Vraag

Ik blokkeer als mensen me willen helpen


  • Anonymous
  • 0 reacties

 

Hoi allemaal

ten eerste ik wil jullie bedanken als je dit helemaal gaat lezen…. dit is dus vorige week vrijdag allemaal gebeurd…. ik had dus een gesprek met me leerlingbegeleider opzich ging het wel goed…. maar sloot me soms af en blokkeerde maar ja dat maakte nii heel veel wat uit…. maar ze maakte zich zorgen ofz… dus ze zei ik wil even een test met je doen…. nou kreeg dus allemaal vragen…. ze zat eerst naast me…. maar toen had ik al iets zovan ja ik ga niet eerlijk doen…. en al helemaal als zij bij me ging zitten… maar toen zei ze gelukkig weet je ik ga wel ff iets anders doen…. toen deed ik wel een beetje serieus en vulde het dus in…. er kwam best een hoge score uit…. dus ik blokkeerde me gelijk en wat ze allemaal zei deed ik niet meer en ja…. toen zei ik zovan mag ik gaan? Toen zei ze nee… ik wil nog 1 vraag stellen en dan mag je misschien gaan… nou ze vroeg dus hoe somber ben je van 1 tot 10 ik zei daar ga ik geen antwoord op geven… toen zei ze Sophie dat moet wel anders laat ik je niet zo naar huis gaan ik zei hz? Toen zei ze ik ga je oude mentor er bij halen… want zo gaat het niet werken…. want je maakt me bang en ik maak me zorgen om je ik zei nee hoeft niet…. toen zei ze ik haal je oude mentor op en jij blijft hier zitten ik zei dus is goed joh….. dus toen zei mijn oude mentor ging ophalen…. was ik eigenwijs en ben ik weg gaan lopen…. omdat ik er echt geen zin in had…. dus ik was weg…. maar blijkbaar zochten hun mij en ze hadden me gevonden…. dus ik liep nog steeds weg en liepen ze me achter na….  toen dacht ik heeft toch geen nut als ik weg loop!! Dus ja toen ben ik maar mee gegaan met hun…. toen zeiden ze meteen ja Sophie vertel is en ik heb me mond steeds gehouden en liep af en toe weer weg!! Maar toen me oude mentor zei…. we maken ons zorgen en als je nog 1 x weg loopt ga ik je ouders bellen wat er allemaal aan de hand is…  nou dat dus…. ze hadden door dat praten nii werkte dus moest ik gaan typen…. maar omdat ik zo in m’n frustratie was heb ik dingen gezegd waar ik spijt van had enz…. en ik moest dus typen wat me dwars zat…. dus pas de 3e x toen ik het liet zien was het goed…. de 2e x toen het fout was werd ik boos en sloeg ik tegen de muur en me telefoon liet ik keihard flikkeren…. waardoor er nu een barst is….  het was een korte tekst… maar dut keer hadden ze er wel wat aan…. toen zei m’n oude mentor ik wil dat je nadenkt over een stapje zetten naar de positieve kant op dus dat moet ik nog steeds bedenken en mijn leerlingbegeleider zei iets met een school deskundige ofz idk heb niet heel goed geluisterd….  en ja toen later mocht ik gelukkig wel weg…. maar ik wil denk ik stoppen met de gesprekken!! Want wil mensen niet pijn doen en dat hun moeite voor mij gaan doen terwijl ik niet terug moeite doe om te praten over mijn gevoelens…. maar weet dus nii of dat handig is…. ik weet het dus gewoon even niet meer.…

het slapen lukt gwn ook niet!!! 

 

Dankjewel alvast voor de tips en adviezen en srry voor het slechte of onduidelijke uitleg!! 

 

Groet Sophie!!!


365 reacties

hoi….. ik heb een domme zet gedaan…. ik heb hun verwijderd en geblokt uit m'n contacten… dus heb hun nergens meer in staan…. ik werd namelijk gek van wat ik allemaal heb gezet in… de chats…. en wat hun stuurden enz…. dus ja…. ik kan hun nii meer bereiken en hun mij nii meer…

 

hey

 

hebben zij jou wel eens gebeld?

want dan kan je de nummers wel weer toe voegen. 

gaat het nog steeds over je oud mentor en die andere? want die hebben toch ook een keer naar je ouders gebeld? want dan kan je het nummer van hun krijgen. dan zeg je dat je telefoon vast liep en dat de helft van je contacten verdwenen zijn. 

 

je kan ook aan je ouders het mail adres vragen. en dan een mailtje sturen dat je ze uit woode hebt geblokkeerd en verwijdert hebt. en of ze hun nummer ff via de mail willen sturen. 

of je zoek 1 van hun op sociaal media op. en zo kan je ze ook berijken. 

 

veder heb ik ff geen ideeën meer. 

 

groetjes blue

Hoi…. 

