Skip to main content
Vraag

ik voel me op๐Ÿ˜•

Toon eerste bericht

360 reacties

Boterbloempjee
Forum|alt.badge.img+8

Hii lieve โ€‹@Cantaloupe ,

Ahw fijn dat het nu wel weer redelijk gaat, hoop dat het snel helemaal weer een beetje gaat๐Ÿ’–

Ahh het klinkt รฉcht niet raar en om eerlijk te zijn lijkt het me niet gek dat je uit het niets heftig reageert en het er zo uitkomt, dat lijkt me eigenlijk wel normaal ookal schrik je er zelf wel van..๐Ÿ’– hoop dat dit je iets gerust kan stellen. 

Weet je al wel of je voor deze psycholoog kiest? Het lijkt me wel het fijnste om iemand te hebben die je begrijpt en bij je aansluit. ๐Ÿ’– 

Hoop dat slapen straks ook weer goed gaat. Doe vooral rustig aan. ๐Ÿ˜˜

Veel liefs en dikke knuffel ๐Ÿค—๐Ÿ˜˜ welterusten alvast 

Boterbloempjee
Forum|alt.badge.img+8

Hoe gaat het nu met je?๐Ÿ’–

Liefs ๐Ÿค—

Cantaloupe
Forum|alt.badge.img+6
  • Topic-opener
  • Topper
  • 562 reacties
  • 21 februari 2025

Haii lieve โ€‹@Boterbloempjee ,

het gaat niet super, ik heb weinig energie en voel me nog steeds heel slap ๐Ÿ˜• het vage gevoel is er nu ook weer wat meer en ben een beetje gevoelloos๐Ÿ™ˆ..  maar ja verder gaat het wel redelijk hoor ๐Ÿ™‚โค๏ธ 

Liefs en dikke knuffel, hoop dat je straks een beetje goed kan slapen ๐Ÿค—๐Ÿ’•

Boterbloempjee
Forum|alt.badge.img+8

Awh wat naar dat het niet zo goed gaat ๐Ÿ˜ฅ hoop dat je het er tenminste wel met iemand over kan praten of iets van afleiding hebt...hoop dat het snel weer wat beter gaat ๐Ÿ˜˜โ™ฅ๏ธ en niet erg als je hier minder actief bent hoor.๐Ÿ’œ hoop dat je straks ook een beetje kunt slapen. 

Veel liefs en dikke knuffel ๐Ÿค—โ™ฅ๏ธ ik denk aan je 

Boterbloempjee
Forum|alt.badge.img+8

Hoe gaat het nu met je? Als het niet lukt om te reageren is het geen probleem hoor โ™ฅ๏ธ wou alleen laten weten dat ik aan je denk. ๐Ÿ˜Šโ™ฅ๏ธhoop iig dat het een beetje gaat allemaal โ™ฅ๏ธ

Veel liefs en knuffel ๐Ÿค—๐Ÿ˜˜

Tover01
Forum|alt.badge.img+16
  • Ster
  • 2520 reacties
  • 27 februari 2025

Zo lief โ€‹@Boterbloempjee  en ik denk ook aan jou en โ€‹@Cantaloupe  โ™ฅ๏ธ hoe goed jullie elkaar en anderen (en mij) altijd steunen! 

Liefs Tover xxx

Cantaloupe
Forum|alt.badge.img+6
  • Topic-opener
  • Topper
  • 562 reacties
  • 2 maart 2025

sorry dat ik pas zo laat reageer...๐Ÿ˜•๐Ÿ™ˆ 

Het gaat niet super, ik slaap heel slecht en voel me daar echt niet goed door.. had een tijd niet zoveel nachtmerries meer , maar nu weer vaker en word daar ook wakker van.. eten gaat wel een stuk beter dan het was maar omdat het nog steeds te weinig is was ik toch weer wat afgevallen๐Ÿ™ˆ 

De nieuwe psycholoog had gezegd dat zij me met de es gaat helpen maar de psycholoog die ik al had voor de onderliggende problemen, mijn vertrouwen dat het goed komt is daardoor weer helemaal weg nu..๐Ÿ™ˆ๐Ÿ˜• De motivatie om meer te eten ook..๐Ÿ™ˆ dan gaat het toch weer zoals het al was en zat alsnog bijna de hele tijd thuis en school ging totaal niet goed..

Mijn moeder wil weer gaan vragen om medicatie maar krijg dat toch niet en vind het ook wel eng omdat ik niet weet wat het met me doet..

