Depressief.. Wat moet ik doen?


Reputatie 7
Badge +8

Hii. Ik ben ItsJustMe en ik heb een paar dagen geleden mijn account verwijderd. Ik ben er nu weer omdat dit voor mijn gevoel de enige plek is waar ik me veilig voel en waar ik mijn gevoelens kan vertellen want iedereen is hier zo lief en aardig voor elkaar dus ik ben er weer. Ik hoop dat ik nog welkom ben en sorry dat ik mijn account verwijderde ik denk dat ik nu wel weer blijf. 
Ik wil graag mijn verhaal even kwijt omdat ik zelf niet goed meer weet ik wat ik moet. Ik ben een jongen van 16 en mijn leven is gewoon helemaal hopeloos. Ik heb al best veel meegemaakt in mijn leven en heb meerdere traumas die mij iedere dag in de weg zitten. Ik wil nu nog liever geen details over mijn traumas vertellen. Mijn hoofd zit hierdoor vol met negatieve gedachtes die ook zeggen dat ik zelfmoord moet plegen en ik word er gek van. Ook heb ik heel vaak hoofdpijn/migraine waar ik gek van wordt en op school gaat het ook niet goed. Ik kan me niet concentreren door alle gedachtes, haal slechte cijfers en wordt gepest omdat ik anders ben dan anderen. Ik gedraag me erg meisjesachtig omdat ik gewoon zo ben maar klasgenoten vinden dat raar en schelden me iedere dag uit en pakken spullen van me af enzo. Ik heb wel een paar online vrienden, maar echte goede vrienden waar ik close mee ben heb ik niet echt. Ik voel me gewoon eenzaam, ben nooit blij of vrolijk en ben altijd bang, boos en verdrietig. Ik durf het ook niet echt aan iemand te vertellen want ik wil niemand teleurstellen en mijn ouders hebben het al zo druk met werk die wil ik niet ook nog met mijn problemen storen. Ik wil gewoon rust in mijn hoofd en wil hier eigenlijk niet meer zijn. Wat moet ik doen want ik weet het gewoon niet goed meer. Groetjes van mij <3


233 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Heyy lieve @ItsJustMe ,

Wat rot... App je eigenlijk veel met me online vrienden? En hoe is je band met hun eigenlijk? Miss voel je je wat minder eenzaam als je dat wat meer probeert! En je kan natuurlijk ook een keer (video)bellen, dat is misschien wat gezelliger 🙂

Ik snap wel je twijfels bij scouting... Maar wie weet vind je het heel leuk en gaat je zelfvertrouwen juist omhoog! Het kan natuurlijk dat je het niks vind, maar zolang je het niet probeert weet je dat niet. En stel dat je scouting zelf niet leuk vind maar het wel met iemand klikt kan je natuurlijk gewoon stoppen met scouting maar wel contact houden met die persoon.

Reputatie 7
Badge +14

Lastig.

Dat is het woord waar ik voor jou naar op zoek was. Al een paar weken. 

Het leven is niet voor iedereen geweldig. Dat is nou eenmaal het probleem. 

Dat weet je toch wel, @ItsJustMe?

Goed dat je je verhaal hier kwijt kunt. 

Een echte vriend komt echt weleens op je pad.

Liefs @NoahLovesYou 

Reputatie 7
Badge +8

@Jesse08 Zit in wat discord servers van wat games die ik vroeger veel speelde en daar heb ik toen wat mensen leren kennen waar ik wel veel contact mee had. We hebben toen een server gemaakt waar ik met 4 anderen in zat. We hadden altijd veel contact en we belde en gamede best veel, maar gamen doe ik eigenlijk bijna nooit meer want ik heb er gewoon geen zin meer in en daardoor heb ik ook amper contact meer met die mensen. Af en toe heb ik nog een gesprekje over een game, maar het laatste gesprek in die groep die ik heb gehad is nu ook alweer een paar weken geleden. Aan de ene kant wil ik wel met hun appen want het was altijd wel leuk, maar ik ken ze niet echt irl en ze passen denk ik ook niet echt meer bij me dus dat vind ik ook wel lastig want mijn interesses zijn veranderd en de klik verdwijnt daardoor een beetje zeg maar.

