Hoi lieve @ItsJustMe ,
Ik snap hoe je je voelt, ik heb ongeveer hetzelfde gevoel gehad!
Ik denk dat je het beste even kan wachten tot de vriendschap wat sterker is zeg maar, je kent haar nu nog niet zo lang. Het kan ook zo zijn dat je niet echt verliefd bent, maar zo blij dat je nu met iemand heel goed klikt dat je daar hele gelukkige en fijne gevoelens van krijgt. Dat merk je vanzelf wel:)
Hey lieve @ItsJustMe ik weet er helaas niet zo veel van maar misschien weet je wat ze nog meer voor interesses heeft? En dan kun je daar een keer over beginnen en misschien wel iets leuks afspreken? En dan kun je ook met elkaar over van alles verder praten en over jezelf vertellen. Ik denk zeker dat ze je niet aankijkt lop je struggels. Denk maar aan de lieve vriendin van @Tartan14 die hem door dik en dun steunt en helpt! Dus dat gaat vast wel goed. En het is iets voor later, eerst maar eens een date haha en dat zeg ik als 12 jarig blaagje maar ik gun het je zo!
Liefs Tover xxx
Hoi @ItsJustMe
Ja, zoals ik het nu lees, je bent smoorverliefd.
Ik weet precies hoe je voelt, en ik snap dat het misschien heel even te veel kan zijn voor je. Maar het is zoals je het zegt, gewoon een van de beste gevoelens dat je kan hebben.
Pak het lekker rustig aan, haast niet. Bouw een hele goede vriendschap eerst op (waar je al goed mee bezig bent), toon veel interesse naar haar. Wanneer jij er comfortabel bij voelt, kun je zeggen dat je haar leuk vind en verkering vragen! Afspreken is denk ik meer iets wat gebeurd als je al eenmaal verkering hebt, dus daar zou je misschien nog even mee kunnen wachten.
Ik wens je in ieder geval heel veel succes en hoop dat het beste eruit zal komen, ookal weet je nog niet of het wederzijds is. Je kan de kansen toch vergroten Liefde is gewoon heel mooi en bijzonder, je leert er ook veel van dus geniet lekker van het proces. Lang leve de liefde
van mij
En geniet nog van je vakantie!!
Liefs, ItzJustin
Ja man, dat is verliefdheid. Heel erg fijn maar ook verwarrend. De eerste stap is om haar beter te leren kennen. Jullie chatten al soms zeg je dus vraag eens naar haar hobby's bijv. of wat haar bezig houdt. Wat is haar favoriete muziek, dat soort dingen. Dan komt er vanzelf een gesprek op gang. En ook al is het misschien eng, vraag haar gewoon een keer om iets leuks te gaan doen buiten het zwemmen om. Je kan bijv. na het zwemmen ergens iets gaan drinken of zo. Ga het niet overhaasten, geef haar ook de tijd om jou te leren kennen.
Over je mental health hoef je nu echt nog niks te zeggen. Het hoeft trouwens zeker niet een relatie in de weg te staan.
Dus ja, doe het stapje voor stapje en wie weet wat er uit komt.
Hoi @ItsJustMe ,
volgens mij heb je idd het v -virus (verliefdheidsvirus) en ik snap het gevoel dat je daarbij krijgt.
Het is niet echt uit te leggen. Je weet het als je het ooit hebt.
Wat nu?
Ja, idk, ik wist ook niet goed wat ik moest doen toen het mij overkwam.
Misschien niet te hard van stapel lopen.
Makkelijk gezegd en wat houdt dat dan in? En waarom stel ik mezelf altijd van die moeilijke vragen.
Om anderen ermee te kunnen helpen.
Ja, dat snap ik, maar als ik het antwoord niet precies weet.
Go with the flow. Volg je gevoel. Take it step by step….
Een beetje wat @Jesse08 , @Tover01 , @ItzJustin en @tim16 ook al zeggen.
Sorry, ik was even in gesprek met mezelf hahaha. Ja, ik weet dat ik raar ben, maar wel raar met de beste bedoelingen.
Weet je wat: ik heb een instructiefilmpje voor je en dan wordt alles wel duidelijk. Oh ja, het is in het Thais. Ik hoop niet dat dat een probleem is. Liefde is van alle talen dus I think you will be okay.
