oh, tegen ons kun je alles zeggen hoor, we zijn wel wat gewend.

ik zelf wil namelijk niemand beledigen of kwetsen ofzo, dus ja. Daar voel ik me niet zo heel goed bij, en ik ben ook zo opgevoed een beetje , dus ja, dan vind ik dat soms ook beetje moeilijk. (Niet alleen dit hoor, dat zijn nog heel veel dingen😋)

 

we houden wel van hem ook al is hij niet onze vriend, als in verkering, zeg maar

Gebruiker c schreef:

ja , ik weet wat je bedoelt,  maar ik bedoelde ook in de friends vorm.

 

nou haha, ik bedoel eigenlijk dat we van hem houden alsof hij ons vriendje/verkering is, dus niet alleen maar als een vriend, nog meer dus :relaxed:ah, das fijn. Ik denk en hoop dat dat gevoel ook wederzijds is.

We hopen dat jij ook even wat uitgerust hebt op je vakantie naar Duitsland.

ja, voor mijn doen was het uitrusten en ook beetje uitslapen tot 05:45, (voor mijn doen is dat uitslapen) en dan even lekker kleding aandoen en lekker in het park 20km lopen, dat was echt een donders groot park ! Echt niet normaal, het was in Duitsland en het was iets van 3km bij het centrum in een rechte lijn. Wat doe ik ik ben die gek die om 06:00 20km aan het hardlopen is in het park, nou ja park,  ik zou haast zeggen dat het een heel mooi bos was , maar het is wel een heel mooi park. Ik weet niet of ik het mag zeggen van de kindertelefoon? , als het mag dan laat ik het wel weten, maar ik ben nu weer lekker in Nederland,  bezig met mijn eigen klussen en ben nu nog bezig met mijn ene slaapkamer her in te richten. Mijn oude boxspring die gaat naar de zolder en ik heb een nieuw bed gekocht met vanalles erop en eraan, wat eigenlijk veel te duur was😅 , ik heb mijn kamer zelf ook al getext,  er is al een afspraak voor degene die de vloer komt leggen wanneer hij kan. En ja, ik heb nog een grote kast , nachtkastje en een tv van 65 inch gekocht,  omdat mijn oude tv het eigenlijk niet meer kon, en daar bedoel ik  mee dat hij ook dingen niet meer kon die hij eerst wel deed.  Ik heb weer wat telefoontjes gehad voor reserveringen voor de verhuur,  ookal was ik dan soort van vrij , maar dat vind ik ook niet zo erg. Ik had vanavond of eigenlijk gisteravond een etentje op 1.5 meter natuurlijk,  in een restaurant in , wat was het nou , 🤔 ik weet het al niet meer,  maar het was erg gezellig.  Maar ik ben zeker uit gerust.  Ookal vind ik niet dat dat nodig was, maar oke,  mijn ouders zeiden dat het wel nodig was. Oh ik heb vandaag ook mijn ouders weer gezien in levende lijve . En dat was echt weken, maar dan ook echt weken geleden, ookal was het maar voor even, ik ben er blij mee! Ze zitten nu denk in vliegtuig of ze zijn al weer geland,  dus ja, ik heb het rijk weer voor mezelf.  Wat zouden jullie doen als jullie een tijdje het rijk voor jullie zelf hadden? Ben wel benieuwd. 

maar lief dat je /jullie daaraan denken!

 

 

 

Groetjes,

M&M's

Groetjes Gebruiker c 

Hi iedereen,

 

Hi iedereen,

Gebruiker c schreef:

hey , hoe gaat ie met jullie daar?

 

we hebben het hier prima naar ons zin, dankjewel

 

oh, tegen ons kun je alles zeggen hoor, we zijn wel wat gewend.

Gebruiker c schreef:

ik zelf wil namelijk niemand beledigen of kwetsen ofzo, dus ja. Daar voel ik me niet zo heel goed bij, en ik ben ook zo opgevoed een beetje , dus ja, dan vind ik dat soms ook beetje moeilijk. (Niet alleen dit hoor, dat zijn nog heel veel dingen😋)

 

dat snap ik ook  wel weer, beter ben je er voorzichtig mee, dan voorkom je ongemakkelijke situaties, maar nogmaals, in principe kun je alles tegen ons zeggen / aan ons vragen

 

nou haha, ik bedoel eigenlijk dat we van hem houden alsof hij ons vriendje/verkering is, dus niet alleen maar als een vriend, nog meer dus :relaxed:

Gebruiker c schreef:

ah, das fijn. Ik denk en hoop dat dat gevoel ook wederzijds is.

 

volgens ons is dat wederzijds, maar we hebben ondertussen ook wel het één en ander meegemaakt

 

Goed om te lezen dat je er ook lekker even tussenuit bent geweest. Je bent wel echt heel actief. Hoe houd je dat vol allemaal?

Wij zijn ook niet van het stilzitten, maar we doen vaak ook wel dingen die niet zo veel energie kosten, maar dat wel opleveren.

Hopelijk is het kluswerk ook al weer ver klaar en staan alle nieuwe spullen op hun plekje. Geniet er van. Leuk dat je je ouders weer even hebt gezien.

 

xxx

Gebruiker c schreef:

Wat zouden jullie doen als jullie een tijdje het rijk voor jullie zelf hadden? Ben wel benieuwd. 

 

ik denk niet zoveel anders dan dat we nu doen. We mogen altijd best veel als het op vrienden aan komt. Iedereen mag altijd bij ons blijven eten en slapen. Dat vinden papa en mama ook gezellig en dan weten ze gelijk met wie we omgaan. Het is voor ons wel goed als er toch iemand bij is die ons kent en wat ouder is. Soms zijn we wat impulsief en laten ons soms uitdagen (vooral ik, twin wat minder) en doen dan dingen die we achteraf beter niet hadden kunnen doen. Daarom is bvb mijn fietswiel ook kaduk en twin zijn derailleur.

Het is niet dat we gaan drinken of rare dingen gaan doen. We hebben al genoeg meegemaakt, dus we zijn ook wel weer voorzichtig met jongens die we nog niet goed kennen. Soms zijn we nog wel te goed van vertrouwen of geven teveel geld uit, gewoon om het leuk te hebben met z'n allen en dan blijkt dat anderen daar dan van mee profiteren. Niet onze echte vrienden, die maken daar geen misbruik van, maar jongens (ja sorry bij ons zijn het vooral jongens) die we dan uitnodigen om ergens mee naartoe te gaan. Dan zeggen ze dat ze geen geld bij hebben en op ik of twin het even voor wil schieten en dan zien we dat nooit meer terug of als ze op visite komen dat ze dan bijvoorbeeld stiekem een fles Bacardi ofzo opdrinken of gewoon meenemen.

Wij willen ook niet dat papa en mama dat dan moeten betalen en dan kopen we vaan ons eigen geld weer nieuwe spullen of als er iets kapot gaat ofzo. Wij vinden het wel jammer dat sommigen er misbruik van maken, maar zo leer je je echte vrienden snel kennen. Twin en ik gaan daarna ook niet eindeloos om ons geld vragen. We nemen ons verlies en voor die jongens is dan geen plek meer bij ons. We willen alles voor anderen doen, maar je moet niet onze grens over gaan.

 

En nu ga ik verder schrijven aan de update over Newt, Luca en Jur

 

Groetjes,

M&M's

Hi iedereen,

 

Hi iedereen,

Gebruiker c schreef:

hey , hoe gaat ie met jullie daar?

 

we hebben het hier prima naar ons zin, dankjewel dat is fijn om te horen! 

 

oh, tegen ons kun je alles zeggen hoor, we zijn wel wat gewend.

Gebruiker c schreef:

ik zelf wil namelijk niemand beledigen of kwetsen ofzo, dus ja. Daar voel ik me niet zo heel goed bij, en ik ben ook zo opgevoed een beetje , dus ja, dan vind ik dat soms ook beetje moeilijk. (Niet alleen dit hoor, dat zijn nog heel veel dingen😋)

 

dat snap ik ook  wel weer, beter ben je er voorzichtig mee, dan voorkom je ongemakkelijke situaties, maar nogmaals, in principe kun je alles tegen ons zeggen / aan ons vragenoke, ik zal er aan denken😉

 

nou haha, ik bedoel eigenlijk dat we van hem houden alsof hij ons vriendje/verkering is, dus niet alleen maar als een vriend, nog meer dus :relaxed:

Gebruiker c schreef:

ah, das fijn. Ik denk en hoop dat dat gevoel ook wederzijds is.

 

volgens ons is dat wederzijds, maar we hebben ondertussen ook wel het één en ander meegemaaktdat is wel fijn ,dat zeker , jullie hebben veel meegemaakt. 

 

Goed om te lezen dat je er ook lekker even tussenuit bent geweest.tnx, het is dat mijn ouders zeiden dat ik een pauze moest nemen , anders zat ik toen te werken.

Je bent wel echt heel actief.tnx! 

Hoe houd je dat vol allemaal?ik heb eigenlijk geen idee 😅. Het is voor mij nu normaal,  ik weet van mijn ouders dat als je iets wilt er iets voor moet doen. En ook omdat als ik iets wilde vroeger,  dan moest ik dat zelf voor elkaar krijgen, daar heb ik veel van geleerd,  daar ben ik mijn ouders ook erg dankbaar voor. Maar hoe ik het volhoudt,  is misschien zoals ik al zei, gewenning en ik sta zelf altijd voor verantwoording en vertrouwen en hard werken, dat is een mooie combi voor een leven als dat ik heb.  Ik word heel vroeg wakker, ga krachttraining en cardiotraining doen en dan ontbijt en dan werken en dan uiteindelijk zelf eten koken en dan weer wat werken. Haha, en ik zal wat zeggen,  ik heb gesolliciteerd voor een  functie in de eventen sector.  Ookal verhuur ik dingen voor kleine evenementen,  ik ga waarschijnlijk voor pinkpop,  lowlends enz. Werken voor kaartverkoop en andere functies al podium bouwen enz. Haha, best grappig dat jullie mij best actief vinden😅 zelf vind ik van niet, en nu zeg ik ook dat ik waarschijnlijk ook nog ga werken op festivals en evenementen.  Dat is best grappig 😅😉

Wij zijn ook niet van het stilzitten, maar we doen vaak ook wel dingen die niet zo veel energie kosten, maar dat wel opleveren.dat geloof ik wel, jullie kunnen net als ik niet stilzitten.  Dat is ook lekker.

