Sticky

Veelgestelde vragen - Hoe werkt het forum?



Toon eerste bericht

696 reacties

hi,

best belangrijke vraag.

ik kan geen enkel topic meer openen zonder de melding te krijgen dat er iets is fout gegaan en dat ik jullie moet mailen.
daarnaast krijg ik mailtjes dat er gereageerd is op mijn topic, wanneer ik dan alles opnieuw laad dan staat er nog niks. ik kan alleen op topics komen door de gehele url neer te zetten. ben ik de enige met dit probleem?

ik heb alles afgesloten, cookies weggegooid, via explorer, chrome, f5, eigenlijk wel alles... help

als deze reactie uberhaupt aankomt
hii,

wat Pin zegt klopt.
wat ik ook had uitgevonden dat wanneer je rechts onder de recente badges, op toon alle badges klikt, je een lijst krijgt met alle laatst behaalde badges. al ga je dan over een badge, krijg je een kleine uitleg hoe die is verdiend
hai,

even wat random vragen die me intresse hadden:

hoeveel leestekens kan je maximaal in je handtekening doen?

is het verboden om sites in je handtekening te doen?

vanaf wanneer is iets chokerend(hoe je het schrijft idk)?

ik hoorde dat na 1 jaar je waarschuwingen komen te vervallen, is dat dan per 1 januari?

is het toegestaan jezelf klavertjes vier te geven?

soms wanneer ik iemand rapporteer, zoals net, dan klik ik op "meld" maar dan loopt me scherm vast totdat ik de site afsluit. is de betreffende persoon dan wel gerapporteerd?

is het mogelijk dat je met behulp van vrijwiliggers van de Kindertelefoon contact opneemt met GGZ of dergelijke? dat zij je zegmaar helpen die stap te zetten?
hey,

nu is dit misschien een rare vraag, maar ik heb redelijk veel informatie van mezelf hierop gegeven waardoor je al kan vinden wie ik ongeveer ben(als je me in het echt kent...) denk aan geloof, stage startdatum, gedachtes etc...

nu ben ik niet bang dat iemand het nu zal vinden maar wel als ik meer informatie ga geven. en dat met betrekking tot vriendschappen waarbij ik hulp nodig heb maar dat heel duidelijk dan een beeld van mij geeft.

mijn vraag is of je een 2de account mag maken voor je anonimiteit te verbergen maar nogsteeds wel je vragen kan stellen

@Marieke,

 

bedankt voor je update.

Ik heb de tijd, dus het komt vast wel goed :relaxed:

 

Groetjes,

M&M's

okey, begrepen.
dan laat ik dat verhaal wel voor over een paar maanden zodat het minder opvallen is.
en om hiervoor dan me account te verwijderen, nee nog niet. eerst 2000 reacties😉

Bedankt voor het antwoord!
Reputatie 3
Badge +2
Hi @Future,

Wat een goede vragen zeg! Goed dat je ze hier stelt en dat je daar over nadenkt! Ik zou je voor de antwoorden op je vragen willen doorverwijzen naar onze privacystatements. Hierin vind je precies welke gegevens wij hebben van onze gebruikers en wat we hiermee doen. Lees ze eens rustig door.

Privacy statement forum: https://www.kindertelefoon.nl/app/uploads/sites/4/2018/06/Pivacystatement-forum_De-Kindertelefoon-1.pdf

Privacystatement chat: https://www.kindertelefoon.nl/app/uploads/sites/4/2018/05/Privacystatement-chat_De-Kindertelefoon.pdf

Privacystatement telefoon: https://www.kindertelefoon.nl/app/uploads/sites/4/2018/05/Privacystatement-telefoon_De-Kindertelefoon.pdf

Hopelijk zijn je vragen hiermee voldoende beantwoord.

Groetjes,
Willemijn (De Kindertelefoon)
Badge +2
@ronald2001, je vraag ligt bij de community manager, Suzanne_
gr Sandra , De Kindertelefoon
Reputatie 2
Badge +3

Hallo ik kom melden dat er iemand is die een naam die in strijd is met forumregel 9

Hij heet Allah is noob

Badge +2
HI Ronald2001, al je rapportages worden gewaardeerd en gelezen. het is oké om de topics te rapporteren die jou opvallen ook al gaat het om dezelfde persoon.
En soms ga je gelijk op met de moderator. Fijne dag gr Sandra De KIndertelefoon.

 

@Kindertelefoon,

 

hieronder een vervolg op mijn reactie (met screenshots) van 14 maart over die ‘rare’ volgorde bij recente topics:

https://forum.kindertelefoon.nl/search/activity/recent

gisteravond, 16 maart om 22.51 uur zag ik weer een ‘afwijkende volgorde’.