Ik heb nu wel iemand leren kennen irl via het zwemmen, maar daar heb ik het in mijn andere topic wel over dus dat is wel fijn en met haar heb ik wel erg fijn app contact wat steeds intensiever wordt :)

Scouting ga ik wel weer verder over na denken dus ik hoop dat ik daar binnenkort nog een update over kan geven want idd misschien geeft het ook juist een boost en zo heb ik er eigenlijk niet over nagedacht🙂

@NoahLovesYou Het leven is idd niet echt top voor iedereen en dat is jammer, maar ja het is zoals het is en probeer er toch het beste van te maken, maar soms is dat gewoon erg moeilijk.. Het forum is een fijne plek waar ik mijn verhaal kwijt kan en ik ben blij dat ik hier ben en ben blij dat iedereen elkaar hier zo fijn steunt dus daar ook echt bedankt voor iedereen💖

Groetjes en liefs van ItsJustMe <3

Reputatie 7
Badge +9

Hoi lieve @ItsJustMe ,

Hoe gaat het?

Reputatie 7
Badge +8

Hey lieve @Jesse08 :)

Het ging de afgelopen dagen wel redelijk. Goed wil ik het niet noemen, maar het ging redelijk. Ik heb overdag wat minder negatieve gedachtes gehad en dat suffe gevoel is ook iets minder, maar heb vooral in de nachten nog wel heel veel nachtmerries over mijn trauma's wat me een beetje begint op te breken zeg maar. Ben gewoon de hele dag moe omdat ik amper slaap en dat is wel lastig.

Heb verder helaas nog steeds geen update over de psycholoog en de nieuwe school en heb een beetje een onderbuikgevoel en denk dat dat ook nog wel even gaat duren wat jammer is. Dankjewel voor het vragen!💖

Liefs van mij <3

Reputatie 7
Badge +9

Hoi lieve @ItsJustMe ,

Hoe gaat het? Heb je nog nagedacht over scouting?

Als ik te vaak om een update vraag moet je het zeggen hoor! 🙂

Reputatie 7
Badge +8

Hii lieve @Jesse08 en de anderen die dit lezen,

Ik vind het helemaal niet vervelend dat je om updates vraagt hoor dat vind ik juist alleen maar lief van je!❤️

Ben eigenlijk weer in een best negatieve flow gekomen, maar kan er moeilijk over praten ofzo. Verveel me weer meer en voel me rot en het lukt me niet om er over te praten met iemand van mijn familie en eigenlijk wil ik dat ook niet. Ik slaap gewoon amper de afgelopen weken en alle nachtmerries zijn erger en meer geworden. Droom veel over dingen die vroeger zijn gebeurd die best traumatisch zijn voor mij waardoor ik telkens wakker schrik en eigenlijk durf ik ook haast niet meer te slapen daardoor. Ben gewoon zo moe door het slaap te kort en kan mijn focus er niet bij houden waardoor die vage waas in mijn hoofd ook meer is geworden.. En doordat ik zo weinig slaap heb ik ook meer migraine dus dat is ook niet echt fijn. 

Heb verder nog geen nieuwe update over scouting daar ben ik niet echt meer mee bezig geweest afgelopen tijd, maar ik hou het idee wel in mijn hoofd :)

Liefs van ItsJustMe <3

 

Reputatie 7
Badge +9

Hoi @ItsJustMe ,

Wat rot weer! Ik herken dat gevoel van die waas.. 

Wil je misschien nu al iets meer kwijt over je trauma's? Dan is het voor mij/ons misschien wat makkelijker om je daar mee te helpen, en je bent het in ieder geval kwijt! Ik snap dat het misschien lastig is, maar ik hoop dat je het toch verteld:)

Sorry dat ik zo erg aandring om op scouting te gaan, maar ik denk dat dat echt goed voor je is. Als je meer doet, ga je misschien s avonds wat meer denken over wat je die dag hebt gedaan en gaan je dromen ook meer over dat soort dingen ipv nachtmerries/nare gedachtes. Dat heb ik tenminste! Misschien kun je ook een boek lezen voor je gaat slapen , en proberen daar een beetje over te fantaseren zodat je wat minder nare gedachtes hebt? Of s avonds nog met Ilse appen, als zij dat wil (niet te laat natuurlijk hè;)), dan voel je je misschien wat beter en gaat in slaap komen ook beter! Geen idee of je schrijven leuk vind, maar je kan ook voor je gaat slapen verhalen en/of gedichten maken zodat je gedachten ook even ergens anders zijn.

