Skip to main content

Hii. Ik ben ItsJustMe en ik heb een paar dagen geleden mijn account verwijderd. Ik ben er nu weer omdat dit voor mijn gevoel de enige plek is waar ik me veilig voel en waar ik mijn gevoelens kan vertellen want iedereen is hier zo lief en aardig voor elkaar dus ik ben er weer. Ik hoop dat ik nog welkom ben en sorry dat ik mijn account verwijderde ik denk dat ik nu wel weer blijf.Β 
Ik wil graag mijn verhaal even kwijt omdat ik zelf niet goed meer weet ik wat ik moet. Ik ben een jongen van 16 en mijn leven is gewoon helemaal hopeloos. Ik heb al best veel meegemaakt in mijn leven en heb meerdere traumas die mij iedere dag in de weg zitten. Ik wil nu nog liever geen details over mijn traumas vertellen. Mijn hoofd zit hierdoor vol met negatieve gedachtes die ook zeggen dat ik zelfmoord moet plegen en ik word er gek van. Ook heb ik heel vaak hoofdpijn/migraine waar ik gek van wordt en op school gaat het ook niet goed. Ik kan me niet concentreren door alle gedachtes, haal slechte cijfers en wordt gepest omdat ik anders ben dan anderen. Ik gedraag me erg meisjesachtig omdat ik gewoon zo ben maar klasgenoten vinden dat raar en schelden me iedere dag uit en pakken spullen van me af enzo. Ik heb wel een paar online vrienden, maar echte goede vriendenΒ waar ikΒ close mee ben heb ik niet echt. Ik voel me gewoon eenzaam, ben nooit blij of vrolijk en ben altijd bang, boos en verdrietig. Ik durf het ook niet echt aan iemand te vertellen want ik wil niemand teleurstellen en mijn ouders hebben het al zo druk met werk die wil ik niet ook nog met mijn problemen storen. Ik wil gewoon rust in mijn hoofd en wil hier eigenlijk niet meer zijn. Wat moet ik doen want ik weet het gewoon niet goed meer. Groetjes van mij <3

Haii lieve ​@ItsJustMeΒ ,

hoe gaat het nu met je? Hoe ging het gesprek?❀️

Veel liefsπŸ€—β€οΈ

fijn dat het redelijk gaatπŸ€—β€οΈ. Hoop dat het lukt om meer naar school te gaan, en anders ook eerlijk tegen school zeggen hoor😘

Het is niet erg hoor dat later reageert❀️

Veel liefs en knuffel πŸ€— πŸ’•Β 

Heyy,

Beetje laat maar echt heel erg bedankt ​@CantaloupeΒ en ​@Blub!

​@CantaloupeΒ Het gaat gelukkig wel redelijk! Ik ga nu nog wel gewoon 3 dagen naar school per week maar ga volgende week met mijn mentor en moeder in gesprek om te kijken hoe het nu gaat en of ik er al aan toe ben om vaker naar school te gaanΒ :)

Heb gewoon niet echt veel motivatie meer voor het forum de afgelopen tijd ofzo dus daarom reageer ik nogal laat de afgelopen tijd.. Weet niet waarom mijn motivatie zo laag is maarΒ ik heb even een break van het forum voor nu maar kom wel weer terug hoor :)

Liefs van mij <3

hoe gaat het nu met je?πŸ’•

LiefsπŸ€—β€οΈ

Hey lieve ​@ItsJustMeΒ ,

wat fijn dat je gaat kijken of 5 dagen gaat lukken! 🩷en fijn dat je genoeg ruimte krijgt om je hart te luchten, dat is erg fijn. Vind het super knap hoe ver je al bent gekomen ❀️ ben echt trots op je! En weet zeker dat het goed gaat komen met je, ik geloof in je! 
Β 

Liefs en knuffel πŸ«‚Β 

wat fijn, hoop dat het gaat lukken πŸ€—πŸ’• hoevaak ga je nu naar school?

LiefsπŸ€—β€οΈ

Bedankt lieve ​@Cantaloupe ​@Tover01 ​@tim16πŸ’–

​@CantaloupeΒ De gesprekken met de psycholoog gaan goed we bespreken nu niet echt extreem intensieve dingen, maar ik kan mijn hart gewoon goed luchten en krijg ook tips om beter met mijn gedachtes om te gaan dat is erg fijn. School gaat ook wel redelijk heb mijn draai nu wel gevonden en haal prima cijfers dus dat zit wel goed we gaan kijken of ik na de vakantie weer naar 5 dagen school per week kan gaan :)

Liefs van mij <3

Hey ​@ItsJustMeΒ  Kan me voorstellen dat die wachtlijsten vervelend zijn. Fijn dat je iig wel gewoon bij de psycholoog terecht kunt.

