Depressief.. Wat moet ik doen?



Toon eerste bericht

274 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hii,

@Tinkerbell Dankjewel voor je tips! Heb ik zeker wat aan!!😘

@Jesse08 Schrijven en verhalen bedenken is niet echt mijn ding eigenlijk daar ben ik erg slecht in, maar vind het altijd leuk als je je idee hier uitlegt hoor!😊

Liefs van mij <3

Reputatie 7
Badge +17

Wat vervelend, vooral na zo’n leuk weekend. Ik sluit me aan bij de tips van @Tinkerbell 

Dat je snel hoofdpijn krijgt is ook niet fijn. Ben je daar wel eens voor bij de huisarts geweest?

 

Reputatie 7
Badge +9

Is goed:)

Er gaat een klas op schoolreis in een groot bos, waar ze over gevaarlijke bruggen heen gaan, en uiteindelijk verdwalen. Ze komen een verlaten dorp tegen , en lopen er heen. Maar zodra ze dichtbij zijn, veranderen de vervallen, oude huisjes, en zijn er ook mensen. Ze gaan in gesprek met de mensen, die zelf nooit iets van de buitenwereld hebben kunnen zien. Als ze proberen eruit te lopen, kunnen ze niet verder en lopen ze tegen een onzichtbare muur op. Dit was gewoon de wereld, dachten ze. Uiteindelijk gaan ze een tijdmachine maken van tekeningen die ze in het bos vonden, en komen er zo achter wat er precies gebeurd is. En het blijkt dat er ooit buitenaards leven een kristal had laten neerstorten, die dit veroorzaakte. 

Reputatie 7
Badge +9

En nog wat dingen die je misschien kan doen😊:

Opruimen en/of schoonmaken, niet echt heel leuk maar het is wel afleiding.

Een stukje fietsen.

 

 

 

 

 

Reputatie 7
Badge +9

 

Hii,

Dat je snel hoofdpijn krijgt is ook niet fijn. Ben je daar wel eens voor bij de huisarts geweest?

@tim16 Ik ben al wel naar de huisarts geweest en heb ook al wel eens een MRI scan gehad een paar jaar terug van mijn hoofd, maar daar kwam niks uit dus heb de diagnose migraine gekregen en daar doen de artsen verder weinig mee en heb geen onderzoeken meer gehad daarna. Kreeg ook geen medicatie want dan mocht nog niet omdat ik geen 18 ben zei de arts die ik had toen.

@Jesse08 Klinkt best leuk! Zou het verhaal in ieder geval zeker afmaken want klinkt echt goed! :)

En neem je tips mee dankjewel daarvoor!🙂

Liefs van mij <3

Reputatie 7
Badge +9

Haha nou ik ben niet echt van het schrijven, maar had dit idee opeens. Ik denk dat ik er niet echt wat mee ga doen, maar wie weet ooit;) Ik heb t iig ergens opgeslagen!

Wat vervelend van je hoofdpijn ... Hoe ging dat eigenlijk op school? Ging je dan naar huis of als je even apart ging zitten ging het wel snel over?

Reputatie 7
Badge +9

Haha nou ik ben niet echt van het schrijven, maar had dit idee opeens. Ik denk dat ik er niet echt wat mee ga doen, maar wie weet ooit;) Ik heb t iig ergens opgeslagen!

@Jesse08 Haha ik vind het in ieder geval super leuk!😊

Wat vervelend van je hoofdpijn ... Hoe ging dat eigenlijk op school? Ging je dan naar huis of als je even apart ging zitten ging het wel snel over?

School ging met moeite, maar het ging. Ik slikte wel dagelijks paracetamol en was na school altijd echt erg moe door alle prikkels en kon daardoor amper meer huiswerk maken thuis door de hoofdpijn en moeheid. Vooral de echt lange dagen vond ik wel echt moeilijk en werd altijd al geplaagd wat ook irritant was. Ben om die reden ook van havo3 naar mavo3 gegaan zodat ik wat meer rust kreeg en wat minder druk van school had.

Vorig jaar in mavo3 begon het pesten alleen echt naar te worden waardoor ik nog vermoeider werd en nog meer hoofdpijn kreeg door alle stress en ben idd best vaak ziek naar huis gegaan vooral vorig jaar. Een rustige plek waar ik naar toe kon had mijn school niet. Het is sinds ik thuis zit wel wat beter en rustiger, maar als ik weer wat ga doen wat inspannend is krijg is weer hoofdpijn en ik zie daarom ook wel op tegen naar school gaan als ik weer kan starten :/

Reputatie 7
Badge +9

Ja, dat snap ik… Ik hoop dat je rustig mag opbouwen, misschien kan je dan ook afspreken dat je gewoon de les uit mag lopen als het niet gaat en dan even ergens mag zitten.

