Vraag

Ik blokkeer als mensen me willen helpen


  • Anonymous
  • 0 reacties

 

Hoi allemaal

ten eerste ik wil jullie bedanken als je dit helemaal gaat lezen…. dit is dus vorige week vrijdag allemaal gebeurd…. ik had dus een gesprek met me leerlingbegeleider opzich ging het wel goed…. maar sloot me soms af en blokkeerde maar ja dat maakte nii heel veel wat uit…. maar ze maakte zich zorgen ofz… dus ze zei ik wil even een test met je doen…. nou kreeg dus allemaal vragen…. ze zat eerst naast me…. maar toen had ik al iets zovan ja ik ga niet eerlijk doen…. en al helemaal als zij bij me ging zitten… maar toen zei ze gelukkig weet je ik ga wel ff iets anders doen…. toen deed ik wel een beetje serieus en vulde het dus in…. er kwam best een hoge score uit…. dus ik blokkeerde me gelijk en wat ze allemaal zei deed ik niet meer en ja…. toen zei ik zovan mag ik gaan? Toen zei ze nee… ik wil nog 1 vraag stellen en dan mag je misschien gaan… nou ze vroeg dus hoe somber ben je van 1 tot 10 ik zei daar ga ik geen antwoord op geven… toen zei ze Sophie dat moet wel anders laat ik je niet zo naar huis gaan ik zei hz? Toen zei ze ik ga je oude mentor er bij halen… want zo gaat het niet werken…. want je maakt me bang en ik maak me zorgen om je ik zei nee hoeft niet…. toen zei ze ik haal je oude mentor op en jij blijft hier zitten ik zei dus is goed joh….. dus toen zei mijn oude mentor ging ophalen…. was ik eigenwijs en ben ik weg gaan lopen…. omdat ik er echt geen zin in had…. dus ik was weg…. maar blijkbaar zochten hun mij en ze hadden me gevonden…. dus ik liep nog steeds weg en liepen ze me achter na….  toen dacht ik heeft toch geen nut als ik weg loop!! Dus ja toen ben ik maar mee gegaan met hun…. toen zeiden ze meteen ja Sophie vertel is en ik heb me mond steeds gehouden en liep af en toe weer weg!! Maar toen me oude mentor zei…. we maken ons zorgen en als je nog 1 x weg loopt ga ik je ouders bellen wat er allemaal aan de hand is…  nou dat dus…. ze hadden door dat praten nii werkte dus moest ik gaan typen…. maar omdat ik zo in m’n frustratie was heb ik dingen gezegd waar ik spijt van had enz…. en ik moest dus typen wat me dwars zat…. dus pas de 3e x toen ik het liet zien was het goed…. de 2e x toen het fout was werd ik boos en sloeg ik tegen de muur en me telefoon liet ik keihard flikkeren…. waardoor er nu een barst is….  het was een korte tekst… maar dut keer hadden ze er wel wat aan…. toen zei m’n oude mentor ik wil dat je nadenkt over een stapje zetten naar de positieve kant op dus dat moet ik nog steeds bedenken en mijn leerlingbegeleider zei iets met een school deskundige ofz idk heb niet heel goed geluisterd….  en ja toen later mocht ik gelukkig wel weg…. maar ik wil denk ik stoppen met de gesprekken!! Want wil mensen niet pijn doen en dat hun moeite voor mij gaan doen terwijl ik niet terug moeite doe om te praten over mijn gevoelens…. maar weet dus nii of dat handig is…. ik weet het dus gewoon even niet meer.…

het slapen lukt gwn ook niet!!! 

 

Dankjewel alvast voor de tips en adviezen en srry voor het slechte of onduidelijke uitleg!! 

 

Groet Sophie!!!


365 reacties

Denk je soms naar een nieuw iemand toe te durven, als je niet weet of je nog naar je oude mentor en leerlingenbegeleider heen wil? Misschien dat je nieuwe mentor of een andere leerlingenbegeleider je ook wel goed liggen, en dat je met diegene een vertrouwensband op kan bouwen. 

 

‘ik denk echt dat jij… het ver gaat schoppen in die opleiding!! Nogmaals bedankt!!’

Graag gedaan :slight_smile:  En dankje :blush:

 

Gr. Kenshin

 

Edit: Ik zie net dat Blue gereageerd heeft. Hij zegt wat gelijkaardige dingen als ik hier, dus misschien val ik in herhaling. 