Enne het gaat in het filmpje over 2 jongens, maar liefde tussen 2 mensen is soort van universeel, toch?
Het gaat om de boodschap.
Ik denk dat je er wel uit komt en anders mag je me altijd om uitleg vragen.
Hier het linkje:
https://www.youtube.com/watch?v=dR-hZJYMbAU
Once In Memory | Love at first sight
Nou ja, je hebt het gezien Succes er mee.
Liefs,
@SpiegeleierenOpMijnZeemanBoxer
Hoi @ItsJustMe
oké, toch nog een beetje uitleg.
Als je het gevoel hebt verliefd te zijn weet je niet precies wat je moet doen. Je wilt van alles, maar ook niet raar overkomen, dus is het verstandig stap voor stap te gaan. Leer elkaar wat beter kennen door elkaar wat te vragen. Kan van alles zijn. Niet te ingewikkeld denken.
Vraag of ze hier al lang woont, want mij is het bijvoorbeeld niet duidelijk of ze alleen nieuw is op jouw zwemclub of ook nieuw is in jouw woonplaats. Vraag wat over school, over of ze broertjes of zusjes heeft. Over huisdieren. Allemaal dingen die je gewoon kunt vragen, zonder dat die ander denkt dat er iets achter zit. Vertel ook dat soort dingetjes over jezelf en soms is het ook handig of leuk als je zelf met iets komt. Bijvoorbeeld dat je zegt ‘die katten van mij deden vanmorgen zo grappig. Die ene…. enzovoorts… je weet vast een leuk verhaal te vertellen. Misschien is zij ook gek op katten of juist op honden. Nou dan kun je daar over praten.
Hobby’s is ook leuk om over te praten. Net als dromen die je hebt voor nu en voor de toekomst. Het hoeft allemaal niet zo zwaar te zijn. Je kunt vragen of ze graag naar de bios gaat of vertel er zelf over en ondertussen kom je er achter wat een plek zou kunnen zijn voor jullie eerste date. Ik noem het een date, maar het kan ook gewoon een leuk uitje zijn zonder verder iets. Samen naar de film als vrienden. Misschien daarna een ijsje ofzo. De rest kan later nog komen.
Dit is zomaar een voorbeeld hoe het zou kunnen gaan. Je weet vast nog andere leuke onderwerpen. Heb het over iets grappigs wat je is overkomen op school of op vakantie …. Eigenlijk kun je het overal over hebben. Als je even niks weet kun je ook gewoon zeggen ‘ik weet even niks meer, maar heb jij iets waar je het over wilt hebben/weet jij iets leuks en dan komt het gesprek vast weer vanzelf op gang. Niet te druk om maken.
Als je allebei echt even niks meer weet kun je altijd terugvallen op iets wat jullie nu al samen delen en dat is het zwemmen. Dat is sws 'veilig’ om over te praten. Heb het over de training of de volgende wedstrijd en ondertussen kom je vast wel weer op iets wat je nog kan vragen.
Oh, je hoeft ook niet de hele tijd met elkaar te praten. Je kunt ook samen lekker een eindje gaan wandelen of fietsen of samen muziek luisteren…..
Het is voor haar waarschijnlijk ook een beetje wennen en dat is helemaal niet erg. Het gaat er alleen maar om dat jullie het gezellig hebben en elkaar beetje bij beetje beter leren kennen en de rest komt later wel.
Nu niet druk om maken.
Ik denk ook dat @tim16 gelijk heeft dat je het niet gelijk over mental health hoeft te hebben. Dat kan later altijd nog als jullie elkaar beter kennen en hij heeft ook gelijk als hij zegt dat het een relatie niet in de weg staat. Het is niet een 'verboden’ onderwerp, maar je hoeft het er nu niet per se over te hebben.
Nou ja, dat zit zo ongeveer ook allemaal in het filmpje
Ik vind het leuk voor jou dat je leuk contact met dat nieuwe meisje op de zwemclub hebt en ik wens je veel succes en een update is altijd leuk, maar je hoeft ons echt niet alles te vertellen.
Vertel wat je kwijt wilt en meer is niet nodig.
Veel succes en vooral plezier. Geniet, ook van alle kleine dingen.
