Vraag

Wie wil er allemaal iets vertellen over school?

  • 19 March 2024
  • 14 reacties
  • 210 Bekeken

Reputatie 7
Badge +10

Ik zal iets vertellen zoals ik aan @Jesse08 had beloofd! :)

 

Ik zit in de 2e klas op een speciale school voor kinderen met een handicap. (Ik zit er voor mijn autisme) Het is een vrij kleine school van zo'n 50 kinderen. Er zit ook een ander gebouw bij voor de basisschool. (Ik weet niet hoeveel kinderen daar op zitten) Ik heb daar niet op de basisschool gezeten.

 

Ik ben zo ontzettend blij!! ❤️❤️

Ik zit in de leerlingenraad en ik heb geregeld dat we dit schooljaar een gala krijgen!! ❤️❤️

 

Iemand tips hoe ik het feest onvergetelijk kan maken??

 

Liefs @Wees Jezelf Bij Noah 

 

P.S. hoe is jullie school??

P.P.S stel maar vragen als je die hebt!  ;)


14 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Hey!  Wat leuk wat je verteld!  Vet dat je dat geregeld hebt !  Ben benieuwd hoe het gaat ! Haha en leuk om te lezen dat je zo blij bent, ik vind het altijd leuk om positieve berichten te lezen, wordt ik zelf ook blij van. 

Fijn dat je je zo thuis voelt! Hoe gaat het met je vakken? Wissel je vaak van lokaal?  Hoeveel verschillende docenten heb je ? 

Mijn school is wel prima,  de meeste kinderen zijn aardig en rustig. Ik zit in de brugklas. De eerste 2 schooljaren zijn in een apart gebouw met eigen plein en in-uitgang.   We mogen in de pauzes niet van het plein af, maar het is groot genoeg. En we hebben een eigen shop met broodjes en fruit en thee en fris enzo. De kantine en de hal zijn op zich wel gezellig met allemaal zitplekjes en  banken en stoeltjes in verschillende kleuren. Ik voel me wel thuis.  Ik  heb wel een goede klas, natuurlijk zijn er wel wat minder leuke mensen waar ik niet zoveel mee heb ( en die anderen op uiterlijk enzo bespotten maar daar trek ik me niks meer van aan) maar voor het grootste deel gaat het prima. Ik ben van begin af aan heel rustig gebleven en in de klas probeer ik toch wel op te letten en goed mee te doen. Ik wil geen straf oplopen en heb mij ook voorgenomen om te proberen alle vakken zo goed mogelijk te doen en dat lukt me goed.  En nog een apart dingetje is onze gymlerares die er van houd zo vaak mogelijk buiten te gymmen haha, lopen we dus nu al buiten hard en warming ups te doen.  Vind ik niet erg, doe ik bij voetbal ook en bij de scouts loop ik in de winter ook in een kniebroek dus kom maar op XD. We hebben ook wel leuke activiteiten soms en als het goed is gaan we nog een keer een soort stedenreis maken , in de brugklas niet zo ver weg, waarschijnlijk Brugge of Antwerpen ofzo. En binnenkort excursie naar een oude mooie stad, misschien Alkmaar, of Haarlem of Deventer of Zutphen. Nouja ik maak mijn verhalen weer veel te lang sorry!  Leuke topic van jou in elk geval!💖 je lijkt me een lieve aardige jongen!

Liefs, Tover xxx

Reputatie 6
Badge +3

heyyy @Wees Jezelf Bij Noah 

mijn school is wel leuk, ik zit op een kleine school van ongeveer 200 leerlingen. Mijn favoriete vak is Duits en mijn favoriete docent is dan ook mn Duits docent XD. helaas ben ik niet zo goed in exacte vakken zoals wiskunde, natuurkunde, scheikunde, aardrijkskunde, etc. Dus daardoor blijf ik dit jaar waarschijnlijk zitten. Maar dat is niet zo heel erg, want ik ben nu steeds de jongste van de klas omdat ik op de basisschool een klas heb overgeslagen. Dus als ik een jaar blijf zitten zit ik weer bij mn leeftijdsgenoten in de klas. en nog een voordeel: ik heb een jaar extra les van mijn favoriete docent lol. Dus ja, in het algemeen is het gwn beter om een jaartje over te doen. Onze school heeft ook een leerlingenraad, maar daar zit ik niet in. ze regelen dingen zoals een pauzeverkoop (we hebben geen kantine helaas), dus dat is wel leuk. In ieder geval, ik vind mijn school heel leuk (en ik ben er liever dan dat ik thuis ben)!

joeee
@froggo.123  

Reputatie 7
Badge +10

Hey @Tover01 

Jij lijkt me ook een leuke jongen!

Met mijn vakken gaat het heel goed!

Ik heb nog nooit een onvoldoende gehaald sinds de basisschool! Ik heb vandaag zelfs een 10 gehaald voor Frans en afgelopen donderdag ook een 10!! (Voor NaSk)

Ik wissel niet van lokaal! De docenten komen naar mij toe.

Ik heb heel veel docenten.

Ik heb voor bijna ieder vak een andere docent.

 

@froggo.123 

Ik heb ook geen kantine. Maandags maakt een groep kinderen iets kleins voor €0,50 en chocolademelk is 20 cent.

