Het gaat slechter en slechter


  • Anonymous
  • 0 reacties
Hey allemaal,

Ik weet het niet meer....
Als je me andere topics gelezen heb weet je ongeveer hoe ik me voel.
Ik weet niet wat er aan de hand is, ik probeer iedereen in dit forum in te laten zien dat zelfmoord niet de juiste oplossing is maar zelf wil ik het ook zo graag. Ik zie geen opties meer, ik heb ruzie met iedereen en ik miss me vriendin zo erg... het doet me zoveel pijn. ik heb al 2 pogingen gedaan en ik denk dat een derde eraan kan komen.

Ik weet niet meer wat ik moet doen, ik ben bang bij al mijn keuzes

Help me.....

Ronald

694 reacties

Kan je je psycholoog telefonisch bereiken, of via mail?
Ja met de mail maar dan krijg ik een afwezigheid mail terug dat ze er niet is...
Ah, vervelend. Je kan steeds bij de KinderTelefoon en 113 terecht, maar als ik het me goed herinner, is dat niet echt jouw ding. Kan je bij de ouders van je beste vriendin terecht?
ja en nee, ik kan er wel bij terecht maar die zijn nogsteeds met hun gedachte bij hun dochter, dus ik vind het vervelend om daar dan nog extra bij te doen
misschien is het verstandig om je huisarts hulp te vragen en te kijken of je tot dat je psycholoog terug is bij je huisarts terecht kan
misschien helpt het je wel om de tijd makkelijker door te komen tot je psycholoog terug is door alvast goed voor te bereiden wat de onderwerpen zijn die je wilt bespreken, waar je aan wilt werken, wat nu voorrang heeft, en misschien kun je wel wat opschrijven van je gevoelens en hoe het nu gaat. zodat je daar straks een heel duidelijk beeld over kan geven.
misschien kun je ook alvast op zoek gaan naar een andere plek waar je terecht kan voor wat intensievere hulp, een instelling bijvoorbeeld waar gewoon kan worden gezorgd dat iemand vervangen als ie ziek is of op vakantie is als dat nodig is. en dat is bij jou wel belangrijk eigenlijk, toch? dan kun je met een concreet voorstel komen hierover bij je psycholoog of je alvast laten inschrijven door je huisarts, want de wachttijden zijn heel lang dus hoe eerder hoe beter
hoe dan ook lieve ronald, hou vol. je bent sterker dat je denkt. je kunt dit en je bent het waard. hou vol!
nou, ik ga mezelf echt niet laten opnemen hoor...
sorry maar dan kan ik helemaal niet meer naar bijeenkomsten of praten met de enige paar mensne die ik mag, daarnaast hoor ik slechte dingen over instellingen dus ik wil dat echt nieet
ik zou je wel laten opnemen, dat kan jou helpen en dan hoef je hier ook niet meer op te posten.
Ge moogt geen zelfmoord plegen hoe graag je ook wil en gij hielp mij dus help ik jou
dan hoef je hier ook niet meer op te posten.
is dat heel erg dan....?

@vogel14
ja maar andere kan ik wel helpen en mezelf niet
Maar ik wil je helpen ge moet praten da deed ik ook bij mij hielp het niet en ik wil mijn vader blijven zien en ik ga niet bij hem weg hij woont bij zijn ouders en wij dus ook ze leten er op dat er niks ergs gebeurt er is veel meer gebeurt in het verleden maar ik zal er zijn voor u gelijk jij voor mij ???
awh ty
ik kan er wel bij terecht maar die zijn nog steeds met hun gedachte bij hun dochter, dus ik vind het vervelend om daar dan nog extra bij te doen
Ok. Dat snap ik. Jij voelt vast het beste aan wat je wanneer kan zeggen. Doe maar wat juist voelt.

Jongenmetvraag schreef:
dan hoef je hier ook niet meer op te posten.

is dat heel erg dan....?
Ik denk dat Jongenmetvraag bedoelt dat, als je hier niet meer post, dat vaak een teken is dat je elders terecht kan, wat ook fijn kan zijn. Natuurlijk is het niet erg als je hier post, je bent altijd welkom.
(@Jongenmetvraag, verbeter me gerust als ik je verkeerd geïnterpreteerd heb)

ja maar andere kan ik wel helpen en mezelf niet
Dat herken ik. Ik vind het heel mooi dat jij, ondanks dat je het moeilijk hebt, nog steeds anderen helpt. Dat is echt heel lief 🙂
ja dat van jongenmetvraag heb ik denk ik verkeerd begrepen en verkeerd beantwoord...

ja maar ik snap het niet, ik zeg tegen andere je moet dit doen of doe dit niet en vervolgens doe ik t juist wel/niet
nou nee, ik bedoelde eigenlijk meer dat dit topic al bijna 400 reacties heb en t nogsteeds niet helpt dus het eigenlijk nutteloos lijkt
@Jongenmeteenvraag, soms helpt het om op te schrijven waar je mee zit. Het forum is een plek waar je terecht kan, en waar je het allemaal kan neerschrijven. Vaak voel je je opgelucht als je ergens kan delen waar je mee zit. Het is dus helemaal ok om in een topic te blijven posten.

