Depressief.. Wat moet ik doen?


Reputatie 7
Badge +5

Hii. Ik ben ItsJustMe en ik heb een paar dagen geleden mijn account verwijderd. Ik ben er nu weer omdat dit voor mijn gevoel de enige plek is waar ik me veilig voel en waar ik mijn gevoelens kan vertellen want iedereen is hier zo lief en aardig voor elkaar dus ik ben er weer. Ik hoop dat ik nog welkom ben en sorry dat ik mijn account verwijderde ik denk dat ik nu wel weer blijf. 
Ik wil graag mijn verhaal even kwijt omdat ik zelf niet goed meer weet ik wat ik moet. Ik ben een jongen van 16 en mijn leven is gewoon helemaal hopeloos. Ik heb al best veel meegemaakt in mijn leven en heb meerdere traumas die mij iedere dag in de weg zitten. Ik wil nu nog liever geen details over mijn traumas vertellen. Mijn hoofd zit hierdoor vol met negatieve gedachtes die ook zeggen dat ik zelfmoord moet plegen en ik word er gek van. Ook heb ik heel vaak hoofdpijn/migraine waar ik gek van wordt en op school gaat het ook niet goed. Ik kan me niet concentreren door alle gedachtes, haal slechte cijfers en wordt gepest omdat ik anders ben dan anderen. Ik gedraag me erg meisjesachtig omdat ik gewoon zo ben maar klasgenoten vinden dat raar en schelden me iedere dag uit en pakken spullen van me af enzo. Ik heb wel een paar online vrienden, maar echte goede vrienden waar ik close mee ben heb ik niet echt. Ik voel me gewoon eenzaam, ben nooit blij of vrolijk en ben altijd bang, boos en verdrietig. Ik durf het ook niet echt aan iemand te vertellen want ik wil niemand teleurstellen en mijn ouders hebben het al zo druk met werk die wil ik niet ook nog met mijn problemen storen. Ik wil gewoon rust in mijn hoofd en wil hier eigenlijk niet meer zijn. Wat moet ik doen want ik weet het gewoon niet goed meer. Groetjes van mij <3


184 reacties

Reputatie 7
Badge +5

Hoi lieve @ItsJustMe ,

Wat rot dat het vandaag weer een kutdag was…

Wel fijn dat je moeder nu weet wat er aan de hand is en dat je deze week niet naar school hoeft. 

Ik denk eigenlijk dat een andere school nu wel het beste voor je is, het is gewoon echt heel heftig en ik denk dat je je nooit meer echt veilig gaat voelen op je school. Hoe staat je moeder daarin?

 

Reputatie 7
Badge +10

Hey @ItsJustMe 

Ik ga nu slapen. (Ben echt heel moe)

Maak je maar geen zorgen om mij.

 

Ik zou echt kijken naar een nieuwe school.

Dan kun je een nieuwe start maken.

Welk niveau doe je? Ik doe Havo.

Goed dat je met je moeder hebt gepraat.

 

Heel veel sterkte.

 

Liefs @Wees Jezelf Bij Noah 

 

P.S. lees dit:

 

Reputatie 7
Badge +11

Wat een rotjochies zeg! Net kleine kleutertjes.

Misschien wel goed dat je alles verteld hebt. Je hoeft even niet naar school en je hebt even tijd om na te denken hoe nu verder te gaan. Misschien kan je kijken naar een andere school. Of wat je gaat zeggen tegen je mentor. 

Ik ben in ieder geval heel blij voor je dat er wat aan gedaan wordt!

Veel succes!

Liefs,

      M.

Reputatie 7
Badge +2

Hey @ItsJustMe 

Goed dat je alles hebt vertled aan je moeder(bijna alles dan) Ik zou het ook met je zus gaan bespreken, dan kan ze daar ook mis rekening mee houden! 

