Skip to main content
Vraag

ik voel me op😕

• November 25, 2024
  • 392 reacties
  • 5619 Bekeken

Toon eerste bericht

392 reacties

Silence
Forum|alt.badge.img+6
  • Topper
  • December 26, 2024

Hm ja bewegingsdrang is echt vervelend, kun je het beperken tot bv 15 min per dag? Of mss heeft iemand anders nog een idee?

Liefs

Anoniem789 

• December 27, 2024

Hai ​@Anoniem789 ,

ik mag nu van de dietist max 2km fietsen en verder niet echt bewegen, maar daar ga ik wel overheen..

liefs🤗

Silence
Forum|alt.badge.img+6
  • Topper
  • December 27, 2024

Hm tja dat is je eigen keuze.. jij gaat voor herstel moeten kiezen, anders gaat het niet lukken..

Liefs 

Anoniem789 

• December 27, 2024

Hai ​@Anoniem789 ,

tja dat is waar😕 een vriendin zei trouwens dat ik eerst misschien een deel kon delen van hoe de es nu gaat en de rest later.. dat hielp haar zelf wel en ik vind het ook wel een goed idee🩷

liefs🤗

Boterbloempjee
Forum|alt.badge.img+10

Hii,

Wat fijn ​@Cantaloupe dat je dat een goed idee lijkt! Hoop dat het je iets kan helpen!💖

Veel liefs 🤗

Silence
Forum|alt.badge.img+6
  • Topper
  • December 27, 2024

@Cantaloupe kun je zeker proberen! 

Liefs 

Anoniem789 

Silence
Forum|alt.badge.img+6
  • Topper
  • December 29, 2024

Heyy ​@Cantaloupe , 

Hoe gaat het met je? Denk veel aan je! Xx

Liefs 

Anoniem789 

• December 30, 2024

Haii lieve ​@Anoniem789 ,

om eerlijk te zijn gaat het niet goed.. ik krijg het bij mijn ouders voor elkaar om alsnog af en toe te wegen, en ja deze week gaat het afvallen super hard🙈 ik zat vorige week maandag in het ziekenhuis nog op het randje van goed gewicht maar nu heb ik al wel echt ondergewicht.. moet volgende pas weer, ben bang dat ze dan wel schrikken😬

wat ik eet en bewegen blijft wel stabiel..❤

liefs🤗

Silence
Forum|alt.badge.img+6
  • Topper
  • December 30, 2024

@Cantaloupe Is medische bijvoeding geen optie? Kun je bij de apotheek halen, ik hen fortimel en fresubin volgens mij gehad, vanille en de neutrale zijn aan te raden!! Fruitsmaken waren niet echt m'n ding.. 

Heb soms het gevoel dat je ouders niet echt doorhebben hoe erg het is.. of gewoon heel weinig van eetstoornissen afweten.. 

Je zei in 1 van je vorige berichten dat je geen dwangvoeding wou, is dit geen motivatie? Want echt waar, je zit op het randje van dwangvoeding hoor, als je gewicht nu nog achteruit gaat is het dwangvoeding. Kan dit geen motivatie zijn? Je wilt het echt niet, kan je daardoor de es niet een kopje kleiner slaan? 

Wel fijn dat het eten en bewegen stabiel blijft!! Super trots op je! Xx 

Liefs 

Anoniem789 

• December 30, 2024

Haii lieve ​@Anoniem789 ,

ik heb nu fresubin, vanille vind ik ook wel oke🙂. maar ik heb ook nog heel veel drinkvoeding met minder calorieen  die ik eigenlijk niet meer mag maar wel nog neem..🙈 ik kreeg die laatste keer voor tot en met januari dus ja.. maar dat valt mijn ouders gwn totaal niet op.

dat ze er niet goed op letten klopt dus wel..😕 ze gaan wel mee als ik buiten huis ga bewegen, maar alsnog gaan we dan dubbel zover of zelfs meer en dat valt ze echt niet op.. gisteren zei ik dat ik me verveelde en wat zegt mijn moeder?!  : wil je wandelen?🙈 😬

pff ja😕 ik denk toch niet dat het zo ver komt..

