Sticky

Veelgestelde vragen - Hoe werkt het forum?



Toon eerste bericht

713 reacties

Hoi @M en Ms,

Iemand die vrijwillig zijn eigen account laat verwijderen kan inderdaad op een later moment weer een nieuw account aanmaken met hetzelfde e-mailadres.
Je hoeft dus niet een ander e-mailadres te gebruiken.

Groetjes,
Griselle
De Kindertelefoon

 Dankjewel voor deze info.

Je gaat me vast heel vervelend vinden, maar ik heb hier toch nog een vraagje over en dat is deze:

heb je deze nieuwe en juiste info ook bv. per mail gedeeld met de forumgebruiker, die op basis van de onjuiste info een beslissing heeft genomen, over wat te doen met het bestaande account? Ik kan me op basis van de correspondentie op het forum voorstellen dat die forumgebruiker anders wellicht een andere beslissing genomen zou hebben.

Btw ik noem hier expres niet de naam van die forumgebruiker, maar je weet vast wel over welke ik het heb.

 

Alvast bedankt weer.

 

Groetjes,

M&M's

 

Reputatie 2
Badge +9
Oké Thnx!

Gr: Mr.S

Hallo De Kindertelefoon :)

Ik geef jullie even een heftig voorbeeld over die vragenlijsten: Je ziet regelmatig 15-25 vragenlijsten, iemand is depressief en staat op het punt om zelfmoord te plegen maar diegene wordt niet geholpen doordat niemand zijn topic ziet ivm de overload aan vragenlijsten en diegene pleegt zelfmoord wegens zijn depressie…

-TheMightySlayer <3

Reputatie 2
Badge +9
Heey @Pin,

Ik zit nu op mijn telefoon, en ik heb even gekeken. Maar je kan het jaar gewoon verwijderen door backspace in te drukken en dan sla je je wijzigingen op en dan staat je geboorte jaar er niet meer op.

Gr:Mr.S
Badge +1
Beste Eenpersoons,

Helaas kan ik niet jouw email adres wijzigen, ik kan wel jouw account verwijderen (dan blijven wel je berichten staan, maar onder anonymous).
Dan kan je daarna opnieuw een account aanmaken.
Vind je dit goed?

Groetjes,

Tessa (De Kindertelefoon)
Reputatie 3
Badge +2

Hoi @M en Ms ,

De informatie is ook per mail doorgegeven aan de gebruiker, zoals we dit altijd doen met betrekking tot dit soort individuele zaken.

Groetjes,
Griselle
De Kindertelefoon
 

Reputatie 2
Badge +9
Heey Kindertelefoon,

Klopt het dat je badges altijd min 1 is. Als ik bijvoorbeeld nu kijk op de badges van Ronald2001, dan staat er dat die er 9 heeft, maar als ik dan met mijn muis over zijn pf ga dan tel ik 10 badges. En hetzelfde is bij Pin zei heeft 17 badges. Maar als ik dan met me muis op haar pf ga dan tel ik ook 18 badges. En zo is dat hetzelfde met iedereen. Hoort dat zo? Of is er een badge die je heel makkelijk haalt dat die niet meetelt?

En hoe kan je iemand volgen? Volgens mij heb ik dat al eerder gevraagd, maar ik kijk zo wel even dan.

En me laatste vraag. Als ik klik op me pf dan zie je Topics 22, Reacties 532, Beantwoord 1. En dan heb je de getallen 1 en 0. Wat betekenen die 2 getallen dan?

Oke en me aller laatste vraag. Vroeger met de oude site kreeg ik altijd een berichtje als iemand op mijn topic reageert, of op een andere topic. Maar dat zie ik tegenwoordig ook niet meer terug. Ik krijg helemaal geen mail van de mensen die hebben gereageerd op mijn topics. Moet ik daarvoor zelf iets aanpassen?

Gr: Mr.S
Reputatie 3
Badge

Hoi kindertelefoon, 

Ik had een aantal reacties en topics geplaatst met daaronder een verzonnen naam, maar omdat ik die naam niet kon gebruiken omdat deze al gebruikt werd is die verzonnen naam uit mijn berichten en topics gehaald.

Is er een manier om te verifiëren dat dat een verzonnen naam is zodat ik deze gewoon kan gebruiken onder mijn reacties en topics???