Hopelijk is het kluswerk ook al weer ver klaar en staan alle nieuwe spullen op hun plekje.ja,  er staan al wat dingetjes goed, als op mijn ene kamer als in de schuur en garage,  mijn bed en kast en nachtkastjes en vloer komen pas over 2 maanden, maar dan heb ik vast alles gedaan. Ik heb de 65 inch Samsung tv, nu ongeveer hangen,  en ik ben bezig met een mooie audio set. Ik zit nog te twijfelen of ik voor mijn andere kamer , waar mijn setup staat van 6 schermen zitten, of ik nog 4 schermen erbij bestel. Maar daar worden dan de security cams op aangesloten. Nu is dat 1 scherm, maar dan 4, en dan kan ik dat ene extra scherm weer gebruiken voor iets anders.

Geniet er van. Leuk dat je je ouders weer even hebt gezien.dankjewel!  Dat zal ik doen. 

ja, vind ik ook, zoals jullie weten is het een tijdje geleden weer. Het is niet zo heel lang , maar het is wel weer een tijdje geleden, maar ik ben er wel aan gewend. 

 

xxx

Gebruiker c schreef:

Wat zouden jullie doen als jullie een tijdje het rijk voor jullie zelf hadden? Ben wel benieuwd. 

 

ik denk niet zoveel anders dan dat we nu doen. We mogen altijd best veel als het op vrienden aan komt.das wel fijn.

 Iedereen mag altijd bij ons blijven eten en slapen. Dat vinden papa en mama ook gezellig en dan weten ze gelijk met wie we omgaan. Het is voor ons wel goed als er toch iemand bij is die ons kent en wat ouder is. Soms zijn we wat impulsief en laten ons soms uitdagen (vooral ik, twin wat minder) en doen dan dingen die we achteraf beter niet hadden kunnen doen. Daarom is bvb mijn fietswiel ook kaduk en twin zijn derailleur.ah, dat wel fijn. En dat verklaart een  hoop.😉

Het is niet dat we gaan drinken of rare dingen gaan doen. daar zie ik jullie ook nier voor aan, ik zie jullie heel anders dan dat .😉

We hebben al genoeg meegemaakt, dus we zijn ook wel weer voorzichtig met jongens die we nog niet goed kennen.dat is ook begrijpelijk. Soms zijn we nog wel te goed van vertrouwen of geven teveel geld uit, dat heb ik ook wel is soms, dat is een kwestie van leren.

gewoon om het leuk te hebben met z'n allen en dan blijkt dat anderen daar dan van mee profiteren. Niet onze echte vrienden, die maken daar geen misbruik van, maar jongens (ja sorry bij ons zijn het vooral jongens)je hoeft je daar niet voor te verontschuldigen!  Dat snap ik. 

die we dan uitnodigen om ergens mee naartoe te gaan. Dan zeggen ze dat ze geen geld bij hebben en op ik of twin het even voor wil schieten en dan zien we dat nooit meer terug ja dat is bij mij soms ook wel herkenbaar. 

of als ze op visite komen dat ze dan bijvoorbeeld stiekem een fles Bacardi ofzo opdrinken of gewoon meenemen.

Wij willen ook niet dat papa en mama dat dan moeten betalen en dan kopen we vaan ons eigen geld weer nieuwe spullen of als er iets kapot gaat ofzo. Wij vinden het wel jammer dat sommigen er misbruik van maken, maar zo leer je je echte vrienden snel kennen.dat is ook jammer, maar wel de manier om je echte vrienden te kennen zoals je al zei.

Twin en ik gaan daarna ook niet eindeloos om ons geld vragen. We nemen ons verlies en voor die jongens is dan geen plek meer bij ons. We willen alles voor anderen doen, maar je moet niet onze grens over gaan.

precies,  zo gaat dat ook bij mij.

En nu ga ik verder schrijven aan de update over Newt, Luca en Jur

oke! Succes . Neem wel je tijd!

Groetjes,

M&M's

Groetjes Gebruiker c 

Hi iedereen,

 

@Pin ,

Ah nee, bij Sinterklaas op schoot kan echt niet nu. Niemand weet natuurlijk zijn precieze leeftijd, maar hij lijkt me wel in de groep van de kwetsbare ouderen te vallen... Wel oppassen hè guys. 

goed dat je ons waarschuwt, want we willen natuurlijk niet in de geschiedenisboeken komen als de twin die Sinterklaas om zeep heeft geholpen :hushed:

 

Ah ja nu je het zo zegt, had ik misschien maar beter dat kunnen zeggen inderdaad. Had verwarring gescheeld.

we hebben het je vergeven :relaxed:

 

 

Ok, volgens mij ben ik nou weer bij, tenzij iemand het ‘lef’ heeft gehad al weer iets te posten  :joy:

Oeps

we zijn in een goede bui en sws softies, dus op jou kunnen we gewoon niet kwaad worden :rage::yum:

 

Ai, nou ja gelukkig chillen jullie veel overdags, dus dan hebben jullie ook geen slaap nodig ;) 

nou dat dachten we eerst wel, maar in de praktijk werkt het kennelijk toch anders.  Daar heb je wel een punt. We snapten ook al niet waarom we af en toe zo snel in slaap vielen zodra we  even in de zon gingen liggen :sleeping: :sun_with_face:

 

Ah dan kunnen jullie mooi iedereen de groeten doen. Geniet ervan! (Btw, fiets gemaakt of is het skateboard voor twin?)

nope, één racefiets is nog kapot (derailleur), maar twin en ik hebben hier allebei ook nog een mountainbike en daar mogen we wel mee naar de boulevard van mama.  Uiteindelijk hadden we onze skateboards niet meer meegenomen, alleen onze rolschaatsen in een rugzak, want fietsen met rolschaatsen aan is vragen om problemen en die ontstaan sws wel als wij erbij zijn, dus je moet het niet opzoeken hè.

Op rolschaatsen konden we gewoon zo ‘tik-m-aan’ met iedereen doen die op de boulevard liep, dus dat ging wel lekker snel, alleen niet iedereen snapte ons en ze deden dus niet allemaal mee, maar we hebben ons best gedaan….

 

De update over Newt, Jur en Luca komt er aan…ja, echt

 

Groetjes,

M&M's

Hi iedereen,

 

Het heeft even geduurd, maar hier is dan eindelijk weer een update over Newt en wat voor invloed dat allemaal op mijn relatie heeft met Jur en Luca.

 

Newt was dus na een weekje weer wakker geworden of ze hadden ‘m wakker laten worden, want uiteindelijk hadden ze hem na die val, eigenlijk in slaap gebracht, omdat dat beter zou zijn voor zijn herstel.

Testen die ze voordat ie wakker was hadden gedaan en ook in het begin van dat ie pas wakker was, waren niet om te juichen. Op zich hadden ze verwacht dat ie zijn benen wel zou moeten kunnen gebruiken, maar er was weinig beweging en ook het gevoel was niet zoals je normaal zou verwachten.

Ik weet niet eens of ik al verteld heb hoe het was om Newt weer wakker te zien. Toen die net wakker was, mochten twin en ik er niet bij. Alleen zijn vader en moeder wel. Newt wist niet waar ie was en wat er gebeurd was. Hij schrok er zelf van dat ie in een ziekenhuisbed lag en nauwelijks kon bewegen. Behalve dat ie aan zijn rug was geopereerd was zijn ene pols gebroken en in gegipst en die andere hand was ook niet helemaal jofel. Zijn enkels zaten ook in het gips, want hij was daar ook aan geopereerd, want zijn enkelbanden waren voor een deel af en verder nog botbreuken. Volgens mij had ik gezegd dat alleen zijn banden gescheurd waren, maar er was meer aan de hand door die val. Dan zijn knie nog en die drain en een gescheurde milt en nog iets in zijn hoofd.

Die drain was er al uit voordat ie weer wakker werd. De rest was nog ongeveer hetzelfde om te zien. Zijn milt was onder controle, ik weet niet eens wat ze daar aan gedaan hebben. Misschien is die vanzelf gestopt met bloeden. Hij heeft daar geen litteken, dus idk.

Al het gips zat er nog om en in het begin kwam de fysio wel, maar die kon volgens mij niet zo veel doen als dat die zelf met Newt zijn arm of been wat op en neer kon ofzo. Weet ik ook allemaal niet, want we waren daar nooit bij.

 

Newt was toen ie net wakker was wel blij om ons te zien, maar hij was niet zoals ie voor de val was.Na een aantal dagen werd dat gelukkig wel beter. Onze eerste zorgen waren een beetje verminderd. Hij was geestelijk wel ok, maar nog niet de oude.

Lichamelijk zou het vast nog lang duren, maar het was moeilijk te zeggen hoe lang en wat ie dan wel of niet zou kunnen allemaal.

Het duurde eerst al weken voordat het gips er af mocht en tot die tijd moest Newt ongeveer overal bij geholpen worden. Dat deed de verpleging natuurlijk, maar wij vonden het ook fijn als wij hem af en toe konden helpen. Al was het maar met zijn boterhammen te snijden en hem stukjes te voeren of wat te drinken geven of als hij ergens jeuk had dan konden wij hem kriebelen. Gewoon simpele dingen.

Het was voor ons bijna normaal geworden om na school naar Newt toe te gaan in het ziekenhuis, alleen was het na een aantal weken lastiger om iemand te vinden die ons kon brengen. In het begin zette iedereen alles opzij daarvoor, maar nu Newt weer bij was, waren er minder zorgen en geen noodzaak voor anderen om zo vaak naar hem te gaan als in het begin.

