depressieve gevoelens na ziekte moeder

  • 18 August 2023
  • 109 reacties
  • 1710 Bekeken


Toon eerste bericht

109 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Waarom kan ik niet gewoon ergens naar uitkijken?!

Ergens van genieten?!

Mn mentor zei voor de vakantie: je mag me altijd berichtje sturen, ik ga proberen iedere dag te kijken, maar kan wezen dat ik het met kerst ofz vergeet.

Ik heb m donderdag berichtje gestuurd en hij heeft nog niet gereageerd…

Ik ga schaatsen aankomende donderdag, vorig jaar deed ik dat ook en toen was ik van tevoren hlm hyped maar nu heb ik dr eig hlm geen zin in..

Van mij hoeft het echt niet meer, het leven...

Reputatie 7
Badge +11

Hey @Anoniempjuh ofz, als je geen zin hebt in schaatsen, kan je dat misschien zeggen? Dat je niet mee hoeft ofzo? En zoek een leuke hobby! Dat helpt vaak. Ga op iets sociaals, scouting, teamsport enz.

Ik heb al een tijdje niet gereageerd, dat spijt me echt. Ik vind het erg vervelend dat het zo slecht met je gaat. 

Misschien kan je met iemand anders praten totdat je mentor reageerd? Die man van je nicht bijvoorbeeld? 

Heel veel sterkte lieverd!

Liefs,

         M.

Reputatie 7
Badge +11

Ps, het staat in je handtekening, everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end. Dus volhouden!!!!❤❤❤

Liefs,

       M.

Reputatie 7
Badge +3

Hey @Natureflower 

De vorige x dat ik ging schaatsen genoot ik daar best wel van (ik was toen ook al depressief) dus ik denk dat ik het maar gewoon moet doen…

Geeft niks🙃

Mn nicht en haar man wonen best ver weg... Ik kan m appen... Maar ik heb t liefst gwn mn mentor. Hij zei dat ik ook kon vragen aan mn moeder of ze hem appt dattie ff kijkt naar zn chats, maar dan weer mn moeder ook gelijk dat t niet goed gaat...

Het voelt nu echt alsof ik al je tips afkraak, maar zo bedoel ik het niet🙃

Dankjewel🤍

Groetjess 

Reputatie 7
Badge +3

Ik ben zo klaar met alles…

Gelukkig begint school volgende week dinsdag weer.

Ik wil gwn ff praten, alles eruit gooien, mr 't kan niet nu…

Gwn ff met m'n mentor, die me begrijpt. 

Reputatie 7
Badge +11

Fijn :) Maar je hebt altijd ons nog op het forum hè!

Veel succes!

Liefs,

  1.  

Succes bij het gesprek @Anoniempjuh ofz !

Vervelend dat vakanties zo naar zijn voor je... 

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Anoniempjuh ofz ,

Hoe gaat het nu? Heb je al een gesprek gehad?

PS: Ik ben Jesse08, maar omdat iemand me herkend had had ik uit paniek mijn account maar verwijderd...🙃

Reputatie 7
Badge +3

Heyy jesse

Wat lief dat je 't vraagt!

Ja, ik heb een heel fijn gesprek gehad, hij heeft verder gelezen in m'n boekje met 'wat ik van me afgeschreven heb' en we hebben heel fijn gepraat over het geloof enzo.

Ik had dit geschreven, een poosje geleden: mis moet ik maar niet naar psych gaan en voor de trein springen…

Ik zat die middag van het gesprek met m'n mentor huiswerk te maken op m'n kamer, komt m'n moeder binnen,  en zegt dat m'n mentor gebeld heeft en dat we nu naar de huisarts gaan. M'n mentor had gezegd dat ik plannen had of er over nad8 om bij het spoor te gaan lopen. Heb ik hlm niet gezegd. Ik denk er idd wel eens over mr ik heb nog nooit zoiets gehad van nu ga ik…

Heb goed gesprek gehad met huisarts en m'n mentor stuurde me nog dit bericht: 

Ha (mijn naam)

 

Hopelijk schrok je niet al te erg. Ineens viel het kwartje/drong het door dat je langs het spoor wilde lopen. 

Toen was het al laat en heb daarom wat gehaast actie ondernomen.

 

Hopelijk vind je het niet al te erg.

 

Hoe ging het gesprek bij de huisarts?