Ik zei het in een vorige reactie al tegen @Jesse08 ‘ik hoop dat je wat meer meewind hebt in de toekomst’ en dat gun ik jou ook en eigenlijk gun ik dat iedereen.
Oh ja, nog bedankt voor het vertrouwen dat je in ons 'forumleden’ stelt door dit topic met ons te delen. Dat vind ik heel speciaal en dat wilde ik gewoon even zeggen.
Liefs,
PS als je je afvraagt hoe ik aan dat Thaise filmpje ben gekomen dan kan ik dat wel uitleggen. Ik had gisteravond een liedje geshazamd en toen kreeg ik in het kort een heel album te horen van Wincent Weiss. Die is coach bij de Duitse( ?) Voice Kids en ik vond het liedje ‘Auf den Grund’ gelijk mooi en zocht dat op YouTube en onder dat liedje zag ik het Thaise filmpje en toen ben ik dat gaan kijken. Ja, ik kijk wel meer gay short filmpjes en toen dacht ik aan jouw topic en heb ik dat als instructiefilmpje voor jouw topic genomen. Zo simpel is het gegaan. Ik had het filmpje dus een uurtje geleden ook nog nooit gezien. Het moest gewoon zo zijn. Soms moet je niet verder nadenken, maar gewoon doen
Oh ja, ik heb het vannacht geschreven en voor de zekerheid maar even laten liggen tot vanmorgen. Ik ga het versturen zoals ik het in één keer heb geschreven. Je kunt wel blijven veranderen en proberen te verbeteren…. Het is best wel lang geworden, maar ik hoop dat het te 'lezen’ is en dat je er iets aan hebt.
Als je benieuwd bent naar dat liedje, het liedje waarvan ik binnen een paar seconden wist dat het eigenlijk over mij gaat en wat ik allemaal nog aan mijn vriendje wil en ‘moet’ vertellen en me dan afvraag of hij, als hij ‘alles weet’, nog wel van mij kan houden zoals hij nu doet, klik dan op het linkje https://www.youtube.com/watch?v=IfIlGbPAMQs
De lyrics kun je vinden https://www.google.com/search?q=auf+den+grund+wincent+weiss+lyrics&oq=auf+den+grund+wincent+weiss+lyrics&gs_lcrp=EgZjaHJvbWUyBggAEEUYOTIKCAEQABiABBiiBDIKCAIQABiABBiiBDIKCAMQABiABBiiBNIBCDIyMDhqMGo3qAIAsAIA&sourceid=chrome&ie=UTF-8 en dan kun je onderaan de lyrics op ‘ Naar het Nederlands vertalen’ klikken
Nou vind ik het wel mooi geweest
Hey @ItsJustMe
Iedereen zegt wel dat het verliefdheid is. Maar dat hoeft het niet te zijn. Zoals iedereen weet hier heb ik een vriend. Laten we hem even Max noemen.
Max en ik kennen elkaar echt al heel lang. Bijna de hele basisschool wel. Vorig jaar begonnen ik en Max weer wat closer te worden. Ik dacht dat ik hem leuk vond. Ik heb nooit zoveel vrienden gehad dus was ik eindelijk weer gelukkig. Ik kon ook niet zonder hem. Ik dacht ook altijd aan hem.
Maar ik denk toch dat het geen verliefdheid is. Het is gewoon dat ik weer blij was dat ik Max als vriend had!
Onthou dus dat dat ook mogelijk kan zijn.
Liefs @NoahLovesYou
Hoi @NoahLovesYou ,
het doet mij wel denken aan verliefdheid iig van de kant van @ItsJustMe , maar je hebt zeker gelijk dat we dat niet weten van dat meisje en ook van @ItsJustMe weten we en hij zelf misschien ook niet 100% zeker. Dus, goeie opmerking.
@Jesse08 , uhm, misschien een beetje stom om te zeggen, maar ik weet niet of je allebei mijn reacties hebt gelezen. Ze zijn tegelijk geplaatst en dus krijg je er maar 1 mailtje van. Maar ik kan het helemaal mis hebben natuurlijk…
Doei,
Hoi @NoahLovesYou
Ja, dat is ook wel zo, je hoeft niet altijd verliefd te zijn.
