Vraag

Ik blokkeer als mensen me willen helpen


  • Anonymous
  • 0 reacties

 

Hoi allemaal

ten eerste ik wil jullie bedanken als je dit helemaal gaat lezen…. dit is dus vorige week vrijdag allemaal gebeurd…. ik had dus een gesprek met me leerlingbegeleider opzich ging het wel goed…. maar sloot me soms af en blokkeerde maar ja dat maakte nii heel veel wat uit…. maar ze maakte zich zorgen ofz… dus ze zei ik wil even een test met je doen…. nou kreeg dus allemaal vragen…. ze zat eerst naast me…. maar toen had ik al iets zovan ja ik ga niet eerlijk doen…. en al helemaal als zij bij me ging zitten… maar toen zei ze gelukkig weet je ik ga wel ff iets anders doen…. toen deed ik wel een beetje serieus en vulde het dus in…. er kwam best een hoge score uit…. dus ik blokkeerde me gelijk en wat ze allemaal zei deed ik niet meer en ja…. toen zei ik zovan mag ik gaan? Toen zei ze nee… ik wil nog 1 vraag stellen en dan mag je misschien gaan… nou ze vroeg dus hoe somber ben je van 1 tot 10 ik zei daar ga ik geen antwoord op geven… toen zei ze Sophie dat moet wel anders laat ik je niet zo naar huis gaan ik zei hz? Toen zei ze ik ga je oude mentor er bij halen… want zo gaat het niet werken…. want je maakt me bang en ik maak me zorgen om je ik zei nee hoeft niet…. toen zei ze ik haal je oude mentor op en jij blijft hier zitten ik zei dus is goed joh….. dus toen zei mijn oude mentor ging ophalen…. was ik eigenwijs en ben ik weg gaan lopen…. omdat ik er echt geen zin in had…. dus ik was weg…. maar blijkbaar zochten hun mij en ze hadden me gevonden…. dus ik liep nog steeds weg en liepen ze me achter na….  toen dacht ik heeft toch geen nut als ik weg loop!! Dus ja toen ben ik maar mee gegaan met hun…. toen zeiden ze meteen ja Sophie vertel is en ik heb me mond steeds gehouden en liep af en toe weer weg!! Maar toen me oude mentor zei…. we maken ons zorgen en als je nog 1 x weg loopt ga ik je ouders bellen wat er allemaal aan de hand is…  nou dat dus…. ze hadden door dat praten nii werkte dus moest ik gaan typen…. maar omdat ik zo in m’n frustratie was heb ik dingen gezegd waar ik spijt van had enz…. en ik moest dus typen wat me dwars zat…. dus pas de 3e x toen ik het liet zien was het goed…. de 2e x toen het fout was werd ik boos en sloeg ik tegen de muur en me telefoon liet ik keihard flikkeren…. waardoor er nu een barst is….  het was een korte tekst… maar dut keer hadden ze er wel wat aan…. toen zei m’n oude mentor ik wil dat je nadenkt over een stapje zetten naar de positieve kant op dus dat moet ik nog steeds bedenken en mijn leerlingbegeleider zei iets met een school deskundige ofz idk heb niet heel goed geluisterd….  en ja toen later mocht ik gelukkig wel weg…. maar ik wil denk ik stoppen met de gesprekken!! Want wil mensen niet pijn doen en dat hun moeite voor mij gaan doen terwijl ik niet terug moeite doe om te praten over mijn gevoelens…. maar weet dus nii of dat handig is…. ik weet het dus gewoon even niet meer.…

het slapen lukt gwn ook niet!!! 

 

Dankjewel alvast voor de tips en adviezen en srry voor het slechte of onduidelijke uitleg!! 

 

Groet Sophie!!!


365 reacties

hoi,

nou het grappige is… dat ik al online hulp heb gehad… dus een therapie… maar dat hielp nii…. dus ja heb daar ook niet echt… vertrouwen meer in dus ja…

Je hebt al eens online therapie gehad, maar zonder succes. Welke therapie was dat, als ik vragen mag?

 

Gr. Kenshin

Hoi, 

van 113 zelfmoordpreverentie…. en nu ben ik in cursus met grip op je dip…. dus ja dat

hey 

 

goed van je dat je (online) hulp wilt gaan zoeken.

 

je leerling begeleider en je oud mentor zoeken geen contact meer met je. en dat vind je fijn. dat is natuurlijk te begrijpen. ben je van plan om te vertellen aan je mentor dat je nu online hulp hebt. ik denk namelijk als jij dat vertelt. en je weer naar school toe gaat dat ze je dan niet op zoeken... 

 

groetjes blue 

Hoi, 

ik weet nii echt…. want wws denken hun dan… wrm zegt ze dit tegen ons dus ja....

