Sticky

Veelgestelde vragen - Hoe werkt het forum?



Toon eerste bericht

906 reacties

Reputatie 7
Badge +13

Bedankt @Fem_ en @Jesse08 !

Groetjes mij @Anoniemxv 

Reputatie 7
Badge +17

@Anoniemxv Het hele forum zag er vroeger nogal anders uit 😅

 

Reputatie 7
Badge +13

@tim16 , dat zag er inderdaad heel anders uit. Hoe kom je aan die foto's?

Groetjes mij @Anoniemxv 

Reputatie 7
Badge +17

@Anoniemxv  Wayback Machine.  Daar kun je oude versies van websites terugvinden. Dit is het forum op 8-11-2011  https://web.archive.org/web/20111108034926/http://forum.kindertelefoon.nl/

 

Reputatie 7
Badge +14

Hey! @tim16  Wat super vet om te zien!!!  Dat vind ik best bijzonder, dat dat er toen ook al was! Ik lag nog in de wieg denk ik 😁☺️😄

Liefs Tover xxx

Reputatie 7
Badge +17

@Tover01 Ja, wel nice dat je dat allemaal terug kunt vinden. Raar om te bedenken dat de meeste mensen die toen reageerden nu midden of achter in de 20 zullen zijn (of al 30 als ze toen 17 waren) en misschien zelf al kinderen hebben. Ik vind het al raar om te beseffen dat ik 18 wordt, laat staan 30 (sorry voor mods die al 30+ zijn. Ik zeg niet dat jullie oud zijn hoor😂)

Reputatie 6
Badge +3

waarom moet mijn reacties en topics eerst worden gecekt?

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @wolfgirl12 ,

 

daar is een tijd geleden voor gekozen om het forum veiliger te maken.  Alle topics en reacties worden nu door een moderator gecheckt en daarna pas online geplaatst. Op deze manier is de kans een stuk kleiner dat er contactgegevens gedeeld worden of schadelijke teksten op het forum geplaatst worden.

Groetjes, Marieke

Reputatie 5
Badge +1

Hoi Kindertelefoon!!

Ik heb dit acc nu sinds een paar daagjes, en het is nu al heel fijn! Ik heb onder mijn eerste topic wel een naam gezet en achteraf gezien vind ik dat toch niet zo fijn vind. Zouden jullie die misschien willen verwijderen? Ik hoop dat dat lukt!!

Groetjessss

Reputatie 4
Badge +1

@b0bbie_4x , 

Wat fijn dat je het naar je zin hebt op het forum. Dat is geen probleem, de naam is weggehaald! 

 

Groetjes Kim, De Kindertelefoon

Reputatie 7
Badge +13

Hoezo is het topic 'coma' van @Iemand.op.de.wereld verwijderd?

Dus welke forum regel(s)?

Groetjes mij @Anoniemxv 

Reputatie 7
Badge +7

Hoi,

 

je verwijst naar het topic dat geplaatst is door iemand die zegt dat hij de verpleger is van de forumgebruiker.  Het topic is verwijderd vanwege de volgende forumregels:

  1. Regel 1,  Je bent tussen de 12 en 18 jaar.  Een verpleger is 18 of ouder. En daarmee val je buiten de leeftijdscategorie van het forum

  2. Regel 3. Plaats op het forum geen persoonsgegevens.  De berichten waren ondertekend met een voornaam en de naam van de forumgebruiker werd later ook genoemd. Het noemen van namen is het delen van persoonsgegevens, vanwege de anonimiteit staan wij dit niet toe.

  3. Regel 6. Plaats geen illegale, schadelijke, triggerende en/of choquerende (seksuele) inhoud of links op het forum.  Het op een openbaar forum noemen van de details omtrent de gezondheidstoestand van de forumgebruiker kan choquerend zijn voor anderen, en gaat ook in tegen de Eed van Verpleegkundigen en Verzorgenden

  4. Regel 12. Je bent maar onder één forumaccount actief. Een forumaccount is voor één gebruiker en mag niet met anderen gedeeld worden. Het is dus niet de bedoeling dat iemand anders dan de forumgebruiker met het account inlogt.

Als het echt een topic was van de verpleger, dan was dat vast heel goed bedoeld en zo heb ik ook gereageerd naar diegene, geen zorgen. 

Maar we kunnen en mogen dit niet op het forum toestaan. Waarschijnlijk is het er doorheen geglipt bij de moderators die toen dienst hadden. Mocht je verder nog vragen hebben, dan kan je die mailen naar forum@kindertelefoon.nl

 

Groetjes Marieke

Reputatie 7
Badge +17

Die post viel me ook al op maar was vergeten te rapporteren. Goed dat de mod van dienst het is opgevallen. Het lijkt me ook zeer sterk dat een verpleger namens een patiënt hier (of op wat voor forum dan ook) gaat posten. Maar ja, je weet nooit.  Daarmee zou die zeker zijn/haar baan op het spel zetten.

Reputatie 7
Badge +9

Heel eerlijk gezegd, sorry als dit gemeen klinkt hoor! Maar die verpleger had wel erg weinig informatie en was erg vaag, dat komt niet helemaal professioneel en echt over…Sowieso vind ik niet dat je uberhaupt dit mag delen, als iemand in coma ligt kan die helemaal niet beslissen of dat wel online mag staan.