Jaa…. maar heb hun verwijderd toen ze elke X belde…. want mijn ouders mogen ook nii weten dat ze mij bellen enz…. dus ik kan ook niks aan m’n ouders vragen 

misschien zit er een functie bij contact dat je alle geblokeerde contact kan zien dat staan dan ook nummer bij lijkt me... 

 

groetjes blue 

Nope…. staat er bij mij nii bij… nou dan ooit wachten denk ik dat ze me een x mailen ofz

hey

 

1tje was toch een leerling begeleider? 

meestal staan van hogere mensen dan mentoren op de site van je school met eventueel contact gegevens. misschien kan je zo iets van haar terug vinden. 

 

groetjes blue 

Jaa ik ga wel even kijken

Hoiii…. ik wordt gek van alles…. ik weet niet maar…. die dag van school gaat gwn nii uit m’n hoofd ik moest dingen opschrijven… en dit kwam eruit…. idk of ik dit Miss kan geven… geen idee 

Hoi, 

Ik zal totaal niet weten wat ik moet... gaan schrijven... ik weet dat ik droog heb gereageerd tegen jullie.... maar daar heb ik een reden voor... ik weet alleen wel dat ik alles moet opschrijven... het gaat echt veel beter met me... ik wil ook gewoon bepaalde dingen kwijt.... dat is dat ik wil dat jullie weten.... dat ik het serieus niet leuk vond.... wat jullie hebben gedaan.... ik snapte er niets meer van en was allemaal verwarrend.... want jullie hebben me ook wel weer beschermt... maar jullie hebben ook m’n vertrouwen beschaafd... jullie hebben namelijk zomaar... achter me rug om dingen gedaan.... ook al moest ik mee werken enz... en met Veilig Thuis bellen... ik wou dat helemaal niet.... en nog steeds ben ik boos en... die dag die gaat niet uit m’n hoofd.... ik zit er de hele tijd over na te denken... en ik ga sws nu niet meer hulp accepteren... denken jullie nou echt dat ik nog hulp ga accepteren... als jullie gwn eigenlijk mijn vertrouwen beschaven.... ook al zeggen jullie... we beloven dat we alles bespreken wat we gaan doen... fijn voor jullie.... maar dat hebben jullie niet gedaan en dat gaan jullie... sws geen een x doen.... ik baal er gwn van.... ik schrijf jullie namelijk.... hoe het een beetje zat enz.... en dan gebeurd er dit allemaal... natuurlijk snap ik jullie ook wel... dat jullie een plicht hebben op school over.... dat jullie zorg hebben voor leerlingen enz.... maar jullie konden het ook op een andere manier oplossen.... en ja jullie zeiden al dat het nii de bedoeling was.... maar het is gebeurd en... ik ga het sws nooit vergeten... en ik accepteer dat jullie zeggen dat het nii de bedoeling was enz.... maar het gaat altijd in m’n hoofd blijven en ik.... ben dus nog steeds boos op jullie en teleurgesteld.. geen idee hoelang dat gaat duren.... maar wat ik jullie wil vragen is.... tot dat voorbij is dat jullie me gwn met rust laten.... helemaal niets meer gaan doen... want het gaat dus nu veel beter met me.... en het komt echt goed als ik dit alleen doe enz... en denk dat het nu beter is dat... jullie me sws met rust laten.... wat ik eigenlijk jullie al eerder had gezegd.... maar ja toen moesten jullie jmmr genoeg.... mensen erbij halen enz.... ik probeer het achter me te laten.... maar ik snap het gwn nii... het is zo onduidelijk.... jullie weten dat ik namelijk al een moeilijke prater ben.... ook gwn dat ik moeilijk hulp accepteer en dan doen jullie dit... het maakt me gwn kwaad.... maar ja we kunnen er niks meer aan doen... het spijt me in ieder geval voor me reactie’s hierin en ik... hoop dat jullie deze x dit wel accepteren... bedankt alvast voor jullie begrip.…

 

nou dit was dus wat rond 2 uur in m’n hoofd op kwam…. en dat ik ging typen…. wat ik voelde…. 

 

 

hey

 

wat goed dat je geschreven hebt wat je voelde. ik vind het ook een goeie tekst. 

maar ik heb toch een vraagje. je schrijft dat het beter gaat. maar klopt dat ook?

als dat niet klopt zou ik die zinnen skippen. 

 

en dan nog 1 dingetje 

'maar dat hebben jullie niet gedaan en dat gaan jullie... sws geen een x doen' 

ik snap dat je dit denkt. maar laat je je oude mentor zich bewijzen dat ze nu alleen 1 op 1 samen met jou gaat kijken hoe je lekkerder in je vel gaat zitten.

bij mij heeft school ook een keer alles door gelult naar me ouders. ik was toen echt een verschrikkelijke slechte prater. maar ze hadden belooft niet meer iets zonder over leg te doen. en ze hebben dat ook nooit meer gedaan. 

ik denk dat zij geschrokken zijn van hun fout en dat ze nu echt niets achter je rug om dingen gaan doen.  

ik zeg niet dat je ze een kans moet geven maar probeer het alsjeblieft het te over wegen.