Het liefste wilden wij elke dag gaan, maar dat was niet haalbaar. Met de bus duurde het ruim een uur om die 30 kilometer naar het ziekenhuis af te leggen, dus ja, dan kun je bijna net zo goed gaan lopen. Meestal gingen we dus zelf maar op de scooter, maar dan waren we ook al gauw 40-45 minuten enkele reis onderweg, dus zeg anderhalf (haha) uur per keer om hem even te zien.

 

Je kunt je voorstellen dat we nauwelijks tijd voor andere dingen hadden als school, slapen en Newt en dan nog een paar uurtjes dansen in de week. We gingen soms expres wel op de fiets naar Newt om aan onze beweging te komen. Jur en Luca hadden er op zich geen probleem mee als we weer eens naar Newt gingen, zelf kwamen ze ook af en toe hem te bezoeken, maar ze wilden natuurlijk ons ook meer zien en leuke dingen doen.

 

Gevolg was dat we steeds minder vaak naar Luca gingen en Luca minder bij ons kwam. Ik zag Jur op een gegeven moment hooguit 1 x in de 3 weken, dus dan kun je ook niet echt iets opbouwen. We spraken elkaar wel via skype en app, maar das anders.

Jur en Luca dachten dat als Newt naar een revalidatiecentrum zou gaan, dat er wel meer tijd voor hen was en dus steunden ze ons nog steeds in wat we voor Newt deden.

 

Ik ga niet alle kleine stapjes die Newt maakte noemen, maar elke keer als ie weer iets meer kon, vierden we feest. Toen hij zijn armen weer kon gebruiken was dat voor hemzelf natuurlijk al veel fijner, maar zijn benen en het gevoel daarin herstelde maar langzaam.

 

Kennelijk waren er zenuwen beschadigd door de wervels die verschoven waren en er was wel hoop dat dat zou verbeteren. De zenuwen waren niet helemaal door, maar wat er dan wel precies mee was, dat weten we ook niet allemaal. Iemand heeft het wel eens uit proberen te leggen en dan denk je dat je het begrijpt, maar eigenlijk weet je het niet precies, omdat je er te weinig van af weet.

 

Op een gegeven moment werd Newt uit het ziekenhuis ‘gegooid’. Niet echt gesmeten natuurlijk, maar op zich was hij voldoende hersteld dat hij naar een revalidatiecentrum kon en moest. Hij kon niet naar huis. Gelukkig wel eens een keertje een paar uurtjes en dan kon ie net lang genoeg in een rolstoel zitten of op bed liggen en dan weer terug naar het ziekenhuis en later revalidatiecentrum.

De keren dat ie naar huis mocht waren echt een feestje, maar Jur en Luca kregen niet de aandacht die ze verdienden. Ze waren er wel voor ons, als we ons verhaal kwijt wilden, maar altijd hadden we het over Newt en nooit eens over ons, als in Jur en ik en twin en Luca. Luca kwam wel regelmatig nog naar ons, maar het grootste deel van de tijd waren wij dan bij Newt in het ziekenhuis of revalidatiecentrum. Jur kenden we natuurlijk nog niet zo lang en goed en dat contact werd minder.

 

Ik ga er in een volgende post wel meer over vertellen.

 

Het enige wat ik nu nog kwijt wil is dat het best allemaal zwaar was. Vooral voor Newt natuurlijk, maar ook voor ons en onze familie. Het draaide toch vaak om wanneer wij weer weg gebracht of gehaald moesten worden en dan aten we weer op andere tijden als de rest thuis, dus moest daar ook weer voor gezorgd worden. Niet dat ze er ooit moeilijk over hebben gedaan, maar toch. S.O. naar papa en mama en broers en zus en iedereen die ons geholpen heeft toen.

Op een gegeven moment werd het ons ook bijna te veel. In het begin heb je die adrenaline nog en is het nog te doen, maar echt tijd om uit te rusten was er niet. We hadden het gevoel dat we bijvoorbeeld wel aanwezig waren op school of ergens anders, maar dat alles langs ons heen ging. Revalidatie was ook zwaar om mee te maken. Je hoopt dat alles heel snel beter gaat, maar dat is niet.

Toen was er net een jongen op tv geweest bij DWDD De Wereld Draait Door) op NPO en die zat ook in een revalidatiecentrum. Zijn naam is Daan (hij is bekend van tv, dus ik denk dat ik zijn naam wel kan noemen). Wij kennen hem niet persoonlijk, ook geen idee waar hij woont, maar hij was zo positief, ondanks alle dingen die hij had mee gemaakt, dat we van hem nieuwe energie kregen.

We dachten als hij zo positief kan zijn met alles wat hij niet meer kan, wat zitten wij dan te mokken. We hebben toen elke minuut gevolgd van de serie waarin hij gevolgd werd door de camera tijdens zijn herstel in een revalidatiecentrum. Natuurlijk komen er ook andere patiënten aan het woord en die worden ook gevolg, maar Daan is echt onze held. Hij is ongeveer onze leeftijd, iig in die serie.

 

Ik ga een linkje geven, zodat iedereen die nieuwsgierig is geworden naar Daan en de serie, het zelf kan bekijken:

https://www.npostart.nl/stuk/VPWON_1283141

 

Tot de volgende…

 

Groetjes,

M&M's

Hey M en Ms, en gezelschap

 

Newt mag zich gelukkig prijzen met vrienden als jullie. Nou ja, gelukkig prijzen, niet als in ‘dat ongeluk was geluk hebben’, ook al heeft hij het mogen overleven, maar wel als in ‘ondanks dat ongeluk en de moeilijkheden waren jullie er voor hem’. (wat een zin) 

 

Nee maar, respect voor jullie, respect voor Newt (hier een knuffel voor je, vriend), en respect voor de vrienden en familie die hem gesteund hebben. Dat steunen zou in mijn ogen een evidentie horen zijn, maar soms, weleens vaker, is het dat niet. 

 

D’r is zo’n liedje, Mighty Long Fall van de band ONE OK ROCK, dat Newts verhaal best mooi beschrijft, vind ik. Naar mijn interpretatie, dan (die misschien niet gelijk is aan die van de band). En naar sommige delen uit de lyrics. Hier wat lyrics:

 

When we met the pain
Stood still
It was us
Then suddenly
It's where'd you go?

...

Don't go
It's a mighty long fall
When you thought love was the top, wow
Oh no, it's a wake up call
When your life went into shock

...

Get up, get up, get up, get up
Running with the demons in your head
Let's shout it out completely
You never really wanna know
Let's shout it out
We're screaming oh, oh

 

Doet me een beetje denken aan de beschrijving van de val, niet? Nou ja, ik loop achter. Het gaat al niet meer over de val. Terug naar de essentie. 

 

Ik hoop dat Newts revalidatie goed verliep. Dat hij een gezonde mindset hield, en als hij die even verloor, dat hij die snel terug vond. Daar zullen jullie en anderen wel mee geholpen hebben, vermoed ik. Nee, weet ik. 

 

Gr. Kenshin

 

 

Hey M&M's, 

 

Hi iedereen,

 

Het heeft even geduurd, maar hier is dan eindelijk weer een update over Newt en wat voor invloed dat allemaal op mijn relatie heeft met Jur en Luca.

 

Newt was dus na een weekje weer wakker geworden of ze hadden ‘m wakker laten worden, want uiteindelijk hadden ze hem na die val, eigenlijk in slaap gebracht, omdat dat beter zou zijn voor zijn herstel.

Testen die ze voordat ie wakker was hadden gedaan en ook in het begin van dat ie pas wakker was, waren niet om te juichen. Op zich hadden ze verwacht dat ie zijn benen wel zou moeten kunnen gebruiken, maar er was weinig beweging en ook het gevoel was niet zoals je normaal zou verwachten.

Ik weet niet eens of ik al verteld heb hoe het was om Newt weer wakker te zien. Toen die net wakker was, mochten twin en ik er niet bij. Alleen zijn vader en moeder wel. Newt wist niet waar ie was en wat er gebeurd was.arme Newt,  hij was een hele tijd niet bij en dus in een keer wakker worden en bijna niks kunnen is niet niks, maar gelukkig heeft hij jullie als vrienden,zoals kenshin al zei, daar zal hij heel blij mee zijn

Hij schrok er zelf van dat ie in een ziekenhuisbed lag en nauwelijks kon bewegen. dat snap ik, het was ook niet niks

Behalve dat ie aan zijn rug was geopereerd was zijn ene pols gebroken en in gegipst en die andere hand was ook niet helemaal jofel. Zijn enkels zaten ook in het gips, want hij was daar ook aan geopereerd, want zijn enkelbanden waren voor een deel af en verder nog botbreuken. Volgens mij had ik gezegd dat alleen zijn banden gescheurd waren, maar er was meer aan de hand door die val. Dan zijn knie nog en die drain en een gescheurde milt en nog iets in zijn hoofd.

Die drain was er al uit voordat ie weer wakker werd. De rest was nog ongeveer hetzelfde om te zien. Zijn milt was onder controle, ik weet niet eens wat ze daar aan gedaan hebben. Misschien is die vanzelf gestopt met bloeden. Hij heeft daar geen litteken, dus idk.

Al het gips zat er nog om en in het begin kwam de fysio wel, maar die kon volgens mij niet zo veel doen als dat die zelf met Newt zijn arm of been wat op en neer kon ofzo. Weet ik ook allemaal niet, want we waren daar nooit bij.uiteindelijk kan hij wel iets doen. Als zijn arm van de artsen bewogen mocht worden , dan kan de fysiotherapeut zelf die oefeningen bij newt doen zodat ze niet soort van verstijven of opslot word.

 

Newt was toen ie net wakker was wel blij om ons te zien, maar hij was niet zoals ie voor de val was.Na een aantal dagen werd dat gelukkig wel beter. Onze eerste zorgen waren een beetje verminderd. gelukkig maar. Dat was dan 1 kleine opluchting. 

was geestelijk wel ok, maar nog niet de oude.dat heeft natuurlijk ook tijd nodig. Hoe is het nu met Newt? Als ik vragen mag?

