Depressief.. Wat moet ik doen?



Toon eerste bericht

199 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Hey @ItsJustMe 

hoe gaat het?

Liefs @Wees Jezelf Bij Noah 

Reputatie 7
Badge +5

Hi @Wees Jezelf Bij Noah,

Er veranderd niet echt veel aan hoe ik me voel. Ik wil me graag goed en vrolijk voelen, maar het lukt me eigenlijk gewoon niet. Dat suffe en dromerige gevoel wordt ook steeds erger voor mijn gevoel dus ja..

Ik heb vanochtend met mijn moeder afgesproken om vrijdagochtend naar de huisarts te bellen want dan is het meestal rustig. Ik hoop dat we dan snel daar terecht kunnen.

Liefs van ItsJustMe <3

Reputatie 7
Badge +7

Hoi lieve @ItsJustMe ,

Fijn dat je moeder gaat bellen! 

Ik snap dat het niet goed gaat en je hoofd er niet echt naar staat, maar misschien kun je bv 1x in de 2 weken ofzo naar scouting dat het niet teveel is? Leuke dingen doen en afleiding hebben helpt echt, ik snap je gevoel dat de stap om zoiets te doen groot is, maar bij mij is het zeg maar gegaan dat ik vond dat mensen mij onderschatte, en toen heel erg mijn best deed om te laten zien wat ik kon op groepstherapie. Ik ben toch weer begonnen met veel dingen te doen, en ik voel me echt al een stuk beter. 

Hulp van bv een psycholoog is heel fijn en ook belangrijk, maar contact hebben van mensen van je eigen leeftijd is ook super belangrijk en dat heb je nu niet echt. En je bent super aardig dus er zijn echt wel mensen die met je om willen gaan:) 

Reputatie 7
Badge +12

Hey @ItsJustMe 

Heb jij geen plek waar jij je hobby kunt uitoefenen?
Wat zijn je hobby's eigenlijk?

Liefs @Wees Jezelf Bij Noah 

Reputatie 7
Badge +5

Hi,

@Wees Jezelf Bij Noah Ik heb niet echt veel hobby's. Ik ga iedere woensdag (vandaag dus) in de loop van de middag naar banenzwemmen dat is altijd wel fijn, maar daar zitten niet echt leeftijdsgenoten op waar ik een goede klik mee heb. Verder ben ik wel graag buiten aan het wandelen daar wordt ik rustig van en verder ben ik vooral thuis op mijn kamer zit dan muziek te luisteren.

@Jesse08 Ja dat is waar idd maar vind het gewoon eng ook door de ervaringen met het pesten enzo om weer een stap te zetten naar contacten. Aan de ene kant heb ik wel heel erg behoefte aan contact want ik voel me best wel eenzaam, maar tegelijkertijd ook weer niet zeg maar want ik ben bang dat het weer niet goed gaat. Ik zal straks nog even met mijn moeder gaan praten over de scouting en ik denk dat ik de huisarts ook wel om advies ga vragen daarover als we een gesprek hebben :)

Liefs van ItsJustMe <3

Reputatie 7
Badge +7

Ja, dat snap ik wel. Maar scouting is heel anders dan een middelbare school, er word vast ook wel gepest maar ik denk veel minder. School is verplicht en scouting niet, als je wat jonger bent hebben ouders er misschien voor gekozen, maar dat werkt bij vervelende pubers niet meer hoor:)

Goed dat je het gaat bespreken!🙂

Reputatie 7
Badge +12

@ItsJustMe 

Dat begrijp ik. Hou je van boeken lezen? Misschien kun je in de bieb vrienden maken.

Liefs @Wees Jezelf Bij Noah 

Reputatie 7
Badge +5

@Jesse08 Dat is idd wel waar en je zou denken dat er op scouting wel veel mensen zitten die juist aardig tegen elkaar doen. Ik heb er net nog even met mijn moeder over gepraat en ze vind het nog steeds een goed plan en we gaan dit weekend samen kijken of ik misschien binnenkort een keertje kan meelopen bij een scouting club😊

@Wees Jezelf Bij Noah Lezen is niet echt mijn ding ik heb het wel eens geprobeerd maar het lukt niet echt ofzo.

