Stapelverliefd op Jur terwijl ik verkering heb met Luca. Ik wil ze het liefst allebei, maar hoe dan?



Toon eerste bericht

418 reacties

hey

 

 

hopelijk niet te heftig, maar ik vertel het vanuit mijn gevoel in combi met wat er gebeurt/gebeurd is

nee helemaal niet heftig hoor! het was gewoon 1 traantje. ik ben nu bij pagina 2 ergens halver wege. ik wissel af met een spelletje haha. 

 

 

De volgende post komt er aan.

niet te snel anders loop ik achter 😜

edit: shit hij staat er al 😂

 

groetjes blue

 

 Hi iedereen,

 

ik loop  een beetje (kuch)  achter met het updaten van dit topic en het beantwoorden van reacties…...:sweat:

Alvast bedankt voor jullie reacties, ik ga er nog op antwoorden @Blue, @Gebruiker c en @Spookyzx .

Ik geloof dat ik de rest al wel beantwoord heb, maar anders mag je het wel laten weten.

 

Ik ga zo snel mogelijk de boel weer updaten, maar ja, nou hebben we vandaag, uh das alweer gisteren, ook nog nieuwe rolschaatsen gekocht (nous avons acheté de nouveaux patins à roulettes hier), dus ja, die moeten we ook inrijden natuurlijk :relaxed:

 

Tot snel, hoop ik

 

Groetjes,

M&M's

Hey @M en Ms ,

Geen probleem! 

Geniet er lekker van!

 

Groetjes Gebruiker c 

Laten we maar eens de moed verzamelen wat liefdesadvies te verzinnen.

Ik hoop dat er nog iemand anders reageert.

Oké, daar gaan we dan.

First things first. Is Jur ook gay?

Het is bewezen dat liefde op het eerste gezicht bestaat. Je hebt zelfs maar 1/5 van een seconde nodig om verliefd te worden. Dit kan dus een serieuze liefde zijn.

Liefde heeft eigenlijk hetzelfde effect als drugs. Dat komt door dopamine. Verliefd zijn prikkelt dezelfde hersendelen als bv morfine (drugs dus).

Het 'houden-van' is ook oprecht een andere fase waarin andere stoffen actief worden.

Liefde is gewoon een drug. Als je niet keer op keer bevredigd wordt (en de houden-van fase niet in werking gaat) dan gaat je verliefdheid over. Het is ook bewezen dat het eigenlijk onmogelijk is om voor eeuwig van iemand te houden. Zo werkt het chemisch nu eenmaal niet.

Heeft dit nog een doel? Uhm ja, sowieso lijkt het nu alsof ik heel veel nuttige dingen heb verteld (alsjeblieft, gratis tip: prop wat feiten in je reactie als je niet weet wat je moet zeggen) en ik wil ermee zeggen dat je verliefdheid voor Luca ook best 'over' kan zijn. Je bent gewend aan hem o.i.d. en Jur zorgt gewoon voor veel nieuwe en fijne dopamine en oxytine en nog wat leuke hormonen die jou high (naja, niet écht high) maken.

Je zegt dat je Jur beter wilt leren kennen, dus je wilt hem wel eerst leren kennen voor je een relatie met hem zou willen? Dus er zijn opzich nog geen alarmbellen voor jouw relatie met Luca toch? I mean, je kan toch gewoon met je nieuwe vriend Jur chillen en hem zo beter leren kennen? Dan kun je daarna een goede keuze maken denk ik. Of is dat raar?

Als de ander nog wel van je houdt, maar jij eigenlijk op iemand anders bent, is uit elkaar gaan altijd pijnlijk (lijkt me). Ik vind het aardig van je dat je je zo'n zorgen maakt, maar pijn kun je denk ik niet voorkomen.

Je kunt natuurlijk wel onnodig leed voorkomen door het in ieder geval niet uit te maken via een sms of WhatsAppje, maar gewoon in een goed gesprek.

Wellicht dat je met Luca al in de 'houden-van' fase zit en met Jur pas bij de vlinders bent. Door meer tijd met hem door te brengen kun je bepalen of je ook bij hem overgaat in de houden-van fase. Als het alleen bij vlinders blijft, zou ik wel weten welke relatie me meer kan brengen.

Waarom denk je dat je niet gewoon met Jur vrienden kan zijn? Ik bedoel, je hoeft niemand te vertellen wat je voor Jur voelt... Dat is anders dan liegen.

Ik zou dus de tijd nemen Jur beter te leren kennen, voor je een radicale beslissing neemt waar je later spijt van kan krijgen.

Je hebt hem naakt gezien omdat jullie allebei op een naaktstrand waren? Want ik ben wel benieuwd hoe die situatie anders tot stand is gekomen.

Ik hoop dat je toch iets aan mijn reactie hebt gehad en anders stiekem wat hebt geleerd in de vakantie.

Gr. Pin

 Hi @TheMightySlayer,

 

Hallo MenM's en Twin :)

Jammer dat jullie ook weg gaan. Er vertrekken helaas tegenwoordig veel forummers.

het is grote schoonmaak, dus ja,  …vandaag eindigt het idd jammer genoeg

 

Ik hoop dat ik jullie toevallig ook nog is IRL tegenkom. Ik wens jullie een mooie toekomst en een mooie "Summer of Love" 

wij zouden het ook heel leuk vinden om jou en andere forumleden nog eens tegen te komen, dus wie weet wat de toekomst brengt, maar sws hartstikke bedankt voor je berichtje en heel veel succes op het forum en irl

Met die 'Summer of Love’ gaat het vast wel goedkomen, want overmorgen vertrekken we naar Zuid-Frankrijk op vakantie en natuurlijk wensen we jou en iedereen die dit leest ook een fijne vakantie en we komen vast nog wel eens om het hoekje kijken op het forum, alleen kunnen we jammer genoeg niet meer reageren…

 

 

Groetjes :relaxed: ,

M&M's en twin

 

Heyy M en Ms (en twin)

 

Ik wil jullie veel liefde en gezondheid toewensen voor de toekomst. Het ga jullie goed☺️
Jullie zullen dan wel verdwijnen van het forum, maar jullie blijven wel in ons hart❤️
 

En ik deel ook nog even 1 nummer
 

 

Memories - Maroon 5 (2018)

Here's to the ones that we got

Cheers to the wish you were here, but you're not

'Cause the drinks bring back all the memories

Of everything we've been through

Toast to the ones here today

Toast to the ones that we lost on the way

'Cause the drinks bring back all the memories

And the memories bring back, memories bring back you

 

 

Groetjes van mij!

Heey @M en Ms en @twin,

Vandaag is echt de dag dat jullie van het forum verwijderd worden.
Ik wil jullie enorm bedanken voor al jullie inbreng en jullie humor en positiviteit.
Ik heb vaak met jullie gelachen (en stiekem soms een beetje om jullie gelachen:blush: )

een liedje wat bij jullie past en ook wat bij ons (M&M's, twin en Simply Me) past, vind ik The Greatest Show van The Greatest Showman.

Dit is de gehele lyrics:

the greatest showman - YouTube

"The Greatest Show"
(from "The Greatest Showman" soundtrack)
 

Whoa

[Hugh Jackman:]
Ladies and gents, this is the moment you've waited for (whoa)
Been searching in the dark, your sweat soaking through the floor (whoa)
And buried in your bones there's an ache that you can't ignore
Taking your breath, stealing your mind
And all that was real is left behind

Don't fight it, it's coming for you, running at ya
It's only this moment, don't care what comes after
Your fever dream, can't you see it getting closer
Just surrender 'cause you feel the feeling taking over
It's fire, it's freedom, it's flooding open
It's a preacher in the pulpit and your blind devotion
There's something breaking at the brick of every wall it's holding
All that you know, so tell me do you wanna go?

[Ensemble and Hugh Jackman:]
Where it's covered in all the colored lights
Where the runaways are running the night
Impossible comes true, it's taking over you
Oh, this is the greatest show
We light it up, we won't come down
And the sun can't stop us now
Watching it come true, it's taking over you
Oh, this is the greatest show

[Hugh Jackman:]
(Whoa) colossal we come these renegades in the ring
(Whoa) where the lost get found and we crown them the circus kings

[Ensemble and Hugh Jackman:]
Don't fight it, it's coming for you, running at ya
It's only this moment, don't care what comes after
It's blinding, outshining anything that you know
Just surrender 'cause you're calling and you wanna go

Where it's covered in all the colored lights
Where the runaways are running the night
Impossible comes true, intoxicating you
Oh, this is the greatest show
We light it up, we won't come down
And the sun can't stop us now
Watching it come true, it's taking over you
Oh, this is the greatest show

[Hugh Jackman and Keala Settle:]
It's everything you ever want
It's everything you ever need
And it's here right in front of you
This is where you wanna be (this is where you wanna be)
It's everything you ever want
It's everything you ever need
And it's here right in front of you
This is where you wanna be
This is where you wanna be

[Ensemble, Zac Efron, Keala Settle, Zendaya and Hugh Jackman:]
Where it's covered in all the colored lights
Where the runaways are running the night
Impossible comes true, it's taking over you
Oh, this is the greatest show

We light it up, we won't come down
And the sun can't stop us now
Watching it come true, it's taking over you

[Zac Efron:]
This is the greatest show
[Ensemble:]
Where it's covered in all the colored lights
Where the runaways are running the night
Impossible comes true, it's taking over you
Oh, this is the greatest show
We light it up, we won't come down
And the walls can't stop us now
I'm watching it come true, it's taking over you
Oh, this is the greatest show

[Zac Efron and Zendaya:]
'Cause everything you want is right in front of you
And you see the impossible is coming true
And the walls can't stop us (now) now, yeah

This is the greatest show (oh!)
This is the greatest show (oh!)
This is the greatest show (oh!)
This is the greatest show (oh!)
This is the greatest show (oh!)
This is the greatest show (oh!)
This is the greatest show (oh!)
This is the greatest show (oh!)
This is the greatest show

Specifiek kies ik dit stukje lyrics eruit:

'Cause everything you want is right in front of you
And you see the impossible is coming true
And the walls can't stop us (now) now, yeah

Ik denk dat jullie wel begrijpen waarom: jullie geloven erin en muren kunnen ons niet stoppen.
Ik vond de moves, kunstjes en de gehele act van de videoclip ook wel bij jullie passen:)

Succes met alles wat op jullie pad moge komen!

Groetjes,
Simply Me

@Kenshin 

 

Wat bewonder ik je moed, energie en doorzettingsvermogen, om je telkens door ingewikkelde situaties heen te slaan. Plannen is key, maar dan nog kan het lastig blijven. Ook al weet ik dat jij een hoop prachtige familieleden en vrienden hebt, ligt het me vaak moeilijk niet meer voor je te kunnen betekenen. 

dat is de enige manier waarop wij ons leven kunnen leiden, om proberen te bereiken wat we willen. bereiken  Tegenslag en hobbels zullen er altijd wel zijn en je weet dat we het bijltje er niet snel bij neer gooien.

Remember; het glas is half vol voor ons en niet zoals anderen wel eens denken'half leeg’

Het is net wat jij ook al zegt, we hoeven het gelukkig niet alleen te doen. Wij zijn dankbaar voor iedereen die op welke manier dan ook, binnen alle mogelijkheden en beperkingen die er zijn, er voor ons zijn. Jij hebt daar zeker jouw rol in en ja, soms zou ik ook wel willen dat het anders was, maar we hebben ons nu eenmaal te houden aan de regels hier.

 

Het moet niet eenvoudig geweest zijn, zo’n relatie met vier personen involved. Jij met Jur, eigenlijk ook nog met Luca, en dan Luca met je twin (heb ik het zo goed?). In ieder geval vermoed ik dat jullie er evenwel kostbare momenten uit hebben gehaald die jullie voor eeuwig zullen koesteren, zoals jullie met alle mooie herinneringen lijken te doen. 

