Skip to main content
Vraag

ik voel me op๐Ÿ˜•

Toon eerste bericht

335 reacties

Cantaloupe
Forum|alt.badge.img+5
  • Topic-opener
  • Vaak actief
  • 466 reacties
  • 13 januari 2025

Haii lieve โ€‹@Blub โ€‹@Boterbloempjee ,

mijn ouders snappen het niet goed en weten ook niet hoe het nu รฉcht gaat๐Ÿ˜• wacht morgen wel af wat de arts gaat zeggen..๐Ÿ˜ maar ja de vorige keer was ze wel duidelijk dat er gwn een enorme druk is in het ziekenhuis op de afdeling waar ik dan heen zou moeten en ze dat pas doen als het echt levensbedreigend is๐Ÿ˜ฌ en die week wachten op de hic kan vast nog wel..

maar weet het ook even niet meer๐Ÿ™ˆ heb echt geen idee wat ik nu moet doen en alleen mijn gewicht zou toch duidelijk genoeg moeten zijn dat het gwn heel slecht gaat?๐Ÿ˜• ik ben in 3 weken tijd van groen naar rood gegaan..

liefs๐Ÿค—

Boterbloempjee
Forum|alt.badge.img+8

Lieve โ€‹@Cantaloupe ,

Jeetje....๐Ÿ˜–๐Ÿ˜” Kan me wel voorstellen dat je het allemaal niet meer weet dat is ook enorm logisch.  Ik vind het echt heel naar voor je en dat niemand ook maar iets door heeft๐Ÿ˜– en waarom wachten tot het levensbedreigend is? Dat kan gewoon niet ๐Ÿ˜‘ ben benieuwd hoop dat ze het iig door gaat hebben en in ziet dat dit zo niet gaat. Zou je het een kans willen geven om het te benoemen van die paniekaanval? ๐Ÿ’– hoop รฉcht dat er snel iets mogelijk is allemaal ๐Ÿ˜•๐Ÿคž

Super veel succes  morgen en een knuffel ๐Ÿ˜˜๐Ÿค—

Cantaloupe
Forum|alt.badge.img+5
  • Topic-opener
  • Vaak actief
  • 466 reacties
  • 13 januari 2025

Haii lieve โ€‹@Boterbloempjee ,

mijn ouders waren erbij en wouden het morgen sowieso al wel zeggen hoor๐Ÿ™‚โค

tja..๐Ÿ˜• vind het wel raar maar ja.. 

liefs๐Ÿค—

Boterbloempjee
Forum|alt.badge.img+8

Hii,

Dat is fijn iig..๐Ÿ’– hoop dat je ook iets hebt aan een beetje  steun, kan je op het moment echt wel gebruiken! Ik hoop op het beste voor je lieve โ€‹@Cantaloupe ..๐Ÿ˜˜๐Ÿ˜˜ snap als het niet echt lukt maar hoop dat het vanavond een beetje redelijk gaat en je een beetje kunt slapen ๐Ÿ˜•๐Ÿ™

Heel veel liefs en kracht ๐Ÿค—โ™ฅ๏ธ

Blub
Forum|alt.badge.img+3
  • Praat goed mee
  • 81 reacties
  • 13 januari 2025

Hey,

ik gun je echt enorm dat het beter gaat en er een oplossing komt lieve โ€‹@Cantaloupe โ€ฆ je hebt hier echt niks aan natuurlijk maar weet dat ik echt vaak aan je denk en je graag zou willen steunen voor hoeverre dat lukt ๐Ÿ˜”๐Ÿ’ en het is echt ongelofelijk dat ze niks door hebben ๐Ÿ˜– en verder heb ik weinig toe te voegen aan โ€‹@Boterbloempjee .

nogmaals succes en een knuffel ๐Ÿซ‚๐Ÿ˜˜

Cantaloupe
Forum|alt.badge.img+5
  • Topic-opener
  • Vaak actief
  • 466 reacties
  • 13 januari 2025

