Vraag

Ben ik depressief?

  • 25 January 2024
  • 341 reacties
  • 4439 Bekeken


Toon eerste bericht

341 reacties

Reputatie 7
Badge +2

Hoi @Jesse08 ,

Fijn om te horen dat je in ieder geval wel zin in school hebt en dat je je mentaal beter voelt . Onthoud wel dat je niet bang hoef te zijn als het toch niet gaat! Daar kun je niks aan doen, dan moet je anders kijken hoe het wel kan, misschien paar dagen ipv een week kunt of eerst een halve dag...?  

Komt vast goed! En wees niet bang als het uiteindelijk niet gaat!❤🍀

Groetjes en liefss

 

Reputatie 7
Badge +9

@Jesse08

Aan je huidskleur kun je helaas niks aan doen en ook niet dat je bleek bent!, en over je bril snap ik wel ( heb hetzelfde). Het is trouwens wel lief dat je vrienden zeggen dat je écht niet lelijk bent! Zij accepteren jou wél voor hoe jij bent! Is dat dan geen reden om vast te houden dat je écht oké bent zoals je bent en absoluut écht écht niet lelijk bent? 

Denk er maar over na...❤! Hoop dat het je gaat lukken om dat in te zien! ( en daarbij helemaal niemand is lelijk!!, ookal ik jou/ jullie niet 😉)

Groetjes en liefs 😘

Hey, Sorry ik had dit nog helemaal niet gelezen! Het gaat nu wel iets beter:) Je hebt wel gelijk 😊

En tja op dit moment draag ik helemaal geen bril meer, mijn moeder is daar niet blij mee, en ik weet zelf ook wel dat het niet echt slim is maar ja... Zonder bril vind ik mezelf er gewoon beter uitzien.. We gaan binnenkort wel voor een andere bril kijken, ik zie met die nieuwe sowieso echt niet fijn en soms dubbel, heel raar! En het zijn zeg maar glazen dat je ogen minder hard achteruit gaan, maar een vriendin zei dat ze daar soms wel last van had, dus ik denk dat ik liever toch normale neem. Mijn ogen gaan nu sowieso niet zo erg meer achteruit, vooral toen ik 10-13 was.

 

Reputatie 7
Badge +9

@Jesse08 Fijn dat het mentaal wel redelijk gaat en dat je wel zin hebt in school! Ik snap je zorgen wel om dat je je misschien niet goed gaat voelen dat heb ik zelf ook een klein beetje door mijn migraine, maar wat @Tinkerbell zegt klopt wel je hoeft echt niet bang te zijn als het toch niet helemaal lekker gaat. Daar kan je niks aan doen en dan komt er echt wel een andere oplossing die beter past! Kan je niet nog met je nieuwe mentor praten over je zorgen voordat je naar school gaat? Misschien is er iets mogelijk zoals dat je naar een aparte ruimte kan als het toch niet lekker gaat zodat je kan bijkomen?

Het komt vast allemaal wel goed daar vertrouw ik wel op!💪❤️

Groetjess en liefs van ItsJustMe <3

Reputatie 7
Badge +14

@Jesse08 

Ik gun je echt dat hen goed gaat op school!

Liefs @NoahLovesYou 

Reputatie 7
Badge +9

Hoi @ItsJustMe ,

Ja dat ga ik doen! Ik laat het wel weten 😊 ik zal ook vragen of ik aan iemand gekoppeld word, ik weet even niet wie, maar iemand hier gaf dat als tip:) 

Reputatie 7
Badge +8

Hoi @Jesse08 ,

 

hopelijk valt het mee en heb je leuke medeleerlingen en een paar jaar terug zat er bij mij op school ook iemand die af en toe uit de klas mocht als ze zich niet fijn voelde. Ik weet niet waar ze dan last van had en ze had ook een heel ander vakkenpakket, maar soms was je binnen 5 minuutjes al weer terug en soms het volgende lesuur.

Misschien hebben ze bij jou op school ook wel zoiets.