 

 

Reputatie 7
Badge +2

Hey lieve @ItsJustMe ,

Wat vervelend die nachtmerries herken ik ook heel erg... ondanks dat je zegt dat het niet lukt om er over te praten, doe het hier wel en dat is ( vind ik best knap en super super goed)!! Vergeet heb ik helaas zelf ook niet echt advies, aangezien ik zelf ook niet 100% ben, maar je moet weten dat het hier praten juist écht heel moedig is!!

Kan verder niks meer zeggen eigenlijk, maar hoop dat je je snel wat fijner voelt!😘

Dikke knuffel en liefs van mij...❤❤

Reputatie 7
Badge +14

@ItsJustMe 

Wat vreselijk van die nachtmerries!

Wat mij helpt is om in de avond aan leuke dingen te denken. Eerder slapen werkt ook. Of wat ik ook wel aan @Tartan14 heb verteld is dat Lavendelolie op je kussen doen ook werkt. Misschien is het ook slim om niet zo laat nog op scherm te zitten. Ik merk bij jou namelijk dat je nog op het forum zit om 11 uur savonds. Dat kopt wel hè?

Ik hoor wel als je nog advies nodig hebt.

Liefs @NoahLovesYou 

Reputatie 7
Badge +8

Hii,

@Tinkerbell @Jesse08 Eigenlijk wil er ik niet over praten want dat kost me echt heel veel moeite, maar misschien doe ik dat later nog wel. Een paar dingen heb ik al wel eens verteld dat is het auto ongeluk van mijn vader en de hele nare periode daarna en het pesten op school. Ik heb wel een tijdje terug toen ik ook in een best negatieve dip zat een soort van brief geschreven waarin ik veel vertel over mijn gedachtes, maar heb daar nog niks mee gedaan. Misschien deel ik die binnenkort wel op het forum, maar nu nog niet want dat vind ik echt lastig.​​​​

@Jesse08 Ik snap het wel hoor dat je daar op aandringt het is denk ik ook wel beter om wat te gaan doen buiten het zwemmen om, maar de stap zetten vind ik gewoon eng terwijl scouting me wel echt leuk lijkt. Ik zal in ieder geval proberen om wat meer afleiding te zoeken voor het slapen gaan zodat mijn flow voor het slapen wat positiever is. Ik ben wel blij dat ik Ilse heb ontmoet dat is toch wel een lichtpuntje en met haar app ik veel dus dat helpt wel een beetje idd. Dankje voor al je tips :)

@NoahLovesYou Ik zal de tip van de lavendelolie proberen dat ga ik met mijn moeder bespreken! Mijn slaapritme is idd niet echt gezond en ik zit idd vaak nog wel na 11 uur met mijn telefoon. Ik vind slapen best eng en als ik dan echt ga slapen meestal rond half 12 ofzo kom ik pas om 1 uur in de nacht inslaap om daarna telkens wakker te worden van nachtmerries. Ik zal proberen om wat eerder te gaan slapen, maar ja dat vind ik ook beetje eng zeg maar.

Thanks voor jullie reacties❤️

Liefs van ItsJustMe <3

Reputatie 7
Badge +9

Hey @ItsJustMe ,

Als je écht niet durft hoef je natuurlijk niks, en je kan dit het beste ook met je psycholoog bespreken straks denk ik, maar het is wel echt heel erg belangrijk dat je een keer zo'n stap zet. Er komt nog zoveel in je leven waar je met nieuwe mensen/situaties om zal moeten kunnen gaan en scouting is dan nog relatief klein dus mooi om alvast te oefenen 😉 Als dat goed gaat zal je zelfvertrouwen echt omhoog gaan! En jij kan dit, echt! Dat je nu al zo goed contact hebt met Ilse is al echt een goede stap, dus dit komt ook echt goed hoor:)

Ik hoop dat ik je kan overtuigen:) Als je het niks leek zou ik het niet zo hebben aangedrongen, maar je lijkt het wel leuk dus laat die angst je daarin niet belemmeren 😉 het komt echt goed! En misschien helpt het als je van te voren al vraagt hoeveel mensen er in de groep zitten, en evt ga je dan naar de kleinste groep, dan is het denk ik wat minder eng.