Sorry dat ik zo negatief ben๐Ÿ˜”โค

Veel liefs en dikke knuffel๐Ÿซ‚โค โ€‹

Boterbloempjee
Forum|alt.badge.img+8

Het is niet erg dat je laat reageert hoor! En begrijpelijk dat je je zo voelt en dat snap ik echt.  Maar dit gaat toch ook niet zo snap dat de motivatie daardoor weg is en het vertrouwen, maar je bent het waard dat het beter wordt, dit blijft niet voor altijd en kijk hoe ver je al bent gekomen en wat je allemaal al hebt moeten doorstaan dat is niet niks en mag je super trots op zijn! Ik ben tenminste wel trots op je en ik weet dat je dit kunt, ik hoop echt dat je de motivatie toch een beetje kunt vinden ik snap echt wel dat dat lastig is maar iedereen wil het beste voor je en ik denk dat je dit zelf ook wil door staan.  Het komt echt wel goed, maar je hebt hulp nodig en heeft tijd nodig ๐Ÿ˜˜โ™ฅ๏ธ. Is er iets waar je wel wat motivatie voor krijgt om te blijven eten? Ookal is het iets kleins, alles telt. Hoop echt dat je voor jezelf kiest en weet dat je ouders/ vrienden/ familie hef beste voor je willen en dat je het meer dan waard bent. Echt lieve โ€‹@Cantaloupe het wordt beter!! Ik wou dat ik iets voor je kon doen, maar dat gaat niet... elke stap is iets .. Hopelijk heb je hier iets aan en geef je het de kans om te proberen, logisch dat je de gedachte hebt hoor, maar betekent niet dat het niet kan veranderen omdat je tot nu toe in herhaling valt. โ™ฅ๏ธ๐Ÿ˜˜

Dikke knuffel en veel liefs ( onthoudt het alsjeblieft) ๐Ÿ˜˜๐Ÿ˜˜

Cantaloupe
Forum|alt.badge.img+6
  • Topic-opener
  • Topper
  • 562 reacties
  • 2 maart 2025

dankjewelโค๐Ÿซ‚ Ik wil graag een vriendin zien die ver weg woont , maar dat mag nu door mijn gewicht niet (en is ook te vermoeiend nu..๐Ÿ˜•) dus dat is wel een motivatie โค Ik eet soms ook wel meer hoor maar als het dan weer slechter gaat gaat het eten ook slechter..

Liefs๐Ÿค—

Boterbloempjee
Forum|alt.badge.img+8

Lieve โ€‹@Cantaloupe ,

Dat is begrijpelijk dat dat gebeurt en lijkt me om eerlijk te zijn ook een logische reactie, maar ik hoop dat je dan wel beseft dat je je op dat moment slecht voelt dat je je niet elke dag zo hoeft te voelen en dat er ook wel toch iets positievere dingen zijn ( al is het maar klein, dat kan soms ook veel betekenen) ๐Ÿ˜˜ en wat een mooie motivatie erg lief ook, ik hoop dat je dat door kunt zetten en dat dat je toch iets meer kracht geeft , maar weet je doet het ook al goed en ik geloof in je dat het je gaat lukken ๐Ÿ˜˜โ™ฅ๏ธ

Veel liefs en dikke knuffel ๐Ÿค—๐Ÿ˜˜

Boterbloempjee
Forum|alt.badge.img+8

Ik moest aan je denken, hoe gaat het nu? Gaat het weer een beetje? โ™ฅ๏ธโ™ฅ๏ธ

Veel liefs en knuffel ๐Ÿค—

Tartan15
Forum|alt.badge.img+20
  • Ster
  • 3309 reacties
  • 7 maart 2025

Hoi lieve โ€‹@Cantaloupe  ik sluit me aan bij โ€‹@Boterbloempjee ik moest ook aan jou denken en ik hoop dat het wat de goede richting op gaat en voor jou een dikke knuffel!! โ™ฅ๏ธ๐Ÿฅฐ๐Ÿ˜˜

Groetjes liefs Tartan XxX

Cantaloupe
Forum|alt.badge.img+6
  • Topic-opener
  • Topper
  • 562 reacties
  • 7 maart 2025

Haii lieve โ€‹@Boterbloempjee  โ€‹@Tartan15 ,

het ging een paar dagen wel weer wat beter, maar dat was een beetje opeens en slapen ging ook veel beter uit het niets... Dat was wel fijn maar voelde ook wel dubbel dat het zo opeens beter ging..๐Ÿ˜• Nu voel ik me ook weer wat slechter maar ja๐Ÿ™๐Ÿ™ˆ...

