Het gaat slechter en slechter


  • Anonymous
  • 0 reacties
Hey allemaal,

Ik weet het niet meer....
Als je me andere topics gelezen heb weet je ongeveer hoe ik me voel.
Ik weet niet wat er aan de hand is, ik probeer iedereen in dit forum in te laten zien dat zelfmoord niet de juiste oplossing is maar zelf wil ik het ook zo graag. Ik zie geen opties meer, ik heb ruzie met iedereen en ik miss me vriendin zo erg... het doet me zoveel pijn. ik heb al 2 pogingen gedaan en ik denk dat een derde eraan kan komen.

Ik weet niet meer wat ik moet doen, ik ben bang bij al mijn keuzes

Help me.....

Ronald

694 reacties

Zelmoord is zoals je zegt niet de goede oplosing zoals je al zegt.
Je bent bang bij al je keuzes. Maar... wat zijn je ander keuzes?
Je hebt heel veel verdriet om je vriendin, zo erg dat het pijn doet. Is het geen oplosing om met een pyscholoog te gaan praten?
Je hebt al twee zelfmoordpogingen gedaan. Alsjebliefd laat de derde niet komen. Het is echt niet de goede oplosing.
Waarmee kan ik je verder helpen, zeg maar.
heyo,
laat dit en alle topics maar ik ben het niet waard om op te reageren, ik ga me account verwijdere zodat jullie geen last meer van me hebbe
Hey Ronald

Ik ben benieuwd hoe het nu met je gaat omdat er nu ondertussen al 29 dagen voor bij zijn gegaan.

Dus hoe gaat het nu?
Ben je nog bij bijeenkomsten geweest?
(Weet niet meer zeker of je daar nog een ging en kon het ook niet zo snel terug vinden)
Ben je al aan dat boek begonnen šŸ˜‰?
(Sorry moest ff)

Heb je nog een updateje hoeft niet perse leuk te zijn...

Groetjes
Bella
Ah, vervelend. Je kan steeds bij de KinderTelefoon en 113 terecht, maar als ik het me goed herinner, is dat niet echt jouw ding. Kan je bij de ouders van je beste vriendin terecht?
ik kan er wel bij terecht maar die zijn nog steeds met hun gedachte bij hun dochter, dus ik vind het vervelend om daar dan nog extra bij te doen
Ok. Dat snap ik. Jij voelt vast het beste aan wat je wanneer kan zeggen. Doe maar wat juist voelt.

Jongenmetvraag schreef:
dan hoef je hier ook niet meer op te posten.

is dat heel erg dan....?
Ik denk dat Jongenmetvraag bedoelt dat, als je hier niet meer post, dat vaak een teken is dat je elders terecht kan, wat ook fijn kan zijn. Natuurlijk is het niet erg als je hier post, je bent altijd welkom.
(@Jongenmetvraag, verbeter me gerust als ik je verkeerd geĆÆnterpreteerd heb)

ja maar andere kan ik wel helpen en mezelf niet
Dat herken ik. Ik vind het heel mooi dat jij, ondanks dat je het moeilijk hebt, nog steeds anderen helpt. Dat is echt heel lief 🙂

Hey,

Ā 

Hmmm lastig.

Zou je meer voelen voor een wat directere aanpak of juist voor een subtielere en aftastendere aanpak?

Ā 

Want kijk, je bent al bezig met die studie en eigenlijk zoek je nu naar een soort "goedkeuring" van je ouders om je beter te voelen (als ik dit goed interpreteer).Ā 

Je denkt dat de reactie niet positief zal zijn, daarom weet je niet hoe je het moet zeggen.

Ā 

Ik ben bang dat als je iets voorzichtig aftast, je dus te horen zal krijgen dat ze er niet achter staan en je het ze verder ook niet zal vertellen.

Ik denk daarom dat je meer hebt aan een directe aanpak. Aan een mededeling van: "Dit is wat ik ga doen met deĀ rest van mijn leven. Ik sta hier 100% achter. Ik hoop dat jullie me steunen, maar ik laat me door jullie niet tegenhouden om te doen waar ik gelukkig van wordt."

Dan is het tenminste uit je en dan weet iedereen waar die aan toe is.

Ā 

Ik snap dat dit wel erg eng is, maar ik denk niet dat je het voor altijd achter kan houden. Aftasten en wachten gaat hun reactie denk ik niet beter maken. Het is aan jou om te kijken of er methodes zijn om meer begrip van hen te krijgen, maar daar kan ik niet over oordelen.

