depressieve gevoelens na ziekte moeder

  • 18 August 2023
  • 109 reacties
  • 1710 Bekeken


Toon eerste bericht

109 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Lieve mensen,

Mijn moeder heeft vanmorgen de huisarts gebeld en ik werd op school uit de aula geplukt, gelukkig zijden ze niet knetterhard dat ik naar de dokter moest…

Ik schrok me hlm naar want mn moeder had gezegd dat het niet moest…

Het gesprek was fijn! Alleen mn moeder zat erbij, dat was niet super fijn, maar het ging goed!

Volgende week weer een gesprek met de dokter ..

Ik ben dus depressief…

En krijg een 1 over ander 'natuurlijk' middel ervoor.. (saffraan) ik ben te jong voor antidepressiva.

Ik ben opgelucht!

En morgen weer gesprek met mn mentor.

Opgeluchte groetjess 

Reputatie 7
Badge +14

Hey @Anoniempjuh ofz  fijn! Hopelijk helpt dat en gaat het nu beter met je! 

Liefs Tover xxx

Reputatie 7
Badge +3

hoii

vrijdag krijgt mijn moeder een mamografie, en dan ook gelijk de uitslag, volgende week een scan…

ik vind het echt super spannend, wat als de uitslag niet goed is en de kanker terug is gekomen????

groetjess

Ik duim voor je @Anoniempjuh ofz !

En je gevoel en spanning begrijp ik helemaal. Heel veel sterkte!

Reputatie 7
Badge +3

hoi,

morgen heb ik weer een gesprek, niet zo lang, het is alleen in de pauze.

daarna vakantie, ik heb daar zó geen zin in …

maar ik wil gwn bij dat gesprek het klinkt misschien heel raar, gwn heel hard huilen, écht huilen, even álles eruit gooien. Gwn nog ff voor de vakantie…

maar hoé moet je dat doen? 

(ik heb mn mentor wel een berichtje gestuurd dat ik dat zo graag ‘een keer’ wil) 

ik hoop dat het lukt, iemand tips???

groetjess

Ik snap je gevoel helemaal! Het is absoluut niet raar!

Ik zou zelf het liefst ook echt even alles eruit gooien (ik voel me op dit moment mentaal ook heel slecht).

Misschien kun je vragen of het gesprek na school kan? Dan kan hij misschien meer tijd voor je nemen, en ik kan me ook wel voorstellen dat je liever niet weer de klas in gaat als je net gehuild hebt.

Reputatie 7
Badge +3

Na schooltijd moet hij gelijk weg…

En ik wil zó graag voor de vakantie ff álles eruit gooien, anders zit ik daar hele vakantie btje mee ofzo…

Maar sterkte met alles Jesse!!

Groetjess

Lastig zeg... Ik weet niet zo goed wat je dan kan doen. 

Maar sterkte met alles Jesse!!

Dankjewel, jij ook heel veel sterkte!

Reputatie 7
Badge +3

Ik ben weer thuis, het was wel een fijn gesprek, niet gehuild en super kort.

Ik heb het idee dat mijn mentor denkt dat ik de gesprekken met hem niet zo fijn vind, terwijl ik dát juist de állerfijnste gesprekken vind, fijner dat met de leerlingbegeleider of huisarts of wat dan ook.

Ik ben zo klaar met mijn leven, ik zie zooo erg op tegen de vakantie…

 

Ik zie het niet meer zitten allemaal.

Gelukkig heeft mn moeder wel een goede uitslag gehad..

Groetjess

Als je weer een gesprek met hem hebt zou ik gewoon zeggen dat je de gesprekken met hem juist heel fijn vind.

Dan neemt hij misschien wat meer tijd voor je en voor hem zal het ook fijn zijn om te weten dat hij jou op een goede manier helpt.

 

Fijn dat je moeder een goede uitslag heeft! 

 

Reputatie 7
Badge +3

Ik heb m net een berichtje gestuurd

Bedankt Jesse!

Ik zal blij zijn als de vakantie afgelopen is...