Donderdag is toch jouw eerste dag of zit ik dat nou zelf te verzinnen 😉

 

Ik wens je alvast het allerbeste en ik zie je vast  voor die tijd hier nog wel op het forum.

 

Doei,

@SpiegeleierenOpMijnZeemanBoxer 

 

Reputatie 7
Badge +9

Hey lieve @SpiegeleierenOpMijnZeemanBoxer ,

Het klopt wat je zegt hoor☺️ Ik houd jullie op de hoogte!

Reputatie 7
Badge +17

Hey @Jesse08  Fijn dat het mentaal beter gaat en dat je zin hebt in school. Ga niks forceren. Gewoon rustig aan doen en als het even niet gaat (fysiek of mentaal) dan is dat maar zo. Daar hoef je je niet schuldig of wat dan ook over te voelen.

Ik wens je ook het allerbeste.

Reputatie 7
Badge +9

Heyy iedereen,

Ik heb het gesprek net gehad! Het ging wel goed 😊 Morgen heb ik de eerste les, ik begin om 11:05 en blijf dan tot 12:45. De eerste les is van de docent die ik al ken van mijn oude school dus dat is fijn🙂

Ik ben nog niet echt aan iemand gekoppeld, maar er zit wel een jongen achter mij, hij is wel een beetje op zichzelf maar ik probeer wel gewoon een beetje te praten:) Volgende week gaan we bespreken of ik ook naast iemand kan.

Ik houd jullie op de hoogte 😊

Reputatie 7
Badge +9

@Jesse08 Fijn dat het gesprek goed ging! En prettig dat je je eerste les van een bekende docent hebt morgen!🙂

Heel veel succes en vooral veel plezier morgen op school! Gaat vast een goede en leuke dag worden!!👍

Liefs van mij😘

Reputatie 7
Badge +2

Hey lieve @Jesse08 ,

Wat fijn dat het gesprek goed ging en fijn dat je de docent kent! Ik wens je heel veel succes en het gaat vast goed komen!❤😘💪

Groetjes en liefs van mij 🤗

Reputatie 7
Badge +14

Fijn lieve @Jesse08 !! Heel veel succes en top dat je een leraar kent en al wat contact legt! Je bent echt goed bezig!! 💪😎

Veel liefs, Tover xxx

Reputatie 7
Badge +14

@Jesse08 

War fijn!

Heb je er zin in?

Veel succes morgen!

Liefs @NoahLovesYou 

Reputatie 7
Badge +9

Dankjewel iedereen!😊❤️

@NoahLovesYou , ja hoor!:)

Reputatie 7
Badge +8

Hoi @Jesse08 ,

 oh, goed nieuws. Ook wel fijn dat je niet heel vroeg moet beginnen. De eerste dagen zal sws wel even wennen zijn, maar dat gaat jou wel lukken.

 

Nou ja, genoeg dingen te ontdekken. Is dat schema gewoon voor de eerste week of weken of hoor je dat nog. Kans is groot dat je natuurlijk overlegt hoe alles gaat en wat er nog bij kan en van die dingen. Dat zal ook wel goed komen.

Het zal voor iedereen even wennen zijn. Voor jou natuurlijk omdat je nog niet iedereen kent en voor jouw medeleerlingen ook, omdat jij nieuw erbij komt.

Als sommige wat op zichzelf zijn, dan kun je altijd zelf nog een beetje initiatief nemen en vragen hoe jullie het beste kunnen samenwerken .  Dan kom je er vanzelf wel achter hoe en wat.

Zij hebben vast al vaste tijden en manieren hoe ze van alles doen. Vaak is het het makkelijkste om dat dan maar een beetje te volgen en dan kun je volgende week zeggen wat er allemaal anders moet hahaha. Nee, dat is een grapje en voor je het weet ben je deel van de groep.

