Sticky

Veelgestelde vragen - Hoe werkt het forum?



Toon eerste bericht

711 reacties

Hoi @MickeyMouse ,

 

Ik ga dit voor je navragen. Ik heb geen idee wat er is gebeurd en kan het ook niet terugvinden. Ik hoop dat ik je zo snel mogelijk een antwoord kan geven of kan zorgen dat het weer goed gezet wordt. Anders zal een andere moderator het van mij overnemen.

Groetjes,

Noa, De Kindertelefoon

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Anoniemxv ,

 

ik begrijp niet goed wat je bedoelt, wij sturen geen priveberichten. Deze functie is uitgeschakeld op dit forum.

Misschien heb je automatische e-mail notificatie aanstaan? Dan krijg je een automatische mail wanneer iemand heeft gereageerd op een bericht waar je zelf ook op had gereageerd. Dat kan je zelf aan/uitzetten: ga naar je profiel, Opties, Meldingen, E-mail meldingen.

De moderatoren sturen je alleen een e-mail wanneer we daar een reden voor hebben, zoals je bedanken voor een gerapporteerd bericht, of je een waarschuwing geven, of je informeren dat we iets in jouw bericht hebben gewijzigd. Deze mails zijn duidelijk te herkennen doordat de naam van de moderator er onder staat.

Hopelijk is het zo duidelijker voor je?

 

groetjes, Marieke / De Kindertelefoon

Reputatie 7
Badge +17

Kwam dit tegen. Dat e-mail adres lijkt me niet te kloppen. Moet dat niet forum@kindertelefoon.nl zijn?

 

Reputatie 7
Badge +5

@Luuk , is er al iets bekend?

 

Reputatie 7
Badge +6

@Julian12 

Hoi Julian,

Doet het probleem zich nog steeds voor?

Voor zover ik weet, is er niets veranderd hieraan. Ik geef het door aan de technische dienst. Hopelijk wordt het dan gauw opgelost.

Groetjes, Mariska (De Kindertelefoon)

Reputatie 7
Badge +4

@MickeyMouse ik heb ook geen idee hoeveel waarschuwingen ik heb, ik heb m'n mail van de kt uit staan, ik kan op 0,1 if 2 waarschuwingen zitten.

 

En ja soms gebeurt iets geks ik had pas ook een keer dat een reactie niet was geplaatst dus heb ik hem opnieuw geschreven. 

En ik had ook een keer een topic aangemaakt(m'n nieuwste) en toen ik savonds keek was hij er nog steeds niet, hij was ergens vast komen te zitten in de check, want ik had hem daarna gerepost en hij staat er nu wel.

 

Groetjes,

@Ann0 

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Ann0 ,

 

ik heb even gekeken maar je hebt nul waarschuwingen hoor. Wanneer je trouwens een waarschuwing zou krijgen, sturen we je een persoonlijk mailtje met daarin dat je een waarschuwing hebt, de hoeveelste het is, en waarvoor. Je kan je dus niet afmelden voor het krijgen van die mail omdat het geen automatische mail is.

 

En @MickeyMouse  , n.a.v. jouw vraag van gisteren, jouw waarschuwingen zijn inderdaad verlopen.

 

Groetjes, Marieke / De Kindertelefoon

Reputatie 2
Badge +2

Hoi @NaamNietBekend,

Dankjewel dat je zo goed op let en het ons hebt laten weten. Ik heb het gewijzigd zodat deze post niet meer vast bovenaan de lijst staat.

Groetjes Tess_  van De Kindertelefoon

Kijk maar

 

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @Monkeyboy69,

 

volgens mij kun je dat alleen zien in de desktopversie en niet op je mobiel…..

Het ziet er zo uit:

 

Op je mobiel kun je volgens mij alleen het aantal reacties zien… en hoe lang geleden een reactie geplaatst is…..

 

Gr. MickeyMouse

@MickeyMouse 

 

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @wilhelmavemela  en @TheMightySlayer ,

 

beter laat dan nooit een antwoord vanuit ons:

Mag je vermelden in welke stad je woont? Nee, je woonplaats valt onder ‘persoonsgegevens’ en je zou wellicht te herkenbaar kunnen worden als je dat vermeldt. Nu zal iemand herkenbaarder zijn wanneer diegene de naam van een heel klein dorp noemt, dan wanneer het bijv Amsterdam is, maar in combinatie met eventuele andere info die diegene al heeft gegeven kan het net te herkenbaar worden.

