Vraag

Ik blokkeer als mensen me willen helpen



Toon eerste bericht

365 reacties

Persoonlijk vind ik de groetjes van je oude mentor een mooi aanknopingspunt om haar nog eens een berichtje te sturen. Je zou het zo kunnen zien dat zij als eerste contact met je opnam, door je haar groetjes door te geven :slight_smile:

 

Gr. Kenshin

Hoi 

m’n vader denkt dat ik op kickboks wil…. omdat ik gewoon het leuk vind en ja dat denk ik… niet omdat ik me woede er uit wil slaan ofz…. ik hoop idd voor je dat je dat kan doen.…

nog even een vraagje he? Kan ik dit sturen naar me leerlingbegeleider? Want heb gwn geen zin in gezeik en stress door allemaal dingen wat er gebeurd…. met m’n leerlingbegeleider en ik dat ik dus nii open ben blablaba….. Dit wil ik anders dan naar haar sturen

Hoi mevr,

Ik heb er heel lang over zitten denken.... en ik denk dat het beter is dat we gewoon stoppen met de gesprekken.... het wordt toch niks.... ik heb er geen vertrouwen meer in en ja.... ik wil geen mensen pijn doen.... omdat ik domme dingen doe of zeg.... en nu denkt u is dit een spel zo van stoppen en doorgaan dit is nu m’n echte keuze... het lukt me gewoon niet om open te zijn.... ik baal daar enorm van... maar jullie doen wel moeite voor mij en ik heb het gevoel dat ik dat niet doe.... ook al probeer ik me best... ik ben gewoon bang dat ik ga falen en ja dat wil ik niet.... bedankt weer voor de gesprekken en u tijd en sorry dat ik u tijd soms heb verspild.... ik heb gewoon tijd voor mezelf nodig!! Dus hoop dat u deze keuze respecteert!! 

 

Groet Sophie!!

Je hebt al eens online therapie gehad, maar zonder succes. Welke therapie was dat, als ik vragen mag?

 

Gr. Kenshin

Ja ik snap je… maar ja hahah is gwn lastig ofz

Heyhoi 

 

hoe was het gesprek?

de mijne was waardeloos haha. Ik krijg geen therapie 👍 ik moet gewoon zo door blijven leven. Echt top.

 

groetjes blue 

 

Hey Sophie

Hoi, 

ik vind het idd ook jammer dat school zo heeft gedaan…. en dat ik me gwn verraden voel klopt zeker…. had het nooit gedacht!!! Ik weet gwn ff nii meer wat ik moet doen….. ik wil ze zo graag negeren en gwn boos doen…. maar dan gaan hun raar denken en denken ze…. juist dat er iets is…. dus ik moet me nu echt gwn goed gedragen…. want ze gaan sws mij in de gaten houden… als ik al 1 ding fout doe….. ze zeiden eigenlijk ook iets van sociaal wijk team….. maar waar de fk slaat dat op….. Ik ben gwn bang dat ze dan juist gaan denken Ohh ze wilt het nii omdat ze bang is enz….. terwijl ik srs gwn boos ben dat ze dat hebben geflikt want ze zouden alle stappen op de hoogte houden met mij….. maar nu hebben ze gwn iets gedaan waar ik niks van af wist….. want ze hadden al eerder blijkbaar met elkaar gebeld veilig thuis en leerlingbegeleider….. maar ze wouden ook met mij praten veilig thuis…. dus ik vind het raar en bullshit… en idd ik wil die deal ook doen maar ja ben nu sws bang dat ik foute stappen maak en verkeerde keuzes want die brief was gwn echt dom en verkeerde keuze….. maar ik ben bang voor het gesprek ik wil gwn dat ze zeggen alles gaat goed…. en het hoeft nii meer ofz….. nou ja ik weet nii waarom ze anders komen enz…. ja en dat hoeft van mij nii… thuis is er gwn wel vaak gezeik, geschreeuw en ja voor de rest negativiteit tegen mij maar voor de rest niks...

 

Het kan zeker lastig zijn. Denk je een berichtje in je notities te durven opstellen? Je schrijft het gewoon maar, en dan zie je wel of je het verstuurt. Verstuur je het liever niet, hoeft dat ook niet. 

 

Gr. Kenshin

Ik vind het jammer dat je jezelf regelmatig ‘dom’ noemt. Dat ben je niet, Sophie. Dat je het lastig vindt om toe te geven dat de Instagram-post van jou was, is heel normaal. Toegeven dat de post van jou is, is zeg maar gelijk aan aangeven dat je hulp nodig hebt. Daarom lijkt het toegeven dat jij die foto geplaatst hebt, me ook een handige manier om indirect aan te geven dat je hulp nodig hebt. 

 

Gr. Kenshin

Dat vind ik dan wel jammer, dat je nauwelijks tijd voor jezelf overhebt. Wordt er verder nog wel vriendelijk tegen je gedaan?

 

Gr. Kenshin

Heyy…. hoezo krijg jij geen therapie? Krijg je geen gesprekken enz meer?…. ik heb mijn gesprek pas 17 sep…. om 11 uur... 

Ik heb al iets in me notitie geschreven….. namelijk dit

hoi, ik hoorde dat u de groetjes had…. ik wou even zeggen groetjes terug… en een fijne dag nog!! 

maar ja me hoofd zegt…. dat ik het nii moet sturen enz

had me vergist 😅

nou ze kunnen me niet helpen. maar is niet erg…

ze kunnen jou vast wel helpen.

 

groetjes blue

Je hebt één voordeel gevonden, en vier nadelen. Dit lijk jij op te vatten als: meer nadelen dan voordelen, dus hulp is voor mij niet nuttig. Klopt dat?

 

Ik denk namelijk dat dat ene voordeel opweegt tegen de vier nadelen. Dat je als een ‘pussy’ of ‘mietje’ gezien zou worden vind ik namelijk niet kloppen, en dat je gedrag verkeerd zou zijn kan nu net een aanleiding zijn tot het aanvaarden van hulp. Ten slotte is iemand die om hulp vraagt niet asociaal, maar net moedig. Zo zie ik het. 

 

Zou je met je leerlingenbegeleider en oude mentor kunnen afspreken dat jullie de eerstkomende vrijdag na coronatijd elkaar weer eens zien? Op die manier heb je duidelijkheid én word je tijdens de coronatijd met rust gelaten. Als zou blijken dat de coronatijd nog een tijd zal aanhouden, is een videogesprek misschien mogelijk. 

 

Gr. Kenshin

ergens vind je dat je het niet moet sturen.. ik heb een vraag. wat kan er gebeuren als het stuurt? 

ik denk zelf dat ze dan heel voorzichtig een gesprekje met je aan gaat...

maar als je het niet stuurt denkt ze waarschijnlijk dat je nog steeds niks van haar wilt horen. 

ik denk dat ze het stuurde om te laten weten dat ze nog steeds aan je denkt en hoopt dat je niet meer boos bent…

 

groetjes blue

 

hoi, kloptt…. ja ik snap wel wat je bedoeld…. me leerlingbegeleider zei ook dus zovan ik weet niet hoe we de gesprekken gaan oppakken…. of wat dan ook maar daar hou ik je op de hoogte…. maar het is gwn ik kan het makkelijk zelf wel aan me problemen…. wil mensen niet storen of wat dan ook….

 

 

Reageer