Vraag

Ik blokkeer als mensen me willen helpen


  • Anonymous
  • 0 reacties

 

Hoi allemaal

ten eerste ik wil jullie bedanken als je dit helemaal gaat lezen…. dit is dus vorige week vrijdag allemaal gebeurd…. ik had dus een gesprek met me leerlingbegeleider opzich ging het wel goed…. maar sloot me soms af en blokkeerde maar ja dat maakte nii heel veel wat uit…. maar ze maakte zich zorgen ofz… dus ze zei ik wil even een test met je doen…. nou kreeg dus allemaal vragen…. ze zat eerst naast me…. maar toen had ik al iets zovan ja ik ga niet eerlijk doen…. en al helemaal als zij bij me ging zitten… maar toen zei ze gelukkig weet je ik ga wel ff iets anders doen…. toen deed ik wel een beetje serieus en vulde het dus in…. er kwam best een hoge score uit…. dus ik blokkeerde me gelijk en wat ze allemaal zei deed ik niet meer en ja…. toen zei ik zovan mag ik gaan? Toen zei ze nee… ik wil nog 1 vraag stellen en dan mag je misschien gaan… nou ze vroeg dus hoe somber ben je van 1 tot 10 ik zei daar ga ik geen antwoord op geven… toen zei ze Sophie dat moet wel anders laat ik je niet zo naar huis gaan ik zei hz? Toen zei ze ik ga je oude mentor er bij halen… want zo gaat het niet werken…. want je maakt me bang en ik maak me zorgen om je ik zei nee hoeft niet…. toen zei ze ik haal je oude mentor op en jij blijft hier zitten ik zei dus is goed joh….. dus toen zei mijn oude mentor ging ophalen…. was ik eigenwijs en ben ik weg gaan lopen…. omdat ik er echt geen zin in had…. dus ik was weg…. maar blijkbaar zochten hun mij en ze hadden me gevonden…. dus ik liep nog steeds weg en liepen ze me achter na….  toen dacht ik heeft toch geen nut als ik weg loop!! Dus ja toen ben ik maar mee gegaan met hun…. toen zeiden ze meteen ja Sophie vertel is en ik heb me mond steeds gehouden en liep af en toe weer weg!! Maar toen me oude mentor zei…. we maken ons zorgen en als je nog 1 x weg loopt ga ik je ouders bellen wat er allemaal aan de hand is…  nou dat dus…. ze hadden door dat praten nii werkte dus moest ik gaan typen…. maar omdat ik zo in m’n frustratie was heb ik dingen gezegd waar ik spijt van had enz…. en ik moest dus typen wat me dwars zat…. dus pas de 3e x toen ik het liet zien was het goed…. de 2e x toen het fout was werd ik boos en sloeg ik tegen de muur en me telefoon liet ik keihard flikkeren…. waardoor er nu een barst is….  het was een korte tekst… maar dut keer hadden ze er wel wat aan…. toen zei m’n oude mentor ik wil dat je nadenkt over een stapje zetten naar de positieve kant op dus dat moet ik nog steeds bedenken en mijn leerlingbegeleider zei iets met een school deskundige ofz idk heb niet heel goed geluisterd….  en ja toen later mocht ik gelukkig wel weg…. maar ik wil denk ik stoppen met de gesprekken!! Want wil mensen niet pijn doen en dat hun moeite voor mij gaan doen terwijl ik niet terug moeite doe om te praten over mijn gevoelens…. maar weet dus nii of dat handig is…. ik weet het dus gewoon even niet meer.…

het slapen lukt gwn ook niet!!! 

 

Dankjewel alvast voor de tips en adviezen en srry voor het slechte of onduidelijke uitleg!! 

 

Groet Sophie!!!