Ik mag sinds deze week wel weer kleine stukjes fietsen of wandelen ๐Ÿ™‚โค๏ธ Ben eigenlijk bang dat dat wel maar tijdelijk mag omdat mijn gewicht nog steeds niks beter is maar ja๐Ÿ˜•

Liefs en dikke knuffel๐Ÿค—

Boterbloempjee
Forum|alt.badge.img+8

Awh jeetje wat lastig zeg๐Ÿ˜“.. ik vind het allemaal super naar voor je en hoop echt dat het snel wat beter wordt allemaal, kun je wel met iemand praten? Als je dat fijn vind.. of misschien dat je het fijn vind om bepaalde dingen op te schrijven?( mag ook hier)โ™ฅ๏ธ๐Ÿ˜˜ vind het lastig om iets te zeggen maar is echt niet gek dat het dubbel voelt en toch wel fijn dat het goed ging/ nog gaat, dat kan ik me heel goed voorstellen. ๐Ÿ˜•โ™ฅ๏ธ en lastig dat je denkt dat fietsen en wandelen maar voor korte duur is, wel begrijpelijk maar snap dat dat heel raar voelt en dat alsje de kans krijgt het wel gaat doen..๐Ÿ™๐Ÿ’“

Veel liefs en dikke knuffel, welterusten alvast, hoop dat het toch een beetje lukt ๐Ÿ˜˜๐Ÿค— en dat je dit weekend ook wat afleiding hebt ๐Ÿ˜˜โ™ฅ๏ธ

Cantaloupe
Forum|alt.badge.img+6
  • Topic-opener
  • Topper
  • 562 reacties
  • 7 maart 2025

jawel hoor, met een vriendin praat ik er wel over๐Ÿ™‚โค๏ธ

Liefs en ook welterusten ๐Ÿค—

Silence
Forum|alt.badge.img+6
  • Topper
  • 533 reacties
  • 7 maart 2025

Heyy lieve โ€‹@Cantaloupe , 

Late reactie, sorry, ik heb alles weer gelezen maar het is veel informatie dus hopelijk haal ik niets door elkaar x 

Supergoed dat je nu op een wachtlijst staat voor een opname, eindelijk zeg! 

Dat je zo heftig reageerde naar je moeder (?) komt inderdaad vanuit je es, je es neemt dan even alle controle over en dan is het niet meer jezelf die aan het praten is maar je es. Op zo'n momenten kan je moeilijk helder denken en dan snap ik het wel dat je schrikt van je eigen gedrag. 

Opzich wel fijn van die nieuwe psycholoog maar stom lijkt me dat je bij die andere moet blijven, je mag dit echt aangeven he, heb ik ook een hele tijd terug gedaan of mss met je mama bespreken dat zij dat kan doen? 

Dat je je zo leeg en gevoelloos voelt is echt zwaar kut maar ik heb je ervoor gewaarschuwd, dat komt door je ondergewicht, als je terug wat aankomt gaat dit ook weer minderen. Misschien een extra motivatie? 

Zo het evenwicht tussen zo ziek mogelijk willen zijn en herstellen is heel moeilijk, je wil niet ziek zijn maar als je je dan wat beter voelt wil je terug ziek zijn omdat dat comfort geeft. Is ook nog een goede om te bespreken met je psycholoog! 

Qua medicatie heb ik al wel een beetje ervaring, ik zeg niet dat ik een expert ben maar als je al wat hebt uitgetest ken je er een beetje van. Wat misschien een optie is is een antidepressiva, sertraline (ervaring) of fluoxetine (geen ervaring, veel vriendinnen van psychiatrie nemen dat) zijn wel goed vind ik, vooral de dokter laten beslissen, zij kennen dat het beste. Voor te slapen kan je misschien eens melatonine proberen? Is natuurlijk en wordt veel gebruikt, neem ik zelf ook, dat is geen wondermiddel maar kan wel een beetje ondersteunen. Als je echt diep wil slapen kan quetiapine ook, nee grapje, dat is een atopische antipsychotica, bijeffect is slaperigheid, heb er zelf geen goede ervaringen mee maarja werkt voor iedereen anders.