Het is iniedergeval mooi dat je even niet naar school gaat. de rust zou je goed doen denk ik!

alles komt goed! iniedergeval beter! bij mij is het pesten nooit opgelost en blijft even erg, veel kinderen van mijn buurt pesten nog steeds om wie ik ben maar ik hev vertrouwen dat het bij jou anders zal gebeuren!

Ik sta achter je(met de alle forum gebruiker + de kindertelefoon!) dus blijf in jezelf geloven!

Fijne dagen en groetjes @Kingboy 👑🤠💗

 

Ps: als er iets gebeurt deel het dan. dan zal ik z.s.m. reageren!

Reputatie 7
Badge +5

Wat ik trouwens bedenk, gebeurt het pesten in de klas, gangen , de pauze of na school?

Een andere school lukt misschien niet meteen en als het in de pauze gebeurd kan je misschien vragen of je dan ergens anders heen kan. Op mijn school is er gewoon een lokaal waar je in de pauze heen kan als je liever niet in de aula of mediatheek zit.

Reputatie 7
Badge +5

@Jesse08 Mijn moeder begon er zelf al over om te kijken of ik misschien zsm naar een andere school kan gaan dus dat vind ze denk ik wel een goed idee. Het gebeurt in de gangen, pauzes, soms zelfs in de lokalen of als ik mijn fiets ga pakken om naar huis te gaan. Het gaat eigenlijk de hele dag door.. Mijn school heeft dat helaas niet zo'n appart lokaal dat is wel een goed idee om een los lokaal te openen voor als je liever niet in de kantine wilt zitten misschien ga ik dat ook nog wel vertellen aan mijn mentor volgende week!

@Wees Jezelf Bij Noah Ik doe mavo omdat de havo mij wat te veel was door mijn migraine. Ik hoop dat je lekker slaapt! En bedankt voor dat topic🙂

@Natureflower Ja idd net kleuters. Ben ook blij dat ik deze week nu rust heb. Er zit in een stad verderop nog een wat kleinere school van dezelfde school zeg maar dus ik denk dat ik daar heen wil zodat ik een nieuwe start kan maken. Dan moet ik wel verder fietsen, maar dat vind ik niet erg want alles is beter dan dit. Ik ga het er met mijn moeder over hebben komende dagen want dat lukt nu wel en het is op zich ook wel fijn dat ik me nu ook kan voorbereiden met mijn moeder op het gesprek volgende week.

@Kingboy Heb net nog gewandeld met mijn zus en ze vond het goed van me dat ik met onze moeder heb gepraat en daarna hebben we het er niet echt meer over gehad want dat wou ik niet meer. Als er iets is meld ik dat zeker hier!

 

Bedankt voor jullie lieve reacties! Liefs van mij😘

Reputatie 7
Badge +17

@ItsJustMe Wat kut man van dat pesten. Fijn dat je ff je rust kunt pakken nu. Ik hoop echt voor je dat je op een andere school terecht kunt want dat lijkt me ook niet echt een houdbare situatie.

Rustig aan doen man en take care

Reputatie 7
Badge +5

Dankjewel voor je reactie @tim16!❤️

Ik hoop het ook echt heel erg dat dat kan. Ga het volgende week verder met mijn mentor bespreken en hoop dat ik dan wat meer te weten kom. Vind het in ieder geval wel fijn dat mijn moeder het begrijpt en vind het fijn dat ze me nu rust gunt.

Groetjes van mij :)

Reputatie 7
Badge +10

😘😘😘😘😘😘😘

Fijne week!

Ik zou so wie so aan je ma vertellen wat over je gedachtes .

 

Veel sterkte

Liefs @Wees Jezelf Bij Noah 

 

P.S. Ik lees meestal pas niet meer na 19u want ik moet dan mijn phone inleveren.