En je hoeft echt geen sorry te zeggen omdat je niet zo actief bent hoor.

Hey lieve ​@ItsJustMeΒ ! Wat goed dat je dat gaat doen! Ik hoop dat het snel kan 😘 en je hoeft je nooit te excuseren hoor als je een tijdje niet actief bent! Iedereen heeft dat wel en we begrijpen dat helemaal!Β Β 

Dikke kus en liefs, Tover xxx

fijn dat het gesprek wel goed ging πŸ€— awh wel rot dat dat weer zo lang duurt..🫀 Hoop dat het je wel gaat helpenπŸ™‚πŸ«‚

Hoe gaan de gesprekken met de psycholoog nu? fijn dat dat wel door blijft gaan🩷 en hoe gaat school?

Geen sorry zeggen hoor!!😘 Je bent niks verplicht en kom hier maar gwn als je er behoefte aan hebtπŸ€—

Veel liefs en knuffel πŸ€—

Β 

Heyy lieve ​@Cantaloupe!

Het gesprek ging goed en was fijn om ook samen met mijn moeder erbij te praten. Ik ben op een wachtlijst gezet voor EMDR maar omdat het druk is is dat een wachtlijst van enkele maanden en de EMDR is wel met iemand anders en niet met mijn eigen psycholoog die ik nu heb. Dat is wel vervelend, maar het is niet anders en dat wachten ben ik ondertussen ook wel gewend en de gesprekken met de psycholoog die ik nu heb gaan wel door iedere maand gelukkigπŸ™‚

Sorry trouwens dat ik zo inactief ben afgelopen tijd ik probeer me nogal te focussen op school en heb daardoor niet zoveel energie en motivatie meer voor het forumπŸ˜₯ Probeer weer wat meer hier te zijn komende tijd! :)

Dankjewel voor het vragen en voor de steun😘

Liefs, ItsJustMe <3

hoe ging het gesprek?πŸ’• en hoe gaat het nu verder met je?

LiefsπŸ€—

fijn dat je niet meer ziek bentπŸ€—πŸ’

succes donderdag <3

liefs en dikke knuffel πŸ€—

Hoii lieve ​@Cantaloupe,

Het gaat wel weer redelijk nu voel me iig niet meer ziek en verder gaat het gewoon hetzelfde als de afgelopen tijd. Heb deze week weer een gesprek met de psycholoog dan gaan we het waarschijnlijk ook over EMDR hebben mijn moeder is daar ook bij.

Dankjewel voor het vragen :)

Liefs van mij <3

hoe gaat het nu met je?❀️

LiefsπŸ€—

Heyy,

Ik reageer ook erg laat terug.. Sorry daarvoor ik was weer eens wat ziekjes dus had niet veel energie over voor het forumπŸ™ƒ

​@Tartan15Β Echt enorm bedankt voor je reactie ik heb er echt heel veel aan! Echt fijn dat het jou iig goed heeft geholpen dat geeft mij ook goede moed! Nogmaals dankjewel en ik laat het hier nog weten als ik meer info hebπŸ’–πŸ’–

​@BoterbloempjeeΒ Dankjewel voor je lieve reactie en ik hoop ook echt dat jij je ook stapje voor stapje beter gaat voelen want dat is je echt gegund😘

Liefs van mij <3

Hoi lieve ​@ItsJustMeΒ ,

Sorry dat ik later reageer.. Snap wel dat school je zwaar valt πŸ˜• wel fijn dat je steun krijgt van je familie.Β  Fijn om te lezen dat het beter gaat dan eerst en dat je goede stappen hebt gemaakt, super knap! β™₯️ Hoop dat het stapje voor stapje steeds wat beter gaat maar denk dat je dat wel gaat lukken! Ik geloof in je. 😊