 

 

Reputatie 7
Badge +2

Hoi @ItsJustMe ,

Natuurlijk beslis je zelf wat je wel of helemaal niks verteld... dat is logisch! Wel goed trouwens dat je al wel een brief hebt geschreven waar in elk geval iets opstaat.  Hoop echt dat er snel iets gaat veranderen en dat uiteindelijk die nachtmerries wat minder aanwezig zijn!

Veel sterkte en je doet sowieso al je best!❤🍀

Reputatie 7
Badge +8

@Jesse08 Ik neem je tips mee ik zal er weer over nadenken want wat ie zegt is wel waar. Ik ga wel kijken of ik het er binnenkort weer eens met mijn moeder over kan hebben. Echt heel erg dankjewel voor je reactie!❤️

@Tinkerbell Dankjewel voor je lieve reactie!❤️

Liefs van mij <3

Reputatie 7
Badge +19

Hoi @ItsJustMe  wat goed dat je dat overweegt! Ik sluit mij bij @Jesse08  aan. Het zou geweldig voor je zijn als Scouting voor jou wat zou zijn. En ik vind dat je goed bezig bent; heel bewust en met inzet en inzicht. Bespreek inderdaad dingen als je er aan toe bent. Het is goed om te doen maar ook om bewust te zijn dat dat nu nog niet kan. Fijn ook dat Ilse zoveel voor je kan betekenen. Zoals ik ook tegen Jesse zei pas geleden, ik kan nu niet zo heel veel voor jou en anderen betekenen, maar we houden elkaar virtueel vast! 

Groetjes liefs Tartan X 

Reputatie 7
Badge +14

⚜️

Reputatie 7
Badge +8

Heel erg bedankt voor je lieve berichtje @Tartan14! Ik zit echt nog heel erg na te denken over scouting want het is voor mij echt een grote stap om te zetten, maar alle fijne en positieve verhalen over scouting van jou en de anderen op het forum zoals @Tover01 doen me wel goed! Ik ga het er denk ik morgen weer even over hebben met mijn moeder want misschien moet ik binnenkort wel een knoop doorhakken want te lang twijfelen is ook niet goed.

Nog maals bedankt voor het reageren en iedereen bedankt voor alle steun! Het doet echt veel met me en ben jullie er echt heel erg dankbaar voor❤️

Liefs van mij <3

Reputatie 7
Badge +8

Hey lieve iedereen,

Na een best goed en positief weekend voor mij samen met Ilse is vandaag weer ff een rot dag..

Had vannacht weer veel last van nachtmerries over vroeger, heb geen oog dichtgedaan en voelde me echt heel raar vannacht. Ben vandaag weer de hele dag alleen thuis wat ik ook erg moeilijk vind. Ilse moet ook gewoon naar school. We gaan wel veel bellen en ze komt woensdag waarschijnlijk even langs omdat ze dan vroeg uit is, maar ik zie haar de komende dagen toch een stuk minder wat ik echt jammer vind.. Mijn zus en broertje moeten ook naar school en mijn ouders werken tot laat in de middag dus ik ben deze week de hele tijd alleen.. De stomme negatieve gedachtes waren weer heel erg aanwezig en de angsten in mijn hoofd ook en dat vind ik best moeilijk want in het weekend was het beter, maar nu ik weer een lange tijd alleen ben is het er gewoon weer.

