Sticky

Veelgestelde vragen - Hoe werkt het forum?



Toon eerste bericht

713 reacties

Vraagje:

Als iemand een ban krijgt, wordt het account dan niet geblokkeerd maar is nog wel zichtbaar? Of verdwijnt je account tegenwoordig ook met een ban?

Oh maar dan zeg  je dus  eigenlijk dat bij een ban ook alles verwijderd wordt.

Hoe los je het dan op als er een discussie ontstaat over of die ban wel terecht is en als dan de uitkomst is dat die onterecht was, zeg je dan tegen die forumgebruiker 'sorry we hebben je onterecht geband, echt heel erg sorry, maar je account hebben we al weggegooid. Je mag een nieuwe aanmaken. Of en dat is natuurlijk ook mogelijk dat die afspraak er al wel is dat een potentieel permanente ban  eerst de status voorlopige ban krijgt, waarbij dat account dan tijdelijk niet  te gebruiken is, maar wel weer terug gezet / geactiveerd  kan worden. Of gaan jullie er van uit dat het nooit mis gaat  bij het uitdelen van een ban. en nemen jullie dan bewust dat risico. Of is de bezwaarprocedure zo ingewikkeld dat  in beroep gaan toch niet gaat lukken. Ik maak er op het laatst misschien een beetje een grapje over, maar het is wel een serieuze vraag.

 

Ik ben benieuwd naar hoe het zit.

 

Groetjes,

M&M's

Hallo @De Dichtende Puber :)

Als je je gebruikersnaam aanpast blijf je gewoon je statistieken en topics behouden.

-TheMightySlayer <3

Reputatie 7
Badge +4

Jeej dan ga ik zo vragen of ze mn naam kunnen veranderen in iets simpelers

 

@Spookyzx,

 

Het is dus gewoon belangrijk of slim om je favorieten functie bij te houden als je wilt hebben dat het nut heeft.

Dan krijg je iig alleen mailtjes over de topics die je echt interessant vindt, omdat je dan handmatig voor die topics gekozen hebt.

 

Nog wel één opmerking:

je krijg alleen een mailtje van de eerste nieuwe reactie op je favo topic, sinds je laatste bezoek.

Van elke daarop volgende reactie krijg je niet elke keer opnieuw een mailtje. Het zou dus kunnen dat als jij je mail checkt en ziet dat er op gereageerd is, dat er inmiddels al meerdere nieuwe reacties op zijn geweest. Btw @Pin noemde dat ook al aan in een eerdere reactie, maar dan anders opgeschreven.

Als je dan het topic hebt geopend, terwijl je ingelogd bent!! (anders weet KT niet dat jij het al gelezen hebt) dan gaan ze weer een mailtje sturen als er een nieuwe reactie is geplaatst.

Anders gezegd: nadat je voor het laatst op het desbetreffende topic hebt gekeken, krijg je opnieuw een mail van de eerste nieuwe reactie na jouw laatste bezoek. En zo verder.

 

Let op:

als je bijvoorbeeld een aantal maanden niet op het forum bent geweest en je mail dan ook niet bijgehouden hebt, kan het zo zijn, dat mailtjes over nieuwe reacties al een hele tijd geleden zijn verstuurd en dan moet je dus ff goed kijken in alle ongeopende mailtjes.

 

Groetjes,

M&M's

Reputatie 2
Badge +3

Hoi Blue,


Goed dat je dit aangeeft! Daarom leek het ons goed om onze communitymanager nog te vragen hier te antwoorden, voor jou en voor iedereen die meeleest. 

 

Groetjes,

 

Hester

@Pin,

Pin schreef:

Je spreekt uit ervaring? 👀😉

 

hahahaha, hoe weet je dat :thinking: :joy:

 

Ik kom nog steeds topics tegen waar ik geen mailtjes over krijg als er nieuwe reacties op komen en dan zie ik ineens dat ik daar ooit ook op heb gereageerd.

Toen kwam ik er ook achter hoe dat werkte met die mailtjes…...

 

Groetjes :wink: ,

M&M's

@Carolien_ ,

 

bedankt voor je update.

