Depressief.. Wat moet ik doen?


Reputatie 7
Badge +5

Hii. Ik ben ItsJustMe en ik heb een paar dagen geleden mijn account verwijderd. Ik ben er nu weer omdat dit voor mijn gevoel de enige plek is waar ik me veilig voel en waar ik mijn gevoelens kan vertellen want iedereen is hier zo lief en aardig voor elkaar dus ik ben er weer. Ik hoop dat ik nog welkom ben en sorry dat ik mijn account verwijderde ik denk dat ik nu wel weer blijf. 
Ik wil graag mijn verhaal even kwijt omdat ik zelf niet goed meer weet ik wat ik moet. Ik ben een jongen van 16 en mijn leven is gewoon helemaal hopeloos. Ik heb al best veel meegemaakt in mijn leven en heb meerdere traumas die mij iedere dag in de weg zitten. Ik wil nu nog liever geen details over mijn traumas vertellen. Mijn hoofd zit hierdoor vol met negatieve gedachtes die ook zeggen dat ik zelfmoord moet plegen en ik word er gek van. Ook heb ik heel vaak hoofdpijn/migraine waar ik gek van wordt en op school gaat het ook niet goed. Ik kan me niet concentreren door alle gedachtes, haal slechte cijfers en wordt gepest omdat ik anders ben dan anderen. Ik gedraag me erg meisjesachtig omdat ik gewoon zo ben maar klasgenoten vinden dat raar en schelden me iedere dag uit en pakken spullen van me af enzo. Ik heb wel een paar online vrienden, maar echte goede vrienden waar ik close mee ben heb ik niet echt. Ik voel me gewoon eenzaam, ben nooit blij of vrolijk en ben altijd bang, boos en verdrietig. Ik durf het ook niet echt aan iemand te vertellen want ik wil niemand teleurstellen en mijn ouders hebben het al zo druk met werk die wil ik niet ook nog met mijn problemen storen. Ik wil gewoon rust in mijn hoofd en wil hier eigenlijk niet meer zijn. Wat moet ik doen want ik weet het gewoon niet goed meer. Groetjes van mij <3


184 reacties

Reputatie 2
Badge

Hii!

Ik las in je post dat je je meisjesachtig gedraagt, dat kinderen op je school je daarom pesten en dat de reden is waarom je geen vrienden hebt behalve online

Cadeautje 1: Als je zelfmoord gedachtes hebt, of denkt dat je jezelf iets aan gaat doen kan je bellen met 0800-0113, of naar 113.nl gaan. Dit is de zelfmoordpreventie en die zal je dan helpen. Wat je kan doen is geld sparen en ergens in je provincie op een camping gaan zitten als je vakantie hebt om even te relaxen.

Ik had de laatste tijd ook wat stress en wat ik best goed vindt werken is om naar een spa te gaan. Ik ken een paar goede maar ik ga geen namen noem wegens advertentie redenen. Dit kost alleen wel veel geld (100-200 euro) dus kan buiten je budget liggen.

Cadeautje 2: Ik doe ook best wel meisjesachtige dingen en heb ook niet echt “vrienden.” Online heb ik wel vrienden, maar net als jij zei, die zijn niet heel close. Wat je kan proberen is mensen te zoeken die zo als jou of mij zijn en daarmee omgaan, omdat zij weten hoe je je voelt en uit.

Je staat er niet alleen voor <3

Reputatie 7
Badge +10

Hoi @ItsJustMe ben jij niet een demi-boy?

Dat is dat je je soms meisje voelt.(Niet Non-Binair)

Ik ben er bijvoorbeeld een.

Liefs @Wees Jezelf Bij Noah 

Reputatie 7
Badge +5

@SpaceCat Dankjewel voor je reactie! Is idd best wel veel geld maar ik zal er naar kijken of ik wat geld kan sparen want ik vind het wel een goed idee om even ergens tot rust te komen in een spa ofzo. Ik heb al wel eens geprobeerd om mensen te zoeken zoals ik maar ik dat vind ik ook wel erg moeilijk want ik ben ook best wel een stil iemand en ik ben altijd erg op de achtergrond. Heb gelukkig nog nooit echt een poging gedaan en het zijn voor nu echt alleen zelfmoordgedachtes omdat ik soms zo gek wordt van mezelf maar ik zal 113 wel eens bekijken :)

@Wees Jezelf Bij Noah Ik had nog nooit gehoord van een demi boy maar ik heb het opgezocht en ik denk dat dat idd wel is wat ik voel en ben. Ik vind het wel fijn dat er meer mensen zijn die zich zo voelen want ik voel me zo vaak zo eenzaam en snap eigenlijk helemaal niks van mezelf. Bedankt voor je reactie <3

Groetjes van mij :)

Reputatie 7
Badge +10

Hoi @ItsJustMe ik kwam er achter omdat ik veel van shoppen en fashion hou. (Ik draag ook nagellak)

Ik gedraag me soms ook wat vrouwelijker.