True, sorry ik ben een beetje op de Engelse toer met mijn woordjes, maar soms voelt dat net ff lekkerder om te gebruiken, idk why (haha)

Dat was soms wel ingewikkeld, maar ook zeker heeft het wel veel kostbaars opgeleverd.

But this is only the beginning….. Be prepared for more…

 

Nu zijn het Engelse woordjes en toen Chateau Meiland nog op tv was, gebruikte is vaak 'moet je luisteren', 'wat doet dat mens daar’ en 'wat goeeeed’, maar dat zal misschien helemaal niks zeggen omdat dat alleen op de NL tv te zien is.

Over doorzetten gesproken:

 

Verder ben ik benieuwd naar de gebeurtenis die jullie levens ondersteboven haalde. Hopelijk is het iets waar jullie van kunnen herstellen, of in ieder geval mee kunnen (leren) leven. 

Dat zal blijken….. sorry voor zo vaag te zijn, maar ik wil het verhaal in de goede volgorde vertellen.

Je weet iig dat we er nog zijn en ons ding doen (whatever that may be), dus hopelijk geeft dat, alvast voor nu, enige geruststelling….

 

Het zal door het verhaal wel duidelijk worden waar we mee bezig waren tijdens mijn afwezigheid hier op het forum. Ik wil het eigenlijk ook wel graag vertellen, aan de ene kant ben ik er dan soort van vanaf en hopelijk heeft iemand die ook in een moeilijke situatie zat of zit er ook nog iets aan.

 

Misschien lukt het me om vandaag al een vervolg op het verhaal te schrijven en posten en anders hopelijk morgen.

 

Bedankt en liefs van ons,

M&M's en twin

 Hi @NaamNietBekend ,

 

Heyy M en Ms (en twin)

 

Ik wil jullie veel liefde en gezondheid toewensen voor de toekomst. Het ga jullie goed☺️
Jullie zullen dan wel verdwijnen van het forum, maar jullie blijven wel in ons hart❤️
 

En ik deel ook nog even 1 nummer
 

 

Memories - Maroon 5 (2018)

 

Here's to the ones that we got

Cheers to the wish you were here, but you're not

'Cause the drinks bring back all the memories

Of everything we've been through

Toast to the ones here today

Toast to the ones that we lost on the way

'Cause the drinks bring back all the memories

And the memories bring back, memories bring back you

 

 

Groetjes van mij!

wow, dankjewel voor de lieve woorden en de tijd die we met jou door hebben mogen brengen en wat een mooi liedje en toepasselijke tekst die door jou een extra dimensie heeft gekregen. 

We gaan met een goed gevoel aan jou terug denken elke keer dat we dit nummer horen….

 

Zorg goed voor het forum en zeker ook voor jezelf.

 

Het allerbeste :heart:

 

Groetjes,

M&M's en twin

hey 

 

nu ga ik weer bij lezen. Na ik ben er bij gaan zitten en als m’n reactie verdwijnt woord ik chagrijnig haha.

 

is goed, maar ik weet nog niet wat ik wel en niet nog ga posten…..eigenlijk wil het wel soort van afronden, ook al is het een continuing story heb ik dat gevoel, ergens…..

ik snap wat je bedoeld. Dat had ik ook bij mijn topic. Er komt geen eind aan. Uiteindelijk beslis jij wanneer het moet stoppen. 

 

Tim en Tom zijn echte broertjes van elkaar en ze hadden toen ze bij ons kwamen nogal wat 'trust issues’ oftewel hun vertrouwen in anderen was een beetje weg, zeg maar. Dat kostte wat tijd, maar nu gaat het beter. Het zijn gewoon hele lieve jongens, die geen vlieg kwaad doen. Wij boffen maar met ze :slight_smile:

ja maar jij en Twin zijn de beste personen om bij te wonen om weer vertrouwen in mensen te krijgen. 
 

M en Ms schreef:

 Er zijn sterke vermoedens en ook wel aanwijzingen waar het vandaan komt en dat heeft te maken met dat we vorig jaar stappen aan het ondernemen waren tegen onze misbruikers. Ik probeer het later wel wat toe te lichten.

Pin schreef:

Jeetje, alsof ze het jullie nog niet moeilijk genoeg hebben gemaakt…

ja idd, het blijft ons achtervolgen, maar we hadden via via gehoord dat één van onze misbruikers, nu jaren later, zich veilig genoeg waande om in een Europees land te gaan studeren ipv in dat Mickey Mouse land waar ie vandaan komt en waar het ongeveer onmogelijk is om iets tegen hem en zijn familie te beginnen. Hij zal vast op één of andere manier gemerkt hebben dat ie 'gezocht werd', iig gezocht om een verklaring af te leggen in deze zaak. Maar de vogel is weer gevlogen, dus idk wat een volgende stap kan zijn. Kennelijk vond hij of mensen om hem heen het nodig om ons een signaal te geven door die brand te veroorzaken. Het is echt een beerput waar we in terecht zijn gekomen. Over het algemeen gaat het goed met ons en hebben we er weinig last van in het dagelijks leven, maar zulke dingen gaan niet in je koude kleren zitten. Ook dat heeft een rol gespeeld om in NL te gaan studeren . Veiligheid dus. Dat is makkelijker en vooral goedkoper om in NL te regelen

Zo poeh das echt… ja ik heb er geen worden voor. 
 

Hij kon bijna alleen maar vluchten in het gebruik van meer en meer drugs en meer en andere jongens. Voor een kort moment op de dag gaf hem dat een gevoel alsof alle ellende niet bestond, maar die werd daarna elke keer nog harder duidelijk. Wij verwijten hem niet dat hij seks heeft gehad met meerdere jongens, terwijl wij in een relatie zaten. Natuurlijk kun je zeggen dat hij een keuze had om die drugs wel of niet te nemen, maar het is ook een raar wereldje, die mensen niet zomaar 'los’ laat. Zijn dealers en verkeerde vrienden maakten het hem alleen maar moeilijker, mar uiteindelijk waren dat ook de enigen waar hij zijn verhaal mee kon delen. Op een gegeven moment was ie ook chantabel, vanwege zijn schulden en omdat niemand er van wist. Hij heeft toen ook strafbare feiten gepleegd. Het werd er allemaal niet beter op

het lijkt me een hele lastige situatie voor iedereen zeg. Voor jullie omdat jullie niet wisten wat er aan de hand was. Maar voor hem omdat hij er niet meer zonder kon. En ook gewoon voor zijn familie lijkt me het ook moeilijk. 

 

daar zijn wij ook echt blij mee. Elke keer weer een stapje en soms ook wel eens een stapje terug, maar dat hoort bij zo'n proces

ze zeggen niet voor niks met vallen en op staan. 
 

je kan nooit genoeg jongens in huis hebben :wink:

worden jou moeder en je zus dan niet soms helemaal gestoord van alleen maar jongens?

 

Wij krijgen zoveel energie en liefde van hen, das echt onvoorstelbaar en dar zijn we dankbaar voor. Je zal begrijpen dat als je zoiets meemaakt dat je dan ook nog beter kan relativeren en weet wat echt belangrijk is in het leven

mooi om te horen hoe jullie vertrouwen hebt gewonnen bij hun. Ik heb sinds een paar weken nog meer respect gekregen voor pleeg gezinnen. 1 van de oude pleeg gezinnen heeft me beste vriend opgevangen toen het even een weekje wat minder ging. En toen het weer oké ging kwam hij weer bij mij wonen. Ik vond dat zo mooi. 
 

Wij vinden knutselen en ‘uitvinden’ leuk en dingen creëren en we konden niet echt kiezen tussen die 2 studies. We kunnen allebei wel een verschillende kiezen en omdat we toch samen zijn hebben we het hele pakket, maar ergens houden we er ook rekening mee dat we niet altijd meer samen zijn (dat kunnen we ons niet echt voorstellen, maar ok)  en dan zouden we allebei maar de helft weten, soort van, snappie

oehhh je bent ook lekker creatief dus stiekem alleen op een andere manier als ik.

 

daarom willen ook geen baan bij de Aldi, want volgens de laatste reclame denken zij ‘in the box’. Nu we er over denken is ‘in the box’ denken, misschien wel het nieuwe ‘out of the box’ denken. Hmmm, daar gaan we nog eens goed over nadenken.

ooh wacht eens even nu lijken jullie net zo afgeleid als mijn hoofd 🤔

 

zoals onze trouwe forumvriend @Blue  die ik speciaal nog even wil noemen. Hij heeft het plan om morgen/morgenavond te vertrekken en  zijn er nog meer mensen die we nog een laatste groet en/of dankjewel mee kunnen geven.

daarover gesproken als jullie er morgen niet bij kunnen zijn maakt het niet uit hoor. Want we hebben het afscheid van Pin al gehad. Ik zelf zou mijn eigen topic van dat ik weg ga. Ook nog bekijken na dat ik weg ben voor latertjes 😉 en dit topic ook voor als jullie op deze reactie reageren. 
 

Mijn Nederlands wordt er niet beter op. Weet iemand of dat kan omdat we maar 2 uur geslapen hebben en sinds gisteravond nog niks gegeten hebben???

je hoofd werkt dan meestal wel slechter 🤔 maar moeten jullie hoofden daar niet aangewend zijn?


 

 

Oh en Blue,  haha , dat is toch ook leuk xD . Wel handig , dan weet je wel waar alles is. Haha 

zeker leuk. Ik heb de reactie uitschrijven uitgesteld haha. Ik ben al m’n kastjes op nieuw gaan uit zoeken. Das een hobby van mij 🤔 dat doe ik maandelijks maar meestal in de nacht haha. en toen ik zo straks bezig was kwam er iemand op m’n schoot liggen en hij drukte m’n reactie weg 😅 ja klinkt vaag he. Me beste vriend kwam ff aandacht vragen haha.

 

 

groetjes blue 

oké nu snap ik er oprecht geen zak meer van. Mijn reactie was 12 minuten terug te bekennen. Na herladen niet. Na de site op starten niet. En nu staat hij er wel. @kindertelefoon heb je misschien een handleiding of zo? Want ik snap de logica niet. Naja die hoef ik niet wat na morgen heb ik er niks aan maar toch. 

Hey Mister Het Glas Is Half Vol

 

Mooi, jullie instelling in het leven. En vertel jullie verhaal uiteraard gerust (zeg ik dat echt zo vaak :wink: ) maar op jouw/jullie tempo. 

 

Haha, die tv-programma’s in Nederland zijn me wat :smile:  Soms zie je er bij ons in België wat fragmentjes uit, maar dat zijn dan meestal net de momenten waarbij er met onze noorderburen gelachen wordt. Dan is het van ‘die gekke Hollanders’, terwijl wij Belgen ook wel best speciaal kunnen doen. 

 

Gr. Kenshin

Hi Gebruiker c,

 

we moeten ons aankleden van Claude, want zo mogen we niet mee :grin: 

Gebruiker c schreef:

haha, is het zo erg dan? Wat hadden jullie dan aan? 

 

nou, gewoon niks, want als het lekker weer is, dan liggen we vaak in de zon  en we willen helemaal egaal bruin worden, dus ja, dan hebben we niks aan. Bloot mag je hier niet over straat, dus moesten we wel iets aan doen. Claude is dat wel gewend.

Wij hebben allebei maar 1 bankpasje. Leuk trouwens dat je er ff tussenuit bent. Jij moet af en toe ook uitrusten. Geniet er van.

