Depressief.. Wat moet ik doen?


Reputatie 7
Badge +5

Hii. Ik ben ItsJustMe en ik heb een paar dagen geleden mijn account verwijderd. Ik ben er nu weer omdat dit voor mijn gevoel de enige plek is waar ik me veilig voel en waar ik mijn gevoelens kan vertellen want iedereen is hier zo lief en aardig voor elkaar dus ik ben er weer. Ik hoop dat ik nog welkom ben en sorry dat ik mijn account verwijderde ik denk dat ik nu wel weer blijf. 
Ik wil graag mijn verhaal even kwijt omdat ik zelf niet goed meer weet ik wat ik moet. Ik ben een jongen van 16 en mijn leven is gewoon helemaal hopeloos. Ik heb al best veel meegemaakt in mijn leven en heb meerdere traumas die mij iedere dag in de weg zitten. Ik wil nu nog liever geen details over mijn traumas vertellen. Mijn hoofd zit hierdoor vol met negatieve gedachtes die ook zeggen dat ik zelfmoord moet plegen en ik word er gek van. Ook heb ik heel vaak hoofdpijn/migraine waar ik gek van wordt en op school gaat het ook niet goed. Ik kan me niet concentreren door alle gedachtes, haal slechte cijfers en wordt gepest omdat ik anders ben dan anderen. Ik gedraag me erg meisjesachtig omdat ik gewoon zo ben maar klasgenoten vinden dat raar en schelden me iedere dag uit en pakken spullen van me af enzo. Ik heb wel een paar online vrienden, maar echte goede vrienden waar ik close mee ben heb ik niet echt. Ik voel me gewoon eenzaam, ben nooit blij of vrolijk en ben altijd bang, boos en verdrietig. Ik durf het ook niet echt aan iemand te vertellen want ik wil niemand teleurstellen en mijn ouders hebben het al zo druk met werk die wil ik niet ook nog met mijn problemen storen. Ik wil gewoon rust in mijn hoofd en wil hier eigenlijk niet meer zijn. Wat moet ik doen want ik weet het gewoon niet goed meer. Groetjes van mij <3


189 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hey @ItsJustMe 

Vervelend dat het langer gaat duren met die school. Hou in gedachten dat het iig gaat gebeuren, alleen niet zo snel als je had gehoopt.

En je bent zeker niet overbodig.

Een hele grote virtual hug van mij. Het gaat echt goed komen.

Reputatie 7
Badge +11

Sterkte @ItsJustMe!

Ook een knuffel (en een kus) terug! 😜😘

 

Liefs @Wees Jezelf Bij Noah 

Reputatie 7
Badge +5

Heb vanochtend wel fijn gepraat met de huisarts.. Er is niet echt iets uitgekomen ofzo en heb niks nieuws verteld, maar gewoon al even praten met iemand was erg fijn en dat luchtte erg op. Hij raad mij net zoals de vorige keer ook aan om wel wat te gaan doen in de tijd dat ik thuis zit dus ga denk ik toch maar wel naar scouting kijken, maar ja dat is weer ff een stap die ik moet zetten die ik best eng vind dus daar neem ik de tijd voor.

@tim16 @Wees Jezelf Bij Noah Thanks voor de reacties💗

Groetjess en liefs van ItsJustMe <3

Reputatie 7
Badge +6

Dat is fijn @ItsJustMe !:)

Met scouting komt wel goed hoor:) Ga er niet teveel over piekeren, dan word het alleen maar nog enger. En zo'n groep is echt niet zo groot denk ik, en dat kun je ook van te voren vragen. Misschien stelt dat je een beetje gerust!

Reputatie 7
Badge +12

Hey! Lieve @ItsJustMe  ik kan het je aanraden! Ik zit er dus ook al een tijdje bij en ik vind het geweldig! 

Liefs Tover xxx

Reputatie 7
Badge +11

Succes @ItsJustMe!

Liefs @Wees Jezelf Bij Noah 

Reputatie 7
Badge +5

 Hoi @ItsJustMe ,

 

fijn dat je even hebt kunnen praten met de huisarts. Dan weet je dat je daar zelf een volgende keer als je dat  wil weer terecht kunt.

Dat heb je goed gedaan 🙌

En over scouting kun je op je gemakje nadenken. Komt vanzelf wel.

Met een beetje geluk wordt het wat beter weer en kun je ook gwn buiten weer wat meer wandelen, fietsen ofzo en kunnen we ook virtueel afspreken om dat samen te doen, want zoals je al een keertje zei lijkt mij dat ook wel leuk…. en dan kunnen ook met @Jesse08 van de duinen gaan rollen 😉 

 

Ik had van de week ook al vrij, want om het jaar hebben we 2 weken mei vakantie en ik ben al naar mijn vriendje in België geweest en was ik soms op andere tijden of helemaal niet op het forum.

 

Fijne koningsdag en vakantie 😀

 

Doei,

@SpiegeleierenOpMijnZeemanBoxer

 

Reputatie 7
Badge +5

@Jesse08 Als we een mail gaan sturen ga ik er idd ook wel bij vragen hoe groot de groep is en hoe het precies werkt. Het komt idd vast wel goed :)

@Tover01 Fijn dat jij het zo naar je zin hebt op scouting! Ga me er in verdiepen want het lijkt mij ook super leuk en denk dat het wel bij me past en jouw ervaringen doen mij erg goed! :D 

@SpiegeleierenOpMijnZeemanBoxer Thanks! Het is idd fijn dat ik bij hem terecht kan en voel me ook wel op m'n gemak bij hem dus dat is wel prettig. Scouting komt idd wel goed, maar ik ben echt een koning in piekeren dus dat moet ik toch echt ff proberen los te laten😅 Zou idd wel fijn zijn wat beter weer dat wandelt en fietst (en rolt😜) toch wat fijner. Volgens mij wordt het vanaf morgen beter tenminste dat hoop ik😉 

Had vandaag ook nog een gesprek met mijn mentor en moeder op school, maar daar is niet veel nieuws uitgekomen want ik wist het allemaal al. We hebben wel afgesproken dat ik niet meer naar deze school ga en dat ik vanzelf een brief krijg van de nieuwe school met een uitnodiging voor een intake. Dat wordt waarschijnlijk ergens rond begin juni dus dat duurt nog ff, maar dat is niet anders.. Ik heb dus ook geen gesprek meer met mijn mentor van deze school, maar mag haar altijd nog mailen als ik een vraag heb. Voelde me vandaag wel iets fijner dus dat was wel prettig :)

Fijne koningsdag morgen iedereen!👑

Groetjess en liefs van ItsJustMe <3

Reputatie 7
Badge +11

👑

Reputatie 7
Badge +11

@ItsJustMe 

Gaat hwt al wat beter?

Voel jij je al wat rustiger?

Reputatie 7
Badge +11

'het'

LIefs @Wees Jezelf Bij Mij 

Reputatie 7
Badge +5

Hey @Wees Jezelf Bij Mij! :)

Lief dat je het vraagt! Het gaat wel wat rustiger in mijn hoofd dan een paar dagen terug en maak me wat minder druk om alles. Mijn broertje en zus zijn nu ook thuis want die hebben nu vakantie dus dat is wel gezellig en we doen veel dingen samen zoals even wandelen of een spelletje doen dus dat is wel fijn😊

Liefs van mij <3

Reputatie 7
Badge +6

Dat is fijn @ItsJustMe !😊

Reputatie 7
Badge +11

Leuk @ItsJustMe!

Lekker gezellig iets samen doen!

Liefs @Wees Jezelf Bij Mij 

Reageer