Sticky

Veelgestelde vragen - Hoe werkt het forum?



Toon eerste bericht

713 reacties

Reputatie 3
Badge +1

Doet de jongerenraad van de KT nog iets of is deze afgeschaft?

Hoi @DaVinci 

Bedankt voor jou vraag. De jongerenraad bestaat zeker nog! Daarnaast hebben we ook een jongerenpanel die ons helpen. Hier kan je daar wat meer informatie lezen over de raad: https://www.kindertelefoon.nl/jongerenraad

Groetjes,
Rob, De Kindertelefoon 

Heyyy! Jullie hebben dus ons IP adres? Daar wordt hopelijk niets mee gedaan toch? Ik dacht dat dit veilig was? Andere mensen op dit forum kunnen dat niet zien toch? Ik vind het niet zo fijn dat mensen mijn adres hebben… Ik heb altijd geleerd: nooit je adres geven, nooit je pincode geven. Dus ons adres is veilig toch? 
 

groet,

JooJoo

Badge +4
Hoi Bellablue,

Het is helaas niet mogelijk om het taggen uit te zetten.
Ik kan me voorstellen dat dit een vervelende functie is als je geen mail wilt ontvangen.

Ik ga je idee wel aandragen bij de ontwikkelaars van het forum. Want ik denk dat meer gebruikers hier behoefte aan hebben. Maar ik kan niet zeggen of, en wanneer ze dit zouden kunnen aanpassen.
Ik zal het laten weten als ik meer weet.

*Update: er wordt aan gewerkt om mogelijk te maken om mails bij '@mentions' (taggen) uit te zetten.
Ik weet niet wanneer dit af is (het kan nog even duren), maar laat het direct weten als het zover is.


Ik moest even zoeken naar het juiste topic, maar hier stond het.

Ik heb goed nieuws: Het is inmiddels wél mogelijk om uit te zetten dat je mails ontvangt als je getagd wordt. In je gebruikersprofiel kun je zelf kiezen wanneer je mails wilt ontvangen. En als je geen mail wilt ontvangen iedere keer als iemand jouw naam noemt met @, dan kun je dat nu zelf uitzetten.

Met vriendelijke groet,
Suzanne_

Reputatie 2
Badge +2

Hoi @JooJoo ,

Veiligheid en anonimiteit is ontzettend belangrijk voor De Kindertelefoon.

Je IP-adres is niet zichtbaar voor andere gebruikers!

Groetjes,

 

Tess_ van De Kindertelefoon

@Pin,

thnx voor je aanvulling/opmerking. Ben benieuwd wat KT er verder over weet te vertellen.

 

 

@Kindertelefoon,

 

mij is zopas nog iets opgevallen. Niet heel schokkend en ik heb er ook geen last van, maar ik vind het wel een beetje categorie 'hoe is dat nu weer mogelijk’.

 

‘Raar iets’ in het overzicht van Recent

https://forum.kindertelefoon.nl/search/activity/recent

 

ik heb de screenshots rond onderstaande tijd gemaakt, maar ik heb nu pas tijd om het te posten.

140320 1205 uur

Screenshot 1:

Het gaat dus om het topic 'Vind deze leraar mij leuk’

Screenshot 2:

Bij ‘vind deze leraar mij leuk’ https://forum.kindertelefoon.nl/relaties-en-liefde-31/vind-deze-leraar-mij-leuk-46447 staat als laatste reactie in het overzicht onder 'recent’ eentje van 3 dagen geleden, terwijl bij de er boven staande en er onder staande topics wel allemaal echt arecente posts genoemd zijn. Hoe komt die van 3 dagen geleden er tussen?

Ik heb het topic aangeklikt en zie als laatste reactie eentje van 3 uur geleden en in totaal staan er 10 reacties, net zoals in het overzicht.

Kennelijk een bug ofzo.

Misschien, als jullie tijd hebben, kan er iemand naar kijken, want 'normaal’ is het niet. Refreshen helpt niet, want het staat er al uren. De tijden bij de erboven en eronder staande topics lopen wel op in minuten of uren en bij het desbetreffende topic blijft het op 3 dagen staan, terwijl de laatste post bij het betreffende topic ondertussen wat meer dan 3 uur geleden is.

EDIT 15,27 uur: inmiddels is die 3 dagen versprongen naar 4 dagen

Groetjes,

M&M's

Badge +1

hallo daar!

is de knop "beste antwoord” nu permanent verwijderd? Of ligt dat aan mij UI?
Ik zie hem namelijk nergens staan…
 

Reputatie 7
Badge +3

Hoeveel Community Managers zijn er ?@Luuk is één.​​​​​​ @Carolien_ is ook één.  @Suzanne_ ook. Ik snap niks meer.