Wanneer ze bijvoorbeeld gaan eten of wat drinken of doe je dat in het begin nog niet, omdat je in het begin er maar een paar uur bent? Misschien is de etenspauze pas om 12.45 en dan ben jij al uit. Of ga je gewoon mee eten dan om iedereen al een beetje te leren kennen?

Ik stel jou bijna meer vragen dan dat je zelf hebt 😅

Go with the flow en wees jezelf, dan komt het vast wel goed.

 

Veel plezier morgen. Ik ga aan je denken van 11.05 tot 12.45 en ook al een beetje daarvoor en daarna natuurlijk, want je moet ook nog van huis naar school en van school weer naar huis, dus ik ga gewoon de hele dag (af en toe) aan je denken morgen 😁

Volgens mij is het morgen wel lekker weer om te fietsen of ga je morgen op een andere manier naar school?

 

Doei,

@SpiegeleierenOpMijnZeemanBoxer 

 

Reputatie 7
Badge +9

Heyy @SpiegeleierenOpMijnZeemanBoxer ,

Ik zit er volgens mij wel 1 pauze bij, maar ik weet niet precies hoe laat dat is. Ik denk dat de lessen 45 minuten duren, en de pauze dan om 11:50 is tot 12:00 is. Ik ga wel mee eten en nog steeds dan drinkvoeding, maar ze weten al dat ik ondergewicht had en dat ik het daarom heb. Maar ze zei dat de klas heel tolerant is dus ik heb wel vertrouwen dat het gewoon goed gaat zonder rare reacties:) Er is ook een transgender in de klas en daar word gelukkig goed op gereageerd, en dat zal ik ook doen natuurlijk ;⁠)

Mavo en havo zitten sommige lessen idd samen dus dan zijn de klassen wat groter gelukkig.

Ik ga op de fiets idd🙂

 

 

Reputatie 7
Badge +17

@Jesse08  Goed nieuws man! Lijkt me wel prettig dat je 1 docent al kent.

Ik vind het echt fijn voor je dat het nu zo goed gaat. Toch een hele verbetering als je het vergelijkt met 4 maanden geleden toen je dit topic begon. Goed bezig!

Heel veel succes en plezier morgen.

Reputatie 3
Badge

hoi jesse zelf heb ik ook bijna alle maal last van op die ruisie van je tante en je ouders na die hebben geen rusie gelukkig maar maar bij mij begon het erger te worden op de basis school ben nu 15 dus best al alang geleden daar begon ik me zelf zeer te doen en te denken aan nou ja maar wat ik uit eindelijk heb gedaan is vrijstelling kekregen maar als ik je verhaal lees verveel jij je ook dus meschien kan je iets zoeken met of zonder je ouders naar een sport met een heeeeeel klein klas je of 1 op 1 en dan nou ja doen wat je dan wil gaan doen ik heb ook hulp gehad van psycholoogen werkte bij mij niet ik kwam niet uit me worden en ik zij niks als die gene wat vroeg schude ik ja of nee of halde me schouders op dat was zo als me ouders er bij waren en zonder en ik ben wat voor me zelf gaan doen in mijn geval heb ik genoeg aan progammeren (Spellen maken) maar blij nee niet echt maar ik hoop dat je vind wat je zoekt en sorry als je hier niks aan hebt

 

Reputatie 7
Badge +19

Hoi @Jesse08   mooi nieuws en goed om te lezen! Top dat het zoveel beter gaat met je! Het is je van harte gegund!😍  Ben er blij om!

Groetjes liefs Tartan X

Reputatie 7
Badge +9

Hoi lieve iedereen,

Ik ben terug en heel overstuur... Ik vond het echt niet leuk, die jongen zat een paar plekken achter me en ik kon dus met niemand praten en die jongens leken me echt echt niet aardig... Ze zijn heel druk, irritant en ik voel me echt alsof ik heel erg anders ben dan hun.. Die mentor vind dat dit normaal pubergedrag is (ze zei gisteren: ze zijn heel lief maar wel echte pubers) maar ik ben gewoon niet zo! En toen ik zei dat ik het net zo leuk vond negeerde ze me compleet en ging ze beginnen over mijn schoolpas..