Reputatie 7
Badge +3

Hoi,

De vakantie is voor mij weer afgelopen, mn (oude) mentor had tegen mijn moeder gezegd dat hij mij als hij tijd had zo veel mogelijk wilde spreken.

Dus ik dacht, vandaag heeft hij tijd, hij zei in de les dat hij na het 5e uur een uur vrij had, en ik was het 4e uit dus ik dacht, dan kan ik wel met hem praten.

Alleen hij zei niks... Ik durfde het hem ook niet te vragen, maar ik wil zó graag met hem praten.

Ik voelde me gwn heel rot vandaag op school hen niemand had het door, ik was wel heel stil en zat voor me uit te staren, maar niemand had volgens mij wat door.

Ik wil dood!!!!

Van mij hoeft het allemaal niet meer, ik wil nu zo graag met mijn mentor praten…

Waarom.is alles zo moeilijk?

Hoi @Anoniempjuh ofz ,

Naar om te horen!

Misschien kun je hem via een berichtje vragen om een gesprek? Misschien durf je het op die manier wel?

 

 

Reputatie 7
Badge +3

Ik denk dat ik dat maar moet doen ja...

Reputatie 7
Badge +3

hoi,

ik ben gisteren bij de psycholoog geweest voor een intake, die vrouw is echt heel erg aardig. ik krijg waarschijnlijk EMDR, alleen die vrouw heeft in haar 1tje een praktijk, dus heeft ze geen spoeddienst ofz. dus als ik wil dat zij mij helpt moet ik een soort van contractje ondertekenen dat ik geen zm ga plegen, dat vind ik echt heel erg lastig, dat kan ik toch niet zo maar zeggen?!

en mn ouders doen echt heel erg vervelend, ik weet ook wel dat ze me alleen maar willen helpen, maar mn vader had een soortvan ‘voorkom formulier’ ofz uitgeprint van 113…

ik heb liever dat ze me gewoon met rust laten…

en ik heb net weer aan automutilatie gedaan, ik heb het nog steeds niet aan mijn leerlingbegeleider verteld, ik mocht m altijd een berichtje sturen met een onderwerp, maar dan denk ik het meeste zie je niet meer, maar het wordt wel steeds erger. maar dan denk ik dus: hij heeft vast mensen gezien die het veel erger doen dan ik, zou die het niet gezeur van mij vinden?

groetjess

 

Tekst deel aangepast i.v.m. triggerende inhoud - Kindertelefoon

Hoi @Anoniempjuh ofz ,

Ja, dat formulier is lastig. Misschien kun je beter ergens anders naartoe waar ze je sneller kunnen helpen? Het duurt al best lang bij jou... Maar als je haar aardig vind is dat ook weer een lastige keuze…

En ik zou over automutilatie gewoon tegen je leerling begeleider zeggen hoor! Je zeurt echt totaal niet, en ook al zou het bij anderen erger zijn betekent dat niet dat het voor jou niet erg is. Ik weet zeker dat hij liever heeft dat je gewoon zegt waar je mee zit en het niet voor je houd. Echt doen.

veel succes en sterkte!

​​​

Reputatie 7
Badge +14

Hey!  Antwoord op je laatste vraag: nee dat vind hij vast geen gezeur hoor ! :)  Het is net als met iets lichamelijks, als je je pink breekt is een been breken misschien iets erger, maar dan nog steeds is een gebroken pink wel serieus erg. Dus jij mag dit natuurlijk bespreken! Of anders met iemand anders, de kindertelefoon bijvoorbeeld. Maar je mag het zeker bespreken !  En niet jezelf beschadigen :(  dat is zo naar lijkt mij. Je bent zoveel waard om te leven en er te zijn!

