Vraag

Ben ik depressief?

  • 25 January 2024
  • 331 reacties
  • 4309 Bekeken

Reputatie 7
Badge +9

Hoi lieve iedereen,

Ik verveel me eigenlijk elke dag enorm. Ik heb echt geen flauw idee wat ik moet doen, en ik ben ook een beetje gevoelloos, ik ben eigenlijk bijna nooit meer echt blij maar ook niet heel vaak verdrietig.

Op school gaat het nu wel oké, ik ga vanaf volgende week 4 per week, maar als ik bv met mijn docent een gesprek heb is dat heel ongemakkelijk omdat ik gewoon te gespannen ben. Ik weet echt niet hoe ik daar mee om moet gaan. 

En ik heb ook gewoon niet zoveel contact, ik heb met de meeste vrienden bijna geen contact meer maar heb ook nooit echt een klik met hun gehad. Ik heb dan ook niet zoveel behoefte om nog contact met hun te hebben, omdat het toch niet leuk is en ik het gevoel heb dat ze ook niet echt contact willen.

 


331 reacties

Reputatie 7
Badge +8

Hoi @Jesse08 ,

 

Hoi lieve iedereen,

De nieuwe psycholoog belde vandaag en ik kan er over een paar weken heen maar het is wel vrij intensief, de eerste 8 weken iig elke week.. 

fijn dat je nu iets hebt om naar uit te kijken

 

Ergens weet ik niet hoe nodig dit is.. aan de ene kant gaat het al een stuk beter maar ik voel me nog steeds best wel kwetsbaar om het maar even zo te noemen,

 

fijn dat je je sws al beter voelt en misschien leer je weer om het goede gevoel nog beter 'vast te houden’. Een beetje van die technieken zoals @Tartan14  ook krijgt, maar dan speciaal voor jou, want iedereen is verschillend en daar zal die psycholoog wel een idee over hebben.

Stel die psycholoog ook vragen als je iets niet helemaal duidelijk vindt. Daar is die voor. Het is wel goed om te begrijpen waar je therapie voor krijgt. Als je het snapt dan is het ook makkelijker om je er voor in te zetten.

 

ik kan opeens heel erg terugvallen en me dan heel rot voelen. Vorige week 1 x en vandaag ook weer met huilen enzo…

 

daar is niks mis mee. Soms moet het er gewoon even uit.

Als het voor je gevoel onverwachts komt en soms op een moment dat het niet 'fijjn’ voor jou voelt, dan kan die psycholoog misschien helpen om er anders mee om te gaan. Ik weet nu niet echt wat ik schrijf en hoe ik het op moet schrijven. Je doet het volgens mij al best goed, maar soms kunnen tips van de psycholoog helpen, toch?

 

Ik probeer het wel een beetje te verbergen voor mijn ouders en de meeste tijd gaat het ook gewoon goed dus ik wil niet dat ze zich zorgen gaan maken.

hé, wat lief dat je altijd zoveel rekening houdt met anderen, maar vergeet jezelf niet, maar ik snap het ook wel wat je zegt.

@Jesse08 , the only way is up moet je maar denken en dat gaat je lukken en waar wij kunnen zullen we je proberen te helpen en we zijn sws in gedachten altijd bij jou.

Kus en een hug 😘

 

Doei,

@SpiegeleierenOpMijnZeemanBoxer 

 

PS lekker weer om een rondje te fietsen. Ben je al geweest vandaag of ga je zo nog  🚴🏼 en ik kan ook op mijn achterwiel rijden, kijk maar 

ik heb het plaatje gewoon gedraaid hahahaha, cool toch? 

Jammer genoeg kon ik het alleen 90 graden draaien, misschien lukt het in een ander tekenprogramma om het 45 graden te draaien. Je kunt dus altijd wel plezier maken, ook al is dit best kinderachtig 😂😁, maar ik en Mats (nepnaam) kunnen er wel om lachen.

Veel plezier en spreek je later wel weer 😁

 

Reputatie 7
Badge +9

Hoi @SpiegeleierenOpMijnZeemanBoxer ,

Ik heb vandaag niet gefietst maar wel een fiets gerepareerd;) Het is idd lekker weer!

Reputatie 7
Badge +9

Hoi iedereen,

Ik ben vandaag weer bij de diëtist geweest, en mijn gewicht is nu weer een stukje omhoog gegaan, dus dat is fijn! Ik ben ook na 1,5 jaar tijd weer een centimeter gegroeid 😉

Alleen lukt het nog niet echt om weer veel normaal te gaan eten, ik neem nog steeds bijna alleen maar drinkvoeding, en sinds ik gestopt ben met school, ziek werd en de hersenbloeding van mijn moeder heb ik een hele heftige smetvrees gekregen. Eten snijden, met de handen aanzitten, koken enzo lukt absoluut nu niet meer. Ik drink ook alleen nog maar uit wegwerpbekers. Dit klinkt waarschijnlijk heel raar, en als je geen smetvrees hebt kun je het denk ik ook moeilijk voorstellen. De diëtist kan me nu ook niet echt verder helpen op dit moment, de psycholoog moet me eerst helpen met die smetvrees...