Ik ben er (meestal) ook liever dan ik thuis ben.

 

Liefs @Wees Jezelf Bij Noah 

Reputatie 7
Badge +10

Hey allemaal, (en vooral @ItsJustMe)

Hier m'n eerste schooldag: (vorig schooljaar)

Het was best wel spannend. Ik was net klaar met de zomervakantie en weg van de basisschool waar ik gepest werd. Ik weet nog goed dat ik het best lastig vond om voor het eerst met de taxi te gaan. (Ik zit nu in de taxi als ik dit schrijf)

Maar het ging wel goed. Ik weet nog dat ze voor de nieuwe leerlingen broodjes met kaas en ham hadden gemaakt. Maar ik hou niet van kaas. En dat iemand een epileptische aanval kreeg weet ik ook nog.

 

Wat wel chill is is dat op de meeste scholen speciaal middelbaar onderwijs de docenten naar de klassen toe komen in plaats van andersom.

 

Wat handig is om te weten is dat best wel veel leerlingen een pb'r hebben.(Persoonlijk begeleider)

 

Als je nog vragen hebt kom maar op ;)

 

Liefs @Wees Jezelf Bij Noah 

Reputatie 7
Badge +5

Hi @Wees Jezelf Bij Noah!

Klinkt best wel fijn op zich! Ik vroeg me af of jij ook een persoonlijke begeleider hebt en wat doet die samen met jou? En hoe gaan de lessen op school en hoe is je klas?

Groetjess van mij :)

Reputatie 7
Badge +10

Ik had een pb'r maar sinds vorige week niet meer.

School zei dat hij zich niet aan afspraken kom houden.

De lessen zijn wel ok. Ik heb iedere dag van 8:30 tot 14u les. Ik heb sinds de basisschool geen onvoldoendes gehaald. Mijn klas bestaat uit 9 kinderen waaronder 5 kinderen klas 1 en 4 leerlingen klas 2. Ik zit in klas 2 en ik doe als enige Havo. Welk niveau doe jij?

 

Heb je btw nog tips om het gala dat ik organiseer heel leuk te maken?

Liefs @Wees Jezelf Bij Noah 

Reputatie 6
Badge +3

hey @Wees Jezelf Bij Noah 

school word steeds leuker! ik heb een nieuwe favoriete docent, en zoals je misschien al gelezen hebt in het gelukkige momenten topic heb ik eergister voor het eerst een knuffel van dr gekregen! en vandaag ook <3. ze is echt de liefste docent ooit! Nu heb ik dus 3 favoriete docenten!

Reputatie 7
Badge +5

Hi @Wees Jezelf Bij Noah

Ik doe de Mavo. Deed de eerste 3 jaar havo, maar omdat dat mij toch wat te veel was ben ik van havo3 naar mavo3 gegaan vorig jaar. Mijn cijfers zijn nog wel oke (6 / 7) maar de afgelopen tijd haal ik erg slechte cijfers en komende toetsweek ga ik denk ik ook flink verpesten :P

Ik heb niet echt tips voor je voor het organiseren van het gala sorry.. Dat is totaal niet mijn ding namelijk haha😅

Liefs van ItsJustMe :)

Reputatie 7
Badge +5

Leuk topic @Wees Jezelf Bij Noah ! :)

Als ik weer na school ga zal ik hier ook reageren, maar dat kan nog wel een tijdje duren.

Reputatie 7
Badge +10

Ach, @ItsJustMe 

Maak je toch niet zo druk.

Leg de lat niet zo hoog.

Vraag desnoods of je de toetsen mag maken op een rustige plek.

 

Met de eindtoets van groep 8 heb ik dat ook gedaan.

 

@Jesse08 

Leuk als je dat doet! Heb ik ten minste iets om voor uit te kijken!

 

Liefs @Wees Jezelf Bij Noah 

Reputatie 7
Badge +10

Ik zat trouwens op geen speciale basisschool.

Liefs @Wees Jezelf Bij Noah 

Reputatie 7
Badge +5

Hoii @Wees Jezelf Bij Noah ,

Hoelaat begint je school eigenlijk? 

 

Reputatie 7
Badge +10

Ik had een pb'r maar sinds vorige week niet meer.

School zei dat hij zich niet aan afspraken kom houden.

De lessen zijn wel ok. Ik heb iedere dag van 8:30 tot 14u les. Ik heb sinds de basisschool geen onvoldoendes gehaald. Mijn klas bestaat uit 9 kinderen waaronder 5 kinderen klas 1 en 4 leerlingen klas 2. Ik zit in klas 2 en ik doe als enige Havo. Welk niveau doe jij?

 

Heb je btw nog tips om het gala dat ik organiseer heel leuk te maken?

Liefs @Wees Jezelf Bij Noah 

Zo laat dus

Liefs @Wees Jezelf Bij Noah 

Reputatie 7
Badge +10

Hebben jullie nog tips voor het gala?

Dingen die je moet weten:

1. Het word gehouden in de gymzaal

2. Je mag (waarschijnlijk) een 2e persoon meenemen.

 

Liefs @Wees Jezelf Bij Noah 

Reageer