Vraag

Ik blokkeer als mensen me willen helpen


  • Anonymous
  • 0 reacties

 

Hoi allemaal

ten eerste ik wil jullie bedanken als je dit helemaal gaat lezen…. dit is dus vorige week vrijdag allemaal gebeurd…. ik had dus een gesprek met me leerlingbegeleider opzich ging het wel goed…. maar sloot me soms af en blokkeerde maar ja dat maakte nii heel veel wat uit…. maar ze maakte zich zorgen ofz… dus ze zei ik wil even een test met je doen…. nou kreeg dus allemaal vragen…. ze zat eerst naast me…. maar toen had ik al iets zovan ja ik ga niet eerlijk doen…. en al helemaal als zij bij me ging zitten… maar toen zei ze gelukkig weet je ik ga wel ff iets anders doen…. toen deed ik wel een beetje serieus en vulde het dus in…. er kwam best een hoge score uit…. dus ik blokkeerde me gelijk en wat ze allemaal zei deed ik niet meer en ja…. toen zei ik zovan mag ik gaan? Toen zei ze nee… ik wil nog 1 vraag stellen en dan mag je misschien gaan… nou ze vroeg dus hoe somber ben je van 1 tot 10 ik zei daar ga ik geen antwoord op geven… toen zei ze Sophie dat moet wel anders laat ik je niet zo naar huis gaan ik zei hz? Toen zei ze ik ga je oude mentor er bij halen… want zo gaat het niet werken…. want je maakt me bang en ik maak me zorgen om je ik zei nee hoeft niet…. toen zei ze ik haal je oude mentor op en jij blijft hier zitten ik zei dus is goed joh….. dus toen zei mijn oude mentor ging ophalen…. was ik eigenwijs en ben ik weg gaan lopen…. omdat ik er echt geen zin in had…. dus ik was weg…. maar blijkbaar zochten hun mij en ze hadden me gevonden…. dus ik liep nog steeds weg en liepen ze me achter na….  toen dacht ik heeft toch geen nut als ik weg loop!! Dus ja toen ben ik maar mee gegaan met hun…. toen zeiden ze meteen ja Sophie vertel is en ik heb me mond steeds gehouden en liep af en toe weer weg!! Maar toen me oude mentor zei…. we maken ons zorgen en als je nog 1 x weg loopt ga ik je ouders bellen wat er allemaal aan de hand is…  nou dat dus…. ze hadden door dat praten nii werkte dus moest ik gaan typen…. maar omdat ik zo in m’n frustratie was heb ik dingen gezegd waar ik spijt van had enz…. en ik moest dus typen wat me dwars zat…. dus pas de 3e x toen ik het liet zien was het goed…. de 2e x toen het fout was werd ik boos en sloeg ik tegen de muur en me telefoon liet ik keihard flikkeren…. waardoor er nu een barst is….  het was een korte tekst… maar dut keer hadden ze er wel wat aan…. toen zei m’n oude mentor ik wil dat je nadenkt over een stapje zetten naar de positieve kant op dus dat moet ik nog steeds bedenken en mijn leerlingbegeleider zei iets met een school deskundige ofz idk heb niet heel goed geluisterd….  en ja toen later mocht ik gelukkig wel weg…. maar ik wil denk ik stoppen met de gesprekken!! Want wil mensen niet pijn doen en dat hun moeite voor mij gaan doen terwijl ik niet terug moeite doe om te praten over mijn gevoelens…. maar weet dus nii of dat handig is…. ik weet het dus gewoon even niet meer.…

het slapen lukt gwn ook niet!!! 

 

Dankjewel alvast voor de tips en adviezen en srry voor het slechte of onduidelijke uitleg!! 

 

Groet Sophie!!!


365 reacties

Hoi, kenshin 

ik heb al best vaak er over gechat met mensen….. maar ze zeggen allemaal ze hebben het voor je eigen best wil enz gedaan….. niet echt advies gekregen… ofz ja alleen dat ik hun kan appen enz maar ja…. Dat dus…. 