 

Reputatie 7
Badge +14

Hey lieve  @Jesse08  natuurlijk moet je nog wat stappen zetten en dingen winnen, maar het gaat weer een stukje vooruit!! 💪🏼 doe je goed !  Ik weet zeker dat je die andere dingen met hulp van de psycholoog ook gaan lukken!! Jij kunt dat ! Dikke hug en kus !😘

Liefs Tover xxx

Reputatie 7
Badge +9

Dankjewel lieve @Tover01 ! Ik houd jullie op de hoogte:)

 

 

( deel van de tekst verwijderd wegens forumregel 4 )

Reputatie 7
Badge +14

@Jesse08,

Ik heb ook smetvrees. Ik heb het alleen niet zo erg als jou. Ik durf bijvoorbeeld wel te koken enzo. Het vreselijkste vind ik deurklinken. Echt vreselijk.

Liefs @NoahLovesYou 

P.S. fijn dat je meer eet!

Reputatie 7
Badge +19

Hoi hoi @Jesse08   dat zou mooi zijn als het je nog verder gaat helpen en je ook daarvan af zal komen. Het zal in het begin vast intensief voor je zijn, maar denk steeds dat het voor daarna heel goed is en je er sterk uit komt. Als je dat steeds voor ogen hebt, kun je dit! Ook op sommige momenten dat het minder gaat of even niet leuk is. Blijf denken aan die horizon! Ik denk aan je en  houd vol straks !! 😘

Groetjes liefs Tartan X

Reputatie 7
Badge +9

Dankjewel @Tartan14 !

@NoahLovesYou , vervelend dat je ook smetvrees hebt! Ben jij eigenlijk ooit bij een psycholoog geweest?

Sorry als dit off topic is! Dan graag niet plaatsen!

 

 

 

 

Reputatie 7
Badge +14

Neh. Voor mij is het niet bepaald erg. 

Liefs @NoahLovesYou 

Reputatie 7
Badge +8

Hoi @Jesse08 ,

 

ik las dat je het even wat rustiger aan wil gaan doen op het forum.

Doe wat goed voelt voor jou. Jij bent de belangrijkste hierin.

Als je wat kwijt wil dan lezen we het wel en kunnen we je proberen te helpen met tips of er gewoon voor je zijn.

 

Moet je wennen aan alles wat gaat komen?

 

Dat kan ik me voorstellen, maar je bent sterk en hebt al zoveel dingen overwonnen en je gaat dit ook kunnen.

 

Ik wens je alvast het allerbeste en hoop je, al is het maar af en toe, toch weer tegen te komen hier of in een ander topic. Als ik zie dat je ergens reageert om iemand (anders)  te helpen ben ik al blij, want dat geeft aan dat je je dan toch goed voelt om dat te doen.

 

Je hebt een plekje in mijn 💓

 

Doei,

@SpiegeleierenOpMijnZeemanBoxer 

 

Reputatie 7
Badge +9

Dankjewel lieve @SpiegeleierenOpMijnZeemanBoxer ! Je bent echt een schat:) 

Ik blijf wel nog hoor, maar ik zal even wat minder op topics reageren op andere te helpen. Als ik op die manier gewoon nog actief blijf is dat prima voor mij 🙂

Morgen krijg ik eindelijk te horen of ik écht naar die school kan en wanneer:) In het begin gesprek werd wel gezegd bv 2 dagen nadat ik het heb gehoord dus dan zou het misschien donderdag al zijn! Ik houd jullie op de hoogte! 

 

Reputatie 7
Badge +8

Ik hoop echt dat je naar de nieuwe school kan en hoop dat je snel een start kan maken @Jesse08! Veel succes komende dagen en hou ons op de hoogte! Ik duim voor je!❤️

Liefs van ItsJustMe <3

Reputatie 7
Badge +8

Hoi @Jesse08 ,

 

oei, dan gaat het misschien ineens heel snel.

 

Spannend, maar ook wel leuk en ik denk wel dat je er ook aan toe bent.

Voordeel is dat je na 2 daagjes al weer weekend hebt 😁

 

Doei,

@SpiegeleierenOpMijnZeemanBoxer 

 

Reputatie 7
Badge +9

Ja, klopt @SpiegeleierenOpMijnZeemanBoxer :) Ik ben dit schooljaar alleen de eerste 1.5 week naar school geweest, dus dat is al best lang geleden. Ik hoef waarschijnlijk ook niet meteen een fulltime omdat het toch wel weer even wennen is 🙂 in dat begin gesprek leek haar 3 uur per dag goed om mee te beginnen.