Lichamelijk zou het vast nog lang duren, maar het was moeilijk te zeggen hoe lang en wat ie dan wel of niet zou kunnen allemaal.hij zal toen een lang traject in gaan, en natuurlijk duurt dat lang, maar het resultaat telt.

Het duurde eerst al weken voordat het gips er af mocht en tot die tijd moest Newt ongeveer overal bij geholpen worden. Dat deed de verpleging natuurlijk, maar wij vonden het ook fijn als wij hem af en toe konden helpen. Al was het maar met zijn boterhammen te snijden en hem stukjes te voeren of wat te drinken geven of als hij ergens jeuk had dan konden wij hem kriebelen. Gewoon simpele dingen.wat een service van de verpleging M&M's en twin.😉

Het was voor ons bijna normaal geworden om na school naar Newt toe te gaan in het ziekenhuis, alleen was het na een aantal weken lastiger om iemand te vinden die ons kon brengen. In het begin zette iedereen alles opzij daarvoor, maar nu Newt weer bij was, waren er minder zorgen en geen noodzaak voor anderen om zo vaak naar hem te gaan als in het begin.

Het liefste wilden wij elke dag gaan, maar dat was niet haalbaar. Met de bus duurde het ruim een uur om die 30 kilometer naar het ziekenhuis af te leggen, dus ja, dan kun je bijna net zo goed gaan lopen. Meestal gingen we dus zelf maar op de scooter, maar dan waren we ook al gauw 40-45 minuten enkele reis onderweg, dus zeg anderhalf (haha) uur per keer om hem even te zien.dat zal wel veel tijd in hebben gezeten natuurlijk. 

 

Je kunt je voorstellen dat we nauwelijks tijd voor andere dingen hadden als school, slapen en Newt en dan nog een paar uurtjes dansen in de week. We gingen soms expres wel op de fiets naar Newt om aan onze beweging te komen. Jur en Luca hadden er op zich geen probleem mee als we weer eens naar Newt gingen, zelf kwamen ze ook af en toe hem te bezoeken, maar ze wilden natuurlijk ons ook meer zien en leuke dingen doen.dat snap ik goed.

 

Gevolg was dat we steeds minder vaak naar Luca gingen en Luca minder bij ons kwam. Ik zag Jur op een gegeven moment hooguit 1 x in de 3 weken, dus dan kun je ook niet echt iets opbouwen. We spraken elkaar wel via skype en app, maar das anders.

Jur en Luca dachten dat als Newt naar een revalidatiecentrum zou gaan, dat er wel meer tijd voor hen was en dus steunden ze ons nog steeds in wat we voor Newt deden.

 

Ik ga niet alle kleine stapjes die Newt maakte noemen, maar elke keer als ie weer iets meer kon, vierden we feest. Toen hij zijn armen weer kon gebruiken was dat voor hemzelf natuurlijk al veel fijner, maar zijn benen en het gevoel daarin herstelde maar langzaam.zolang het maar herstelt is het goed.

 

Kennelijk waren er zenuwen beschadigd door de wervels die verschoven waren en er was wel hoop dat dat zou verbeteren. De zenuwen waren niet helemaal door, maar wat er dan wel precies mee was, dat weten we ook niet allemaal. gelukkig waren ze niet helemaal door. Maakt ook niet uit.

Iemand heeft het wel eens uit proberen te leggen en dan denk je dat je het begrijpt, maar eigenlijk weet je het niet precies, omdat je er te weinig van af weet.maakt niet uit! Dat heb ik ook wel is.

 

Op een gegeven moment werd Newt uit het ziekenhuis ‘gegooid’. Niet echt gesmeten natuurlijk, maar op zich was hij voldoende hersteld dat hij naar een revalidatiecentrum kon en moest. Hij kon niet naar huis. Gelukkig wel eens een keertje een paar uurtjes en dan kon ie net lang genoeg in een rolstoel zitten of op bed liggen en dan weer terug naar het ziekenhuis en later revalidatiecentrum.

De keren dat ie naar huis mocht waren echt een feestje, maar Jur en Luca kregen niet de aandacht die ze verdienden. Ze waren er wel voor ons, als we ons verhaal kwijt wilden, maar altijd hadden we het over Newt en nooit eens over ons, als in Jur en ik en twin en Luca. Luca kwam wel regelmatig nog naar ons, maar het grootste deel van de tijd waren wij dan bij Newt in het ziekenhuis of revalidatiecentrum. Jur kenden we natuurlijk nog niet zo lang en goed en dat contact werd minder.

 

Ik ga er in een volgende post wel meer over vertellen.oke, neem je tijd.

 

Het enige wat ik nu nog kwijt wil is dat het best allemaal zwaar was. Vooral voor Newt natuurlijk, maar ook voor ons en onze familie. Het draaide toch vaak om wanneer wij weer weg gebracht of gehaald moesten worden en dan aten we weer op andere tijden als de rest thuis, dus moest daar ook weer voor gezorgd worden. Niet dat ze er ooit moeilijk over hebben gedaan, maar toch. S.O. naar papa en mama en broers en zus en iedereen die ons geholpen heeft toen.

Op een gegeven moment werd het ons ook bijna te veel. In het begin heb je die adrenaline nog en is het nog te doen, maar echt tijd om uit te rusten was er niet. We hadden het gevoel dat we bijvoorbeeld wel aanwezig waren op school of ergens anders, maar dat alles langs ons heen ging.ik snap wat je bedoelt (kuch herkenbaar)Revalidatie was ook zwaar om mee te maken. Je hoopt dat alles heel snel beter gaat, maar dat is niet.dat hoopt iedereen,  maar de vraag is wat er goed is hersteld en dat kun je pas zien in het resultaat. 

Toen was er net een jongen op tv geweest bij DWDD De Wereld Draait Door) op NPO en die zat ook in een revalidatiecentrum. Zijn naam is Daan (hij is bekend van tv, dus ik denk dat ik zijn naam wel kan noemen). Wij kennen hem niet persoonlijk, ook geen idee waar hij woont, maar hij was zo positief, ondanks alle dingen die hij had mee gemaakt, dat we van hem nieuwe energie kregen.

We dachten als hij zo positief kan zijn met alles wat hij niet meer kan, wat zitten wij dan te mokken. We hebben toen elke minuut gevolgd van de serie waarin hij gevolgd werd door de camera tijdens zijn herstel in een revalidatiecentrum. Natuurlijk komen er ook andere patiënten aan het woord en die worden ook gevolg, maar Daan is echt onze held. Hij is ongeveer onze leeftijd, iig in die serie.

 

Ik ga een linkje geven, zodat iedereen die nieuwsgierig is geworden naar Daan en de serie, het zelf kan bekijken:

https://www.npostart.nl/stuk/VPWON_1283141

 

Tot de volgende…👍

 

Groetjes,

M&M's

 

Zoals kenshin al zei. Respect naar jullie en de rest! Doe hem van mij ook maar een knuffel. 

 

Groetjes Gebruiker c 

Hi iedereen,

 

@Kenshin 

Newt mag zich gelukkig prijzen met vrienden als jullie. Nou ja, gelukkig prijzen, niet als in ‘dat ongeluk was geluk hebben’, ook al heeft hij het mogen overleven, maar wel als in ‘ondanks dat ongeluk en de moeilijkheden waren jullie er voor hem’. (wat een zin) 

Nee maar, respect voor jullie, respect voor Newt (hier een knuffel voor je, vriend), en respect voor de vrienden en familie die hem gesteund hebben. Dat steunen zou in mijn ogen een evidentie horen zijn, maar soms, weleens vaker, is het dat niet. 

dankjewel, maar ik weet dat jij hetzelfde had gedaan, maar idd het is niet altijd even gemakkelijk voor iedereen en sommigen willen wel, maar dan lukt het gewoon niet

Het klinkt ergens misschien gek, want ik zou iedereen helpen, maar toch speelt het ook wel een rol wie de persoon is. Voor iemand waar je van houdt lijkt altijd alles minder moeite en aangezien we van Newt houden, is het geen moeite. Niet echt. Wel soms dat je moe bent na een lange dag, maar je weet waar je het voor gedaan hebt. Als we het niet zouden doen, dan zouden er wakker van kunnen liggen, denk ik

Newt is blij met jouw knuffel. We hebben het hem al verteld en als het allemaal een beetje mee zit komt Newt hier naar toe komend weekend. Dan kunnen we irl met hem knuffelen en jouw knuffel 'doorgeven'.

Feestgay is nu bij ons, we weten nooit hoe lang die blijft, kan 's morgens ineens zijn dat ie zegt ik vlieg weer naar Ibiza ofzo, maar we genieten van hem elke minuut dat hij hier is, verder zijn Claude, Laurent, Justin en Christian en onze jongere broer hier nu, kortom wel gezellig. Claude en Laurent gaan soms naar huis en soms blijven ze hier slapen.

Vandaag zijn we niet naar het strand, maar gewoon in de tuin. Soms is het best druk op het strand en kiezen we ervoor om thuis te blijven en dan zwemmen we gewoon in het zwembad.

 

Bedankt voor het mooie liedje. Er zitten idd wel overeenkomsten tussen de val en de tekst…

 

Ik hoop dat Newts revalidatie goed verliep. Dat hij een gezonde mindset hield, en als hij die even verloor, dat hij die snel terug vond. Daar zullen jullie en anderen wel mee geholpen hebben, vermoed ik. Nee, weet ik. 

ik ben tussendoor een vervolg aan het schrijven en ik hoop dat vanavond/vannacht (?) te posten

 

@Gebruiker c 

 

bedankt voor je reactie en hieronder nog een paar dingetjes waar ik op reageer, maar de rest dankjewel ook

 

 

xxx

Gebruiker c schreef:

uiteindelijk kan hij wel iets doen. Als zijn arm van de artsen bewogen mocht worden , dan kan de fysiotherapeut zelf die oefeningen bij newt doen zodat ze niet soort van verstijven of opslot word.

