Vraag

Ik blokkeer als mensen me willen helpen


  • Anonymous
  • 0 reacties

 

Hoi allemaal

ten eerste ik wil jullie bedanken als je dit helemaal gaat lezen…. dit is dus vorige week vrijdag allemaal gebeurd…. ik had dus een gesprek met me leerlingbegeleider opzich ging het wel goed…. maar sloot me soms af en blokkeerde maar ja dat maakte nii heel veel wat uit…. maar ze maakte zich zorgen ofz… dus ze zei ik wil even een test met je doen…. nou kreeg dus allemaal vragen…. ze zat eerst naast me…. maar toen had ik al iets zovan ja ik ga niet eerlijk doen…. en al helemaal als zij bij me ging zitten… maar toen zei ze gelukkig weet je ik ga wel ff iets anders doen…. toen deed ik wel een beetje serieus en vulde het dus in…. er kwam best een hoge score uit…. dus ik blokkeerde me gelijk en wat ze allemaal zei deed ik niet meer en ja…. toen zei ik zovan mag ik gaan? Toen zei ze nee… ik wil nog 1 vraag stellen en dan mag je misschien gaan… nou ze vroeg dus hoe somber ben je van 1 tot 10 ik zei daar ga ik geen antwoord op geven… toen zei ze Sophie dat moet wel anders laat ik je niet zo naar huis gaan ik zei hz? Toen zei ze ik ga je oude mentor er bij halen… want zo gaat het niet werken…. want je maakt me bang en ik maak me zorgen om je ik zei nee hoeft niet…. toen zei ze ik haal je oude mentor op en jij blijft hier zitten ik zei dus is goed joh….. dus toen zei mijn oude mentor ging ophalen…. was ik eigenwijs en ben ik weg gaan lopen…. omdat ik er echt geen zin in had…. dus ik was weg…. maar blijkbaar zochten hun mij en ze hadden me gevonden…. dus ik liep nog steeds weg en liepen ze me achter na….  toen dacht ik heeft toch geen nut als ik weg loop!! Dus ja toen ben ik maar mee gegaan met hun…. toen zeiden ze meteen ja Sophie vertel is en ik heb me mond steeds gehouden en liep af en toe weer weg!! Maar toen me oude mentor zei…. we maken ons zorgen en als je nog 1 x weg loopt ga ik je ouders bellen wat er allemaal aan de hand is…  nou dat dus…. ze hadden door dat praten nii werkte dus moest ik gaan typen…. maar omdat ik zo in m’n frustratie was heb ik dingen gezegd waar ik spijt van had enz…. en ik moest dus typen wat me dwars zat…. dus pas de 3e x toen ik het liet zien was het goed…. de 2e x toen het fout was werd ik boos en sloeg ik tegen de muur en me telefoon liet ik keihard flikkeren…. waardoor er nu een barst is….  het was een korte tekst… maar dut keer hadden ze er wel wat aan…. toen zei m’n oude mentor ik wil dat je nadenkt over een stapje zetten naar de positieve kant op dus dat moet ik nog steeds bedenken en mijn leerlingbegeleider zei iets met een school deskundige ofz idk heb niet heel goed geluisterd….  en ja toen later mocht ik gelukkig wel weg…. maar ik wil denk ik stoppen met de gesprekken!! Want wil mensen niet pijn doen en dat hun moeite voor mij gaan doen terwijl ik niet terug moeite doe om te praten over mijn gevoelens…. maar weet dus nii of dat handig is…. ik weet het dus gewoon even niet meer.…

het slapen lukt gwn ook niet!!! 

 

Dankjewel alvast voor de tips en adviezen en srry voor het slechte of onduidelijke uitleg!! 

 

Groet Sophie!!!


365 reacties

hey 

 

ik snap je struggel wel! 

 

ik wilt eigenlijk wel hulp. je wilt ook wel praten. maar zodra het dicht bij je gevoel komt zit in eens die muur in de weg. 

bij mij heeft het 2 jaar geduurt tot er 1 persoon door die muur heen kon. ja dat is lang. 

