depressieve gevoelens na ziekte moeder

  • 18 August 2023
  • 109 reacties
  • 1705 Bekeken

Reputatie 7
Badge +3

Hoi,

Een poosje geleden had ik een topic gemaakt dat het niet zo goed met me gaat, het gaat nu nog slechter..

Pas ging ik logeren met mijn vriendin bij een andere vriendin en het is zo moeilijk om vrolijk te doen en te lachen als je dat niet bent! 

Gisteren moest ik kranten doen, en ik was echt de hele tijd aan het denken van waarom leef ik eigenlijk nog? Als het allemaal zo moet... Ik vind het echt ontzettend moeilijk allemaal.

Ik heb ook nog gechat met mijn mentor (van vorig jaar) ik heb hem verteld dat het 'niet zo lekker' ging. Hij vroeg of ik me vaak somber voelde, ik: ja best vaak. Hij zei dat ik een brief kon schrijven naar mn ouders met alles wat ik merk en voel, maar ik vind dat echt ontzettend moeilijk... Dan gaan we daar sowieso over praten en dat wil ik niet, ik praat niet zo graag met mijn ouders. Zij zijn er bij geweest toen mijn moeder ziek was, zei hebben er mee te maken.. ik wil ze geen verdriet doen! 

Volgende week dinsdag ga ik weer naar school, ik hoop dat ik dan snel weer een gesprek met mn mentor (van vorig jaar) heb..

Iemand tips misschien?


109 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Ik kan het niet meer, ik houd het echt niet meer vol. 

Ik ben zó klaar met mezelf.

Ik kan ieder moment wel huilen..

Van mn mentor moet ik het gwn doén maar ik durf niet, ik wil niet dat m'n ouders het zien.

Ik weet het echt allemaal niet meer.

Was ik maar nooit geboren!

Ik wil écht dood! DOOD

Reputatie 7
Badge +5

Hoi @Anoniempjuh ofz ,

Ik weet het ook niet zo goed meer…

Misschien kun je iets waarvan je denkt "dat zou me een blij en gelukkig gevoel geven". Bv meer leuke dingen doen met vrienden ofzo. Gewoon iets wat je even afleiding en wat gewoon een beetje hoop geeft dat het leven ook leuk kan zijn.

Hoe is je contact met andere mensen eigenlijk? 

Reputatie 7
Badge +3

Hey

Eig is er niks meer wat ik écht leuk vind…

Voor schoolmaatschappelijk werkster moet ik nu 12 dingen bedenken waar ik blij van word, dat is echt heeeel lastig. Ik heb btje van die kleine dingetjes zoals onze hond en mooi weer. Maar bij mooi weer is het dat weer dat ik van somber weer me sneller rot ga voelen dus schrijf ik mooi weer op, ja btje vaag verhaal sorry.

Ik heb 4 hele fijne vriendinnen, met 2 vriendinnen kon ik ook best wel fijn erover praten/appen. Maar 1 vriendin informeert niet meer echt en als ik wat app antwoord ze heel kort... heb ik ook tegen mn mentor gezegd en hij zei dat t komt doordat ze niet goed weten wat ze moeten zeggen.

Die andere vriendin heb ik het nog wel af en toe mee over (vage zin dit) maar vaak begint ze dan opeens met een nieuw onderwerp.

Groetjess

Reputatie 7
Badge +5

12 dingen is best veel , ik snap wel dat dat lastig is…

Hoe voelde je je eigenlijk voordat je moeder ziek werd? Ging het toen gewoon wel goed of had je die gevoelens toen soms ook al?

Reputatie 7
Badge +3

Nee toen was er hlm nx aan de hand.

En toen mn moeder zeg maar weer beter was ging het ook niet heel slecht ofzo, wel bang voor uitslagen en emoties niet willen/kunnen uiten maar voor de rest niet echt.

Het was pas vorig jaar maart dat het niet zo goed ging, als ik daar nu naar kijk denk ik: ik zou willen dat het nu zo ging, mr ja..

Reputatie 7
Badge +5

@Anoniempjuh ofz ,

Het is echt niet erg als je bij je ouders huilt hoor. Ik hoop dat het lukt, en in ieder geval dat je het gevoel krijgt dat het gewoon oké is om te doen:)

Reputatie 7
Badge +3

het gaat niet goed…

ik ben zo klaar met me mezelf

vndg mn mentor weer gesproken, maar was heel kort..

ik wilde eig gwn heel graag huilen.

mr vond het stom om dat te zeggen.

IK WIL DOOD

voor iedereen beter..


 

Tekst aangepast door De Kindertelefoon ivm forumregel 6: post geen schadelijke of choquerende content 

Reputatie 4
Badge +2

Hi @Anoniempjuh ofz 

 

Knap dat je je verhaal deelt op het forum van De Kindertelefoon. Wij lezen dat je in een nogal lastige situatie zit. Onthoud dat je er niet alleen voor staat. Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. Ook kan je voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl.  Zij zijn 24 uur per dag bereikbaar via telefoon en chat. Nogmaals heel goed van je dat je dit durft te vertellen!

Veel sterkte!

 

Roos van De Kindertelefoon 

Reputatie 7
Badge +3

Hoi,

Het gaat gwn niet goed…

Ik ben écht zó klaar met mezelf, en het gaat alleen maar slechter.

Ik weet het gwn echt allemaal niet meer…

Ik haat het ook dat ik nu zo'n lang weekend heb…

Laat mij mr gwn naar school gaan --> afleiding.

Dinsdag krijg ik trwns de uitslag vh onderzoek.

wat moet ik doen?! mn mentor een berichtje sturen (best grote kans dattie niet (snel) reageerd)

Reageer