 

ja precies, dat hadden ze ook uitgelegd dat ze het daarom deden

 

 

was geestelijk wel ok, maar nog niet de oude.

Gebruiker c schreef:

dat heeft natuurlijk ook tijd nodig. Hoe is het nu met Newt? Als ik vragen mag?

 

zoals ik al tegen Kenshin heb gezegd hierboven ga ik dat in de update vertellen

 

 

Gewoon simpele dingen.

Gebruiker c schreef:

wat een service van de verpleging M&M's en twin.😉

 

ja haha, we kunnen alleen maar simpele dingen doen :joy:

 

Hey M&M's, 

 

Met de bus duurde het ruim een uur om die 30 kilometer naar het ziekenhuis af te leggen...Meestal gingen we dus zelf maar op de scooter, maar dan waren we ook al gauw 40-45 minuten enkele reis onderweg, dus zeg anderhalf (haha) uur per keer om hem even te zien.

Gebruiker c schreef:

dat zal wel veel tijd in hebben gezeten natuurlijk. 

 

Op zich vinden we het niet erg dat het tijd kost, maar ov 'sucks’ bij ons waar we wonen in NL en dat is dan wel jammer van je tijd

Nou ja, bedankt voor je andere steunende opmerkingen en ik hoop de update zsm te plaatsen.

Oh ja, S.O. naar Daan. Geen idee of ie ooit op dit forum is. Maar als iemand die hem kent dit leest, geef gerust de boodschap aan hem door, dat we heel veel van hem geleerd hebben en steun aan hem hebben gehad door alles wat ie zei en deed in die serie 'Stuk’op NPO tv. (linkje naar de serie staat in een vorige reactie van mij, hierboven). De boodschap doorgeven is genoeg. Laat Daan maar verder lekker rustig zijn eigen leven leiden. Wij wensen hem alvast het allerbeste.

 

Groetjes,

M&M's

 

@Gebruiker c

 

bedankt voor je reactie en hieronder nog een paar dingetjes waar ik op reageer, maar de rest dankjewel ook. Graag gedaan!  Ik doe het graag.

 

 

xxx

Gebruiker c schreef:

uiteindelijk kan hij wel iets doen. Als zijn arm van de artsen bewogen mocht worden , dan kan de fysiotherapeut zelf die oefeningen bij newt doen zodat ze niet soort van verstijven of opslot word.

 

ja precies, dat hadden ze ook uitgelegd dat ze het daarom deden👍

 

 

was geestelijk wel ok, maar nog niet de oude.

Gebruiker c schreef:

dat heeft natuurlijk ook tijd nodig. Hoe is het nu met Newt? Als ik vragen mag?

 

zoals ik al tegen Kenshin heb gezegd hierboven ga ik dat in de update vertellen

oke, neem wel je tijd!(ik weet het , ik zeg het vaak ja)

 

Gewoon simpele dingen.

Gebruiker c schreef:

wat een service van de verpleging M&M's en twin.😉

 

ja haha, we kunnen alleen maar simpele dingen doen :joy:daar is niks mis mee, en trouwens jullie kunnen meer dan jullie denken! Onthoud dat goed. En met simpele dingen is ook iets.

 

Hey M&M's, 

 

Met de bus duurde het ruim een uur om die 30 kilometer naar het ziekenhuis af te leggen...Meestal gingen we dus zelf maar op de scooter, maar dan waren we ook al gauw 40-45 minuten enkele reis onderweg, dus zeg anderhalf (haha) uur per keer om hem even te zien.

Gebruiker c schreef:

dat zal wel veel tijd in hebben gezeten natuurlijk. 

 

Op zich vinden we het niet erg dat het tijd kost, maar ov 'sucks’ bij ons waar we wonen in NL en dat is dan wel jammer van je tijd dat snap ik, bij  mij is het wel opzich oké,  maar ook echt niet alles😉.

Nou ja, bedankt voor je andere steunende opmerkingen en ik hoop de update zsm te plaatsen.zoals ik al zei, graag gedaan,  ik doe het graag, en dat is denk ook een van de redenen waarom ik hier ben. Doe maar rustig aan!  Ik heb genoeg tijd!

Oh ja, S.O. naar Daan. Geen idee of ie ooit op dit forum is. Maar als iemand die hem kent dit leest, geef gerust de boodschap aan hem door, dat we heel veel van hem geleerd hebben en steun aan hem hebben gehad door alles wat ie zei en deed in die serie 'Stuk’op NPO tv. (linkje naar de serie staat in een vorige reactie van mij, hierboven). De boodschap doorgeven is genoeg. Laat Daan maar verder lekker rustig zijn eigen leven leiden. Wij wensen hem alvast het allerbeste.

 

Groetjes,

M&M's

Groetjes Gebruiker c 

Hi,

M en Ms schreef:

We snapten ook al niet waarom we af en toe zo snel in slaap vielen zodra we  even in de zon gingen liggen :sleeping: :sun_with_face:

Zal wel aan de zon liggen joh, niet aan jullie ontbrekende slaapritme.,, :8

M en Ms schreef:

...want fietsen met rolschaatsen aan is vragen om problemen …

Niet aan de raden nee.

 

M en Ms schreef:

Misschien is die vanzelf gestopt met bloeden. Hij heeft daar geen litteken, dus idk.

Ik denk niet dat het zo werkt? Maar ik ben ook geen expert en het is iig gefixt.

M en Ms schreef:

Ik ga niet alle kleine stapjes die Newt maakte noemen, maar elke keer als ie weer iets meer kon, vierden we feest.

Tof dat jullie dat deden! Dat is natuurlijk ook iets om bij stil te staan! Het is lastig dat vooruitgang niet per dag te meten is, omdat alles zo fluctueert over die korte tijdspan. Om dan even stil te staan wanneer iets goed gaat, zonder te denken aan hoe het morgen kan gaan, is goed. Vier de overwinning als deze zich aandoet!

M en Ms schreef:

Iemand heeft het wel eens uit proberen te leggen en dan denk je dat je het begrijpt, maar eigenlijk weet je het niet precies, omdat je er te weinig van af weet.

Natuurkunde *kuch*

M en Ms schreef:

Niet echt gesmeten natuurlijk

Dat zou wat zijn. Zie je het al voor je?

M en Ms schreef:

We hadden het gevoel dat we bijvoorbeeld wel aanwezig waren op school of ergens anders, maar dat alles langs ons heen ging.

Lastig om te lezen dat het zo veel effect op jullie had. Natuurlijk is het normaal om er mee bezig te zijn, want Newt is een goede vriend. Maar toch. Het greep en grijpt jullie veel aan. Ik vind dat mooi en heb dat ook wel eerder benoemd, maar ik vind het ook vervelend voor jullie, want dat heeft de situatie niet altijd makkelijker gemaakt voor jullie. Gelukkig is Newt wel zo'n vriend die hetzelfde voor jullie zou doen, dus ik heb dan wel weer een soort '’fijn gevoel'’ daarbij dat ik ook weet dat jullie die liefde weer dubbel en dwars terug gaan krijgen :)

Gr. Pin

Hi iedereen,

 

ja haha, we kunnen alleen maar simpele dingen doen :joy: 

Gebruiker c schreef:

daar is niks mis mee, en trouwens jullie kunnen meer dan jullie denken! Onthoud dat goed. En met simpele dingen is ook iets.

 

je hebt gelijk, we zijn best slim en handig, zoals je hebt kunnen merken toen we de coniferen thuis gingen knippen…of toen ik een stukje in de auto van papa mocht rijden….nou ja, we zijn iig volhouders….ook al is dat soms in de verkeerde dingen….

@Gebruiker c 

bedankt weer voor je reactie

 

Zal wel aan de zon liggen joh, niet aan jullie ontbrekende slaapritme.,, :8

oh, gewoon beter insmeren, komt goed , bedankt voor de tip Pin

 

M en Ms schreef:

Misschien is die vanzelf gestopt met bloeden. Hij heeft daar geen litteken, dus idk.

Ik denk niet dat het zo werkt? Maar ik ben ook geen expert en het is iig gefixt.

oh je bent geen Pinternist hoor ik wel, misschien hebben ze gewoon iets ingespoten ofzo, opa had laatst een lekkende radiateur met zijn oldtimer en toen had ie er een blikje met  speciale vloeistof ingegooid (zonder dat blikje zelf natuurlijk) en toen was het gaatje vanzelf dicht gegaan, misschien werkt dat in de geneeskunde ook wel zo…..

 

M en Ms schreef:

Ik ga niet alle kleine stapjes die Newt maakte noemen, maar elke keer als ie weer iets meer kon, vierden we feest.

Tof dat jullie dat deden! Dat is natuurlijk ook iets om bij stil te staan! Het is lastig dat vooruitgang niet per dag te meten is, omdat alles zo fluctueert over die korte tijdspan. Om dan even stil te staan wanneer iets goed gaat, zonder te denken aan hoe het morgen kan gaan, is goed. Vier de overwinning als deze zich aandoet!

dankje, ja het voelde voor iedereen goed om dat te doen, het stimuleerde Newt ook wel, soms was er een terugval, maar als die het dan opnieuw kon was dat ook weer een overwinning, soort van, soms is het gewoon moeilijk om positief te blijven de hele tijd

 

M en Ms schreef:

Iemand heeft het wel eens uit proberen te leggen en dan denk je dat je het begrijpt, maar eigenlijk weet je het niet precies, omdat je er te weinig van af weet.

Natuurkunde *kuch*

of biologie ‘kuch kuch’, of een natuurkundig proces in het biologische lichaam ofzo, ik snap deze zin al niet eens meer, dus dan vind ik het ook niet gek als die uitleg van de dokter ook niet meer snap

 

M en Ms schreef:

Niet echt gesmeten natuurlijk

Dat zou wat zijn. Zie je het al voor je?

ja, dat is het probleem nou net haha en dat ik er dan net niet zou zijn om hem te helpen, nou ja, zulk soort dromen heb ik wel gehad een tijdje...