 

Mvg, (zijn naam)

 

Dit was m'n antwoord:

Ha meneer,

ik schrok niet heel erg hoor, t was alleen dat we echt gelijk al weg moesten 🙃

maar heb ik letterlijk dat gezegd? het is niet persé dat ik dat wil, als ik een 'slecht moment' heb, dan denk ik wel van ik doe het maar het is niet dat ik het doe. (dit is een hele ingewikkelde zin zeg)

Ik vind het wel fijn/lief/goed dat u zo snel actie onderneemt.

t was wel fijn bij de dokter, hij had wel door dat ik het fijner vond zonder mn moeder ff praten.

groetjes (mijn naam)

 

Reputatie 7
Badge +3

Echt ik haat mezelf.

 

Ik kan ook helemaal niks..

 

Ik ben net heel boos geworden op m'n vader omdat ik vroeg of ik meer schermtijd mocht en toen vroeg hij of ik mn Engels al had geleerd en toen zei ik dat ik de hele week iedere dag al had geleerd en dat ik best ff wat leuks mocht doen van mezelf en toen vroeg ik: mag het? Toen zei die nee. En toen floepte er uit: donder op sukkel…

Dat was niet de bedoeling.

 

Ik zit nu op m'n kamer m'n best te doen om niet te huilen…

Ik wil zo graag blij zijn, genieten van dingen die ik doe, maar het lukt niet meer…

Ik wou dat ik dood was!!!!!!

Reputatie 7
Badge +7

Hey @Anoniempjuh ofz ,

Wat rot... 

Misschien moet je dingen doen die je misschien niet persé heel leuk vind, maar je wel afleiden? Misschien dat genieten niet meer lukt, maar wel dat je even afgeleid bent. 

Reputatie 7
Badge +11

Wat vervelend @Anoniempjuh ofz! Je kan er niks aan doen dat dat gebeurde, iedereen wordt wel eens boos. Ikzelf heb bijna elke 2 dagen ruzie met mijn ouders, en eens in de zoveel tijd zit ik ook zo op mijn kamer. 

Je kan misschien in een schriftje schrijven wat er allemaal stom is, een brief aan degene op wie je boos bent (om nooit te geven), of een liedje/verhaaltje schrijven. Dat helpt mij ook altijd. Ook gewoon wat rustige muziek doet wonderen.

Veel succes lieverd!

 

Liefs,

  1.  
Reputatie 7
Badge +17

@Anoniempjuh ofz Niet zo hard zijn voor jezelf joh. Iedereen zegt wel eens iets in emotie waar die later spijt van heeft.

Reputatie 7
Badge +3

ben ik weer…

ik voel me wel een btje een zeur, dat ik zo vaak iets plaats, laatste tijd wel wat minder maar komt omdat ik best wel heel druk ben.

maar het gaat gwn NIET goed…

zelfbeschadiging wordt steeds meer, bijna iedere dag dat ik me mega rot voel, hele dag door wel rot maar echt wel iedere dag momenten dat het heel erg is.

tranen die ik iedere dag weer wegdruk…

mn mentor zn rooster en die van mij die niet echt fijn tegelijk lopen, dus vaak gesprekken in pauzes, en dan kkan ik er geen tranen uitgooien…

ik voel me zo alleen, zo verdrietig…

 

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Anoniempjuh ofz ,

Je bent echt geen zeur hoor!

Hoe vaak heb je nu eig een gesprek met je psycholoog? Hoe gaan die?

Praat je er met vrienden wel eens over?

 

 

 

 

Reputatie 7
Badge +3

Ik heb nu eerst onderzoek, dus ff geen psycholoog. 

Heb nu 1 gesprek daarvoor gehad, was wel fijn, wel heel intensief en daarna ging het heel slecht met me. Dat gesprek duurde 1,5 uur…

Mn vriendinnen die informeren niet echt hoe het gaat, alleen mn nichtje soms. Ik stuur soms wel hoe het gaat maar ook niet heel vaak...

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Anoniempjuh ofz ,

 

je hebt al veel fijne reacties gehad, en waarschijnlijk weet je het ook al wel, maar toch wil ik je nog even laten weten dat je ook van harte welkom bent om eens met De Kindertelefoon te bellen/chatten, gratis en anoniem. We zijn elke dag bereikbaar van 11 tot 21 uur.

Eerder schreef je dat je wenste dat je dood was. Heel goed dat je daarover in gesprek blijft gaan. Bij 113.nl kan je dag en nacht terecht om over zelfmoordgedachten te praten, ook gratis en anoniem.

