Sticky

Veelgestelde vragen - Hoe werkt het forum?



Toon eerste bericht

906 reacties

Reputatie 7
Badge +8

Hoi @Tover01 ,

 

die moderator had onderaan mijn reactie een reactie gepost en niet in een aparte reactie…

 

gemaakt met https://copilot.microsoft.com/ en dan heb ik getypt:

maak een afbeelding van een welverdiende lunch voor iemand die zich verslapen heeft

Kun je ook een wekker in de achtergrond plaatsen?

 

Fijn weekend 😁

 

Doei,

@SpiegeleierenOpMijnZeemanBoxer 

 

Reputatie 7
Badge +17

Druk aan de chat/telefoon? Of geen mod beschikbaar? Forum is alweer een paar uurtjes stil vanavond zo te zien.  (Dit is niet om te zeuren hoor. Alle respect voor de mods. Vind het gewoon jammer als het forum stil ligt)

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @tim16 ,

Excuses van ons, er ging iets fout aan onze kant inderdaad. Het spijt ons dat het forum hierdoor stilviel. We proberen om de achterstand zo gauw mogelijk weg te werken.

Je mag altijd vragen stellen, dat zien we zeker niet als zeuren! We waarderen jouw betrokkenheid bij het forum.

 

Groetjes, Mariska

De Kindertelefoon.

Reputatie 7
Badge +9

Heyy,

Ik vroeg me eigenlijk af hoe het zit als je account verwijderd of als je 18 bent. Want ik las hier wat over in het topic van de forummers die weg zijn gegaan. Kan je een keuze maken over dat je account blijft bestaan maar dat je er niet meer kan inloggen als je 18 wordt of dat je account wordt verwijderd? Ik kan er niks over vinden in de forumregels dus ben best benieuwd hoe dat zit :)

Groetjess van ItsJustMe <3

Reputatie 4
Badge +1

Hoi @ItsJustMe ,

 

Als je 18 bent geworden, blijft je account nog eventjes bestaan. Als het goed is ongeveer een maand. Je wordt er dus niet meteen afgegooid, maar als je je aanmeldt en je bent al 18, dan is je account meteen verwijderd. Als je account is verwijderd na je 18de, blijven alle reacties die je ooit hebt geplaatst en topics die je bent gestart wel staan. Als die allemaal verwijderd zouden worden bij iedereen die 18 werd, dan zouden er enorme gaten komen in topics en dan is het voor niemand meer te volgen. Nadat je 18 bent geworden komt er dus een moment dat je niet meer kunt inloggen. Je kunt er niet voor kiezen dat je account blijft bestaan zonder in te kunnen loggen, maar je berichten blijven dus wel altijd bestaan.

 

Groetjes,

Ramon van De Kindertelefoon.

Reputatie 7
Badge +9

Hoi @Ramon_ ,

In de TS staat dit:

Kan mijn accountnaam behouden blijven als ik te oud ben?

 

Sommige gebruikers willen graag hun accountnaam houden om te voorkomen dat anderen een account maken met ‘hun’ naam. We kunnen in sommige gevallen jouw naam blokkeren. Je kan dan geen gebruik meer maken van het forum, maar niemand kan jouw naam kiezen. Je krijgt voordat we je account verwijderen, via een (standaard) mail, een instructie hoe je hier gebruik van kunt maken.  

 

 

 

Om hiervoor in aanmerking te komen zijn er een aantal punten waar we naar kijken:

 

Je hebt minimaal 1000 reacties 

Je geeft goede reacties/bijdragen 

Je bent regelmatig actief 

Het is jouw eigen keuze

 

 

We kunnen hier vanaf wijken als daar goede redenen voor zijn. Uiteindelijk bepaalt de community manager of we een verzoek goedkeuren.

 

Klopt dit dan niet meer?

 

 

Reputatie 6
Badge +4

Hoi @Jesse08 ,

Er zijn een aantal namen die gereserveerd zijn. met andere woorden, die niet meer opnieuw gebruikt mogen worden. Accountnamen die aan de door jou genoemde voorwaarden voldoen kunnen dan niet in de toekomst opnieuw gebruikt worden. Bij andere namen kan dat dus wel. Beantwoord dit jouw vraag?

 

Reputatie 7
Badge +9

Hoi @Ab W ,

Ja, het is duidelijk zo. Bedankt voor de reactie!

Zijn de diensten van het forum veranderd trouwens? Want @Ramon_ was 22 minuten geleden nog actief en nu is er al weer een andere moderator. Meestal zit daar veel meer tijd tussen. Maar wel fijn:)

Reputatie 7
Badge +9

Helemaal duidelijk inderdaad bedankt voor de antwoorden @Ramon_ en @Ab W!

Had ik toch nog wel een vraagje ben in een nieuwsgierige bui sorry haha😅. Want je kon er vroeger vgm wel voor kiezen om je account te behouden na je 18e en dat je dus niet meer kon inloggen maar je account bleef dan wel bestaan. Voorbeeld daarvan is de gebruiker @Mr.S die allang 18 is geworden (heb research gedaan haha🙃), maar zijn account is er nog wel. Waarom kan dat nu eigenlijk niet meer? Vind het niet erg hoor dat dat niet meer kan, maar ben wel even heel nieuwsgierig hoe dat precies zit😅

Groetjess van ItsJustMe :)

Reputatie 5
Badge +2

Hallo @ItsJustMe ,

 

Wat goed dat je meedenkt! We gaan naar jouw vraag kijken en geven je zo snel mogelijk antwoord.