 

 Is er een manier om het vertrouwen op te zeggen in een moderator op het forum? 

We snappen dat iedereen flink geschrokken is doordat een moderator strenger heeft gemodereerd dan anderen. Dit wordt maandag intern besproken en als alles duidelijk is, komt de community manager met een update. 

 

Goede nacht,

groetjes van Marieke / De Kindertelefoon

Reputatie 7
Badge +4

Hey Mariska

Bedankt voor de duidelijkheid en een soort uitkijkpunt.

Meedoen met de jongerenraad zie ik zeker zitten al moet ik mn aanmeldingsmail nog wel schrijven, maar ik vraag het ook vooral omdat ik denk dat het goed is voor de mensen die zich nu niet gehoord voelen om in een iets persoonlijkere discussie te gaan. Je doet dit werk al bijna 8 jaar dus waarschijnlijk heb je het forum ook zien veranderen (ik zeg je, maar als je liever u hebt, mag je het gerust aanpassen). Op dit moment zitten we in een soort stille fase na een periode vol chaos en onduidelijkheid en er zijn een hoop leden ook ineens naar de achtergrond verdwenen. Terwijl ik denk dat ze hier zijn gekomen om mensen te helpen en zichzelf beter te voelen en dat dat bereikt kan worden mede dankzij de jongerenraad, want je ontmoet elkaar. 

Groetjes DaVinci 

Reputatie 6
Badge +12

Hoihoi moderatoren!!

mag het wat Henry_super doet? Hij post onder alle ‘sexting’ topics een linkje naar zijn website?

Reputatie 7
Badge +3

 

Dank! 😀

 

Het gaat erom dat je niet te herleiden bent. Dus geen woonplaats, schoolnaam o.i.d. 

Ik ga jouw vraag bespreken tot welke mate wij acceptabel vinden. Richtlijn voor nu is geen informatie die jouw anonimiteit in gevaar kan brengen. Ik geef je begin volgende week verder antwoord

 

Groet, 

Luuk

Reputatie 5
Badge +4

Hallo @DaVinci ,

 

Wat goed dat je deze vraag stelt! We gaan naar jouw vraag kijken en geven je zo snel mogelijk antwoord.

 

Groet, JanneB van De Kindertelefoon

Hey @Julian12 

Volgens mij kunnen ze een verwijderd account niet "terughalen" als dat is wat je bedoelt.

Ze kunnen wel een nieuw account aanmaken.

~Ikke13

Reputatie 7
Badge +17

Hoi @Ikke13  okéy dankjewel.  Goed om te weten :)

JulianX

Reputatie 7
Badge +4

Hey KT 

Kan er misschien een soort seksloze dag komen waar die topics niet bovenaan staan? Nu met de vakantie lijkt het nog erger, maar dit motiveren de mensen met grote zorgen toch niet. Ik zit te overwegen gewoon permanent pauze te nemen. 
Door het internet beginnen kinderen sneller dingen te ontdekken rondom seks en omdat er een soort taboe op zit is het lachen en geinig, maar laat die ouders ze eerst even uitleggen dat de echte wereld weer anders is als de digitale versie. Al die vragen over hoe je het makkelijkst seks krijgt of hoe je speeltjes kunt kopen, t is altijd hetzelfde liedje. Of maak gewoon een aparte ruimte voor die vragen zoals de kindersekslijn ofzo. 

Sorry als ik boos over kom, veel actieve leden zijn gewoon 18 geworden of vertrokken. Als er nu iemand met echte problemen komt krijgt hij/zij/het hooguit vaak nog een bericht van mods over 113 binnen 4 uur en daar baal ik van. Het voelt alsof de kt zich op het forum niet inspant voor persoonlijk contact/hulp zelfs met de huidige middelen. 

