Depressief.. Wat moet ik doen?



Toon eerste bericht

199 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Hoi lieve @ItsJustMe ,

Fijn dat het wel goed ging! Weten je ouders eigenlijk van je trauma's? Of überhaupt iets over hoe je je voelt, en wat er allemaal gebeurt is?

 

Reputatie 7
Badge +12

Lekker bezig!

Reputatie 7
Badge +5

@Jesse08 Een deel van de dingen/trauma's weten mijn ouders, een deel ook niet. Ze weten wel dat er dingen zijn gebeurd in mijn leven waar ik nog steeds last van heb, maar nee ze weten niet alles ook van het pesten weten ze niks. Ze zullen ook vast wel door hebben dat ik niet lekker in mijn vel zit maar heb er nooit echt over gepraat omdat dat ook niet echt lukt ofzo ik vind het eng en heb het er liever ook niet over ofzo. Ben gewoon een hele moeilijke prater en vind het moeilijk om mijn gevoelens goed te vertellen. 

Groetjes van mij :)

Reputatie 7
Badge +3

Hey @ItsJustMe 

Ik snap je probleem, ik gedraag ook anders dan andere kinderen en heb een probleem( miss heb je reacties van mij gezien daar van maar ga nu niet uitleggen:srry) ik word iedere dag wel gepest maar trek me er niks meer van aan. Het gebeurt al sinds dat...nou ja heel me leven ongeveer wel. Maar omdat jij anders doet is niet om stom over te voelen, je bent belangrijk! en iedereen is anders (maar goed ook) blijf gw sterk in je schoenen staan!

Ja ik snap dat het moeilijk is om met je mentor te praten maar je kan het proberen? niet schieten is altijd mis! hebben jullie miss een vertouwingspersoon op school? anders kan je het met haar/hem over hebbe!

En om naar een nieuwe school te gaan snap ik, maar om weg te rennen van je problemen helpt ook niet echt (spreek uit ervaring)

Fijne dagen en groetjes @Kingboy 👑🤠

 

Ps: Je bent goed zoals je bent en blijf geoven😉

Reputatie 7
Badge +3

Hey @ItsJustMe 

ik heb de 2e en 3e pagina met reacties niet gelezen dus vanaar dat mijjn bericht nieuw maaroud klinkt😅

het spijt me zeer!😕

fijne dagen en groetjes @Kingboy 👑🤠

Reputatie 7
Badge +5

Hi @Kingboy!

Geen probleem dat je een deel van mijn topic niet hebt gelezen hoor dat is ook heel veel om te lezen dan ben je wel even bezig haha😉

Ik heb idd al wel wat dingen gelezen in jouw topics. Echt heel naar dat jij ook zo wordt gepest om wie jij bent en ook al zolang, maar het is echt super knap van je dat je je er niks meer aantrekt! Ik probeer dat ook wel te doen, maar vind dat toch wel heel moeilijk want ik ben mentaal ook niet echt bepaald stabiel momenteel :P

Ik heb vanmiddag met mijn mentor gepraat dat heb ik een paar reacties hierboven ook uitgelegd dat ging gelukkig wel oke. Weglopen van je problemen werkt idd niet altijd, maar een nieuwe school is voor mijn gevoel nu echt wel de beste optie want ik ga waar ik nu zit nooit meer mijn draai vinden want ik voel me hier echt niet fijn. Heel erg bedankt voor je lieve reactie <3

Groetjes van mij :)

Reputatie 7
Badge +12

Ik heb ook een vertrouwenspersoon (mijn mentor) en dat is heel fijn! ;)

 

Dus ik wil je zeggen dat @Kingboy goede tips heeft.

 

Liefs @Wees Jezelf Bij Noah 

Reputatie 7
Badge +12

P.S. ga dat pesten asjeblieft aan je parents vertellen@ItsJustMe!

Dat is van groot belang want anders zullen ze je niet begrijpen.