Echt naar dat ze jou gingen pesten… Ik snap het echt niet, mensen zijn soms zo gevoelloos:slight_frown: En je bent echt een lieverdje, maar ja dat is miss ook juist de reden:/

 

Reputatie 7
Badge +9

Hoi lieve @ItsJustMe ,

Hoe gaat het nu met je?

Reputatie 7
Badge +9

Heyy lieve @Jesse08,

Er is eigenlijk weinig veranderd sinds vorige week en voel me niet heel fijn. Vooral de negatieve gedachtes in mijn hoofd, de slaapproblemen en hoofdpijn breken me wel echt op zeg maar. Het ging eventjes iets beter vorige week en heb zelfs 1 nacht gehad met maar 1 nachtmerrie, maar ben nu weer gewoon in het oude ritme gevallen en heb weer veel nachtmerries over vroeger waardoor ik amper slaap. Probeer nu wel overdag een dutje te doen want ik ben echt zo moe, maar dat lukt me ook niet echt want ik durf eigenlijk ook niet echt meer te slapen.

Heb wel afgelopen weekend weer met mijn vriendin afgesproken om haar ouders te ontmoeten en we zijn toen even de stad in geweest dat was wel weer even fijn en dat voel ik me toch wel wat beter op die momenten! De momenten dat ik met haar ben of haar spreek zijn wel fijn :)

Dankjewel voor het vragen💗

Liefs van mij <3

Reputatie 7
Badge +14

Hey lieve @ItsJustMe  ahw wat balen van de nachtmerries. Ik snap dat wel,  het beïnvloedt je dagen en je leven en er is moeilijk mee te dealen. Ik heb ook lang slecht kunnen slapen dus ik begrijp je een beetje. Misschien kun je het proberen met een ontspanningsoefening voordat je gaat slapen?  @Tartan14  had pas een heel goeie gevonden. https://youtu.be/xTQuxjYcGQU?si=rQ6dLA9Tg34bT_bP

Deze was dat vlgs mij. En ik hoop dat je vriendin en het gezellig samen zijn ook helpt voor je!! Ik wou dat ik meer voor je kon doen ☺️ 

Veel liefs Tover xxx

Reputatie 7
Badge +9

Hey lieve @ItsJustMe ,

Wat vervelend… Ik weet niet echt een tip, behalve dat je een goed ritme moet hebben, dus gewoon op een vaste tijd gaan slapen en opstaan. Misschien kun je bv 22:30 gaan slapen, en dan 9:00 opstaan. Geen ideale tijden maar je gaat nu nog veel later slapen volgens mij😉

Reputatie 7
Badge +14

Wat stom @ItsJustMe!

Ik heb wel een tip! (Misschien heb ik die al aan jou gegeven, maar denkt t niet)

Anders gebruik je lavendelolie? Het werkt iig bij @Tartan14!

Liefs @NoahLovesYou 

Reputatie 7
Badge +9

@Tover01 Dankjewel voor die YT link over de onspanningsoefeningen dat ga ik zeker een keer proberen! Jammer dat jij ook lang last had van slecht slapen.. Is het bij jou nu wel weer beter? 

@Jesse08 Mijn slaapritme is idd niet echt gezond🙃 Ga nu meestal pas om 00:00 ofzo naar bed maar ben vaak om 6:00 alweer klaarwakker en das wel te kort voor mij zeg maar.. Heb wel geprobeerd om dat ritme te veranderen, maar val toch telkens weer terug en hou het niet vol ofzo en ben echt slecht in een goed ritme vasthouden.

@NoahLovesYou Die tip had ik idd al langs zien komen in het topic van @Tartan14! We hebben toevallig wel lavendelolie in huis omdat mijn moeder dat fijn vind dus misschien kan ik dat wel een beetje op mijn kussen doen ofzo ik ga het proberen! :)

Dank jullie voor jullie reacties!💗💗

Liefs van mij <3

Reputatie 7
Badge +19

Hoi hoi lieve @ItsJustMe  ik leef mee hoor! Echt vervelend ik weet ervan♥️ het klopt wat @Tover01  zegt! Dat zijn goede oefeningen en ze kunnen je echt begeleiden naar een fijne(re) slaap. Ik wens je echt toe dat het werkt!! 😘

Groetjes liefs Tartan X 

Reputatie 7
Badge +14

Hey lieve @ItsJustMe  ja hoor,  dat gaat veel beter! Ik heb zo'n oefening ook een keer geprobeerd en die stem is zo goed, dat ik met 1 van haar verhalen in slaap viel haha!   Tijdje later door mijn moeder gewekt omdat youtube gewoon doorging en er een compleet ander videootje speelde (leek er wel op want het bleef in thema). We hebben een abbo dus ik kreeg geen reclames er doorheen waardoor ik dus al diep in slaap was en mijn  mam was gelukkig niet boos omdat ze wel zag waar het om ging en ik echt in slaap was 😁😉 maar in ieder geval werkte het!