Liefs en slaaplekker xx

Silence 

Cantaloupe
Forum|alt.badge.img+6
  • Topic-opener
  • Topper
  • 562 reacties
  • 9 maart 2025

ik schijf wel dingen op hoor๐Ÿ™‚โค Ik heb ook wel afleiding gehad, vandaag had ik afgesproken met een vriendin en het was wel gezellig๐Ÿ˜Š

Lieve โ€‹@Silence ,

is niet erg hoor dat je later reageert๐Ÿค— het boos reageren was idd tegen mijn moederโ€ฆ

Vorige week had ik een gesprek met iemand van de gemeente die ook bij het mdo zit en zij vond het helemaal niet handig om bij 2 psychologen te zitten en vroeg ook wel door dus ja toen had ik het uiteindelijk ook wel gezegd hoor dat ik dat zelf ook niet fijn vind๐Ÿ™‚ Ze gaat dit nu in het mdo bespreken met beide psychologen..

Melatonine kwam de psycholoog ook al mee maar mijn moeder wou eerst met de arts overleggen of dat een goed idee was.

Medicatie krijg ik op dit moment sowieso niet.. maar ja als het bij mijn oude psycholoog stopt krijg ik denk ik bij de nieuwe ook een andere psychiater en misschien denkt die er anders over dan die ik nu heb.. maar dan weet ik ook niet of ik het wel neem, vind het toch ook wel eng..๐Ÿ˜•

Liefs๐Ÿค—

Silence
Forum|alt.badge.img+6
  • Topper
  • 533 reacties
  • 9 maart 2025

Heyy lieve โ€‹@Cantaloupe , 

Okay das wel goed eigelijn dat ze dat nu gaat bespreken hopelijk komt er verandering in zodat de zorg optimaal is. 

Naja met melatonine kun je eigelijk niet veel fout doen omdat dit ons eigen slaaphormoon is, maarja ik ben je moeder natuurlijk niet dus laat haar maar beslissen samen met de arts en jou. 

Opzich snap ik wel dat je medicatie eng vindt, wat vind je er juist zo spannend aan? 

Liefs 

Silence 

Cantaloupe
Forum|alt.badge.img+6
  • Topic-opener
  • Topper
  • 562 reacties
  • 9 maart 2025

Haii lieve โ€‹@Silence ,

ik ben vooral bang dat het er juist erger door wordt of ik er steeds meer van nodig heb en dan niet goed meer kan stoppen..๐Ÿ˜•

Liefs๐Ÿค—

Forum|alt.badge.img+3
  • Vaak actief
  • 276 reacties
  • 10 maart 2025

Dat is supervervelend

ik heb niet echt een tip want ik heb dat niet. Maar sterkte!

Cantaloupe
Forum|alt.badge.img+6
  • Topic-opener
  • Topper
  • 562 reacties
  • 12 maart 2025

Haii,

het gaat eigenlijk weer heel slecht nu..๐Ÿ˜”๐Ÿ™ˆ

Pff denk eigenlijk dat ik mijn gevoelens gewoon veel te veel probeer te verbergen en dan is het op sommige momenten alsnog super erg..๐Ÿ˜” ik had gisteren al super slecht geslapen en nu weer..๐Ÿ™ˆ 

Ik ben eigenlijk ook niet helemaal eerlijk geweest tegen de psycholoog dat ik hulp wou..๐Ÿ˜• Ik wil het wel maar als ze dan echt ermee willen beginnen wil ik het toch weer niet en dat maakt de es ook weer erger omdat het nu niet hoeft..  ๐Ÿ™ˆ

Had iets super stoms gedaan bij een vriendin en ze zegt dan wel dat ik me niet schuldig om moet voelen maar schrik zo van mezelf soms..๐Ÿ˜• Het is niet zo ver gekomen maar als iemand het niet eerlijk zegt wat er is reageer ik daar heel heftig op en wil dan vaak dreigen met dat ik zelf dan ook wel niks meer zal vertellen en dat is ook al een keer gebeurd ๐Ÿ˜–๐Ÿ˜”.. Terwijl ik ook wel weet dat dat helemaal niet goed is en diegene totaal niet helpt..โ˜น๏ธ voel me er nogal schuldig over en ben bang dat dit vaker gebeurt en dat wil ik helemaal niet..๐Ÿ˜ฅ Ik dreigde nu dan wel niet maar werd wel boos en super onterecht ook, het was mijn eigen fout omdat ik iets verkeerd had gelezen..๐Ÿ˜”๐Ÿ˜– en anders was het nog goed bedoeld van haar, ze zou me dan alleen maar niet willen belasten dus hoe kan ik daar nou boos om worden ๐Ÿ˜”โ˜น๏ธ 

