Depressief.. Wat moet ik doen?



Toon eerste bericht

199 reacties

Reputatie 7
Badge +5

Ik wou even zeggen dat ik met mijn moeder over de scouting heb gepraat en ze vond het een goed idee!😃

We gaan nu nog niet gelijk kijken of ik nu direct op scouting kan ook vanwege mijn problemen met school en mijn mentale struggles, maar het is fijn dat mijn ouders het wel een goed idee vinden voor me :)

Liefs van mij <3

Reputatie 7
Badge +17

@Jesse08 Wat fijn dat het beter gaat met je moeder!

@ItsJustMe  Met scouting hoef je geen haast te maken. Gewoon doen op een moment wat voor jou goed voelt. Ik denk ook dat het zeker wel een goed idee is.

Reputatie 7
Badge +7

Fijn dat je het hebt gezegd!

Ik snap dat je hoofd er nu even niet naar staat, ik hoop dat het snel wat beter gaat:) Houd ons op de hoogte!

Reputatie 7
Badge +12

Hey @ItsJustMe 

Hoe gaat het nu?

 

Liefs @Wees Jezelf Bij Noah 

Reputatie 7
Badge +5

Hii @Wees Jezelf Bij Noah

Het gaat hetzelfde als de afgelopen dagen ik voel me gewoon duf en heel erg moe.. Heb gewoon nergens zin in ofzo en voel me erg negatief. Zie ook erg op tegen het gesprek met mijn mentor woensdag en voel me erg zenuwachtig daarvoor ofzo. Ga morgenavond nog even met mijn moeder praten en dan gaan we samen een briefje maken met dingen die ik wil bespreken tijdens het gesprek zodat ik niks vergeet te zeggen.

Liefs van mij <3 

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @ItsJustMe ,

Blijf je deze week ook nog thuis eig? 

Ik snap dat je zenuwachtig bent, maar dat is heel normaal en het komt echt goed! Als je liever niet alles zegt kan je ook van te voren een brief schrijven, en die aan haar geven. Dan is het misschien minder eng!

Reputatie 7
Badge +5

Hii @Jesse08!

Ik blijf morgen nog wel thuis ja, maar woensdag moet ik nog wel naar school van mijn moeder om het toch te proberen en ook omdat ik dan het gesprek heb. Ik zit er idd over na te denken om wat dingen op een brief te schrijven. Of ik die dan ga geven weet ik nog niet, maar het lijkt me ook wel handig om voor mezelf wat duidelijkheid te houden tijdens het gesprek. Dankjewel voor je reactie😊

Liefs van mij! <3

Reputatie 7
Badge +5

Hii!

Ik heb morgen dus een gesprek met mijn mentor samen met mijn moeder erbij. Mijn vader gaat niet mee omdat die er niet goed tegen kan en omdat hij ook niet kan.

Ik heb een soort van spiekbriefje gemaakt met de dingen die ik wil vragen en vertellen omdat ik me erg suf voel dus in mijn hoofd. De dingen op dat briefje gaan vooral over mijn mentale problemen en over naar een nieuwe school gaan. De dingen over mijn zelfmoord en nog andere trauma's die mijn ouders niet weten ga ik niet vertellen. 

Ik heb omdat ik me net ook weer erg kut voelde ook mijn andere dingen over andere trauma's uitgeschreven in een document en dat luchtte wel op. Misschien ga ik dat hier later nog een keer posten want dat heb ik in een soort van topic geschreven, maar daar staan ook andere dingen in die ik eng vindt om te vertellen en die ik eigenlijk nog nooit tegen iemand heb verteld..

Ik vertel morgen hoe het gesprek is gegaan :)

Liefs van ItsJustMe <3

Reputatie 7
Badge +7

Hoi lieve @ItsJustMe ,

Hoe ging het?

Reputatie 7
Badge +5

Hii @Jesse08

Naja het was dus zeg maar een ongemakkelijk en voor mijn gevoel heel vervelend gesprek. Dat lag niet aan mijn mentor of moeder want ze snappen het allemaal wel, maar ook weer niet zeg maar. Ze begrijpen wel dat het niet goed met me gaat, maar ze snappen gewoon niet precies hoe ik me voel want ze voelen natuurlijk zelf niet en wat er in mij omgaat zeg maar en ik voelde me gewoon heel naar.