Veel liefs πŸ€—

Hoi lieve ​@ItsJustMeΒ ! Ik vind het heel knap hoe je alles vertelt en ik kan me goed voorstellen dat je opziet tegen de EMDR. Ik heb het ook gedaan, opgesplitst in een paar situaties die heel bepalend en ingrijpend waren voor mij. Bijvoorbeeld dat ik eens werd gevolgd door een enge vent, en (de hier bekende) situatie dat ik de gymlerares met een volleybal bal in het gezicht schoot en in de hoek moest staan, of dat ik een ongeval heb gezien. Je gaat die situatie dan terug bespreken zeg maar. Ondertussen kijk je naar een bewegend object of hoort tikjes of beide. En dan herbeleef je die situatie min of meer. Vertellen wat je deed, wat er gebeurt. En dat herhaalt zich, zodat het steeds minder pijnlijk, onrechtvaardig of heftig gaat voelen. Het werkt goed en is, voor mij althans, na de tijd wel vermoeiend maar ook een opluchting en een verheldering. Ik denk dat je het goed aankunt, en dat het je echt kan helpen. En wat ik je met alle liefde zou aanraden is, niet alles erover te lezen op internet. Alleen de info van psychologen of wikihow wel. Want anders krijg je allemaal onzin en spookverhalen te lezen om mensen angst aan te jagen. Ik kan het jou vanuit eigen ervaring zeker aanbevelen en je kunt bijvoorbeeld met 1 situatie of gebeurtenis of omstandigheid beginnen om te ervaren hoe het je bevalt. Zo kun je rustig opbouwen en de behandelaar heeft echt alle geduld, je zult zien dat het echt kan. Geef wel aan hoe je je voelt en er bij zit. Dan gaat het goed hoor! En ik ben natuurlijk blij als het je goed gaat en nog beter gaat! Je bent namelijk een lieve en sociale jongen ! Altijd klaar om een ander te helpen dus jij verdient dit ook dubbel en dwars β™₯️😘

Groetjes liefs Tartan X

Heyy lieve ​@BoterbloempjeeΒ :)

Lief dat je het vraagtπŸ’— Het gaat eigenlijk een beetje hetzelfde dus niet goed niet slecht.Β  School valt me de afgelopen dagen best zwaar en heb best wel veel last van mijn hoofd en voel me nog steeds vaak heel leeg ofzo, maar de steun van mijn familie helpt me goed en heb binnenkort ook weer een gesprek bij de psycholoog om samen te kijken naar een plan van aanpak.

Heb de psycholoog nog steeds niet echt verteld over wat er nou precies is qua de herbelevingen enzo, maar ze weet al wel wat dingen enΒ we hebben het al wel over EMDR gehad wat me eigenlijk niks lijkt, maar misschien ook wel ofzo.. Daar denk ik dus ook wel best veel over na en heb ook al veel opgezocht over EMDR wat allemaal best heftig is als ik de verhalen lees, maarΒ we zien het allemaal wel probeer iig wel goede moed te houden. Volgende keer gaat mijn moeder ook weer mee naar de psycholoog voor het plan.

In vergelijking met toen ik hier kwam gaat het trouwens wel echt beter en heb echt al stappen naar de goede richting gemaakt. Vind dat wel fijn als ik mijn oude reacties terug lees dat ik dan wel zie dat het langzaam wel de betere kant op gaat :)

Liefs van mij <3

Hii lieve ​@ItsJustMeΒ ,

Hoe gaat het nu met je? Alleen reageren als dat lukt hoorπŸ’–

Liefs πŸ€—

Hey,

ik weet zeker dat het goed met je gaat komen en dat je er doorheen komt❀️

ik heb alle vertrouwen in je.

en als je ooit hulp nodig hebt zoek cc met me op hoe dan ook!

Β 

xoxo liefs mij❀️

Heyy lieve ​@Cantaloupe,

Oeps sorry ik ben inactief geweest de afgelopen tijd haha.. Het gaat eigenlijk een beetje hetzelfde. Alleen had nogal last van de griep dus had ff geen energie en motivatie om op het forum te kijken😬

Gelukkig gaat het nu wel beter we gaan wel leuke dingen doen met kerst dus daar heb ik wel zin in :)

Dankjewel voor het vragenπŸ’–

Liefs van mij <3

hoe gaat het nu met je?πŸ«‚β€οΈ

liefsπŸ€—

Hey, wat lief en fijn! En ik vind het geweldig om te lezen dat de steun zo helpt! Het is idd zo, dat vind ik ook.Β  En knap dat je alles besproken hebt. Je bent een lieverd! β™₯️ En jij ook dankjewel voor elke keer dat je mij steunt met jouw lieve en zinvolle woorden! 😘

Liefs, Tover xxx

Goed dat je het hebt gedeeld. Dat lucht vast op.

Liefs.

​@Wolkje.

Reageer