Liefs โค๏ธ

Boterbloempjee
Forum|alt.badge.img+8

Ahh jeetje wat ontzettend naar dit, kon ik maar iets doen. ๐Ÿ˜ฃ๐Ÿ˜” durf je dat bij je psycholoog aan te geven? Of dat iemand je er bij helpt, het is รฉcht okรฉ om om hulp te vragen hoor.  En je bent het echt waard! โ™ฅ๏ธ ik hoop toch dat je met steun en hulp/ aansporingen je een beetje fijner kunt voelen.  Dat gun ik je zo enorm..โ™ฅ๏ธ๐Ÿ˜•

Kun je het er met je vriendin over praten en uitleggen waarom je zo reageerde? Ik neem aan dat ze weet dat het niet goed gaat dus ik denk dan niet dat zij zich er rot om voelt en zoals je zelf zegt geeft ze aan dat je je er niet rot om moet voelen. Het is logisch en begrijpelijk dat je het niet wil en juist wil voorkomen en er van schrikt, maar dat het op zo'n moment barst is echt niet gek en daar kun je ook niks aan doen.  Echt iedereen heeft dat wel eens en iedereen uit het op een andere manier dus voel je er niet schuldig over. โ™ฅ๏ธ logisch als dit niet binnenkomt hoor het is ook veel, maar betekent niet dat dit aan jou ligt en je je daar rot om voelt ๐Ÿ˜•๐Ÿ’œ je bent echt een lief persoon en dat dat is gebeurd of dat je daar soms last van hebt betekent niet dat je iets verkeerds doet. Ik hoop dat je minder aan jezelf gaat twijfelen of dat je bang bent iets verkeerds te doen, terwijl je juist je best doet ๐Ÿ˜˜ hoop dat dit toch een beetje kan helpen en je vanavond wel wat beter kunt slapen. En vergeet niet dat je het echt waard bent en iedereen gund dat het beter wordt en je je snel wat beter kunt voelen. ๐Ÿ˜˜ ik denk aan je 

Veel liefs en dikke knuffel ๐Ÿค—๐Ÿ˜˜

Cantaloupe
Forum|alt.badge.img+6
  • Topic-opener
  • Topper
  • 562 reacties
  • 12 maart 2025

ik kan er bij de psycholoog vaak moeilijk tussen komen omdat het vooral over eten gaat en de andere psycholoog voor de andere problemen zou moeten zijn maar daar ga ik dus niet meer heen..  ik wil haar ook niet gaan onderbreken ๐Ÿ˜•๐Ÿ™ˆ maar ja morgen gaan ze overleggen of het beter gewoon bij 1 psycholoog kan..

Heb er nog wel met haar over gepraat hoor en ze snapt het wel, voel me ook wel wat minder rot nuโค

dankjewel voor je lieve berichtjeโค

Veel liefs en knuffel๐Ÿค—

Tartan15
Forum|alt.badge.img+20
  • Ster
  • 3309 reacties
  • 14 maart 2025

โ€‹@Cantaloupe ๐Ÿ’– Je bent een lieve schat,  net als โ€‹@Boterbloempjee , โ€‹@Blub  en alle anderen maar ik wil jullie even een speciaal hartje onder de riem geven!  Groetjes liefs Tartan XXxX

Silence
Forum|alt.badge.img+6
  • Topper
  • 533 reacties
  • 14 maart 2025

Jij wil hulp, jij weet ook dat dit niet meer zo verder kan maar je es wil geen hulp want voor je es is het niet erg genoeg. Je hebt dus niet perse gelogen, maar zou het volgende keer gewoon zeggen dat jij wel hulp wil maar je es niet. Vraagt je psycholoog niet hoe het gaat in het begin van de sessie? Misschien kun iets zeggen van, niet super ik wil wel graag hulp maar mijn es niet + redenen. Dan kunnen jullie daar op voortgaan.

Rot dat je zo reageerde (ps je reageert zo heftig door je es ๐Ÿ˜•), wel fijn dat ze het je vergaf. Misschien kunnen  jullie samen nadenken  over wat jullie kunnen doen wanneer er nog eens zoiets gebeurd. Je kan hiervoor een signaleringsplan gebruiken, vind je vast blanco online. Een soort preventieplan. Zoek iets met opbouwende fases, wat voel je in rust en wat merkt je vriendin (groen) wat voel je eerst dat is fase oranje bv. 

Nooit gedacht dat ik signaleringsplan ging aanhalen, want ik haat dat ding vanuit mijn opname maar in deze situatie kan dit nog wel werken  denk ik. 

Liefs Silence 

Reageer

Cookiestatement

We gebruiken cookies om je bezoekerservaring te verbeteren en om analyses te kunnen maken van het forum. Ga je akkoord, of ga je door naar het forum, dan ga je akkoord met ons cookiebeleid.

Cookie instellingen