Vraag

Ben ik depressief?

  • 25 January 2024
  • 341 reacties
  • 4439 Bekeken


Toon eerste bericht

341 reacties

Reputatie 7
Badge +9

@Jesse08

Wat rot..

Dat zou ik ook lastig vinden. Wat voor 'pubergedrag' deden ze dan?

Leek het een beetje op je oude school?

Vaak als je je op een leuke dag verheugd en het was geen leuke dag, dan voelt het al minder prettig.

Sterkte.

Liefs @NoahLovesYou 

Hoi @NoahLovesYou ,

Ze waren gewoon heel luidruchtig, brutaal, en de sfeer was gewoon niet fijn. Het leken gewoon net de druktemakers in mijn oude klas. Het groepje waar ik toen mee om ging waren rustiger dan hun... 

Reputatie 7
Badge +14

Dat snap ik. Lijkt me ook lastig. Hoeveel klasgenoten heb je?

Liefs @NoahLovesYou 

Reputatie 7
Badge +9

2 van havo, maar sommige lessen zijn samen met mavo 3 dus dan zijn het vgm 8 mensen.

Reputatie 7
Badge +2

Hey lieve @Jesse08 ,

Wat vervelend dat het tegenviel... je had je er ook nog op verheugd en nu gebeurt dit 🙁.

Probeer het hoe moeilijk ook los te laten ( voor vandaag) en ik vind het al super knap en goed dat je dit sowieso al hebt gedaan en belangrijk nog dat het niet aan jou ligt!

Ik hoop dat je vrijdag goed nieuws ontvangt!🍀

Virtuele knuffel van mij ❤😘❤

Reputatie 5
Badge +1

Hoi @Jesse08 

Is het misschien een idee als je op een sport/andere hobby gaat? Dan heb je meer te doen en verveel je je misschien minder. Ook kun je nieuwe vrienden maken. Het is hartstikke gezellig om samen met anderen iets te doen wat je leuk vindt. Ik zit zelf ook op een paar hobby’s en ik verveel me niet zo vaak. Hopelijk heb je wat aan mijn advies.

Groetjes, @hoiii47 

Reputatie 7
Badge +8

Hoi @Jesse08 ,

typisch iemand die (bijna)  uit gewoonte vraagt 'hoe het gaat', maar het tegelijk eigenlijk te druk heeft met andere dingen en niet naar het antwoord op die vraag luistert…..of het wel hoort en niet weet wat ze er mee moet of kan, want ze heeft het al zo druk….dus ja, misschien niet expres, maar het helpt niet bij dat jij je beter voelt….

Met de kinderen erbij was het idd heel anders...en idd onder 'pubers’ kan van ‘alles’ vallen

Ok, morgen vrij en goed dat je moeder even heeft gebeld en dan kunnen jullie op een rustig moment er nog even over praten. Vaak is dat ook beter, dan als het net gebeurd is. Je hebt dan niet die emotie, dat gevoel van dat moment waarop het gebeurde. Het is natuurlijk wel goed om uit te leggen hoe het voor jou voelde en wat het nu nog met je doet. Hopelijk kan iedereen er iets van opsteken en wordt het beter.

 

Hi lieve @SpiegeleierenOpMijnZeemanBoxer ,

Je hebt me wel een klein beetje opgevrolijkt hoor:)

Gelukkig heeft het een klein beetje gewerkt en ik had niet verwacht dat ‘alles’ daarmee ‘opgelost’ zou zijn 🙂

 

 

 

En een fysieke knuffel van jou zou ik wel willen hoor, als dat zou kunnen 😊

 

weet je wat mama vroeger tegen mij zei als ik op schoolreisje ging

‘ik ben er misschien niet echt  maar toch ben ik altijd bij jou’ en ik zeg nu tegen jou 'kom naar het einde van de straat en ik ben er’ of waar je me ook nodig zou hebben 😉

 

 

En ik zou iedereen uit dit topic wel in de klas willen ☺️

wij met z'n allen in één klas….ik zou geen leraar willen zijn….haha, maar zeker wel (mede)leerling 😉

 

 

Sorry ik fantaseer heel stiekem soms een een beetje over jullie 🙃

iedereen mag fantaseren, jij en ik en iedereen 🙂

 

 

hoi @NoahLovesYou ,

 

je hebt gelijk, als je je ergens op verheugd en het valt tegen, dan voelt het dubbel zo erg  🙃

