Het gaat slechter en slechter



Toon eerste bericht

694 reacties

@lise, leuk liedje

@ everyone, de reden dat ik niet opgenomen wil worden is;
-verandering
-nieuwe mensen
- ik woon eindelijk ergens waar ik me veilig voel en wil dat gevoel echt even hebbben...
je hoeft je helemaal niet te laten opnemen. je kunt gewoon ambulante hulp vragen voor deze lastige tijd. wel doen trouwens! Heb het met je huisarts over mogelijkheden voor zorg voor nu. En opname hoeft echt helemaal niet.
wat is ambulante hulp|?
dat is dat je op gesprek gaat ergens/therapie krijgt een keer of een paar keer in de week, en dat je dus zelf er naar toe gaat vanaf huis in plaats van dat je in een kliniek woont (opgenomen bent dus). Als je een psycholoog ziet dan heet dat "ambulante behandeling". Alle hulp die je krijgt waar je niet opgenomen bent heet zo.
hoe gaat het nu met je?
weet je al hoe en welke hulp je gaat vragen?
denk je dat het je lukt de tijd door te komen zonder jezelf iets aan te doen? dat is even belangrijk om jezelf af te vragen. Want het is natuurlijk de bedoeling dat je wel nog leeft als je straks eenmaal therapie krijgt om aan je problemen te werken. En dat komt echt! En dat ga je je echt beter voelen! Ik heb zelf ook in een situatie gezeten waarin ik elke dag dood wilde en dacht dat het nooit meer beter ging worden, maar het wordt wel beter... echt waar! en je bent het waard!
ik zit eigenlijk al bij een psycholoogg
maar die is op vakantie nu toch? dus je hebt hulp nodig voor tot die tijd. en biedt die psycholoog wat jij nodig hebt? had je er de afgelopen tijd wat aan en was het ook genoeg? sterkte!
ze is over een week terug, en ik ben op plekken waar ik me "goed" voel
Als je je thuis voelt op de plek waar je momenteel woont, is dat zeker ok. Zoals @Sarahxcs zegt, kan je ambulante hulp krijgen. Je kan dan nog deelnemen aan activiteiten die je goed doen, en krijgt toch hulp.

Je zit al bij een psycholoog. Als ik het me goed herinner, vind je het lastig dat dat maar een beperkte tijd is dat je die psycholoog ziet. Volgens mij had jij liever iemand die meer betrokken bij je is.

Als je het gevoel hebt dat de gesprekken met je huidige psycholoog niet helpen, mag je dat aangeven. Het is heel normaal dat dat gebeurt. Soms moeten mensen een tijdje zoeken voor ze de hulpverlener gevonden hebben die bij hen past. Dat zoeken kan vermoeiend zijn, maar het is de moeite waard. Een hulpverlener waar je je goed en geholpen bij voelt, is een enorme steun.
zoals jij het zegt klopt het helemaal, ik "geloof" alleen dingen van mensen die ik ken en die echt in me dagelijks leven zijn.
een psycholoog vind ik zo meh, die heb vaak van die standaard antwoorden en het voelt gewoon nooit gemeend(bij meerdere psychologen hoor dus niet zeggen dat dit er 1 is.)
ja ik voel me wel op mijn plek bij men beste vriendin haar ouders en de bijenkomsten
Reputatie 2
Badge +9
Ben je momenteel ook bij je beste vriendin en haar ouders? En zo niet kan je daar dan niet een tijdje verblijven? Ik denk dat het je goed doet als je alleen al op de juiste plek bent en of je dan wel of geen hulp hebt dat maakt weinig uit.

Ik meen het zorg er eerst voor dat je op een plek bent waar je je veilig voelt en gesteund en waar je je gewoon echt thuis voelt. En daarna ga je kijken wat wil ik? Wil ik heel veel hulp of vind ik 1 gesprek in de week met een psycholoog wel genoeg?