Mijn oude Nederlands docent was aardig maar ik deed die les alleen, er was verder niemand, en de 2e les was echt geen leuke man en zei letterlijk niks tegen me en deed alsof ik niet bestond. Hij was ook echt niet aardig in een discussie met de rest, hoewel de leerlingen zelf ook vervelend tegen hem waren, vind ik dat hij echt wel anders had moeten reageren!

Ik voel me echt heel rot nu... 

 

 

 

Reputatie 7
Badge +9

Fysiek voelde ik me ook niet echt goed.. In het 2e uur werd ik duizelig en ben ik maar naar een ander lokaal gegaan waar alleen een docent was. Ik liep gewoon maar de klas uit, die man negeerde me toch gewoon, hij lette helemaal niet op mij. 

Reputatie 7
Badge +8

Hoi @Jesse08,

 

wat een tegenvaller.

Nou had je er zo naar uit gekeken en je voorbereid zo goed als je kunt en gelukkig ging de eerste les goed, maar wel echt vervelend dat het in de les daarna niet leuk was.

Het is natuurlijk voor iedereen even wennen als je nieuw bent of als er een nieuw iemand in de klas bij komt.

 

Dat sommige leerlingen wat druk zijn of niet echt interesse in jou hadden op dat moment kan natuurlijk gebeuren, maar dat er zo onaardig gedaan wordt en vooral ook dat de leraar ‘alles’ maar liet gebeuren snap ik niet.

 

Misschien lopen andere kinderen ook wel eens even uit de les en dat dat soort van normaal is en dat de leraar er bij jou daarom ook niks van zei. Dat ie geen discussie wil houden als er iemand even uit wil. Dat zou ik me nog een beetje voor kunnen stellen, omdat iemand die uit de les wil, misschien voelt dat ie boos of verdrietig wordt en dat die leraar uit ervaring weet dat je op dat moment zo iemand beter even rust gunt, want als je gaat vragen ‘waarom loop je uit de les',  dan krijg je een discussie die je niet wilt, snap je, wat ik bedoel.

Wat ik dan wel vreemd vind is dat als je dan later weer terug bent in de klas of aan het einde van de les de leraar dan niet even vraagt waarom je even uit de klas wilde.

 

Ik zou zelf als leraar sws een nieuwe leerling even welkom wensen ofzo en toch een beetje extra aandacht geven. Zonder dat ie dan jou voortrekt ofzo, want dat zou jij ook niet willen.

Beetje vreemd allemaal.

 

Heb je voordat je naar huis ging nog met iemand van school kunnen praten? Was die mentor er vandaag en negeerde die jou of zei ze dat eerder van de week bij die kennismaking en heb je die  vandaag niet gezien? Als dat met die mentor niet vandaag was, had je dan graag willen praten met iemand hierover of was je zo onder de indruk van alles wat er gebeurd was dat je toch liever naar huis wilde?

Ging het fietsen goed? Ik bedoel vond je het niet te ver heen en weer en had je veel wind tegen of niet?

Ik bedoel ín school had je al tegenwind’  en dan zit je niet ook nog te wachten op tegenwind op weg naar school of naar huis 🙃

Beetje flauw van mij om het zo te zeggen, maar ik probeer je een beetje op te vrolijken en ik weet niet hoe ik dat kan doen.

Het is gewoon  kl*te zo'n eerste schooldag en ik hoop dat een volgende keer het beter gaat 🙂

Nou ja, als je tijd en zin hebt dan lees ik wel wat je kwijt wilt.

Je bent hier bij ons sws altijd welkom, maar misschien ga je nu eerst liever een rondje lopen of fietsen of zo. Zelf ga ik nog even een rondje doen, even uitwaaien en naar de vogels kijken of naar de wolken ofzo en af en toe ook wel even op de weg letten natuurlijk. 

 

Het was niet de dag zoals je die je voorgesteld had.