(En yep, Blue, het forum heeft zeker geholpen met me op het idee te brengen in de hulpverlening te gaan werken.)

hoi hoi… je eigen dingen zijn belangrijker he… want je kan pas iemand echt helpen als jij zelf goed bent…. ik kan mensen niet goed vertrouwen…. mijn oude mentor heeft nu ong 1,5 jaar geduurd om haar te vertrouwen en me… leerlingbegeleider… die vertrouw ik redelijk maar durf daar ook nii alles te vertellen…. maar dat heeft denk ik ook wel maanden geduurd… en voor mij komt het ondankbaar over…. en wil hun geen pijn doen met dat ze weten dat ik hun Miss nii meer ga vertrouwen…. een psycholoog is niks voor mij…. Me oude mentor en leerlingbegeleider hadden eentje geregeld…. maar heb die nii geaccepteerd…. Jaa klopt op 16 jarige leeftijden vgm…. maar ik ben dus 16… ik ben al veel gaan opzoeken over psychologen enz….. maar ja ik weet nii…. ik probeer eerst alles zelf… want idk of ik alles al zelf heb geprobeerd… ik ben gwn bang dat alles opnieuw gaat gebeuren bij hun…. dus dat ze opnieuw mijn vertrouwen gaan beschadigen en… drm wil ik hun nii meer echt vertrouwen…. En oprecht ik denk soms ook na en zeg tegen mezelf…. je krijgt spijt omdat je nii weet hoe je met bepaalde emoties of wat dan ook… om moet gaan en alles… en daar krijg je wws in de toekomst last van…. ik ben gwn bang voor de toekomst en alles omdat ik gwn niks kan…. Klopt 113 kan wel goed helpen…. 

Kenshin antwoord:  nou ik weet niet echt…. en ja me nieuwe mentor…. want krijg dus nieuwe mentor en nieuwe klas…. daar heb ik wel een goede band mee…. hij kent mij wel geod enz…. maar ja toevallig is het dus ook de goede vriend van me oude mentor…. en ja me oude mentor blijft dus me 2e mentor…. maar ja ik weet niet echt hoe en wat… en leerlingbegeleider nieuwe…. mmm kan opzich wel…. maar ja ben gwn bang hoe ze dan over mij gaan denken…. 

 

‘want je kan pas iemand echt helpen als jij zelf goed bent….’

Yep :slight_smile:  Zo denk ik er ook over.

 

‘je krijgt spijt omdat je nii weet hoe je met bepaalde emoties of wat dan ook… om moet gaan en alles… en daar krijg je wws in de toekomst last van’

Dat zou inderdaad kunnen, en daar vreesde ik ook een beetje voor bij jou; dat je niet leert omgaan met sommige gevoelens. En in zo’n gevallen kan je later moeilijkheden krijgen. 

 

‘ik ben gwn bang voor de toekomst en alles omdat ik gwn niks kan’

Nou, dat vind ik niet kloppen. Tuurlijk kan je dingen. Ik ken je niet goed genoeg om op te kunnen sommen wat jou allemaal siert, maar ik ben ervan overtuigd dat jij een prachtig iemand bent. 

 

‘en leerlingbegeleider nieuwe…. mmm kan opzich wel…. maar ja ben gwn bang hoe ze dan over mij gaan denken’

Wat dacht je van een vrijblijvend kennismakingsgesprek? Daarin stel je je voor, stelt de nieuwe leerlingenbegeleider zich voor, zodat jullie elkaar kunnen leren kennen. Voelen jullie je goed bij elkaar, zou je je, eventueel via een briefje, stilaan kunnen openstellen. 

 

Gr. Kenshin

Hoi…. 

ja ik weet nii…. ik denk dat ik me eerst ga focussen op het boek…. Want ik heb een deal met iemand…. Ik moet een werkstuk maken over het boek de kracht van het nu…. en daarna krijg ik 6 maanden gratis… lidmaatschap en… dan kan ik in diegene ze livesessies… en daar leer ik hoop ik meer van…. want ik wil eerst alles dus hebben geprobeerd…. want mijn gevoel zegt dat ik dus nog nii alles heb geprobeerd…. om mezelf te helpen…. 

Eerst proberen jezelf te helpen kan inderdaad ook een plan zijn. Waar gaat dat boek over, als ik vragen mag?

 

Gr. Kenshin

Hoi…  het gaat over het leven van nu… ofz… door je gedachtes enz die je hebt… moet je in het nu leven…. . Want, we zijn ons denken niet…. Om je ware zelf en je identificatie met je onechte zelf, je ego, te laten varen. Zo verlos je jezelf van psychische pijn. Iedereen die zich overgeeft aan het Nu zal hierin slagen! Het leven is een aaneenschakeling van momenten in het Nu. Alles gebeurt in het Nu en alles vinden we in het Nu. Als we ons hiervan bewust worden, vinden we schoonheid, liefde, geluk, creativiteit, innerlijke vrede en bovenal ons ware zelf… nou dit is een beetje de samenvatting… dus het leek me wel een interessante boek enz… voor de rest weet ik ook niet echt….. 