 

P.P.S. Ik heb me verslapen… maar ik was optijd klaar. Ik kon zelfs mijn lenzen nog in doen!! (Die heb ik sinds vorige week)

 

 

Reputatie 7
Badge +10

5 Vraagjes:

 

1. Hoe ging het vandaag?

2. Al met je ma/pa gepraat?

3. Hoe voel je je nu?

4. Met wie op school zou je vrienden willen worden?

5. Waar val je eigenlijk op?

 

Liefs @Wees Jezelf Bij Noah 

 

P.S. anders maak je ff een nieuwe topic aan over school en het pesten

Reputatie 7
Badge +5

Hi @Wees Jezelf Bij Noah 

 

1 - Heb vandaag vooral in bed gelegen en ben op mijn kamer geweest.. Het ging op zich oke en ben dus thuis gebleven van school

2 - Met mijn moeder heb ik gepraat mijn vader komt vanavond thuis van werk dus dan ga ik waarschijnlijk ook met hem en mijn moeder samen praten

3 - Weet ik niet eigenlijk beetje duf ofzo

4 - Niemand op deze school :P

5 - Ben hetero en val op meiden

 

Ik kijk wel ff of ik een ander topic aanmaak want er zijn al wel dingen in werking gezet voor het pesten en heb dus volgende week een gesprek en weet eigenlijk niet zo goed wat ik dan in het andere topic moet vertellen. Of vind de KT dat ik te ver off topic ga want dan kijk ik er straks wel even naar?

Groetjes van mij :)

Reputatie 7
Badge +10

Hi @Wees Jezelf Bij Noah 

 

1 - Heb vandaag vooral in bed gelegen en ben op mijn kamer geweest.. Het ging op zich oke en ben dus thuis gebleven van school

Dat is fijn. Ik heb een 7.3 gehaald voor Duits! (Echt een kutvak) Dus dat is wel fijn.

Bleef maar lekker in bed.

2 - Met mijn moeder heb ik gepraat mijn vader komt vanavond thuis van werk dus dan ga ik waarschijnlijk ook met hem en mijn moeder samen praten

Ok, als ik jou was zou ik ook vertellen over je zelfmoordgedachten. Je kunt het ook opschrijven. Weet je ziet het al?

3 - Weet ik niet eigenlijk beetje duf ofzo Doe maar lekker rustig aan. 😉

4 - Niemand op deze school :P Je vind vast ooit wel someone.

5 - Ben hetero en val op meiden

Ok, ik vroeg me het alleen af.

 

Ik kijk wel ff of ik een ander topic aanmaak want er zijn al wel dingen in werking gezet voor het pesten en heb dus volgende week een gesprek en weet eigenlijk niet zo goed wat ik dan in het andere topic moet vertellen. Of vind de KT dat ik te ver off topic ga want dan kijk ik er straks wel even naar?

​​​​​​Zie maar wat je doet.

Groetjes van mij :)

Liefs @Wees Jezelf Bij Noah 

Reputatie 7
Badge +10

Wat is eigenlijk je plan om tegen je vader te vertellen?

 

Liefs @Wees Jezelf Bij Noah 

 

P.S. Ik vind Duits kut omdat ik nooit de beurt krijg 

Reputatie 7
Badge +5

@Wees Jezelf Bij Noah Daar heeft mijn moeder bij geholpen omdat mijn vader soms nog wel eens wat boos wil reageren op onverwachtse dingen.. Heb het dus samen met mijn moeder verteld na het avondeten en eigenlijk heeft mijn moeder het meest gezegd. Beetje ongemakkelijk was het, maar ja hij weet het nu dus ook en op zich ging het wel oké en hij reageerde kalm. Mijn moeder wilt dus zoals ik ook al had verwacht met me naar de huisarts, maar ik heb gezegd dat ik eerst het mentorgesprek wil afwachten. Blijf nu op mijn kamer denk ik en zie morgen weer verder.

Liefs van mij <3

Reputatie 7
Badge +5

Hoi lieve @ItsJustMe ,

Ben je eigenlijk al over scouting begonnen bij je ouders?

 

Reputatie 7
Badge +5

Hey @Jesse08!