 

hoi blue, 

maar het is toch raar als ik nu nog na 2 uurtjes stuur…. ja ook de groetjes terug ofz…. ik laat het gwn…. 

nee het is helemaal niet raar. 

dan zeg je dat je het druk had en daardoor vergeten was om te sturen. 

gebeurt mij zo vaak 🙃 gister kreeg ik een vraag en moest het vandaag voor 9 uur beandworden en vanochtend om 8:55 stuurde ik het andwoord omdat ik het vergeten was.…

 

groetjes blue

Bedankt voor het meedenken!!! Allebei!! Ik zie wel wat ik ga doen...

Hoi,

jk ben zo dom…. volgende x als ik de chat wil teruglezen ga ik wel…. m’n WiFi uitzetten ofz…. ik las namelijk de chats terug van M’n oude mentor en opeens deed m’n toetsen bord heel raar…. en stuurde m’n toetsenbord een sticker… want met sticker hoef je nii op een verzend ding te drukken…. en ik dacht shit wat moet ik nu… dus ik die bericht verwijderen zonder…. er iets achter aan te zeggen…. en ik dacht nu komt het gezeik weer…. wat ik totaal nii wou… is gaat alles goed sophie…. leuk!!! En ja ik zeg gwn ja… ging perongelijk… srry…… het was echt dom van mij

hey 

 

is er nog een gesprekje uit gekomen? 

 

sorry maar ik vraag me af wat voor sticker het was 😂🙈

 

het was niet dom hoor! ik heb ook wel eens gehad dat ik ging teruglezen en dat toevallig die gene een appje stuurt. het kan gewoon gebeuren. 

 

groetjes blue 

Hoi, 

nee…. ik heb haar dom geskipt op de vraag alles goed sophie?  En welke sticker ik stuurde was zo’n eenhoorn achtig iets…. dat stuur ik wel vaker perongelijk…. maar gelukkig had ze dus dat nii gezien…. want ik verwijderde hem gelijk…. maar ja

hey 

 

durf je het aan om haar toch te vertellen hoe het gaat? 

als je je slecht voelt kan je ook zeggen: kan beter…

dan kan zij kijken of ze er nog iets over gaat zeggen.  

 

ik skip heel vaak appjes van hoe gaat het een antwoord ik 2 weken later. en ze vinden het helemaal niet raar. een docent waarbij ik dat laatst voor het het eerst deed. die wachte geduldig tot ik andwoorde. 

 

groetjes blue

hoi,

nou ik zeg wel gewoon ja hoor…. het bericht ging…per ongeluk… srry

wws vind ik alles wel… raar maar docenten nii ofz… ik denk gelijk al dat ze het raar zullen vinden enz

 

 

Ik heb…. echt weer een domme zet gezet…. ik moest haar gwn blijven skippen…. ik heb dus gezegd op alles goed sophie… zei ik… ja zekerss…. Ging per ongeluk… sorry…. toen zei ze aha geen probleem en nu geen idee

hey 

 

bedoel je dat je eigenlijk wel wouw zeggen dat het niet goed gaat? 

 

want dan zou je iets van; om eerlijk te zijn... het gaat niet heel goed... 

 

maar dat moet je echt zelf weten 😉 

je kan ook vragen hoe het met haar gaat.

 

groetjes blue 

Hoi…..

jaa nu is dat veelste laat…. om nog te zeggen hoe gaat het met u…. maar ja was een droog gesprek…. 🤦‍♀️ Nope wou nii zeggen dat het nii goed ging….. maar ik voel me wel schuldig dat ik idd dom…. zit te liegen tegen haar…. maar ja… ik ga ook nii meer de waarheid zeggen

ehm 

 

dan vraag je morgen; hoe vind je het om je leerlingen les te geven via video bellen? heb je liever dit of in real live

 

dan kom je in gesprek over school en misschien kan je dan uiteindelijk 1 van je vragen stellen die al heel hebt…

 

groetjes blue 

Bedankt voor je tip!!!