 

Hi iedereen,

Gebruiker c schreef:

dit is een iets latere reactie ,omdat ik de vorige schijnbaar vergeten te verzenden heb of gewoon de verbinding ofzo, dus sorry daarvoor. 

 

ach ja, dat heb ik ook wel eens

 

xxx

Gebruiker c schreef:

het is inderdaad moeilijk om iemand waar je zoveel van houd(je weet wat ik bedoel, ik kan het ff moeilijk opschrijven)

 

we houden wel van hem ook al is hij niet onze vriend, als in verkering, zeg maar

 

xxx

Gebruiker c schreef:

fijn dat hij je gerust stelde! En het alarm uit zette . Jij kon er niks aan doen ! Het was een ongelukje.

 

jazeker, ik was er wel van geschrokken, je weet maar nooit wat er is als dingen gaan piepen

 

xxx

Gebruiker c schreef:

fijn dat twin er bij mocht komen! 

….Dat hij in coma licht betekent niet dat hij niks kan en niks mee krijgt…. Dat kleine kneepje kan je fantasie zijn, maar soms hebben mensen in coma de kracht om een hele kleine inspanning te maken…..als jullie dat beiden dachten dan zou dat ook zijn geweest

 

jazeker en misschien was het toch wel echt dan

 

ze wilden ook dat we door gingen met dansen en met andere vrienden omgaan.

Gebruiker c schreef:

dat is ook goed dat ze dat zeiden.

 

zeker

 

xxx

Gebruiker c schreef:

wel fijn dat dat kon( op bezoek gaan). 

 

ja echt wel,  veel meer konden we ook niet doen voor hem op dat moment

 

xxx

Gebruiker c schreef:

ijn dat school jullie deed helpen! Ook fijn dat de verpleging dat voor jullie had gedaan om jullie huiswerk te maken! En ook fijn dat jullie steeds konden mee rijden met iemand.

 

nou dat maakte het wel een beetje makkelijker allemaal

 

Morgen wordt vast gezellig als mama en ons broertje komt. We gaan er wel een leuke tijd van maken en dankjewel voor je reactie

 

Groetjes,

M&M's

Hi Blue,

 

het is wel echt heel heftig wat jullie (newt, twin jij een jullie families) hebben mee gemaakt. ik heb veel respect hoe jullie met jullie situatie zijn om gegaan.

dankjewel

 

veel plezier nog!

ik ben jaloers hoor! ik moet nog 19 dagen wachten 😔. de nacht 8 op 9 vertrek ik naar Frankrijk 😊🎉  ff 11 uurtjes rijden zonder pauze gerekend. dus dan heb ik genoeg tijd voor me ipad haha

nog even volhouden dan. Voor ons is het ongeveer ook zolang rijden met de auto, dus wie weet komen we jou straks hier gewoon tegen…..oh ja, dan kun je onderweg lekker op je ipad, wel slim

 

je moet van af vandaag verplicht 😷 op. hebben jullie er wel genoeg? mijn vader heeft er 30 besteld vandaag (van die stoffen) en om anoniem te blijven doe ik geen blauwe 😷

 

ja wij hebben er genoeg, maar meestal we dragen eentje die je kunt uitwassen en er staat M&M's op, hoe cool is dat. Buiten hoef je die niet op. Alleen in winkels en afgesloten ruimtes, zoals bvb een overdekte markt. Gelukkig hoef je ze buiten niet de hele dag op, want voor je het weet is je gezicht bruin behalve waar dat mondkapje heeft gezeten, dat zou niet echt fijn zijn….

 

veel plezier met alles wat jullie nog gaan doen!

ik moet nog ff 5 dagen werken intotaal en dan heb ik ook vakantie! 

dan gaan we aftellen en jij ook alvast veel plezier op vakantie en sterkte met de laatste dagen werken

 

Groetjes,

M&M's

Hi iedereen,

Ik ben zo te lezen niet de enige die soms moeite heeft dit topic bij te benen, piew 😉 

Ik kom weer even inchecken om te laten weten dat ik het allemaal heftig vind. Een beetje van wat iedereen heeft gezegd en wat ik zelf iedere keer zeg. Maar ja, het verhaal heeft nog niet een hele positieve turn gekregen, wel wat positieve dingen als het wakker worden enzo, maar toch. Het is natuurlijk ook te verwachten dat het niet allemaal weer op en top in orde is nadat Newt wakker werd. 

Verder lees ik ook wat vakantie updates en een hoop Frans. Jeetje, komt Frans toch nog van pas ook al ga ik zelf niet naar Frankrijk. 

J'espère que vous avez un bon jour et des bonnes vacances. Je dis "bonjour" à tout le monde qui sont present chez vous. J'espère que vous pouvez me comprendre.

Ooievaar!

Gr. Pin

 Hi iedereen,

 

Tijd voor een update….

 

Ik weet alleen niet waar ik moet beginnen…….

Nou ja, ik begin maar gewoon en dan zien we wel waar we uitkomen. Geen idee nog. Das wel spannend. Ben zelf ook wel benieuwd :yum:

 

Afgelopen week en die week er voor waren druk, maar heel leuk. Even uitleggen, want anders begrijpen jullie er niks van natuurlijk. Zelf zit ik er nog middenin maar ja dat wil niet zeggen dat jullie dan snappen waar het over gaat.

Ok, dat waren al tien zinnen en eigenlijk heb ik nog niks gezegd. Hopelijk wordt dat snel beter :rofl:

 

Ff wat drinken halen…. ben er weer

 

Ok, let's go en nu serieus :grin:

 

Frans was er dus, samen met Justin, in Frankrijk, bij ons. Oh jullie kennen Frans natuurlijk waarschijnlijk nog niet.

Ik heb die Duitse jongen die ons kwam filmen voor zijn afstudeerproject (Abschlussprojekt) of hoe noem je dat, maar ‘Frans’ genoemd. Ik wist eerst geen goeie naam voor hem, maar ik kwam op Frans omdat hij (die in  het echt anders heet natuurlijk) op Frans lijkt. Wer zum Teufel ist Frans?  hoor ik jullie denken…. Nou ja, ik heb niet echt stemmen in mijn hoofd hoor, I’m ok

Nou, Frans is van het songfestival, hij kwam voor Zweden uit in 2016 met het liedje ‘If I were sorry’ (das dan weer Engels).

Hij (die Duitse filmjongen) lijkt echt op hem (Frans van het songfestival) en daarmee boften we, want we vonden Frans van het songfestival altijd al een leuke jongen….vooral als ie op die fiets rijdt en je zijn spijkerbroek kan zien….idk why, maar ok

Misschien moeten jullie zelf maar even kijken, dan hebben jullie er ook een beeld bij:

 

Frans - If I Were Sorry

 

Mooie tekst ook wel. https://genius.com/Frans-if-i-were-sorry-lyrics

Lijkt een beetje een break-up song, hopelijk hebben we die niet nodig in de nabije toekomst.

 

Kijk dat is nou net het probleem bij het schrijven: ik zit aan verschillende dingen tegelijk te denken en dan krijg je dit. Voor de duidelijkheid, ik zit bij die tekst te denken aan Luca en hoe het met hem is, terwijl ik alleen wilde uitleggen waarom we die Duitse filmjongen Frans hebben genoemd, naar die Zweedse jongen..

Zo gaat het al een paar weken….. wat we ook aan het doen zijn, Luca komt regelmatig in onze gedachten en gesprekken….dat hielp niet altijd bij het maken van de filmopnamen met Frans. Hij vond ons af en toe afwezig en we hadden sommige dagen weinig focus.

Op zich ging het filmen wel goed en we hebben uiteindelijk veel meer gefilmd dan het oorspronkelijke plan was. Dat kwam eigenlijk doordat we een paar dagen regen hebben gehad en toen konden we niet alle geplande buitenopnames achter elkaar maken. Toen had ie een idee om binnen dan maar andere scènes op te nemen. Hoe dat straks allemaal in elkaar past, is voor ons nog niet helemaal duidelijk, maar we hebben er wel vertrouwen in dat het uiteindelijk mooi wordt.

Doordat we af en toe onze focus kwijt waren, gingen we muziek draaien en dansen. Gewoon voor ontspanning en Justin deed ook mee. Frans vond dat wel cool en had daar toen ook opnames van gemaakt. Eerst voor de lol, maar later ook voor in zijn afstudeerfilm. We hadden hem toen ook die 'dansfilm’ (van onszelf met Justin en Christian) die we hier in Frankrijk 2 jaar terug gemaakt hadden, laten zien en hij was onder de indruk.

Omdat het de afgelopen weken met Frans niet chronologisch gefilmd is en ook omdat Frans volgens ons nog niet weet hoe die uiteindelijke film moet worden, snappen wij niet hoe het één bij het ander past, maar ja.

Zolang Frans het nog maar snapt….

Hij heeft beloofd om van het dansen aparte clips te maken, das wel tof. We hebben alvast een paar 'ruwe’ versies gekregen.

Btw, we hebben een kopie van al het ruwe materiaal wat ie gefilmd heeft, dus dan kunnen we controleren of er niks geks tussen zit en bovendien hebben we dan ook een kopie voor als er iets met zijn laptop gebeurt en hij beelden kwijt raakt ofzo. Het meeste hebben we nog niet terug gezien, maar wel die scènes waarbij we niet volledig gekleed waren. Gewoon om te checken wat er precies te zien is en we hebben niks geks gezien.

Dat is dus wat ik nu kwijt wilde over het filmen. Frans is weer naar zu Hause en als ie wat klaar heeft aan beelden of de muziek dan gaat ie wat sturen.

In principe hebben we hem ‘carte blanche’  gegeven, dus hij mag zelf weten welke beelden hij gebruikt en hoe de uiteindelijke film eruit gaat zien. Hij gaat ons sws laten zien wat ie uiteindelijk als afstudeeropdracht in gaat sturen of hoe noem je dat….oh ja, inleveren of presenteren

Als we het er echt ergens niet mee eens zijn, dan kunnen we er sws over praten, maar we snappen ook wel dat we hem artistieke vrijheid moeten geven.

 

Eigenlijk beslist bij onze fotoshoots ook de fotograaf en opdrachtgever welke foto's ze het beste vinden en welke ze dus willen gebruiken of wij ze nou mooi vinden of niet.

Van fotoshoots heb je al snel een soort idee hoe het allemaal wordt, maar met filmen is dat heel anders.

Het moet een soort film worden zodat het lijkt alsof je door de ogen van iemand naar ons kijkt en dan afwisselend dat je naar mij of naar twin kijkt. Lekker vaag haha, maar dat zei Frans tegen ons.

Op zich praten we wel, in sommige scènes zelfs echt tekst die hij ons gegeven heeft, maar waarschijnlijk ga je onze stemmen niet echt duidelijk horen, meer op de achtergrond en op de voorgrond een soort voice-over, alsof je de gedachten van de kijker hoort. Frans doet er nog een beetje geheimzinnig over. Hij komt soms chaotisch over, maar ja, hij zal wel in zijn hoofd hebben wat ie van plan is en wij weten dat niet, dus is het voor ons misschien chaotisch, terwijl hij eigenlijk best een strak schema heeft…..

In principe zijn het allemaal alledaagse dingen die hij gefilmd heeft. Zo ongeveer alles wat iedereen op een gemiddelde dag en nacht doet. Er zit wel een LGBTI-sausje over, want ik ben een gay jongen in de film en twin een hetero jongen, dus ik heb het makkelijk en hij moet echt nadenken hoe een hetero iets zou doen hahaha, maar dat legt Frans wel goed uit.

Oh ja, Justin krijgt een cameo geloof ik, omdat hij Frans aan ons heeft geholpen. Een cameo is dat Justin een paar keer, al of niet onopvallend, in beeld komt, tenminste als ik het goed begrepen heb. Frans heeft Justin in meerdere scènes op één of andere manier mee laten doen, maar welke er in de uiteindelijke versie komen, geen idee.