365 reacties

Kloptt…. ik denk dat het idd duidelijk doelen moeten stellen….. en dat hun mij hoop ik vertrouwen op wat ik doe….. maar ik weet nii wat ik kan doen…. nu haha…. maar ik mag hopen dat alles gwn goed komt…. alleen…. ik zit nu ergens mee…. omdat ik best droog enz ben geweest tegen m’n oude mentor daar heb ik wel spijt van maar ben ook wel weer boos…. dus ja.…

 

Misschien is het een idee om goede voornemens te stellen. Je eerste goede voornemen zou kunnen zijn dat je in een boekje of in je notities bijhoudt wat er in je omgaat. Op die manier zou je een overzicht kunnen krijgen van wanneer en waardoor je je (minder) goed voelt. 

 

Leg je oude mentor gerust uit hoe je je voelt. Dat kan geen kwaad. Laat maar weten dat je spijt hebt van het droog zijn, en dat je nog steeds boos bent. 

 

Gr. Kenshin

Ik zou kijken wat ik kan doen…. bedankt voor het advies!!!

Hoi, vandaag wou m’n leerlingbegeleider weer bellen…. nou ze zijn blijkbaar een stap verder gekomen….. ze hebben een psycholoog gevonden voor mij…. ze wouden eerst dat ik naar school kwam Wnnr hij kon enz dus wws of deze week of volgende week…. maar ik zei ik kom het huis sws niet uit vanwege Corona dus dat gaat het niet zijn…. toen zei ze oké… maar als er iets is kan je me altijd bellen of wat dan ook…. ik zei komt goed…. ik hoef geen psycholoog….ik meen het idk wat het is en het is gwn raar… 

 

groet Sophie 

Hey Sophie

 

School heeft een psycholoog voor je geregeld. Dat zonder je medeweten, en terwijl jij vindt geen psycholoog te hoeven. Denk je dat je na de corona-quarantaine eens bij die psycholoog langs zou kunnen gaan? Al is het maar om school gerust te stellen. 

 

Gr. Kenshin

Hoi, 

Ik wil het srs nii, maar ze begrijpen het niet… ze zeggen dat Wnnr school weer begint de psycholoog op school komt en dat ik samen met m’n leerlingbegeleider met hem in gesprek gaan….. maar ja ik wil het gwn niet klaar punt uit…. zo moeilijk is het toch nii te begrijpen…. Gun me gwn een kans…. laat me het alleen proberen maar ik ben gwn bang…. dat ze die keuzes gaan weigeren en dat ze daar iets achter zoeken….. 

Ik vrees dat school het gevoel heeft je al vaak genoeg aan je lot overgelaten te hebben. Vermoedelijk zullen ze je niet met rust laten voordat je de psycholoog een kans gegeven hebt. Zou je echt niet naar de psycholoog toe willen? Verkondig daar gerust dat je het liever op je eentje probeert. 

 

Gr. Kenshin

Hoi,

jaa, maar nu heb ik meer moed en alles dus ik kan het echt wel aan…. en die pyscoloog ding… wws moet je daar voor betalen enz…. en ja me ouders mogen er nii achter komen enz….en ja ik wil het gwn niet…. Jaa als ik ooit een gesprek ga krijgen met hem dan zeg ik gwn dat ik alles alleen wil doen....

Vraag op school gerust na wie de kosten van de psycholoog zou dekken. Misschien heeft school daar al over nagedacht.

 

Gr. Kenshin

Hoi, 

Ik word oprecht gek….. ik wil hun zo graag appen maar ik ga het echt niet doen…. ik wil zo graag duidelijke antwoorden maar ja…. het is gwn k*t dat het zo is afgelopen……want ben gwn bang voor de keuzes enz 😴

‘ik wil hun zo graag appen maar ik ga het echt niet doen’

Heb je een idee wat je tegenhoudt? Is het bijvoorbeeld koppigheid, of eerder boosheid van de laatste dagen?

 

Over welke keuzes heb je het precies?

 

Gr. Kenshin

Hoi,

wws wel…. ook gwn dat hun raar gaan denken ofz…. en de keuzes….. dat hun nog meer keuzes gaan geven ofz waar ik uit moet kiezen ofz… ik heb gwn geen zin in nog meer gezeik....

Wat volgens mij het minste ‘gezeik’ op zal leveren, is instemmen met het gesprek met de psycholoog. Op die manier heeft school minder zorgen om je, aangezien die zorgen dan deels gedragen worden door de psycholoog. 