Hallo Nova,

 

Op dit moment zijn er een aantal community managers actief, waaronder ikzelf.  Naast moderatoren hebben wij ook community managers. 

 

Je geeft aan dat je er niets meer van snapt. Vanwaar jouw verwarring? Hoe kan ik je helpen?

 

Luuk

Oh ja, toen ik bovenstaande post wilde plaatsen met de screenshots erin geplakt (in Word) kreeg ik onderstaande foutmelding:

screenshot:

 

Dus, voor het geval iemand hier nog wil weten hoeveel tekens een bericht maximaal mag bevatten: nou dat is 30000.

Btw, het bericht bevat sws zeker minder dan 30000 tekens, dus waarom die melding komt snap ik ook niet. Dus, KT das de volgende opdracht.

Ik denk zelf dat het komt door 2 screenshots die ik in mijn bericht had geplakt in Word en dan copy/paste naar het ‘reageervak’.

Daarom heb ik hierboven geprobeerd die screenshots apart als plaatje te uploaden. Dat dan wel werkt.

Is de verklaring dan dat die in de tekst geplakte plaatjes ineens heel veel tekens bevatten???? En dat een plaatje dat via de functie ‘afbeelding invoegen’ dat dan niet heeft???

 

Nou ja, ik lees het wel hier, hoop ik.

 

Groetjes,

M&M's

Hallo,

Ik kreeg laatst een mail dat een reactie of topic van mij was veranderd omdat ik per ongeluk een verkeerde naam typte op het eind. Kan ik zien welk topic dat was?

Groetjes,

Geen_Naam
Badge +2

Hoi @Blue,

 

Goede vraag!

 

Het klopt inderdaad wat je zegt. De moderatoren bekijken ieder topic en ieder bericht en controleren of ze aan de forumregels voldoen. Soms passen we een titel aan omdat het dan beter aansluit op de inhoud van het topic. Zo hopen we dat er meer reacties komen. Ook verplaatsen wij soms topics naar een ander subforum wanneer wij van mening zijn dat ze daar beter bij passen en hopelijk leidt dat ook tot meer reacties.

 

Het kan echter voorkomen, precies zoals jij aangeeft, dat er topics zijn waar geen reacties op komen. Het forum is voor en door jongeren, waardoor De Kindertelefoon geen reacties achterlaat (enkel topics waar wij zorgen over hebben houden wij in de gaten en reageren wij eventueel waar nodig). Wij proberen dus soms met kleine ingrepen als het aanpassen van de titel en veranderen van subforum ervoor te zorgen dat topics reacties krijgen, maar meer kunnen wij niet doen.

 

In ieder geval heel aardig van je dat jij op de twee topics hebt gereageerd, bedankt!

En, natuurlijk ook bedankt voor het compliment.

 

Is je vraag zo een beetje beantwoord? Anders horen we het graag.

 

Groetjes,

Emma D.

De Kindertelefoon

Hallo jxx :)

Hij is inderdaad verwijderd.

-TheMightySlayer <3

Reputatie 6
Badge +5

Hoi @persoontjee123 ,

Wat vervelend dat je broer je account heeft ontdekt! Een goede vraag, die je stelt.

Je kan zelf niet reacties of topics verwijderen. Je hebt wel het recht als forumgebruiker om een verzoek in te dienen om een of meer topics of reacties door De Kindertelefoon te laten verwijderen als dat voor jou heel belangrijk is. Bijvoorbeeld als je anonimiteit in gevaar is. Dit kun je doen door je verzoek te mailen naar forum@kindertelefoon.nl. In dit bericht kun je uitleggen waarom het voor jou zo belangrijk is dat jouw topic(s) of reacties verwijderd worden. De Kindertelefoon bekijkt per verzoek of we ermee akkoord gaan.

Een andere optie is om je account te verwijderen. Wat dit allemaal betekent kan je hier lezen: 

Moniek V

Groetjes,

Renske (De Kindertelefoon) 

Hallo Carolien_ :)

Ik denk: Beter iets dan niets, dus ik zou het in ieder geval fijn vinden als dat wordt toegevoegd.

-TheMightySlayer <3

Reputatie 5
Badge +4

Hey Blue, 

 

Goed dat je deze vraag stelt! We gaan hier z.s.m. antwoord op geven. Door vakanties kan dat iets langer duren dan normaal. 

 

Groetjes, 

JanneB van De Kindertelefoon

Heyhoi,

ik heb nog een vraag die hier niet tussen staat. Is het mogelijk om een topic te verwijderen? En zo ja: hoe doe je dat dan? Ik hoop dat het kan.

Groetjes,

soyeonx

hoi @EmmaD_ 

 

ja, mijn vraag is beantwoord. 

bedankt daar voor! en voor de snelle reactie 😊

 

groetjes blue 

Beste kindertelefoon.