Awh lieve โ€‹@Blub het helpt echt wel!! vind het super lief en logisch ook dat je het niet kan oplossen.. dat verwacht ik ook niet van jullie hoor..๐Ÿ˜˜

liefs en knuffel terug๐Ÿค—

Silence
Forum|alt.badge.img+5
  • Topper
  • 502 reacties
  • 13 januari 2025

Wees maar eerlijk morgen, beloofd? Niemand kan je helpen in herstel als jij er niet voor kiest. Jij bent uiteindelijk degene die het moet doen. Heb je een kinderwens later? Ik snap echt niet dat je nog geen dwangvoeding moet, wat versta je onder dwangvoeding? Bij mij was dat je moet die opeten of anders moet je medische bijvoeding en als dat niet lukt gaat het via een sonde. 

Heel veel succes morgen! Denk aan je! 

Slaaplekker xx

Liefs

Anoniem789 

Cantaloupe
Forum|alt.badge.img+5
  • Topic-opener
  • Vaak actief
  • 466 reacties
  • 13 januari 2025

Haii lieve โ€‹@Anoniem789 ,

beloofdโค๏ธ๐Ÿ˜˜ ja dat is wel waar๐Ÿซค maar ik zeg ook wel dat eten niet goed gaat en dat ik trucjes heb maar niet wat..๐Ÿ™ˆ en alsnog laten mijn ouders me heel vrij qua eten.. ze zouden drinkvoeding in beheer nemen en blijven zitten als ik het genomen heb maar dat doen ze niet.. de kinderarts wil geen recherche gaan spelen wat ik precies qua trucjes doe en vond dat ook niet zinvol om te doen.. en letterlijk zeggen wat ik doe vind ik heel moeilijk ๐Ÿ˜– 

ik zou wel graag later een kind willen maar twijfel wel enorm aan mezelf of ik dat wel kan..๐Ÿซค 

dwangvoeding bedoelde de psycholoog denk ik sondevoeding mee.

liefs en welterusten ๐Ÿค—

Boterbloempjee
Forum|alt.badge.img+8

Hii,

Super knap van je lieve โ€‹@Cantaloupe  en voor nu welterusten hoop dat het een beetje lukt. 

Liefs ๐Ÿค—๐Ÿ˜˜

Cantaloupe
Forum|alt.badge.img+5
  • Topic-opener
  • Vaak actief
  • 466 reacties
  • 14 januari 2025

Haii,

ik hoefde niet met kleren uit te wegen (normaal wel) en heb toen dat wel eerlijk gezegd en alsnog met kleren uit gewogen, anders zou de arts juist denken dat ik wat ben aangekomen๐Ÿ™ˆ maar alsnog was het zwaarder dan gisteren omdat ik al best veel had gedronken dus heb dat wel gezegd, maar mijn gewicht gisterochtend toen ik nog niks had gegeten/gedronken was ook nog niet zรณ laag dat er direct wat mee moest ook al is mijn bmi al wel rood..  heb ook gezegd dat het nu al een paar weken zo snel gaat en wat als er volgende week weer een kilo af is, maar als ik niet helemaal stop met eten en er verder niet iets nieuws is kunnen we gwn tot de volgende afspraak afwachten..

maar alsnog zeiden mijn ouders hoeveel ik nu eet ipv ik zelf en dat wat ze zeiden klopt dus niet..๐Ÿ˜• daar durfde ik niet wat van te zeggen..  maar ja qua eten blijft het wel stabiel en de arts weet wel hoe snel het gaat..

liefs๐Ÿค—

Blub
Forum|alt.badge.img+3
  • Praat goed mee
  • 81 reacties
  • 14 januari 2025

Hey lieve โ€‹@Cantaloupe ,

om eerlijk te zijn vind ik dit heel vaag en weet ik niet goed wat ik moet zeggen ๐Ÿ™‰โ€ฆ maar hoe voel je je er nu over dan. Vind het trouwens wel echt super knap dat je dat gezegd hebt super goed ๐Ÿ˜˜ snap wel dat je het over het eten niet durfde te zeggen maar is wel verstandig om het alsnog te doen anders hou je jezelf voor de gek en maak je jezelf ook gekโ€ฆen dat gun ik je niet ๐Ÿ˜•โค๏ธ

dikke knuffel ๐Ÿซ‚โค๏ธ

Cantaloupe
Forum|alt.badge.img+5
  • Topic-opener
  • Vaak actief
  • 466 reacties
  • 14 januari 2025