Liefs van ItsJustMe <3

Reputatie 7
Badge +7

Oh wat fijn @ItsJustMe ! :)

Houd ons op de hoogte:)

 

 

Reputatie 7
Badge +12

In de bieb kom je de meest vreemde tiepes tegen!

Veel succes bij scouting kijken!

Liefs @Wees Jezelf Bij Noah 

Reputatie 7
Badge +5

Mijn moeder heeft vanochtend naar de huisarts gebeld. Ik had helaas migraine dus ze heeft een afspraak ingepland voor komende dinsdag zodat ik nog de tijd heb om samen met mijn moeder na te denken over wat ik nu wil zeggen en de afspraak was sowieso niet vandaag geweest vertelde mijn moeder me.

Vind het echt enorm spannend en moet er maar niet te veel aan denken nu.. Het komt vast wel goed hoop ik🙂

Liefs van ItsJustMe <3

Reputatie 7
Badge +7

Hoi lieve @ItsJustMe ,

Dat komt wel goed hoor:) Veel succes!🙂

Reputatie 7
Badge +3

Hey @ItsJustMe 

ik heb al heel lang niet meer gereageerd op jou topic (srry) 

Zoals anderen al zijde hobby's helpen altijd! luister miss naar wat muziek (wat je al zij) waar je blij van word en actiever! en op scouting zitten zou wel leuk zijn hoor (heb ik gehoord) Hou gw vol en alles komt goed! iedereen staat achter je!

Ik heb helaas niet veel te zeggen omdat ik beetje haast heb, daarvoor srr. Als je iets kwijt wilt niet aarzelen en meteen op het forum zetten😉

Fijne dagen en een knuf + groetjes van @Kingboy 👑🤠

Reputatie 7
Badge +14

Hey hey lieve @ItsJustMe  ik ben het eens met o.a. @Kingboy . Ik hoop dat je de stap kunt maken en dat het, net als voor mij, helemaal geweldig is voor jou!   En ook vind ik je een topper! ♥️

Liefs, Tover xxx

 

Reputatie 7
Badge +7

Heb je met je moeder al gekeken naar een scouting @ItsJustMe ? :)

Sorry als ik te ongeduldig ben🙃

Reputatie 7
Badge +5

@Kingboy Dankjewel voor je lieve reactie! Ik doe mijn best :) En het maakt echt niet uit hoor dat je niet reageerde neem vooral de tijd voor jezelf en pak je rust! Ik hoop dat jij je ook snel wat beter gaat voelen <3

@Tover01  Thanks voor je lieve woorden!😍 Jij bent ook echt een topper!💖

@Jesse08 Heb er vandaag geen tijd voor om over scouting te praten want mijn moeder is samen met vriendinnen weg en komt pas s’avonds laat thuis dus ik ga het morgen denk ik proberen. Maakt echt niet uit hoor dat je het vraagt ik vind het alleen maar lief van je!😘

Liefs van ItsJustMe <3

Reputatie 7
Badge +7

Hey lieve @ItsJustMe ?

Heb je met je moeder nog naar scouting gekeken?:)

En veel succes met het gesprek morgen!

Reputatie 7
Badge +5

Hii @Jesse08!

Ja we gaan proberen om na de toetsweek van volgende week te kijken of ik een keer kan meelopen met scouting dat wordt dan in de meivakantie. We gaan dat morgen ook nog met de huisarts bespreken en als hij het ook een goed idee vindt gaan we waarschijnlijk deze week een mail sturen naar de vereniging om te vragen of ik een keer kan meelopen!🙂

En dankjewel! Zie er best wel tegenop, maar het komt vast goed🙂

Liefs van ItsJustMe <3

Reputatie 7
Badge +7

Wat fijn!

Ik snap dat het spannend is, maar komt wel goed:) Houd ons op de hoogte! (Ik besef me nu trwns hoevaak ik dat al heb gezegd haha;))

Heb je eig al iets gehoord van je mentor over speciaal onderwijs?

Reputatie 7
Badge +12

Klasse @ItsJustMe!

Veel succes!

Liefs @Wees Jezelf Bij Noah 

Reputatie 7
Badge +5

Ja ik hou jullie op de hoogte dat komt goed!👍

Heb nog niks gehoord van mijn mentor helaas, maar dat had ik nu ook nog niet verwacht eigenlijk. Heb zelf al wel zitten kijken naar de scholen want er zijn 2 die kans maken in mijn buurt en allebei zien ze er wel oke uit. Ik heb nog een gesprek met haar voor de meivakantie op 26 april dus ik hoop dat ik dan wat meer te weten kom.