Dit kan echt nii…. ik zit gwn te luisteren naar dictafoon… naar me oude mentor ze ouderavonden…..ik besef gwn dat ze veel om me gaf enz…. en dat ik dit nii kan maken…. tegen over haar…. ik voel me opeens zo rot…. om wat ik nu doe en tegelijkdertijd juist weer boos…. omdat ik zie dat ze om me gaf…. maar wrm toch zonder iets te zeggen achter me rug iets doen…. ze zei zulke aardige dingen…. over mij…. ik had namelijk in de 2e begon ik de ouderavonden op te nemen…. dus ook mijn oude mentor want die… was dus in de 2e mijn mentor…. en ik ben gwn zo’n domme sukkel om… zo tegen haar te oden…. maar ik wil nii de 1e zijn die contact opneemt… ik heb gwn zo veel vragen in m’n hoofd 🤦‍♀️

Dat je boos bent, snap ik. Vermoedelijk komt die boosheid voort uit een soort onmacht. Je lijkt ergens wel hulp te willen, maar durft deze niet te aanvaarden. Dan kwam er nog eens bij dat er achter je rug om dingen gebeurden. Wat is er dan eenvoudiger dan toegeven dat je hulp nodig hebt? Yup, boos blijven :slight_smile:

 

Klopt, je oude mentor geeft om je. Daarom zei ze waarschijnlijk zo’n aardige dingen. Ook daarom heeft ze vast die stappen achter je rug om gezet, om je in bescherming te nemen. Ook als die actie jou niet goed bevallen is, hoop ik dat je beseft dat je oude mentor dat met de beste bedoelingen gedaan heeft. 

 

Je wilt niet de eerste zijn die contact opneemt. Ach, koppige Sophie. Ik herken mezelf zo in jou. Denk je je koppigheid eens aan de kant te durven schuiven, en de vragen die je hebt te stellen aan je oude mentor en/of leerlingenbegeleider? Als je de vragen ook graag hier post, kan dat. 

 

Goed trouwens, dat je met online therapie bezig bent. 

 

Gr. Kenshin

hoi,

jaa ik snap idd… wat je bedoeld… en ja dat is gwn irritant… en voor mij en voor hun…. maar ja... 

ja…. ik snap zeker wel haar goede bedoelingen enz… dus dat ze die heeft gezet… omdat ze me juist wou beschermen enz… of miss dat hun nii wisten hoe ze er mee om moesten gaan… als ik zulke dingen had geschreven… en dat ze gelijk drm actie hebben ondernomen…. er kunnen verschillende redenen zijn…. en daar krijg k pas duidelijkheid in… Wnnr wij met ze 3e een gesprek aan gaan…. maar ja jammer genoeg weet ik… dat ik sws als ik in gesprek ga…. nii eens kan praten hoe ik me voel/ voelde en dat ik… miss wel weer eens iets doms kan zeggen ofz…. en ja dat wil ik gwn nii…. 

 

nope wil idd nii de eerste zijn die contact opneemt…. ik wil gwn dat hun dat dan doen…. en ja als ik nu zou beginnen met een gesprek denken… hun wws waarom appt ze ons… dus ik laat het gwn denk ik…..

 

nou koppig ben ik idd wel…. en dat vind ik soms zo irritant aan mezelf…. maar ja… soms is het juist weer goed…. want dan doe ik dingen nii als ik twijfel ofz… bijv soms had ik weleens in me hoofd… om bijv. Met m’n oude mentor gwn te praten ofz…maar omdat ik koppig was deed ik het nii enz…. en ja hulp accepteren is denk ik nii echt koppigheid maar…. meer de angst… en ja had ik maar ook koppigheid voor die brief…. dat ik dacht nee sophie nii geven…. maar toch heb ik het gedaan…. waar ik dus echt spijt van heb… maar ja het is gebeurd… ik kan het nii veranderen..


de vragen die ik heb aan hun zijn: 

waarom hebben jullie dit gedaan?

wat gaat er nu gebeuren?

kost überhaupt een psycholoog geld? 

wat denken jullie erover?

is veilig thuis uit het spel (omdat ze dus een aanklacht hadden ingediend, omdat ze nii goed luisterden enz) 

En ja dat dus een beetje…

 

bedankt!!!

hey

 

je wilt dat zij de eerste stap zetten naar contact. maar is er ook niet een kans dat je juist weer boos woord als ze gaan appen? 

ik heb een idee! 

wat nou als jij je oud mentor een appje stuurt over huiswerk. dat je een vraag hebt... dan begin jij met contact maar zij begint waarschijnlijk over hoe met jou gaat... 

dan zetten jullie samen de eerste stap 😉

 

groetjes blue 

Ja drm,… is gwn ingewikkeld ofz… ja maar… ze is mijn docent ofz nii meer… ik heb geen les van haar enz… of is dus nii meer m’n mentor… het is wel een goed idee maar… ja

Hey, dat idee van Blue vind ik slim. Als je geen les meer van haar hebt, zou je haar misschien iets kunnen sturen als ‘Wanneer begint de toetsweek alweer?’.

 

Op zich lijk je jezelf goed door te hebben. Je ziet bijvoorbeeld in dat je met angsten zit rond hulp. Dat besef is alvast een goede stap. 