Verder heb ik nog een nieuwtje want de directie van de nieuwe school waar ik heen ga heeft vanochtend mijn moeder gemaild. Ze hebben een plekje voor mij in de nieuwe 3 mavo klas, maar de intake is wel pas na de zomervakantie want daarvoor is er geen ruimte en ik kan dus pas beginnen in het nieuwe jaar. Heb nog geen datum gekregen voor het gesprek die volgt nog, maar dat wordt waarschijnlijk pas ergens in september. Hier baal ik echt van want mij was gezegd dat het voor de zomervakantie wel ging lukken dus dat is een tegenvaller, maar had al een beetje een voorgevoel. Komt waarschijnlijk omdat de school waar ik naar toe ga echt best klein en rustig is. Ze laten weinig mensen toe en ze geven alleen mavo en havo. 

Ze hebben nog wel een voorstel gedaan om mij tijdelijk naar de andere school in de buurt te sturen want daar kan ik nog wel voor de zomervakantie een gesprek krijgen, maar die school is best veel groter en drukker en dat vind ik echt niet fijn en dat lijkt mij niet goed voor mijn mental health. En het is ook nog voor zo'n korte tijd dus daar ga ik het vanavond nog over hebben met mijn moeder want dat lijkt mij niet een goed plan. Dus ja dat wordt verder wachten helaas.. 

Liefs van mij <3

Reputatie 4
Badge

Hey,

ik ben een meisje, ik hoop dat je dat ook goed vind😉

Je bent hier ALTIJD welkom!! 

Een ding: pleeg geen zelfmoord, daar ga je dood van. Die spreuk staat in een wc hokje bij ons op school.

Ik zal proberen erover te praten, ook al is het met de Kindertelefoon. Of bel naar 113 als je echt zelfmoord gedachten heb.

Maar pleeg alsjeblieft geen zelfmoord!! ook jij mag hier zijn!!

Ik ben zelf ook soms depressief.. tis egt heel lastig he?!

Ik denk aan je! Veel sterkte 😘

Reputatie 7
Badge +9

Hey lieve @ItsJustMe ,

Wat rot, en van je school is herkenbaar… Misschien kan je nu dan wel naar scouting ipv die andere school? Dan heb je toch wat te doen wat veel rustiger is:) Ik snap dat je dat voor die paar weken niet meer wilt hoor, lijkt me ook niet zo zinvol. 

Als je alleen thuis bent, wat doe je dan op een dag? Miss kan je wat meer afleiding zoeken?

Reputatie 7
Badge +2

Hey lieve @ItsJustMe ,

Wat vervelend dat je je nu weer wat slechter voelt...🙁 wat je zegt over die nachtmerries herken ik wel een beetje, en helaas heb ik daar niet echt een wondermiddel voor…wat je misschien wel zou kunnen proberen is om negatieve gedachten, gevoelens en nachtmerries op te schrijven. En om uiteindelijk wel je nachtmerries met iemand te gaan delen. 

En wat wel handig is voor school, is dat je wel je eigen gevoel moet gaan volgen en doen wat voor jou het beste voelt! Dat kan soms wel lastig zijn, maar wel belangrijk…

Verder is het natuurlijk balen! En weet ik ook niet wat ik moet zeggen…

Groetjes en veel liefs van mij 😘💗

Reputatie 7
Badge +8

Ugh ik had een hele reactie getypt, maar kreeg de melding something went wrong dus denk niet dat die reactie gepost gaat worden.. Dan typ ik alles weer opnieuw🙃

@ikzaljeproberentehelpen Iedere reactie is welkom van iedereen hoor :)

Ik zal echt geen zelfmoord plegen hoor, maar soms in van die donkere momenten schiet het door mijn hoofd en dat voelt gewoon zo naar.. Ik heb eigenlijk nog nooit met de kindertelefoon gechat, maar zal het wel eens proberen want dat is denk ik idd wel fijn bedankt voor je lieve reactie <3

Misschien kan je nu dan wel naar scouting ipv die andere school? Dan heb je toch wat te doen wat veel rustiger is:)

@Jesse08 Ja daar zit ik nu ik weet dat ik voorlopig niet naar school wel weer over na te denken! Wil het nog 1x met mijn moeder bespreken en wil ook Ilse om advies vragen want wil ook graag haar mening weten over scouting en wil weten of ze denkt dat het bij de past! :)

Ik snap dat je dat voor die paar weken niet meer wilt hoor, lijkt me ook niet zo zinvol. 