 

 

Doei,

@SpiegeleierenOpMijnZeemanBoxer 

 

Reputatie 7
Badge +14

Hey! Goed gezegd @Tinkerbell ! 💪 Ik sluit me daar bij aan. Houd moed lieve @Jesse08 ! Laten we idd hopen op het goede nieuws vrijdag!! ♥️

Liefs Tover xxx

Reputatie 7
Badge +9

Hi @hoiii47 ,

Ja ik zat er wel over na te denken, maar als ik zovaak naar school ga als we nu hebben afgesproken is het een beetje te veel, maar misschien kan het ook bv gewoon maar 3 dagen gaan, het is toch nog maar een paar weken en ik blijf sws zitten.

Hoi @SpiegeleierenOpMijnZeemanBoxer ,

Haha dankjewel:) En ps, in dit topic hebben 20 mensen gereageerd dus dat zou wel een leuke klas zijn denk ik😊 

@Tover01 , Dankjewel😊

Reputatie 7
Badge +9

En ps, in dit topic hebben 20 mensen gereageerd dus dat zou wel een leuke klas zijn denk ik😊 

Haha dat zou wel leuk zijn ja! Dat zou dan wel een hele gezellige en positieve klas worden denk ik met elkaar! Maar of we dan nog wat leren weet ik niet want daar wordt het dan natuurlijk veel te gezellig voor haha😅

Liefs van ItsJustMe <3

Reputatie 7
Badge +9

Haha ja dat is wel waar @ItsJustMe ;) Heel stiekem hoop ik dat jij volgend jaar toevallig in mijn klas komt maar die kans is natuurlijk heeeel klein:(

Reputatie 7
Badge +9

Hey lieve @Jesse08,

Hoe gaat het nu met je? Heb je de dingen van gisteren een beetje los kunnen laten en voel je je weer wat rustiger en beter? 

Liefs van ItsJustMe <3

Reputatie 7
Badge +9

Hey lieve @ItsJustMe ,

Ja, het gaat wel iets beter:) Lief dat je het vraagt!😘

Reputatie 7
Badge +19

Hoi @Jesse08  gelukkig gaat het al wat beter, ik snap best dat je even diep zat hoor! Gelukkig steunen we je hier 😉 ik vind het idee van ons in 1 klas wel top! 😄 Goed plan! En dan wordt jij,  @tim16  onze docent! 💪 Je studeert daar al voor dus kun je mooi op ons oefenen 😄😉

Groetjes liefs Tartan  X 

Reputatie 7
Badge +9

Fijn dat het wat beter gaat lieve @Jesse08

Veel succes morgen met het gesprek! Ik hoop dat daar waar goeds uit gaat komen waar je je goed bij voelt <3

Liefs van mij :)

Reputatie 7
Badge +17

En dan wordt jij,  @tim16  onze docent! 💪 Je studeert daar al voor dus kun je mooi op ons oefenen 😄😉

Haha, ik zie het al voor me. Maar goed, @Tartan14 in de klas hebben? Dat weet ik niet hoor. Moet ik nog ff over nadenken. 😂

@Jesse08 Wat jammer dat de eerste dag zo tegenviel. Wel goed dat je moeder meteen heeft gebeld. Hopelijk komt er iets goeds uit het gesprek morgen.

Reputatie 7
Badge +9

Haha @tim16 😅

Ik laat weten hoe dat gesprek ging:) Maar nog wel een vraag: die mentor zei "het zijn wel echte pubers en zo gedragen ze zich ook, bv dat ze homo grappen maken, maar gelukkig maar want het hoort erbij", maar ben ik dan zo'n aansteller, en gewoon geen normale puber? Is het raar dat ik hierom een slecht gevoel bij de klas heb? Ik weet het gewoon niet... 

Reputatie 7
Badge +14

Hey haha @tim16  gewoon doen! Voor Tartan en mij heeft het klaslokaal wel een hoekje als we vervelend zijn 😉😄 

@Jesse08  je bent daar helemaal niet raar ofzo in hoor! En zeker geen aansteller! Ik begrijp heel goed dat het allemaal moet wennen en dat het niet fijn is als mensen zulke dingen zeggen.  Maak je zelf geen verwijt hoor! ♥️

Liefs Tover xxx

Reputatie 7
Badge +9

@Jesse08 Je bent echt geen aansteller hoor en het is niet raar dat je je hierdoor slecht voelt in je klas! Het is allemaal ook wennen voor je en het is niet fijn dat iedereen dan zo tegen je doet. Ik hoop dat er morgen goed nieuws uit het gesprek komt! Probeer je niet al te druk te maken je bent echt een lief persoon en je bent echt niet raar! <3

Liefs van mij :) 

Reputatie 7
Badge +9

Sorry dat ik dit zo zeg, en ik snap dat ik moet wennen, maar hun zijn toch gewoon zo? Ook al wen ik, ze blijven zich toch net zo gedragen? En het voelt gewoon echt niet als een fijne klas... 