Twin en ik denken dat Frans, omdat ie ons maar een paar dagen (uiteindelijk waren het 12 dagen geworden)  kon filmen een overload heeft opgenomen. Waarschijnlijk gaat ie de helft niet gebruiken, maar ja, door veel op te nemen heeft ie wel meer keus. Pfoe, dat was een lange zin, oh nee, er staat toch nog ergens een punt, ik dacht dat het één zin was….. Ik hoop dat Frans niet in de problemen komt met continuïteitsfoutjes of hoe noem je dat. Dat ik niet de ene dag een scene opneem in een groen t-shirt en dan de volgende dag ineens een blauw t-shirt aan heb en dat je dan gekke dingen zie bij de uiteindelijke montage. Frans was wel steeds bezig zijn storybook bij te werken, maar voor ons zag het er wel rommelig uit allemaal.

We zijn echt heel benieuwd naar het eindresultaat.

 

Terug naar Luca, die ons nog steeds bezig houdt. Afgelopen 10 dagen ofzo hebben we hem nauwelijks gesproken (huh, 10 dagen..oh ja, ik had dit vorige week al geschreven, dus maak daar maar 17 dagen van), maar dat kwam voor een groot deel door ons, omdat we vaak ook 's avonds nog aan het filmen waren en omdat Luca het ook druk had met zijn studie, toen wij weer tijd voor hem hadden. We leven langs elkaar heen op het ogenblik. Dat moet anders…

Ik lees dit net terug en zie dat dit hierboven allemaal is gebeurd voordat we dat klusje in de tuin hebben gedaan, waarover verderop meer. Dus, wat ik wil zeggen is dat je bij die 17 dagen ondertussen er nog wel 14 kan optellen….Nou ja, maar verder met wat ik eerder  al geschreven heb.

Omdat Luca nu (te) druk is met zijn studie is ‘feestgay’ ook nog niet bij hem langs geweest. Eerst mocht hij niet, omdat hij op corona getest moest worden toen ie weer terug in België kwam en daarna ook nog in quarantaine moest en nu dit weer. Ze hebben wel al met elkaar geappt en even geskypet, maar niet echt uitgebreid.

We hebben feestgay (voor wie niet weet wie dat is ff in het kort: hij is een gay jongen die bij Luca op school zat op het middelbaar en wij zijn ondertussen ook al iets van 3 jaar met hem bevriend, een gezamenlijke vriend zeg maar) gevraagd om gewoon eens bij Luca langs te gaan en ff bij te praten en gewoon kijken hoe het met Luca gaat enzo en hoe die over ons denkt, want wij kunnen zelf niet langs gaan, omdat we nog steeds in Frankrijk zitten. Al sinds half juli, dus al meer dan 3 maanden.

Btw we denken dat we over een paar weken weer terug naar NL gaan en dan kunnen we natuurlijk zelf ook weer bij Luca langs gaan. Alhoewel, we moeten dan ook eerst in NL in quarantaine 10 dagen en getest worden natuurlijk. Opnieuw getest.

In Frankrijk zijn we nu al 3 x keer getest en elke keer was het geen corona, dus ‘so far so good’. We hadden geen klachten, we werden alleen getest vanwege onze fotoshoots, dus uit voorzorg.

Mama wil eigenlijk dat we ons in Frankrijk nog een keer laten testen, kort voordat we met de auto terug naar huis gaan. Dan weten we iig of we ‘onderweg’ dan wel of geen corona hebben. Voor als we aangehouden en gecontroleerd worden. Dan hebben we bewijs dat we het niet hebben. Natuurlijk moeten we in NL dan weer een test nemen, maar ja, dat vinden we niet erg. Beter zekerheid en een keer teveel dan te weinig.

Dat gevoel dat we zeiden te hebben in onze vorige reactie is er nog steeds. Er is iets met Luca waar we onze vinger niet op kunnen leggen.

Dus ja, dan weten jullie weer wat meer over de toestand of klinkt dat raar 'toestand', uhm hoe zeg je dat ook alweer uhm oh ja situatie is beter, denk ik, toch(?), ja das beter, dus wat meer over de situatie met Luca en over wat we de afgelopen weken met filmen hebben gedaan.

 

Schrijven gaat echt niet soepel vandaag :rolling_eyes:

 

Er is nog iets wat ik wil vertellen en op zich is dat over een soort bedankje dat twin en ik zopas aan mama gestuurd hebben. Als we thuis zijn dan knuffelen we vaak met haar. Eigenlijk doen we dat thuis elke dag wel en dat missen we wel een beetje ondertussen, zo missen we ook de knuffels met ons broertje en oudere broers en zus en papa en opa's en oma's enz. We zitten nu al ruim 3 maanden in Frankrijk… Mama en ons jongere broertje zijn hier wel geweest, maar ook alweer 6 weken geleden weggegaan. Volgens mij zijn we nog nooit zo lang alleen van huis geweest. Nou ja, misschien toen we op die privé school zaten, maar dat was heel anders. We zijn nu veel zelfstandiger.

Dus, we missen mama wel een beetje en we zijn mama heel dankbaar voor haar steun en dat ze ons altijd helpt (zelfde geldt voor papa, maar in dit stukje gaat het even over mama) en van die dingen en toen zagen we laatst een mooie videoclip van Bilal Hassini. Btw we skypen vaak met thuis, dus we zien elkaar wel vaak, maar irl bij elkaar zijn is toch anders. het gaat wel hartstikke goed met ons hier in Frankrijk. We hebben hier ook onze vrienden en binnen de corona regels zien we die wel regelmatig.

Oh ja, ik had het over Bilal.

Die kennen jullie vast ook niet. In Frankrijk is hij een icoon voor LGHBTI jongeren om het zo maar te zeggen. Bekend van youtube en daarnaast ook van TVK France en het Eurovisie Songfestival 2019. Hij is gay, net als ons, alleen draagt hij vaak een pruik en hij ziet er vaak vrouwelijker uit dan ons.

​Anyhow of eigenlijk moet ik zeggen 'de toute façon’ natuurlijk, omdat we in Frankrijk zijn, Bilal heeft op het songfestival een mooi liedje gezongen en zo hebben we hem ook een beetje leren kennen (niet dat we echt liefhebbers van het songfestival zijn hoor, maar ondertussen wel van hem).

Kort wat info over het liedje in een quote:

De verrassing van dit jaar komt wel van Frankrijk. Bilal Hassani geeft een indrukwekkende opvoering van ´Roi´ met een verwijzing naar de thema´s vrijheid, verdraagzaamheid en tolerantie.

bron: http://www.songfestivalweblog.nl/2019/05/tel-aviv-live-repetities-israel-en-frankrijk/

 

Hier is een linkje:

 

France - LIVE - Bilal Hassani - Roi - Grand Final - Eurovision 2019

 

En hier eentje naar een clip met Engelse vertaling in beeld:

 

France Eurovision 2019: Roi - Bilal Hassani [Lyrics] Inc. English translation! 🇫🇷

 

We waren toen een beetje nieuwsgierig geworden naar Bilal en gingen ook andere liedjes van hem luisteren en eentje raakte ons nogal en we moesten gelijk aan mama denken. Het is een mooie tekst. Heel herkenbaar voor ons.

In de clip kun je zien dat Bilal zijn moeder er ook mee verrast. Datzelfde hebben wij ook gedaan bij mama, we hebben een lieve brief, soort van en een linkje naar dit liedje gestuurd. Kijk zelf maar naar Bilal met het liedje ‘Je danse encore’

 

Bilal Hassani - Je Danse Encore (Official Music Video)

 

Ik heb er ook nog een tweede linkje bij gedaan, want daarin kun je de Engelse vertaling van de Franse tekst ook zien. Waarschijnlijk snappen de meesten van jullie Engels beter als Frans Duits of een andere vreemde taal. Oh nog ff een komma tussen Frans en Duits zetten om verwarring te voorkomen met Frans Duits (die zanger). Alhoewel, ik kan hem ook niet altijd goed verstaan.

Ok, hier is Bilal met de Engelse vertaling erbij:

 

Bilal Hassani - Je Danse Encore (Lyrics)

 

Soms moet je gewoon je gevoel volgen en daarom hebben we dit ook naar mama gestuurd…..

Mama heeft ons altijd ‘beschermd’ als het nodig was en 'vrij gelaten’ als het kon. Altijd heeft ze ons de kans gegeven om onze dromen te volgen. Nu ook, dat we ‘alleen’ in Frankrijk mochten blijven om hier leuke dingen te doen en te wennen aan wat meer zelfstandigheid. Dat dus.

Btw, mama (en ook papa) hebben er al die tijd dat we hier ‘alleen’ waren altijd wel voor gezorgd dat er iemand was die een oogje in het zeil hield of toevallig een paar daagjes kwam logeren in het appartement. We snappen dat wel. Ergens vonden we dat ook wel fijn. Hoewel we natuurlijk denken alles al zelf te kunnen, is dat niet altijd zo en dan is het wel goed als er iemand in de buurt is. Het is voor mama vast ook niet makkelijk om ons los te laten. Het was eigenlijk ook niet gepland zoals het nu is gegaan. Door corona zaten we hier ‘ineens’ alleen. Als we het gewild hadden konden we gewoon het vliegtuig nemen en gelijk naar huis gaan, maar dat wilden we niet nu de kans zich voordeed om hier te blijven.

We missen wel dingen van thuis, maar niet zo erg dat we er 'last’ van hebben en bovendien hadden we als er geen corona was, in ons tussenjaar ook verschillende dingen gepland in het buitenland. Die konden door corona niet doorgaan. Dit was dus een leuke verrassing.

We missen wel het contact met Luca. het contact is minimaal de laatste weken en dat zouden we graag anders zien. Voor een (groot)  deel komt het ook doordat wij al zo lang weg zijn, dus we kunnen het niet op hem schuiven, alhoewel we soms meer verwachten van hem, maar misschien is dat niet helemaal eerlijk.

We hadden een paar weken terug onze hoop op ’feestgay’ gezet, maar door allerlei strengere corona maatregelen hebben die elkaar nog niet irl gezien. 'Feestgay’ had ergens ook wel het gevoel dat Luca ook niet echt moeite deed om hem te ontmoeten, maar dat kunnen we niet echt goed beoordelen vanaf hier. Hij heeft het gewoon ook druk met zijn studie en corona maakt het er ook niet makkelijker op. We hoorden van zijn ouders wel dat ie (Luca) weinig naar huis kwam en eigenlijk kennen we dat niet van Luca, maar ja, als je eenmaal op kot zit, ga je misschien je leven ook anders leven en meer met vrienden weg ofzo.

 

​De afgelopen 2 weken hebben we hier veel gewerkt. Dat kwam onverwachts dat aanbod. Verderop in de straat zijn ze een tuin helemaal opnieuw aan het aanleggen. Dat is bij kennissen en wij zijn daar al een paar weken bijna elke dag aan het helpen en we verdienen er best goed mee, dus dat wilden we niet laten lopen. Het zijn eigenlijk meer kennissen van papa en mama en we wisten niet eens dat er ook 2 jongens zijn, eentje van 14 en eentje van 16. Dat komt omdat we als we hier zijn meestal met onze vrienden zijn die we al veel langer kennen, maar die hebben nu natuurlijk ook school en zijn er niet altijd en met in de tuin te werken hebben we die 2 jongens al best wel goed leren kennen. Het zijn Belgen die hier 2 jaar terug vanuit België zijn komen wonen en ze zijn tweetalig van oorsprong. Ik bedoel  dat ze in België thuis Nederlands spraken (en nu nog), maar ze zaten in een Franstalig gebied op school.