 

Lastig om te lezen dat het zo veel effect op jullie had. Natuurlijk is het normaal om er mee bezig te zijn, want Newt is een goede vriend. Maar toch. Het greep en grijpt jullie veel aan. Ik vind dat mooi en heb dat ook wel eerder benoemd, maar ik vind het ook vervelend voor jullie, want dat heeft de situatie niet altijd makkelijker gemaakt voor jullie. Gelukkig is Newt wel zo'n vriend die hetzelfde voor jullie zou doen, dus ik heb dan wel weer een soort '’fijn gevoel'’ daarbij dat ik ook weet dat jullie die liefde weer dubbel en dwars terug gaan krijgen :)

het kost idd heel veel energie alles bij elkaar, je zit voor je gevoel in een sneltrein die niet stopt en maar door gaat. We probeerden ook steeds weer iets leuks of opwekkends te bedenken als Newt soms bijna moedeloos werd. Soms, als de eerste 2 uur van school uitviel gingen we 's morgens al om 7.15 uur thuis weg om al voor school nog even bij Newt langs te gaan.  Dan konden we hem om 8 uur helpen met zijn boterhammen te voeren en na  een half uurtje moesten we dan weer terug om weer op tijd op school te zijn. Of we hadden bvb met de verpleging afgesproken dat we hem om 00.00 uur mochten feliciteren met zijn verjaardag via de iPad ofzo. Van die onverwachte dingen. We waren ook een keertje 'verkleed als cliniclowns’ bij hem op bezoek gegaan. Nou ja, alleen met zo'n rode neus en zonnetjes op onze wangen getekend. Je doet van alles om het 'beter’ voor hem te maken en er ook voor te zorgen dat we zelf de moed niet verloren. Ik heb het wel eens gehad dat Newt heel moe en kribbig was (terecht natuurlijk), maar dat ie dan sommige dingen  op mij en twin af reageerde en dat ik dan wel eens uit zijn kamer weg moest lopen en bij de verpleging in huilen uit barstte. Ik wist dat hij het niet zo bedoelde, niet tegen ons, maar toch brak het mij en ook twin heeft dat ook verschillende keren gehad. Wij konden natuurlijk niet boos op hem worden. het was onmacht van hem. Dat soort dingen hakken er wel in. Maar we moesten door en school ging ook door en alles en iedereen ging door. Wij liepen niet synchroon meer met de rest van de wereld en dat beangstigde ons soms wel. Er zijn wel dagen dat we gewoonweg niet meer konden en dus ook niet naar Newt in het ziekenhuis konden. Gelukkig hebben we nog wat broers en een zus en die losten het dan voor ons op door naar Newt toe te gaan. het is als jongleren met 10 ballen en we hadden het gevoel dat er al 3 op de grond lagen en dan moest je toch met een glimlach op je gezicht door gaan. Aan de ene kant was dat moeilijk, maar net wat je al zei, Newt is iemand waar je alles voor wilt doen en je weet ook dat het goed zit. Het is niet dat we er iets voor terug verwachtten, maar we voelden wel dat al onze inspanningen gewaardeerd werden en dat op zich motiveert weer om door te gaan. Newt 's ouders waren ook heel lief voor ons, terwijl zij het ook al moeilijk genoeg hadden met zichzelf. Onze band is er nog sterker door geworden. Newt zit in ons, is een deel van ons. Zo voelt dat. Ach ja, als je er over nadenkt dan zijn er voor elke patiënt die op de ic ligt mensen die hetzelfde doormaken als dat wij  ook doormaakten. Ook vandaag zijn er mensen die in dezelfde situatie zitten en morgen en elke dag.

Nou ja, genoeg hierover.

Ik ga zo verder schrijven aan de update over Newt, Jur en Luca en ons.

 

Groetjes,

M&M's

Hi iedereen,

 

ja haha, we kunnen alleen maar simpele dingen doen :joy: 

Gebruiker c schreef:

daar is niks mis mee, en trouwens jullie kunnen meer dan jullie denken! Onthoud dat goed. En met simpele dingen is ook iets.

 

je hebt gelijk, we zijn best slim en handig, zoals je hebt kunnen merken toen we de coniferen thuis gingen knippen…of toen ik een stukje in de auto van papa mocht rijden….nou ja, we zijn iig volhouders….ook al is dat soms in de verkeerde dingen….

@Gebruiker c

bedankt weer voor je reactie

Haha,

Graag gedaan!  Ik doe het graag. Dat weten jullie.  Ik denk dat jullie wel weten dat iedereen iets kan. Etc.

 

maar ik moet nu echt gaan, want mijn taxi staat er en ik moet nog mijn pasjes pakken.

 

Groetjes,

M&M's

Groetjes Gebruiker c 

Hi iedereen,

 

hier een vervolg op de update over hoe het met Newt, Jur, Luca en ons is.

Ok, ff een kleine recap, Newt was dus goed genoeg voor het ziekenhuis en te slecht om naar huis te gaan. Hij moest toen naar een revalidatiekliniek.

Op zich was dat een goed teken, maar er was nog veel onzekerheid, De enige zekerheid was dat het nog heel veel inspanningen en tijd van vooral Newt zou vragen. Zo naïef als we (twin en ik) waren, dachten we dat het nu snel de goede kant op zou gaan en dat ook wij meer tijd voor onszelf zouden krijgen.

In de praktijk bleek dat vies tegen te vallen. Het ging Newt allemaal niet snel genoeg en bijkomend probleem was ook dat hij veel spiermassa was verloren door al die weken die hij in bed had moeten liggen. Zijn botten waren aan elkaar gegroeid, alleen had hij de spierkracht en coördinatie niet meer en moest hij gewoon weer van alles leren, alsof ie nooit had kunnen lopen. De meest simpele dingen, dingen waar de meeste mensen niet eens bij na hoeven te denken waren voor Newt soms een heel gevecht. Dat vonden we moeilijk om te zien.

Van tevoren hadden we gedacht dat Newt door de week gewoon voor wat therapie naar de revalidatie toe ging en dan zou ie in het weekend thuis komen en zouden we leuke dingen gaan doen. Zo ging het natuurlijk niet.

 

Newt was er wel vol goede moed aan begonnen, maar liep al snel tegen zichzelf en allerlei andere dingen aan. In plaats van dat wij hem hielpen met lichamelijke dingen (zoals helpen met eten bvb) kregen we meer een rol van ‘mental support’ toebedeeld. Natuurlijk was er professionele hulp in de kliniek, maar dat was voornamelijk overdag en ’s avonds als hij dan alleen op zijn kamer was, ging Newt malen en omdat we hadden gezegd er altijd voor hem te zijn hadden we, als we er niet zelf irl waren bij hem, online contact.

 

Helpen is al een hele opgave maar dit vroeg dingen van ons die we niet konden. We hebben gewoon te weinig verstand van hoe je zoiets aanpakt. De verpleging had weliswaar tegen ons gezegd dat we ons daar niet druk over moesten maken, maar ja, makkelijker gezegd dan gedaan. We kwamen zelf amper tot rust en hadden ook weinig tijd om ons op te laden of er even tussenuit te gaan op de fiets. School deed veel moeite voor ons, maar we konden natuurlijk niet zomaar thuis blijven.

Het gevolg was dat we afspraakjes, voor zover die er nog waren met Jur en Luca meer en meer af moesten zeggen.

Jur en Luca hadden de hoop ook al soort van opgegeven dat er, nu Newt in de revalidatiekliniek zat, meer tijd zou zijn voor hen. Het ging zover dat we voor Jur en Luca een time-out hadden genomen of iig afgesproken hadden om elkaar dan maar even helemaal niet te zien.

Dat was heel moeilijk, maar het was eenvoudigweg niet te combineren met Newt en school enzo.

Gelukkig boekte Newt af en toe wat succesjes, dus dat gaf weer nieuwe energie, voor zolang dat duurde. In de weekenden was Newt noodgedwongen vaak in de kliniek, omdat het bijna ondoenlijk was om hem thuis te verzorgen. In de weekenden was er weinig of geen therapie, dus gingen wij vaak naar Newt om met hem leuke dingen te doen. Dat was een beetje rondrijden met hem door het gebouw of als het weer het toeliet buiten. Als we buiten waren liepen we tegen allerlei problemen aan, zoals als Newt moest plassen en wij liepen in de stad ofzo. In het begin mocht en kon ie nog niet met zijn hele gewicht op zijn benen staan en dan was het een heel gedoe om hem te laten plassen om maar iets te noemen.

Ik had met Jur op een gegeven moment alleen nog contact via de app. Het lag niet aan hem. Hij stuurde vaak wel berichtjes, was belangstellend en kwam soms langs, maar wij en vooral ik gaf hem te weinig aandacht en tijd. Ik had niet door wat er gebeurde of dreigde te gebeuren tussen ons. Ik had het steeds vanzelfsprekend gevonden dat hij er was en dat ie bleef komen, maar dat mocht en kon ik niet van hem verwachten.

 

Ondertussen was er nog een ander probleem bijgekomen. Ik had het zelf eerst nog niet in de gaten, maar het viel mama op dat ik op een gegeven moment over Newt sprak alsof hij niet ‘gewoon’ een vriend was, wel een heel speciale vriend natuurlijk, maar dat het leek alsof Newt meer dan dat was voor mij.

 

De eerste keer dat mama er over begon werd ik boos en zei dat ze zich er niet mee moest bemoeien en dat ze het verkeerd zag. Maar was dat ook zo en wat zou dat betekenen voor de relatie die ik met Jur had of was die er al niet meer.

Ik wilde er niet aan denken, want ten eerste had ik daar geen tijd voor en ten tweede was dat niet iets waar ik mee geconfronteerd wilde worden. Dus probeerde ik te doen alsof er niets aan de hand was, wat dat betreft.