Een van mijn opmerkingen is verweiderd omdat deze na jullie zeggen niet 'positief' genoeg was. Waarom mag ik geen meningen geven terwijl, die soms al vrij snel bij mij opkomen, omdat ze vrij snel in mijm hoofd komen?

Ik begrijp dat we respectvol met elkaar moeten omgaan. Dit betekent volgensmij niet dat je forumleden kunt verbieden om hun mening te geven (omdat niet iedereen diezelfde mening heeft)

Een andere mening hoeft niet altijd negatief te zijn.

Volgensmij hebben we in Nederland ook iets zoals: vrijheid van meningsuitting.

Ik ben teleurgesteld dat het is gebleken dat hier geen vrijheids van meninguitting is.

Ik word gestraft voor het uitten van mijn mening terwijl de forumopeners ernaar vragen. Mag ik dan nooit meer iets zeggen dat niet positief kan overkomen?

Graag krijg ik een nadere toelichting zodat ik actief kan blijven op het forum zonder dat mijn account zo wordt geblokeerd.

Ik bedoel niks verkeerds, maar ik wil wel mijn mening kunnen geven.

 

Gegroet.

Reputatie 2
Badge +2

Hi @DaVinci 

Helaas kan ik persoonlijk je vraag niet beantwoorden, ik heb je vraag doorgezet naar iemand die jou precies kan vertellen over je jongerenraad.

Groetjes Tess_ van De Kindertelefoon

Reputatie 7
Badge +9

Hoe zien jullie dat een persoon meerdere accounts heeft 

Reputatie 6
Badge +3

@M en Ms , we nemen jullie input zeker mee. We vragen het niet voor niets.  Juist jullie input is belangrijk. Jullie zijn de gebruikers van het forum. Er spelen alleen veel verschillende factoren mee, waardoor niet alles doorgevoerd of direct doorgevoerd kan worden.

Dit punt heeft zeker onze aandacht en we hopen binnenkort hier meer over te kunnen doorgeven.  Ik houd jullie op de hoogte.

Groetjes,

Carolien

Badge +1

Hallo JessevO,

 

Wat goed dat je deze vraag stelt! We gaan naar jouw vraag kijken en geven je zo snel mogelijk antwoord.

 

Groet,

 

Sara van de kindertelefoon

Reputatie 6
Badge +5
Beste Geen_Naam,

Wanneer we een topic veranderen mailen we altijd welk topic dit is geweest.

Groetjes,

Renske
De Kindertelefoon

@M en Ms 

Ik vroeg me oprecht af wat het maximale aantal toegestane tekens was. Thx. 30.000 dus.

Verder kan die topicvolgorde komen door het verwijderen van een reactie. Als er daar een reactie op was gegeven, waardoor deze bovenaan komt te staan in recent, maar de reactie wordt vervolgens verwijderd, dan staat deze daar soms nog steeds. Onterecht, als je niet door hebt dat de reactie verwijderd is, maar anders wel logisch.

Heb ik wel eens zien gebeuren, maar niet altijd als iets verwijderd wordt.

 

Dat over die afbeeldingen zou ik niet weten.

@Carolien_ ,

bedankt voor je update :thumbsup_tone5::thumbsup:

Ik begrijp dat het, ook al zouden jullie het willen, er van alles ‘omheen’ geregeld moet worden en dat dat tijd kost. Ook snap ik dat sommige van onze ideeën niet bruikbaar of zelfs onuitvoerbaar zijn. Het maakt me uiteindelijk ook niet uit of er een idee van mij daadwerkelijk uitgevoerd wordt.

Dat is geheel jullie keuze.

 

Ik weet dat jullie je best doen èn ons serieus nemen. Daar heb ik ook nooit een moment aan getwijfeld.

Het gaat mij er alleen om hoe onze ideeën en aan wie ze worden gepresenteerd. En eerlijk gezegd weet ik dat nu nog steeds niet. Ik weet niet wie 'we’ zijn in:

@M en Ms , we nemen jullie input zeker mee

 

Ik wacht voor nu het uiteindelijke resultaat wel af. Je hebt vast ook betere dingen te doen dan hier een uitgebreide correspondentie over te voeren. Op zich is dit ook geen hele belangrijke vraag in alles wat jullie bij de Kindertelefoon doen. Het komt alleen voort uit mijn nieuwsgierigheid naar hoe het verder gaat achter de schermen.

 

Groetjes :relaxed:

M&M's

Hoe zien jullie dat een persoon meerdere accounts heeft 

Ik denk dat ze het kunnen zien aan je ip adres wat @tim16 ook al zegt. Maar ook aan hoe je iets schrijft of verteld kan je het soms wel zien, soms dan zie ik ook weleens iets voorbij komen dat ik denk lekker vaag dit…

Waarom wil je het eigenlijk weten? Heb jij ook meerdere 🤣 

Reageer