Een Demi Boy is een gender het word ook wel Demi Gender genoemd.

 

Groetjes @Wees Jezelf Bij Noah 

Reputatie 7
Badge +12

Hey! Een tijdje geleden heb ik dit gepost 

https://forum.kindertelefoon.nl/pesten-30/ervaren-anderen-ook-emo-haat-op-school-84478?postid=557377#post557377

 

Ik ben ook mezelf en sommigen vinden dat meisjesachtig.  Ik hoop dat dat soort stempeltjes ooit verdwijnen en tot dan ga ik in elk geval lekker mijn gang 😉 soms ben ik in een spijkerbroeken bui met een vest en bergschoenen en soms in een shirtje met rokje bui en ik kan maar niet snappen waarom andere mensen daar last van hebben. Helaas is het (nog) wel zo maar ik probeer er dus boven te staan. Soms denk ik wel van kon ik overal maar die vrijheid voelen maar dat kan niet, in ieder geval niet op school waar ik al meer durf dan een half jaar geleden bv iets fleuriger  shirt of truitje of vest en korter broekje en ringen en kettinkje , maar rokje of kilt zoals @Tartan14  dat doet dat durf ik naar school nog niet. Maar daar waar ik het wel durf doe ik het ook xd. En ook met andere dingen zoals make up of wat ze dan meisjesachtig vinden, boeien, ik doe het nu wel gewoon. Heb net ook lekker zitten tutten met lijntjes en oogschaduw, rokje aan en  ringetjes uitproberen xd. Ik vind dat gender onderscheid flauwekul behalve als het om puur lichamelijke of medische dingen gaat natuurlijk. En ergens merk ik ook dat ik meisjes en vrouwen vaak (niet generaliseren) beter vind als leidinggevende of baas. Ik leer er veel van en laat mij ook makkelijk leiden door meisjes zelfs als iemand jonger is dan ik. Nogmaals niet altijd en iedereen maar wel vaak. En natuurlijk ook niet zonder eigen wil ofzo maar het voelt goed voor mij.  Ik ben en voel me jongen maar wel met deze fijne kant die bij mij hoort en die ik graag ook wil hebben. Jij mag die kant dus zeker hebben en liefhebben! 

Wees dus lekker jezelf, iedereen heeft een eigen ik en niemand is hetzelfde, gelukkig! 😍

Veel liefs, Tover xxx 

Reputatie 7
Badge +5

Bedankt voor je lieve reactie @Tover01! Eigenlijk is wat je vertelt precies zoals ik me ook voel. Ik ben gewoon een jongen maar ik vind dingen die als meisjesachtig worden gezien leuk. Mijn ouders, broertje en zus weten gelukkig dat ik zo ben en thuis mag ik lekker mezelf zijn. Mijn ouders hebben het vaak druk met werk en die zijn vaak weg. Dan ga ik vaak met mijn zus makeuppen en soms in het werkend gaan we ook met zijn 2tjes shoppen dat is altijd leuk :)

Ik vind het ook wel fijn om een rok te dragen ik voel me daar gewoon prettig bij en ook daarmee kan ik goed met mijn zus praten want die snapt me en bestelt soms wel eens wat voor me, maar buiten huis durf ik dat echt nog niet en ik denk dat dat nog wel even duurt voordat ik dat durf. Het is idd zo jammer dat er nog zo'n onderscheid wordt gemaakt tussen jongensdingen en meisjesdingen maar ik denk dat dat voorlopig zo blijft. Ik ben blij dat jij ook lekker jezelf durft te zijn en wij zijn gewoon zoals we zijn en daar mogen we best trots op zijn! Nog een keer bedankt voor je lieve reactie! Liefs van ItsJustMe❤️

Reputatie 7
Badge +5

Hoi @ItsJustMe ,

Wat rot:(

Misschien kan je iets gaan doen om wat meer contact te krijgen? Bv scouting . Je kan het in ieder geval een keer proberen, en als de groep niet leuk is kan je ook misschien nog een andere scouting proberen:) 

Je lijkt me trouwens super lief en aardig, ik ben blij dat je terug bent 😘

Reputatie 7
Badge +17

Prachtig gezegd @Tover01 ! Je reactie ontroerd mij echt. Herkenbaar ook. lief dat je mij noemt 😘

Groetjes liefs Tartan X 

Reputatie 7
Badge +12

@ItsJustMe  ♥️😘

Reputatie 7
Badge +5

@Jesse08 Ik heb al wel eens nagedacht om op scouting te gaan maar daar heb je volgens mij ook dat je moet knopen enzo en ik ben daar echt niet goed dus ik twijfel daar heel erg over. Dankjewel voor je lieve reactie en ik vind jou ook super lief een aardig! Liefs van mij💗 

Reputatie 7
Badge +5

Volgens mij verschilt het een beetje per groep wat je doet, maar je ik denk dat het echt niet erg is als je dat niet goed kan hoor:)

@Tartan14 zit op scouting en volgens mij bij de explorers (dezelfde leeftijdsgroep als jij dan zou zitten) misschien kan wat uitleggen over wat je dan precies doet.