 

Gr. Kenshin

Jaa…. het probleem is… dat zij dus nii meer mijn mentor is… en dat ik dan gwn naar m’n eigen mentor moet denk ik… en ja… ze gaat dan sws denken wrm appt ze mij… wat ik wel kan doen is… miss perongelijk iets sturen en verwijderen.. ofz maar ja ik twijfel… en ja over hulp ik weet gwn dus wrm ik het nii accepteer enz

 

Volgens mij kan je haar zo’n klein vraagje gerust stellen :slight_smile: Je oude mentor zal vast opgewekt zijn van je te horen. 

 

Gr. Kenshin

Hoi, 

ik zal kijken…. wat ik kan gaan doen…. bedankt in ieder geval… voor het meedenken allebei

hoi, 

nou vandaag blijkbaar had me oude mentor de groetjes aan mij….. want mijn vriendin heeft wel les van haar…. en ze waren even alleen en toen zei me oude mentor…. doe sophie de groetjes…. toen me vriendin en ik gingen bellen… zei m’n vriendin je oude mentor heeft de groetjes…. ik dacht echt okeyy ze… denkt nog wel aan mij haha…. maar aan de ene kant dacht ik…. oke en nu? Hahah…. srry ben gwn raar 

Je oude mentor dacht aan je en deed je de groetjes, fijn :slight_smile: Denk je haar een berichtje te durven sturen met groetjes terug?

 

Gr. Kenshin

Nou nee… is raar ofz…. alleen was gwn zovan oké… en ja aan de andere kant dachr ik oké wtf

Persoonlijk vind ik de groetjes van je oude mentor een mooi aanknopingspunt om haar nog eens een berichtje te sturen. Je zou het zo kunnen zien dat zij als eerste contact met je opnam, door je haar groetjes door te geven :slight_smile:

 

Gr. Kenshin

Ja ik snap je… maar ja hahah is gwn lastig ofz

Het kan zeker lastig zijn. Denk je een berichtje in je notities te durven opstellen? Je schrijft het gewoon maar, en dan zie je wel of je het verstuurt. Verstuur je het liever niet, hoeft dat ook niet. 

 

Gr. Kenshin

Ik heb al iets in me notitie geschreven….. namelijk dit

hoi, ik hoorde dat u de groetjes had…. ik wou even zeggen groetjes terug… en een fijne dag nog!! 

maar ja me hoofd zegt…. dat ik het nii moet sturen enz

ergens vind je dat je het niet moet sturen.. ik heb een vraag. wat kan er gebeuren als het stuurt? 

ik denk zelf dat ze dan heel voorzichtig een gesprekje met je aan gaat...

maar als je het niet stuurt denkt ze waarschijnlijk dat je nog steeds niks van haar wilt horen. 

ik denk dat ze het stuurde om te laten weten dat ze nog steeds aan je denkt en hoopt dat je niet meer boos bent…

 

groetjes blue

Hoi,

nou wat er kan gebeuren…. weet ik eigenlijk nii heel goed en het is nu toch raar… als het al een uur geleden is…. wws ben ik gwn bang dat ze… weer teveel van mij vragen en dat ik…. afgewezen wordt en ga falen…. Ofz…. ik weet het nii heel goed... 

Ja…. maar ik ben dus bang dat ze…. alles willen weten enz…. nu heb ik het gevoel dat ik moet opletten met wat ik zeg enz…. en dat ik gwn me mond moet houden… ik kan ze gwn nii meer vertrouwen... 

. Klopt daar heb je gelijk in….. maar ja miss wel beter…. ik weet het gwn nii…. dat kan idd ook dat ze het daarom zei idd…. ik denk dat hun mij ook proberen nu met rust te laten…. en Wnnr ik een bericht stuur naar hun of alleen naar me oude mentor… dat alle gezeik weer gaat beginnen… ik ben nu nog steeds een beetje boos…. maar ook weer nii dus ja

 

Misschien is het nuttig om eens een compleet andere visie op je situatie te krijgen. Denk je eens te durven bellen of chatten met de Kindertelefoon? Wie weet hebben zij een idee. 

 

Gr. Kenshin

 

maar ik ben dus bang dat ze…. alles willen weten enz…. nu heb ik het gevoel dat ik moet opletten met wat ik zeg enz…

dat gevoel snap ik. had ik ook bij een docent die me vertrouwen misbruikte... en ook zulke dingen achter me rug deed... 

 

 

en Wnnr ik een bericht stuur naar hun of alleen naar me oude mentor… dat alle gezeik weer gaat beginnen… ik ben nu nog steeds een beetje boos…. maar ook weer nii dus ja

ik heb een idee... je appt haar alleen dat korte berichtje en als ze andwoord heeft gegeven als ze iets vraagt kom je hier naar toe en dan kijken kenshin en ik samen met jou mee wat je terug kan sturen. 

je moet in iedergeval met haar samen duidelijke afspraken maken... als ze een goeie docent is, gaat ze zich er ook aan houden 

 

groetjes blue 

 

 

Reageer