Qua school hebben we nu een tijdelijke oplossing bedacht. Ik ga vanaf nu thuis bezig met leer en huiswerk en ga dan de laatste toetsweek in de week voor de meivakantie nog naar school om de toetsen te maken in een andere klas op andere tijden dan mijn klas van nu. Ik hoef mijn klas met pesters dus niet meer te zien en dat is fijn. Mijn cijfers zijn gelukkig ook nog best oke en op de meeste vakken sta ik een 6 / 7, maar ik weet nu al dat ik deze toetsweek echt compleet gaat verpesten.

We hebben het ook gehad over naar een nieuwe school gaan en daar is mijn mentor het mee eens, maar ze is het niet eens met mijn plan. Ik zou zelf het liefst naar een andere gewone school gaan een stad verderop, maar eigenlijk wil mijn mentor me naar een speciaal onderwijsschool hebben zodat ik meer rust en tijd krijg om me ook op mijn andere problemen te focussen. Dat snap ik wel maar ook weer niet want speciaal onderwijs lijkt me ook wel eng ofzo, maar daar gaat ze dus nu naar kijken en ze hoopt nog voor de meivakantie een plekje te vinden voor me. Ik weet dat er 2 scholen zijn in mijn buurt die helemaal gericht zijn op speciaal onderwijs dus ik hoor het wel. Of ik dan ook naar de 4e kan gaan weet ik niet eigenlijk dus dat moet ik dan nog wel vragen.

Ook wil mijn mentor dat ik zo snel mogelijk met mijn moeder een afspraak maak bij de huisarts voor een gesprek. Dat wil ik nu niet gelijk want ik vind dit voor nu wel even genoeg info en dat weet mijn moeder ook, maar volgens mij wil ze ondanks dat ik dat niet wilt toch al bellen morgen voor een afspraak en ik krijg het niet uit haar hoofd :/

Op 26 april de dag voor de meivakantie hebben we nog een gesprek over de toetsweek en over een nieuwe school.

Liefs van mij <3

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @ItsJustMe ,

Wat vind je enger aan speciaal onderwijs dan aan een gewone andere school? Ik ga daar wrs heen zoals je weet en misschien helpt het je als ik dan een beetje uitleg hoe het precies is, en hoe het gaat als je daar de eerste keer komt enzo:)

Vervelend dat je moeder het nu al wil, wil je over een tijdje wel een gesprek? Misschien kan je gewoon zeggen dat het voor nu echt even teveel tegelijk is, en dat je het wel over bv een paar weken wilt? Ik snap dat je er tegen op ziet en het nu miss teveel is, maar het is denk ik wel goed om toch een keer te gaan! 

 

Reputatie 7
Badge +5

@Jesse08 Ik heb eigenlijk geen idee wat ik er eng aan vind. Ik denk vooral de andere omgeving en de andere vorm van school geven zeg maar. Zou het idd wel fijn vinden als je wat uitleg kan en wilt geven over hoe het bij jou gaat de eerste keer enzo dat vind ik heel lief van je dat je dat wilt doen😍

Eigenlijk wil ik helemaal geen gesprek, maar ik weet wel dat het beter voor me is om het wel te doen dus ik ga het wel doen. Mijn moeder paniekt nogal snel ofzo dus die wil dan gelijk alles regelen, maar ik ben daar nu gewoon nog niet aan toe en ik moet er eerst even aan wennen ofzo en even tot rust komen van dit gesprek. Ik ga morgenochtend nog een keer met mijn moeder praten en zal haar dan idd zeggen dat ik gewoon over een paar weken naar de huisarts wil omdat dit nu even genoeg was. Ik hoop dat ze morgen  weer wat tot rust is gekomen en hopelijk snapt ze me dan wel. 

Liefs van ItsJustMe <3

Reputatie 7
Badge +7

Hoop ik ook, komt vast goed! Als je gewoon uitlegt dat het teveel is nu zal ze het wel snappen:)

Reputatie 7
Badge +12

Hey @ItsJustMe 

Dat het gesprek ongemakkelijk ging snap ik wel.

Dat je mentor vind dat je naar de huisarts niet snap ik niet helemaal. Bespreek dat nog maar net je moeder.

Over het speciaal onderwijs snap ik wel een beetje.

Het is gewoon veel rustiger.

 

Ik kan het weten want ik zit toevallig op speciaal onderwijs.

Als je meer wilt weten wil ik m'n eerste schooldag wel vertellen. (Het was best wel eng)

Dat wil ik anders wel doen in m'n eigen topic.

 

Liefs @Wees Jezelf Bij Noah 

 

P.S. Dan gaan we niet off-topic

Reputatie 7
Badge +12

Zal ik m'n eerste schooldag vertellen?