Haii,

ik snap wel dat het vaag is..๐Ÿ˜• om eerlijk te zijn weet ik niet wat ik er van moet vinden.. had niet echt anders verwacht dan dit๐Ÿ™ˆ

ik heb wel nog gezegd dat ik 1 flesje drinkvoeding vervang door wat normaal eten met minder calorieen maar het gesprek was wat chaotisch dus ik weet niet of de arts het goed begrepen had..

liefs๐Ÿค—

Boterbloempjee
Forum|alt.badge.img+8

Hii, 

Ah jeetje wat raar weer...๐Ÿคจ kun je de arts niet alsnog een mail sturen of dat je ouders contact opnemen met het ziekenhuis? Ik hoop echt dat het goed komt allemaal.... en dat er echt snel actie ondernomen wordt..๐Ÿ˜”๐Ÿ’–

Veel liefs ๐Ÿค—๐Ÿ˜˜

Cantaloupe
Forum|alt.badge.img+5
  • Topic-opener
  • Vaak actief
  • 466 reacties
  • 15 januari 2025

Haii,

โ€‹@Boterbloempjee ik laat het maar.. waarschijnlijk is er nu toch niks wat al kan behalve die opname afwachten.๐Ÿ™ˆ

heb dat laatste gesprek met behandelaar die weggaat vanmorgen gehad en ja het komt ook een beetje op hetzelfde neer, ze vond het eten wel te weinig maar wel stabiel en genoeg om het deze week verder even te laten. denk niet dat de arts het er mee eens is maar ja๐Ÿ˜ฌ die vond gisteren wel dat het echt naar 5 eetmomenten moest.. en ik zit nu onder de 4 (dat weet die psycholoog ook).

maar ja denk dat het qua gewicht tot die opname wel nog genoeg blijft hoor <3 

liefs๐Ÿค—

Boterbloempjee
Forum|alt.badge.img+8

Hii lieve โ€‹@Cantaloupe ,

Weet echt niet hoe ik hier op moet reageren maar het klinkt wel dubbel ๐Ÿ™ hoop iig dat het deze week nog goed blijft..๐Ÿ˜˜ hoor je volgende week meer over de opname?

Veel liefs en een knuffel ๐Ÿค—๐Ÿ’–

Forum|alt.badge.img
  • Net nieuw
  • 2 reacties
  • 15 januari 2025

Hoi ik wil even mijn verhaal hier onder delen en proberen je advies te geven. Ik zit al 3 jaar zelf thuis sinds examenjaar ging het niet goed ik had geen motivatie meer om aan school te denken laat staan om รผberhaupt op te komen dagen, midden jaar was al besloten dat ik niet over zou gaan ben vanaf dat moment ook volledig gestopt met proberen om soms te gaan (wat ik af en toe deed 2x max per week), mijn oorzaken dit jaar was voorral slechte vrienden snachts weggaan blowen drinken etc, ik was niet persee brutaal of erg aanwezig opschool dus dit was ook nieuw voor mij, het 2e jaar deed ik opnieuw examenjaar, ik kwam in een nieuwe klas en had een blowverslaving gekregen, ik moest elke dag half uur fietsen door de koud, regen, in me eentje terwijl ik in deze tijd al me vriendinnen ben verloren en me slaapritme helemaal door de war was, ik heb het 2 maanden volgehouden totdat ik niet meer kon al me motivatie verloor, en weer hetzelfde gebeurde, ik zat weer thuis dit keer met geen vriendinnen meer en een angststoornis ontwikkeld (dat komt door roddels over mij die verspreid werden in de hele stad zo erg dat ik niet meer uit kon gaan of de stad in zonder nare reacties naar me geschreeuwd werden) dit is nu dus het 3e jaar dat ik thuis zit, het voelt alsof ik nogsteeds 14 ben en stil sta in de tijd ik heb altijd een bedrukt gevoel en ben heel stressig en bang, ik kan niet meer nadenken over school/werk/de toekomst. Als ik dat wel doe krijg ik een paniekaanval en sterke hoofdpijn, ik heb door deze 3 jaren 2 rechtzaken moet hebben, door het schoolverzuim dit was voor mij het ergste wat had kunnen gebeuren, het voelt alsof ik al 3 jaar niet normaal kan ademen. Ik doe tegenwoordig ook niks meer ik lig alleen maar in me bed youtube, netflix te kijken 7 dagen lang, elke week elke maand hetzefde. Ik ging van een vrolijk grappig meisje met veel vriendinnen naar een angststoornis die heel me leven overneemt en geen vriendinnen/sociaal contact. 

