Skip to main content
Sticky

Veelgestelde vragen - Hoe werkt het forum?

Toon eerste bericht

• 19 juni 2024

Haha wat top van u!

Forum|alt.badge.img+2
  • Praat goed mee
  • 20 juni 2024

Hallo lieve Kindertelefoon. Is er een storing? Al 13 uur geen activity 🫢 is de site okey? 

Mvg  Doby X 

ItsJustMe
Forum|alt.badge.img+14
  • Vaste gast
  • 20 juni 2024

Hii,

Zijn er geen mods beschikbaar momenteel of is er een storing ofzo? Het valt me namelijk op dat het forum al een best lange tijd stil ligt. Dit is niet zeurend bedoeld naar jullie ofzo hoor en dit kan gebeuren, maar vind het jammer dat het forum stil ligt. Ik hoop in ieder geval dat alles goed gaat daar bij jullie!😊

Groetjess van ItsJustMe :)

Carolien_
Forum|alt.badge.img+3
  • Community Manager
  • 20 juni 2024

@Dobymeis13 en @ItsJustMe 

Goed dat jullie de vragen stellen en jullie zijn absoluut niet aan het zeuren. Er is vanochtend iets mis gegaan met de moderatiedienst. Daardoor zijn de berichten niet geplaatst. We doen nu onze uiterste best om de berichten alsnog z.s.m. te plaatsen.

Voor alle gebruikers: onze excuses voor het lange wachten en het ongemak!

Groet,

Carolien

• 20 juni 2024

Wat fijn @Carolien_!

Ik hoop dat de posts snel online komen.

Liefs @NoahLovesYou 

ItsJustMe
Forum|alt.badge.img+14
  • Vaste gast
  • 20 juni 2024

Ah oké! Dat kan gebeuren en is niet erg hoor! Bedankt voor uw reactie @Carolien_ !😊

Groetjess van mij :)

Lupus
Forum|alt.badge.img+19
  • Vaste gast
  • 23 juni 2024

Ik had een vraagje, kan dit topic https://forum.kindertelefoon.nl/succesverhalen-135/alternatieven-zelfbeschadiging-39544

Misschien iets krijgen dat het nooit verwijderd wordt? Ik weet dat de laatste reactie pas 2 maanden geleden was, maar het zijn écht hele goede tips

Groetjes van mij @Anoniemxv 

tim16
Forum|alt.badge.img+18
  • Ster
  • 23 juni 2024

@Anoniemxv Een topic wordt pas verwijderd als er 6 jaar niks in gepost is dacht ik. Dat topic is dus nog wel even veilig

Moniek
Forum|alt.badge.img+3
  • Kindertelefoon
  • 23 juni 2024

@Anoniemxv , op het forum van De Kindertelefoon worden in principe goedgekeurde topics nooit verwijderd tenzij er langer dan 6 jaar geen reactie op is gekomen.

Dus dat zal wel meevallen denk ik. Ik hoop dat dit je een beetje heeft gerustgesteld.

Moniek, Kindertelefoon

• 24 juni 2024

Hoi,

Ik had nog een vraagje aan de KT, waarom moeten moderators eigenlijk ook op de chat aan de telefoon werken? Ik denk dat er wel wat mensen zouden zijn die wel willen modereren maar niet direct in gesprek willen met kids/jongeren.

Marieke
Forum|alt.badge.img+7
  • Kindertelefoon
  • 24 juni 2024

Hoi @Jesse08 ,

Wanneer een nieuwe collega bij De Kindertelefoon begint, krijgt diegene eerst een uitgebreide basistraining. Daarna mag je zelfstandig aan de chat/telefoon, eerst met een mentor en daarna alleen. Dan begint het echte ervaringen opbouwen, veel nieuwe collega’s vinden het in het begin nog wel spannend maar krijgen steeds meer zelfvertrouwen naarmate ze meer gesprekken hebben gevoerd. Ik zie het een beetje als autorijles en het echt zelf leren rijden daarna 😅

Wanneer je belt/chat zit je vrijwel altijd met meerdere collega’s in een ruimte, en overdag ook nog met werkbegeleiders, die je even zouden kunnen ondersteunen mocht je dat nodig hebben. Als moderator werk je meestal alleen, zonder dat je een directe collega in de buurt hebt waar je feedback of steun aan kan vragen. De moderators hebben natuurlijk wel een inhoudelijke appgroep met elkaar, maar dat is toch anders vind ik zelf.

Om als moderator te werken is het belangrijk dat je het gedachtegoed en de manier van werken van De Kindertelefoon eerst goed in de vingers hebt, en als je al een tijd aan de telefoon/chat hebt gewerkt dan zit dat wel goed.

Hopelijk heb ik zo je vraag beantwoord?

Groetjes, Marieke

• 24 juni 2024

Hoi @Marieke ,

Ja het is wel duidelijk zo! 

