Sticky

Veelgestelde vragen - Hoe werkt het forum?



Toon eerste bericht

713 reacties

Reputatie 6
Badge +3

@ronald2001, @Spookyzx en @TheMightySlayer,

 

Ik begrijp uit jullie reacties dat jullie de vragenlijsten goed zat zijn! En ik vind het ook jammer om te horen dat de motivatie voor het forum daarom minder wordt. Toch blijven wij bij het standpunt wat we eerder in dit topic hebben gegeven:

  1. Rond het gebruik van vragenlijsten zijn er verschillende behoeftes. We horen berichten dat gebruikers ze irritant vinden en ze niet willen zien. Of er wordt gevraagd of ze op één plek op het forum kunnen komen. Aan de andere kant zien wij dat veel gebruikers de vragenlijsten plaatsen en dat er veel reacties op komen. Wij zijn dan ook tot de conclusie gekomen dat er veel jongeren zijn die antwoorden willen ophalen via een vragenlijst. Dit past het beste in een topic in het thema waar het over gaat. We snappen ook dat niet alle gebruikers hierop zitten te wachten, maar wanneer je geen behoefte hebt om er 1 in te vullen of te lezen, dan hoef je het topic ook niet te openen. We hebben dan ook besloten om de vragenlijst te blijven toestaan en niet op één centrale plaats op het forum te zetten.

Ik hoop dat jullie uit de andere topics toch genoeg motivatie blijven houden om andere gebruikers in andere topics van ondersteunende reacties te voorzien. En dat jullie zelf ook topics blijven openen als jullie daar zelf behoefte aan hebben! 

@Spookyzx goed om te horen dat je contact opneemt met 113 en de chat van De Kindertelefoon! Ook namens mij veel sterkte!

Groetjes,

Carolien

Reputatie 7
Badge +19

Ja weet ik ook niet? Jullie KT

https://forum.kindertelefoon.nl/members/rainbow-love-50437

wow 

zij is al twintig

hoe kan het dat zij nog op de Forum zit 

en hoe kan het dat de moderator haar steeds mist

Reputatie 4
Badge +2

Hallo Zelle

Ik heb het even nagekeken; dit account is jaren terug al geband. Als een account wordt verwijderd of geband, blijven topics en reacties op het forum gewoon staan, omdat deze alsnog behulpzaam kunnen zijn voor anderen. 

 

Groetjes, Loes

De Kindertelefoon 

Reputatie 5
Badge +2

Heehee @MickeyMouse,

 

Dat is idd wat ik bedoelde! Heel erg bedankt voor de uitleg. Alleen kan ik op m’n telefoon nergens drie oranje bolletjes vinden, dus miss kun je het alleen op de laptop doen. Ik zal het straks even proberen op de laptop! 
 

i.i.g heel erg bedankt, dit verklaart wel waarom ik het niet kon vinden op m’n telefoon.

 

-Yodema 

 

Goed idee, alleen dat houdt niet het probleem tegen dat zulke topics in '’Actieve topics'' verschijnen.

dan kunnen ze toch kijken of ze dat subforum niet mee laten doen op ‘actieve topics’ dan is dat probleem misschien ook opgelost? 

zelewe dit eerst afwachten want desnoods gaan we voortaan per ding kijken bij de recente en dan kom je er ook wel uit al is dat wel meer moeite. 

 

groetjes blue

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Spookyzx,

Wat goed dat jij nadenkt over hoe jij jouw vraag anoniem kunt houden! Ik begrijp goed wat jij wilt, maar ik weet niet, hoe je dat het beste kunt aanpakken. Ik heb jouw vraag doorgegeven aan onze communitymanager. Hopelijk weet zij wel hoe je dit kunt doen. Zij zal zo snel mogelijk reageren, maar ik weet niet wanneer zij werkt.

Groetjes, Mariska (De Kindertelefoon)

 

Reputatie 6
Badge +3

@ronald2001 en @Blue 

We waarderen jullie creativiteit in het bedenken van mogelijkheden! Toch moet ik ook weer hier op antwoorden dat dit niet mogelijk is. De vraag van jullie valt niet binnen de doelstellingen van De Kindertelefoon. Daarnaast hebben we ook niet voldoende capaciteit om dit goed uit te voeren. 

Groetjes,

Carolien (Community Manager)

Reputatie 6
Badge +3

Hoi Spookyzx,

Goede vraag en idd fijn om te horen dat je zo bewust met de anonimiteit van de forumgebruikers omgaat. :-) 

Wat betreft je vraag: het is idd een goede oplossing om een poll te maken en daaronder de vragen te plaatsen. Als het niet lukt in het topic zelf, kan je onder je topic dan zelf nog een reactie sturen met daarin je vragenlijst. 

Ik hoop dat je hiermee antwoord hebt op je vraag, maar anders horen we het graag. Succes met je topic!