 

Ik heb er een screenshot van gemaakt en die post ik hieronder:

 

 

Zoals je kunt zien is de laatste reactie bij 'producten als dildo gebruiken’ 7 minuten geleden, bij 'leven en dood’ is de laatste reactie (en dat is ook echt de laatste itt wat ik 14 maart bij dat andere topic constateerde) 35 minuten, wat op zich kan, want dat is langer geleden dan 7  minuten. Alleen bij het topic daaronder ‘in de knoop met mezelf’ is de laatste reactie 13 minuten geleden. Dat alles is dus weer een onlogische volgorde: 7, 35, 13 minuten.

 

Ik hoop dat jullie er iets aan hebben om er achter te komen waar dit probleem zijn oorzaak heeft.

 

Groetjes,

M&M's

hoi
ik heb ff een vraagje

is er een fuctie dat je het taggen uit kan zetten. ik heb namelijk de mailtjes uit staan. maar als ik getagt woord krijg ik een mailtje en dat ontvangt me vader dan ook en ben dan bang dat hij er zo achterkomt. en dat wil ik niet.

dus mijn vraag:
kan je het taggen uit zetten.
zo ja: hoe kan je dat dan doen.
zo nee: kan dat er dan komen?

het is namelijk zo wat om het als handtekening te schrijven.

groetjes
bella
Hoi suzanne

Ik zou graag mijn mail veranderen. Want deze heeft me vader ook in zijn telefoon staan.

Zou ik dan dat mailtje kunnen krijgen zo dat ik mijn mail verandert kan worden

Groetjes
Bella

@Kindertelefoon, 

 

ik kwam nog iets ‘grappigs’ tegen.

Ik vind jullie site helemaal top en alle medewerkers (voor zover ik dat kan beoordelen) ook, maar ik ben wel benieuwd  hoe jullie onderstaande kunnen uitleggen:

https://www.kindertelefoon.nl/dit-zijn-wij/

 

 

Cool dat je met een leeftijdsgenoot kunt praten. Die vrijwilligers zijn tussen de 16 en 19 jaar oud.

En kennelijk blijf je ook jong, als je bij de Kindertelefoon werkt, want Rien werkt er al sinds 2012 als vrijwiliger. Dat is dus al 8 jaar geleden en hij is nog steeds tussen de 16 en 19 jaar oud.

‘Forever Young’ dus voor wie er bij de Kindertelefoon werkt.

 

 

Jullie herkennen het liedje vast wel uit jullie ‘eeuwige’ jeugd.

Ik gun het jullie allemaal, maar misschien willen jullie je geheim om jong te blijven met de wereld delen :relaxed:

 

Liefs :heart: en goed dat jullie er altijd zijn. Ga zo door.

 

Groetjes,

M&M's

Badge +1
Hi Ronald2001,

Een gebande gebruiker Jezusdezwart maakte een ongepaste opmerking en jij sprak hem daarop aan. Omdat zijn reactie ongepast was hebben wij deze verwijderd. Omdat jouw reactie daarop inging, moet deze ook verwijderd worden, omdat het oorspronkelijke bericht er niet meer staat en dus lijkt alsof het uit de lucht valt. 😉
Hopelijk is het zo duidelijker.

Groet,
Marleen
Hey Pin!

De Vliegende Start Badge krijg je inderdaad wanneer je je eerste reactie op het forum hebt geplaatst.

Weet je dat van de Bezige Bij Helpende Hand en Open Boek zeker? Daar staat het namelijk niet bij, terwijl ik dat bij je Diamanten Ring wel heb gezien.

Groetjes, Anoniempje
Reputatie 3
Badge +3
Heey Kindertelefoon,

Ik vroeg me eigenlijk iets af, namelijk
In hoe verre zijn wij Anoniem? en Hoe Anoniem is de Kindertelefoon eigenlijk?

Ik las ergens iets van jullie dat jullie onze IP- adres niet kunnen zien, maar het wordt wel opgeslagen in geval als er misbruik is met de KT. Maar wie zegt dat jullie niet precies weten wie wij zijn?

Een verpleger waar ik mee praatte vandaag zei dat je via de IP alles kan achterhalen van de persoon waarmee je zit te chatten. Zo kunnen ze zien waar je ongeveer woont, kunnen ze zien welke accounts je nog meer gebruikt. Hoe je dus écht heet. Met wie je omgaat, waar je werkt, etc. Ze kunnen dus alles van ons weten.