 

groetjes blue 

Hoi…. 

nou dan skip ik die…. zin wel gwn...ik snap het wel… maar ja… ik weet ook nii of ik het ga geven enz… dus geen idee.. maar ja was gwn iets wat ik had geschreven.

Het was goed dat je dit allemaal neergeschreven hebt. Heb je inmiddels contactgegevens van je oude mentor of leerlingenbegeleider gevonden?

 

Gr. Kenshin

Jaa ik had het weer terug gevonden… en toevallig had mijn leerlingbegeleider na een uurtje ofz… geappt en gezegd hoe het ging enz… maar ze weet niks dat ik hun had geblokt enz

Ok, heel goed. Denk er maar eens over na: stuur je dit tekstje graag door naar je leerlingenbegeleider of oude mentor? Het lijkt me namelijk goed om van je te laten horen, en om mee te delen dat je vertrouwen oprecht geschaad is. 

 

Gr. Kenshin

Hoi... 

Ik weet idd… dat het goed is dat hun het weten enz…. maar heb er geen vertrouwen in… zometeen doen ze weer eens iets zonder te regelen of…. ze accepteren mijn rust nii…. of dat ze dit allemaal tegen mij gaan gebruiken… met het gesprek die m’n ouders willen met school… want me ouders willen nog steeds een gesprek… Wnnr school begint enz...

Als je ouders een gesprek willen met school, lijkt het me eens zo nuttig om aan te geven dat je moeite hebt met het vertrouwen. Op die manier zouden je leerlingenbegeleider en oud-mentor daar rekening mee kunnen houden, en nog voorzichtiger met informatie om kunnen springen. 

 

Gr. Kenshin

Jaa…. maar ja ik weet niet echt…. het lukt me nii echt om dingen te zeggen tegen hun…. het boeit me namelijk nii meer…. alleen wat me boeit is…. dat ik geen ouders wil enz 

Het lukt je maar moeizaam om dingen te vertellen. Dat snap ik, als je vertrouwen geschonden is. Echter zou ik gerust durven aangeven dat je moeite hebt met vertrouwen, aangezien je oude mentor en leerlingenbegeleider daar anders misschien minder rekening mee kunnen houden. 

 

Gr. Kenshin

Hoi, 

ik zou in ieder geval me best doen!!  Bedankt!!

Hey Sophie

 

Hoe gaat het met je? Ik vraag dit uit interesse, maar als je geen zin hebt om te antwoorden, hoeft dat ook niet :slight_smile:

 

Gr. Kenshin

Hoi kenshin, 

lief dat je het vraagt…. wat ik zou zeggen tegen andere mensen… dat het gwn goed gaat…. maar als ik echt eerlijk moet zijn… gaat het gwn slecht… ben weer begonnen met snijden… maar nu op me benen… enz… dus ja… maar in ieder geval bedankt voor het vragen!!

 

groet sophie!

 

Hey Sophie

 

Bedankt voor de update. Echter jammer dat het niet zo super met je gaat, en dat je herbegonnen bent met snijden. Denk je dit topic eens te kunnen doornemen? Daarin staan namelijk een hoop gezonde alternatieven voor zelfbeschadiging opgesomd. Maak gerust een compact lijstje met de alternatieven die je graag een kans zou geven. Ik vermoed namelijk dat je ook wel beseft dat snijden niet goed voor je is. 

 

Hoe staat het ervoor met je oude mentor en leerlingenbegeleider? Heb je nog contact met ze?

 

Gr. Kenshin

Hoi,

ik zal er naar kijken…. bedankt voor de tips enz… jaa nee dat klopt… het is idd nii goed voor je…. want ja die littekens blijven wws voor altijd op me armen…. want ze zijn nog steeds nii weg... 

 

oude mentor & leerlingbegeleider….. niks meer van gehoord laatste x was dus 14 april….  dus al bijna een maand ofz niks van gehoord…. dus ja… en ben eigenlijk wel blij dat ze me met ryst laten!!

Je oude mentor en leerlingenbegeleider hebben niet meer van zich laten horen. Dat vind je fijn. Wat dacht je ervan om eens via een heel andere weg hulp te zoeken? Via de huisarts bijvoorbeeld?

 

Gr. Kenshin

Hoi, 

ik wil liever via online hulp dan maar…. inplaats van real hulp..,, want ik weet dat het niks wordt… als ik in het echt ga dus ja

Online hulp kan een goed begin zijn. Ga je eens op zoek naar een online hulp plaats die je lijkt te liggen? Als je wilt, kan je het linkje hier posten, zodat we er samen eens naar kunnen kijken. 

 

Gr. Kenshin

Reageer