Reputatie 4
Badge +1

Heyyy,
Je bent hier altijd welkom!

Wat rot voor je. Maar zelfmoord plegen moet je echt NIET doen! En dat pesten kun je beter bij je mentor melden als je dat nog niet hebt gedaan. Jij kan misschien wel stop zeggen, maar als de mentor van je klas zegt dat die kinderen moeten stoppen kan het harder overkomen.

En één ding nog: Wees altijd jezelf!

 

Groetjes MyJu2011

Reputatie 7
Badge +5

@MyJu11 Ik denk ook niet dat ik zelfmoord durf te plegen het zijn meer gedachtes die gewoon door mijn hoofd heen vliegen. Ik denk gewoon heel erg negatief over mezelf en alles om me heen dat komt ook door dingen die ik vroeger heb meegemaakt die voor mij erg traumatiserend waren. Ik heb al wel eens met mijn mentor gepraat over het gepest maar dat heeft niet echt geholpen misschien idd nog maar een keer doen maar vind dat eng ofzo. Bedankt voor je lieve reactie💖

Reputatie 7
Badge +17

Hoi @ItsJustMe  maak je geen zorgen over hoe goed je ergens in bent of niet, bij Scouting kun je overal zo goed in zijn als jij bent zonder dat dat ook maar iets afdoet aan het plezier dat je samen hebt. De één is goed in zus de ander in zo en iedereen heeft wel iets waar die goed in is. Maar er zijn geen eisen of voorwaarden waar je vooraf aan moet voldoen om lid te worden en als jij niet zo goed bent in knopen dan is dat helemaal geen enkel probleem. Dat hoeft ook niet en je kunt van elkaar leren en doordat je allemaal wel ergens goed in bent of in elk geval zin hebt om mee te doen is het al helemaal prima! Dus geen reden om te vrezen dat je ergens niet mee uit de voeten kunt. Je mede scouts zullen je alleen maar helpen en jij hen.  Dat zit wel goed.  Probeer maar eens een bijeenkomst mee te kijken.  

Groetjes liefs Tartan X

P.s.  klopt wat @Jesse08  zegt, onze leeftijd is bij Scouting de explorers, er is veel over te vinden op de site van Scouting. Zoek het maar eens op !🙂

 

Reputatie 7
Badge +5

Ik zal wel even wat dingen gaan opzoeken over een scouting in mijn omgeving en ik zal er ook even met mijn ouders over praten! Heel erg bedankt voor je lieve reactie @Tartan14 en als ik wat nieuws weet laat ik het wel weten! Liefs van mij💖

Reputatie 7
Badge +11

Hey, fijn dat je er weer bent!

Ik heb helaas geen tijd om te antwoorden, maar weet dat ik er ook voor je ben :)

Stay strong!

Liefs,

         M 

Reputatie 7
Badge +5

Dankjewel voor je reactie @Natureflower!🤗

Reputatie 7
Badge +5

Vandaag was voor mij ook weer een rotdag.. Ik had namelijk nagellak op mijn nagels want ik had in het weekend even zitten prutsen met mijn zus en dat viel natuurlijk op in de klas dus ik heb weer de hele dag allemaal rot opmerkingen gekregen want een jongen met nagellak kan niet hoor. Ik word er gewoon zo gek van. Ik wou eigenlijk met mijn mentor gaan praten want ik had mentorles maar durfde het gewoon niet ofzo. Naja het was in ieder geval weer een rot dag en dat wou ik even kwijt. Groetjes van ItsJustMe <3

Reputatie 7
Badge +10

Hi, @ItsJustMe dat kan echt wel hoor!

Stoer dat je het draagt!❤️

Ik heb zwarte nagellak op.

Tegenwoordig is het hip als jongens dat dragen!

Je bent een kanjer!

Jij laat je niet zomaar sussen! 💖

 

Liefs @Wees Jezelf Bij Noah 

 

P.S.  Je bent pas stoer als je jezelf durft te zijn!