Nog niet dat is er niet echt van gekomen.. Ga het er denk ik in het weekend over hebben met ze🙂

Liefs van mij <3

Reputatie 7
Badge +10

Goed gedaan @ItsJustMe 

Dat heeft mijn pa ook 😒

Hij heeft dat hij als hij het niet goed weet geweld gaat gebruiken.

 

Liefs @Wees Jezelf Bij Noah 

Reputatie 7
Badge +5

Hoi lieve @ItsJustMe ,

Hoe gaat het nu?

Hebben je trauma's eigenlijk met pesten te maken? Als je het niet wil zeggen is het ook goed natuurlijk! :)

Reputatie 7
Badge +5

Hii @Jesse08!

Het ging vandaag wel redelijk maar voel me nog steeds heel erg suf in mijn hoofd ofzo. Beetje dromerig gevoel alsof alles niet echt is ofzo.

Een deel van de trauma's heeft zeker met het pesten te maken en mijn vertrouwen in mezelf is wel erg beschadigd zeg maar, maar een aantal trauma's zijn ook andere dingen van vroeger. Een van de dingen heeft met mijn vader te maken die toen ik bijna 12 was een best wel erg auto ongeluk heeft gehad. Het was ook niet zeker of hij het wel ging halen, maar het is gelukkig redelijk goed gekomen na een heel lang revalidatie proces. Ik heb heel vaak nachtmerries en flashbacks over die tijd en ben ook altijd heel erg bang dat het nog een keer gebeurd als mijn ouders of zus zonder mij weg gaan van huis.. Dus dat is wel erg lastig.

Liefs van mij <3

Reputatie 7
Badge +5

Dat gevoel dat alles niet echt lijkt herken ik wel… Dat komt denk ik gewoon omdat je nu even niet zoveel doet op een dag, en je ook niet echt veel leuke dingen meemaakt.

Wat erg van je vader! Heeft hij nu nog ergens last van? Vervelend dat je flashbacks en nachtmerries hebt, dat snap ik wel een beetje omdat toen mijn moeder een hersenbloeding kreeg het ook niet zeker was of ze het zou overleven, ik kreeg toen ook angsten...

 

 

 

 

Reputatie 7
Badge +12

Hey, ik lees mee en sluit me helemaal aan bij @Jesse08  !  Veel sterkte en goed dat je er hier over praat en steun zoekt, en ook knap hoe je anderen helpt!

Liefs, Tover xxx

Reputatie 7
Badge +5

@Jesse08 Dat is wel een rottig gevoel en het is de afgelopen tijd wel erger geworden ook dat dromerige gevoel.. Mijn vader is sneller moe vooral als hij zich fysiek moet inspannen met bijvoorbeeld een langer stuk lopen, maar op zich gaat het gelukkig wel redelijk goed met hem en het meeste kan hij gewoon nog.

Heftig dat je moeder een hersenbloeding heeft gehad en ik snap heel goed dat jij toen ook angsten kreeg. Gaat het nu wel weer beter met haar?

@Tover01 Dankjewel voor je lieve reactie💖

Liefs van mij <3

Reputatie 7
Badge +5

 @ItsJustMe , Ja dat snap ik... 

Met mijn moeder gaat het gelukkig veel beter, ze vergeet dingen soms wat sneller maar verder merkt ze eigenlijk niks meer🙂

 

Reputatie 7
Badge +10

Hey @ItsJustMe 

Beetje leuke week gehad?

 

Liefs @Wees Jezelf Bij Noah 

Reputatie 7
Badge +5

@Wees Jezelf Bij Noah Mwa heb vooral rustig aan gedaan en had eigenlijk nergens zin in deze week. Ben gewoon moe van alles. Ga morgen nog wel lunchen met mijn familie voor Pasen dus dat is wel leuk op zich.

@Jesse08 Gelukkig is het goed gekomen met je moeder!😃

Liefs van mij :)

Reageer