Reputatie 7
Badge +5

@Wees Jezelf Bij Noah Van mij mag je het zeker vertellen, maar als je het liever in je eigen topic doet is dat ook prima hoor ik zie het wel :)

Mijn moeder heeft trouwens niet naar de huisarts gebeld en ze begreep dat ik daar nu nog niet aan toe ben. We kijken volgende week waarschijnlijk verder of we een afspraak gaan maken.

Groetjes van ItsJustMe

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @ItsJustMe ,

Misschien kan je sowieso eerst op een speciaal onderwijs school kijken?

Volgens mij is het verschil met gewoon onderwijs dat de klassen en de school wat kleiner zijn, je meer begeleiding hebt en dat er meer structuur is zeg maar (dat de docent wisselt van lokaal ipv de leerlingen bv, maar dat verschilt per school) en dat er natuurlijk mensen zitten die om een reden niet naar een gewone school konden, dus bv heel verlegen en een btje teruggetrokken zijn. Misschien vind je het wat minder eng als je dat weet:) 

Reputatie 7
Badge +5

@Jesse08 ik hoop idd dat ik eerst wel kan kijken voordat ik ergens op een wachtlijst wordt gezet, maar dat komt denk ik wel goed. Ik hoop dat ik snel wat hoor van mijn mentor erover en ik denk dat ik haar ook nog een mail ga sturen met wat vragen erover.

Op zich denk ik nu idd zelf ook wel dat speciaal onderwijs beter voor me is nu ik er wat meer van weet. Meer structuur, meer rust, kleinere klasse  en meer begeleiding kan ik wel gebruiken en een normale school is me eigenlijk altijd al te veel geweest als ik nu terugdenk. Ik kan me dan hopelijk ook wat meer focussen op mijn problemen en misschien is daar dan ook wel begeleiding voor om dat met school te combineren. Wat ik alleen wat eng vind is dat er op zo'n school natuurlijk meer mensen zitten met problemen ofzo en ik ben gewoon bang dat ik mijn draai niet ga vinden ofzo. En ik ben bang dat ik dan weer blijf zitten want ik ben vorig jaar natuurlijk van havo3 naar mavo3 gegaan. 

Groetjesss van mij

Reputatie 7
Badge +12

Ik zal het plaatsen!

(Ik weet nog niet of het nu kan(

Liefs @Wees Jezelf Bij Noah 

Reputatie 7
Badge +7

Ja, ik snap wel wat je bedoelt… Maar iedereen heeft natuurlijk weer een iets ander probleem en de ene zal bv wel redelijk sociaal zijn en de ander totaal niet. Maar je kan nu heel erg nadenken van hoe het daar is, je weet het pas als je geweest bent🙂 En er zijn vast wel mensen die een beetje dezelfde reden hebben dat ze naar speciaal onderwijs gaan als jij.

Reputatie 7
Badge +12

Het bericht is geplaatst;)

Liefs @Wees Jezelf Bij Noah 

Reputatie 7
Badge +5

@Wees Jezelf Bij Noah Ik ga er even naar kijken!👍

Groetjess :)

Reputatie 7
Badge +12

Hoe ging het gisteren?

Liefs @Wees Jezelf Bij Noah 

Reputatie 7
Badge +5

Hii @Wees Jezelf Bij Noah

Ik heb gisteren van het mooie weer genoten. Lekker veel buiten geweest dat was fijn. Dat duffe dromerige gevoel in mijn hoofd blijft alleen wel erg aanwezig dus dat is rottig en eigenlijk weet ik niet goed wat ik met mezelf moet.

Heb gisteren ook nog een keer met mijn moeder over het praten met de huisarts gepraat en we gaan waarschijnlijk eind volgende week een afspraak maken voor een gesprek. Daar zie ik wel erg tegen op, maar het is denk ik wel het beste om te doen.

Ik heb nu in ieder geval niet meer de druk van naar school gaan en gelukkig hoef ik mijn klas niet meer te zien dat is wel een opluchting :)

Liefs van ItsJustMe <3

Reputatie 7
Badge +12

Fijn!

Gisteren was het echt heerlijk weer! ☀️

(Vandaag ook btw)

Ik zit nu aan de chips en de cola!

 

Met de huisarts praten lijkt me ook spannend.

Het komt vast goed!

 

Geniet nog lekker van dit heerlijke weer!!

😘 

Liefs @Wees Jezelf Bij Noah 

Reageer