Jur had er ook al een beetje lucht van gekregen en begon via de app ook vragen te stellen.

 

Waar was ik in verzeild geraakt. De zomer hiervoor was alles nog rozengeur en manenschijn en nu zat ik midden in een…tsja, waar zat ik eigenlijk in. Ik weet het even niet meer.

 

Ik ga er later nog wel wat meer over schrijven. Ik ben nu ff toe aan een break.

 

@Gebruiker c 

bedankt voor je reactie

 

 

Groetjes,

M&M’s

Hi iedereen,

 

hier een vervolg op de update over hoe het met Newt, Jur, Luca en ons is.

Ok, ff een kleine recap, Newt was dus goed genoeg voor het ziekenhuis en te slecht om naar huis te gaan. Hij moest toen naar een revalidatiekliniek.

Op zich was dat een goed teken, maar er was nog veel onzekerheid, De enige zekerheid was dat het nog heel veel inspanningen en tijd van vooral Newt zou vragen. Zo naïef als we (twin en ik) waren, dachten we dat het nu snel de goede kant op zou gaan en dat ook wij meer tijd voor onszelf zouden krijgen.dat is niet naïef na mijn mening,  maar juist hoop vol.

In de praktijk bleek dat vies tegen te vallen.dat is jammer genoeg vaak zo.😔

Het ging Newt allemaal niet snel genoeg en bijkomend probleem was ook dat hij veel spiermassa was verloren door al die weken die hij in bed had moeten liggen. Zijn botten waren aan elkaar gegroeid, alleen had hij de spierkracht en coördinatie niet meer en moest hij gewoon weer van alles leren, alsof ie nooit had kunnen lopen. De meest simpele dingen, dingen waar de meeste mensen niet eens bij na hoeven te denken waren voor Newt soms een heel gevecht. Dat vonden we moeilijk om te zien.ik snap dat dat heel moeilijk was om te zien,zeker door jullie goede band is het nog extra moeilijk denk ik. 

Van tevoren hadden we gedacht dat Newt door de week gewoon voor wat therapie naar de revalidatie toe ging en dan zou ie in het weekend thuis komen en zouden we leuke dingen gaan doen. Zo ging het natuurlijk niet.jammer genoeg niet. Maar het is uiteindelijk voor ieders bestwil. 

 

Newt was er wel vol goede moed aan begonnen, maar liep al snel tegen zichzelf en allerlei andere dingen aan. In plaats van dat wij hem hielpen met lichamelijke dingen (zoals helpen met eten bvb) kregen we meer een rol van ‘mental support’ toebedeeld. Natuurlijk was er professionele hulp in de kliniek, maar dat was voornamelijk overdag en ’s avonds als hij dan alleen op zijn kamer was, ging Newt malen en omdat we hadden gezegd er altijd voor hem te zijn hadden we, als we er niet zelf irl waren bij hem, online contact.goed dat jullie dit deden voor hem, maar het vraagt (in mijn ervaring) veel van iemand, geestelijk en lichamelijk (jullie dus) . Ookal was het goed bedoeld,  maar het was niet jullie taak. 

 

Helpen is al een hele opgave maar dit vroeg dingen van ons die we niet konden. We hebben gewoon te weinig verstand van hoe je zoiets aanpakt.dat is ook zo. Ik weet dat het niet zo makkelijk is als het eerst lijkt, maar het is al goed dat jullie je best hebben gedaan. Ookal zou ik dit niet aanraden meer . Dit is ook een speciaal beroep,  dus het is niet 123 iets wat je gelijk goed doet, en daarbij,  het was ook niet jullie taak, dat was de taak van het revalidatiekliniek zelf.

De verpleging had weliswaar tegen ons gezegd dat we ons daar niet druk over moesten maken, maar ja, makkelijker gezegd dan gedaan. dat is inderdaad vaak moeilijker gezegd dan gedaan.  En al helemaal met jullie vriendschap. 

We kwamen zelf amper tot rust en hadden ook weinig tijd om ons op te laden of er even tussenuit te gaan op de fiets. School deed veel moeite voor ons, maar we konden natuurlijk niet zomaar thuis blijven.

Het gevolg was dat we afspraakjes, voor zover die er nog waren met Jur en Luca meer en meer af moesten zeggen.

Jur en Luca hadden de hoop ook al soort van opgegeven dat er, nu Newt in de revalidatiekliniek zat, meer tijd zou zijn voor hen. Het ging zover dat we voor Jur en Luca een time-out hadden genomen of iig afgesproken hadden om elkaar dan maar even helemaal niet te zien.

Dat was heel moeilijk, maar het was eenvoudigweg niet te combineren met Newt en school enzo.

Gelukkig boekte Newt af en toe wat succesjes, dus dat gaf weer nieuwe energie, voor zolang dat duurde. In de weekenden was Newt noodgedwongen vaak in de kliniek, omdat het bijna ondoenlijk was om hem thuis te verzorgen. In de weekenden was er weinig of geen therapie, dus gingen wij vaak naar Newt om met hem leuke dingen te doen. Dat was een beetje rondrijden met hem door het gebouw of als het weer het toeliet buiten. Als we buiten waren liepen we tegen allerlei problemen aan, zoals als Newt moest plassen en wij liepen in de stad ofzo. In het begin mocht en kon ie nog niet met zijn hele gewicht op zijn benen staan en dan was het een heel gedoe om hem te laten plassen om maar iets te noemen.gelukkig was er vooruitgang,  maar jammer genoeg zijn zulke problemen niet te voorkomen in zo'n situatie. 

Ik had met Jur op een gegeven moment alleen nog contact via de app. Het lag niet aan hem. Hij stuurde vaak wel berichtjes, was belangstellend en kwam soms langs, maar wij en vooral ik gaf hem te weinig aandacht en tijd. Ik had niet door wat er gebeurde of dreigde te gebeuren tussen ons. Ik had het steeds vanzelfsprekend gevonden dat hij er was en dat ie bleef komen, maar dat mocht en kon ik niet van hem verwachten.

 

Ondertussen was er nog een ander probleem bijgekomen. Ik had het zelf eerst nog niet in de gaten, maar het viel mama op dat ik op een gegeven moment over Newt sprak alsof hij niet ‘gewoon’ een vriend was, wel een heel speciale vriend natuurlijk, maar dat het leek alsof Newt meer dan dat was voor mij. dat wist je dus toen nog niet.  Natuurlijk is dit een beetje moeilijk en ook ontkennen is volkomen begrijpelijk. 

 

De eerste keer dat mama er over begon werd ik boos en zei dat ze zich er niet mee moest bemoeien en dat ze het verkeerd zag. Maar was dat ook zo en wat zou dat betekenen voor de relatie die ik met Jur had of was die er al niet meer.dat was aan jullie beiden/is aan jullie beiden. 

Ik wilde er niet aan denken, want ten eerste had ik daar geen tijd voor en ten tweede was dat niet iets waar ik mee geconfronteerd wilde worden. Dus probeerde ik te doen alsof er niets aan de hand was, wat dat betreft.

Jur had er ook al een beetje lucht van gekregen en begon via de app ook vragen te stellen.

 

Waar was ik in verzeild geraakt. De zomer hiervoor was alles nog rozengeur en manenschijn en nu zat ik midden in een…tsja, waar zat ik eigenlijk in. Ik weet het even niet meer.snap ik, doe maar rustig aan! Ik snap goed dat je dit nog diep zit en ook nog de komende 10 jaar gevoelig zou blijven. 

 

Ik ga er later nog wel wat meer over schrijven. Ik ben nu ff toe aan een break.

snap ik, neem je tijd! Veel plezier verder daar!

@Gebruiker c

bedankt voor je reactie

graag gedaan!  Als het helpt , dan doe ik dat. En daarbij ik doe het graag, en jullie doen ook veel voor anderen in irl en hier op het forum,  en dit is soort van knuffel (digitaal) van mij aan jullie en de rest van Jullie vrienden en familie! En hopelijk helpt het voor jullie, ookal is dit in de verleden tijd,  is je hart luchten goed om te doen. Ik ben denk niet de enige die vind dat het nog heel vers en gevoelig licht bij jullie,  en daarbij hoop ik dat het jullie hierbij helpt. En mijn nieuwsgierigheid is ook iets. Sorry.

 

 

Groetjes,

M&M’s

Groetjes Gebruiker c 

 

Ps. Sorry voor de late reactie!  Ik was bezig op het werk , dus sorry. 

hoii

 

ik lees alles mee. maar ik kan op het moment even niet de goeie worden vinden om je zeggen…

dus lees ik het maar even op mijn tampo alles door. ik hoop dat ik volgende week kan reageren want dan heb ik geen planning 😅 ja spullen in pakken voor Frankrijk 😎

 

tot later hier of op mijn topic

groetjes blue

Hey M en Ms

 

Plotse, diepe slag

Tedere vriendschapsliefde?

Klaar en zuiver hart

 

Meer heb ik er momenteel niet aan toe te voegen :slight_smile:

 

Gr. Kenshin

Hi iedereen,

 

even een kort bedankje voor iedereen die de laatste dag(en) gereageerd heeft.

 

@Gebruiker c 

we zijn echt heel blij met jouw reacties elke keer nadat ik een nieuw stukje heb gepost. Je zegt altijd steunende dingen, dus dankjewel daarvoor. Ik en twin ook, zijn helemaal ons leven in gaan richten rond Newt na die val. Op zich logisch lijkt mij, maar als je er midden in zit, hebben we te weinig oog voor andere dingen gehad, iig op sommige momenten. Het is goed dat er iemand, zoals mama bijvoorbeeld een beetje hoe noem je dat, een 'helikopterview’ heeft en dingen in een groter geheel plaatst voor ons. In een volgende update ga ik daar wel nog iets over zeggen.

Dankjewel iig voor al je reacties.