Wij noemden ze die 2 Belgen toen we het tegen opa vertelden over dat we daar in de tuin hielpen en toen zei opa, die van Lena zeker, maar dat snapten we eerst niet, maar das de humor van opa weer. De 2 Belgen was in de jaren 80, toen papa nog klein was een new wave bandje  en die zongen het liedje 'Lena’, ach ja, weer wat non-informatie over opa, de voormalige dj.

We missen opa ook wel een beetje en iedereen. trouwens

 

Over een paar weken gaan we waarschijnlijk weer naar Nederland of had ik dat al geschreven hierboven. Ik weet het ook niet meer precies, want ik heb deze reactie in een paar gedeeltes geschreven.

Nou ja, we mogen dan met de auto van mama (die door corona nog in Frankrijk staat) naar huis rijden en als we dat niet willen dan mogen we het vliegtuig pakken, maar we gaan wel met de auto. Lijkt ons wel een mooie ervaring.

Om met de auto te mogen rijden moesten we eerst wachten tot we jarig waren, want voor ons 18e mochten we alleen onder begeleiding met de auto rijden en dan alleen in Nederland. Sinds kort zijn we 18 en rijden nu al een beetje rond met de auto van mama hier in de buurt om weer een beetje ervaring op te doen. Voor de vakantie gingen we vaak met opa rondjes rijden (soms ook wel 150-200 kilometer als ie ergens verder weg moest zijn), dus we hebben eigenlijk best wel al veel gereden toen we nog 17 waren. Ook als papa ergens naartoe moest of mama, dan mochten wij rijden.

Mama wil dat we hier in de buurt eerst weer gewend raken aan het autorijden voordat we aan de terugreis naar Nederland beginnen. We zijn door het werken nog niet echt veel weg geweest met de auto, maar binnenkort gaan we wel een keertje naar St. Tropez en een keertje naar Monaco ofzo. Op zich is de weg naar huis in Nederland wel een makkelijke weg, want het is allemaal autoroute en we kunnen afwisselen en allebei rijden. Twin en ik dus.

De Franse buurjongen wil ook wel meerijden als we dat willen en dan gaat ie weer terug met de trein of vliegtuig, idk. Of de papa van die 2 Belgen wil ook wel rijden en ons wegbrengen met de auto van mama. Mama zegt dat we er maar goed over moeten nadenken wat we willen. Het is iets van 1250 km en we mogen ook wel ergens overnachten als we dat willen, maar ik denk dat we wel zelf willen rijden en dan in één keer of is dat niet handig. We spreken wel goed Frans dus als er onderweg iets is met de auto ofzo dan kunnen we dat wel uitleggen.

Als we met papa of mama met de auto gaan dan rijdt die meestal alleen en dan zijn we in iets van 12 uurtjes thuis, van huis naar huis, bedoel ik. Laatste tijd vliegen we meestal, maar ja, we hebben het al vaak met de auto gedaan. Alleen meerijden dan.

 

Nou ja, ik geef nog wel een update.

 

Ondertussen proberen we allerlei dingen te bedenken om meer en beter contact te krijgen met Luca, maar ik denk dat we vanuit Nederland makkelijker naar hem toe kunnen (alhoewel België bijna in lockdown is lijkt het) en dan misschien nog even geduld moeten hebben. We kunnen beter zelf van Luca horen wat er allemaal speelt of niet speelt.

Twin zegt net dat als we met de auto gaan rijden dat we dan 's nachts niet door België mogen rijden omdat er tussen 00.00 en 05.00 uur een avondklok is of is dat alleen voor als je te voet bent. Dat geldt dan toch ook voor een auto of niet?  We gaan het wel vragen aan mama of aan Luca zijn mama. Wel een hoop gedoe die corona allemaal.

Het gekke is dat we er ondertussen soort van gewend zijn dat we minder of geen contact met Luca hebben en aan de andere kant, op rustige momenten als we samen, alleen thuis zijn hebben twin en ik het er vaak over.

Ik had geloof ik al verteld dat Luca een tijdje terug een weekend bij ons thuis was geweest en toen heel veel op onze kamer was geweest en er moe uitzag enzo. Nou, hij is 10 dagen geleden ook nog een keertje door de week ineens langs geweest rond etenstijd en is toen blijven slapen. Mama zei dat hij er moe uit zag, vroeg naar bed was gegaan en niet veel praatjes had en de volgende morgen of tegen de  middag was ie al snel nadat ie wakker was weer weg gegaan. Mama had ons toen nog wel geappt, maar we waren toen bij vrienden en zagen het appje pas 's avonds laat en toen we terug appten sliep Luca al. Het lijkt wel of we elkaar elke keer mis lopen.

Kennelijk wil hij toch af en toe bij ons zijn of iig bij ons thuis, maar mama kan Luca ook niet goed peilen. Soms doet ie zo onverschillig en dan krijgen wij ook die neiging, terwijl we helemaal niet zo in elkaar zitten.

We hebben er wel al over gedacht om eerder terug te gaan, speciaal voor Luca, maar dan hadden we die shoots en filmpjes allemaal niet kunnen doen. Ook dachten we dat elkaar een tijdje niet zien ook wel goed was, maar misschien zien we elkaar nu al te lang niet en das ook niet goed.

Ik draai in rondjes volgens mij met wat ik typ.

Ik ga maar afronden, want ondertussen is het ook al weer veel later dan gepland.

 

Ik zou zeggen welterusten en tot de volgende.

 

Iedereen die wil reageren, graag, maakt niet uit als je niet het hele topic hebt gelezen. We vinden het ook goed als je alleen op deze post reageert of überhaupt reageert :slight_smile:

 

 

Groetjes,

M&M's en twin

 

@Gebruiker c

 

bedankt voor je reactie en hieronder nog een paar dingetjes waar ik op reageer, maar de rest dankjewel ook. Graag gedaan!  Ik doe het graag.

 

 

xxx

Gebruiker c schreef:

uiteindelijk kan hij wel iets doen. Als zijn arm van de artsen bewogen mocht worden , dan kan de fysiotherapeut zelf die oefeningen bij newt doen zodat ze niet soort van verstijven of opslot word.

 

ja precies, dat hadden ze ook uitgelegd dat ze het daarom deden👍

 

 

was geestelijk wel ok, maar nog niet de oude.

Gebruiker c schreef:

dat heeft natuurlijk ook tijd nodig. Hoe is het nu met Newt? Als ik vragen mag?

 

zoals ik al tegen Kenshin heb gezegd hierboven ga ik dat in de update vertellen

oke, neem wel je tijd!(ik weet het , ik zeg het vaak ja)

 

Gewoon simpele dingen.

Gebruiker c schreef:

wat een service van de verpleging M&M's en twin.😉

 

ja haha, we kunnen alleen maar simpele dingen doen :joy:daar is niks mis mee, en trouwens jullie kunnen meer dan jullie denken! Onthoud dat goed. En met simpele dingen is ook iets.

 

Hey M&M's, 

 

Met de bus duurde het ruim een uur om die 30 kilometer naar het ziekenhuis af te leggen...Meestal gingen we dus zelf maar op de scooter, maar dan waren we ook al gauw 40-45 minuten enkele reis onderweg, dus zeg anderhalf (haha) uur per keer om hem even te zien.

Gebruiker c schreef:

dat zal wel veel tijd in hebben gezeten natuurlijk. 

 

Op zich vinden we het niet erg dat het tijd kost, maar ov 'sucks’ bij ons waar we wonen in NL en dat is dan wel jammer van je tijd dat snap ik, bij  mij is het wel opzich oké,  maar ook echt niet alles😉.

Nou ja, bedankt voor je andere steunende opmerkingen en ik hoop de update zsm te plaatsen.zoals ik al zei, graag gedaan,  ik doe het graag, en dat is denk ook een van de redenen waarom ik hier ben. Doe maar rustig aan!  Ik heb genoeg tijd!

Oh ja, S.O. naar Daan. Geen idee of ie ooit op dit forum is. Maar als iemand die hem kent dit leest, geef gerust de boodschap aan hem door, dat we heel veel van hem geleerd hebben en steun aan hem hebben gehad door alles wat ie zei en deed in die serie 'Stuk’op NPO tv. (linkje naar de serie staat in een vorige reactie van mij, hierboven). De boodschap doorgeven is genoeg. Laat Daan maar verder lekker rustig zijn eigen leven leiden. Wij wensen hem alvast het allerbeste.

 

Groetjes,

M&M's

Groetjes Gebruiker c 

hey 

 

gebruiker C,

ik zal idd me zelf niet vergeten. alleen je zelf in vertrouwen nemen is best ingewikkeld lijkt me 🤔

 

ik bedoelde ook niet letterlijk iedereen vertrouwen. maar gewoon iedereen die wel oke over komt. en niet vertrouwen in persoonlijke dingen. daar moet je die gene eerst beter voor leren kennen. en ook uit testen met iets kleins of het echt zo is. wat ze kunnen het idd vaak tegen je gebruiken... 

 

 

ik weet niet of ik die gebeurtenis traumatisch kan noemen want het was niet heel eng of heftig maar. 1 van zo'n beest werd door een circus in Frankrijk gehouden. en ik met me vader heel leuk op de eerste rij zitten... loopt dat best in eens die ring uit een komt om me af. mijn shirt zat vast aan een spijker. en dat ding begon aan mijn haar te knagen... en toen werd de circus directeur boos op mij.... 

 

 

wat vliegt de tijd toch. 

zeker.

 

het is idd met zo'n gezicht. maar als je de handleiding leest dan haal je hem eert volledig uit elkaar terwijl hij al in elkaar zat haha. 

 

jeeh ik ben in dit topic niet de enigste met dyslexie. 

 

groetjes blue

 

Hi iedereen,

 

normaal gesproken zouden we nu lekker thuis in NL in ons bed liggen, maar we liggen nu in een hotelbed ergens in Noord- Frankrijk…..

We zijn wel al dik 1100 kilometer dichter bij huis en bij Luca, maar het had leuker geweest als we die laatste 150 km ook nog hadden kunnen rijden.

Op zich ging de reis heel goed en we schoten lekker op, maar afgelopen middag stopten we even om te plassen en wat te eten en toen we weer bij de auto kwamen zagen we dat de koplamp er zo half uithing/kapot was. Tijdens het rijden hadden we er niks van gemerkt dat er iets tegen was gekomen, dus we denken dat er iemand tegen gereden is en dacht 'zoek het lekker uit, ik rij gewoon weg’. Kan ook dat als het een vrachtwagen is geweest die er met achteruit rijden tegen aan gereden is, dat ie niks gemerkt heeft, maar ja, wij hadden toen wel een probleem.

Jullie maken volgens mij altijd wel weer wat mee. Wel echt balen, dat komt nu echt heel onhandig uit.. en stom dat jullie er nu mee zitten

We hadden papa gebeld over wat we moesten doen. Het knipperlicht en klein licht leken het nog te doen, dus papa had gezegd dat we er maar iets van plastic over moesten plakken en maar kijken of we er thuis mee konden komen. Hij zei dat als we een bekeuring zouden krijgen dat hij die dan wel ging betalen, want hij wilde natuurlijk het liefst dat we  naar huis kwamen. Hij wilde sws dat we, als we nog in Frankrijk moesten blijven dat we zo dicht mogelijk bij de grens met België zouden zijn, want vrijdag (dat is vandaag dus) mag je in Frankrijk niet naar een andere regio rijden…….en dan zouden we er een probleem bij hebben.