Groetjes,

Carolien

Reputatie 6
Badge +3

@TheShadowOfMortis 

Goed punt, ik ben het helemaal  met je eens. Ik heb de namen aangepast. Bedankt voor het doorgeven!

@eenanoniemejongen1 

Ik ga het uitzoeken, maar wat Britta zegt klopt helemaal!

 

Groetjes,

Carolien

Hey @Zelle en @wilhelmavemela 

Ik denk dat ze bij Lucas het account niet verwijderd hebben, maar alleen de toegang geblokkeerd. Dus zijn naam enzo blijven staan, maar hij kan niet meer inloggen. Ik weet het niet zeker, maar ik denk het wel.

~Ikke13

Het kan nu niet meer 

Kijk maar :

 

Schreef Marieke

Hoi @DaVinci ,

 

goede vragen hoor.

Worden accounts standaard verwijderd? Ja, twee keer per jaar wordt er een soort ‘opschoonactie’ gedaan waarbij een moderator alle accounts verwijdert van gebruikers die 18 of ouder zijn. Het account wat jij noemt, zal dan dus ook verwijderd worden. 

Is de keuze er nou wel of niet om het te laten staan?

Nee, die keuze is er tegenwoordig niet meer. Omdat ook De Kindertelefoon zich aan de AVG moet houden, verwijderen we de accounts en alle gegevens. Iedereen wordt daardoor ‘Anonymous’. Wat er wel mogelijk is, is om aan te vragen dat jouw naam niet mag worden hergebruikt door nieuwe forumgebruikers. Dat kan iemand alleen voor zijn/haar eigen naam aanvragen door te reageren op de mail waarin  de KT aankondigt dat over 2 weken je account verwijderd zal worden, of door een mail te sturen naar forum@kindertelefoon.nl  .

 

Hopelijk zijn je vragen hiermee beantwoord?

Groetjes,

 

Marieke / De Kindertelefoon

Reputatie 7
Badge +14

Hoi Kindertelefoon,

 

waarom is de tekst van het topic waarin ik een reactie gepost heb op 220723 rond 23.45 gewijzigd en staat er een geheel andere tekst, waardoor mijn reactie daarop nergens meer op slaat. Zie de screenshots:

 

screenshot van hoe het er 29 minuten na het plaatsen van mijn reactie uitzag:

topic sex met een x met topicnummer 79030, met de goede topic tekst, met een logische reactie van mij op de vraag

Topic tekst hieronder is:

Hoi, Ik ben een jongen van 14 en zelf zou ik graag sex willen hebben maar ik heb zelf geen vriendin en ik weet niet of ik het ook goed zou doen en wat je wel en niet moet doen. Heeft iemand misschien tips?

 

 

screenshot van hoe het er 6 uur na het plaatsen van mijn reactie uitzag:

topic sex met een x met topicnummer 79030met een hele andere topic tekst, met daaronder mijn reactie die nu ineens nergens meer op slaat

Topic tekst hieronder is nu ineens:

Hoi ik ben een jongen van 14 en ben vaak geil ik begon zelf met aftrekken toen ik 11 was hoort dit en heeft een van jullie jongens of meiden dit ook?

 

Dan blijkt er dus ook nog een ander topic te zijn seks met een s met topicnummer 79032, dus en daar staat ineens de oorspronkelijke tekst waar ik op gereageerd had in sex met een x. Zie screenshot hieronder.

Iemand van de KT heeft waarschijnlijk iets willen aanpassen, maar dat is dus niet goed gegaan. Het zou wel fijn zijn als jullie het even willen oplossen, zodat mijn reactie weer logisch is op de vraag in het topic en dan graag op een manier dat ik dus ook mailtjes krijg van nieuwe reacties op dat topic

Topic tekst hieronder is:

Hoi, Ik ben een jongen van 14 en zelf zou ik graag sex willen hebben maar ik heb zelf geen vriendin en ik weet niet of ik het ook goed zou doen en wat je wel en niet moet doen. Heeft iemand misschien tips?

 

Ik zie strakjes wel of het gelukt is.

Alvast bedankt.

 

Gr. MickeyMouse

@MickeyMouse 

 

Hopelijk gaat ie niet in de check, want anders moet ik daar ook nog op wachten en wordt het nog rommeliger als anderen in de tussentijd ook op die topics gaan reageren...

 

 

 

Reputatie 2
Badge +2

Hoi DaVinci, 

 

Bedankt voor jouw vragen! Ik weet het antwoord hier niet precies op, dus heb jouw vragen voorgelegd aan de community manager!

 

Groetjes, 

 

Feline van De Kindertelefoon 

Reputatie 5
Badge +4

Hoi @OnlyMe , 

Het klopt dat we het erg belangrijk vinden dat jongeren op het forum anoniem zijn en blijven. Daarom is het niet toegestaan om foto's waarop iemand te zien is, ook al is dat maar gedeeltelijk, te plaatsen.  Zoals @MickeyMouse goed uitlegt, bestaat er dan namelijk toch een kans dat iemand je op het forum kan herkennen. 