Nee dat ga ik ook niet doen dat vind ik maar niks voor zo'n korte tijd.. Dat is denk ik alleen maar stressvol ipv goed om te doen.

Als je alleen thuis bent, wat doe je dan op een dag? Miss kan je wat meer afleiding zoeken?

Ik doe niet zoveel als ik alleen ben eigenlijk.. Beetje YT kijken, op het forum scrollen, wat muziek luisteren en soms wandelen en dat is het wel. Probeer ook wat te leren om toch wat bij te blijven met school, maar dat lukt me echt totaal niet want mijn concentratie is ver te zoeken en ik loop daar echt helemaal in vast. Ik weet ook eigenlijk niet zo goed wat ik nog meer kan doen want ik ben ook best wel moe en krijg heel snel hoofdpijn wat best rot is. Heb jij nog een idee wat ik misschien kan doen?

wat je zegt over die nachtmerries herken ik wel een beetje, en helaas heb ik daar niet echt een wondermiddel voor…wat je misschien wel zou kunnen proberen is om negatieve gedachten, gevoelens en nachtmerries op te schrijven.

Jammer dat jij daar ook zo'n last van hebt dat is echt naar.. Mijn gedachtes opschrijven doe ik soms wel dat werkt idd wel vooral voor het slapen gaan vind dat fijn dus dat ga ik wel weer wat oppakken! Dankjewel voor die tip! :)

En om uiteindelijk wel je nachtmerries met iemand te gaan delen. 

Daar ga ik niet aan ontkomen denk ik, maar sommige dingen zitten gewoon echt diep en dat vind ik zo lastig om daarover te praten en dat lukt me echt amper.

En wat wel handig is voor school, is dat je wel je eigen gevoel moet gaan volgen en doen wat voor jou het beste voelt! Dat kan soms wel lastig zijn, maar wel belangrijk…

Dat probeer ik ook te doen en voor nu is het het beste om niet naar die school te gaan en om toch te wachten. Daar baal ik van, maar het is niet anders..

@Jesse08 @Tinkerbell Dank jullie wel voor jullie reacties💖

Liefs van mij <3

Reputatie 7
Badge +14

@ItsJustMe 

Wat stom. Ik had ook nachtmerries vannacht. 1the ging zelfs over de Kindertelefoon. Mijn vader zou namelijk erachter zijn gekomen wat mijn wachtwoord& gebruikersnaam zijn. De andere nachtmerrie ging over dat mijn beste vriend kanker zou hebben en dood ging. En zat aan die 2e nachtmerrie ook een boodschap. Namelijk dat ik dood zou zijn voor hem. Dat ik niet meer besta voor hem. Hij negeert me de laatste tijd nogal. Ik ben bang dat het visioenen zijn.

Liefs @NoahLovesYou 

Reputatie 7
Badge +2

@ItsJustMe ,

Begrijp dat je niet meer voor een korte tijd naar school gaat, wat uiteindelijk voor alleen maar meer stress en spanning zorgt. Ik weet natuurlijk niet wat je allemaal al hebt geprobeerd, maar je zou kunnen proberen om overdag meer rust proberen te nemen dat kan idd wandelen, muziek luisteren  zijn of om wat te slapen ( klinkt gek), omdat je zegt dat je ook geen oog dicht krijgt...verder weet ik het ook niet, wat mij meestal wel kan helpen is tekenen en dan alles eruit gooien op die manier .

Ik hoop dat je hier misschien iets aan kunt hebben. 

Groetjess en liefs van mij 💗😊

Reputatie 7
Badge +9

Hoi @ItsJustMe ,

Hmm lastig… Vind je gewoon schrijven ook leuk? Want dan heb ik misschien wel een ideetje:wink:

Ik had dat in mijn hoofd toen het nog heel vroeg was, dus het is erg vaag omdat ik daarna weer wou slapen, maar dit is het:) Maar als je het iets lijkt leg ik het wel beter uit:

 

Reageer