Ik denk wrs weer veel te ingewikkeld😅 Maar ik denk dat @Meike04 geboren is in 2004, is zij is bijna 2 jaar geleden begonnen dus was toen denk ik 18. Dus dan zal een medewerker van de KT denk ik al vrij snel moderator mogen worden, klopt dat?

Tover01
Forum|alt.badge.img+16
  • Ster
  • 24 juni 2024

Dag @Marieke  dat klinkt echt super! Mooi hoe u het uitlegt, ik vind het nog steeds heel interessant. Het lijkt me echt heel mooi om als werk te doen! Trouwens over werk gesproken u bent er best vaak! Dat vind ik wel knap want het vergt ook wel wat denk ik. U maakt dan vast veel uren en anderen minder of verschillende uren?  Of elke week weer anders?  Haha ik vraag er maar op los 🤭

Liefs Tover xxx

Marieke
Forum|alt.badge.img+7
  • Kindertelefoon
  • 24 juni 2024

Hoi @Jesse08 ,

je bent wel een echte Sherlock Holmes he! 😂

Volgens mij is de moderator die je noemt niet in 2004 geboren. Maar los van die vraag, er is niet echt een regel hoelang iemand aan de telefoon/chat hoort te werken voordat diegene moderator kan worden. Vroeger stond daar een jaar voor, maar volgens mij is dat losgelaten en kijkt men nu naar wie wil en wie het leuk zou vinden.

groetjes Marieke

• 24 juni 2024
Tover01 schreef:

Trouwens over werk gesproken u bent er best vaak! Dat vind ik wel knap want het vergt ook wel wat denk ik. U maakt dan vast veel uren en anderen minder of verschillende uren?  Of elke week weer anders?  Haha ik vraag er maar op los 🤭

Ja dat valt me idd ook erg op! Ook @Mariska H trouwens.

Marieke
Forum|alt.badge.img+7
  • Kindertelefoon
  • 24 juni 2024

Hoi @Tover01 ,

klopt, ik werk zelf momenteel niet meer aan de telefoon en chat en daardoor maak ik meer uren op het forum. En wanneer er geen moderator beschikbaar is, wil ik wel eens een extra dienst oppakken. Met elkaar proberen we het forum een mooie plek te maken, zowel de moderatoren als de forumleden!

Groetjes, Marieke

• 24 juni 2024

@Marieke , Maar u gaat soms ook veel langer door. Ik denk niet dat dat nog onder “uitlopen“ valt😉  De KT zou u wel eens in het zonnetje mogen zetten, een bloemetje ofzo. Geen idee of dat al een keer is gebeurt, maar hoop dat je baas dit leest en er wat meer doet.😎

Marieke
Forum|alt.badge.img+7
  • Kindertelefoon
  • 24 juni 2024

Hoi @Jesse08 ,

hahaha, echt superlief. Ik voel me wel gewaardeerd hoor!!

groetjes Marieke

Tover01
Forum|alt.badge.img+16
  • Ster
  • 24 juni 2024

Eens @Jesse08 ! Dat viel mij ook al op haha vandaar ook mijn vraag 😉☺️

Liefs Tover xxx

Tover01
Forum|alt.badge.img+16
  • Ster
  • 24 juni 2024

💐 Sorry dit hoort er nog bij xd

ItsJustMe
Forum|alt.badge.img+14
  • Vaste gast
  • 25 juni 2024

De check gaat weer erg soepel en snel nu! Complimentje voor de moderator die nu bezig is!😊

Tover01
Forum|alt.badge.img+16
  • Ster
  • 25 juni 2024

Haha @ItsJustMe  je bent me net voor ! Echt super goed !  Enne, mocht u (moderator) deze nog willen invullen, altijd leuk!! 😍😉

https://forum.kindertelefoon.nl/over%2Dde%2Dkindertelefoon%2D54/vragenlijst%2Dmoderatoren%2D82479?tid=82479

Liefs en groetjes Tover xxx

Tartan15
Forum|alt.badge.img+20
  • Ster
  • 25 juni 2024

Dag, haha prachtig om te zien hoe trots je bent op de vragenlijst voor moderatoren @Tover01 ! Je verdient ook wel de eer dat jij degene bent die dat aan bracht en bedacht heeft! Terecht dat je 'm onder de aandacht houdt! ♥️ @moderator ik hoop ook dat u hem invult,  het is echt leuk! 

Groetjes liefs Tartan X 

• 25 juni 2024

Goed bezig @Julia1234 !! En idd het zou leuk zijn als u de vragenlijst invult! 😊

Julia1234
Forum|alt.badge.img
  • De Kindertelefoon
  • 25 juni 2024

Hoi @Jesse08, @Tartan14 en @Tover01

Dankjewel! Ik zal de lijst even invullen! 

Groetjes, 

Julia 

Kindertelefoon 

Reageer

Cookiestatement

We gebruiken cookies om je bezoekerservaring te verbeteren en om analyses te kunnen maken van het forum. Ga je akkoord, of ga je door naar het forum, dan ga je akkoord met ons cookiebeleid.

Cookie instellingen