Ook zeggen jullie dat onze IP- adres niet zichtbaar is voor de medewerkers, maar blijkbaar is die dat dus wel. Want als iemand jullie meerdere malen belt en uitscheld of gewoon te veel belt, dan kunnen jullie diegene blokkeren, maar dan moeten jullie de IP- adres wel weten.

Ook vroeg ik me af hoe ver is het forum anoniem? Iedereen heeft een verzonnen naam dat klopt. Maar werken jullie ook samen met de overheid? Met de politie bijvoorbeeld? Want stel er is iemand op het forum die verteld dat hij of zij iemand heeft aangerand of misbruikt/ mishandeld, iets ernstig tenminste. Dan zou je zeggen dat jullie samen met de politie deze persoon kunnen opsporen, of doen jullie dat dan ook niet, omdat de KT Anoniem is? Of als iemand duidelijk maakt dat hij/zij morgen om 11.11 in pietjesdorp een einde maakt. Grijpen jullie dan in? Of verwijderen jullie alleen de topic/ reactie en is het jammer dan?

Als 1 na laatste vroeg ik me af, jullie zeggen dat als je je account verwijderd dat al je bijbehorende gegevens gewist worden, maar worden die wel echt gewist, of slaan jullie die nog voor bepaalde tijd op?

En stel iemand krijgt 3 waarschuwingen, en wordt van het forum gestuurd, en ik neem aan dat zijn account ook wordt verwijderd, kan diegene dan met dat zelfde e-mail adres een nieuwe account aanmaken en zo dus weer opnieuw beginnen? Of wordt de e-mail dan wel opgeslagen?

En kunnen jullie ook via een mailadres zien hoeveel accounts deze persoon al heeft gemaakt? Dus stel ik verwijder deze en maak een nieuwe aan, en verwijder die dan ook en maak weer een nieuwe aan. Dan is er dus 3x een account aangemaakt met dit mailadres?

En oké dit is echt de laatste vraag, stel ik heb nu 2 waarschuwingen, en ik verwijder me account, en maak daarna gelijk een nieuwe aan, onder een andere naam, zijn dan A. De gegevens van me vorige account verwijderd? En B. Heb ik dan ineens weer 0 waarschuwingen, of heb ik dan nog steeds 2 waarschuwingen? Als A ja is, dan zou je zeggen dat B nee is.

Sorry voor de zovele vragen. Maar ben best wel nieuwsgierig.

^
Future

Hallo De Kindertelefoon :)

Ik heb een paar vraagjes:

  1. Checken jullie weleens IP-adressen om bijvoorbeeld te checken of een forummer meerdere accounts bezit?
  2. Zo ja, hoe treden jullie op tegen proxy-sites en VPN's?

-TheMightySlayer <3

Heyo kindertelefoon, 

Ik was net bezig met me pf pagina. En ik zag dat ik me badges had uitstaan dus ik heb ze weer aangezet. Alleen ik vind ze allemaal erg mooi, en ik herken de vliegende start en de bezige bij, maar dd andere heb ik geen idee wat ze nou betekenen en waarvoor je ze krijgt.

Kan ik ergens zien hoe ik de badges heb verdiend en wat ze betekenen?

 

Thnx!

See ya!

Spookyzx. 

Reputatie 3
Badge +3
Heey,

Willemijn,

Bedankt voor het doorsturen van de linkjes. Nu ben ik meer op de hoogte van jullie privacy. En de privacy van mij (ons).

Super bedankt!

^
Future
Reputatie 2
Badge +3

ik kan hem niet terugvinden

Reputatie 3
Badge +3
Heey Kindertelefoon,

Ik had een vraag over iets.

Wat betekent die ster bij het begin van de topic? Zoals hier onder is weergegeven
Je hebt die klavervier om mensen te steunen, dan om te reageren, en dan dus die ster. Maar waar voor is die? Er gebeurd niks als ik er op klik.

^
Future
Reputatie 3
Badge +3
Heey,

@M en Ms Je bent weer terug! Goed om te zien, Ik heb je wel gemist hoor in die 3 maanden. Ik ben blij dat je terug bent!

Thnx voor de uitleg. Ik zit voornamelijk op mijn telefoon dus dan zie je dat niet, hebben we toch nog een soort van volg- knop.


^
Future
Reputatie 3
Badge +3
Heey Kindertelefoon,

Ik had eigenlijk geen vraag, maar wou het gewoon even zeggen.

Ik wens alle medewerkers en forumgebruikers hele fijne kerstdagen. Maak er een leuke dag van morgen!

^
Future.

Hallo Spookyzx  :)

Volgens mij niet maar ik weet ze wel redelijk doordat ik sommige zelf heb verdiend alleen ik heb echt geen idee of het is toegestaan om ze op te noemen. 

-Dr8gon99

Reageer