Depressief.. Wat moet ik doen?



Toon eerste bericht

199 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Ik heb ook van die klote reacties die mensen geven.

Ik zou gewoon zeggen dat zij is een keer zichzelf moeten zijn.

 

Liefs @Wees Jezelf Bij Noah 

Reputatie 7
Badge +5

Vandaag was weer een rotdag. Het ging iets rustiger op school de afgelopen dagen, maar vandaag was iedereen weer volop aan het pesten. Na weer veel irritante opmerkingen werd in de pauze mijn tas afgepakt door een aantal jongens en ze gooide hem helemaal overhoop in de gangen enzo. Ik ben toen ik alles weer bij elkaar had gepakt naar huis gegaan want ik trek het gewoon niet meer op school. Niemand mag mij en ik haat het gewoon zo om daar te zijn en eigenlijk haat ik het uberhaupt om op deze wereld te zijn en ik snap gewoon ook niet wat ik fout doe. Toen ik thuis kwam voelde ik me echt rot en ik moest ik ook huilen en mijn zus was thuis en die zag dat. Ik heb toen met mijn zus gepraat over hoe ik mij voel en over hoe het gaat op school enzo want ik kon het ook gewoon niet meer verbergen. Ik voelde me gewoon zo rot. Ze schrok ervan en volgens mij had ze niet door dat ik me depressief voel want dat heb ik ook verteld, maar gelukkig reageerde ze wel heel lief en ze gaf me gelijk een knuffel dat was wel fijn.

Details over mijn depressie weet ze nog niet en ik heb ook niet verteld dat ik zelfmoordgedachtes heb maar ik heb haar wel verteld dat er nog dingen zijn die ik heel moeilijk vind om te vertellen dus ze weet wel dat er nog meer aan de hand is. De scouting vond ze ook wel een goed idee om meer contacten te krijgen volgens mij maar daar hebben we het nog niet heel veel over gehad. Ze heeft me geholpen om een mail te schrijven voor naar mijn mentor want ik vind het eng om in de klas op mijn mentor af te stappen maar ik wil wel graag met haar praten over hoe het gaat. Die heb ik nu ook verstuurd. Ik weet ook niet of ik morgen wel naar school ga want ik heb echt rust nodig en ik trek het gewoon niet meer op school. Mijn hoofd zit gewoon te vol. Ook wil mijn zus wel dat ik met onze ouders ga praten en daar wil ze ook wel bij helpen, maar daar wacht ik voor nu nog even mee denk ik en dat snapt ze wel want dat ik haar dit heb verteld is voor nu genoeg voor mij. Ze gaat niks aan hun vertellen zonder mij. Ik voel me nu ook echt heel wazig in mijn hoofd ofzo, maar ben ergens wel blij dat ik deze stap nu heb gezet en het lucht wel op om mijn zus in vertrouwen te nemen🙂

Dat wou ik even delen. Groetjes en liefs van mij <3

Reputatie 7
Badge +11

Inderdaad heel vervelend @ItsJustMe

Maar het is wel fijn dat dat nu even uit de weg is.

Misschien is het wel goed om gewoon een dag rust te nemen. Ik ga morgen ook niet naar school omdat ik gewoon te veel aan mijn hoofd heb. Gewoon een dagje rust.

Misschien is het goed dat je nu gewoon gaat slapen. Dan zie je morgen wel verder.

Veel sterkte lieverd!

Liefs,

  1.  
Reputatie 7
Badge +7

Wat rot @ItsJustMe !

Echt heftig wat ze doen:(

Goed dat je je mentor gemaild hebt en dat je morgen even rust neemt. Ik hoop dat hij je kan helpen!

Je doet niks fout hoor, ze zijn waarschijnlijk zelf gewoon onzeker.  Het ligt echt niet aan jou! En je bent super aardig:)

Reputatie 7
Badge +12

Hey, lieverd.

 

Ik wil niet dat je een einde maakt aan je leven.