Maar aangezien ik mij echt letterlijk precies het zelfde voel(de) als @ItsJustMe denk ik dat het wel verliefdheid was. Ik krijg gewoon automatisch flashbacks als ik de topic lees
Liefs, ItzJustin
Hoi @SpiegeleierenOpMijnZeemanBoxer ,
In dit topic heb ik al je reacties gelezen hoor! Je zegt alleen wel,
Ik zei het in een vorige reactie al tegen @Jesse08 ‘ik hoop dat je wat meer meewind hebt in de toekomst’
, en welke reactie bedoel je dan precies? Want die heb ik nog niet gelezen of ik ben het vergeten
Dank jullie wel voor alle reacties lieve iedereen! <3
Ik moet idd niet te snel willen want in mijn hoofd ben ik al veel te veel bezig met de toekomst en dat moet ik echt stoppen, maar dat is wel moeilijk merk ik.. Het is idd wel zo dat dit de eerste vriendschap is in hele lange tijd, maar de gevoelens die ik heb zijn denk ik wel meer dan vriendschap gevoelens, maar ik wil in mijn hoofd echt te snel dus moet echt ff rustig aan doen.
We hebben al best veel gepraat tijdens zwemmen en gechat ook in de week dat ik weg was en ook met de trainingen viel het eigenlijk nooit stil. We praten gewoon over heel veel en ik weet al veel over haar passies, persoonlijkheid en familie en ik heb ook al wel dingen over mijn thuissituatie verteld en mijn hobby's enzo dus we leren elkaar steeds beter kennen en de klik groeit wel goed en het is wel een klik van 2 kanten denk ik. We hebben ook beide de passie voor muziek en daar praten we dus ook veel over
Ze woont in een ander dorp ongeveer 45 minuten fietsen van mijn woonplaats en dus niet heel ver weg en we hebben nooit bij elkaar op school gezeten. Ze is naar deze zwemclub gegaan omdat dit een van de betere zwembaden is van onze omgeving zij ze. Ze weet trouwens wel dat ik het moeilijk heb met school want dat is al wel ter sprake gekomen, maar ze weet nog niet precies dat ik naar een speciale school ga enzo.
Ik zat er over na te denken en heb nu dit bedacht.. Vinden jullie het misschien een goed idee om haar dit weekend te vragen of ze na de volgende zwemtraining even ergens wat wilt drinken om even te kletsen? Op mijn kosten dan natuurlijk. En als dat een goed idee is hoe kan ik haar dat dan vragen en is dat niet raar om te doen? De volgende training is op woensdag!
Nogmaals heel erg bedankt voor alle reacties! Vind het soms wat moeilijk om iedere reactie specifiek te beantwoorden, maar ik heb ze allemaal gelezen! En @SpiegeleierenOpMijnZeemanBoxer ik ga de filmpjes en liedjes nog luisteren en bekijken! :)
Groetjess en liefs van ItsJustMe <3
Hoi lieve @ItzJustin ,
Een drankje op jouw kosten komt imo wel een beetje serieus en als een date over maar het gaat er natuurlijk om hoe zij er over denkt. ;)
Je kan misschien ook gewoon afspreken bij iemand of ik het midden ofzo, en dan even gaan fietsen of wandelen of zoiets. En als ze bij jou komt kan je natuurlijk wel dan wat te drinken aanbieden
Hoi @ItsJustMe ,
bekijk het rustig en ik snap dat op iedere reactie persoonlijk reageren best ingewikkeld is. Ik denk dat je het al goed hebt uitgelegd hoe je er over denkt en wat je plannen zo'n beetje zijn.
Dankjewel ook voor de aanvullende informatie en jullie hebben het echt al over van alles en nog wat gehad. Lekker bezig, jullie 2.
Het lijkt wel soort van vanzelf te gaan. Het vertrouwen lijkt er van beide kanten en allebei doen jullie je zegje. Ik vind het wel mooi.
Een keertje afspreken lijkt me ook wel leuk en een goed plan. Dat is gewoon gezellig toch en zeker niet raar.
Probeer even te horen of het voor haar haalbaar is om dan ook weer op tijd thuis te zijn. Fietst ze zelf heen en weer naar het zwembad of komt ze dan met de bus of gebracht en gehaald door een ouder ofzo.
