Vraag

Ik blokkeer als mensen me willen helpen


  • Anonymous
  • 0 reacties

 

Hoi allemaal

ten eerste ik wil jullie bedanken als je dit helemaal gaat lezen…. dit is dus vorige week vrijdag allemaal gebeurd…. ik had dus een gesprek met me leerlingbegeleider opzich ging het wel goed…. maar sloot me soms af en blokkeerde maar ja dat maakte nii heel veel wat uit…. maar ze maakte zich zorgen ofz… dus ze zei ik wil even een test met je doen…. nou kreeg dus allemaal vragen…. ze zat eerst naast me…. maar toen had ik al iets zovan ja ik ga niet eerlijk doen…. en al helemaal als zij bij me ging zitten… maar toen zei ze gelukkig weet je ik ga wel ff iets anders doen…. toen deed ik wel een beetje serieus en vulde het dus in…. er kwam best een hoge score uit…. dus ik blokkeerde me gelijk en wat ze allemaal zei deed ik niet meer en ja…. toen zei ik zovan mag ik gaan? Toen zei ze nee… ik wil nog 1 vraag stellen en dan mag je misschien gaan… nou ze vroeg dus hoe somber ben je van 1 tot 10 ik zei daar ga ik geen antwoord op geven… toen zei ze Sophie dat moet wel anders laat ik je niet zo naar huis gaan ik zei hz? Toen zei ze ik ga je oude mentor er bij halen… want zo gaat het niet werken…. want je maakt me bang en ik maak me zorgen om je ik zei nee hoeft niet…. toen zei ze ik haal je oude mentor op en jij blijft hier zitten ik zei dus is goed joh….. dus toen zei mijn oude mentor ging ophalen…. was ik eigenwijs en ben ik weg gaan lopen…. omdat ik er echt geen zin in had…. dus ik was weg…. maar blijkbaar zochten hun mij en ze hadden me gevonden…. dus ik liep nog steeds weg en liepen ze me achter na….  toen dacht ik heeft toch geen nut als ik weg loop!! Dus ja toen ben ik maar mee gegaan met hun…. toen zeiden ze meteen ja Sophie vertel is en ik heb me mond steeds gehouden en liep af en toe weer weg!! Maar toen me oude mentor zei…. we maken ons zorgen en als je nog 1 x weg loopt ga ik je ouders bellen wat er allemaal aan de hand is…  nou dat dus…. ze hadden door dat praten nii werkte dus moest ik gaan typen…. maar omdat ik zo in m’n frustratie was heb ik dingen gezegd waar ik spijt van had enz…. en ik moest dus typen wat me dwars zat…. dus pas de 3e x toen ik het liet zien was het goed…. de 2e x toen het fout was werd ik boos en sloeg ik tegen de muur en me telefoon liet ik keihard flikkeren…. waardoor er nu een barst is….  het was een korte tekst… maar dut keer hadden ze er wel wat aan…. toen zei m’n oude mentor ik wil dat je nadenkt over een stapje zetten naar de positieve kant op dus dat moet ik nog steeds bedenken en mijn leerlingbegeleider zei iets met een school deskundige ofz idk heb niet heel goed geluisterd….  en ja toen later mocht ik gelukkig wel weg…. maar ik wil denk ik stoppen met de gesprekken!! Want wil mensen niet pijn doen en dat hun moeite voor mij gaan doen terwijl ik niet terug moeite doe om te praten over mijn gevoelens…. maar weet dus nii of dat handig is…. ik weet het dus gewoon even niet meer.…

het slapen lukt gwn ook niet!!! 

 

Dankjewel alvast voor de tips en adviezen en srry voor het slechte of onduidelijke uitleg!! 

 

Groet Sophie!!!


365 reacties

Hoi…. Ik heb nu eigenlijk al vakantie…. maar moet donderdag nog ff naar school…. voor boeken inleveren…. en volgende week donderdag rapport ophalen…. maar het begint dus 2 juli tot 14 augustus…. ja ik snap het… maar voor de rest kan ik niks…. dus ik ga gwn alles proberen te negeren… nou gwn minder gezeik en nii…. op kleine dingen steeds boos worden en geen negativiteit tegen mij enz...

Misschien dat vakantie je inderdaad goed zal doen. De vakantie zou je daarbij eventueel ook tijd kunnen bieden om te leren mediteren. Door middel van meditatie kan je irritatie om de kleinste dingen leren voorkomen. Denk je daar eens wat research naar te willen doen?

 

Gr. Kenshin

Heyy….., jaa idd kan wel…. geen idee hoe dat moet ofz 

 

Misschien dat je het volgende eens kan doorlezen:

 

Gr. Kenshin

 

Heyy….. ik zal het zeker gaan doen…. ik moet even echt dingen gaan vinden wat me helpt… en daarmee bedoel ik goede dingen inplaats van snijden enz….. ik wil gwn graag…. Wnnr de vakantie voorbij is … het jaar goed afmaken…. want dan zit ik in de 4e….. maar meestal in de vakantie gaat het nii echt goed ofz….. dan denk ik teveel aan school…. en ja thuis omdat we teveel op elkaar zitten enz…. en wws mag ik nii eens vaak afspreken…. ook al heb ik daar deze tijden echt geen zin in en wil ik liever in me bed liggen…. daarom moet ik even me leven oppakken en gwn Dingen uitproberen ofz….. bedankt voor je tip...