P.P.S. Ik ben zo trots op je! ❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️

Reputatie 7
Badge +17

@ItsJustMe klote dat je een rotdag had. Laat je niet gek maken door meninkjes van anderen. Denk maar zo dat er genoeg tussen zitten die waarschijnlijk jaloers zijn omdat je iets doet wat zij niet durven.

Reputatie 7
Badge +5

Het is gewoon zo moeilijk om je niks aan te trekken van wat anderen zeggen en ik word er zo onzeker van, maar ik blijf wel gewoon nagellak dragen want ik voel me er goed bij en ik ben blij dat jullie dat wel supporten. Misschien ga ik er binnenkort wel over praten met mijn zus over school en over hoe ik me voel enzo want ik denk dat dat wel goed is en haar vertrouw ik wel. 

Bedankt voor jullie reacties❤️

Reputatie 7
Badge +5

Wat rot dat je je zo voelt:( 

Ik ben het met @tim16 en @Wees Jezelf Bij Noah eens, ik vind het ook echt heel stoer dat je het doet en ook gwn blijft doen!

 

 

Reputatie 7
Badge +10

Hey @ItsJustMe 

Ik ben heel trots op jou!

Jij doet gewoon lekker wat jij zelf wilt!

Wees asjeblieft gewoon jezelf. Dan weet ik zeker dat jij een goede toekomst hebt!

Trek je niet aan wat andere jongens zeggen, want die meeste lui weten niet eens wat ze zeggen of ze zijn jaloers. 

 

Ik had vroeger erg last dat mensen met gay enz. scholden. Ik heb op gegeven moment besloten om het maar te negeren.

 

Als je zeker weet dat jij dit prettig vind dan vind ik dat hartstikke stoer! ❤️

 

Liefs @Wees Jezelf Bij Noah 

Reputatie 7
Badge +11

Ik herken het wel ja. Ik ben nogal anders in vergelijking met de klas, en ze vragen dus altijd domme dingen of maken opmerkingen. 1 keer was het zo erg dat ik huilend naar de docent ben gegaan, die heeft wel geholpen. Maar ja, als je nu gaat luisteren, dan winnen zij eigenlijk. Daarom blijf ik vooral lekker mijzelf.

Het zou inderdaad goed zijn om met je zus te praten. En je kan ook een keer eerder naar school gaan om met je mentor te praten. Of na schooltijd even langs gaan. Dan kan je mentor er ook wat over zeggen. 

En zoals de anderen al zeggen: misschien is scouting wat voor jou. Daar wordt je vaak wel geaccepteerd, en als je de juiste club vindt, voel je je vaak als een vis in het water. Dat heb ik tenminste. En vaak zijn er kinderen die ook wat anders zijn. 

En zoals @Wees Jezelf Bij Noah heeft gezegd, en waarop jij ook al geantwoord hebt dat je je er wel in vindt, je bent misschien een demi-boy. Ik vond het zelf ook heel fijn toen ik erachter kwam dat bi ook een ding was, dus dat ik niet de enige was. Het voelt goed om uit te vinden dat anderen net zoals jij zijn. Dan ben je niet perse alleen of raar. 

En een kind uit mijn klas, 1 van de 3 waar ik mee omga omdat ze niet zulke vervelende opmerkingen maken, draagt ook soms nagellak, en als iemand er naar vraagt, zegt hij dat hij het gewoon leuk vindt. Het is prima om te doen, ik snap ook niet waarom jongens bijvoorbeeld geen roze mogen dragen van andere jongens. Vroeger was roze juist voor jongens en blauw voor meisjes. 

Maar blijf vooral jezelf!

Veel sterkte!

Liefs,

  1.  
Reputatie 7
Badge +5

@Wees Jezelf Bij Noah Bedankt voor je lieve reactie <3

@Natureflower Wat jammer dat jij ook telkens van die vervelende opmerkingen krijgt in je klas. Wel super knap dat je je er nu niks meer van aantrekt! Dat probeer ik ook wel te doen maar als je iedere dag van die rot opmerkingen hoort is dat echt zo lastig maar ik doe mijn best om me er niks van aan te trekken en probeer gewoon mezelf te zijn. Met mijn mentor praten vind ook gewoon eng om te doen omdat ik bang met dat ze me niet snapt. Eigenlijk zou ik het liefst naar een nieuwe school gaan zodat ik een nieuwe start kan maken in een nieuwe klas maar ook dat vind ik best een moeilijke stap om te zetten. Ik ga binnenkort in ieder geval wel met mijn zus praten over scouting praten daar maak ik zo nog een nieuw topic over. Ik hoop dat ze maar wel bij wilt helpen. Heel erg bedankt voor je lieve reactie!

Vandaag ging gelukkig wel iets beter op school. Nog steeds wel veel irritante reacties enzo maar ging wel rustiger dan gisteren. Groetjes van ItsJustMe

Reageer