Dus, op zich ging het goed met dat plastic, maar toen werd het op een gegeven moment donker en moesten we de verlichting wel aan doen. Links voor was alles goed, maar rechtsvoor hadden we alleen  een klein lichtje. We konden het niet maken door er gewoon een ander lampje in te doen, want dat hadden we wel geprobeerd. Het buitenste glas was kapot en van binnen was die lamp ook beschadigd.

Omdat we op de autoroute reden hadden we er zelf niet echt veel last van dat die rechter lamp kapot was, want er reden ook auto's voor ons, die we konden ‘volgen’, maar ja, je voelt 'm al aankomen…...op een gegeven moment werden we aan de kant gezet door de politie.

Ze namen ons mee naar een benzinestation en ja, we mochten niet meer verder rijden als de lamp niet gemaakt was. Alle garages waren natuurlijk al lang dicht, dus we hadden weinig andere keus dan een hotel te zoeken. De politie zei dat er iets van 2 km verderop een hotel was en daar mochten we dan zelf nog naartoe rijden. We hadden eerst gebeld of er plek was en nu liggen we op bed.

Gelukkig dat jullie geen boete hebben gehad. Maar nu weer allemaal extra vertraging. Hoop dat jullie op het moment dat ik dit typ/ jullie dit lezen wel veilig in Nederland zijn aangekomen. Welkom terug:)

Eerst hebben we met papa en mama gebeld nog en wat gegeten en net hadden we gedoucht en liggen nu op bed. Volgens de politie is er 5 km hier vandaan een BMW garage waar we die lamp kunnen laten repareren, maar papa zei dat we maar even moeten kijken wat we doen. Ik denk dat we die lamp toch gaan laten maken, want we moeten nog de grens over en we weten niet of er controle is daar en als ze die kapotte lamp zien gaan ze vast het kenteken intypen en dan zien ze dat de politie ons al aangehouden heeft daarvoor. Als ze ons dan nog een keer pakken met die kapotte lamp (ook al is het licht) dan krijgen we misschien nog een hele vette boete.

Papa wilde ons eerst nog komen halen, maar ja, dan konden we waarschijnlijk niet voor de avondklok van België door België weer thuis zijn, afgezien van de vraag of papa Frankrijk wel in zou komen na 21.00 uur (das de avondklok hier in de buurt). Bovendien staat mama's auto dan nog in Noord-Frankrijk en das ook niet handig.

 

Dus ja, dan maar laten repareren en hopelijk hebben ze tijd en onderdelen…

 

We hadden ons er al op ingesteld om iedereen weer te zien, ook al mogen we niemand knuffelen, maar ja, we zijn al dicht bij huis, denk nog anderhalf of twee uurtjes rijden.

Mama had voor vrijdagmiddag al een afspraak voor een coronatest gemaakt, hopelijk zijn we op tijd om die te doen…

Ah dat is echt extra balen ja. Maar des te leuk als jullie ze eindelijk echt weer zien!

Trouwens het was toch een rare dag met alles wat er in Frankrijk is gebeurd in Parijs, Lyon, Avignon en in Nice. We waren een paar dagen geleden nog in Nice, in diezelfde buurt…

Dat geeft een gek gevoel waarschijnlijk.

In 2016 op de nationale feestdag was er op de boulevard in Nice die aanslag met die vrachtwagen die inreed op de mensenmenigte. Resultaat: 86 doden.

Dat doet ons denken aan het herdenkingsconcert in 2017. Vandaag herdenken we de slachtoffers van gisteren met dit lied:

Concert d'hommage à Nice - Calogero - Les Feux d'artifice

 

Twin en ik krijgen altijd kippenvel als Calogero door emotie wordt overmand en niet verder kan spelen…..

 

Hier nog een video van hetzelfde lied, maar dan met het oplaten van 86 ballonnen, die richting de plek waaien waar de aanslag in 2016 was….. en verder zie je 86 lichtbundels die de slachtoffers representeren. Kortom indrukwekkend. Kijk zelf maar:

Calogero Hommage à Nice / Ballons vers la Prom'

 

En nu, gisteren was er weer een aanslag in Nice die 3 mensen het leven kostte. Waar gaat de wereld naartoe.

Het leven is betrekkelijk en onvoorspelbaar, dus maak er iets moois van, met iedereen waar je van houdt.

Wij gaan daar iig ons best voor doen…….. Strakjes nog een paar uurtjes rijden en dan zijn wij weer thuis, bij iedereen waar we van houden en die we gemist hebben. Jammer genoeg kunnen we ze niet knuffelen, omdat we 10 dagen in quarantaine moeten, omdat we uit het buitenland komen waar code oranje was. Daarna hopen we Luca ook weer te zien…….was het maar zover…...

 

 

Hieronder de lyrics van Calogero's liedje in het Frans met daarnaast de Nederlandse vertaling:

 

J'étais hissé sur des épaules  -  Ik werd op de schouders gehesen

Sous ces galaxies gigantesques  -  Onder deze gigantische sterrenstelsels

Je rêvais en tendant les paumes  -  Droomde ik, terwijl ik mijn handpalmen uitstrekte

De pouvoir les effleurer presque  -  Dat ik ze bijna aan kon raken

Ça explosait en fleurs superbes  -  Ze explodeerden in prachtige bloemen

En arabesques sidérales  -  In siderische arabesken

Pour faire des bouquets d'univers  -  Om boeketten van universums te maken

Moi, je voulais cueillir ces étoiles  -  Ik wilde deze sterren uitkiezen

 

On allait aux feux d'artifice  -  We gingen naar het vuurwerk

Voir ces étoiles de pas longtemps  -  Om kortdurend sterren te zien

Qui naissent, qui brillent et puis qui glissent  -  Die worden geboren, die schijnen en dan weg glijden

En retombant vers l'océan  -  Terugvallen in de oceaan

Et ça fait des étoiles de mer  -  En dat maakt zeesterren

Ça met dans les yeux des enfants  -  Het toont in de ogen van kinderen

Des constellations éphémères  -  Kortstondige sterrenbeelden

Et on s'en souvient quand on est grand  -  En we herinneren ons ze als we volwassen zijn

 

Dans le ciel vibrant de musique  -  In de lucht trillend van muziek

Je voyais naître des planètes  -  Zag ik planeten geboren worden

Jaillir des lumières fantastiques  -  Fantastische lichten uiteen spatten

Et tomber des pluies de comètes  -  En komeetregens vallen

Je m'imaginais amiral  -  Ik stelde me voor dat ik admiraal was

J'ai fait des rêves admirables  -  Ik had prachtige dromen

Sous ces fusées de pacotille  -  Onder deze 2-traps-raketten

 

Puis sous les cieux incandescents  -  Toen onder de stralende lucht

Quelqu'un refaisait mes lacets  -  Was iemand mijn veters opnieuw aan het strikken

Je voyais des adolescents  -  Zag ik tieners

Au loin, là-bas, qui s'enlaçaient  -  In de verte, daarginds, elkaar omhelzend

Ça laissait dans mes yeux longtemps  -  Lange tijd zag ik in mijn ogen

Des traînées de rose et de vert  -  Strepen van roze en groen

Je voyais dans mon lit d'enfant  -  Ik zag in mijn wieg

Des univers sur mes paupières   -  Universums op mijn oogleden

 

Nous sommes comme les feux d'artifice  -  We zijn als vuurwerk

Vu qu'on est là pour pas longtemps  -  Aangezien we hier niet lang zullen zijn

Faisons en sorte, tant qu'on existe  -  Laten we ervoor zorgen, zolang we bestaan ​​

De briller dans les yeux des gens  -  Om in de ogen van mensen te schijnen

De leur offrir de la lumière  -  Om hen licht te geven

Comme un météore en passant  -  Als een voorbijgaande meteoor

Car, même si tout est éphémère   -  Omdat, ook al is alles kortstondig

On s'en souvient pendant longtemps  -  We het ons nog lang herinneren

 

Bron: https://www.beatgogo.nl/vertalingstekst/calogero/76934/les-feux-dartifice met mijn eigen kleine aanpassingen

 

oh, ik was toch in slaap gevallen en word net weer half wakker en zie dat ik de post nog niet verstuurd heb. 

Ik ga ff op 'verstuur’ klikken en me nog even omdraaien en nog een paar uurtjes slapen. Twin slaapt nog als een roosje. Ik ben altijd blij als ik hem zie, zeker nu

Gelukkig hebben jullie elkaar inderdaad!

Tot snel, hopelijk.

 

Btw,  thanks voor alle klavertjes die jullie ons regelmatig geven :relaxed:

 

Groetjes,

M&M's :rolling_eyes: en twin :sleeping:

Ik hoop dat jullie nu wel in Nederland zijn en geen corona hebben. Wel balen dat je 10 dagen in quarantaine moet, als je dan eindelijk weer thuis bent. Geniet met elkaar en iedereen die je weer mag zien!

Is het trouwens allemaal opgelost met de koplamp? Of hebben jullie toevallig ook nog een politie achtervolging meegemaakt? Nee, flauwe grap. Hopelijk is het goed gekomen!

Jullie zullen vast genieten dit weekend!

Ik ga ff rustig aan doen dit weekend, heb net een drukke schoolweek met toetsen achter de rug. Dus ga nu ff uitpuffen..;)

Fijn weekend allemaal!

Jullie plan was eigenlijk toch om dan dit hele jaar in Frankrijk te blijven of niet? Hebben jullie dan nu andere ideeën of plannen nu jullie terug moesten naar Nederland?

-Simply Me-

hey.

 

wat mooi dat jij jur de kans gaf om te kijken of hij iemand anders leuk vond en dat dan uit te testen. 

 

soms hoor je dat juist een vriendschap tot een relatie uit kan groeien. maar anders om hoor je (nouja ik) niet zo vaak. 

ik vind het wel heel mooi en fijn om te horen dat jullie nu gewoon vrienden zijn. 

veel plezier als jur er is. 

 

dat reizen. 4 uur reizen voor een half uurtje. zal je vast van mij geleerd hebben haha. zulke acties zou ik kunnen doen. ik heb een keer 6 uur met ov gereisd voor 5 minuten 🤣

 

ik heb benieuwd naar de rest…

 

groetjes blue

Hi Gebruiker c,

hey M en Ms

we moeten ons aankleden van Claude, want zo mogen we niet mee :grin: 

Gebruiker c schreef:

haha, is het zo erg dan? Wat hadden jullie dan aan? 

 

nou, gewoon niks, want als het lekker weer is, dan liggen we vaak in de zon  en we willen helemaal egaal bruin worden, dus ja, dan hebben we niks aan. haha, dat had ik al gedacht, maar durfde het niet te zeggen😅😉. Ik snap wel dat je lekker egaal bruin wilt worden. Ik moet nog kijken hoe ik dat voor elkaar krijg. Ik heb thuis wel een zonnebank,  maar als 15 jarige(bijna 16) is dat niet verstandig . Anders maakt het ook niet uit ik heb een achtertuin op het zuiden en ook een lekker terrasje. Dus dat komt wel goed.

Bloot mag je hier niet over straat, dus moesten we wel iets aan doen. Claude is dat wel gewend.jammer. Snap ik wel eigenlijk ook. Als er bijvoorbeeld een klein kindje bijvoorbeeld een paar jongens zo Over straat ziet lopen met hun slurven (sorry wist het niet netter te verwoorden) en het geen naakt gebied is. Is dat ook wel raar. Ook al boeit mij het niet dat iemand naakt over straat loopt.  Als ik normaal in Spanje ben zie ik zat meiden en jongens die heel weinig aan hebben. Kijk jongens hebben dat zoizo maar toch lijkt het of ze bijna naakt zijn. Ik moet trouwens echt een strak buikje trainen bedenk ik me nu.😅. En meiden die zitten lekker toploos te zonnen. Mij boeit het niet veel , maar het is wel weer wat anders dan Nederland 😄.