liefs🤗

Tover01
Forum|alt.badge.img+20
  • Ster
  • December 30, 2024

Hey lieve ​@Cantaloupe  en alle  lieverds! Gisteren was er op RTL 5 een "five days inside". En de presentator ging meelopen in een instelling voor jongeren met een es. Heel leerzaam! Ik had echt bewondering voor de meiden die daar waren! Het was gisteren (zondag 29 december) om 22:55 op RTL 5. Misschien interessant! 😚 Ik hoop dat dit een goede tip is hoor 🤭😘

Liefs Tover xxxx

Blub
Forum|alt.badge.img+3
  • Praat goed mee
  • December 30, 2024

Lieve ​@Cantaloupe ,

ik sluit me helemaal aan bij ​@Anoniem789 . Ik hoop dat je snel wat meer motivatie krijgt en ik weet hoe de es aan je trekt maar maak het alsjeblieft niet erger je bent het meer dan waard dat het goed gaat en dat is je zeker gegund 😘 misschien is het ook even fijn om wat afleiding te hebben? Misschien kun je een film kijken, met een vriend/ vriendin kletsen, lezen of iets anders… 

alle liefs en een dikke knuffel 🫂 ik denk aan je en hoop dat het snel weer wat stabieler is allemaal 

• December 30, 2024

Haii lieve ​@Tover01 ,

dankjewel, ik ga het wel kijken..🤗 maar vind het ergens wel moeilijk.. ik heb al wel een klein stukje gezien en wat ze zegt over dat ze twijfelt of een opname gaat helpen is wel herkenbaar..

lieve ​@Blub , 

contact met vrienden gaat nu niet heel goed.. vind het lastig om over positieve onderwerpen te praten en met mijn vrienden gaat het ook niet super..

liefs🤗

Blub
Forum|alt.badge.img+3
  • Praat goed mee
  • December 30, 2024

Lieve ​@Cantaloupe ,

ach jee dat snap ik wel, maar denk wel dat het ergens kan helpen om met vrienden te praten ookal is het maar even en je kunt er eerlijk over zijn hè dat je positieve dingen lastig vind dan kan een ander iets bedenken. Je bent mega aardig en ik denk dat je vrienden er echt voor je willen zijn en er alles aan doen zodat je je toch iets prettiger voelt en begrijpen het echt wel als iets niet lukt of even niet gaat! Maar mij hielp het wel ookal was het kort om iets van mijn vrienden te horen en je moet ook geen muur om jezelf heen zetten hoor! 

veel liefs en je kunt het 😘❤️🫂

• December 30, 2024

Haii lieve ​@Blub ,

ik heb het ook wel tegen een vriendin gezegd maar ze heeft een beetje hetzelfde, het lukt nu niet echt om elkaar wat op te vrolijken..😕 eigenlijk heb ik vooral met haar en een andere vriendin nog contact en met hun allebei gaat het niet goed..😖

jij bent ook echt super lief😘

liefs🤗

Blub
Forum|alt.badge.img+3
  • Praat goed mee
  • December 30, 2024

Lieve ​@Cantaloupe ,

wat sneu zeg, maar misschien kan het wel helpen om dingen kwijt te kunnen als je ergens mee zit, je hoeft niet bang te zijn dat je je vriendin dan lastig valt want je kunt vragen of het belastend voor de diegene is. Onthoud wel dat jullie er niet alleen voor staan en het echt oplucht om iets kwijt te kunnen ookal is het kort. En als ze net zo aardig zijn als jij weet ik zeker dat ze om je geven 🥰 anders was het contact al gestopt. Vind je het wel fijn als je even kort contact hebt dat kan al helpen of opluchten.. En sorry als ik pushend over kom niet mijn bedoeling maar ik weet dat contact met lieve vrienden echt helpt ookal voel je jezelf super shit … hoop toch dat dit je een beetje helpt en anders laat kijken . 🥹🫂

veel kracht en een knuffel 🫂😘

• December 30, 2024

Haii lieve ​@Blub ,

het heeft me heel lang wel geholpen maar nu niet meer heel erg😕 ze doen echt heel erg hun best maar ze weten het ook niet meer en ik bij hun ook niet..😖 het waren ook meer de positieve gesprekken die me hielpen maar dat lukt nu dus niet echt.. wil wel graag weten hoe het gaat met hun maar heb ook niet echt zin meer in contact verder..😥