Dat is iig handig om te weten, maar je zou gewoon kunnen vragen of ze het leuk vindt om na de training samen nog even wat te gaan drinken. je kunt dan zeggen 'dan trakteer ik, vind je dat leuk?’
Had je al een locatie in gedachten? Als het voor haar beter uitkomt en voor jou niet erg is (want jij moet ook nog wel thuis komen natuurlijk) dan zou je ook wat dichter richting haar woonplaats ergens iets kunnen gaan drinken als er een leuk iets is. Dan hoeft ze na het drinken niet dat hele eind nog te fietsen, maar een paar kilometer minder ofzo. Ik ken de situatie bij jou in de buurt niet, maar jij vast wel en je kunt ook samen een plek kiezen.
Ik ga dit alvast posten. Dan heb je iets te lezen en kunnen anderen met betere ideeën komen
Hoi @Jesse08 ,
deze reactie
Allebei slaap lekker voor strakjes en Ik denk dat reageren op jouw @Jesse08 topic vandaag niet meer gaat lukken, maar goed om te weten dat je iets gehoord hebt.
Doei,
Hoi @ItsJustMe ,
ik lees net wat @Jesse08 hierboven mijn vorige reactie (want dit is mijn nieuwe rea haha) geschreven heeft en misschien is het wel te serieus, maar aan de andere kant ben ik wel gewend zo even met vrienden even wat te gaan drinken, zonder dat er soort van bijbedoelingen of verwachtingen aan vast zitten.
Ik wilde het ook niet al te serieus maken.
Een ander voorbeeld wat ik best vaak zo even ‘casual’ doe is een paar blikjes en iets te eten halen in de supermarkt en dan zo langs het strand (ik woon daar toevallig en dan is het al snel meer vakantiesfeer) even op een bankje gaan zitten en samen chillen. Of in een snackbar even een kroketje kopen en een blikje.
Misschien is dat meer wat ik bedoelde en heeft @Jesse08 wel gelijk dat je het niet te ‘officieel’ moet maken. Gewoon gezellig onder vrienden afspreken. Kletsen, lachen, chillen. een blikje en een roze koek of chips.
Kijk maar wat je er van vindt @ItsJustMe en dankjewel @Jesse08 je laat me nadenken over wat ik post en hoe dat overkomt. Love you.
Doei,
@Jesse08 @SpiegeleierenOpMijnZeemanBoxer Het moet idd niet op een date lijken want dat is denk ik te snel dus dan schrap ik het plan voor even ergens wat drinken wel voor nu denk ik. Ik had niet door dat dat zo op een date lijkt en het is idd gewoon mijn bedoeling als een chill moment om elkaar beter te leren kennen en niet te serieus.
Is het dan misschien een goed idee om gewoon nog even te wachten tot de volgende zwemtraining woensdag om te kijken hoe het dan gaat? En als het dan nog goed gaat en als het gesprek dan niet stil valt om dan verder te kijken wat een goed plan is om te doen samen?
Dank jullie wel voor het meedenken ik vind het echt super lief van iedereen
Liefs van ItsJustMe <3
Dat is idd wel een prima idee hoor @ItsJustMe !
Hey lieve @ItsJustMe dat klinkt als een heel goed plan! Ik hoop dat het lukt !
Liefs Tover xxx
Heb een kleine update :)
Het zwemmen gaat morgen niet door omdat onze zwemtrainer ziek is dus dat is een beetje balen, maar Ilse had mij vanmiddag geappt en ze vroeg of ik dan misschien zin heb om morgen aan het eind van de middag even een stukje te wandelen en daar heb ik zonder te twijfelen ja op gezegd! Ik had dit idee ook al, maar ze was me voor! :) Ik woon in de buurt van een mooi natuurgebied dus daar spreken we morgenmiddag af om 17:00! :D
Nu was ik alleen een ding vergeten uit enthousiasme.. Ik moet het nog tegen mijn moeder zeggen want die moet wel weten dat ik morgen dan weg ga alleen die weet nog niks af van Ilse.. Hoe kan ik dat het beste doen denken jullie? Eerlijk tegen haar zijn of wat zal ik doen?