 

Liefs @Wees Jezelf Bij Noah 

Reputatie 5
Badge

@ItsJustMe 

In de situatie waaar je nu in zit herken ik mezelf ook in. Die situatie is echt heel rot. Is heel vervelend

Het is niet zo dat als je op een andere school zit gelijk alles beter is (dat is ook waar ik bang voor ben) want dan wordt je nieuw genoemd en dan hebben ze weer een reden om je kapot te pesten (maar anders zijn is goed vergeet dat niet!) Ik zal vooral gewoon ff je focus houden op jezelf want hoe je je nu voelt is niet goed. Kan je me beloven als je denkt dat je er een eind aan gaat maken eerst ff met www.113.nl of met www.kindertelefoon.nl  te bellen. Ja soms zijn daar niet wel eens mensen die een klein beetje onaardig zijn en zijn wel getrained om jouw te helpen op dat moment, Afgesproken?.

Heel veel liefs en sterkte,

@I_NeedHope 

Reputatie 7
Badge +7

Hi @ItsJustMe ,

Ik ben het wel met iedereen eens dat een nieuwe school waarschijnlijk niet de oplossing voor het pesten is, op eig elke school zijn wel pesters helaas. Maar of ze jou lastig gaan vallen weet je van te voren niet.

Een andere klas kan natuurlijk wel helpen met contact maken, misschien zitten daar mensen waar je het wel goed mee kan vinden, en ga je je daardoor beter voelen. Daarvoor kan je het beste gewoon een paar dagen meelopen, dan heb je een btje een idee van hoe je klas is.

Hoe denk je nu over scouting? Misschien kan je het daar met je ouders over hebben?

Reputatie 7
Badge +5

Hii!

 

@Wees Jezelf Bij Noah Ik vind het gewoon echt eng om te praten erover met mijn ouders en het lukt me gewoon nu niet. Sowieso praat ik er liever niet over omdat thuis de enige plek is waar het rustig is en waar ik wel gewoon lekker mezelf kan zijn. Ik ga het tijdens het gesprek met mijn mentoren ouders vertellen want met mijn mentor erbij vind ik het wel wat fijner ofzo en dan ontkom ik er toch ook niet meer aan dus ja.. 


@I_NeedHope Wat lastig dat jij ook in zo'n situatie zit.. Ik ga proberen om idd wat meer op mezelf te focussen en als ik nare gedachtes heb beloof ik je dat ik dat dan doe dat spreken we af!

 

 

@Jesse08 Jaa ik vind het gewoon zo lastig want dat is idd wel waar. Aan de andere kant denk ik wel van eigenlijk kan het niet veel ergeren worden op een nieuwe school dan hoe het nu is, maar ik twijfel ook wel idd. Het is gewoon zo dat als ik naar een andere klas ga ik de pesters toch nog wel vaak tegen ga komen in de gangen en pauzes en dat wil ik eigenlijk ook niet. Vind het allemaal heel erg lastig en ik weet het allemaal gewoon echt niet goed meer, maar ik heb het er binnenkort nog over met mijn mentor ik hoop dat ik snel weet wanneer we met mijn ouders erbij gaan praten. Scouting lijkt me nog steeds wel fijn omdat ik daar denk ik wel mezelf kan zijn en ik hoop dat ik daar misschien wat nieuwe vrienden kan maken. Daar ga ik het nog wel met mijn ouders over hebben binnenkort want dat durf ik denk ik wel.

 

Liefs van ItsJustMe!💖

Reputatie 7
Badge +3

Hey @ItsJustMe 

Zo te zien gaat alles beter (stapje voor stapje ook al is dat maar 0,01%!)

als je nog iets kwijt wilt stuur en meteen dan reageer ik z.s.m.

Fijne dagen en groetjes @Kingboy 🤠👑

 

Ps: @ItsJustMe en @Wees Jezelf Bij Noah  nog bedankt💗

Reputatie 5
Badge

Hey @ItsJustMe 

Mooi dat staat nu vast en mijn situatie is eigelijk precies de gene van jouw. Allebei gepest en allebei zelfmoord ideën. Misschien hebben wij wel meer met elkaar ineen. Ik zoek ook heel erg afleiding op dit forum helpt veel om (anonieme) mensen te leren kennen. En je geeft al snel om mensen ik wil je nu nog neit verliezen (andere mensen hier ook denk ik) want jouw reacties helpen andere veel en dragen wat bij.