Liefs Tover xxx

Reputatie 7
Badge +3

hey,

ik heb vandaag een gesprek gehad, met mijn leerlingbegeleider.

het was echt een super fijn gesprek! ik had hem een berichtje gestuurd, dat ik het wilde hebben over dat snijden/krassen.

en daar hebben we het over gehad. ik heb het hem laten zien. hij heeft samen met mijn bedacht wat ik kon doen als ik weer zou gaan snijden, als ik zeg maar dacht, nu ga ik het doen.

maar ik zit ergens wel een beetje mee, volgende week dinsdag heb ik gym, en we hebben altijd van die shirts met het logo van de school erop, en die hebben korte mouwen, en je ziet het best wel goed…

wat moet ik doen?

en ik wil zó ontzettend graag een keer heel hard huilen, alles eruit gooien, maar het lukt gewoon niet. alleen heel af en toe bij mijn mentor, 1 traantje, maar meer niet….

en hij heeft best wel heel erg weinig tijd, vaak als ik een gesprek heb, moet hij daarna pleinwacht lopen, en dan hebben we maar een kwartiertje of minder…

ik voel gewoon dat er zo veel tranen in mij opgesloten zitten, maar ik krijg ze er gewoon niet uit…

iemand tips?

groetjess

Reputatie 7
Badge +17

Hoi @Anoniempjuh ofz  ik begrijp je helemaal. Je wilt het gewoon eens allemaal kwijt en dat lukt niet bij die personen  waar je dat nu bij zou kunnen. Ik weet niet of je durft te bellen met de kindertelefoon? Of naar de luisterlijn misschien , dat kan en mag ook :   https://www.deluisterlijn.nl/  

Misschien kunnen zij je verder helpen! Ik  hoop dat je hier iets mee kunt ! Probeer het eens :)

Groetjes liefs Tartan X

Reputatie 7
Badge +3

Hoii

Ik heb maandag mijn mentor (van vorig jaar) een berichtje gestuurd, dat het niet zo ging en of ik m binnenkort een x wat langer kan spreken..

Normaal reageerd tie binnen 1 dag sws, maar hij heeft nog steeds niks gezegd…

Hij is de mentor van mijn vriendin, en zij had vandaag mentoruur,maar dat was uitgevallen omdat hij een gesprek had met de leerlingbegeleider.

Mijn leerlingbegeleider is gymdocent, en loopt dus bijna nooit in school, de sporthal is naast de school. En hij is ook niet de officiële leerlingbegeleider van havo/vwo, dat is een andere gymdocent, maar die heeft een hersenbloeding gehad, dus dat kan niet.

Volgens mij ben ik de enige die van hem leerlingbegeleiding heeft, want hij wist niet eens in welk hok we horen te zitten enzo.

Nu zag ik vandaag mijn leerlingbegeleider in school lopen, in hetzelfde uur als dat mijn (oude) mentor een gespr met de leerlingbegeleider had. Dus: óf het ging over mij, óf over iemand uit zijn mentorklas. Maar de kans is groot, over mij.

En ik vind het heel erg apart dat mijn mentor niet antwoord eig…

Nou ja, dat wilde ik ff kwijt...

Hoi @Anoniempjuh ofz ,

Vervelend dat je niks hoort. Maar misschien komt dat omdat hij met je leerlingbegeleider aan het overleggen was. Ik denk dat hij even wachtte met reageren tot na dat overleg. Ik hoop dat hij snel antwoord!

 

Reputatie 7
Badge +3

hij heeft net geantwoord, vrijdag heb ik een (langer) gesprek met hem, dan heeftie wat meer tijd.

dus ik ben blij😊

Fijn @Anoniempjuh ofz ! Veel succes vrijdag!

Reputatie 7
Badge +3

Hoi

Mijn psycholoog vind mijn zm ged8en te erg om voor haar te behandelen, dus moet ik ergens anders heen…

Waar weer een w8tijd is…

Ik baal hier zo van!

Ik wil gewoon gelukkig zijn, vrolijk zijn, maar het lukt niet meer…

Was ik maar nooit geboren!!!

Hoi @Anoniempjuh ofz ,

Wat vervelend... 

Ik hoop dat je toch snel terecht kan. Ik zou je zo graag willen helpen,  maar ik weet echt niet hoe. 

Echt heel veel sterkte, en blijf echt gesprekken voeren met je mentor. En je kunt met de KT chatten ( doe ik nu zelf ook, helpt echt!).

Liefs Jesse 

Reageer