Je hebt nog een heel leven voor de boeg.

 

Maar jezus wat een klote pesters!

Ik weet dat het niet de beste oplossing is (ik heb het op de basisschool gedaan) maar ik zou gewoon die pesters een mep verkopen.

Blijf vandaag maar gewoon thuis, dat lijkt me de beste oplossing.

 

Heel veel sterkte, lieverd!

Liefs @Wees Jezelf Bij Noah 

Reputatie 7
Badge +5

@Natureflower Lekker slapen is helaas niet echt gelukt, maar even rust van school is idd wel fijn. Komend weekend zien we wel verder over hoe we het volgende week gaan doen en het is fijn dat ik nu ieder geval met mijn zus kan praten. Ik denk dat ik haar vanmiddag ook nog wel even opzoek om even 1 op 1 te praten want eigenlijk wil ik helemaal niet meer naar school, maar ja dat kan eigenlijk ook niet.

@Jesse08 Thanks voor je lieve woorden! Ik heb helaas nog geen antwoord gekregen van mijn mentor maar ik hoop dat ze nog voor het weekend wat stuurt. Het is gewoon zo rot allemaal en ik ben zo onzeker over alles. Ik hoop dat het mogelijk is om misschien naar een andere school te gaan ofzo waar ik dan misschien een nieuwe start kan maken, maar ik heb denk ik wel hulp en begeleiding nodig voor mijn problemen en gedachtes.

@Wees Jezelf Bij Noah Dat ga ik ook niet doen hoor maar soms schiet het gewoon door mijn hoofd heen want ik wil gewoon rust van alle gedachtes enzo. Soms denk ik dat ook wel eens dat ik echt wel iemand een klap wil geven, maar ik zit gewoon niet zo in elkaar en zou nooit iemand een klap verkopen. Ik denk ook dat dat de problemen alleen maar erger maakt eigenlijk. 

Bedankt voor jullie lieve reacties. Liefs van mij :)

Reputatie 7
Badge +7

Hoi lieve @ItsJustMe ,

Heeft je mentor al gereageerd?

Je kan misschien op een andere school een paar dagen meelopen? Dat weet je een beetje hoe de klas en school is.

Reputatie 7
Badge +5

Hii @Jesse08! Ik heb vanmiddag gelukkig antwoord gekregen van mijn mentor over een gesprek. Ze heeft woensdagmiddag na schooltijd wel tijd om even te praten dus dat is wel fijn maar ook wel spannend. Het lijkt mij idd dan ook wel een goed idee om eerst in een nieuwe klas te kijken voordat ik een keuze maak, maar eerst woensdag maar kijken hoe dat gaat.

Mijn ouders zijn nu weer thuis want die waren een paar dagen weg voor werk en die weten dus nog van niks. Wanneer ik met hun ga praten weet ik nog niet, maar in ieder geval niet meer vandaag want ik ben er veel te moe voor. Mijn zus wil het eigenlijk dit weekend samen met mij vertellen hoe het met mij gaat, maar ik weet niet zeker of ik dat wel wil en durf want ik weet zeker dat mijn ouders mij bij een psycholoog ofzo willen hebben en dat vind ik eng. Ik heb het er nog wel even over met mijn zus morgen. 

Liefs van mij <3

Reputatie 5
Badge +3

Hey @ItsJustMe 

Wat naar, ik voel je volledig en heb hetzelfde probleem ook een beetje. Ik heb laatst bijv ook weleens geëxperimenteerd met nagellak en er wordt op school soms ook gezegd dat ik me als een, in hun woorden, wijf gedraag, ik heb btw ook een jongen die ik echt gwn neer wil steken(niet letterlijk hoor) in mijn klas zitten de me de hele dag femboy noemt enzo en ik heb zelf ook zelfmoordgedachten gehad en dat soort dingen.

Voor mij heeft het heel erg geholpen om muziek te gaan luisteren en mezelf af te sluiten van al het andere. Ook echt belangerijk om muziek te luisteren die je zelf leuk vind! 