 

Veel liefs,

Everyone is awesome

Heyo Kindertelefoon,

 

Ik had een vraag over het maken van een topic. Ik wil graag de forumleden een vraagstellen over een gamewinkel in hun buurt. Maar om de anonimiteit te verhogen wou ik dit doen via een poll. Alleen nu zag ik dat je maar 1 vraag in de poll kan zetten en niet meerdere polls in 1 topic. 

Een van de vragen die ik wou stellen was bijv. Woon je in een drukke stad, rustig dorp, of ergens buitenaf. Daarom wil ik de poll graag gebruiken omdat ik dan alleen een % zie en niet de naam ++ woont in een drukke stad bijv. 

Kan je bijvoorbeeld een poll aanmaken met dat mensen eronder kunnen reageren? Zodat ik deze vraag kan stellen als een Poll en verder een vragenlijst kan maken waarop andere kunnen reageren? 

Ik hoop dat jullie me begrijpen.

See ya!

Spookyzx

Reputatie 7
Badge +7

Hallo allemaal,

 

we begrijpen jullie frustratie over de vragenlijsten. Het blijft een lastig onderwerp. Toch is er hier intern besloten dat we de vragenlijsten voorlopig toestaan zoals het nu is, zie daarvoor ook Caroliens uitleg eerder vandaag.

TheMightySlayer, wat jouw voorbeeld betreft:  Alle geplaatste topics/reacties worden door een moderator bekeken, dus mocht er geen reactie komen op een dergelijk heftig topic dan zal een van de moderators een reactie plaatsen om die persoon te steunen.

 

Groetjes,

Marieke

De Kindertelefoon

Reputatie 2
Badge +9
Heey,

Bedankt Ronald2001, Pin en _Suzanne.

Wel jammer dat de volg knop weg is gehaald.

Gr:Mr. S
Waarom kan me mail niet gewijzigd worden bij @Bellablue kon het wel of ook ni @Tessa_
Reputatie 2
Badge +9
Ik vind het een goede vraag van je @Ronald2001 graag zou ik ook wel willen weten of er een knop is die dat weer kan doen. Nu heb je echt overal 50 nieuwe topics en 100 reacties. En vroeger zag je nog wel de topics die in het subforum bovenaan stonden. De nieuwe. En nu moet je elke keer op de subforum zelf klikken en dan kijken van wat is er nieuw. En omdat je nergens kan aan klikken dat je alles hebt gelezen moet je ook elk topic aanklikken om te kijken of iemand er al op heeft gereageerd.

Graag zou ik die functie terug willen zien!

Gr;Mr.S
Reputatie 1
Badge +1
Oh oké, ik dacht dat er misschien een speciale knop/functie voor was. Bedankt!

groetjes, Trippel
Reputatie 6
Badge +3

@Naira193  We hebben je mail ontvangen en je e-mailadres is aangepast.

hoi kt, even een vraagje, wanneer ik een persoon rapporteer kan ik een tekstvak invullen, ik schrijf hier soms een verhaaltje bij omdat ik niet zeker weet of ter verduidelijking.
nu is mijn vraag misschien dom maar kan me ook weer tijd schelen, word er naar de tekst in dat vakje gelezen of kijken jullie gewoon naar de geplaatste reactie en trekken dan zelf een conclusie?

In deze casus gaat het om een topic inzake een docent die seksueel overschrijdend gedrag vertoond. Iemand reageert hieronder dat de TS ‘er gewoon voor moet gaan’, iets dat objectief onverstandig en bovendien illegaal is. Valt dit dan onder forumregel 9 of een andere forumregel?

@Carolien_  Fijn, heel erg bedankt!

Reputatie 7
Badge +3

Beste kindertelefoon.

Een van mijn opmerkingen is verweiderd omdat deze na jullie zeggen niet 'positief' genoeg was. Waarom mag ik geen meningen geven terwijl, die soms al vrij snel bij mij opkomen, omdat ze vrij snel in mijm hoofd komen?

Ik begrijp dat we respectvol met elkaar moeten omgaan. Dit betekent volgensmij niet dat je forumleden kunt verbieden om hun mening te geven (omdat niet iedereen diezelfde mening heeft)

Een andere mening hoeft niet altijd negatief te zijn.

Volgensmij hebben we in Nederland ook iets zoals: vrijheid van meningsuitting.

Ik ben teleurgesteld dat het is gebleken dat hier geen vrijheids van meninguitting is.

Ik word gestraft voor het uitten van mijn mening terwijl de forumopeners ernaar vragen. Mag ik dan nooit meer iets zeggen dat niet positief kan overkomen?