 

Groet,

Yasmin, de Kindertelefoon

Reputatie 7
Badge +17

@Yasmientje Ik ben ook wel benieuwd hoe dat dan precies zit. @Ramon_ zegt dat het niet kan maar in de tekst die @Jesse08 aanhaalt staat dat het wel kan. Ik zou het op zich wel aardig vinden als mijn accountnaam op z’n minst dan ‘gereserveerd’ wordt. Ik voldoe ook wel aan de voorwaarden denk ik 😅

Nah ja, ik hoor het wel

Reputatie 7
Badge +9

Hoi KT,

Ik zag dat ik vandaag een mail had van @Mariska H , maar @Ramon_ @Ab W en @Yasmientje waren vandaag ook al actief (en misschien weer een andere moderator), word de check verder uitgebreid qua tijden of zit er nu misschien bijna geen tijd meer tussen zit tijdens de diensten vanaf 10:00 en 23:00? 

Ik ben benieuwd, het zou wel heel fijn zijn!

Reputatie 7
Badge +9

@tim16 Ik weet bijna zeker dat zo'n topper als jij daar wel voor in aanmerking komt!☺️

@Yasmientje Bedankt voor uw reactie! Ben benieuwd naar het antwoord :)

Groetjess van mij <3

Reputatie 2
Badge

Hoi @Jesse08 ,

We hebben nog steeds drie tijdsblokken per dag dat er gemodereerd wordt. Tussen 10 en 13, tussen 15 en 18 en tussen 20 en 23 uur.  

Het kan meerdere redenen hebben gehad dat er vandaag meer moderators bezig waren op het forum, maar in principe zijn dat dus de tijden waarop gemodereerd wordt. 

 

Groetjes,

Anna, De Kindertelefoon

Reputatie 7
Badge +3

@ItsJustMe 

Goede vraag die je stelt over het behouden van accounts en accountnamen. Het forum van De Kindertelefoon bestaat al 13 jaar en in die tijd hebben veranderingen plaatsgevonden. Mogelijk dat dit ook te maken heeft dat het account wat genoemd werd nog zichtbaar is. Tegenwoordig kunnen accounts niet meer behouden blijven, maar wel de accountnaam als je als gebruiker aan de voorwaarden voldoet die in het topic zelf staan benoemd zijn.

@Jesse08  We hebben standaardmoderatietijden, maar dat betekent niet dat we daar tussenin niet actief zijn. Dat maakt dus dat het kan voorkomen dat je meerdere moderatoren online ziet of dat er minder tijd tussen zit. 

Ik hoop jullie vragen hiermee beantwoord te hebben.

Groet,

Carolien

Reputatie 7
Badge +9

Helemaal duidelijk @Carolien_ bedankt voor uw antwoord!😊

Liefs van mij <3

Reputatie 7
Badge +13

Veel mods actief op het moment? Of gewoon weinig reacties? Mijn reacties worden namelijk echt snel geplaatst 

Groetjes mij @Anoniemxv 

Reputatie 5
Badge +1

Hoi @Anoniemxv

 

Op dit moment ben ik als enige aan het modereren. Qua reacties is het goed te doen en kan ik de reacties daardoor snel checken :)

 

Groetjes,

Laura van De Kindertelefoon 

Reputatie 7
Badge +14

Dag @Laura123  respect hoor!  😎Topwerk van u 💪

Liefs Tover xxx

Reputatie 7
Badge +13

Hoi @Anoniemxv

 

Op dit moment ben ik als enige aan het modereren. Qua reacties is het goed te doen en kan ik de reacties daardoor snel checken :)

 

Groetjes,

Laura van De Kindertelefoon 

Fijn toch?

Groetjes mij @Anoniemxv 

Reputatie 7
Badge +13

Ik wist niet dat de badges vroeger een ander uiterlijk hadden…

Groetjes mij @Anoniemxv 

Ps: wanneer is het veranderd Kindertelefoon?

Reputatie 5
Badge +2

Hoi @Anoniemxv ,

 

Ik kan helaas geen antwoord te geven op je vraag, ik heb namelijk geen idee.

Maar ik heb je vraag doorgestuurd naar de community manager en deze zal antwoord geven als ze het weten!

 

Groetjes,

Fem, De Kindertelefoon

 

Reputatie 7
Badge +9

@Anoniemxv  om precies te zijn 17 december 2018😉🙃

 

Reputatie 5
Badge +2

He Kijk!

Wat fijn dat we zo'n actieve gebruikers hebben!

Weet ik het antwoord niet weet @Jesse08 het wel.

Dankjewel voor het helpen 😁

Groet,

Fem, De Kindertelefoon

Reputatie 7
Badge +9

Haha graag gedaan hoor @Fem_ !😊

Reageer