Wij hebben allebei maar 1 bankpasje. haha, dan ben ik denk een appart geval😅😉 . Misschien ook niet handig,  maar oke. Ik ben eenmaal appartement.

Leuk trouwens dat je er ff tussenuit bent. Jij moet af en toe ook uitrusten. Geniet er van.tnx dankje! Dat is ook wel waar, maar jullie weten dat ik niet stil kan zitten. En ik dus ook altijd mijn werk mee heb.

 

Hi iedereen,

Gebruiker c schreef:

dit is een iets latere reactie ,omdat ik de vorige schijnbaar vergeten te verzenden heb of gewoon de verbinding ofzo, dus sorry daarvoor. 

 

ach ja, dat heb ik ook wel eens

oke👍

xxx

Gebruiker c schreef:

het is inderdaad moeilijk om iemand waar je zoveel van houd(je weet wat ik bedoel, ik kan het ff moeilijk opschrijven)

 

we houden wel van hem ook al is hij niet onze vriend, als in verkering, zeg maar

ja , ik weet wat je bedoelt,  maar ik bedoelde ook in de friends vorm.

xxx

Gebruiker c schreef:

fijn dat hij je gerust stelde! En het alarm uit zette . Jij kon er niks aan doen ! Het was een ongelukje.

 

jazeker, ik was er wel van geschrokken, je weet maar nooit wat er is als dingen gaan piepenja, snap ik. Het ook eng als je niet weet wat het gepiep allemaal betekent. 

 

xxx

Gebruiker c schreef:

fijn dat twin er bij mocht komen! 

….Dat hij in coma licht betekent niet dat hij niks kan en niks mee krijgt…. Dat kleine kneepje kan je fantasie zijn, maar soms hebben mensen in coma de kracht om een hele kleine inspanning te maken…..als jullie dat beiden dachten dan zou dat ook zijn geweest

 

jazeker en misschien was het toch wel echt danga daar maar van uit.

 

ze wilden ook dat we door gingen met dansen en met andere vrienden omgaan.

Gebruiker c schreef:

dat is ook goed dat ze dat zeiden.

 

zeker

 

xxx

Gebruiker c schreef:

wel fijn dat dat kon( op bezoek gaan). 

 

ja echt wel,  veel meer konden we ook niet doen voor hem op dat moment

dat is het beste wat je kan doen.

xxx

Gebruiker c schreef:

ijn dat school jullie deed helpen! Ook fijn dat de verpleging dat voor jullie had gedaan om jullie huiswerk te maken! En ook fijn dat jullie steeds konden mee rijden met iemand.

 

nou dat maakte het wel een beetje makkelijker allemaal

 

Morgen wordt vast gezellig als mama en ons broertje komt. We gaan er wel een leuke tijd van maken en dankjewel voor je reactiegraag gedaan! Dat komt wel goed dat het gezellig word . mooi!  👍

 

Groetjes,

M&M's

Groetjes Gebruiker c 

 Hi iedereen,

 

ik had al zo’n vermoede met onze 2 grote muziek fans 🤔
ach je kan er niks meer aan veranderen het is gebeurd en je bent weer in nl. En daar gaat het om.

precies, je hebt helemaal gelijk

 

dat doen ook de garages tegenwoordig. Zo chil haha. Mijn vader lied een lamp 💡 vervangen en toen is meteen ook de hele binnenkant desinfecteert.

dus als je geen zin hebt om je auto schoon te maken ga je gewoon voor een klein dingetje naar de garage en dan is ie weer lekker schoon :relaxed: Hmm ook een 💡 bij je vader….

 

Ik ben zelf het desinfecteren wel zat 🙄 elke als Emma, Loes of Femke of ander bezoek is geweest moeten we alles waar zij zijn geweest het desinfecteren tegen Corona. 

oh ja das wel een hoop gedoe bij jullie, maar ja, beter als je het wel goed schoon houdt

 

van jullie wil ik wel een knuffel hoor! Ondertussen ben ik ook wel toe aan een knuffel van me zus en me broer... 

ok, nou de eerstvolgende keer dat we elkaar zien en we weten het van elkaar dan krijg je een dikke knuffel van ons, goed? Over knuffels gesproken, hoe is het met flash en zijn/haar vriendjes?

 

ja maar misschien is het ook beter om soortvan op nieuw te beginnen met luca. Dus eerst gewoon een beetje er over hebben wat je die dag beleeft hebt al zal dat niet veel zij. 

dat proberen we ook wel, maar daar komt ook niet echt iets uit. Meestal wel een antwoord na uren en ja, wat dan...het nodigt niet echt uit tot een gesprek en als ie wel van alles post, dan is het wel soort van enthousiast, maar heeft het niks te maken met ‘ons’. Het lijkt alsof Luca's stemming erg verschillend is

 

2 maanden terug had ik een korte reactie geplaatst had ik me ook voorgenomen om bij te blijven en een inhoudelijke reactie te plaatsen.. en zondag of zo dacht ik, als ik het nu niet doe, doe ik het nooit. 

cool, wij zijn er blij mee, als je tijd en zin en inspiratie hebt dan zien we jouw reacties wel komen en als je ff geen zin, tijd of inspiratie hebt dan niet, is ook goed :relaxed:

Er is iets geks aan de hand met onze laptop. Misschien hebben wij die wel besmet met Corona ofzo, maar eigenlijk kan dat niet, maar er gebeuren rare dingen. Ik kan bij dit topic geen smiley's openen en bij andere wel 🤔Ik moet die smiley's nu copy/pasten van andere plekken in deze of oudere reacties….. Ook start onze laptop soms ineens opnieuw op of de browser sluit ineens om onverklaarbare reden. Misschien zijn we wel 'haunted’ ofzo. Soms blijf er ook ineens een toets hangen en hebben we ipv 1 letter er gelijk 200 dezelfde….Nou ja, ik ga maar verder proberen te typen

 

ooit voor een update kon je zien zonder dat je tekst wegging van wanneer die reactie was dus ik tikte op een reactie 🙈 en poef een leeg tekst vak jeeh 😒 

oeps, balen  😒 

 

oehhh ik weet het weer half… jullie vroegen of jullie de enigste waren met een moeilijke relatie… toen maakte ik een grapje over de ingewikkelde relatie van me vader en z’n vrouw. Voor volwassen die getrouwd zijn is hun relatie aardig ingewikkeld. Ik snap iniedergeval niet dat ze samen zijn met die omstandigheden…

ah ok, ja sommige relaties zijn niet te begrijpen; met elkaar is lastig, terwijl ze kennelijk ook niet zonder elkaar kunnen

 

die is soms ook hard aan de buitenkant, maar zacht van binnen :rofl:

dat zijn jullie beide hoor haha 

ok hahaha, je hebt wel gelijk, denk ik

@Gebruiker c , volgens mij we zijn we een dubbeldooier ei of niet? :rofl:

 

goed plan en dankjewel voor alle moeite en tijd die je in ons steekt

Dat doe ik graag voor jullie. 

oh wat lief, dat waarderen we heel erg 

 

ik wouw net zeggen, jullie gingen volgens mij best goed om met de verantwoordelijkheid die jullie hadden. Je mag zeker soms genieten van de vrijheid maar er zijn gewoon grenzen. Ik ben echt een heel slecht voorbeeld haha. Ik maakt totaal geen gebruik van me vrijheid 😅 maar oké. 

dankjewel, ja mama vond dat ook wel eigenlijk, maar ja, ze wilde ons toch een beetje in de gaten houden, want ja…...2 jongens alleen, ver van huis…..

Ok, maar ja, met Corona kun je ook niet zo veel, maar als je je beter voelt en het wordt weer lekkerder weer dan komt dat bij jou ook wel weer dat je spontaner leuke dingen doet, maar we vinden je wel een doorzetter en volhouder, dus die kun je alvast in je zak steken… Btw doe je nog wel Pokémon?

 

en als twin alleen contact met Luca op neemt is dan nog steeds zo. Want dan weet je ook gewoon waardoor het komt.. 

dat is een hele goeie, maar dat werkt ook niet, want twin heeft dat ook al verschillende keren geprobeerd. Vóór alles wat er toen met Newt gebeurd is en toen ik alleen wat met Jur had, was dat anders, maar ja, twin en ik hebben allebei seks met Newt gehad, nou ja niet neuken, maar pijpen en aftrekken, dus ja, daar kan het natuurlijk weel mee te maken hebben….

 

ja haha, dat was mijn vraag, dus als je nog een goed idee hebt over hoe we duidelijkheid krijgen over de situatie met Luca, is dat altijd welkom

dan zet ik mijn knuffels vanavond wel ff aan het denken. Nee serieus ik ga er wel even over na denken. En liggend met me knuffels denk ik beter na 😅

wie weet, als je iets te binnen schiet, je mag het altijd posten

 

soms lijkt het net dat mensen in een soort trans zitten waardoor ze niet te bereiken. Dan zitten ze zo in de knoop met zich zelf. Dat is dan ook heel “simpel” verholpen, je moet zeggen wat ze willen horen en dan komen ze in eens terug of zo lijkt het. het is zo vaag om het uit te leggen… maar je snapt het. 

ok, dank je voor de tip, we gaan het wel eens proberen

 

grappig dat je dat nu zegt. Ik was gister boos. Ja nu denken jullie boos hz boos. Ik was overprikkeld en ik had ontspanning nodig en ik kreeg mijn ontspanning niet dus er kwam een reeds scheldwoorden schreeuwend uit me 😅

ow haha, kan gebeuren toch en ja, dat hoef je dan niet per se aan ons te sturen, maar we zouden het ook wel snappen dat als je een keertje niet lekker in je vel zit iets niet helemaal goed overkomt, zoals jij het bedoeld hebt. Wij worden niet snel boos. We zijn wel mellow, wat me gelijk doet denken aan dat pakje

dat nog in onze koelkast ligt. Mmmmmm, Mallo cakes……

 

mijn beste vriend is oud. Die is al bijna een half jaar 19 😱

ja, das echt heel oud hahaha, btw hoe is het met zijn vriendje?

 

ik blijf zo lang ik niet weggestuurd woord. Maar ik ga niet zo veel meer op kleine topics reageren. Voor mij zelf kost dat energie die ik niet heb.

precies, gewoon je eigen keuzes maken

 

nou ik zag dat mijn woord voorspeller soms worden nogal vaag voorspelde 🤔maar jullie begrepen het gelukkig 😅 

het maakt ons niet uit of er een letter teveel of te weinig staat. We snappen meestal wel wat je bedoelt en sommige dingen die halen we zelf gewoon door elkaar, zoals met die spv-er die geen spv-er is….lekker vaag haha, maar jij snapt ons vast wel

 

oohja jou quote ga ik maken en boven me bureau hangen, alleen ga ik hem wel op z’n blue’s maken. als jullie (hoeft niet perse MenMs of twin te zijn) nog meer quotes hebben die voor mij handig zijn. Gaan ze er ook hangen haha... 

oh ja, jij kunt natuurlijk als geen ander je eigen versie van die Pipi Langkous spreuk maken. Ik denk dat je nu wel al de meeste functies van je tekentablet hebt uitgevonden of ga je deze ‘oldschool’ maken met stiften?

Hmmm, nog andere spreuken, ik ga wel ff twin aan het werk zetten, die hangt hier de hele dag toch maar een beetje rond ………. net als ik  😂

 

Ik was van plan nog meer te posten, maar we kregen onverwachts visite aan de andere kant van de glasplaat 🤔

Voor wie het niet snapt, twin en ik zitten in quarantaine omdat we pas uit een ‘oranje code land’ (Frankrijk)  zijn terug gekomen. We 'moeten’ nog tot dinsdag….