Reputatie 7
Badge +17

@Jesse08 Is niet gemeen hoor. Ik geloof er eigenlijk ook niks van dat dat een verpleger was. Wel jammer want daardoor ga ik ook een beetje twijfelen aan de echtheid van z’n andere topics. En ja, iemand die een verhaal over leukemie gaat verzinnen….  Maar goed, voordeel van de twijfel en zo maar het was wel een heel vreemde post.

Reputatie 7
Badge +13

Nooit zo over gedacht eigenlijk 😅 ik geloofde het wel. Maar je hebt inderdaad als arts een eed afgelegd 

Groetjes mij @Anoniemxv 

Reputatie 7
Badge +9

Ja, dat is zo @tim16 , ik reageer op zoiets wel serieus, want het is super pijnlijk en erg als mensen je onterecht niet geloven. Maar ja als dit waar is mag die verpleger daar wel op aangesproken worden, hoewel goed bedoeld.

Reputatie 7
Badge +17

@Anoniemxv Ik zie het al voor me. Dat je in het ziekenhuis ligt en je een verpleger je inloggegevens van het KT forum gaat geven voor het geval je coma raakt. Maar goed, de post is weg en hopelijk heeft de ‘verpleger’ zijn/haar lesje geleerd 😂

Reputatie 7
Badge +17

@Jesse08 Je hebt gelijk hoor. Ik probeer ook altijd iedereen hier serieus te nemen want je wilt idd niet iemand ten onrechte voor leugenaar uitmaken, vooral niet met zo’n heftig topic over ziekte en zo.  Ik moet wel zeggen dat ik dit een van de vreemdere posts vind die ik hier heb gezien 😅

Reputatie 7
Badge +19

Even wat deskundige info gevraagd hierover. Het was ook hoogst onwaarschijnlijk.  Vooral ook omdat er meerdere verpleegkundigen in wisselende diensten werkzaam zijn op zo'n ic en die hebben echt wel heel andere dingen te doen dan op smartphones van individuele patiënten op hun particuliere accounts teksten te typen. Laat staan telkens dezelfde dienstdoende verpleegkundige. Laat ook staan dat dat niet mag. Hooguit zou een maatschappelijk werker dat doen en dan ook nog in een helpende rol ( dus op vraag van cliënt) en nooit zonder toestemming van de persoon zelf. Bij bewustzijn dus. Laatste mogelijkheid is directe 1e graads familie die een wils onbekwame patiënt mogen vertegenwoordigen. Maar dan nog is het behoorlijk raar om dat in dit geval te doen.  En had het gezegd moeten worden. Bron: een persoon in mn omgeving wiens beroep het is om mensen te verplegen/begeleiden in de rol van sociaal psychiatrische verpleegkundige 😉 heb ik ook weer wat geleerd. 

Trouwens, misschien is het inbrengen van zo'n verhaal ergens ook wel een signaal, een roep om aandacht of iets. Ergens wel een beetje zielig vind ik. Vertel anders gerust je echte verhaal! Niemand zal je veroordelen! 🙂

Groetjes liefs Tartan X 

P.s. ik heb niet verteld  dat het om een topic op het forum ging. 

P.p.s. @tim16  inderdaad, dit was echt by far het meest bijzonder gebrachte verhaal xd ondanks dat we hier wel wat gewend zijn 😄

Reputatie 7
Badge +9

Het leek mij ook allemaal al zo vreemd en had er zelf ook al sterk mijn twijfels bij.. Als het toch echt zou zijn heeft die desbetreffende arts in ieder geval wel wat regels doorbroken.

Naja gelukkig heeft de KT er naar gekeken!👍

Trouwens, misschien is het inbrengen van zo'n verhaal ergens ook wel een signaal, een roep om aandacht of iets. Ergens wel een beetje zielig vind ik. Vertel anders gerust je echte verhaal! Niemand zal je veroordelen! 🙂

En ik ben het ook helemaal eens met wat @Tartan14 hier zegt! Wees altijd welkom om je echte verhaal hier te delen hoor!👍

Reputatie 7
Badge +17

Goed gezegd @Tartan14 en @ItsJustMe  Je hoeft hier geen verhalen te gaan verzinnen om aandacht te krijgen. Wat de reden van iemand is om zoiets te posten is altijd gissen. Dat het niet om een verpleger ging staat wel vast denk ik.  Zeker na de info via de bron van @Tartan14 

Reputatie 7
Badge +9

Ja, daar ben ik het wel mee eens!

We moeten ook niet te hard zijn, al kan het natuurlijk echt niet om hierover te liegen (als het tenminste echt zo is, ook al vermoeden we het, 100% weten kunnen we niet), is dit denk ik niet bedoeld als ¨grap¨. Maar idd zoals Tartan zegt een schreeuw om hulp.

Reputatie 7
Badge +13

Ik weet het niet. @Iemand.op.de.wereld lijkt me nou ook niet zo'n iemand die zo'n grap zou uithalen denk ik..

Groetjes mij @Anoniemxv 

Reputatie 7
Badge +9

Nee, dat denk ik idd ook niet @Anoniemxv , zo kwam het ook niet over... Ik denk dat óf een schreeuw om hulp is, óf miss toch deels waar..

Reageer