 

iemand heeft ooit dit voorbeeld voor mij gebruikt. ik vond het eerst grappig maar het klopte stiekem wel. 

bedenk is een kasteel met een gracht en waar een ophaal brug voor is. je hebt een stenen muur en soldaten er boven op die mensen neer schieten. en ook nog de poort om in het kasteel te komen.

jij zegt tegen de soldaten  dat ze je leerling begeleider niet neer hoeven te schieten. maar je laat de brug voor de gracht dicht. maar zodra jij iets zegt dan moeten de soldaten weer klaar staan voor het vuren (het weg lopen)

je leerling begeleider zoekt naar hoe ze de brug open kan doen maar dat lukt niet. ze gaat duwen en trekken tot dat die brug open kan gaan. maar als ze eerst een stapje terug zou doen gaat die brug van zelf naar beneden.

ik hoop dat je het een beetje begrijpt. wat ik hier mee bedoelt. 

ik denk dat jou mentor voor bij de soldaten en de burg is en een kiertje in de muur zoekt en je leerling begeleider zit te zeuren om de burg naar beneden te gooien. 

 

misschien kan je hier niks mee en misschien ook wel. hou je een beetje van tekenen? misschien kan je dit uit tekenen en het zo aan je oude mentor en je leerling begeleider laten zien.

 

groetjes blue 

Jaa ik ga wel even kijken

Bedankt voor het meedenken!!! Allebei!! Ik zie wel wat ik ga doen...

Houd inderdaad maar goed contact met die vrienden, als zij aardig voor je zijn. Probeer je te omringen met zoveel mogelijk positiviteit. 

 

Gr. Kenshin

hey

 

je hebt zeker gelijk dat je eerst aan je eigen problemen moet werken voordat je andere kan helpen. en dat is ook de reden waarom ik soms direct reageer. en soms duurt het iets langer. 

maar in wil je wel echt heel graag helpen

 

dat boek klinkt idd interessant. 

je kan idd eerst zelf proberen je beter te laten voelen. maar weet dat je juist ook om hulp mag vragen en dat dat juist sterk is. 

 

groetjes blue

hey

 

je wilt dat zij de eerste stap zetten naar contact. maar is er ook niet een kans dat je juist weer boos woord als ze gaan appen? 

ik heb een idee! 

wat nou als jij je oud mentor een appje stuurt over huiswerk. dat je een vraag hebt... dan begin jij met contact maar zij begint waarschijnlijk over hoe met jou gaat... 

dan zetten jullie samen de eerste stap 😉

 

groetjes blue 

Hoi, 

ik zal kijken…. wat ik kan gaan doen…. bedankt in ieder geval… voor het meedenken allebei

hey 

 

bedoel je dat je eigenlijk wel wouw zeggen dat het niet goed gaat? 

 

want dan zou je iets van; om eerlijk te zijn... het gaat niet heel goed... 

 

maar dat moet je echt zelf weten 😉 

je kan ook vragen hoe het met haar gaat.

 

groetjes blue 

ehm 

 

dan vraag je morgen; hoe vind je het om je leerlingen les te geven via video bellen? heb je liever dit of in real live

 

dan kom je in gesprek over school en misschien kan je dan uiteindelijk 1 van je vragen stellen die al heel hebt…

 

groetjes blue 

Bedankt voor je tip!!!

Hoi, 

jaa ik kan hem idd wel maken…. doe ik zo wel even…. bedankt 

hey Sophie en kenshin

 

ik ga me er weer eens mee bemoeien 😉

 

ik ben het met kenshin eens. het is beter als je wel hulp zou aan vaarden. 

het is lastig, ik weet het. je wilt het liever alleen oplossen. maar soms he is het beter als je ze wel hulp zou ervaren.

ik wil het zelf nog steeds het liefst alleen doorstaan en op lossen. maar ik heb hulp toe gelaten. nog niet geaccepteerd want ik wil het graag zelf doen. maar ik weet dat dat onmogelijk is.. en weetje kenshin heeft mij ook heel lang moeten over halen. en kenshin weet niet van op houden 🤣 (niet gemeen bedoelt. juist op een goeie manier). 

zou je ze niet kunnen toe laten het kijken wat ze willen doen.  en dan kijk je per stap of je daar klaar voor bent. en als dat niet zo is blijf je langer op die stap daarvoor hangen tot je er wel klaar voor bent. 