Als je nog geen goede vrienden hebt kan je gwn proberen bij andere groepjes te gaan zitten en hun beter te leren kennen. Dan kan je kijken of je met hun bevriend wil worden en misschien lukt dat dan ook. Ik doe dat nu ook bij de vriendengroep van de persoon die ik leuk vind.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt!

Groetjesss

Reputatie 7
Badge +5

@MusicismyLIFE dankjewel voor je lieve reactie! Super vervelend dat jij ook hetzelfde hebt als ik.. Muziek luisteren werkt idd goed daar wordt ik ook rustig van. Even in mijn eigen bubbel kruipen weg van de realiteit dat is af en toe erg fijn. Ik denk eigenlijk niet dat ik bij andere groepjes durf te zitten ik ben erg slecht in contact leggen met anderen en ik ben erg bang dat ik toch weer wordt afgewezen want dat is al vaker gebeurd. Nog een keer bedankt voor je lieve reactie! Liefs van mij <3

Reputatie 7
Badge +12

Ik vond het eerst ook reuze spannend om nagellak te dragen.

Alle docenten vonden het heel knap! (Ik draag nagellak sinds de vakantie)

 

Alleen (vooral hetero jongens) vonden het raar.

 

Ik hoop dat jij iets aan hebt!

 

Liefs @Wees Jezelf Bij Noah 

Reputatie 7
Badge +5

@Wees Jezelf Bij Noah Ik vind het ook super knap van je en fijn dat je docenten je erin steunen! Lekker mee doorgaan :)

Ik heb trouwens met mijn zus afgesproken om morgenmiddag met mijn ouders te praten over hoe ik me voel. Ik ga hun ook niet vertellen over mijn zelfmoordgedachtes en de details over mijn depressie want dat durf ik echt nog niet, maar ik ga vertellen wat mijn zus nu ook weet over het pesten en over hoe het met me gaat want na mijn gesprek met mijn mentor komen ze er toch wel achter.. Ben wel erg bang voor hun reactie vooral voor die van mijn vader. Hij wilt nog wel eens boos reageren namelijk. Mijn zus blijft wel bij me als we gaan praten om me te ondersteunen dus dat is fijn. Groetjes van mij :)

Reputatie 7
Badge +12

Hey @ItsJustMe 

Fijn dat je met je ouders gaat praten! Als ik jou was zou ik het inderdaad nog niet volledig vertellen omdat je ouders zich zorgen kunnen maken.

 

Liefs @Wees Jezelf Bij Noah 

Reputatie 7
Badge +5

Ik heb vanmiddag niet met mijn ouders gepraat omdat ik vannacht en vanochtend migraine kreeg.. Waarschijnlijk door de spanning van de afgelopen dagen. Ik wacht woensdag eerst gewoon af hoe het gesprek met mijn mentor gaat en waarschijnlijk wil mijn mentor daarna toch ook nog een gesprek met mijn ouders erbij hebben dus ja we zien wel. Mijn zus weet dit ook en die vond het ook een goed idee om toch nog even te wachten. Morgen moet ik dus wel weer naar school en daar zie ik enorm tegen op.. Naja nu eerst maar proberen te slapen. Groetjes van ItsJustMe :)

Reputatie 7
Badge +12

Ik zou vandaag ff niet zo op de pesters letten

Ik wens je veel succes!

 

Liefs @Wees Jezelf Bij Noah 

Reputatie 7
Badge +12

Hoe is het gegaan?

 

Liefs @Wees Jezelf Bij Noah 

Reputatie 7
Badge +5

@Wees Jezelf Bij Noah op wat irritante opmerkingen na ging het best oké op school gelukkig en iedereen was vandaag redelijk rustig tegen me. Bedankt voor het vragen! Groetjes van ItsJustMe :)

Reputatie 7
Badge +12

Fijn,

Zeiden ze nog wat over je nagellak?

 

Liefs @Wees Jezelf Bij Noah 

 

 

P.S. welke kleur heb jij??