Volgens mij is het nu gelijk spel in goede en slechte lessen, want de eerste was goed en de tweede slecht…..dus 1-1…..

Ik probeer altijd overal het beste in te zien en er ook van proberen te maken en ook as je teleurgesteld en verdrietig bent na dat gelijkspel, wat ik heel goed kan begrijpen….ook dan zijn er nieuwe kansen en mogelijkheden….

Soms helpt het dat de coach even met de ploeg praat en dat iedereen even kan zeggen wat er wel en wat er niet goed ging in die wedstrijd…...school is natuurlijk niet echt een wedstrijd, maar ach ja, in mijn fantasie zou je school er wel een beetje mee kunnen vergelijken…...de wedstrijd (schooldag) op een rustig moment nog even nabespreken en hopelijk lucht dat dan op en gaat de volgende wedstrijd (schooldag)  dan beter 😉

 

Zit je al klaar op de fiets, dan geeft ik het startschot en we doen 'wie het eerst op de hoek van de straat is’ en als jij het bent dan trakteer ik jou op een ijsje ofzo….met slagroom of heb je liever eentje met een knuffel, want de knuffels zijn vandaag in de aanbieding en ik heb er nog genoeg liggen, dus ik kan er wel een paar missen….. zeker voor iemand die er wel eentje of een paar kan gebruiken 😘

Dit was mijn tweede poging om jou een beetje op te vrolijken….ik weet niet of die beter was als die eerste of ook gelijkspel en allebei niks of …. 😅

 

 

Doei,

@SpiegeleierenOpMijnZeemanBoxer 

 

 

Reputatie 7
Badge +14

@Jesse08 

Wat rot..

Dat zou ik ook lastig vinden. Wat voor 'pubergedrag' deden ze dan?

Leek het een beetje op je oude school?

Vaak als je je op een leuke dag verheugd en het was geen leuke dag, dan voelt het al minder prettig.

Sterkte.

Liefs @NoahLovesYou 

Reputatie 7
Badge +9

Hi lieve @SpiegeleierenOpMijnZeemanBoxer ,

De eerste les was eigenlijk alleen met de docent, en die je wel aardig, dus daarom ging het wel goed... Niet door de kinderen…

De mentor was er vandaag en toen negeerde ze me dis nadat ik zei dat ik het niet zo leuk vond, ze begon over de school pas... Het was zeg maar zo "hoe ging het? ,  Ik zeg "niet zo goed ", en toen zei ze "we gaan voor jou de school pas en wachtwoorden regelen, maar ik moet C nog mailen" 😔 Dat ze zei "het zijn lieve jongens, maar wel pubers " was gisteren en ik snap nu dat "maar wel pubers " eig een nuance is van hun gedrag…

Mijn moeder heeft gebeld en vrijdag hebben we een gesprek, morgen heb ik gelukkig even vrij. 

Je hebt me wel een klein beetje opgevrolijkt hoor:) En een fysieke knuffel van jou zou ik wel willen hoor, als dat zou kunnen 😊 En ik zou iedereen uit dit topic wel in de klas willen ☺️ Sorry ik fantaseer heel stiekem soms een een beetje over jullie 🙃

Reputatie 7
Badge +9

Hey lieve @Jesse08,

He wat naar dat het zo tegenviel.. Je had je er zo op verheugd en dan gebeurt dit. Dat vind ik echt niet leuk om te lezen :(

Naar dat je mentor zo stom reageerde toen je vertelde dat je het niet fijn vond.. Wel goed dat je moeder heeft gebeld vrijdag maar even goed met elkaar praten en fijn dat je moeder er dan ook bij is!

Verder sluit ik me aan bij @SpiegeleierenOpMijnZeemanBoxer en van mij krijg je ook een dikke knuffel! Probeer het voor vandaag los te laten en probeer misschien nog iets te doen waar je van opvrolijkt! Je hebt het echt goed gedaan en ik ben trots op je!❤️

Liefs van ItsJustMe <3

Reageer