Hoi, even een update….. me oude mentor heeft me weer geappt…. ik weet nii wat ze wilt en wat het betekent…. maar ze zij dus wil je ….. feliciteren… want mijn vriendin is dus geslaagd…. ik dacht je kan haar zelf toch ook een bericht doen…. en wrm moet je haar persee… via mij een bericht geven…. maar ja…. ik zei dus gedaan! Zei ze dank je wel… ik zou normaal skippen… omdat ik gwn nog steeds nii weet wat ik ermee moet doen…. maar heb dit x wat normaler gedaan…. ik zei geen probleem… fijne avond nog! Wat ik wel lastig vond om te zeggen maar ja!!! Srry voor elke x sturen

Je oude mentor appte even met de vraag of je haar felicitaties kon doorbrengen aan een vriendin. Wel, wie weet deed ze dit expres op die manier zodat ze even van jou hoorde. 

 

Als je wilt, zou je je oude mentor iets kunnen sturen als: ‘Mijn vriendin bedankt u voor de felicitaties. Verder alles goed met u?’

 

Gr. Kenshin

Hoi, 

Ja daar dacht ik ook al aan…. dat ze het expres deed…. want mijn vriendin weet het 4 juni officieel pas…. dus ja… maar m’n vriendin wist wel dat ze geslaagd was…. want ja ze had overal voldoendes voor enz…. maar ze hoort het in juni pas… maar ja…. ik kan idd wel ff kijken wat ik kan doen

Hallo sophie28 :)

Ik denk inderdaad dat ze dat expres heeft gedaan. Je kunt misschien nog aan je oude mentor vragen wat de reden was zodat je het zeker weet.

-TheMightySlayer <3

Hoi, 

jaa idd…. ik zal kijken wat ik kan doen

Hoi hoi mensjes

de dagen gaan blijkbaar zo… snel dat het al een maand geleden is… ik ben er uit dat ik dit alleen moet oplossen en het een plekje moet geven… en het dus los moet laten over dat gebeurtenis van me oude mentor…. en leerlingbegeleider…. ik heb me andere mentor gesproken… want hij wist er ook van… ik dacht weet je ik praat wel met hem…  zovan wat hij allemaal weet… nou ik vroeg dus menr miss is het heel raar dat ik…. hier weer over praat.. maar wat weet u over de gebeurtenis van veilig thuis…. toen zei hij ja ik weet alleen dat… dat veilig thuis is ingeschakeld…. ik zei top…. toen begon hij opeens over maar hoe gaat het thuis dan.:.. ik zei zovan goed hoor…. toen zei die ik kan me namelijk voorstellen…. dat die gebeurtenis wel je thuissituatie heeft veranderd in de negatieve zin dus juist...: meer gezeik… ik zei ik ga er nii verder over praten….. ging die toch verder praten zovan is dat zo dan…. dus ik liep weg en toen wist hij okey…. dit is nii de goede moment meer dus heeft die me met rust gelaten...: maar omdat ik al wist… dat ik frustratie had… en ik had les… van een andere docent wist ik al dat het nii goed kwam…. want die docent die ging heletijd zeiken over wrm ze geen boek mee had…. dus ik zei dat kan ze toxh een x vergeten…. toen zei die nii er mee bemoeien… ik praat tegen haar dus ik zei… wat boeit mij dat… u vergeet ook wel eens dingen… zei die nogmaals ik praat nii tegen jouw…. dus toen die nog steeds verder gingen zeiken…. zei ik ga nii zo fucking moeilijk doen en ga gwn bezig met de les….. toen zei hij weet je ga jij er maar uit… ik heb geen zin in jouw… dus ik zei prima joh dag….. en ja toen later praatte ik ff met de onderwijsassistent… en die zei zovan… je gedrag gaat echt steeds beter enz…. en ja kwam die docent naar me toe en zei die zovan…. het ging echt goed de laaste tijden… alleen de laatste schooldag nii...: ik zei ja er was gwn iets gebeurd… toen zei die ja nee…. ik heb je er ook gwn uit gestuurd omdat… ik jouw nu wel een beetje ken… dat Wnnr je ff afgekoeld bent… dan kan je wel beter praten….nou de onderwijsassistent zei ook zovan… miss is het handig voor jouw om een time-out kaart te hebben…. dan kan je er ff uit… Wnnr je voelt dat het fout gaat… of de docent kan die inzetten…. maar ja ik voelde me dus schuldig over dat ik weggelopen was bij m’n mentor…. dus ik liep naar hem toe en zei… kunnen we even nog verder praten… dus hij zei ja tuurlijk…. dus ik zei zovan..: ten eerste srry dat ik weg liep enz… en ja voor de rest hadden we het een beetje over…. dat hij het dus ook nii vond kunnen dat ze zonder overleg…. alles hebben geregeld…. en dat ik het moest laten…. En als ik er veel last nog van heb… moet ik hem appen of opzoeken (Wnnr school is begonnen moet ik hem opzoeken)  ook omdat hij snapt dat ik me genaaid voel.. en dat ik ze nii meer echt kan vertrouwen en dat hij snapt dat ik boos en geïrriteerd ben op hun…. en dan wilt hij met ze 4e in gesprek gaan… dus met mij, oude mentor, leerlingbegeleider en hij zelf….   Maar dit was er een beetje gebeurd dus ja 