P.P.S. Ik draag momenteel zwart.

Reputatie 7
Badge +5

@Wees Jezelf Bij Noah Ja maar dat gebeurt eigenlijk altijd in mijn klas dus dat ben ik ondertussen ook wel gewend.. Voor de rest was iedereen vandaag gelukkig rustig. Ik draag meestal zwarte of blauwe nagellak omdat ik eigenlijk ook niks anders durf te dragen, maar in vakanties als ik niet naar school hoef draag ook wel eens rood/roze als ik er zin in heb. Groetjes van ItsJustMe :)

Reputatie 7
Badge +12

Hey @ItsJustMe 

Ik snap wat je bedoelt.

Zijn er niet lui die voor jou opkomen? (maybe girls or something)

Ik draag op school dezelfde kleuren als jou.

Roze/rood durf ik ook niet.

 

Liefs  @Wees Jezelf Bij Noah 

Reputatie 7
Badge +5

Hii @Wees Jezelf Bij Noah! Er zijn niet echt mensen die voor mij opkomen nee er is wel 1 meisje waar ik op zich wel mee kan praten maar daar houdt het ook wel bij op en vrienden zijn we niet en dat gaat ook nooit gebeuren. Woensdag ga ik dus met mijn mentor praten want ik denk eigenlijk dat ik liever naar een nieuwe school wil om een nieuwe start te maken want hier voel ik me gewoon niet fijn meer. Groetjes van ItsJustMe :)

Reputatie 7
Badge +12

Dat snap ik.

Kijk als je mij bekijkt dan zeggen al die mensen van andere scholen dat ze me niet kunnen helpen.

(Dat zeiden ze in groep 8)

 

Anders ging ik naar een school voor kinderen met gedragsproblemen en dat is niet iets voor mij.

 

Ik hoop dat je naar een andere school kunt!

 

Liefs @Wees Jezelf Bij Noah 

Reputatie 7
Badge +7

Hoe ging het vandaag @ItsJustMe ?

En suc6 morgen met het gesprek, laat weten hoe het ging :)

 

Reputatie 7
Badge +5

@Jesse08 Dankjewel voor je reactie! Het ging wel weer redelijk op school wel weer irritante opmerkingen enzo maar 2 van de vervelende jongens waren er  niet dus dat was wel fijn. Ik laat het weten morgen hoe het is gegaan!👍🙂

Liefs van ItsJustMe :)

Reputatie 7
Badge +5

Het gesprek met mijn mentor was ongemakkelijk voor mijn gevoel, maar het ging wel goed. Ze had ook al wel door dat er wat aan de hand was. Ik heb ook aan haar niet verteld van mijn zelfmoordgedachtes enzo, maar wel dat ik me depri voel en natuurlijk hoe het op school gaat. Was wel erg zenuwachtig en kwam totaal niet uit mijn woorden😬

Gelukkig begreep ze het allemaal en ze snapte ook mijn wens om naar een anders school te gaan, maar dat kan natuurlijk nu niet direct. Ze wilt zoals ik al had verwacht ook een gesprek hebben met mijn ouders erbij zodat we samen kunnen kijken wat we kunnen gaan doen en wat het beste is voor mij. Wanneer dat gesprek is weet ik nog niet maar dat hoor ik deze week waarschijnlijk nog. Daar zie ik wel tegenop want ik weet zeker dat mijn ouders mij naar een psycholoog willen sturen als ze horen dat ik me depri voel, maar ach dat zien we dan allemaal ook wel.

Ze wou eigenlijk ook met de mensen die mij pesten gaan praten, maar dat wil ik nu nog niet want ik ben heel erg bang voor hun reactie daarop en dat begreep ze ook wel dus dat gaat ze nu nog niet doen. Vandaag ging oké en ik ben ergens ook wel blij dat mijn mentor nu ook afweet van hoe het gaat met mij. 

Groetjes van ItsJustMe :)

Reageer