Veel sterkte,

 

groetjes Marieke / De Kindertelefoon

Reputatie 7
Badge +3

het gaat niet goed,

het voelt of alles om me heen zwart is, er is geen enkel lichtpuntje meer.

alles wat ik doe gaat verkeerd. het is voor iedereen beter als ik er niet meer ben

ik MOET dood

iedereen om mij heen is vrolijk, blij, gelukkig. en ik haat mn leven, ik moet moeite doen om iedere dag op te staan, wetend dat het weer een KUT dag gaat zijn.

Reputatie 7
Badge +7

Hey lieve @Anoniempjuh ofz !

Ik snap wel hoe je je voelt... 

Misschien kan je iets van groepstherapie doen? Of iets anders? Dus niet alleen je psycholoog/mentor.

Het gaat nu niet vooruit volgens mij... Je hebt echt meer/andere hulp nodig denk ik.

Heel veel liefs en sterkte 😘 

 

Reputatie 7
Badge +7

Oh ja @Anoniempjuh ofz , ik hoop dat je updates blijft geven! En dat het snel beter gaat 😘

Reputatie 7
Badge +3

hey

ik weet zéker dat iedereen mij haat: ik ben lelijk, dik, sacherijnig.

wat doé ik hier nog????

ik wil niet meer, echt niet.

 

Reputatie 7
Badge +7

Hoi lieve @Anoniempjuh ofz ,

Je innerlijk is het belangrijkste en jouw innerlijk is super! En ik denk echt niet dat je lelijk bent hoor..

En chagrijnig kan je soms niet veel aan doen. Ik heb dat zelf nu ook heel erg terwijl ik dat eerst eig helemaal niet had. Ik denk dat het gewoon komt door je depressie. En als je niet meer depressief bent word dat vast beter.

Wat vind je eigenlijk van wat ik in mijn vorige reactie zei? Ben je het daarmee eens?

Echt ik snap je gevoel dat je dood wil, omdat ik dat zelf ook soms heb/had, maar ik hoop dat je toch ziet dat het waarschijnlijk echt goed komt. En ik vind mezelf ook lelijk, dus dat snap ik ook..

 

Reputatie 7
Badge +3

hey @Jesse08 

ik kreeg ff tranen in mn ogen van je reactie :)
groepstherapie vind ik lastig… ik ben altijd al een ja btje verlegen iemand geweest… ik klap hlm dicht dan denk ik…

mijn psycholoog zei dat ze me ws beter zou kunnen helpen als ik dat onderzoek had gehad, ik heb nu alle gesprekken voor het onderzoek gehad en ze gaan het nu in een team bespreken ofzo. ze zeiden toen dat het 2-3 maanden kon duren voor ik de uitslag heb… 31 januarie had ik het eerste gesprek.

ik weet het ook allemaal niet meer..

tis iig wel heel fijn dat je me begrijpt 😊

groetjess

Reputatie 7
Badge +7

Ja, ik snap je, ik ben zelf ook heel verlegen... 

Maar die man waar ik een gesprek mee had zei dat dat heel vaak zo is en dat ze daar echt wel rekening mee houden. Je kan het in ieder geval proberen:)

Ik zal in mijn topic ook wel zeggen hoe groepstherapie bij mij gaat, en hoe het precies is, dan heb je misschien een beetje een idee. 

Reputatie 7
Badge +7

@Anoniempjuh ofz Je bent gewoon heel negatief over jezelf, maar dat is echt niet terecht. Je lijkt me echt heel aardig en ik denk echt dat mensen die je echt kennen dat ook vinden.

Ik snap dat het vervelend is dat je chagrijnig bent, maar veel mensen hebben wel een tijd dat het niet goed gaat en ze chagrijnig zijn, dat hoort ook een beetje bij het leven. Dat betekent niet dat je niet aardig bent, en dat het voor iedereen beter is dat je er niet meer bent. 

Het is niet goed om iets op iemand af te reageren, en ik keek daar eerst ook wel anders naar, maar nu dat ik zelf ook doe weet ik dat het soms gewoon niet tegen te houden is. Ik wil niet zo zijn, en jij ook niet, maar soms gaat het nou eenmaal zo.

Ik hoop dat dit je een beetje helpt, en dat je wat minder negatief over jezelf bent. Het klinkt misschien heel stom en gek, maar dat je je nu zo voelt zegt eigenlijk een beetje hoe lief en gevoelig je bent en hoeveel je om je moeder geeft. 

Reageer