@I_NeedHope 

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @ItsJustMe ,

Ja, dat snap ik wel. Je kunt sowieso op een andere school kijken!

Met de andere klas bedoel ik dat als je naar een andere school gaat, je in een andere klas zit. Als de school dan niet persé fijner is, maar de klas wel en je daar contact krijgt ga je je misschien al wat beter voelen.

Reputatie 7
Badge +5

@Kingboy Dankjewel voor je lieve woorden! Als er wat is of als ik wat kwijt wil doe ik dat zeker en fijn dat je er dan voor me bent <3

@I_NeedHope Het forum is voor mij ook een fijne plek om afleiding te zoeken en ik vind het fijn om ervaringen te delen en om anderen te helpen. Ondanks dat ik en jij nog vrij nieuw zijn geef je idd al best snel om elkaar en ik leef ook heel erg met jou mee want het is niet leuk dat jij ook in een gelijke situatie zit als ik. Ook al denk ik er soms wel over ik geef echt nog niet op hoor maak je daar maar geen zorgen om😘

 

Liefs van mij!

Reputatie 7
Badge +5

​Mijn mentor heeft vanochtend toen ik op school was met mijn moeder gebeld om een afspraak te maken voor een gesprek samen. Ik had vanochtend als laatste uur mentorles dus ze heeft mij aan het einde van de les op de hoogte gesteld. Het gesprek is over 2 weken (3 april) in de middag want eerder lukte blijkbaar niet. Mijn moeder heeft mij toen ze net thuis kwam al wel gevraagd wat er aan de hand is en waarom we een gesprek hebben, maar ik heb gezegd dat ik dat dan wel vertel dus mijn moeder zal vast wel wat doorhebben. Ik ga het vanmiddag ook nog tegen mijn zus vertellen als ze weer thuis is en dan wil ik het ook nog met haar over de scouting hebben.

De afgelopen dagen op school gingen op vervelende opmerkingen na best oké, maar dat komt ook omdat de ergste pesters er niet waren dus ik ben benieuwd hoe volgende week gaat als ze er wel weer zijn..

Groetjes van ItsJustMe :)

Reputatie 7
Badge +5

Ben er net ook achter gekomen dat mijn ouders eigenlijk helemaal geen afspraak mogen maken bij de huisarts zonder mijn toestemming omdat ik al 16 ben dus dat is wel een fijne gedachte, maar ik denk dat het misschien wel handig is om naar de huisarts te gaan want ik heb wel hulp nodig voor mijn problemen dus als mijn ouders er na het gesprek met mijn mentor over beginnen om naar de huisarts te gaan ga ik dat denk ik wel doen ondanks dat het me niet aanstaat. Dat wou ik nog even kwijt :)

Liefs van ItsJustMe :)

Reputatie 7
Badge +7

Hoi lieve @ItsJustMe ,

Hoe gaat het nu? Hoe reageerde je zus toen je weer over scouting begon? En weten je ouders het al?

Reputatie 7
Badge +5

Hey @Jesse08!

Het gaat wel redelijk op zich heb een rustig weekend gehad dus dat was fijn. Zie wel erg tegen school op morgen..

Ik heb het er vanochtend weer met mijn zus over gehad toen we even met zijn 2en waren en het lijkt haar nog steeds een goed idee voor me en ze is er enthousiast over. We hebben ook al gekeken naar de scouting en er zit een scouting bij mij in de buurt waar je 4x gratis kan meelopen. Heb nog niet met mijn ouders over de scouting gepraat want vind het toch nog een beetje eng ofzo om de stap naar scouting ook echt te maken, maar ben het wel van plan om er binnenkort over te beginnen🙂

Dankjewel voor je reactie🥰

Liefs van mij <3

Reputatie 7
Badge +17

Hoi , heel goed en knap dat je het zo kunt verwoorden en bewust bent hoe je hier mee om wilt gaan. Ik wens jou veel kracht en hoop dat je bij deze problemen een oplossing en positieve richting vind! Ik weet hoe belangrijk dat is. Nogmaals knap hoe je het zelf aangaat en  kiest hoe je het wilt doen. Veel sterkte en hopelijk gaat het snel beter voor je! 