Ā 

Hopelijk heb je hier iets aan,

Gr. Pin

Ja met de mail maar dan krijg ik een afwezigheid mail terug dat ze er niet is...
ja en nee, ik kan er wel bij terecht maar die zijn nogsteeds met hun gedachte bij hun dochter, dus ik vind het vervelend om daar dan nog extra bij te doen
nou, ik ga mezelf echt niet laten opnemen hoor...
sorry maar dan kan ik helemaal niet meer naar bijeenkomsten of praten met de enige paar mensne die ik mag, daarnaast hoor ik slechte dingen over instellingen dus ik wil dat echt nieet
dan hoef je hier ook niet meer op te posten.
is dat heel erg dan....?

@vogel14
ja maar andere kan ik wel helpen en mezelf niet
awh ty
Hoi Ronald,

Ik vroeg me dus af, met Kerst zo voor de deur, Jehovah's getuigen (heb ik het nu goed, of mis ik hoofdletter o.i.d.?) vieren toch geen Kerst? Maar jouw ouders zijn niet accepterend over jouw geloof, dus zij vieren vast wel Kerst? En andere familie misschien ook wel?

Dat lijkt me erg vervelend, om dan morgen daar wel mee geconfronteerd te worden! Heb je een plan om niet aanwezig te zijn of maakt het je eigenlijk niet zo veel uit?

Ik wou met dit berichtje even laten weten dat ik aan je denk, ongeacht hoe je ook in het hele kerstgebeuren staat!

Gr. Pin
hi,

enorm late reactie sorry!

nou uhm Pin dan nog even, ja de viering was erg mooi en leuk.

dan even een update/mededeling,
het gaat de laatste tijd ietsjes beter en heb nu dingen die ik kan doen in mijn vrije tijd,
hierdoor ben ik eigenlijk van plan om te stoppen met het Forum, dus dit zal 1 van de laatste berichtjes hierzo zijn van mij

ik wil graag alle mensen bedanken die op mij gereageerd hebben, jullie hebben me allemaal 1 voor 1 geholpen en ben zo blij met de moderators hier op de site.
ik denk dat Nederland enorm trots mag zijn dat er zo'n site is voor Kinderen en ik hoop dat hij nog lang mag blijven.

Ronald
Fijn om te horen dat het ietsjes beter met je gaat. Goed dat je vrijetijdsbestedingen ondernomen hebt.

Je bent van plan om te stoppen met het forum. Wel, ik hoop dat je een mooie toekomst tegemoet gaat, moest ik niet meer van je horen šŸ™‚ Uiteraard altijd welkom, ook na een lange pauze. Bedankt voor je doorgebrachte tijd hier.

Lief dat je de Kindertelefoon complimenteert met hun goede daden. Die complimenten lijken me inderdaad terecht šŸ™‚

Gr. Kenshin
Hey,

Jammer dat je gaat stoppen met het forum, maar ergens ook wel goed, aangezien dit (als ik me dat goed herinner) juist ook een plek was waar je kwam als het niet zo goed met je ging. Dat je het forum nu niet meer nodig hebt, is dan alleen maar goed denk ik :)

Fijn dat het beter gaat en ik hoop dat het die kant voor je op blijft gaan.

Ik wens je het allerbeste,
Gr. Pin
Hey Ronald!

Hoe gaat het met je? Ik heb je al eventjes niet meer online gezien. Ik hoop dat alles goed gaat :)

Gr. Pin
Reputatie 5
Badge +4
@Ronald2001 ik heb ook een topic gemaakt over zelf moord gedachtes er staan daar hele goeie tips onder gaa maar daar de ze topic kijk maar in de reacties daar staan wel wat tips
yup, maarja ik zou mezelf niet zijn om 54 minuten na dat te posten al weer sad te zijn en dood te willen, echt ik meen t. ik heb gewoon geen gevoel en doel meer
nee, ze zit niet op mijn school, ik leerde haar kennen via vrienden van vrienden....
Zou je een afspraak kunnen maken met je huisarts? Daar kan je altijd terecht. Je huisarts heeft beroepsgeheim, en mag niet zomaar dingen doorvertellen.
Geloofd ze je ook??
ja en nee, soms denkt ze nogsteeds dat het haar schuld is.

Hier zijn we er voor je en ik weet dat je beste vriendin er ook voor je is...
Ook nog meer mensen? Waar je terecht kan,...

dankje! en nee er zijn niet meer mensen....