Goed dat je je voorneemt om naar gezonde methoden te zoeken voor wat er in je omgaat :slight_smile:

 

Denk je dat een zeker dagschema voor de vakantie je zou kunnen helpen? Dat je bijvoorbeeld de dag begint met yoga, dan ontbijt, dan een ochtendwandeling gaat maken. Op die manier behoud je enige vorm van structuur. Als je gaat wandelen, ben je tenslotte ook even van de drukte thuis weg. 

 

Gr. Kenshin

hoi….

nou ik ben niet echt iemand die in schema''s werkt bij mij…. is het meer… wnnr ik tijd heb of op dat moment bedenk ik iets ofz…. ja het probleem is… ik mag nii eens ff lopen ofz…. of wat dan ook

 

Je mag niet even gaan wandelen? Da’s jammer. Denk je dat dit te bespreken valt met je ouders? Nu en dan wat frisse lucht kan namelijk goed doen. 

 

Dat kan, dat schema’s zo je ding niet zijn. Ga je op vakantie?

 

Gr. Kenshin

Hoi hoi.…

ik kan het altijd bespreken…. maar weet altijd wel hun reactie en dat is boos… ze willen liever dat ik alles schoonmaak en dat soort dingen… nee we zouden wel gaan maar… door Corona… gaat dat nii meer… ik blijf gwn lekker hier...

Jammer dat gesprekken vaak leiden tot boosheid. Moet je veel helpen in het huishouden?

 

Gr. Kenshin

Jaa jammer genoeg wel ja

Dat snap ik, dat je die taakjes niet altijd even leuk vindt. Houd je nog wel genoeg tijd over om op jezelf leuke dingen te kunnen doen?

 

Gr. Kenshin

Eerlijk meestal nii echt meer… maar ja boeie

Dat vind ik dan wel jammer, dat je nauwelijks tijd voor jezelf overhebt. Wordt er verder nog wel vriendelijk tegen je gedaan?

 

Gr. Kenshin

Hoi weet je wat het is…. ze doen gwn negatief tegen me niks is goed wat ik doe

Wat naar dat ze negatief doen. Ik kan me voorstellen dat je daar niet vrolijk van wordt. Heb je wel nog vrienden die aardig tegen je doen?

 

Gr. Kenshin

Jaa dat gelukkig wel…. ook al heb ik nii echt zin… in hun laatste tijden…. maar ik probeer gwn zoveel mogelijk contact te houden met ze

Houd inderdaad maar goed contact met die vrienden, als zij aardig voor je zijn. Probeer je te omringen met zoveel mogelijk positiviteit. 

 

Gr. Kenshin

Hoi…. er is echt iets raars nu net gebeurd…. Ik heb…. gisteren verloving gehad van me broer..:: en mijn andere broer is geslaagd...:: en vandaag opeens appt me oude mentor…. of ik deze week naar school moet… zeg ik Wrm zegt ze dat ze haar excuses wilt aanbieden….  En toen geb ik haar geskipt 

Hoi Sophie,

Even een hele korte tip:
In de titel staat dat je helemaal blokkeert als iemand je helpt. Dan moet je op dat moment dit even beseffen: als iemand je helpt betekent het niet dat je zwak bent of dat je gefaald hebt. Het betekent dat je er niet alleen voor staat! Dat is hetzelfde als huilen: als iemand moet huilen betekent het niet dat diegene zwak is, dat betekent dat diegene te lang sterk is geweest.

- Anoniempje_2005

Hoi…. ik snap het allemaal heel goed…. maar toepassen lukt nii omdat te denken...

‘gisteren verloving gehad van me broer’

Wat bedoel je hier precies mee?

 

Je oude mentor heeft je een bericht gestuurd met de vraag of je nog naar school komt. Ze wil namelijk haar excuses aanbieden. Als je dit niet had zien aankomen en daardoor even geschrokken bent, is dat erg begrijpelijk. 

 

Moet je nog naar school? En zo ja, zou je het dan zien zitten je oude mentor even te zien?

 

Gr. Kenshin

Jaaa mijn broer is verloofd….. en ik had veel op m’n status gezet van whatsapp…. en ja normaal zou mevr….. er op reageren maar ja nii dus…. dus dat was wel goed nieuws…. en ja me oude mentor…. ik vind het wel fijn dat zij is begonnen zovan ik…. wil je zien en spreken…. en dat ze haar excuses heeft aangeboden…. en ja ik heb daarna al gereageerd…. en gezegd… prima… ik ben 2 juli op school want moet me rapport ophalen… om 9 uur dus als u er ook bent… dan wel en anders niet…. toen zei ze yes dan ben ik er… ik zei waar moet ik komen? Toen zei ze app me maar als je op school bent waar en Hlt enz…. ik zei prima! Fijne avond!! Zij zei you too…. en dat was ons gesprek en toen ik klaar was…. met het gesprek…. had namelijk best lang haar geskipt….. toen dacht ik…. Wrm nu enz en dat soort dingen….. maar ja ik wil ook weer nii in gesprek…. want ben bang om haar pijn te doen

Je gaat op 2 juli met je oude mentor in gesprek. Goed :slight_smile:  Wat bedoel je met ‘ben bang om haar pijn te doen’? Wat zou haar kunnen kwetsen?

 

Gr. Kenshin

Nou…. gwn mijn houding enz en dat soort dingen heb… er geen zin in

Reageer