 

groetjes blue

Dankje, Blue :slight_smile:  Dat stelt me gerust. 

 

Gr. Kenshin

hey

 

ik heb zelf nog geen ervaring met een psycholoog. maar ik weet wel dat er echt aardige psychologen bestaan! mijn oudste broer is bijvoorbeeld een psycholoog. 

de betaling kan ik ook niet vertellen.

je hoeft bij een psycholoog echt niet de eerste keer alles al te vertellen hoor! je moet elkaar eerst een beetje leren kennen. 

 

zou het misschien helpen als we psychologen, hulpverleners gaan noemen. dat zou mij minder snel afschrikken. 

 

ga idd maar eerst van het weekend genieten en denk er maar pas dinsdag weer over na. want maandag zouden de scholen dicht moeten zijn! 

 

groetjes blue 

Ja dat snap ik…. ik zou wel kijken 

Komt goed…. ik zal er over nadenken

Hoi, 

dankjewel voor je tips dan kan ik dat gebruiken…. en ja ik denk dat ik wel zie wat er allemaal gebeurd!!

Ik zou kijken wat ik kan doen…. bedankt voor het advies!!!

Hoi, 

jaa idd…. ik zal kijken wat ik kan doen

hey 

 

mag je met je oude mentor praten in de plaats van met de leerling begeleider? want als je die gesprekjes mag vervangen zou ik ze stoppen maar anders zou ik ze door laten gaan. dat is voor jou een oefening op je open te stellen (ja dat is lastig). en je hebt dat een terug val punt als je het echt niet meer trekt. 

ik zou eerst wachten hoe die leerling begeleider gaat reageren op die tekening als ze dan minder van je vraag om te vertellen. dan voelt het misschien fijner. 

 

bespreek alsjebelieft met een volwassenen dat je je zelf pijn doet want dat is echt niet goed. 

ik sla zelf ook altijd muren als ik boos ben. en ja ik heb ook wel een daardoor me hand gekneust dus pas plz op. voor dat het fout gaat. misschien kan je en boxhandschoenen en een boxbal aanschaffen? 

 

groetjes blue

hey

 

1tje was toch een leerling begeleider? 

meestal staan van hogere mensen dan mentoren op de site van je school met eventueel contact gegevens. misschien kan je zo iets van haar terug vinden. 

 

groetjes blue 

Hoi, 

ik zou in ieder geval me best doen!!  Bedankt!!

Hoewel het slaan van een muur misschien niet de gezondste uiting van gevoelens is, lucht het vast op. Zoals Blue voorstelde, zou een boksbal en een paar bokshandschoenen je verder kunnen helpen. 

 

Zelf ga ik op moeilijke momenten naar harde rockmuziek luisteren. Volgens mijn psycholoog doe ik dat om de prikkels qua emotie te onderdrukken door middel van muziek. Helpt het beluisteren van muziek je?

 

Vraag op school maar na wat die term betekent. Ze zullen het je vast goed uit kunnen leggen. 

 

Gr. Kenshin

hey 

 

hoop dat het wel goed gaat met je enz?

voor mijn doen gaat het goed. daar hou ik het lekker bij haha. 

 

mag ik vragen waarom jij eigenlijk slaat tegen muren…. voor opluchting of?

 

bij overprikkeling krijg ik de neiging om me eigen hoofd kijhard te slaan. maar ja dat is niet heel handig. 

en bij boosheid wil ik het liefs iemand kijhard in z'n gezicht meppen. 

dus dan ga ik bij allebei maar over op een muur. want die voelt niks (behalve als de muur dun is haha) ik heb als ik boos ben of overprikkeld ben de kracht van minstens 3 volwassen mannen dus. dan kan ik beter keihard een muur slaan. als ik me zelf nog in de hand heb.

 

groetjes blue

 

in de action is er een mini boxbal voor 7 euro te koop en die is super klein. die pas gewoon op je bureau en je hoeft er geen boxhandschoenen voor te hebben

Reageer