Groetjes DaVinci 

 

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @OnbekendeAnnoniem ,

 

we hebben hier in het verleden al veel over gesproken. Het blijkt helaas nog niet zo simpel. Een apart topic met alleen vragenlijsten werkt niet, omdat je ook vragenlijsten hebt die over andere onderwerpen dan sex gaan. Blijkbaar hebben sommige gebruikers van het forum er behoefte aan om zelf vragenlijsten te maken en te beantwoorden.

Wij proberen wel de vragenlijsten herkenbaar te maken door in de titel en tags het woord ‘Vragenlijst’  toe te voegen als dat er nog niet in stond. Zo kan je er voor kiezen om deze topics over te slaan.

 

Groetjes, Marieke / De Kindertelefoon

 

Reputatie 7
Badge +6

@Franzi

Hoi,

Een goede vraag, die je stelt.

Bij de veelgestelde vragen staat:

Topics die je plaatst worden in principe niet verwijderd. Andere forumgebruikers kunnen topics lezen om informatie uit te halen en nieuwe reacties kunnen een topic weer nieuw leven inblazen.

Er zijn drie uitzonderingen. Een topic wordt wel verwijderd als:

· Het topic in strijd is met de forumregels.

· Het topic je anonimiteit in gevaar brengt.

· De Kindertelefoon verwijdert alle topics waar langer dan 6 jaar geen reactie op is gekomen.

Je hebt het recht als forumgebruiker om een verzoek in te dienen om een of meer topics door De Kindertelefoon te laten verwijderen als dat voor jou heel belangrijk is. Dit kun je doen door je verzoek te mailen naar forum@kindertelefoon.nl. In dit bericht kun je uitleggen waarom het voor jou zo belangrijk is dat jouw topic(s) verwijderd worden. De Kindertelefoon bekijkt per verzoek of we ermee akkoord gaan.

Een andere optie is om je account te verwijderen. Wat dit allemaal betekent kan je hier lezen: 

 

Groet, Mariska (De Kindertelefoon)

Reputatie 4
Badge +2

Hoi @wilhelmavemela , 

Zoals je weet vinden wij het belangrijk dat je anoniem bent op het forum. Een zitzak is op zich niet iets waar anderen jou aan zouden kunnen herkennen, tenzij er toch duidelijke herkenbare onderdelen aan of opzitten. Denk aan specifieke kleur,  stiksels of stickers o.i.d. of de plaats waar deze staat en zo kan je nog wel wat dingen verzinnen waardoor andere forumgebruikers kunnen herleiden wie en waar je bent. Dus let daar goed op wanneer je een foto wilt plaatsen. 

 

Groetjes, Loes

De Kindertelefoon

 

 

 

 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @OnbekendeAnnoniem ,

Wat goed dat jij in het Spaans kunt dichten!

Het spijt ons, maar voor de leesbaarheid van het forum is een gedicht in het Spaans niet toegestaan. De voertaal is Nederlands, eventueel Engels voor wie geen Nederlands spreekt.

De Kindertelefoon is verantwoordelijk voor alles wat er op het forum staat, dus de moderators moeten de inhoud ook kunnen beoordelen.

Hopelijk lukt het je toch om het gedicht in het Nederlands te vertalen.

 

Groetjes, Mariska

 

@Mariska H Oké ik begrijp het, ik dacht dat het niet zoveel kwaad kon, maar wat u zegt over de mods klopt. Bedankt voor uw reactie!

 

@M en Ms ik denk dat Luuk bedoelt dat als we de ban techniek zouden toepassen ipv het verwijderen zoals we het nu kennen, dat ze DAN nog allemaal gegevens moeten verwijderen. Dat ze dat dus niet meteen standaard doen. Bij een ban worden dus juist niet alle gegevens verwijderd en dat is precies het probleem. Als je je account verwijdert, moet de KT al je gegevens dumpen ivm de privacywetgeving. Dan moeten ze daar veel extra stappen voor nemen als je op de ban manier verwijderd wordt. Dat is dan te moeilijk en te onoverzichtelijk en daarom kan het niet.

Dat is mijn interpretatie.

Wat leuk, hoe iedereen hier alles anders opvat😂

Hey, 

Opeens is bij mij de hele site half Engels en half Nederlands. Weet iemand hoe dit kan? Ik heb niks geks gedaan volgens mij…

 

Reageer