een vriendin vind het ook niet echt fijn om zo in het negatieve te blijven hangen..😕

je komt echt niet pushend over😘

liefs🤗

Blub
Forum|alt.badge.img+3
  • Praat goed mee
  • December 30, 2024

Ahww dat is wel jammer.. bedoel je dat je geen zin hebt in de  vriendschap contact ( dus helemaal wilt stoppen) of dat verder contact even niet lukt qua positieve dingen? Wat zijn de dingen die je wel fijn vind? Het klinkt heel heftig en steun kun je wel gebruiken je hoeft het niet alleen te doen 😘😕 en denk dat je vriendinnen dat ook niet willen voor je lieve ​@Cantaloupe 

liefs en knuffel 🫂 

• December 30, 2024

Hai lieve ​@Blub ,

nee hoor🩷 ik bedoel dat ik wel kort wil weten hoe het gaat maar verder niet zo lang wil praten..

ik kook wel bijna elke dag en dat vind ik wel fijn, maar voelt wel dubbel omdat ik er door mijn es zelf niks van neem.. en met een vriendin wandelen vind ik wel fijn

liefs🤗

Blub
Forum|alt.badge.img+3
  • Praat goed mee
  • December 30, 2024

Ah oké wel fijn dat je toch wel wil weten hoe het gaat. Sorry ik schrok een beetje en las het een beetje als dat je de vriendschap wil beëindigen 🫢🙈🙉 sorry daarvoor. Ja dat kan ik me voorstellen dat het dubbel voelt 😖 fijn dat je je toch wel een beetje positief helpt en dat je wandelen fijn vindt. Ik hoop wel enorm voor je dat je snel iets positiever gaat voelen dat verdien je enorm en onthoud echt dat iedereen om je geeft!! 

liefs en hoop dat je straks een beetje goed slaapt 🤗🥰😘 welterusten alvast 😉

• December 30, 2024

Hai lieve ​@Blub ,

maakt niet uit hoor!! ❤️ snap het wel…

liefs , jij ook welterusten 🫂😘

weet dat jij ook echt een heel lief iemand (ik wou bijna meisje zeggen maar dat weet ik niet natuurlijk 🤭) bent 🫂😘 en weet zeker dat iedereen dat hier vind🤗

• December 30, 2024

Haii,

ik had het ook een beetje raar uitgelegd, maar vooral met 1 vriendin appte ik vaak elke dag wel een paar uur en dan ook veel over positieve dingen, maar dat lukt dus niet echt meer🫤 wil niet te appen omdat het dan ook wat teveel word dus zeg nu dan vaak na een uur ongeveer dat ik liever weer wat rust wil. 

hoop dat het zo een beetje duidelijker is🩷

liefs 🤗

het is al kwart voor 1😬 ga nu maar echt slapen 🙈

Blub
Forum|alt.badge.img+3
  • Praat goed mee
  • December 31, 2024

Hey lieve ​@Cantaloupe ,

ah oké het is duidelijk hoor, toch wel knap dat je wel even kunt praten, hoop dat dat ook even fijn is dan (?) jammer dat het nu wel minder is 😕hopelijk gaat het langzaam aan toch weer een beetje beter. Heb je nog wel een beetje kunnen slapen ?🥺🤭 en ben idd een meisje hoor 🤭🤗

knuffel en liefs 🫂❤️😘

Fleur_
Forum|alt.badge.img+3
  • De Kindertelefoon
  • December 31, 2024

Hi allemaal!

Wat goed dat jullie zo met elkaar meedenken! Wel willen we jullie wijzen op forumregel 5. Chatten en bloggen is niet toegestaan. We zien dat jullie off-topic gaan, dus hierbij de vraag om daarop te letten. 

Veel plezier nog op het Forum

Groetjes, 

Fleur

De Kindertelefoon 

• December 31, 2024

Haii lieve ​@Blub ,

ik had het alsnog weer een beetje vaag uitgelegd omdat ik moe was maar fijn dat het toch duidelijk is😉☺️

slapen ging wel redelijk hoor🙂

het appen is wel fijn hoor, vind het wel fijn dat we elkaar toch op de hoogte houden hoe het gaat ❤️ ook al is het niet zo positief..

liefs🤗