 

Volgende keer weer meer. Strakjes worden we verwend met 'spareribs’. Die neemt papa mee uit de keuken van het restaurant. Ja, we zijn wel dicht, maar daar is het makkelijker klaarmaken. Nu is papa er wel vaker met het eten, alleen wij nu ff niet irl…...

Het voordeel van dat we nu apart eten van de rest van de familie, is dat niemand onze spareribs stiekem af kan pakken….behalve twin natuurlijk 😱, maar die gun ik het wel als ik er dan ook eentje van hem mag hebben….hahaha

We zitten niet helemaal alleen tijdens het eten, want dan hebben we op skype live verbinding met de eetkamer/keukendingesss waar zij eten. Als we ze beu zijn zetten we ze gewoon uit, maar ergens is het wel gezellig hoor, vinden wij, maar onze broer had ons wel een keertje uitgezet, maar we zijn nog steeds vrienden hoor

 

Groetjes  :relaxed:,

M&M's en twin

hey 

hey Blue, 

gebruiker C,

ik zal idd me zelf niet vergeten. alleen je zelf in vertrouwen nemen is best ingewikkeld lijkt me 🤔

het is wat je ingewikkeld vind, natuurlijk is dat voor iedereen anders, maar ik nam in mijn suïcidale en donkere periode niemand in vertrouwen,  alleen mezelf en zelf dat deed en kon ik niet.

ik bedoelde ook niet letterlijk iedereen vertrouwen. maar gewoon iedereen die wel oke over komt. en niet vertrouwen in persoonlijke dingen. daar moet je die gene eerst beter voor leren kennen. en ook uit testen met iets kleins of het echt zo is. wat ze kunnen het idd vaak tegen je gebruiken... dat klopt, je moet mensen persoonlijke dingen niet gelijk vertellen en vertrouwen als je elkaar nog niet zo lang kent. Je moet zoals je al zei , elkaar eerst beter leren kennen.  Ik heb te vaak mensen dingen vertrouwt en die hebben het tegen mij gebruikt.  Maar dat wist je al.

 

 

ik weet niet of ik die gebeurtenis traumatisch kan noemen want het was niet heel eng of heftig maar. 1 van zo'n beest werd door een circus in Frankrijk gehouden. en ik met me vader heel leuk op de eerste rij zitten... loopt dat best in eens die ring uit een komt om me af. mijn shirt zat vast aan een spijker. en dat ding begon aan mijn haar te knagen... en toen werd de circus directeur boos op mij.... ook apparte ervaring,  ik heb wel wel is keren in het circus gezeten, en er zijn veel dingen gebeurd, maar dit is iets wat niet vaak gebeurd. Wat wel raar is is dat di directeur boos werd op jou, het is zijn huisdier, die moet hij zelf africhten. (Bij mijn oude basisschool stond de circus tent altijd en de beesten ook. Echt mooie dieren die leeuwen en tijgers en giraffen ! Toen mocht dat nog.

 

 

wat vliegt de tijd toch. 

zeker.

 

het is idd met zo'n gezicht. maar als je de handleiding leest dan haal je hem eert volledig uit elkaar terwijl hij al in elkaar zat haha. ja,haha,  ik heb die dingen wel zeker 25x in elkaar gezet,  ik zat toen als vrijwilliger bij de dagopvang voor ouderen met dementie, daarna werd ik over geplaatst op de dagopvang voor ouderen met beperking en daar mocht ik zo'n stofzuiger nog een keer of 20 in elkaar zetten. LEUK , niet dus. Ik kon die handleiding uit mijn hoofd opzeggen.

 

jeeh ik ben in dit topic niet de enigste met dyslexie. 

ja,haha, je bent zeker niet de enige, bij mij kwamen ze er pas redelijk laat achter, was dat bij jou ook?

 

groetjes blue

 

Groetjes Gebruiker c 

 

Ps. Mocht je het willen weten, ik heb vandaag avond dienst🙂 ,dus ik mag lekker tot 06.05 werken . En dan lig ik denk rond 07.00 op mijn nest. En dan kan ik er weer om 11.00 uit. Haha 😅 lekker, meeste kunnen dat niet volhouden,  jij wel? Of ben ik gewoon echt zoals iedereen zegt gewoon gestoord.?

Je zou je tijd anders kunnen indelen en misschien een dagje vrij nemen, of gewoon net zoals mij gewoon een kat van vrienden voeren en daar geld mee verdienen. Maar ik kan je verzekeren dat je niet gestoord ben. Misschien wel een beetje gek maar dat is iedereen weer op zijn eigen manier 😂😂. 
Ik bedoel dit trouwens niet als belediging
.

 

Groetjes, 

Matthijs

 Hi iedereen,


hey

 

die is soms ook hard aan de buitenkant, maar zacht van binnen :rofl:

dat zijn jullie beide hoor haha 

ok hahaha, je hebt wel gelijk, denk ik

@Gebruiker c , volgens mij we zijn we een dubbeldooier ei of niet? :rofl:

ja🤣 denk het wel . Haha.

maar ja , dat is iedereen op zijn manier ook wel.

 

Groetjes Gebruiker c 

Hi iedereen,

 

ja haha, we kunnen alleen maar simpele dingen doen :joy: 

Gebruiker c schreef:

daar is niks mis mee, en trouwens jullie kunnen meer dan jullie denken! Onthoud dat goed. En met simpele dingen is ook iets.

 

je hebt gelijk, we zijn best slim en handig, zoals je hebt kunnen merken toen we de coniferen thuis gingen knippen…of toen ik een stukje in de auto van papa mocht rijden….nou ja, we zijn iig volhouders….ook al is dat soms in de verkeerde dingen….

@Gebruiker c

bedankt weer voor je reactie

Haha,

Graag gedaan!  Ik doe het graag. Dat weten jullie.  Ik denk dat jullie wel weten dat iedereen iets kan. Etc.

 

maar ik moet nu echt gaan, want mijn taxi staat er en ik moet nog mijn pasjes pakken.

 

Groetjes,

M&M's

Groetjes Gebruiker c 

Hi iedereen,

 

@Gebruiker c

in principe waren de kosten van een onderzoek om informatie/bewijs te verzamelen niet in de eerste plaats het probleem, wel de ernstige tegenwerking en uitstel procedures en weet ik veel wat allemaal. Natuurlijk wil je uiteindelijk ook wel resultaat en dit was een ongelijke strijd.

 

Voor ons zelf was het wel  goed dat een aantal jongens waar we seks mee hadden gehad op het vakantiepark en die we dan jaren later weer zagen, nog gewoon normaal tegen ons deden en ons nog steeds aardig vonden. …. Soms appen we nog wel eens random en dan is het wel gezellig.

Gebruiker c schreef:

zoals ik al zei. Zolang jullie en zij het fijn vonden, is er niks mis mee. Leuk dat jullie nog contact hebben met sommige!

 

op zich was dat wel fijn om te horen dat ze ons niks verwijten, ik bedoel wij gaven wel gelegenheid, maar begonnen nooit met die ander aan te raken

 

Voor wat betreft die pedo's die seks met ons wilden: ik denk dat er in elk dorp of misschien beter elke regio wel mensen met een bepaalde reputatie wonen, dus wees alert en blijf bij ze uit de buurt. Ok, als ze alleen helpen, dus echt helpen met woorden en steun als je bijvoorbeeld in de kast zit en er over wil praten met iemand dan mag je ze niet veroordelen, maar ja, ik zou het niet opzoeken, iemand die jonge jongens leuk vindt wordt wel heel erg uitgedaagd als ze leuke jongens in huis halen. Dat is bijna vragen om problemen. Gelukkig zijn wij daar nooit echt ingetrapt, maar we worden, nu ook nog, regelmatig door 'vreemde’ figuren aangesproken met de meest vreemde voorstellen en soms zelf ongewenst aangeraakt, maar tegenwoordig zijn we wat assertiever en ipv gelijk wegrennen kicken we ze nu eerst in hun ballen. Ze willen toch aangeraakt worden op die plekken, misschien niet op die manier, maar ok. Als we weer eens iemand op het strand tegen gekomen zijn en we vertellen het tegen papa, dan belt ie vaak wel even de politie om het te melden. Het is ook niet goed voor de zaak als er zulke mensen in de buurt rondlopen

 

xxx

Gebruiker c schreef:

hier even een test. 

stel we kennen elkaar van bijvoorbeeld het zwembad ofzo en jullie nodigen mij uit bij jullie thuis,  wat doen jullie dan!🤔 er is geen abc die mogen jullie zelf verzinnen.

 

als we terug komen van het zwembad of strand want das dichterbij en daar gaan we vaker naartoe dan en openbaar zwembad. We zwemmen wel met vrienden in ons eigen zwembad en das ongeveer zelfde als we met hen van het strand komen, dan gaan we daarna bij ons thuis wat drinken en wat chillen en als we onze natte kleren of gewoon onze zwembroek nog aan hebben, willen we ons liefst even omkleden, want dat voelt gewoon lekkerder. Als we dan in onze slaapkamer wat zitten te drinken kan het zijn dat we even andere kleren aan doen en dat doen we dan meestal gewoon tijdens het kletsen ff snel. Eigenlijk gaan we ons meestal ff opfrissen, dus ff snel onder de douche, maar hangt wel beetje af wie er bij ons zijn. Gewoon jongens die we al wat kennen van het zwembad/strand maakt ons niet uit, er douchen wel vaker even wat jongens bij ons omdat wij vlak bij het strand wonen en dan hoeven ze niet met natte kleren naar huis. Dan staan we vaak met meerdere jongens onder de douche. We hebben best een grote douche want 's morgens voor school staan twin en ik en  ons jongere broertje er ook vaak tegelijk onder. En dan weer aankleden. Maar ik weet niet wat je verder wilt weten. We kletsen wat en soms spelen we poolbiljart of tafeltennis. van die dingen. er blijven ook vaak vrienden en alles wat mee naar binnen is gelopen bij ons eten. Meestal ff iets makkelijks als we met veel zijn, zoals frites en frikandel of shoarma idk. Zoiets.

 

Een plek waar je met drones kan leren vliegen lijkt me wel leuk. Dat je wat goeie instructies krijgt. Zelf hebben we 2 jaar terug/ ofzo een soort dansfilm gemaakt in Zuid-Frankrijk samen met Justin en Christian en toen hadden we ook iemand die opnames met een drone heeft gemaakt. Ik had toen in een topic om tips gevraagd, maar ja, toen zat jij hier nog niet.

 

@Blue

 

Wie kun je tegenwoordig nog vertrouwen?

iemand die MenMs, twin, Kenshin, pin of gebruiker c heet 🤔

oke je moet wel een beetje vertrouwen hebben in de mede mens want anders woord het leven zo ontiegelijk ingewikkeld. 

oh wat lief dat wij er ook bij staan

 

Ik heb die leeuw en die tijger zelf gefotografeerd… 

in de dierentuin of ben je op safari geweest dan?

oeps, die kameel wilde je een kusje geven in het circus denk ik , maar ja, daar zou ik ook niet op zitten wachten, oh die kameel at je haar op en toen werd de circusdirecteur boos. het moet niet gekker worden

 

Kijk maar wanneer je tijd en zin hebt om langs te komen op mijn topic, maar je had nu een goed excuus, je huis is weer netjes voor als je terug komt van vakantie. Verder lekker spullen inpakken en dan begint het genieten….

 

jeeh ik ben in dit topic niet de enigste met dyslexie. 

gezellig toch?

 

 gewoon net zoals mij gewoon een kat van vrienden voeren en daar geld mee verdienen.

kijk dat is nou nog eens een leuk baantje

 

Groetjes,

M&M's

Reageer