Ik hoop alleen niet dat jullie Rien wegsturen, nu jullie er achter gekomen zijn dat hij inmiddels ouder dan 19 is :joy:

Dat wil ik niet op mijn geweten hebben :wink:

Btw, jullie kunnen altijd nog jong van hart blijven, toch?

 

Groetjes,

M&M's

Reputatie 7
Badge +19

Mag ik een foto van mijn zitzak plaatsen? Misschien weet @Rob_@Marieke Of wiedanook het wel

Reputatie 7
Badge +4

In de uitleg staat dat je bij 1000 reacties de optie hebt om je account te behouden, maar meerdere moderators hebben aangegeven dat dit niet meer het geval is. Dus waarom staat dat stukje er nog?

Reputatie 6
Badge +4

Dank je Spookyzx,

 

Aangezien het al 5 jaar oud is, is er geen noodzaak hier iets mee te doen. Het kan goed een moderator zijn die niet meer actief is.  

Ik zal het voor alle zekerheid doorgeven aan de communitymanager.

 

Groeten,

Britta van de Kindertelefoon

Reputatie 7
Badge +6

@Mr sam 

Hoi,

Ik heb jouw vraag doorgegeven aan onze communitymanager. Het kan zijn dat je daardoor iets langer moet wachten op een antwoord. Maar er zal zeker een reactie komen.

Groetjes, Mariska (De Kindertelefoon)

Hallo DaVinci,

Wat goed dat je deze vraag stelt! We gaan naar jouw vraag kijken en geven je zo snel mogelijk antwoord.

Groet,

Anne / De Kindertelefoon

Hey,

Nog effe een vraagje➡ Mag een gedicht in de topic hier beneden ook niet in het Spaans?⬇

Ik kan het gedicht dat ik wil plaatsen moeilijk gaan vertalen, want ik heb het expres in het Spaans gedaan. 

Ajuus!

Ik herinner me nog een topic die hierover ging, maar helaas kan ik hem niet meer vinden.

Volgens mij was het zo dat de kindertelefoon de ip adressen wel opslaat, maar ze het niet kunnen zien. Dit doen ze alleen als er acuut gevaar is, of als ze denken dat de forumgebruiker ouder is dan hij of zij vertelt.

Ook als een forumlid al 18 of ouder is en al eerder van het forum is geband kan een ip zorgen dat een forumlid geen nieuw acc aanmaakt en verder gaat.

Volgens mij was het zoiets.

See ya!

Spookyzx. 

Heyy

 

Heb weer een vraag. Ik heb afgelopen zaterdag (19 februari) een mail naar de kindertelefoon gestuurd met het verzoek om 2 topics te verwijderen. Ik heb nog geen antwoord gekregen en dat is helemaal niet erg (ik hoop trouwens wel dat jullie mijn mail hebben binnen gekregen), maar het zit me een beetje dwars dat mijn account woensdag wordt verwijderd. 
 

Stel ik krijg voor woensdag geen mailtje terug en mijn account wordt van het forum verwijderd. Is het dan nog wel mogelijk om die 2 topics te verwijderen en sturen jullie dan nog wel een mailtje terug?


Groetjes,

NaamNietBekend 

Reputatie 7
Badge +19

Heyy een vraagje mag je zeggen welke musical je speelt in groep 8?

Wilhelmavemela.

Hi Pin,

 

@M en Ms ik denk dat Luuk bedoelt dat als we de ban techniek zouden toepassen ipv het verwijderen zoals we het nu kennen, dat ze DAN nog allemaal gegevens moeten verwijderen.

 

dat denk ik ook

 

Dat ze dat dus niet meteen standaard doen. Bij een ban worden dus juist niet alle gegevens verwijderd en dat is precies het probleem.

 

dat denk ik ook, maar als het een probleem is dat er gegevens bewaard blijven zouden ze een 'gewone ban’ ook niet meer mogen doen, denk ik dan en moeten ze in alle gevallen alles verwijderen en dan is de eigenlijk hetzelfde geworden als account verwijderen. Dan kun je bij  het intrekken van de bon je account ook niet meer terug zetten, terwijl ze, zo had ik wel eens gelezen juist het account willen behouden bij een ban, vanwege die discussie, maar ook dat forumleden die pranken en steeds geband worden niet opnieuw een account aan kunnen maken en dat heeft dan waarschijnlijk weer te maken bij bv. IP adressen waarop steeds nieuwe accounts aangemaakt worden en misschien ook e-mailadressen die opnieuw gebruikt worden. Als geband wordt is die info over IP en e-mail volgens mij nog wel bewaard en kunnen ze het vergelijken. Zoiets. Snap je wat ik bedoel?