 

 

Reputatie 7
Badge +19

Hoi @Jesse08  dat klinkt goed ! Fijn dat je zo kunt wennen en het goed kon afspreken met de psycholoog!

😘  groetjes liefs Tartan X

Reputatie 7
Badge +9

Heyy iedereen!

Het goede nieuws is er:) Ik mag beginnen op 5 juni🙂 Het duurt dus nog wel iets langer dan verwacht maar ja dat is niet anders.

Reputatie 7
Badge +19

Fijn @Jesse08  !! iets om naar uit te kijken! Ik weet hoe belangrijk dat is! Het is zó 5 juni 😉

Groetjes liefs Tartan X

Reputatie 7
Badge +9

Ja klopt @Tartan14 🙂

Ik houd jullie op de hoogte!😊 En van te voren heb ik al een gesprek met mijn mentor, dus dat is wel fijn.

Reputatie 7
Badge +8

Wat super dat je 5 juni kan starten! Misschien is het ook wel even fijn om nog even tijd te hebben voordat je kan starten. Dan kan je nog even rustig wennen aan het idee en kan je je er op verheugen!😃

Ik ben super blij voor je @Jesse08!!❤️

Groetjess en liefs van ItsJustMe <3

Reputatie 7
Badge +14

Hey @Jesse08,

Wat een geweldig nieuws!

Nog 2 weekjes wachten dus.

Vertel je in mijn topic hoe he eerste schooldag is gegaan?

Liefs @NoahLovesYou 

Reputatie 7
Badge +14

Hey lieve @Jesse08 ! Wat goed en fijn! Het gaat je vast helpen! Lange knuf van mij!!,♥️

Liefs Tover xxxx

Reputatie 7
Badge +9

Hoi @NoahLovesYou ,

Natuurlijk! Ik houd me aan mijn belofte 😉😄

Dankjewel lieve @Tover01 !😘

Reputatie 7
Badge +9

Dankjewel lieve @ItsJustMe ! 

Ik ben er wel al klaar voor en had me er wel op verheugd, maar het is niet heel erg om nog even te wachten 🙂 Ik ben al heel blij dat het überhaupt nog dit jaar is gelukt!

En later dacht ik, ik krijg deze week een nieuwe bril en de opticien zei dat dat door de sterkte in het begin wel erg vermoeiend is, en dat binnen een weekje weggaat, dus dat komt ook wel weer goed uit😉

Reputatie 7
Badge +8

Hoi @Jesse08 ,

 

het zit ook wel eens mee, gelukkig 😉

mooi nog even tijd genoeg om aan je nieuwe bril te wennen en binnenkort krijg je misschien ook wel wat meer over jouw nieuwe klas te horen. Of weet je al met hoeveel je ongeveer in de klas zit?

 

Een nieuwe school is net als de eerste keer weer zwemmen in de zee als het water nog een beetje koud is….. je kunt er het beste snel in gaan, misschien is het even wennen, maar dan ben je er wel het snelst doorheen, door die eerste nieuwe ervaring 😀

 

Tenzij het niet veilig is, dus teveel stroming of als je niet weet hoe diep het is en dat vergelijk ik dan dus ook met nieuwe en misschien nog onbekende dingen van jouw nieuwe klas.

 

Het gaat vast allemaal goed komen en je krijgt vast nog uitleg van je mentor en nieuwe klasgenoten.

 

Beetje spannend, maar wel een leuke nieuwe uitdaging en voor je het weet is het zomervakantie en dan ken je dus je nieuwe klas al als je na de zomervakantie weer naar school gaat….beter kun je niet hebben, toch?? 

 

Fijn dat je snel kunt beginnen.

Heb je er zin in?

 

Doei,

@SpiegeleierenOpMijnZeemanBoxer 

 

Reputatie 7
Badge +9

Ja ik heb er zin in @SpiegeleierenOpMijnZeemanBoxer !

In de klas zitten 2 kinderen, maar sommige of alle (ik weet het niet helemaal zeker) lessen zijn samen met de mavo klas, dus dan is het wat groter. Maar nog steeds niet veel hoor 🙃 ik hoop dat ze aardig zijn! En ook met die andere klas erbij zijn het alleen maar jongens, volgend jaar wel jongens en meisjes.

De klas van volgend jaar is anders omdat ik het jaar moet overdoen (behalve als iemand ook blijft zitten natuurlijk;)), dus dat helaas niet... Maar ja ik kan dan wel weer een beetje wennen aan weer naar school gaan, en langzaam opbouwen dat ik gewoon weer de hele week ga.

Reageer