Zo is dat uiteindelijk ook bij mij gebeurd. Ik ging eerst naar de plek toe waar ik me fijn voelde. Bij Sophie en daarna keek ik wat voor hulp ik wou. Omdat ik vorige week me weer had gesneden heb ik met Bas afgesproken dat we 3x in de week elkaar zien. Maar dat gaat volgende week weer terug naar 2x in de week. Ik heb zelf ook niet echt de behoefte om echt geholpen te worden. Ik wil alleen even met iemand praten over hoe ik me voel en hoe de week tot nu toe gaat. Voor mij is dat genoeg. En het helpt me goed.

Dus nog een keer 2 dingen die je kan doen:
1. Zoek de plek waar jij je thuis voelt.

2. Kijk wat JIJ wilt hebben qua hulp.

Gr:Mr. S
Die standaard antwoorden waar psychologen weleens mee aan komen zetten kunnen inderdaad ongemeend overkomen. Ik hoor verhalen van mensen die menen echt een goede band te hebben met hun psycholoog, en het gevoel te hebben dat die psycholoog echt om hen geeft. Het zou fijn zijn als jij ook zo iemand had.

Zoals @Mr.S zei, is het zoeken van een fijn thuis van groot belang. Met de juiste steun en een fijne omgeving sta je al een stuk verder.
ja ik heb een fijn huis eindelijk met de goede personen
Yes, dat is fijn. Hoe voel je je nu?
Als je bij een zelfstandige psychotherapie praktijk in behandeling gaat zou dat wel eens veel fijner kunnen zijn dan waar je nu zit. Want een psychotherapeut is echt een groot verschil met een psycholoog van de ggz. Misschien kun je daar over nadenken? Je huisarts kan je helpen iemand te vinden en een verwijsbrief voor je maken. Je moet dan wel heel specifiek vragen om een psychotherapeut en dat je ook niet naar een instelling wil maar gewoon zelfstandige praktijk. Ik weet zeker dat je daar echt wat aan zult hebben!
Ik heb al zo'n psycholoog, maar ik vind een psycholoog gewoon niet werken
Ok. Ik herinner me dat we het eens over een praatgroep hadden. Misschien is groepstherapie iets voor jou. Is dat een optie?
hey, ja dat weet ik nog, maar dat had ik nagevraagd en er is eigenlijk geen geschikte groep voor mij in de buurt
Hey,

Je bent op een veilige plek zei je toch? Kan je goed praten met de mensen waar je nu bent? Kan je dus praten met hun praten over hoe jij je voelt? Misschien helpt dat ook wel. Dan is een pscyholoog niet eens zo nodig.

Ik had nog een andere vraag, Wat zou jij zelf het liefste willen hebben? Waar heb jij momenteel de meeste behoefte aan? Of wat denk jij dat jouw het beste kan helpen?

-Goetia
nou ik kan op dit moment niet aldoor met mensen praten ivm ze al genoeg gezeur aan hun hoofd hebben en ik en zijzelf ook willen dat zij wel even positief blijven en niet in ene cirkel komen dus praten we alleen over negatiefe dingen als zij dat aangeven.

huh deze vraag is me net ook gesteld over app haha, uhm wat wil ik, niks, blijdschap en gevoel maarja dat kan niemand me heel makkelijk geven
Jij mag gerust aangeven wanneer je nood hebt aan een gesprek. Ik begrijp dat je niet in de negativiteit wilt blijven hangen, maar soms wordt je positief van een gesprek dat over iets negatief begonnen is.

Kan je op de bijeenkomst met iemand praten?
hi ronald!,
ik volg je topic al een tijdje en had dat topic met vragen over de jahova ook gemaakt, nu vraag ik me alleen af of alles wel goed gaat?
je bent al 2 dagen compleet offline en normaal ben je elke minuut bijna online, is alles oke? of is er iets?
je mag altijd hier praten hoor!
wie was dat ene meisje waarmee Ronald2001, zo bevriend mee was ofz. weet zij misschien of alles goed met hem is?
normaal is hij toch elk half uur wel online? nu al 2 dagen ofz niet, straks is er iets gebeurd ofzo!
Lise123 daar had die contact mee opgenomen.
Reputatie 3
Badge +8
straks is er iets gebeurd ofzo!Hij zal wel even druk zijn met andere zaken zoals zijn stage/school of heeft simpelweg even geen zin om hier te verschijnen. Maak je maar geen zorgen.

Reageer