Liefs van ItsJustMe <3

Reputatie 7
Badge +6

 Hoi @ItsJustMe 

 

ik wil al steeds wat posten, maar ik heb nog niet alles gelezen en dan weet ik niet precies wat ik moet zeggen.

Ik heb gisteren de laatste 2 bladzijden met reacties gelezen en alvast klavertjes gegeven.

Ik wil nu alvast zeggen dat ik jou heel aardig vind en een volhouder en lief dat je iedereen zo goed mogelijk helpt. Je heb altijd een woordje om steun te geven, ook al vind je dan zelf in je reactie dat het misschien niet genoeg is, maar alleen al dat je reageert is heel goed en het geeft iemand sws al een goed gevoel als er iemand aan hem/haar/etc denkt.

Dat wilde ik even zeggen en fijn dat er 2 scholen in de buurt zijn en dat je wrs bij eentje al na de vakantie mag beginnen

PS ik heb hetzelfde met @Jesse08  , die vind ik ook aardig en die heeft ook al bij mij gepost en drm wil ik jullie allebei een berichtje sturen.

Natuurlijk zijn jullie verschillend en jullie eigen ik, maar jullie zijn allebei toppers.

ik ga later proberen gwn op jullie topics te reageren.

 

Doei,

@SpiegeleierenOpMijnZeemanBoxer

Reputatie 7
Badge +5

@SpiegeleierenOpMijnZeemanBoxer Super bedankt voor je lieve reactie! Jij bent ook een topper!❤️

Wou gelijk nog even vertellen hoe het gesprek met de huisarts ging. Was echt doodzenuwachtig en heb vanacht geen oog dicht gegaan..

Ik hoefde niet lang te wachten gelukkig en hij nam gelukkig alle tijd voor me. Mijn moeder was ook mee en ik heb verteld over mijn depressieve gedachtes, struggles op school en ook over dat dromerige gevoel. Nog steeds heb ik niks verteld over de trauma's en zelfmoordgedachtes want dat lukt me gewoon echt niet dan blokkeer ik gewoon in mijn hoofd. Hij begreep alles goed en hij reageerde erg fijn dus dat was prettig. Ik mag ook altijd langskomen als ik gewoon even wil praten dus dat is ook erg prettig.

Hij heeft mij nu doorverwezen naar een psycholoog, maar omdat de wachtlijst overal echt heel groot zijn kan het nog wel even duren voordat ik daar wat van hoor dus dat is jammer. Mijn huisarts was het ook met mijn mentor eens en hem lijkt het ook beter voor mij om naar speciaal onderwijs te gaan. 

Ik heb op het laatst ook nog gezegd dat ik nadenk over scouting en dat vind hij een heel goed idee. Zijn dochter is wat jonger dan ik en zit ook op scouting. Haar ervaringen ermee zijn heel goed dus hij moedigde mij vooral aan om naar scouting te gaan. Daar gaan we dit weekend dus verder naar kijken :)

Liefs van ItsJustMe <3

Reputatie 7
Badge +12

Hey @ItsJustMe 

Fijn dat je met de huisarts hebt gepraat!

Ik zou het persoonlijk maar moeilijk vinden om naar een psycholoog te gaan.

Scouting lijkt me een leuk idee!

Liefs @Wees Jezelf Bij Noah 

Reputatie 7
Badge +7

Hey lieve @ItsJustMe ,

Fijn dat je het gesprek hebt gehad! Die wachtlijst is idd wel vervelend... Ik hoop dat je toch een beetje snel er naar toe kan:) Ik had voor een tijdje een psycholoog in het ziekenhuis om zeg maar die wachtlijst te overbruggen, misschien kan dat bij jou ook wel als je huisarts je niet genoeg kan helpen. Maar dan heb je na een tijdje wel weer een andere psycholoog en dat is dan wel vervelend als je net iemand een beetje vertrouwd…

 

Super dat je dit weekend naar scouting gaat kijken! Je kan misschien ook nu al mailen dat je in de meivakantie wil meelopen!:) en stel er is iets dat je je te slecht voelt ofzo kun je natuurlijk altijd nog zeggen dat je het nu even niet wilt. 

Reageer