 

Reputatie 7
Badge +9

@Jesse08 Ik snap wat je bedoeld. Wat je hier verteld zou ik morgen ook goed aangeven in het gesprek met je moeder en mentor. Als je echt geen goed gevoel hebt bij de klas waar je nu inzit kan er misschien gekeken worden naar een andere, rustigere klas voor je?  Want je moet natuurlijk niet iedere dag met een negatief gevoel naar school gaan.

Reputatie 7
Badge +2

@Jesse08 , jezelf niks verwijten, want je bent niet raar en ook geen aansteller! Het is allemaal wennen, maar je bent écht wel een normale puber hoor. En of ze zich zo blijven gedragen kun je niet zeker weten... als je je er geen fiin of goed gevoel hebt kun je dat morgen aangeven', zodat school rekening kan houden, dingen aanpassen en nog zoveel meer. 

Hoop dat je morgen een fijn gesprek hebt en dat je uiteindelijk opgelucht weg loopt!

Veel succes en heb vooral vertouwen in jezelf!! ;)

Groetjes en liefs:)

Reputatie 7
Badge +9

Hoi @ItsJustMe ,

Een andere klas kan wel, maar dat is dan VMBO. Voor 4 weken niet zo erg maar ik wil volgend jaar dan natuurlijk wel weer HAVO doen..  Ik kan het vragen of het voor die 4 weken nog kan, sowieso is een rustige klas wel fijner nu omdat ik best snel overprikkeld ben (dat had ik voordat ik uitviel op school niet zo erg), dat is ook waarom ik de klas uit liep..

@Tinkerbell ,ja dat klopt wel, maar wat die mentor noemde over pubergedrag is niet alleen gisteren natuurlijk;) maar ja het kan wel veranderden natuurlijk…

 

 

 

Reputatie 7
Badge +8

Hoi @Jesse08 ,

 

je bent zeker geen aansteller, maar ik denk dat school voor jou echt anders is dan dat je de laatste tijd hebt meegemaakt.

 

Ik denk dat het wel kan helpen als je beter begrijpt wat jouw klasgenoten nou echt bedoelen met alles wat ze zeggen en roepen.

Misschien kan het helpen als je even na de les kan napraten met de leraar van die les. Dat jouw klasgenoten wel dingen roepen, maar dat ze zelf niet altijd in de gaten hebben hoe dat overkomt. Dat dingen soms best wel hard en onaardig overkomen. Ik denk dat ze het niet (altijd) zo bedoelen.

Als ze bijvoorbeeld in een speciaal kwartiertje waar de leraar er een keertje over praat en uitlegt hoe dingen overkomen dat ze er dan misschien anders mee om kunnen gaan en dingen anders gaan zeggen, Aan de andere kant kan het jou helpen als je weet dat ze het niet zo ‘erg’ bedoelen.

 

Dat zij en jij een beetje beter elkaar leren begrijpen.

 

Zou dat (een beetje) kunnen helpen? 

 

Ik weet niet goed hoe ik het beter uit kan leggen en het is al bijna 2300, dus ik ga dit gewoon maar even posten en dan kunnen we er allebei over nadenken en er morgen misschien nog iets over zeggen.

 

Slaap lekker voor nu en ik hoop dat school morgen beter is als gisteren.

 

Doei,

@SpiegeleierenOpMijnZeemanBoxer 

 

Reputatie 7
Badge +9

Dankjewel lieve @SpiegeleierenOpMijnZeemanBoxer , ik reageer morgen nog wel uitgebreid:) en zal er idd over nadenken!

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @Jesse08 

Ik zal je even iets uitleggen. Iedereen op een speciale school heeft iets. Dat betekent dus dat die jongens misschien wel wat drukker kunnen zijn.

Liefs @NoahLovesYou 

 

Reageer