Cantaloupe
Forum|alt.badge.img+5
  • Topic-opener
  • Vaak actief
  • 466 reacties
  • 15 januari 2025

Haii โ€‹@Boterbloempjee ,

ik heb volgende week woensdag daar een gesprek, zal dan wel delen hoe het gegaan is..๐Ÿ™‚

ze zei vanmorgen al wel dat 1 va mijn ouders dan ook continu daar moeten zijn (ook in de nacht)๐Ÿ˜ฌ zou dat liever niet willen eigenlijk..๐Ÿ˜•

liefs en knuffel terug๐Ÿค— 

Boterbloempjee
Forum|alt.badge.img+8

Hii,

Oh jeetje ๐Ÿ™ dat snap ik wel dat je dat niet zou willen misschien als je dat aangeeft er iets anders mogelijk is (?), hoop dat het meevalt dan.๐Ÿ˜˜ fijn dat je het laat weten hoe het gesprek gegaan is. 

Hoop dat je het ook een beetje los kan laten, snap als het niet lukt, maar zou het je wel enorm gunnen om minder vol te zitten in je hoofd.๐Ÿ˜•๐Ÿ’“

Liefs ๐Ÿค—

Cantaloupe
Forum|alt.badge.img+5
  • Topic-opener
  • Vaak actief
  • 466 reacties
  • 18 januari 2025

Haii,

pff ik weet echt niet wat ik moet zeggen maar ja๐Ÿซค ๐Ÿ˜– ik voel me ontzettend vaag en alles voelt een beetje als waas..

eten gaat wel wat beter en ik zat vandaag op het dubbele van wat het ook een tijdje geweest is, maar vind het wel ontzettend lastig.. het hongergevoel is super sterk maar de eetstoornis ook en ik geef wel wat toe aan de honger maar ja๐Ÿซค het blijft daarna nog steeds en ik kijk gwn uit naar dat ik morgenochtend weer wat mag eten..๐Ÿ™ˆ ik weet ergens wel dat het nog steeds veel te weinig is wat ik eet maar zo voelt het niet..

voel me ook super raar dat ik gwn de hele dag met eten bezig ben..๐Ÿซ 

liefs..๐Ÿค—

Silence
Forum|alt.badge.img+5
  • Topper
  • 502 reacties
  • 18 januari 2025

Dit is normaal en hoort helaas bij herstel.. mijn tip is, geef toe aan die honger zoals je nu doet dan gaat dat het snelste weg want leuk is dat ook niet echt. Ze noemen dit ook wel eens extreme hunger. Nja eigelijk gaat je lichaam er alles aan doen om terug proberen die reserves aan te vullen. Van dat vaag voelen heb ik ook wel..  

Is er trouwens al meer duidelijkheid over wanneer je nu in opname kan gaan?