 

Als je je account verwijdert, moet de KT al je gegevens dumpen ivm de privacywetgeving. Dan moeten ze daar veel extra stappen voor nemen als je op de ban manier verwijderd wordt. Dat is dan te moeilijk en te onoverzichtelijk en daarom kan het niet.

dat denk ik ook

 

Dat is mijn interpretatie.

Wat leuk, hoe iedereen hier alles anders opvat😂

ergens splitsen we van een eerder gezamenlijk pad af in een andere richting haha

 

Misschien heeft @Luuk   nog een andere interpretatie of een heldere uitleg :relaxed:

Ik weet niet hoe lang je gegevens nog wel mag bewaren met een ban, misschien mag dat wel  een tijdje, maar maximaal 4 weken, ik noem maar wat en in die 4 weken kan je dan bezwaar tegen je ban aantekenen en kan alles onderzocht worden en de beslissing definitief worden of terug gedraaid. Vraag is weer, mag die tijdelijke ban een permanente ban worden, want wat is dan het verschil dat je bij het verwijderen van een account alles weg moet gooien en bij een permanente ban niet. Ik ken niet alles details van de privacy wetgeving, eigenlijk helemaal niet :joy:, alleen dat je hoort dat als je opzegt alles weg gegooid moet worden haha. er zal wel ergens een nuance in zitten…

 

Groetjes,

M&M's

Reputatie 7
Badge +4

Schrijven moderators zelf ook gedichten en mogen ze deze ook delen op het forum als ze dat willen?

Hoi! Ik heb even een vraagje, 

deze website is super veilig toch? Geen virussen enzo? Geen trackers? Ik ben namelijk best bang om gehackt te worden. Dit is dus allemaal veilig? 
 

groetjes,

 JooJoo 

Oké, andere mensen hebben ons IP adres niet. Maar jullie dus wel? Daar doen jullie toch niets mee? Bedankt voor uw reactie! 

Reputatie 2
Badge +2

Hi @JooJoo ,

Allemaal hele goeie vragen, helaas heb ik niet de juiste kennis van de technische kant van het verhaal. 😁

Voor nu kan ik je wel vertellen dat het forum veilig is.

Ik zet je vraag door naar juiste persoon en dan wordt er zo snel mogelijk een antwoord gegeven.

Fijn weekend!

Groetjes Tess_ 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi soyeonx,

onder ‘Follow the Rules’ kun je de forumregels lezen. In de forumregels staat:

17. Topics worden niet verwijderd.

Topics die je plaatst worden in principe niet verwijderd. Andere forumgebruikers kunnen topics lezen om informatie uit te halen en nieuwe reacties kunnen een topic weer nieuw leven inblazen.

 

Er zijn drie uitzonderingen. Een topic wordt wel verwijderd als:

· Het topic in strijd is met de forumregels.

· Het topic je anonimiteit in gevaar brengt.

· De Kindertelefoon verwijdert alle topics waar langer dan 6 jaar geen reactie op is gekomen.

 

Ik hoop dat de informatie zo duidelijk is voor jou. Verdere vragen hierover kun je altijd weer stellen bij ‘Over De Kindertelefoon.

groetjes, Mariska

De Kindertelefoon

Ik heb een mailtje terug gekregen van jullie en het is allemaal geregeld. De vragen die ik gisteren stelde zijn daarom ook niet echt meer aan de orde :)

 

Groetjes,

NaamNietBekend 

Reputatie 7
Badge +17

@Gekehenkie Aan het ip adres misschien. Of als 2 accounts precies dezelfde schrijfstijl hebben. Maar KT doet meestal geen uitspraken over hoe de forumbeveiliging precies werkt dus ik denk niet dat ze hier een antwoord op kunnen geven.

Hoi lieve mensen

Is @wilhelmavemela verbannen ???

Zo ja waarom dan ????

 

Zelle

Reageer