Reputatie 3
Badge +1

Lieve Soof,

Getsiederrie wat zit jij in een vervelende situatie!

Wat ik zou doen (en dat gaat misschien heel erg raar klinken) is elke avond voordat je gaat slapen, in een schrift opschrijven wat je dwars zit en waar je juist heel blij mee bent. (Wat je dus niet dwars zit) 
Gewoon 2 rijtjes maken dus.

ik hoop dat je er iets aan hebt.

xoxo van mij❤️💫

Heyy…. bedankt voor je tip…. en ik doe dat al… maar ja lukt nii en helpt nii…. En ja toen ik jarig was…  kreeg ik een notitie boekje… van hun en zeiden ze als je wilt schrijf je op wat je dwars…. zit en juist… wat goed ging…. maar kijk maar wat je doet...:: maar ja ik zie wel…

 

Hey Sophie

 

Fijn van je te horen :slight_smile:

 

Op school heb je met een andere mentor gepraat. Die gaat een gesprekje regelen met je oude mentor, leerlingenbegeleider, jou en zichzelf. Zie je dat een beetje zitten?

 

Wat gaat er momenteel in je om? Hoe voel je je vergeleken met de vorige keer dat je hier gepost hebt? En hoe gaat het thuis?

 

Gr. Kenshin

Heyyy….. nee die gaat het nii regelen…. pas als ik echt… er nog mee zit… na de vakantie… hij vind dat ik het moet proberen los te laten… ook al probeer ik het nu al...: dus ik ga gwn zelf alleen doen… nou wat er om me heen gaat is...: dat ik antwoord heb op 1 vraag van mij…. en dat was wat weet mijn andere mentor…. en hij wist nii veel alleen over veilig thuis…. dus ja…. nou ik voel me nog steeds kut en thuis veranderd er geen ene moer…. maar ja ik wil gwn dat ik alles kan vergeten..: en ja dat

Oh ok, dus dat gesprekje zou pas geregeld worden na de vakantie, als je er nog mee zit. Van wanneer tot wanneer heb je vakantie?

 

Alles gewoon vergeten lijkt me geen mogelijkheid. Als er vervelende gevoelens in je omgaan, kan je die niet gewoon naar de achtergrond duwen, hopend dat ze niet meer terug zullen komen. 

 

Stel, je kon zomaar iets veranderen thuis. Wat zou dat dan zijn?

 

Gr. Kenshin

Reageer