Zouden die vrienden met haar kunnen praten, en zeggen dat het niet ok van haar zou zijn als ze dit doorvertelde?

nope, aangezien die vrienden mijn beste vriendin haten staan zij aan de kant van haar
Ik kan me voorstellen dat 'Ik geef om je.' anders klinkt uit de mond van iemand die je kent, dan bij iemand waar je niet zo'n sterke band mee hebt. Je psycholoog heeft een opleiding gevolgd om mensen te helpen, en is waarschijnlijk bekommert om jou, maar dat is nog steeds anders dan hoe een heel close iemand om je geeft.

Wat ik fijn vind aan een psycholoog, is dat die beroepsgeheim heeft. Je ouders mogen niet zomaar ingelicht worden. Daarbij vind ik de "afstand" die er is tussen een psycholoog en een patiƫnt soms iets van een veilig gevoel hebben. In sommige situaties is het makkelijker om te praten met iemand waar je geen nauwe band mee hebt.

Je psycholoog wil je vast gemeend helpen. Dat willen helpen, is volgens mij oprecht. Voel je je beter, of opgelucht, als je een gesprek hebt gehad met je psycholoog?
heyo,
ik kan volgende week pas weer naar mijn psycholoog..

@lise123, ik probeer het haar duidelijk te maken maar ze komt aldoor opnieuw met redenen waarom zij het fout doet,....

ja tis jammer, soms zou ik gewoon willen dat je echt met god kan praten, dat zou zo fijn zijn
ik ga altijd met zo'n gevoel weg van wat ik allemaal net verteld heb maakt niet uit

Het is inderdaad fijner als iemand je situatie van dichtbij blijft opvolgen. Een psycholoog denkt vaak na over een patiƫnt, ook als het gesprek over is. Dan maken ze analyses, schrijven ze op wat ze te weten zijn gekomen en wat ze denken, en denken ze na over oplossingen.

het zou niemand meer boeien al was ik er niet

Heel naar dat je omgeving je dit gevoel lijkt te geven. Ook al ken ik je alleen van hier, geef ik om jou, en vind ik jou een behulpzaam en vriendelijk persoon.
Je beste vriendin zou je zeker missen. Nog een hoop andere mensen ook, ook al zijn die misschien niet zo handig in het uiten dat ze om je geven.

Zou je deze site eens willen bekijken? Het is de site van zelfmoordpreventie, en misschien denk je dat die niet kunnen helpen, maar ze willen echt. Ze hebben het beste met jou voor.

Je hebt 113 al eens geraadpleegd, maar toen voelde je je niet geholpen. Heb je al eens een andere communicatiemethode geprobeerd? Als je al enkele keren geprobeerd hebt te chatten, en je daarmee niet geholpen voelde, kan je proberen te bellen. Misschien dringt een telefoongesprek beter tot jou door. Hier vind je info over het mailen van de zelfmoordpreventie.
Zou je die linkjes eens willen bekijken?

Ik weet niet veel over geloof e.d., maar is Gob niet voor eeuwig vergevend? Krijg je niet steeds vergeving, als je berouw toont?
Jij lijkt me een goed persoon, en ik kan me moeilijk voorstellen dat God dat niet inziet. Natuurlijk maak je fouten, iedereen maakt fouten, maar zolang je uit die fouten leert, en berouw toont, is dat helemaal ok.

ik heb er niks aan want ik ben gedoemd om dood te gaan

We gaan allemaal dood. Dat is de enige zekerheid die we hebben. Aangezien we die zekerheid hebben, kunnen we nu best proberen er het meeste uit te halen, en zo goed mogelijk te leven.
Niets duurt eeuwig. Dat is zowel een beangstigend feit, als een geruststelling.

Ik mag niet gelukkig zijn

Natuurlijk mag jij gelukkig zijn. Ik wens jou alle geluk van de wereld toe. Er zijn hopen getuigenissen te vinden van mensen die het heel zwaar hebben gehad, en toch gelukkig zijn geworden. Jij kan een van die mensen worden. Als je blijft doorzetten, blijft vechten voor geluk, kan het bijna niet anders dan dat je daarvoor beloond wordt. Mensen om je heen, God ook, zullen trots op je zijn.

Soms is het een kwestie om te blijven leven voor de mensen die je nog gaat ontmoeten, en niet alleen voor de mensen die je al kent.
ik heb haar gemaild, ze werkt pas op dinsdag dus zal toch moeten wachten,

ja i know God luistert wel naar me maar ik zou zo graag met Hem willen praten

Reageer