@Ronald2001, het is heel goed mogelijk dat het advies dat je geeft heel goed advies is, maar dat het even moeilijk is het zelf op te volgen. Je kan best weten dat iets goed of slecht is, en toch, tegen je verstand in, het andere doen. Het is heel normaal dat het soms voelt alsof je je eigen advies niet opvolgt. Toch zijn andere gebruikers zeker geholpen met jouw advies.
Waarom laat je jezelf niet gewoon voor een paar weekjes opnemen? Ik denk dat dat jou heel goed zou doen. Ja je kan misschien niet naar bijeenkomsten maar je kan dan eindelijk wel is je eigen gezondheid op #1 zetten. Je wilt altijd voor andere mensen zorgen en andere mensen helpen en het lijkt of je dat blijkbaar belangrijker vindt dan je eigen gezondheid. Als ik dat verkeerd zie zeg het!

Daarnaast weet ik niet wat voor verhalen je hebt gehoord over een opname. Maar een opname is misschien geen vakantie maar het helpt je zeker wel. Je bent constant omringd door verpleegkundige die je elk moment van de dag kunnen helpen en naar je wilt luisteren. En je bent daar echt niet de enigste er zijn daar vele andere mensen met dezelfde probleem als jij.

En je hoeft niet perse gesloten te zitten je kan ook kiezen voor een vrijwillige opname. Als je dan met die mensen goede afspraken kan maken dan heb je ook zeker wel recht op vrijheden. En kan je bijvoorbeeld toch nog naar de bijeenkomsten toe gaan.

Maar de belangrijkste vraag die ik heb is. Wat vind jij belangrijker. Je gezondheid dat zorgt voor een geode toekomst later of een bijeenkomst die je wel vaker hebt? Je hoeft je daarnaast ook helemaal niet af te sluiten van je geloof. Misschien kan je met die mensen wel een afspraak maken dat jij samen misschien of in iedergeval wordt gebracht door iemand naar die bijeenkomsten en je ook weer ophaalt?

Ik zou zeggen kies nou is een keer echt voor jezelf en neem een korte pauze. Ga jezelf gewoon vrijwillig opnemen en laat je daar is helpen. Als dat dan uiteindelijk ervoor zorgt dat het beter gaat met jouw. Dan kan je je weer focussen op de andere dingen.

Kies je gezondheid dat hoort altijd de nr. #1 te zijn!

-Goetia
Ik wil me niet laten opnemen.....
ik wil dat niet en dan miss ik dingen
Waarom niet? Als het jouw juist kan helpen.

Nou je moet zelf weten. Ik ben het met Goetia eens. Als het mij zou kunnen helpen had ik het gedaan. Maar het is jouw leven niet die van ons..
^
Faster
ik wil gewoon niet opgenomen worden...
aangezien ik dan me school en me bestie en me geloof minder vaak kan zien
Ik weet het en het klinkt mischien stom dat ik het zeg maar mischoen is het wel beter als je opgenomen wordt. Ik bedoel mischien helpt het je beter. Sorry als je het onlogisch vind klinken. En ik snap wel dat je het niet wilt en ook de reden daarom.
Verder kun je nu mischien met je huisarts praten omdat hij niks zal door vertellen want hij heeft een geheimhoudingsplicht.
Hoe is het nu met je bestie?
Wat wil je heel graag bereiken in je leven?
Misschien vind je het idee van een opname niet fijn, maar als het kan voorkomen dat je jezelf pijn doet, kan het de moeite waard zijn. Jouw mentale gezondheid staat op de eerste plaats. Presteren op school e.d. wordt een stuk lastiger als je het moeilijk hebt.

Je zou de opties eens kunnen bekijken. Je huisarts, psycholoog of mentor kunnen je hier verder bij helpen.

Bij boeddhistische kloosters heb je soms de kans om bv. een weekje in afzondering van de buitenwereld te gaan leven. Je gaat een weekje naar een boeddhistisch klooster, waar je enkele keren per dag bid, en waar iedereen meehelpt aan de plaatselijke gemeenschap, bv. zorgen voor het eten. Zo'n week van bezinning is misschien iets voor jou. Door bv. meditatie kan je je emoties op een afstandje bekijken, wat vaak voor verduidelijking zorgt.
Zou je bij een bijeenkomst eens kunnen vragen of ze bij Jehovah ook zulke bezinningsweken hebben?
https://www.youtube.com/watch?v=vFbX0HfEY4U&list=PLjrt8pF6Bs6TrsTh7OAnhMt5vMt0oKz-s&index=1
Wat vind je van dit liedje?
Ik vind het nogal triestliedje alsof je op een crematie bent. Maar ja dat heb je met liedjes waarvan je moet huilen

Het is wel mooi hoor.
- Goetia

Reageer