Veel plezier op het forum!

Groetjes, JanneB van De Kindertelefoon

Reputatie 7
Badge +17

Ik vind het systeem van de checks op zich niet zo slecht. Het is niet perfect natuurlijk, maar ga er maar niet van uit de KT van dit systeem gaat afstappen. 
Volgens mij is het grootste probleem nu dat er gewoon te weinig mensen zijn om vaak de checks te behandelen. Daarom gebeurt het maar een paar keer per dag, zoals @MickeyMouse ook al zei.

Soms is het best frustrerend maar ja, we moeten het er maar mee doen ben ik bang.

 

Hey,

1 van mijn reacties is weer weg.

Ik had de reactie in dit topic geplaatst en nu is ie weg. Ik heb nu weer een nieuwe geplaatst en die zit in de check. Maar ik vraag me wel af waar me reactie nu weer is. Iemand enig idee? Ik had de reactie ongeveer 20 minuten geleden geplaatst en ik heb hem er ook echt op zien staan. Is ie echt verdwenen of kunnen jullie hem weer terug vinden? Zou wel fijn zijn, had er tijd in gestoken en het is dan altijd jammer als zoiets verdwijnt. Naja, anders maar niet, heb toch een nieuwe geplaatst!

Zouden jullie effe willen kijken?

Alvast bedankt!

Aju!

Hoi ja ik kan weer in topics enzo.
Reputatie 7
Badge +7

Hallo M en Ms,

 

ik heb je vraag nog even onder de aandacht gebracht, we zijn je niet vergeten en hopelijk krijg je snel een antwoord.

 

groetjes Marieke / De Kindertelefoon

Reputatie 7
Badge +6

Top, dank alvast!🙂

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @Britta,

Het is niet de bedoeling dat je een andere naam gebruikt dan je gebruikersnaam. Dát is de reden dat de naam onder je berichten verwijderd werd.

 

maarre, hoe kunnen wij nou weten dat dat niet mag?

Je kunt je prima aan de forumregels houden en toch een andere naam gebruiken als je gebruikersnaam om (bijvoorbeeld) je bericht mee af te sluiten…..

 

Of is het vooral omdat jullie als moderatoren kunnen gaan denken ‘uhm hé, die ondertekent zijn/haar/hen berichtje met een andere naam als de gebruikersnaam, dus wie weet gebruikt ie wel zijn/haar/hen eigen naam en dat mag niet. Nee, je echte naam gebruiken, dat mag niet, maar zolang je alleen maar 'nepnamen’ gebruikt houd je je wel aan de forumregels volgens mij en mag het wel. Toch?

Of heb ik het mis?

Misschien is er iets mis met de forumregels……

 

Gr. MickeyMouse

@MickeyMouse 

 

Reputatie 4
Badge +2

Hoi @MickeyMouse ,

 

Wat goed dat je meedenkt!

In verband met het veilig houden van persoonsgegevens is er voor gekozen de naam uit de berichten te houden.

Wij hopen jou hier voldoende mee te hebben geinformeerd.

Nog veel plezier op het forum!!

 

groetjes

Yasmin, de Kindertelefoon

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @tim16,

 

ja, je zou denken dat je er van uit zou kunnen gaan dat die informatie klopt, maar dat is jammer genoeg niet zo…..

 

Ik heb hier ongeveer 2 weken geleden ook al iets over gepost:

 

daar staat ook even verderop een antwoord van de Kindertelefoon.

Maar, omdat het nog niet zolang geleden is, is er kennelijk nog geen tijd geweest om het aan te passsen….

 

Het juiste mailadres zou volgens @Mariska H zijn:

forum@kindertelefoon.nl

 

en dat kun je weer lezen in:

 

Gr. MickeyMouse

@MickeyMouse 

 

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @Yasmientje,

 

dankjewel voor jouw snelle reactie.

Hoi @MickeyMouse ,

Wat goed dat je meedenkt!

ach ja, zo ben ik

 

In verband met het veilig houden van persoonsgegevens is er voor gekozen de naam uit de berichten te houden.

oh, nice. Ik kan me er wel iets bij voorstellen als je met ‘de naam’, iemands echte, eigen naam bedoelt, maar met elke andere willekeurig verzonnen naam dat snap ik niet, tenzij jullie vinden dat dat voor verwarring kan zorgen en dat het daarom niet gewenst is,  maar waarom staat dat dan niet in de forumregels dat dat niet mag

 

Wij hopen jou hier voldoende mee te hebben geinformeerd.

het begin is er, maar we zijn er nog niet helemaal 😉

 

Nog veel plezier op het forum!!

 

dankjewel en jij ook en dankjewel voor alles wat je voor ons doet 🙂

 

Gr. Mickeymouse

@MickeyMouse 

 

 

Reputatie 4
Badge +2

Hoi @MickeyMouse ,

Bedankt voor je bericht! Ik ga dit intern doorgeven.

Groetjes Finn,

De Kindertelefoon

Reageer