 

@Blue 

ik snap wat je zegt. Het is ook niet eenvoudig om goede woorden te vinden. Bovendien gebeuren er in jouw leven op dit moment heel veel dingen, waar je je aandacht bij moet houden.

Daarom vind ik (vinden wij) het zo mooi dat je toch even reageert, want jouw reactie is erg steunend. Je deelt je medeleven en dat is echt heel mooi :slight_smile:

 

@Kenshin 

wow, die zag ik niet aankomen

 

 

Plotse, diepe slag

Tedere vriendschapsliefde?

Klaar en zuiver hart

 

Meer heb ik er momenteel niet aan toe te voegen :slight_smile:

 

Hoe je met weinig woorden, toch heel veel kunt zeggen :wink:

Dankjewel :bow_tone2::bow_tone2:

Ik zou ook niet weten wat je er nog aan toe zou kunnen of hoeven toevoegen :relaxed:

 

Elke keer als ik jouw haiku lees komen er weer diepere gedachten. Heel mooi.

 

 

Voor iedereen:

ik snap dat reageren op wat ik allemaal schrijf best lastig kan zijn, maar ik vind het mooi als het sws gelezen wordt. Twin en ik zijn blij ons verhaal hier te kunnen vertellen, via mij dan alleen, natuurlijk, maar twin is er een belangrijk onderdeel van. We merken dat het ons, ook al zijn de meeste dingen al even geleden gebeurd, toch verder helpt. Sommige dingen zijn trouwens nog best actueel, maar dat wordt wel duidelijk in de rest van het verhaal.

 

Nou, genoeg gezegd voor nu. Binnenkort weer een vervolg op de laatste update over ons toch wel ingewikkelde leventje met Jur, Luca en Newt en alles wat er zich verder nog afspeelt.

Sorry dat het verhaal in horten en stoten gaat, maar ja, we vieren ondertussen ook nog vakantie en soms kom ik ook niet op de juiste woorden en/of weet niet altijd wat te vertellen, zodat het toch nog een soort van rode draad heeft, dit hele verhaal. Er gebeurden en gebeuren daar omheen nog zoveel andere dingen, dus ik moet een beetje filteren. Hopelijk begrijpen jullie wat ik daarmee bedoel.

 

Groetjes,

M&M's

Hi iedereen,

 

even een kort bedankje voor iedereen die de laatste dag(en) gereageerd heeft.

 

@Gebruiker c

we zijn echt heel blij met jouw reacties elke keer nadat ik een nieuw stukje heb gepost. Je zegt altijd steunende dingen, dus dankjewel daarvoor. tnx, graag gedaan. Ik ben blij om te horen dat het steunende berichten zijn. Ik doe graag reageren,  en zoals ik al eerder heb gezegd,  verdienen jullie ook een goede, steunende reactie.  Jullie doen anderen ook heel goed helpen met jullie reacties,  en niet alleen degene waar hij op gericht is,maar ook degene die het lezen en hun vraag ook beantwoord of helpt.  Jullie hebben mij en heel veel andere al heel goed geholpen, dus bedankt daarvoor! En dit is dus mijn bedankje voor jullie, ookal kan ik niet veel doen, het is fijn om te horen dat het helpt!

Ik en twin ook, zijn helemaal ons leven in gaan richten rond Newt na die val. Op zich logisch lijkt mij, maar als je er midden in zit, hebben we te weinig oog voor andere dingen gehad,dat is ook begrijpelijk,  je kunt niet alles zien of aan alles denken.

iig op sommige momenten. Het is goed dat er iemand, zoals mama bijvoorbeeld een beetje hoe noem je dat, een 'helikopterview’ heeft en dingen in een groter geheel plaatst voor ons.dat is zeker goed. Daar mag je heel blij mee zijn! 

In een volgende update ga ik daar wel nog iets over zeggen.oke, 👍 neem je tijd en doe wat goed voelt!

Dankjewel iig voor al je reacties.graag gedaan!  

 

 

 

 

Voor iedereen:

ik snap dat reageren op wat ik allemaal schrijf best lastig kan zijn, maar ik vind het mooi als het sws gelezen wordt. Twin en ik zijn blij ons verhaal hier te kunnen vertellen, via mij dan alleen, natuurlijk, maar twin is er een belangrijk onderdeel van. We merken dat het ons, ook al zijn de meeste dingen al even geleden gebeurd, toch verder helpt. Sommige dingen zijn trouwens nog best actueel, maar dat wordt wel duidelijk in de rest van het verhaal.

ik ben benieuwd,  neem lekker de tijd en geniet van je vakantie!  

 

Nou, genoeg gezegd voor nu. Binnenkort weer een vervolg op de laatste update over ons toch wel ingewikkelde leventje met Jur, Luca en Newt en alles wat er zich verder nog afspeelt.👍

Sorry dat het verhaal in horten en stoten gaat, maar ja, we vieren ondertussen ook nog vakantie en soms kom ik ook niet op de juiste woorden en/of weet niet altijd wat te vertellen, zodat het toch nog een soort van rode draad heeft, dit hele verhaal. geen probleem hoor. Ik vind het goed te volgen hoor.

Er gebeurden en gebeuren daar omheen nog zoveel andere dingen, dus ik moet een beetje filteren. Hopelijk begrijpen jullie wat ik daarmee bedoel.ik begrijp wat je bedoelt.  Neem lekker de tijd! Ik zie het wel verschijnen. 

 

Groetjes,

M&M's

Groetjes Gebruiker c

      

       

Soms raak je jouw verdriet uit het verleden aan zodat je op een dieper niveau kan loslaten waardoor er ruimte ontstaat voor een nieuw stukje zijn..

 

Hey M en Ms

 

Whenever you're ready :slight_smile:

 

Gr. Kenshin

je dit bonjour à tous,

@Gebruiker c 

Je zegt altijd steunende dingen, dus dankjewel daarvoor.

Gebruiker c schreef:

tnx, graag gedaan. Ik ben blij om te horen dat het steunende berichten zijn. Ik doe graag reageren,  en zoals ik al eerder heb gezegd,  verdienen jullie ook een goede, steunende reactie.  Jullie doen anderen ook heel goed helpen met jullie reacties,  en niet alleen degene waar hij op gericht is,maar ook degene die het lezen en hun vraag ook beantwoord of helpt.  Jullie hebben mij en heel veel andere al heel goed geholpen, dus bedankt daarvoor! En dit is dus mijn bedankje voor jullie, ookal kan ik niet veel doen, het is fijn om te horen dat het helpt!

 

 

Door dingen te zeggen als 'ookal kan ik niet veel doen’ zeg je meer dan je denkt…..

Ik haal dit keer maar één dingetje uit jouw reactie. Hopelijk zegt dat ene dingetje genoeg.

 

Whenever you're ready :slight_smile:

 

mooi liedje, mooie tekst ook:

I needed you to stay

But I  (can't help it and have to)  let you drift away

dat tussen haakjes denk ik dan soms en dat ga ik de komende weken vast ook nog wel denken bij andere gebeurtenissen, denk ik, maar ja, wat kun je doen, that’s life

Zo lang het kan genieten we van elke minuut die we samen hebben…..

 

Dankjewel @Kenshin 

 

Voor iedereen:

Ok, verder bedankt en ja er komt binnenkort wel weer een update. Er zit ook echt (uiteindelijk) een plot-twist aan te komen, maar ja, ff geduld nog.

Maken jullie je ondertussen maar niet al te veel zorgen om ons…..

 

Groetjes,

M&M's

je dit bonjour à tous,

hey 🖐

@Gebruiker c

Je zegt altijd steunende dingen, dus dankjewel daarvoor.

Gebruiker c schreef:

tnx, graag gedaan. Ik ben blij om te horen dat het steunende berichten zijn. Ik doe graag reageren,  en zoals ik al eerder heb gezegd,  verdienen jullie ook een goede, steunende reactie.  Jullie doen anderen ook heel goed helpen met jullie reacties,  en niet alleen degene waar hij op gericht is,maar ook degene die het lezen en hun vraag ook beantwoord of helpt.  Jullie hebben mij en heel veel andere al heel goed geholpen, dus bedankt daarvoor! En dit is dus mijn bedankje voor jullie, ookal kan ik niet veel doen, het is fijn om te horen dat het helpt!

 

 

Door dingen te zeggen als 'ookal kan ik niet veel doen’ zeg je meer dan je denkt….. oke, misschien wel ja. Ik vraag mij nu af , wat dachten jullie toen jullie dat lazen? Ik stel mijzelf ook vaak zulke dingen en ben wel is benieuwd. 

Ik haal dit keer maar één dingetje uit jouw reactie. Hopelijk zegt dat ene dingetje genoeg. ja hoor. Denk ik.👍

 

Whenever you're ready :slight_smile:

 

 

Dankjewel @Kenshin 

 

Voor iedereen:

Ok, verder bedankt en ja er komt binnenkort wel weer een update. Er zit ook echt (uiteindelijk) een plot-twist aan te komen, maar ja, ff geduld nog.oke, ik ben benieuwd,  maar neem al lekker je tijd ! De tijd komt wanneer jullie dat beslissen en wanneer jullie de keuze hebben gemaakt.  

 

Maken jullie je ondertussen maar niet al te veel zorgen om ons…..ik zal proberen dat niet te doen😉

 

Groetjes,

M&M's

Groetjes Gebruiker c 

Heey M&Ms,

Ik lees ook alles mee op de achtergrond. Dus ik zeg niet vaak wat, maar vind het wel mooi en interessant om de update en reacties van andere te lezen.

Het is mooi om te zien dat jullie bereidt waren om alles aan de kant te zetten om Newt zo goed mogelijk te helpen. Jammer dat daardoor de relatie tussen Luca en Jur een beetje achterliep, maar ze zullen het vast en zeker wel hebben begrepen. 

Hoe is het in Frankrijk? Beetje mooi weer daar? Het is eindelijk na weken te hebben gewacht is een keer 30° hier haha. Hebben we toch ook nog een beetje zomers weer.

See ya!

Spookyzx. 

Reageer