Groetjess en liefs van ItsJustMe <3
@ItsJustMe Heel veel plezier morgen. Dat gaat we goed komen denk ik.
Tegen je moeder zou ik gewoon eerlijk zijn. Het is niet iets om je voor te schamen of te verbergen toch? Als je echt nog ff voor je wil houden kun je natuurlijk ook zeggen dat je met vrienden hebt afgesproken.
Ho @ItsJustMe ,
oh leuk, dat afspraakje
uhm, je kunt het op verschillende manieren doen en ik zou er eentje kiezen waar jij je goed bij voelt.
Ik zou er niet echt over liegen, maar de hele waarheid hoef je ook niet te vertellen….
Ik weet niet of het voor jou makkelijk is om te zeggen dat je met iemand afgesproken hebt, omdat je wel eens hebt gezegd dat je niet heel veel afspreekt met anderen.
Ik bedoel, als je moeder gelijk denkt van 'wat gaat ie doen, want anders heeft ie nooit ineens een afspraak met iemand’ dan zou ik een verhaal vertellen met dingen die echt waar zijn, maar nog steeds hoef je niet alles te vertellen. Nu iig zeker nog niet gelijk.
Ik ben zo vaak even weg naar vrienden of ik ga naar het basketbalveldje of skaten met iemand of chillen met andere jongens of gewoon een paar uur fietsen. Ik heb altijd wel een verhaal dat zou kunnen kloppen. Ik kan mijn broers ook 'gebruiken‘ als excuus om ergens naar toe te gaan als ze meewerken aan mijn plannetje.
Als ik jou was zou ik zeggen dat je met iemand van zwemmen hebt afgesproken en dat is waar en waarschijnlijk weet jouw moeder ook dat de training niet door gaat, dus daar zou ik dan niet over liegen, maar je kunt wel zeggen dat je toch met iemand gaat zwemmen gewoon omdat je het jammer vindt dat de training niet doorgaat. Dat jullie gewoon zelf baantjes gaan zwemmen ofzo.
Als je wilt kun je er later altijd nog meer vertellen.
Je kunt er ook voor kiezen om het hele verhaal te vertellen. Dat je een leuk contact hebt met Ilse en dat jullie afgesproken hebben om iets leuks te gaan doen. Een stukje wandelen, maar misschien krijg je dan gelijk allerlei vragen, uit interesse en waarschijnlijk wel met goede bedoelingen vanaf de kant van je moeder, maar ik weet niet of je nu zit te wachten op dat soort vragen. Misschien wil je liever eerst dat afspraakje en is het fijner voor jou om er later iets over te zeggen.
Dat hoeft nog steeds niet gelijk van de week natuurlijk. Dat kan later altijd nog.
Wat is jouw gevoel. Waar voel jij je het prettigst bij?
Doei,
Heyy lieve @ItsJustMe ,
Wat leuk! Veel plezier morgen!
Je kan misschien gewoon eerst over Ilse vertellen dat je op een vriendschappelijke manier contact hebt? Of als je er klaar voor bent meteen vertellen natuurlijk;) Maar later is ook prima hoor
@tim16 @SpiegeleierenOpMijnZeemanBoxer @Jesse08 Ik denk dat ik mijn moeder morgen idd nog niet in detail ga vertellen dat ik verliefd ben, maar gewoon dat ik haar heb ontmoet op zwemmen en dat we samen even gaan wandelen omdat het zwemmen niet doorgaat. Dus wel eerlijk, maar nog niet heel specifiek.
Ik weet zeker dat mijn moeder dan wel vragen gaat krijgen want daar zijn moeders erg goed in haha, maar ik hoop dat ze me gewoon lekker laat gaan en haar kennende moet dat wel goedkomen. Als het morgen goed gaat vertel ik haar misschien wat meer, maar dat zie ik dan wel!
Thanks voor het meedenken en ik vertel morgen hoe het is gegaan :)
Liefs van mij <3
@ItsJustMe Lijkt me een goede oplossing. En ja, ga er maar van uit dat ze door gaat vragen
Heel veel plezier samen!
Veel plezier in ieder geval!! Leuk!!
Liefs Tover xxx
Ik had het nog niet gelezen
Veel succes vanmiddag!
Liefs @NoahLovesYou