 

Gr. Kenshin

Hoi, 

ik heb daar oprecht geen zin in….. maar ben gwn bang dat me ouders erachter komen en dat de kosten er aan zitten ofz....

Je zou op school kunnen vragen hoe de kosten verdeeld zullen worden, zodat je dat alvast weet. Als school met een goede oplossing zou komen, kan je nadenken over het gesprek :slight_smile:

 

Gr. Kenshin

Klopt….. maar ja ik word er gek van 

Vervelend dat deze situatie je een naar gevoel bezorgt :confused:  Denk je dat je afleiding zou kunnen zoeken? Door te gaan wandelen bijvoorbeeld, of door een serie te kijken?

 

Gr. Kenshin

Hoii, 

jaa ik probeer al afleiding te zoeken…. maar ja het lukt gewoon nii….. ook als ik slaap enz… en ik mag nu de huis nii uit vanwege Corona… ik kijk al een serie….. maar ja als nog…. lukt het nii...

Lastig dat het niet eenvoudig is om afleiding te vinden. Ik snap het wel; je hebt de laatste tijd dan ook het een en ander aan je hoofd gehad. Zijn er dingen die je vroeger graag deed, die je nu graag een nieuwe kans zou geven? Breien bijvoorbeeld, of schilderen?

 

Gr. Kenshin

Hoi, 

ik ben dom…. ik heb een bericht naar me oude mentor en leerlingbegeleider gestuurd…. en ja ik weet nii of het een goed idee was…. Dit had ik getypt naar hun....

Hoi, 

Geen idee naar wie ik dit moet typen.... weet niet wie er over gaat... dus typ ik het naar jullie beide.... maar ik hoef geen psycholoog.... het gaat echt veel beter met me..... natuurlijk kan het nii gelijk goed gaan.... maar wel beter dat ik er niet meer last van heb.... m’n ouders en ik hebben met elkaar gesproken.... het was dus fijn om het op te schrijven..... maar wat jullie moeten weten is.... dat ik gewoon dan wel met de gesprekken door wil gaan maar niet met een psycholoog.... srry dat ik jullie app… maar ja…. me oude mentor zei alleen maar wat fijn dat je je beter voelt…. en me leerlingbegeleider heeft me geskipt….. en nu mag ik hopen dat ze niks gaan doen zonder overleggen…. want me ouders weten niks....

Ik vind het goed dat je dat berichtje hebt gestuurd. Wat je zei, dat het beter met je gaat, meende je dat ook? Of zei je dat enkel om ze gerust te stellen?

 

Gr. Kenshin

Moet ik eerlijk zijn? 
 

Het gaat nii goed met me….. maar dat maakt nii uit heb geen zin gezeik enz dus ja was gwn om hun gerust te stellen… m’n leerlingbegeleider heeft het gelezen en geskipt denk dat ze pas later gaat reageren maar ja idk....

Jammer dat het niet goed met je gaat. Ik maak me best zorgen om je. Zou je kunnen uitleggen wat je exact zo moeilijk vindt aan het aanvaarden van hulp? 

Gr. Kenshin

Hoi, 

nee hoor hoeft nii…. Nou ten eerste…. ik ben bang dat me ouders ergens achter komen…. ten tweede… ben bang om te falen… dus dat ik verkeerde dingen doe of zeg…. ten derde….. ik wil geen mietje lijken…. of een pussy....

Me leerlingbegeleider heeft gereageerd…. en ze zei dit dus…. ☀️Fijn dat het beter met je gaat en je met je ouders hebt gesproken!
Hoe en wanneer we de gesprekken gaan voeren, dat weet ik nog niet. Daar kom ik later nog op terug. Appen mag altijd. Dat weet je! Goed weekend verder nog☀️ En ja dat dus…. geen idee wat ik terug kan typen…. en weet gwn totaal nii…. of ze het goed hebben begrepen… want ze zegt gesprekken die ik nii wil vgm dus geen ideee

Reageer