Graag krijg ik een nadere toelichting zodat ik actief kan blijven op het forum zonder dat mijn account zo wordt geblokeerd.

Ik bedoel niks verkeerds, maar ik wil wel mijn mening kunnen geven.

 

Gegroet.

Hallo @JessevO , 

 

Bedankt voor jouw bericht en goed dat je vragen stelt over het beleid van ons forum. Daar worden onze regels voor jou hopelijk alleen maar duidelijker door. 

 

Een van de belangrijkste regels die wij met elkaar op dit forum hebben is dat wij op een positieve manier op elkaar reageren. Dat houdt in dat we in de eerste plaats de ander en  diens vraag, situatie en/of problemen serieus nemen. Wij willen bij De Kindertelefoon dat iedereen op een veilige en prettige manier van ons forum gebruik moet kunnen maken.

 

Met dat in je achterhoofd mag je iemand ook zeker een spiegel voorhouden of een andere mening geven. Dat moedigen we zelfs aan. Als je nooit een andere mening voorgehouden krijgt zul je ook nooit kunnen leren of veranderen.

 

De vrijheid van meningsuiting die jij noemt valt binnen het forum altijd binnen de regels die de kindertelefoon stelt. Om de redenen die ik noem blijft onze conclusie dat die balans zoek was in jouw bericht naar een van de andere forum gebruikers. Je intentie zal ongetwijfeld goed zijn, alleen stapte je over het gevoel en de situatie van de ander. Hierdoor ontstaat een niet positieve sfeer.

 

Wij hopen dat dit voor jou duidelijk is en dat je van ons forum gebruik blijft maken.

 

Groet,

Luuk

Badge +1
Beste Eenpersoons,

Wij zullen dit met de community manager bespreken en dan hoor je zo snel mogelijk van ons!

Groetjes,

Tessa (De Kindertelefoon)
Je hebt wel de codes van het oude forum.

[quote=Gebruikersnaam]Hier typ je dan wat je wil quoten.[/quote.]

Alleen die punt moet weg tussen die laatste haken. Als ik die er niet bij zet, maakt ie er een quote van...

@Griselle,

Ok TOP. Ik wilde wel eerder reageren, maar m’n computer was gecrasht. Ik tag je dus maar even, zodat je dit berichtje nog kan lezen, want misschien zit hier morgen iemand anders van de Kindertelefoon en dan heb ik je niet rechtstreeks kunnen bedanken :slight_smile:

Al die vragen kwamen gewoon uit nieuwsgierigheid en ook een beetje uit verwarring over hoe het nu precies allemaal zit. Ik was dus gewoon benieuwd hoe dat allemaal gaat achter de schermen. Netjes dat jullie dan ook nog een mailtje sturen in zo’n geval. Ik zag ook dat je jouw reactie bij dat andere topic, waar deze discussie over begon, hebt aangepast en de onvolkomenheden eruit hebt gehaald. Zo is alles duidelijk. Volgens mij zijn we er helemaal uit.

Dan ga ik je alleen nog bedanken voor alles uit te leggen en aan te passen.

 

Groetjes :wink:,

M&M’s

hii weer een vraag....

ik had dus op een topic een reactie geplaatst (topic ging over zelfsnijden) en daarin had ik dus informatie gegeven over zelfsnijding en dergelijke oplossingen, deze informatie had ik alleen gekopierd uit mijn werkstuk over automutilatie, maar vraag me nu erg af of dit tegen de regels is en aangezien ik me account graag wil houden wil ik het nog maar even na vragen want ik snap de regel niet helemaal, ik bedoel hiermee regel:

8b. Oproepen voor enquêtes, onderzoeken of werkstukken zijn niet toegestaan.8b. Oproepen voor enquêtes, onderzoeken of werkstukken zijn niet toegestaan.

@Dr8gon99

ja het liefst niet met die 1000 reacties aangezien ik dan me oude account terug wil haha

 

Dan doneer ik jou de ontbrekende reacties wel (en houd ik er zelf toch nog genoeg over), zodat je er tenminste 1000 hebt als het zo ver is. Of je moet zelf 800+ reacties gaan spammen, maar zo ben jij niet echt, denk ik :slight_smile:

 

Groetjes,

M&M's

Reputatie 7
Badge +7

Hallo Pin,

 

klopt, de meeste vragenlijsten gaan over seks. Ik geef je suggestie door, dankjewel!

Groetjes, Marieke

De Kindertelefoon

Reageer