Liefs Tover xxx

Reputatie 7
Badge +9

Heyy lieve @ItsJustMe ,

Ik had nog wel een vraagje😊 Heb je I. al verteld over dat "meisjesachtige"? Hoe reageerde ze?

En ik heb echt super veel respect dat je zelfs toen je gepest werd gewoon zo jezelf bleef! Maar hoop natuurlijk dat ze je op je nieuwe school accepteren zoals je bent😘

Reputatie 7
Badge +14

Laten we hopen! ❤️

Liefs @NoahLovesYou 

Reputatie 7
Badge +9

Heyy,

@Tartan14 Dankjewel! Ik ga ze binnenkort eens proberen!💖

@Tover01 Fijn dat het slapen beter gaat bij jou!! Haha wel grappig dat je er zo goed op inslaap viel en dat je moeder toen ff moest checken of het wel goed ging! Lief dat ze het begreep en dat ze je goede intenties wel door had!😍

@Jesse08 Heb haar wel beetje wat verteld, maar ze weet sowieso wel dat ik niet een stoere jongen ben zeg maar😅 De nagellak en de dingen die op mijn kamer staan heeft ze echt al wel gezien en ze weet ook al wel dat ik het soms gewoon prettig vind om een rok te dragen (ze zag hem in mijn kamer liggen dus heb het haar toen maar eerlijk verteld🙃) en dat vind ze juist lief en stoer dus dat zit wel goed! Ik hoop ook echt dat het op de nieuwe school wel beter gaat dat vind ik wel echt heel spannend.. Dankjewel voor je lieve woorden!💖

Liefs van mij <3

Reputatie 7
Badge +9

Ah dat is fijn😘

Ik hoop het heel erg voor je! Maar ik denk dat helaas op elke school wel mensen zijn die er een mening over hebben, maar als je gewoon vrienden hebt die je wél steunen loopt dat wel wat meer van je langs denk ik 🙂 En als je alleen bent word je sws sneller gepest.

Reputatie 5
Badge +2

IK hoop zo hard dat het op je nieuwe school beter gaat 

Ik heb nog een tip voor het slapen ; laat je ouders je naar boven sturen ofzo

Heel veel sterkte en liefs @Anymoymous 

Reputatie 7
Badge +9

@Jesse08 Ik denk idd dat je dat wel houdt ja dat heeft iedere klas/school wel, maar het zal altijd beter zijn dan mijn oude klas mag je hopen🙃

@Anymoymous Dankjewel voor je lieve reactie! Mijn ouders weten wel dat ik problemen heb met slapen dus ze houden het wel een beetje in de gaten, maar ze weten eigenlijk niet dat de slaapproblemen zo heftig zijn dus vind het wel moeilijk om hun om hulp te vragen omdat ze een deel ook nog niet weten.. Denk dat het voor mijn ouders en dan specifiek mijn moeder ook wel lastig om om streng te zijn op me. Nogmaals bedankt voor je reactie!💗

Liefs van mij <3

Reputatie 7
Badge +14

Hey lieve  @ItsJustMe,

Ik gun je echt een plek waar je je fijn en gelukkig voelt.

Liefs @NoahLovesYou 

Reputatie 7
Badge +9

Heyy lieve @ItsJustMe ,

Heb je nog nieuws over scouting?😉 En wat ik nog bedacht, stel als het te vermoeiend is kan je misschien gewoon van te voren al afspreken om wat minder lang blijven , misschien is dit niet van toepassing, maar wou het toch even noemen. :)

Reputatie 7
Badge +9

Heyy @Jesse08!

 ​​Heb je nog nieuws over scouting?😉

Nope nog steeds niet ik twijfel gewoon zo erg.. Heb ondertussen al wel een mail gemaakt samen met mijn moeder, maar die hebben we dus nog niet verstuurd!😬

En wat ik nog bedacht, stel als het te vermoeiend is kan je misschien gewoon van te voren al afspreken om wat minder lang blijven , misschien is dit niet van toepassing, maar wou het toch even noemen. :)

Dat is zeker iets wat ik wel wil bespreken met de leiding van de scouting want het is wel goed dat ze wat van mijn struggles weten, maar dat komt denk ik wel goed! Thanks voor de tip! :)

Liefs van mij❤️

Reageer