Groetjes liefs Tartan X 

Reputatie 7
Badge +5

Dankjewel voor je lieve woorden @Tartan14!

Liefs van mij!💖

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @ItsJustMe ,

Hoe ging het vandaag?

Ik snap wel dat je scouting wel spannend vind, maar als het echt niks is kan je gewoon stoppen. En als je het leuk vind ben je vast blij dat je het geprobeerd hebt🙂 Ik dacht bv toen ik voor het eerst naar groepstherapie ging dat dat heel spannend zou zijn maar dat was eig totaal niet zo en voor de groep staan ging gwn meteen goed. Misschien valt het als je naar scouting gaat heel erg mee en is het niet zo spannend als je nu denkt😉

Reputatie 7
Badge +5

Hii @Jesse08!

Ben thuis gebleven vandaag want had vannacht migraine dus naar school gaan lukte even niet😬

Mijn moeder heeft ook wel eens verteld tegen me dat het achteraf altijd meevalt als je ergens erg tegenop ziet dus ik ga scouting zeker proberen! Je mag ook een paar keer gratis meelopen dus dan kan ik gewoon even kijken of het bevalt of niet. Het lijkt mij wel gaaf om allemaal activiteiten met elkaar te doen enzo dus ik heb er wel zin in en het lijkt me erg leuk en ik hoop ook echt dat ik daar wel gewoon geaccepteerd wordt zoals ik ben. Moet het eerst alleen nog wel even bespreken met mijn ouders, maar dat komt wel goed ik zoek wel even een goed moment zo snel mogelijk😅

Liefs van mij :)

Reputatie 7
Badge +12

Fijn dat het gisteren goed ging!

Ik ben ook thuis gebleven. Ik had marge dag. (Vrije dag)

Ik ben best wel moe de laatste tijd.

Dus misschien wat minder reacties 😉

Als je nog tips wil dan wil ik je helpen.

 

Liefs @Wees Jezelf Bij Noah 

Reputatie 7
Badge +5

Vandaag was ook echt weer een kutdag om het maar ff zo te noemen.. Iedereen deed weer irritant op school ze pakte telkens spullen van me af, beukte me telkens in de gangen, maakte alleen maar irritante opmerkingen.. Ben na de middagpauze naar huis gegaan want ik wil gewoon niet meer naar school.

Toen ik thuiskwam was mijn moeder ook thuis en ik weet niet waarom maar trok het gewoon niet meer en ik heb haar nu alles verteld over school en over hoe ik me voel enzo want ik haat alles en haat mezelf gewoon ff zo erg. Heb niks over mijn zelfmoordgedachtes verteld want dat lukt me gewoon niet. Mijn moeder reageerde gelukkig goed erop en ze had ook al wel door dat er wat was, maar ze moest wel huilen en ze schrok er enorm van want ze had niet door dat het zo erg was. Naja het grootste deel weet ze nu en ze heeft me voor de rest van de week ziekgemeld dus ik hoef nu in ieder geval even niet meer te denken over school enzo. Ze zal het vast ook nog wel tegen mijn vader vertellen maar dat lukt me nu niet meer. Ben het er gewoon zo klaar mee allemaal, maar ja. Volgende week heb ik dus samen met mijn ouders een gesprek met mijn mentor en dan kijken we wel weer verder. Mijn zus was helaas niet thuis, maar die is er nu wel dus ik ga haar vragen of ze nog even met me wil wandelen zodat ik ook nog even met haar kan praten.

@Wees Jezelf Bij Noah Doe lekker rustig aan en neem vooral tijd voor jezelf! Dat is heel belangrijk namelijk dus let goed op jezelf hoor🤗

Liefs van mij <3

Reageer