 

Groet Sophie 

Dat klinkt inderdaad als een boeiend boek. Veel plezier d’ermee :slight_smile:

 

Gr. Kenshin

Dankjewel…. nogmaals bedankt voor alle adviezen die je hebt gegeven!!!

Graag gedaan, Sophie :) Ik spreek je misschien nog wel eens de komende paar dagen, maar alvast wens ik je het beste voor in de toekomst 🍀

 

Gr. Kenshin

Ik wens jouw ook het beste voor de toekomst…. je hebt veel mensen geholpen…. dus op mensen gereageerd!! Dus ga daar mee verder!! 

Dankjewel, Sophie :)

 

Gr. Kenshin

hey

 

je hebt zeker gelijk dat je eerst aan je eigen problemen moet werken voordat je andere kan helpen. en dat is ook de reden waarom ik soms direct reageer. en soms duurt het iets langer. 

maar in wil je wel echt heel graag helpen

 

dat boek klinkt idd interessant. 

je kan idd eerst zelf proberen je beter te laten voelen. maar weet dat je juist ook om hulp mag vragen en dat dat juist sterk is. 

 

groetjes blue

Komt goed!! Dankjee!!

Hoi hoi, ik heb de moed gepakt en… gevraagd om hulp… dus dat ik hulp ga accepteren, ook al weet ik gwn…. dat ik van gedachte ga veranderen…. maar ja ik heb duidelijk alles aangegeven wat ik wil enz, dus m’n oude mentor zei ook zovan… Sophie wij hebben sws voor jouw al hulp klaar staan…. dus als je bijv ooit hulp toch wou hebben we dat klaar staan, maar dan moeten we wel even met je leerlingbegeleider praten, want die regelt alles enz, en we gaan dus volgende week kijken…. hoe en wat… het boek heb ik vandaag gekregen, ze zei dat het een pittige boek is, maar wel een leuke en interessante boek is….. en dat ik er zolang erover mag doen…. omdat zei hem al binnen 1 maand ofz heeft uitgelezen enz…. dus ja… maar ze zei wel Miss leer je er wel wat over enz… dus ja... 

heyy

 

sophie ik ben trots op je! En kenshin zal dat ook zeker zijn.

 

het is logisch als je van gedachte veranderd. Maar dat komt dan omdat het spannend is. Misschien woord het niet het makkelijkste wat je gaat doen. Maar ik ben er voor je om je er in te steunen. En je tips te geven waar kan. 
Ik ben echt trots op je!!

 

groetjes blue 

hoi,

ik heb nu al spijt en wil zo graag…. haar appen en zeggen vergeet wat ik allemaal heb gezegd… ik denk er nu veel over na…. dus ja… ben gwn voor alles wel bang…. maar ja hoop gwn dat het mee valt!!

en bedankt voor het ondersteunen!

 

Hey 

 

ik snap het het nu al doods eng is. Maar je moet echt niet af haken. Want je hebt nu de engste en de moeilijkste stap gezet. 
 

als het de eerste x niet zo goed gaat is het niet erg hè!

waarschijnlijk wilt dat persoon je eerst beter willen kennen zodat die gene beter weet hoe ze met jou in gesprek kan gaan.

je zou eventueel voor dat persoon op papier kunnen zetten wat je kwijt wilt. En dat je het super eng vind en dat je niet wilt dat ze het door vertelt. 
 

groetjes blue 

Jaa ik weet het…. maar m’n hoofd maakt me gek…. ik wil zo graag nu gwn afhaken… want dan heb ik ook geen gezeik meer in m’n hoofd over dat enz…. maar ja ik kan nii terug, want m’n mentor was heel enthousiast en die was blij…. maar ja ik kende me hoofd sws al… dat ik sws er juist over ga piekeren… waardoor ik er juist negatiever over ga nadenken!🤦‍♀️

kan je misschien je twijfels met je oud mentor bespreken? Want zij kent jou goed en weet wat je kan gebruiken om minder er mee bezig te zijn. 
 

Ja maar stoor ik haar nii dan?

Nee zeker niet. Aangezien ze blij is dat je hulp wilt. Geeft ze om je en maakt ze voor zo ver ik kan inschatten met liefde tijd voor je. 
 

Groetjes blue 

Jaa dat klopt ook wel weer….. maar ja…. ik heb haar zo vaak al gestoord met alles!

Hey 

 

je zou bvb naar je oud mentor kunnen sturen: 

hoi …., 

ik wil iets met je bespreken. Wil je me terug appen als je zin en tijd hebt?

 

want dan maakt ze tijd als ze tijd heeft. En als ze direct ingesprek wil gaan moet je je ook echt niet schuldig gaan voelen. 
 

groetjes blue 

hoi… ja ik zie wel hoe en wat..

Heyy….. zou ik haar een bericht doen… zovan heeft u toevallig al leerlingbegeleider gesproken? Of zou ik nog afwachten? 

Reageer