Liefs 

Silence 

Boterbloempjee
Forum|alt.badge.img+8

Hii,

Ah lieve โ€‹@Cantaloupe ๐Ÿค— dat lijkt me heel dubbel voor je maar wil wel zeggen dat ik het echt super knap van je vind! Dat alles als een waas voelt snap ik wel en is wel herkenbaar ๐Ÿ™ โ€ฆ

Weet verder niet goed wat ik moet zeggen, maar zo raar klinkt het niet dat je veel met eten bezig bent en vind dit echt oprecht heel knap!! Hou dat vol! ๐Ÿ˜˜

Veel liefs en een dikke knuffel ๐Ÿค— ( en welterusten, hoop dat dat een beetje gaat lukken ๐Ÿ’œ) 

Cantaloupe
Forum|alt.badge.img+5
  • Topic-opener
  • Vaak actief
  • 466 reacties
  • 19 januari 2025

Hai lieve โ€‹@Silence ,

tja het is wel enorm lastig ๐Ÿ™ˆ dan komen de gevoelens ook meteen dat ik geen echte eetstoornis heb en dat ik gewoon eet en het anderen wel lukt dat niet te doen.. ik vergelijk me wel en het voelt ook gwn alsof ik een opname helemaal niet nodig heb en beter iemand anders kan ipv ik... maar ja eet alsnog dus wel wat meer hoor๐Ÿฉท๐Ÿ™‚

ik heb woensdag een intake maar weet nog niet wanneer ik dan echt terecht kan..

dankjewel lieve โ€‹@Boterbloempjee ๐Ÿค—๐Ÿฉท 

liefs ๐Ÿค—

Blub
Forum|alt.badge.img+3
  • Praat goed mee
  • 81 reacties
  • 19 januari 2025

Hey lieve โ€‹@Cantaloupe ,

Ben super trots op je dat je i.i.g. al wat meer eet , ga zo door! โค๏ธ ik snap dat je denkt dat een opname niet nodig is maar dat is het toch wel echt, je lichaam heeft echt genoeg voedsel nodig daarom blijft het hongergevoel ook, maar dat maakt het natuurlijk niet makkelijker maar de stap die je zet is echt al super .. veel succes woensdag alvast, laat je het weten?

liefs en een dikke knuffel van mij ๐Ÿซ‚โค๏ธ

Cantaloupe
Forum|alt.badge.img+5
  • Topic-opener
  • Vaak actief
  • 466 reacties
  • 19 januari 2025

Haii lieve โ€‹@Blub ,

dankjewel๐Ÿซ‚ ik zal het wel laten weten๐Ÿ™‚๐Ÿฉท

liefs en knuffel terug๐Ÿค— (en welterusten ๐Ÿ˜‰)

Silence
Forum|alt.badge.img+5
  • Topper
  • 502 reacties
  • 21 januari 2025
Cantaloupe schreef:

Hai lieve โ€‹@Silence ,

tja het is wel enorm lastig ๐Ÿ™ˆ dan komen de gevoelens ook meteen dat ik geen echte eetstoornis heb en dat ik gewoon eet en het anderen wel lukt dat niet te doen.. dit is dikke bullshit van je es, ik had dit ook, je es probeert iedereen wijs te maken dat het allemaal wel meevalt en alles onder controle is. Iemand die niet ziek is zou deze gedachtes ook niet hebben, je es is echt, geloof, het is niet voor aandacht, het is echt ookal schreeuwt je es iets anders.ik vergelijk me wel en het voelt ook gwn alsof ik een opname helemaal niet nodig heb en beter iemand anders kan ipv ik... je bent die opname waard meis, echt! maar ja eet alsnog dus wel wat meer hoor๐Ÿฉท๐Ÿ™‚ :)

ik heb woensdag een intake maar weet nog niet wanneer ik dan echt terecht kan..succes! Hoop snel voor je maar reken er niet tรฉ hard op..

dankjewel lieve โ€‹@Boterbloempjee ๐Ÿค—๐Ÿฉท 

liefs ๐Ÿค—

xx Silence

Reageer

Cookiestatement

We gebruiken cookies om je bezoekerservaring te verbeteren en om analyses te kunnen maken van het forum. Ga je akkoord, of ga je door naar het forum, dan ga je akkoord met ons cookiebeleid.

Cookie instellingen