zelfmoord gedachtes

  • 12 January 2019
  • 6 reacties
  • 100 Bekeken

Reputatie 5
Badge +4
hey

ik heb de laatste tijd steeds meer zm gedachtes en ik moet elke dag over het spoor en ben bang dat ik me zelf niet in bedwang kan houden en dat het dan fout gaat en ik vind me zelf lelijk . Gelukkig heb ik een vriendin me ook al help maar ik heb meer hulp nodig want ik denk ook telkens dat ik niks waard ben en aleen mijn vriendin zecht dat ik knap ben enzo maar dat helpt niet veel. en ik wil niet dat het een keer fout gaat. Kunnen jullie me helpen en tips geven?

6 reacties

Hey,

wat vervelend dat je met zm gedachtes zit.

Enige idee waar ze vandaan komen?

Is er een andere route waarbij je niet over het spoor moet?

Ben je al eens naar een therapeut geweest? Die kan je goed helpen om er vanaf te komen. Je kan er ook een keer met de huisarts over praten. Hij/zij kan je er ook mee helpen.

Wanneer je gedachtes te erg worden en denkt dat je het niet meer vol kan houden bel dan 113.


Sterkte!
Reputatie 5
Badge +4
@AnOnIeMer2019 ik ben onzeker denk dat het daar van komt
Er trainingen die je kunnen helpen om meer zelfvertrouwen te krijgen. Volgens mij is sta sterk training zo'n training.

Er zijn ook kampen die je kunnen helpen om van je onzekerheid af te komen en te helpen bij andere problemen. Zoals de kampen van stichting de ster.
ik heb ook zelfmoord gedachtes en ik weet hoe moeilijk het is om ze uit je hoof te krijgen. wanneer ik met deze gedachtes rondloop denk ik aan de dingen die me levend houden. ook al is het er maar 1 dan moet je gewoon aan die ene persoon of wat dan ook denken en je daar aan optrekken.
Reputatie 5
Badge +4
bedankt allen voor de tips ik ga het probeeren
hey,

zoals je zelf zegt heb je een vriendin. bekijk het eens vanaf een ander perspectief, misschien bekijk je nu alle "voordelen" van dood zijn. maar je zou er mensen mee pijn doen en je zou je vriendin er pijn mee doen.

daarnaast heeft iedereen een mankement, dus misschien ben jij niet de knapste maar heb je andere talenten/eigenschappen.

of probeer te denken aan je toekomst, misschien zie je die niet maar ga met een vertrouwelijk iemand(je vriendin?) eens een tijdje zitten en ga allemaal dingen opschrijven die jullie kunnen bedenken om later te gaan doen in de toekomst en maak dan een stappenplan hoe je dat wilt berijken

Reageer